Sommige platforms zijn in het verleden nogal creatief geweest in hun definities als het gaat om het bepalen van rendementquote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Aha. Ik begrijp dat er hier meer users zijn die hun eigen excellijstjes bijhouden. Doen jullie dat omdat er weinig vertrouwen in de (boekhouding van de) platformen is?
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 14:43 schreef Fredericm het volgende:
Liefhebbers van gras (als zekerheid) tegen 6% bij collin
LinkjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 15:01 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Hier wel een liefhebber van gras maar niet tegen 6%Nu wel meegenomen.quote:Wijziging leningaanvraag d.d. 15 mei 2026
Beste investeerder,
13 mei jl. is de crowdfunding van Loonbedrijf A.G. de Vries live gegaan. Dit heeft nog niet geleid tot een volledige funding van het streefbedrag. We zijn daarop in overleg gegaan met de klant en de intermediair. De klant wil graag dat de crowdfunding succesvol kan worden afgesloten en daarom kunnen we de volgende wijziging aankondigen:
De rente wordt verhoogd van 6% naar 7%
Hieronder ziet u de oorspronkelijke pitch waarin bovenstaande wijzigingen niet zijn doorgevoerd.
Met vriendelijke groet,
Collin Crowdfund
Met de nieuwe rente ingehaald door de tijd.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:45 schreef obligataire het volgende:
[..]
Pfff het is weer zuinig de rente. Hoge kosten. Wel een zekerheidje.
Als je zou moeten kiezen tussen het grasland en Ri*ch*tingraak; het netto rendement is door de kosten gelijk (5,3% bij diamant). Het onderpand van RR lijkt me een stuk couranter, helaas (maar fijn voor veel anderen) is de looptijd veel korter.
https://www.google.nl/map(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Idem , doe al SIG sinds 2017, circa 402 inschrijvingen ff snel geteld waarvan er circa 260 afgelost en tot op hedenquote:Op donderdag 14 mei 2026 14:51 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Ben erg tevreden over SIG. Vandaag was mijn 182-ste inschrijving, waarvan er inmiddels al 121 zijn afgelost.
Loyaliteitsprogramma nog alleen bij CCF. Daar Diamant sinds Maart 2023.
Ja klopt dat zag ik ook net. Misschien hebben ze mijn posting gelezenquote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:46 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Met de nieuwe rente ingehaald door de tijd.
Om overzicht te houden. En grip op cash-flow.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Aha. Ik begrijp dat er hier meer users zijn die hun eigen excellijstjes bijhouden. Doen jullie dat omdat er weinig vertrouwen in de (boekhouding van de) platformen is?
Woonhuis in Mijdrecht daar weet ik het zeker van, grasland in de Westhoek Friesland nog ff googlen of iets van die business kunnen vinden.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:51 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ja klopt dat zag ik ook net. Misschien hebben ze mijn posting gelezen. Was een noodzakelijke stap denk ik om de zaak vlot te trekken. Is nu dus een vol procent in het voordeel van het grasland.
Ik moet wel zeggen dat de exploitatie bij deze winkel erg moeizaam is, 2023 en 2024 negatieve cashflows, van 2025 zijn nog geen cijfers? Dat geeft zwaar te denken. Dan kan men die hoge huidige financieringslasten wel de schuld geven maar bij een gezonde exploitatie zouden die geen probleem zijn geweest. Op die basis zijn ze ooit aangegaan neem ik aan.
Hoe courant is zo'n stuk grasland? Is daar handel in of wordt dat een kwestie van de lange adem?
Ik doe het vooral om een goed overzicht te hebben, hoeveel er totaal uitstaat, hoeveel ik per maand krijg betaald, zowel aan aflossing als (netto) rente. Alle betaalschema's in 1 grote excel file en met een pivot zie ik zo voor alle jaren wat het per maand doet. En omdat ik van mijn CF inkomsten leef en daarvoor een bepaald bedrag per maand nodig heb, is het wel fijn om te zien of ik dat bedrag ook haal.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Lage LTV (52%). Alleen wie koopt dit als het mis gaat?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:24 schreef KrekelJapie het volgende:
Vakantiepark/golfbaan Duitsland Zeche Amalia I.
Bedrag: ¤ 750.000
Rente: 9%
Looptijd: 36 maanden
LTV: 26% bij aanvang, na tranche 2 maximaal 52%
Linkje: https://e.geldvoorelkaar.(...)bym2BknnEJkG3LBQrpgg
Niemand!! Ik heb nog een recreatieparkje van GVE in de aanbieding van onze grote vriend Kas in Bathmen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:53 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Lage LTV (52%). Alleen wie koopt dit als het mis gaat?
quote:Recent zijn we met onze nieuwe hoofdvestiging verhuisd naar een nieuw adres in Ridderkerk, en dat vieren we! U bent van harte welkom op onze open dag op D.V. zaterdag 30 mei 2026.
U kunt ons kantoor vrijblijvend bezoeken tussen 10:00 en 14:00 uur. Kom gezellig langs aan de Gieterijstraat 87. Er is een frietkraam en baristakar aanwezig. Voor de kinderen is er een leuke prijsvraag!
In verband met de catering is aanmelden verplicht. Dit kan via de onderstaande knop.
http://www.waardevoorjege(...)Wiow&_hsmi=418944966
-Een investering in dit project is toch wel heel anders als al die anderen die geplaatst worden.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:53 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Mijn eerste investering bij hun gedaan. Kluspand in Rotterdam 8,5% LTV 68%. Was wel in 4 minuten volquote:
Mee eens, er is nu al veel waarde aanwezig. Ik denk dat de heren de bouw- en inrichtingskosten wat onderschat hebben; geld op en dat is nu het punt dat wij mogen instappen om een en ander af te ronden.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:16 schreef Collin63 het volgende:
[..]
-Een investering in dit project is toch wel heel anders als al die anderen die geplaatst worden.
-Nog even goed lezen in het weekend maar ik denk dat ik in dit project wel ga investeren.
-Het park is schuldenvrij gerealiseerd, toegankelijk voor een brede doelgroep wat ook belangrijk is.
-Drie ervaren oudere ondernemers, dus niet van die jonge gasten die snel geld willen verdienen.
-Het park kan van de zomer al open. Dus veel minder risico als dat er nog veel zou moet gebeuren.
-De borgstelling van de heren is wat matig maar ik verwacht dat het niet zover zal komen dat we die nodig hebben.
quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:26 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Voor wie geïnteresseerd is in verbouwing pand Gouda (HCN project Mohammed). Deze foto heb ik deze week gemaakt toen ik in de buurt moest zijn.Hartelijk dank voor je update.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er lijkt af en toe wel wat te gebeuren, maar het is nog steeds meer slopen dan opbouwen.
Ik heb het zo niet helemaal scherp maar leningnemer is bij mijn weten geen pandeigenaar. Hij heeft de grootste moeite om z'n huidige restaurants overeind te houden, Amsterdam is al verkocht. Volgens HCN is het één groot tranendal bij deze ondernemer, maar wél veel loze beloftes. Als hij zoveel moeite heeft met z'n verplichtingen nakomen, zal hij in Gouda ongetwijfeld ook geen huur betalen. Ondanks een contract zal pandeigenaar wel z'n eigen traject kiezen, lijkt me niet dat hij tot sint juttemis gaat wachten op Mo.
Zal ook wel niet meer veel van terugkomen, ben ik bang.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 21:34 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Hartelijk dank voor je update.
Ik heb het zo niet helemaal scherp maar leningnemer is bij mijn weten geen pandeigenaar. Hij heeft de grootste moeite om z'n huidige restaurants overeind te houden, Amsterdam is al verkocht. Volgens HCN is het één groot tranendal bij deze ondernemer, maar wél veel loze beloftes. Als hij zoveel moeite heeft met z'n verplichtingen nakomen, zal hij in Gouda ongetwijfeld ook geen huur betalen. Ondanks een contract zal pandeigenaar wel z'n eigen traject kiezen, lijkt me niet dat hij tot sint juttemis gaat wachten op Mo.
Is huurpand inderdaad. Twee jaar geleden gehuurd. Meestal huur je dan dan voor 5 jaar. Als er geen huur binnen binnenkomt lijkt mij dat het pand weer te huur komt, maar dat lijkt ook niet zo te zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 21:34 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Hartelijk dank voor je update.
Vielleicht der Herr Kleidermann?!quote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:53 schreef Fredericm het volgende:
Bij een ander project van de ondernemer zie ik op het pand waar we een hypotheek op hebben, zie ik deze niet te koop staan (al dan niet gedwongen). Dan zal het platform en de ondernemer vast nog wel in overleg zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 23:03 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Is huurpand inderdaad. Twee jaar geleden gehuurd. Meestal huur je dan dan voor 5 jaar. Als er geen huur binnen binnenkomt lijkt mij dat het pand weer te huur komt, maar dat lijkt ook niet zo te zijn.
Boven de restaurant wilde hij kamers verhuren voor personeel. Of er iemand woont weet ik niet, maar lijkt het ook niet op.
Eerder investeerde ik (procentueel gezien) veel meer bij SIG maar het loopt hard leeg nu, de meeste nog lopende projecten worden (als het goed is) dit jaar afgelost. Een paar jaar geleden waren het vooral panden voor de verhuur en hadden projecten standaard een looptijd van 5 jaar, tegenwoordig zijn het vooral transformatieprojecten met een naar mijn mening veel hoger risico en korte looptijden van een jaar of nog korter. Als er nog een interessant project voorbijkomt dan zit het vaak binnen een paar seconden vol. Zelfs als je klaar gaat zitten is het maar de vraag of je er tussen komt.quote:Op donderdag 14 mei 2026 14:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is dat SIG wat? Investeer enkel nog bij GVE en (voornamelijk) CCF. KOM door ervaringen uit het verleden afgezworen. Zou er nog wel weer één bij mogen. Doet SIG ook aan een loyaliteitsprogramma?
Bij mij hetzelfde beeld. Ten opzichte van eind 2024 (de hoogste inleg) staat de inleg nu op 68%.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:06 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Eerder investeerde ik (procentueel gezien) veel meer bij SIG maar het loopt hard leeg nu, de meeste nog lopende projecten worden (als het goed is) dit jaar afgelost. Een paar jaar geleden waren het vooral panden voor de verhuur en hadden projecten standaard een looptijd van 5 jaar, tegenwoordig zijn het vooral transformatieprojecten met een naar mijn mening veel hoger risico en korte looptijden van een jaar of nog korter. Als er nog een interessant project voorbijkomt dan zit het vaak binnen een paar seconden vol. Zelfs als je klaar gaat zitten is het maar de vraag of je er tussen komt.
Er zijn in het verleden weleens wat administratieve strubbelingen geweest maar ik denk niet dat je SIG dat nu nog kunt aanrekenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eigenlijk een tenenkrommend verzinsel maar als de ondernemer hiermee geholpen is, dan vind ik het prima. Maar als je dan zoiets stuurt, zorg dan dat het geld dezelfde dag nog bij investeerders komt. Dan komt het nog enigszins geloofwaardig over. Maar inmiddels is het de 17e en is er nog niets. De 28e nadert alweer met rasse schreden en dit keer moet óók nog eens het vakantiegeld worden uitbetaald aan de werknemers. Dat belooft heel weinig goeds.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |