abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 7 mei 2026 @ 23:42:50 #201
375570 crew  Cyan9
pi_220740554
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:43 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Nope.
[..]
Het is niet aan jou om in te vullen om welke reden iemand wel of niet op een partij zou moeten stemmen. Het is abject en infaam. :P

Genoeg mensen stemmen op een vrouw. Of voor een andere reden op iemand of een partij.
Al die stemmen zijn even belangrijk en even veel waard. Gelukkig maar.
Je trekt het nu wel ietwat uit de context. Het ging over de gemeenteraad, de laag van de overheid die niet gaat over wel of niet een AZC. Dat mensen in gemeenteraadsverkiezingen stemmen op een partij die zeggen dat te gaan stoppen, ja, dat is wel een beetje dom. Want daar gaat de gemeenteraad niet over.

Dit is wel een beetje stoken.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  donderdag 7 mei 2026 @ 23:45:00 #202
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220740563
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 23:42 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Je trekt het nu wel ietwat uit de context. Het ging over de gemeenteraad, de laag van de overheid die niet gaat over wel of niet een AZC. Dat mensen in gemeenteraadsverkiezingen stemmen op een partij die zeggen dat te gaan stoppen, ja, dat is wel een beetje dom. Want daar gaat de gemeenteraad niet over.

Dit is wel een beetje stoken.
de gemeenteraad is het parlement van een stad
als ze niets te zeggen hebben dan zou dat wel moeten

De raad van de gemeente , gekozen door de gemeente

quote:
AI-overzicht
Ja, de gemeente bepaalt in Nederland de gang van zaken binnen haar eigen grondgebied, maar dit gebeurt niet door één persoon.

Het gemeentebestuur bestaat uit drie organen die elk een eigen rol hebben:

Gemeenteraad (Hoogste orgaan): De door inwoners gekozen raadsleden bepalen de hoofdlijnen van het beleid, maken regels (verordeningen) en controleren het college.

College van Burgemeester en Wethouders (B&W): Zij vormen het dagelijks bestuur, voeren de besluiten van de raad uit en regelen praktische zaken, zoals de inzameling van afval, het onderhoud van wegen en het verlenen van vergunningen.

Burgemeester: Deze is voorzitter van het college en verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid.
Nederlandse Vereniging voor Raadsleden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220740574
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 23:42 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Je trekt het nu wel ietwat uit de context. Het ging over de gemeenteraad, de laag van de overheid die niet gaat over wel of niet een AZC. Dat mensen in gemeenteraadsverkiezingen stemmen op een partij die zeggen dat te gaan stoppen, ja, dat is wel een beetje dom. Want daar gaat de gemeenteraad niet over.

Dit is wel een beetje stoken.
Er zijn ook mensen die stemmen op een partij die zegt tien steden te gaan bouwen. :D
Of misschien wel vanwege die tien nieuwe steden juist op die partij.

Hou toch op met mensen dom noemen.
pi_220740581
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 23:42 schreef Cyan9 het volgende:
Het ging over de gemeenteraad, de laag van de overheid die niet gaat over wel of niet een AZC. Dat mensen in gemeenteraadsverkiezingen stemmen op een partij die zeggen dat te gaan stoppen, ja, dat is wel een beetje dom. Want daar gaat de gemeenteraad niet over.
Door de Spreidingswet is het inderdaad een medebewindstaak geworden, yet then again weigert PRO die net zo hard uit te voeren (zoals het verbod op voorrang van statushouders).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator donderdag 7 mei 2026 @ 23:51:52 #205
375570 crew  Cyan9
pi_220740588
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 23:48 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Er zijn ook mensen die stemmen op een partij die zegt tien steden te gaan bouwen. :D

Hou toch op met mensen dom noemen.
Ik noem de handeling dom. Want de gemeenteraad gaat daar niet over.

De tweede kamer gaat wel over het al dan niet of wel bouwen van 10 nieuwe steden. Of het haalbaar is, is een tweede.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220740604
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 23:51 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik noem de handeling dom. Want de gemeenteraad gaat daar niet over.

De tweede kamer gaat wel over het al dan niet of wel bouwen van 10 nieuwe steden. Of het haalbaar is, is een tweede.
Het was de dag na de verkiezingen al een metafoor. Die tien nieuwe steden.

Stop gewoon met mensen dom te noemen.
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 00:01:49 #207
375570 crew  Cyan9
pi_220740622
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 23:56 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Het was de dag na de verkiezingen al een metafoor. Die tien nieuwe steden.

Stop gewoon met mensen dom te noemen.
Het is alsof je Chinees eten probeert te bestellen bij de Italiaan.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220740966
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, aangezien statushouders een deel van de vrijkomende huizen krijgen, niet alleen huizen die anders naar starters zouden gaan.

Maar nogmaals: dit is tijdelijk, maar als je in deze periode van huizentekort gewoon zorgt voor andere locaties voor statushouders... bijvoorbeeld met de spreidingswet?
De partijen van Schoof houden het systeem vooral in stand.
De volgende groep asielzoekers kiest alweer voor Nederland door ons knuffelbeleid.

https://www.telegraaf.nl/(...)de-eu/151205288.html

Zolang we niks aan de instroom doen blijven we onszelf opzadelen met ellende.
pi_220741120
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 06:45 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
De volgende groep asielzoekers kiest alweer voor Nederland door ons knuffelbeleid.

https://www.telegraaf.nl/(...)de-eu/151205288.html

Zolang we niks aan de instroom doen blijven we onszelf opzadelen met ellende.
Onzin.
pi_220741128
En zoals verwacht knipt de minister de asielwetgeving op, vandaag in de ministerraad een wet die het makkelijker miet maken om asielzoekers die gedurende hun procedure bewezen overlast veroorzaken ongewenst te verklaren.

https://www.volkskrant.nl(...)-ongewenst~b907f4dc/
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 07:48:11 #211
5428 crew  miss_sly
pi_220741152
twitter


Wat een opruiende taal.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 mei 2026 @ 07:52:35 #212
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220741175
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 07:48 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]

Wat een opruiende taal.
En dat is dan de grote hoop voor de VVD om ook “over rechts” zaken te kunnen doen :')
  vrijdag 8 mei 2026 @ 08:01:00 #213
13309 nostra
ask why
pi_220741213
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 07:48 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]

Wat een opruiende taal.
Zijn ze op vakantie in Kroatië?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 08:03:14 #214
5428 crew  miss_sly
pi_220741220
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Zijn ze op vakantie in Kroatië?
Wat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 mei 2026 @ 08:03:15 #215
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220741221
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 07:48 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]

Wat een opruiende taal.
Jeetje dat verwacht je toch echt niet van zo'n fatsoenlijke man met onbesproken gedachtegoed...
Huilen dan.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 08:05:39 #216
13309 nostra
ask why
pi_220741245
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat?
Da's toch de vlag van Kroatië? Of ook van Loosdrecht?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 08:06:25 #217
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220741253
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Zijn ze op vakantie in Kroatië?
De vuile buitenlanders in Kroatië hebben gewoon de helft van de Loosdrechtse vlag gejat.

Huilen dan.
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 08:24:06 #218
5428 crew  miss_sly
pi_220741418
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Da's toch de vlag van Kroatië? Of ook van Loosdrecht?


Lijkt er niet echt op :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220741525
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 07:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin.
Waarom denk je dat bijv Denemarken niet zo populair is?
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
  vrijdag 8 mei 2026 @ 08:39:26 #220
13309 nostra
ask why
pi_220741527
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Lijkt er niet echt op :)
Oh bij lange na niet nee. Toch maar wat minder op voetbalkennis leunen. :@
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 08:40:04 #221
5428 crew  miss_sly
pi_220741545
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Oh bij lange na niet nee. Toch maar wat minder op voetbalkennis leunen. :@
Ze hebben allebei roo-witte vierkantjes, dat heeft je vast op het verkeerde been gezet :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 08:47:03 #222
5428 crew  miss_sly
pi_220741628
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 07:40 schreef Hanca het volgende:
En zoals verwacht knipt de minister de asielwetgeving op, vandaag in de ministerraad een wet die het makkelijker miet maken om asielzoekers die gedurende hun procedure bewezen overlast veroorzaken ongewenst te verklaren.

https://www.volkskrant.nl(...)-ongewenst~b907f4dc/
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die vinden dat deze asielzoekers niet gemakkelijker teruggestuurd moeten kunnen worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220741651
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:39 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Waarom denk je dat bijv Denemarken niet zo populair is?
Het is in elk geval zo dat onderzoek na onderzoek uit wijst dat asielzoekers uit een bepaald land vooral vertrekken naar landen waar al gemeenschappen zijn met die nationaliteit. Zo zie je in België bijvoorbeeld meer Eritreërs, maar ook groepen die wij hier helemaal niet hebben zoals Burundezen. In Duitsland en Engeland is de hoofdmoot dan weer Afghaan, in Frankrijk zie je veel Algerijnen. In Nederland heb je een aantal grote en actieve Palestijnse gemeenschappen (denk bijvoorbeeld aan Vlaardingen, daar wonen er al 4.000, in totaal zijn het er zo'n 35.000), waarschijnlijk is dat de reden dat Palestijnen graag hier heen komen. En niet ons 'knuffelbeleid'.

Denk je eens in, waar zou jij heen vluchten? Ik zou denk ik ook kijken of er ergens een Nederlandse gemeenschap is die me kan helpen de eerste jaren om wegwijs te worden in mijn nieuwe land. Of nog makkelijker: waar misschien al familie zit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2026 08:55:41 ]
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 08:52:00 #224
236264 crew  capricia
pi_220741653
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die vinden dat deze asielzoekers niet gemakkelijker teruggestuurd moeten kunnen worden.
Even afwachten wat het voorstel gaat worden. Ik lees wel wat voorwaarden in dat artikel.
Zou dan enkel gaan om asielzoekers die
"aantoonbaar en aanhoudend overlast veroorzaken in of rond hun opvanglocatie"

Ik weet dus niet hoe streng dat gaat zijn.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220741659
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die vinden dat deze asielzoekers niet gemakkelijker teruggestuurd moeten kunnen worden.
Het hangt even van de definitie af, natuurlijk. Wat is overlast, wanneer kom je in aanmerking voor afwijzing? Maar als die definitie goed is afgebakend ga je waarschijnlijk een heel eind richting een unaniem aangenomen wetsvoorstel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')