abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220799292
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Aha. Ik begrijp dat er hier meer users zijn die hun eigen excellijstjes bijhouden. Doen jullie dat omdat er weinig vertrouwen in de (boekhouding van de) platformen is?
Sommige platforms zijn in het verleden nogal creatief geweest in hun definities als het gaat om het bepalen van rendement :9

Verder gebruik ik mijn overzicht om in mijn volledige financiële administratie te stoppen. Zo weet ik aan het eind van het boekjaar ook meteen of ik kan volstaan met het betalen van het forfait of een aangifte werkelijk rendement wil doen.
pi_220799323
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:43 schreef Fredericm het volgende:
Liefhebbers van gras (als zekerheid) tegen 6% bij collin

Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Hier wel een liefhebber van gras maar niet tegen 6% ;)
quote:
Wijziging leningaanvraag d.d. 15 mei 2026

Beste investeerder,

13 mei jl. is de crowdfunding van Loonbedrijf A.G. de Vries live gegaan. Dit heeft nog niet geleid tot een volledige funding van het streefbedrag. We zijn daarop in overleg gegaan met de klant en de intermediair. De klant wil graag dat de crowdfunding succesvol kan worden afgesloten en daarom kunnen we de volgende wijziging aankondigen:

De rente wordt verhoogd van 6% naar 7%
Hieronder ziet u de oorspronkelijke pitch waarin bovenstaande wijzigingen niet zijn doorgevoerd.

Met vriendelijke groet,

Collin Crowdfund
Nu wel meegenomen.
pi_220799412
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
[..]
Nu wel meegenomen.
Nog wel karig, maar ook nu na verhoging meegenomen.
pi_220799822
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 09:45 schreef obligataire het volgende:

[..]
Pfff het is weer zuinig de rente :6 . Hoge kosten. Wel een zekerheidje.

Als je zou moeten kiezen tussen het grasland en Ri*ch*tingraak; het netto rendement is door de kosten gelijk (5,3% bij diamant). Het onderpand van RR lijkt me een stuk couranter, helaas (maar fijn voor veel anderen) is de looptijd veel korter.

https://www.google.nl/map(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Met de nieuwe rente ingehaald door de tijd.
pi_220799846
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:51 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Ben erg tevreden over SIG. Vandaag was mijn 182-ste inschrijving, waarvan er inmiddels al 121 zijn afgelost.

Loyaliteitsprogramma nog alleen bij CCF. Daar Diamant sinds Maart 2023.
Idem , doe al SIG sinds 2017, circa 402 inschrijvingen ff snel geteld waarvan er circa 260 afgelost en tot op heden
NUL defaults, wel een paar keer langer moeten wachten op de rente en/of (termijn)aflossing en nu gedoe met Kas (NoCash) met zijn ter veiling pandjes. Maar verder PRIMADELUX en we gaan zo rustig verder.

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 15-05-2026 11:36:24 ]
pi_220799861
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Met de nieuwe rente ingehaald door de tijd.
Ja klopt dat zag ik ook net. Misschien hebben ze mijn posting gelezen :) . Was een noodzakelijke stap denk ik om de zaak vlot te trekken. Is nu dus een vol procent in het voordeel van het grasland.

Ik moet wel zeggen dat de exploitatie bij deze winkel erg moeizaam is, 2023 en 2024 negatieve cashflows, van 2025 zijn nog geen cijfers? Dat geeft zwaar te denken. Dan kan men die hoge huidige financieringslasten wel de schuld geven maar bij een gezonde exploitatie zouden die geen probleem zijn geweest. Op die basis zijn ze ooit aangegaan neem ik aan.

Hoe courant is zo'n stuk grasland? Is daar handel in of wordt dat een kwestie van de lange adem?
Pecunia non olet
  vrijdag 15 mei 2026 @ 10:57:32 #207
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220799905
quote:

[..]
Aha. Ik begrijp dat er hier meer users zijn die hun eigen excellijstjes bijhouden. Doen jullie dat omdat er weinig vertrouwen in de (boekhouding van de) platformen is?
Om overzicht te houden. En grip op cash-flow.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220800070
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:51 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ja klopt dat zag ik ook net. Misschien hebben ze mijn posting gelezen :) . Was een noodzakelijke stap denk ik om de zaak vlot te trekken. Is nu dus een vol procent in het voordeel van het grasland.

Ik moet wel zeggen dat de exploitatie bij deze winkel erg moeizaam is, 2023 en 2024 negatieve cashflows, van 2025 zijn nog geen cijfers? Dat geeft zwaar te denken. Dan kan men die hoge huidige financieringslasten wel de schuld geven maar bij een gezonde exploitatie zouden die geen probleem zijn geweest. Op die basis zijn ze ooit aangegaan neem ik aan.

Hoe courant is zo'n stuk grasland? Is daar handel in of wordt dat een kwestie van de lange adem?
Woonhuis in Mijdrecht daar weet ik het zeker van, grasland in de Westhoek Friesland nog ff googlen of iets van die business kunnen vinden.
pi_220800684
quote:

[..]
Ik doe het vooral om een goed overzicht te hebben, hoeveel er totaal uitstaat, hoeveel ik per maand krijg betaald, zowel aan aflossing als (netto) rente. Alle betaalschema's in 1 grote excel file en met een pivot zie ik zo voor alle jaren wat het per maand doet. En omdat ik van mijn CF inkomsten leef en daarvoor een bepaald bedrag per maand nodig heb, is het wel fijn om te zien of ik dat bedrag ook haal.

Dat ik daarmee ook de platformen kan controleren was niet het primaire doel toen ik ermee begon, maar is wel fijn. Zo check ik nu ook bijna dagelijks of verwachte betalingen zijn bijgeschreven.
pi_220802505
Vakantiepark/golfbaan Duitsland Zeche Amalia I.

Bedrag: ¤ 750.000
Rente: 9%
Looptijd: 36 maanden
LTV: 26% bij aanvang, na tranche 2 maximaal 52%

Linkje: https://e.geldvoorelkaar.(...)bym2BknnEJkG3LBQrpgg
pi_220802758
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:24 schreef KrekelJapie het volgende:
Vakantiepark/golfbaan Duitsland Zeche Amalia I.

Bedrag: ¤ 750.000
Rente: 9%
Looptijd: 36 maanden
LTV: 26% bij aanvang, na tranche 2 maximaal 52%

Linkje: https://e.geldvoorelkaar.(...)bym2BknnEJkG3LBQrpgg
Lage LTV (52%). Alleen wie koopt dit als het mis gaat?
pi_220803023
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:53 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Niemand!! Ik heb nog een recreatieparkje van GVE in de aanbieding van onze grote vriend Kas in Bathmen.
pi_220803469
Open dag WvjG
quote:
Recent zijn we met onze nieuwe hoofdvestiging verhuisd naar een nieuw adres in Ridderkerk, en dat vieren we! U bent van harte welkom op onze open dag op D.V. zaterdag 30 mei 2026.

U kunt ons kantoor vrijblijvend bezoeken tussen 10:00 en 14:00 uur. Kom gezellig langs aan de Gieterijstraat 87. Er is een frietkraam en baristakar aanwezig. Voor de kinderen is er een leuke prijsvraag!

In verband met de catering is aanmelden verplicht. Dit kan via de onderstaande knop.
http://www.waardevoorjege(...)Wiow&_hsmi=418944966
pi_220804273
quote:

[..]
-Een investering in dit project is toch wel heel anders als al die anderen die geplaatst worden.
-Nog even goed lezen in het weekend maar ik denk dat ik in dit project wel ga investeren.
-Het park is schuldenvrij gerealiseerd, toegankelijk voor een brede doelgroep wat ook belangrijk is.
-Drie ervaren oudere ondernemers, dus niet van die jonge gasten die snel geld willen verdienen.
-Het park kan van de zomer al open. Dus veel minder risico als dat er nog veel zou moet gebeuren.
-De borgstelling van de heren is wat matig maar ik verwacht dat het niet zover zal komen dat we die nodig hebben.
pi_220804280
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:32 schreef KrekelJapie het volgende:
Open dag WvjG
[..]

Mijn eerste investering bij hun gedaan. Kluspand in Rotterdam 8,5% LTV 68%. Was wel in 4 minuten vol
pi_220804819
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:16 schreef Collin63 het volgende:

[..]
-Een investering in dit project is toch wel heel anders als al die anderen die geplaatst worden.
-Nog even goed lezen in het weekend maar ik denk dat ik in dit project wel ga investeren.
-Het park is schuldenvrij gerealiseerd, toegankelijk voor een brede doelgroep wat ook belangrijk is.
-Drie ervaren oudere ondernemers, dus niet van die jonge gasten die snel geld willen verdienen.
-Het park kan van de zomer al open. Dus veel minder risico als dat er nog veel zou moet gebeuren.
-De borgstelling van de heren is wat matig maar ik verwacht dat het niet zover zal komen dat we die nodig hebben.
Mee eens, er is nu al veel waarde aanwezig. Ik denk dat de heren de bouw- en inrichtingskosten wat onderschat hebben; geld op en dat is nu het punt dat wij mogen instappen om een en ander af te ronden.

De Zwiesel projecten lopen volgens mij ook voorspoedig, althans de betalingen komen tot dusver op tijd.

Het zal wel niet zo slecht aflopen als met V.d.Most en zijn pretpark in Rotterdam. _O-

Bij de bevestingingsmail van GvE werd ik met Geachte Sir.... aangesproken. Zoveel eer. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 15-05-2026 21:33:19 ]
Pecunia non olet
  vrijdag 15 mei 2026 @ 21:34:49 #217
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220804890
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:26 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Voor wie geïnteresseerd is in verbouwing pand Gouda (HCN project Mohammed). Deze foto heb ik deze week gemaakt toen ik in de buurt moest zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er lijkt af en toe wel wat te gebeuren, maar het is nog steeds meer slopen dan opbouwen.
Hartelijk dank voor je update.
Ik heb het zo niet helemaal scherp maar leningnemer is bij mijn weten geen pandeigenaar. Hij heeft de grootste moeite om z'n huidige restaurants overeind te houden, Amsterdam is al verkocht. Volgens HCN is het één groot tranendal bij deze ondernemer, maar wél veel loze beloftes. Als hij zoveel moeite heeft met z'n verplichtingen nakomen, zal hij in Gouda ongetwijfeld ook geen huur betalen. Ondanks een contract zal pandeigenaar wel z'n eigen traject kiezen, lijkt me niet dat hij tot sint juttemis gaat wachten op Mo.
pi_220805117
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 21:34 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik heb het zo niet helemaal scherp maar leningnemer is bij mijn weten geen pandeigenaar. Hij heeft de grootste moeite om z'n huidige restaurants overeind te houden, Amsterdam is al verkocht. Volgens HCN is het één groot tranendal bij deze ondernemer, maar wél veel loze beloftes. Als hij zoveel moeite heeft met z'n verplichtingen nakomen, zal hij in Gouda ongetwijfeld ook geen huur betalen. Ondanks een contract zal pandeigenaar wel z'n eigen traject kiezen, lijkt me niet dat hij tot sint juttemis gaat wachten op Mo.
Zal ook wel niet meer veel van terugkomen, ben ik bang.
pi_220805428
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 21:34 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Is huurpand inderdaad. Twee jaar geleden gehuurd. Meestal huur je dan dan voor 5 jaar. Als er geen huur binnen binnenkomt lijkt mij dat het pand weer te huur komt, maar dat lijkt ook niet zo te zijn.

Boven de restaurant wilde hij kamers verhuren voor personeel. Of er iemand woont weet ik niet, maar lijkt het ook niet op.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 14:33:38 #220
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220809269
quote:
Vielleicht der Herr Kleidermann?! _O-
pi_220809276
Ik heb wat trauma's opgelopen van golfparken.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220810068
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 23:03 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Is huurpand inderdaad. Twee jaar geleden gehuurd. Meestal huur je dan dan voor 5 jaar. Als er geen huur binnen binnenkomt lijkt mij dat het pand weer te huur komt, maar dat lijkt ook niet zo te zijn.

Boven de restaurant wilde hij kamers verhuren voor personeel. Of er iemand woont weet ik niet, maar lijkt het ook niet op.
Bij een ander project van de ondernemer zie ik op het pand waar we een hypotheek op hebben, zie ik deze niet te koop staan (al dan niet gedwongen). Dan zal het platform en de ondernemer vast nog wel in overleg zijn.
pi_220812025
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:28 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Is dat SIG wat? Investeer enkel nog bij GVE en (voornamelijk) CCF. KOM door ervaringen uit het verleden afgezworen. Zou er nog wel weer één bij mogen. Doet SIG ook aan een loyaliteitsprogramma?
Eerder investeerde ik (procentueel gezien) veel meer bij SIG maar het loopt hard leeg nu, de meeste nog lopende projecten worden (als het goed is) dit jaar afgelost. Een paar jaar geleden waren het vooral panden voor de verhuur en hadden projecten standaard een looptijd van 5 jaar, tegenwoordig zijn het vooral transformatieprojecten met een naar mijn mening veel hoger risico en korte looptijden van een jaar of nog korter. Als er nog een interessant project voorbijkomt dan zit het vaak binnen een paar seconden vol. Zelfs als je klaar gaat zitten is het maar de vraag of je er tussen komt.
Er zijn in het verleden weleens wat administratieve strubbelingen geweest maar ik denk niet dat je SIG dat nu nog kunt aanrekenen.
pi_220813469
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:06 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Eerder investeerde ik (procentueel gezien) veel meer bij SIG maar het loopt hard leeg nu, de meeste nog lopende projecten worden (als het goed is) dit jaar afgelost. Een paar jaar geleden waren het vooral panden voor de verhuur en hadden projecten standaard een looptijd van 5 jaar, tegenwoordig zijn het vooral transformatieprojecten met een naar mijn mening veel hoger risico en korte looptijden van een jaar of nog korter. Als er nog een interessant project voorbijkomt dan zit het vaak binnen een paar seconden vol. Zelfs als je klaar gaat zitten is het maar de vraag of je er tussen komt.
Er zijn in het verleden weleens wat administratieve strubbelingen geweest maar ik denk niet dat je SIG dat nu nog kunt aanrekenen.
Bij mij hetzelfde beeld. Ten opzichte van eind 2024 (de hoogste inleg) staat de inleg nu op 68%.
Ik heb er nog een paar kunnen meepakken maar het loopt hard terug, eind 2028 is bijna alles weg, tenzij er weer leuke lange verhuurprojecten komen.

Projectfinancieringen is ook niet mijn ding. Weinig baten, veel kans op een Kas ;)
Pecunia non olet
  zondag 17 mei 2026 @ 11:32:49 #225
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220821837
Project bij WvjG met overduidelijk liquiditeitsproblemen. Dat is overigens helemaal geen schande.
Eerste 3 maanden aflossingsvrij zijn netjes op tijd betaald (op 28e van de maand). De 4e maand, mét aflossing, óók nog.
Vorige (5e) maand al vertraging. De opgegeven reden was toen dat 2 Duitse klanten te laat betaald hadden. Niet leuk, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Oplossing WvjG: "Om dergelijke situaties in de toekomst te voorkomen, wordt een incassomachtiging ingesteld". Een beetje stupide, volgens mij. Ik zou sowieso met incasso hebben gewerkt maar dat verandert niets aan het probleem; als er geen geld op de rekening staat, kun je het er ook niet afhalen. Enfin, op de 10e kwam het geld alsnog. Maar dan is de volgende 28e natuurlijk alweer héél dichtbij. Je kon eigenlijk al op je klompen aanvoelen dat dit spaak zou gaan lopen. Maar Johan tovert een miraculeuze oplossing uit zijn hoge hoed:

SPOILER
Eigenlijk een tenenkrommend verzinsel maar als de ondernemer hiermee geholpen is, dan vind ik het prima. Maar als je dan zoiets stuurt, zorg dan dat het geld dezelfde dag nog bij investeerders komt. Dan komt het nog enigszins geloofwaardig over. Maar inmiddels is het de 17e en is er nog niets. De 28e nadert alweer met rasse schreden en dit keer moet óók nog eens het vakantiegeld worden uitbetaald aan de werknemers. Dat belooft heel weinig goeds.
pi_220828200
Ik vroeg me af of ik iets gemist heb, of dat CRE iets heeft vergeten? op 13/4 heb ik het bericht gekregen "De aflossing heeft vandaag plaatsgevonden. De laatste rentebetaling t/m de aflossingsdatum volgt separaat deze week.". De aflossing is betaald (13/5) en de reguliere rente is betaald tot einde maand (21/4) samen met de andere rentebetalingen. Maar dan mist er toch nog 1 à 2 weken (exacte datum heb ik niet kunnen vinden) rente van einde maand tot de aflossingsdatum, of zie ik dat verkeerd? Of heeft CRE die aflossing gewoon 2 weken vastgehouden? :). Heeft iemand hier nadere info over beschikbaar?
pi_220830209
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 21:00 schreef tnhb het volgende:
Ik vroeg me af of ik iets gemist heb, of dat CRE iets heeft vergeten? op 13/4 heb ik het bericht gekregen "De aflossing heeft vandaag plaatsgevonden. De laatste rentebetaling t/m de aflossingsdatum volgt separaat deze week.". De aflossing is betaald (13/5) en de reguliere rente is betaald tot einde maand (21/4) samen met de andere rentebetalingen. Maar dan mist er toch nog 1 à 2 weken (exacte datum heb ik niet kunnen vinden) rente van einde maand tot de aflossingsdatum, of zie ik dat verkeerd? Of heeft CRE die aflossing gewoon 2 weken vastgehouden? :). Heeft iemand hier nadere info over beschikbaar?
Welk project betreft dit?
Pecunia non olet
pi_220830216
Herfinanciering non-publieke funding staat nu open:

https://www.collincrowdfund.nl/richting-raak-beheer-b-v-2/
pi_220830237
Over 2 dagen zou de aflossing van https://www.collincrowdfund.nl/m-a-diken-2/ moeten komen na uitstel en een stemronde. Ik heb het bewuste huis nog nergens te koop zien komen, mijn vermoeden is dan ook dat er geen betaling gaat komen.
pi_220830290
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:05 schreef obligataire het volgende:

[..]
Welk project betreft dit?
Oeps, vergeten te vermelden: Houten II
pi_220830320
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:24 schreef tnhb het volgende:

[..]
Oeps, vergeten te vermelden: Houten II
Ik had ooit een project met die naam maar dat is al in april 2023 afgelost ;) Die nieuwe ken ik niet.
Pecunia non olet
pi_220830411
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:14 schreef GereDathan het volgende:
Over 2 dagen zou de aflossing van https://www.collincrowdfund.nl/m-a-diken-2/ moeten komen na uitstel en een stemronde. Ik heb het bewuste huis nog nergens te koop zien komen, mijn vermoeden is dan ook dat er geen betaling gaat komen.
Ik heb de casus nog eens doorgelezen, dit kon zomaar eens 2027 of nog later worden. Die lui zijn drukker met het voeren van rechtszaken tegen zakenpartners en instanties, dan met verbouwen ;)

Voor mij geen projecten meer waar advocaten leningnemer zijn.
Pecunia non olet
pi_220830499
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:29 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik had ooit een project met die naam maar dat is al in april 2023 afgelost ;) Die nieuwe ken ik niet.
Dat was de bouwfinanciering, daarna is er nog een exploitatie deel via herfinanciering gekomen die nu dus (+/- op tijd, op zich wel uniek :) ) is afgelost.
  maandag 18 mei 2026 @ 11:26:25 #234
454405 escortmk2
petrolhead
pi_220830644
quote:
Ik ben dan wel benieuwd welke boeterente er dan gerekend gaat worden: nog steeds 9+2 of de 9+5% die ze bij de eerste vertraging even betaald hebben.

Op zich heb ik er met deze rentes en het onderpand ook niet veel haast mee, al zou het wel fijn zijn als die rente ook gewoon wordt uitgekeerd.
pi_220830671
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:26 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Ik ben dan wel benieuwd welke boeterente er dan gerekend gaat worden: nog steeds 9+2 of de 9+5% die ze bij de eerste vertraging even betaald hebben.

Op zich heb ik er met deze rentes en het onderpand ook niet veel haast mee, al zou het wel fijn zijn als die rente ook gewoon wordt uitgekeerd.
Ik zit er zelf niet in. Rijdt er wel vaak langs. De woning zit in een te hoog prijssegment voor die buurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fredericm op 18-05-2026 12:10:32 ]
pi_220830743
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:26 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Zolang er betaald zou worden had ik er ook niet zo'n probleem mee, maar het ligt nu al sinds (uit mijn hoofd) oktober stil. Ze hadden er ook wel iets meer moeite voor kunnen doen om in ieder geval een deel te betalen wat mij betreft.

Maak mij op de lange termijn niet zoveel zorgen, er is ondertussen sowieso een onderpand gebouwd wat waarde heeft. Het segment is wellicht lastig, maar het is niet dat er nog enkel een hoop bouwmateriaal ligt wat nog in de verste verte geen huis is. Ook zijn er wat andere garanties afgegeven.

Denk zelf dat er geen cent betaald wordt over 2 dagen in ieder geval. En ben vooral benieuwd hoe Collin dit verder gaat oppakken zoals je zegt qua rente en afhandeling.
pi_220831245
NIeuw leven voor NF?

SPOILER
pi_220831769
Na een paar maanden al gedoe met de betalingen van project 31722 (Drop & Clean Breda) bij GvE.... pfff
pi_220832318
https://www.faillissement(...)ternational-b-v.aspx

Als ik mij goed herinner een CCF projectje
pi_220832732
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:32 schreef impact9 het volgende:

Klopt:

Bedrijf: Shiqsha Investment & Project Development International B.V.
Platform: Collin Crowdfund
Leningnummer: 00048064

Ik zit er zelf niet in maar volgens mij is hier een paar maanden geleden al het e.e.a. over geschreven.
pi_220832790
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:32 schreef impact9 het volgende:

Drie leningen zelfs. 685K, 60K en 183K.

Ik zit zelf in de eerste, waarop nog een 35% open staat na cashflow.

SPOILER
.
Avonturier die zichzelf overschat heeft....... Ben benieuwd of die koop nog steeds doorgaat. Dan zou de schade minimaal zijn of zelfs een winstgevend project zijn, maar daar durf ik nu nog niet op te rekenen.
.
SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 18-05-2026 15:08:05 ]
Pecunia non olet
pi_220832860
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:00 schreef obligataire het volgende:

[..]
Drie leningen zelfs. 685K, 60K en 183K.

Ik zit zelf in de eerste, waarop nog een 35% open staat na cashflow.

Ik zit ook in de eerste. Ik neem aan dat de 2e en 3e na de 1e komen?
pi_220833366
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:11 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Ik zit ook in de eerste. Ik neem aan dat de 2e en 3e na de 1e komen?
Dat waren verschillende percelen, dus onderling hebben de zekerheden niets met elkaar te maken. Alleen in het geval dat die hypotheken te weinig opbrengen.
Pecunia non olet
pi_220833465
Nieuwe via Collin (met gedeeltelijk gedekte?) 1e hypotheek op nog te bouwen bedrijfsunit:

TKMK Holding B.V.
¤ 225.000 | 8,0 % rente | 36 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/tkmk-holding-b-v/

Het bedrijf lijkt nog wel aardig te lopen maar ik kan er erg weinig over vinden....
pi_220833521
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2026 16:26 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe via Collin (met gedeeltelijk gedekte?) 1e hypotheek op nog te bouwen bedrijfsunit:

TKMK Holding B.V.

Het bedrijf lijkt nog wel aardig te lopen maar ik kan er erg weinig over vinden....
Transport dieselprijs slechts gedeeltelijk kunnen doorberekenen...
pi_220833524
quote:

TKMK Holding B.V.

https://tologictransport.nl/
pi_220833529
quote:
Ja, dat staat gewoon in de pitch ;)
Maar geen review of wat dan ook te vinden...
pi_220833779
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2026 16:33 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ja, dat staat gewoon in de pitch ;)
Maar geen review of wat dan ook te vinden...
Ze rijden voor winkels en distributiecentra, dus puur zakelijk, dan is het op zich niet vreemd dat er geen reviews zijn. Misschien is het zelfs wel positief dat ze nooit in het nieuws komen.

Ik zit zelf nog het meest met de brandstofprijzen, denk niet dat ik meedoe.
Pecunia non olet
pi_220833951
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:56 schreef Jaco078 het volgende:
NIeuw leven voor NF?

SPOILER
Was Newfunding helemaal gestopt dan of alleen met crowdfunding? Ik weet het niet meer.
Ze zoeken nu in elk geval iemand die grote investeerders kan strikken voor hun vastgoedprojecten, ik lees er niet in dat ze weer projecten voor "de crowd" gaan openstellen. Te veel gedoe waarschijnlijk.
pi_220834400
Is het niet raar dat we door CCF niet geïnformeerd worden over dit faillissement. Of is de ondernemer dan gewoon zo lomp om dit niet aan zijn geldverstrekker te laten weten. Kop in het zand en zien waar het schip strand. Tussen uitspraak en publicatie zit 6 dagen.
pi_220835598
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:58 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Was Newfunding helemaal gestopt dan of alleen met crowdfunding? Ik weet het niet meer.
Ze zoeken nu in elk geval iemand die grote investeerders kan strikken voor hun vastgoedprojecten, ik lees er niet in dat ze weer projecten voor "de crowd" gaan openstellen. Te veel gedoe waarschijnlijk.
ze zijn nooit echt gestart..
pi_220835600
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:19 schreef raser1981 het volgende:
Is het niet raar dat we door CCF niet geïnformeerd worden over dit faillissement. Of is de ondernemer dan gewoon zo lomp om dit niet aan zijn geldverstrekker te laten weten. Kop in het zand en zien waar het schip strand. Tussen uitspraak en publicatie zit 6 dagen.
Tussen uitspraak en publicatie zitten 1 tot max 3 dagen. Een ondernemer laat in de meeste gevallen niet direct aan zijn crediteuren weten dat hij failliet gaat. Die komen erachter door publicatie cq. de curator.
pi_220836528
quote:

TKMK Holding B.V.

De concept winstcijfers 2025 van vriend Tuktuk zien er zeer behoorlijk uit. Jammer dat het maar conceptcijfers zijn, ik vraag me dan af wat ze ervan weerhoudt om die cijfers definitief te maken, er is maar 1 aandeelhouder en die hoeft met niemand te overleggen, gesprekje met de accountant en handtekening, klaar. Dat maakt dat ik wat twijfels heb over die winst.

Als de winst van 534K in zijn geheel is toegevoegd aan de reserves (dus geen dividend) dan bedroeg het eigen vermogen op 1-1-2025 slechts 182K op een balanstotaal (bij gelijke schulden) van 5.749K dus amper 3% solvabiliteit. Dat betekent m.i. dat hij moeizame jaren achter de rug heeft en dat 2025 zijn eerste echt winstgevend jaar is.. Dat geeft ook weer te denken over de betrouwbaarheid van dat concept resultaat. Als het maar niet weer een ruw kolommenbalansje is.

Die overname van de pakketdienst in 2025 lijkt hij trouwens goed geabsorbeerd te hebben, hij had zich flink kunnen verslikken in zo'n grote overname, maar dat lijkt niet aan de orde als zijn winstcijfers kloppen.

Die bedrijfsunits zien er aantrekkelijk uit, is natuurlijk een bouwrisico maar dat lijkt me hier niet het grootste probleem, de LTV is wel erg hoog met 100% voor een commercieel object.

Ik blijf er nog steeds van weg. Er komen altijd weer betere........
Pecunia non olet
pi_220838458
HCN div projecten Pavarotti etc De Bogaartjes

https://www.quotenet.nl/z(...)c017152b80d8f1d1f524
pi_220839288
Stadshotel steegoversloot bij collin.

2e hypotheek bouitique hotel en op woonhuis.
8% Collin direct

Linkje
SPOILER
pi_220839300
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:20 schreef Fredericm het volgende:
Stadshotel steegoversloot bij collin.

2e hypotheek bouitique hotel en op woonhuis.
8% Collin direct

Linkje
SPOILER
Project met 3x 2x een 2e hypotheek:

De daadwerkelijke waarde van het boutiquehotel is m.i. maximaal 1.500k. De verkoper die de lening verstrekt (1e hypotheek) loopt nauwelijks risico en de Collin investeerders lopen alle risico's. Daarnaast nog een matige dekking op de woning van de schoonouders en de ondernemers zelf. Met een beetje pech worden die ook in het ongeluk meegetrokken. In mijn ogen een hoog risico project waarbij er veel te verliezen is en de rente m.i. veel te laag is.

Zelf loop ik er met een grote boog omheen.
https://www.funda.nl/deta(...)straat-196/43585738/
pi_220839343
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:21 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De daadwerkelijke waarde van het boutiquehotel is m.i. maximaal 1.500k. De verkoper die de lening verstrekt (1e hypotheek) loopt nauwelijks risico en de Collin investeerders lopen alle risico's. Daarnaast nog een matige dekking op de woning van de schoonouders en de ondernemers zelf. Met een beetje pech worden die ook in het ongeluk meegetrokken. In mijn ogen een hoog risico project waarbij er veel te verliezen is en de rente m.i. veel te laag is.

Dank voor je analyse. Ik ga mijn investering heroverwegen.
Pre is dat de reviews voor het hotel heel goed zijn. Tripadvisor 4,9 van de 5,0
pi_220839357
quote:

[..]

Een accident waiting to happen. Een dramatische current ratio, zelfs ná investering...
pi_220839358
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:27 schreef Fredericm het volgende:
Pre is dat de reviews voor het hotel heel goed zijn. Tripadvisor 4,9 van de 5,0
Ik neem hem wel mee. Komt ook door een stukje emotionele betrokkenheid; ik woon er vlakbij en ken de omgeving goed. Het is hartje centrum, altijd erg druk. De Voorstraat kent ook wat dubieuze winkels en wisselende huurders, maar is nog wel 1 van de aders naar het centrum en tevens de zijstraat van de grote zaterdagmarkt.
pi_220839359
quote:

[..]

De rente vind ik ook net wat te mager, dat de vendor loan ook op 8% rente zit, is knap voor elkaar gekregen door de verkoper. Die heeft het pand netjes verkocht en verschuift de risico's inderdaad. Ik vind de resultaten vooral mager, verder vind ik het project nog niet zo slecht.

Maar alleen al 8% rente over 1,77 mln. en dan nog gaan aflossen, daar geloof ik met deze resultaten en een koekjes/lunch/diner? zaak niet in
pi_220839631
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:29 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
De rente vind ik ook net wat te mager, dat de vendor loan ook op 8% rente zit, is knap voor elkaar gekregen door de verkoper. Die heeft het pand netjes verkocht en verschuift de risico's inderdaad. Ik vind de resultaten vooral mager, verder vind ik het project nog niet zo slecht.

Maar alleen al 8% rente over 1,77 mln. en dan nog gaan aflossen, daar geloof ik met deze resultaten en een koekjes/lunch/diner? zaak niet in
Het zijn loodzware lasten voor dit bedrijfje, de kans is idd groot dat ze het niet gaan redden.
Dus zonder volledige dekking laat ik hem sowieso lopen.
Pecunia non olet
pi_220839753
Linkje GvE:
SPOILER
.

Die LTV is eerder 90% lijkt me, op basis van aankoopprijs. Hoe ze aan huurders denken te komen lees ik (nog) niet.
Pecunia non olet
pi_220839847
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:07 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het zijn loodzware lasten voor dit bedrijfje, de kans is idd groot dat ze het niet gaan redden.
Dus zonder volledige dekking laat ik hem sowieso lopen.
De bank begint hier niet aan, dus ben je aangewezen op family, fools and friends. De verhuurder/verkoopster speelt hier de rol van friend en de crowd vormt hier de fools.
De verkoopster heeft nog het comfort dat voor de rente en aflossing geleend wordt bij de crowd. Zoals ik al schreef: een accident waiting to happen
pi_220839910
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:20 schreef obligataire het volgende:
Die LTV is eerder 90% lijkt me, op basis van aankoopprijs. Hoe ze aan huurders denken te komen lees ik (nog) niet.
Zie taxatierapport. Taxatiewaarde 1,5 mio en verhuurd t/m 2029.
pi_220840062
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:38 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
Zie taxatierapport. Taxatiewaarde 1,5 mio en verhuurd t/m 2029.
Ik zie het. Maar ze kopen het ding voor 1,3 mio, dus een lucky buy of een erg optimistische taxatie?

Er zit 1 huurder in dus geen spreiding wat comfortabeler zou zijn geweest.
Pecunia non olet
pi_220840103
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:29 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Ik neem hem wel mee. Komt ook door een stukje emotionele betrokkenheid; ik woon er vlakbij en ken de omgeving goed. Het is hartje centrum, altijd erg druk. De Voorstraat kent ook wat dubieuze winkels en wisselende huurders, maar is nog wel 1 van de aders naar het centrum en tevens de zijstraat van de grote zaterdagmarkt.
Iedereen moet ook bij dit project natuurlijk zijn eigen afwegingen maken en die van jou zijn ook legitiem.

Als Collin nu nog de hele lening zou hebben verstrekt met een 1e hypotheek op minimaal het boutiquehotel dan had ik er misschien nog over nagedacht. Dan krijg ja als het tegenzit altijd nog een belangrijk deel van je investering terug.

Als dergelijke projecten goed verlopen, en dat is gelukkig vaak zo, dan is er natuurlijk niks aan het handje maar als het hier door welke reden dan ook een beetje tegenzit en de boel MOET verkocht gaan worden dan ben je hier vermoedelijk helemaal het haasje. Die 1.5 miljoen gaat dat boutiquehotel dan natuurlijk niet opleveren en die woning die ze pas een jaar geleden gekocht hebben (vermoedelijk onder de toenmalige vraagprijs van 750k) is ook helemaal niet courant en stond toen ze dit pand kochten ook al bijna een jaar te koop (en dat met de markt van het jaar 2024/2025).

Nee, m.i. is dit zo’n project van alle risico’s en nauwelijks zekerheden voor ons als investeerders en daar verwacht ik dan hele andere rentepercentages bij.
pi_220840272
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Iedereen moet ook bij dit project natuurlijk zijn eigen afwegingen maken en die van jou zijn ook legitiem.

Als Collin nu nog de hele lening zou hebben verstrekt met een 1e hypotheek op minimaal het boutiquehotel dan had ik er misschien nog over nagedacht. Dan krijg ja als het tegenzit altijd nog een belangrijk deel van je investering terug.

Als dergelijke projecten goed verlopen, en dat is gelukkig vaak zo, dan is er natuurlijk niks aan het handje maar als het hier door welke reden dan ook een beetje tegenzit en de boel MOET verkocht gaan worden dan ben je hier vermoedelijk helemaal het haasje. Die 1.5 miljoen gaat dat boutiquehotel dan natuurlijk niet opleveren en die woning die ze pas een jaar geleden gekocht hebben (vermoedelijk onder de toenmalige vraagprijs van 750k) is ook helemaal niet courant en stond toen ze dit pand kochten ook al bijna een jaar te koop (en dat met de markt van het jaar 2024/2025).

Nee, m.i. is dit zo’n project van alle risico’s en nauwelijks zekerheden voor ons als investeerders en daar verwacht ik dan hele andere rentepercentages bij.
Volledig met je eens. Ik heb met een iets te roze bril gekeken. Dat ik het pand ken etc maakt het nog geen goede deal idd.
pi_220840291
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Precies dit. De Collin lening dient ook als funding voor de zware aflossing en rente richting de verkoopster. Het hoeft maar even tegen te zitten (tegenvallende omzet, echtscheiding, overlijden, onverwacht hoge reparatiekosten van dit eeuwenoude pand enzovoorts en zo verder) en het hele kaartenhuis flikkert in elkaar.
pi_220840420
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:58 schreef obligataire het volgende:
Ik zie het. Maar ze kopen het ding voor 1,3 mio, dus een lucky buy of een erg optimistische taxatie?

Er zit 1 huurder in dus geen spreiding wat comfortabeler zou zijn geweest.
Dit is mijn business. Taxatie is niet raar. Koopsom iets onder te taxatie is ook niet raar.

Normaal gesproken is het verhuren aan 1 huurder waarderverhogend.

Inderdaad een (groot) risico op leegstand bij einde huur. Daarom is er ook geen bank die dit zo zwaar zou financieren. Ik doe niet mee.

verkoop zonder huurder is lastig. Dan moet je of eerst verhuren en dan verkopen aan een belegger, maar voor fondsen is het te klein. Of je moet een eigenaar/gebruiker zien te vinden.
pi_220840714
Iemand nog wat gehoord over capricorn ccf ?

De jaarcijfers zouden toch onderhand wel bekend moeten zijn van 2025
pi_220840740
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:39 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
Taxatie is niet raar. Koopsom iets onder te taxatie is ook niet raar.

De taxatiewaarde ligt ruim 15 % hoger hier dan de verkoopwaarde/opbrengst. Om dit iets onder de waarde te noemen vind ik dan weer raar.
pi_220841094
NW project bij GVE Hudson Almere

Geïnvesteerd bedrag¤ 0
Bedrag¤ 170.000
Rente9%
Looptijd48 mnd.
Classificatie5s
Projectnummer32735

Je had bij HCN projectHudson Almere
Project nr.: 1061 Financieringsbedrag: ¤ 250.000,00
Bedrijfstype: Brasserie Bar Restaurant Geïnvesteerd: ¤ 250.000,00
Kenmerk financiering: Bedrijfsovername Rente per jaar: 8%
Categorie: Looptijd annuiteit: 60 mnd

Deze laatste is blijkbaar failliet gegaan
25 juni 2025, 14:02 Algemeen
ALMERE - De rechtbank Midden-Nederland heeft op 25 juni zowel Hudson Bar & Kitchen op het Belfortplein als twee Almeerse vestigingen van Sugaboo als de vestiging van De Pizzaclub aan de Grote Markt failliet verklaard, zo meldt faillisementsdossier.nl

het dossier vd curator straks maar eens doorlezen, iemand nadere info?
pi_220841218
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 16:14 schreef paardendokter het volgende:

[..]
De taxatiewaarde ligt ruim 15 % hoger hier dan de verkoopwaarde/opbrengst. Om dit iets onder de waarde te noemen vind ik dan weer raar.
Bijna 17% zelfs, het pand was op 1560K getaxeerd (niet op 1500K). Ik heb wel eens dagen dat ik geen meevallertjes van 260K heb :7

Hier op Fok gaan we er meestal van uit dat de aankoopprijs een betere benadering van de werkelijkheid is, tenzij er een specifieke omstandigheid is, bijvoorbeeld een huurder die jaren geleden al een koopoptie had bedongen tegen de prijzen van toen. Of een transactie in de familiesfeer. Maar dat is hier niet aan de orde dacht ik.
Pecunia non olet
pi_220842192
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 17:02 schreef peterc het volgende:

Geïnvesteerd bedrag¤ 0
Bedrag¤ 170.000
Rente9%
Looptijd48 mnd.
Classificatie5s
Projectnummer32735

ALMERE - De rechtbank Midden-Nederland heeft op 25 juni zowel Hudson Bar & Kitchen op het Belfortplein als twee Almeerse vestigingen van Sugaboo als de vestiging van De Pizzaclub aan de Grote Markt failliet verklaard, zo meldt faillisementsdossier.nl

curator verslag
SPOILER
pi_220842570
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 17:02 schreef peterc het volgende:

Geïnvesteerd bedrag¤ 0
Bedrag¤ 170.000
Rente9%
Looptijd48 mnd.
Classificatie5s
Projectnummer32735

Volgens GVE een PD score AA.... (0,22 %)

[ Bericht 0% gewijzigd door paardendokter op 19-05-2026 20:15:03 ]
  dinsdag 19 mei 2026 @ 21:27:42 #276
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220843452
quote:
Ik had eigenlijk vandaag een bericht van CCF verwacht dat de aflossing niet gaat komen. Wellicht ben ik veel te zwartgallig en is leningnemer er in geslaagd om elders een herfinanciering te regelen. Dan hang ik echt de vlag uit!
Als leningnemer niet over de brug komt, dan maar met gestrekt been er in. Ik heb eerlijk gezegd geen warm gevoel bij deze mensen. Eerst nog even een herfinanciering aanbieden en als ze daar moeilijk over doen, dan trek ze maar omver. Een verlies neem ik dan op de koop toe (maar liever niet te groot natuurlijk :N )
pi_220845930
Hypotheekrentes stijgen plots snel, en het einde is nog niet in zicht: huizenprijzen kunnen onder druk komen

quote:
Deze week komt er een golf van renteverhogingen aan, klinkt uit de hypotheekbranche. Geldverstrekkers reageren daarmee op ontwikkelingen op de kapitaalmarkt. Geld lenen is duurder door inflatiezorgen en de verwachting dat centrale banken hun rente gaan verhogen.

Het komt vooral door de oorlog in het Midden-Oosten en zorgen over de aanhoudend hoge energieprijzen, waardoor een hogere inflatie wordt verwacht”, zegt woningmarkteconoom Sander Burgers van ING.

Volgens De Hypotheekshop schroeven onder meer ING en ABN Amro de tarieven op, net als Rabobank.
„Normaal heeft Rabobank maandag als vaste dag voor renteaanpassingen. Nu doen ze het al op woensdag. Dat geeft aan dat ze dit ook wel echt moeten doen”, aldus Martin Hagedoorn, manager bij De Hypotheekshop . „We zien momenteel de hypotheekrenteverhogingen van geldverstrekkers binnenstromen. Voor de komende dagen liggen er een stuk of 15 verhogingen.”

Volgens de adviseur lopen huizenkopers hier deze week al op vooruit. „Ik zag dat gisteren veel hypotheekaanvragen zijn gedaan, 50 procent meer dan op een normale dag. Je ziet dat mensen die bezig zijn met een aanvraag, dat nu versneld naar voren halen.”

Hogere hypotheekrentes hebben doorgaans ook een drukkend effect op de huizenprijzen, omdat mensen dan minder kunnen lenen. Goede kans dus dat de huizenprijzen de komende tijd gaan dalen.

ING-econoom Sander Burgers rekent op een negatief effect op de huizenprijzen. „Wij verwachten dat de huizenprijzen aan het eind van dit jaar ongeveer stabiel zijn gebleven. Een reden is dat de hogere hypotheekrente de leencapaciteit en de betaalbaarheid van woningen beïnvloedt.”
Na de start van het Amerikaans-Israëlische offensief op 28 februari was de hypotheekrente al gestegen, maar de afgelopen weken waren de rentes vrij stabiel. Adviesketen Van Bruggen noteerde vrijdag een gemiddelde rente van 4 procent voor tienjaarsleningen met NHG. Dat was vóór de crisis in Iran 3,7 procent.

Hagedoorn denkt dat het met de verhogingen van deze week nog niet gedaan is: „Er komt 0,05 tot 0,1 procent bovenop. Maar als je kijkt naar de stijging van de rente op de kapitaalmarkt van de afgelopen dagen, dan moeten geldverstrekkers nog wel een rondje doen. Ze hebben nog niet de hele verhoging verwerkt. We gaan nu zeker een week of twee verhogingen zien.”

Een belangrijk signaal is de stijging van de rente op 10-jarige Nederlandse staatsleningen, waarmee ons land zijn schulden financiert. Op de kapitaalmarkt steeg de rente op deze leningen dinsdag naar 3,316 procent, het hoogste niveau sinds 2011. Voor de crisis bedroeg deze rente nog 2,7 procent.

Sinds afgelopen vrijdag schoten wereldwijd de rentes op staatsleningen verder omhoog, nu zowel Iran als de VS weinig tekenen vertonen dat ze het conflict willen beëindigen. Daarmee dreigt een nog langere afsluiting van de Straat van Hormuz, met als gevolg aanhoudend hoge energiekosten en dus een hogere inflatie.

Burgers tekent aan dat de hypotheekrentes nog maar beperkt zijn meegestegen met de kapitaalmarktrente. „Het valt zelfs in het niet bij de stijging van de hypotheekrente in 2022, na de Russische inval in Oekraïne. Toen steeg de hypotheekrente van ongeveer 1,5 procent naar meer dan 4 procent.”

Ook Burgers houdt rekening met extra tariefverhogingen de komende tijd. „De recente stijging van de kapitaalmarkrente vergroot de kans dat geldverstrekkers de hypotheekrentes verder verhogen.
Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)komen/152141733.html
pi_220846102
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 21:27 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik had eigenlijk vandaag een bericht van CCF verwacht dat de aflossing niet gaat komen. Wellicht ben ik veel te zwartgallig en is leningnemer er in geslaagd om elders een herfinanciering te regelen. Dan hang ik echt de vlag uit!
Als leningnemer niet over de brug komt, dan maar met gestrekt been er in. Ik heb eerlijk gezegd geen warm gevoel bij deze mensen. Eerst nog even een herfinanciering aanbieden en als ze daar moeilijk over doen, dan trek ze maar omver. Een verlies neem ik dan op de koop toe (maar liever niet te groot natuurlijk :N )
Ik vind het ook verdacht stil. Dat zal ongetwijfeld betekenen dat er geen centen komen in dit geval. Anders hadden ze dat vast al in juichstemming medegedeeld.

Voor mij hebben ze ook aardig afgedaan deze ondernemers. Als er niet snel geld komt lekker de zekerheden ten gelde maken, volgens mij is er meer dan voldoende geld of onroerend goed aanwezig daarvoor.
pi_220846105
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 11:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik vind het ook verdacht stil. Dat zal ongetwijfeld betekenen dat er geen centen komen in dit geval. Anders hadden ze dat vast al in juichstemming medegedeeld.

Voor mij hebben ze ook aardig afgedaan deze ondernemers. Als er niet snel geld komt lekker de zekerheden ten gelde maken, volgens mij is er meer dan voldoende geld of onroerend goed aanwezig daarvoor.
Heb je het al telefonisch geprobeerd?
Pecunia non olet
pi_220846150
quote:

[..]
Zelf zit ik er niet in maar het is even bellen met Collin of even afwachten waar Collin eerdaags mee gaat komen. Hopelijk valt het mee en komt er positief nieuws.

Het is voor mij weer een bevestiging dat deze (relatief) kortlopende projectfinancieringen de nodige extra risico's met zich meebrengen terwijl ze, ondanks de wat hogere rentevergoeding, door de korte looptijd maar beperkte euro's kunnen opbrengen.
pi_220846817
Faillissement Harbour Club Amsterdam
Een naam die me vaag bekend voorkomt vanuit CF?

https://www.puna.nl/news/(...)ent-aan-in-amsterdam
Pecunia non olet
pi_220847087
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 12:54 schreef obligataire het volgende:
Faillissement Harbour Club Amsterdam
Een naam die me vaag bekend voorkomt vanuit CF?

https://www.puna.nl/news/(...)ent-aan-in-amsterdam
Zonen van oprichter hebben een aantal projecten bij HCN, zo even uit mijn hoofd The Oyster Club, Luster, Sushi club, Jondani, Café in the city, waarbij the Harbour Club als refrentie/ervaring is genoemd.
Pa heeft the Harbour Club al tijdje geleden verkocht en heeft meerdere geborgde projecten voor een camping/glamping in Ibiza met Tiny houses.
pi_220847097
Best een prestatie om The Harbour Club failliet te laten gaan (hoewel die in Den Haag echt op een kutlocatie was gevestigd).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 20 mei 2026 @ 14:11:14 #284
454405 escortmk2
petrolhead
pi_220847291
quote:

[..]
Daarnaast staat er voor vandaag ook een laatste aflossing van W*a*lburg en een kleine betaling van L*ndtong gepland. Ook die zijn nog niet binnen.
  woensdag 20 mei 2026 @ 14:13:33 #285
454405 escortmk2
petrolhead
pi_220847302
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 13:31 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Zonen van oprichter hebben een aantal projecten bij HCN, zo even uit mijn hoofd The Oyster Club, Luster, Sushi club, Jondani, Café in the city, waarbij the Harbour Club als refrentie/ervaring is genoemd.
Pa heeft the Harbour Club al tijdje geleden verkocht en heeft meerdere geborgde projecten voor een camping/glamping in Ibiza met Tiny houses.
Nav deze projecten zijn op dit forum best wat verhalen over deze familie gedeeld, ik vermoed dat de meesten hier er daarom ook met een grote boog omheen gelopen zijn.
pi_220847304
Zijn er hier nog die investeren in het project Stabroek van Crowdrealestate? Dit project is gisteren geplaatst en kan nu al afgerond worden. Minium inleg is 2500 euro (dus extra scherp naar kijken).
Ik denk dat ik ga investeren ziet er goed uit lijkt mij. Rente 7,25% en de kosten eenmalig 0,45%. Door de lage kosten kun je een mooi netto rendement halen.
En als het aflossen wat langer duurt.......... Nog hoger rendement !

https://crowdrealestate.u(...)6cd0137&e=3a3d3c9e56

Dit is de eerste fase er komt nog een tweede.
pi_220847352
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:45 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik heb de casus nog eens doorgelezen, dit kon zomaar eens 2027 of nog later worden. Die lui zijn drukker met het voeren van rechtszaken tegen zakenpartners en instanties, dan met verbouwen ;)

Voor mij geen projecten meer waar advocaten leningnemer zijn.
Precies wat ik al dacht........
SPOILER
Pecunia non olet
pi_220847353
.Dubbel
pi_220847945
quote:

[..]
je bedoelt deze?

https://www.bosmamakelaar(...)836-Plesmanlaan-142/
pi_220848297
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:22 schreef obligataire het volgende:

[..]
Precies wat ik al dacht........
SPOILER
Ik heb nog geen mail ontvangen, maar die zal nog wel komen dan later vandaag. Maar dit is wel duidelijk toch, allemaal smoesjes en lul verhalen.
pi_220848302
quote:
Dat was het huis voor zij het kochten en platgegooid hebben.
pi_220848305
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 11:38 schreef obligataire het volgende:

[..]
Heb je het al telefonisch geprobeerd?
Nou, zo benieuwd ben ik nou ook weer niet hoor :D
pi_220848375
Gve

Wij informeren u hierbij dat project 023836 Overname Het Smulhuisje Putten deel l volledig is afgelost.
De uitbetaling zal morgen aan u plaatsvinden.
pi_220848481
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 16:31 schreef GereDathan het volgende:
Dat was het huis voor zij het kochten en platgegooid hebben.
Nee, op-, aan- en uitgebouwd hebben. Kijk maar op streetview. Ik rij er vaak langs op de racefiets
pi_220848505
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 17:01 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
Nee, op-, aan- en uitgebouwd hebben. Kijk maar op streetview. Ik rij er vaak langs op de racefiets
klopt
er was ook alleen maar een vergunning voor die aanbouw

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2023-392409.pdf
pi_220849847
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2026 11:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]Het is voor mij weer een bevestiging dat deze (relatief) kortlopende projectfinancieringen de nodige extra risico's met zich meebrengen terwijl ze, ondanks de wat hogere rentevergoeding, door de korte looptijd maar beperkte euro's kunnen opbrengen.
Normaliter laat ik me ook door deze wijze gedachte leiden, maar in het geval van de Dik*ens leek er weinig fout te kunnen gaan i.c.m. met een mooie rente. Die shit met de ex-compagnon, daar stond niets over vermeld in de eerste pitch of in de tweede (waar ik in zit). Terwijl die kwestie toch al wel een hele tijd moet spelen.

Al met al ben ik nog steeds wel positief over de uiteindelijke uitkomst en het rendement, maar vrees wel dat we nog een hele serie updates van ome Bas zullen krijgen voordat de centjes weer terug zullen zijn.
Pecunia non olet
pi_220850395
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:13 schreef Collin63 het volgende:
Zijn er hier nog die investeren in het project Stabroek van Crowdrealestate? Dit project is gisteren geplaatst en kan nu al afgerond worden. Minium inleg is 2500 euro (dus extra scherp naar kijken).
Ik denk dat ik ga investeren ziet er goed uit lijkt mij. Rente 7,25% en de kosten eenmalig 0,45%. Door de lage kosten kun je een mooi netto rendement halen.
En als het aflossen wat langer duurt.......... Nog hoger rendement !

https://crowdrealestate.u(...)6cd0137&e=3a3d3c9e56

Dit is de eerste fase er komt nog een tweede.
Mooi project, maar wanneer wordt die dan afgelost? Over 36 maanden zoals er staat of over 72 maanden? Of toch 120 maanden? En wat is de vergoedingsrente van deze overschrijdingen?
Daarom sla ik deze en de rest van CRE over.
pi_220850823
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 20:36 schreef markmangler het volgende:

[..]
Mooi project, maar wanneer wordt die dan afgelost? Over 36 maanden zoals er staat of over 72 maanden? Of toch 120 maanden? En wat is de vergoedingsrente van deze overschrijdingen?
Daarom sla ik deze en de rest van CRE over.
Precies dit, CRE gijzelt je geld.
pi_220851115
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 21:32 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Precies dit, CRE gijzelt je geld.
Ik heb daar niet zoveel moeite mee het project loopt zonder kosten door. Het kan natuurlijk altijd fout gaan maar dat kan ook in die eerste 3 jaar. En weer eens wat anders een project uit België.
En tot nu toe een platform waar nog geen euro is afgeschreven.
pi_220851206
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2026 22:20 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Ik heb daar niet zoveel moeite mee het project loopt zonder kosten door. Het kan natuurlijk altijd fout gaan maar dat kan ook in die eerste 3 jaar. En weer eens wat anders een project uit België.
En tot nu toe een platform waar nog geen euro is afgeschreven.
Nee klopt, maar als je wat ouder bent zoals ik is het vervelend dat de projectjes eindeloos blijven doorlopen. Daar wil je je erfgenamen niet mee opzadelen ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')