dus dat maakt niet zoveel uit?quote:Op woensdag 13 mei 2026 16:58 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Heb voor gestemd. Betaalt tot nog toe netjes. Nu ander pand als zekerheid.
Ik zie een geldvrager die nog een pand heeft met overwaarde. Ik ga er van uit dat het voor ons en de geldvrager gunstiger is om voor te stemmen. Het is aan ieder voor zich om te beslissen wel of niet in te stemmen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
quote:Op donderdag 14 mei 2026 09:42 schreef obligataire het volgende:
Mail van MAX inzake Lügenschaften, met verheldering over de afkoopdeal.Ja terecht dat er veel kritische mails binnenkwamen, zo ook van mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon zoals in ieder ander geval procederen en het pand als hypotheekhouder opeisen en naar de markt brengen. Als daar wat juridische kosten bij komen kijken is dat nou eenmaal zo.
Tegen 20% afkopen en er mee gaan lopen is wel heel makkelijk.
Mee eens. Toch heb ik wel afgekocht omdat het geringe bedrag niet opwoog tegen nog jarenlang allerlei correspondentie moeten doorlezen. En bijstorten daar had ik al helemaal geen zin in gehad. En wie weet hoe lang MAX nog in de lucht blijft.quote:Op donderdag 14 mei 2026 09:55 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Ja terecht dat er veel kritische mails binnenkwamen, zo ook van mij.
Gewoon zoals in ieder ander geval procederen en het pand als hypotheekhouder opeisen en naar de markt brengen. Als daar wat juridische kosten bij komen kijken is dat nou eenmaal zo.
Tegen 20% afkopen en er mee gaan lopen is wel heel makkelijk.
Voor wie geïnteresseerd is in verbouwing pand Gouda (HCN project Mohammed). Deze foto heb ik deze week gemaakt toen ik in de buurt moest zijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 12:11 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ik heb eens, na 3 maanden, geinformeerd bij HCN wat de status van deze achterstanden/wanbetalingen is. Er is nog geen euro binnen gekomen bij HCN ondanks de beloftes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er lijkt af en toe wel wat te gebeuren, maar het is nog steeds meer slopen dan opbouwen.
[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 14-05-2026 14:55:51 ]
quote:Op donderdag 14 mei 2026 10:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Mee eens. Toch heb ik wel afgekocht omdat het geringe bedrag niet opwoog tegen nog jarenlang allerlei correspondentie moeten doorlezen. En bijstorten daar had ik al helemaal geen zin in gehad. En wie weet hoe lang MAX nog in de lucht blijft.
Met nog 1 project te gaan (Corbelo/Burnley) sta ik op een tussenstand van -29% op MAX en dat is al een stuk minder erg dan dat het zich in 2023 liet aanzien.
Eens bij MAX beter 1 vogel in de hand dan de lucht van 10. Mijn tussenstand -die niet veel zal veranderen- is vergelijkbaar, dankzij MAX over 2022 negatief rendement gehaald en daarom werkelijk rendement aangifte gedaan. Nog steeds niets gehoord van de Belastingdienstquote:Op donderdag 14 mei 2026 10:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Met nog 1 project te gaan (Corbelo/Burnley) sta ik op een tussenstand van -29% op MAX en dat is al een stuk minder erg dan dat het zich in 2023 liet aanzien.
Is dat SIG wat? Investeer enkel nog bij GVE en (voornamelijk) CCF. KOM door ervaringen uit het verleden afgezworen. Zou er nog wel weer één bij mogen. Doet SIG ook aan een loyaliteitsprogramma?quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:05 schreef Zeghomaar het volgende:
SIG-Project weer als ouderwets. In 3 minuten VOL.
Ben erg tevreden over SIG. Vandaag was mijn 182-ste inschrijving, waarvan er inmiddels al 121 zijn afgelost.quote:Op donderdag 14 mei 2026 14:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is dat SIG wat? Investeer enkel nog bij GVE en (voornamelijk) CCF. KOM door ervaringen uit het verleden afgezworen. Zou er nog wel weer één bij mogen. Doet SIG ook aan een loyaliteitsprogramma?
Dank, zal me eens aanmelden.quote:Op donderdag 14 mei 2026 14:51 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Ben erg tevreden over SIG. Vandaag was mijn 182-ste inschrijving, waarvan er inmiddels al 121 zijn afgelost.
Loyaliteitsprogramma nog alleen bij CCF. Daar Diamant sinds Maart 2023.
quote:Op donderdag 14 mei 2026 09:42 schreef obligataire het volgende:
Mail van MAX inzake Lügenschaften, met verheldering over de afkoopdeal.
Het hele verhaal lijkt (en leek) me helder en in de basis is er denk ik niets mis mee. Maar het is uiteindelijk ook niets nieuws want ik neem aan dat er hier sprake is van cederen en dat is in beginsel altijd (onderhands) mogelijk. Als het dat niet is, dan is het blijkbaar verhandelen van een vordering en daar mag MAX niet aan meewerken volgens mij, tegen cederen kunnen ze in principe weinig doen maar daarbij spelen ze inhoudelijk ook geen rolquote:Max gaat dus samen met de grote investeerder door met de vordering. De grote investeerder benadrukt, tegenstemmen is meedoen en mee doen betekend ook delen in de noodzakelijke kosten. Een investeerder die niet mee betaald aan de proceskosten kiest daarmee automatisch voor de 20% afkoop aanbod met finale kwijting.
En juist dit kan dus een goede reden zijn om wel op het aanbod in te gaan! (ondanks dat het misschien juridisch rammelt en het maar de vraag is op basis waarvan er nu wel een reden is om bijstorting te eisen terwijl dat als MAX het zelf doet schijnbaar niet het geval is/was?)quote:Op donderdag 14 mei 2026 10:37 schreef obligataire het volgende:
Mee eens. Toch heb ik wel afgekocht omdat het geringe bedrag niet opwoog tegen nog jarenlang allerlei correspondentie moeten doorlezen. En bijstorten daar had ik al helemaal geen zin in gehad. En wie weet hoe lang MAX nog in de lucht blijft.
Populair nog maar 300K beschikbaarquote:Op woensdag 13 mei 2026 16:24 schreef florens1234567 het volgende:
https://www.collincrowdfu(...)0d3b58432f26516ffdae
Collin 12 maanden BRIX Real estate
Zijn die andere leningen allemaal netjes afgelost, dat iemand weet?quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:11 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Populair nog maar 300K beschikbaar
Volgens pitch.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:49 schreef quepos het volgende:
[..]
Zijn die andere leningen allemaal netjes afgelost, dat iemand weet?
Zoja, wil ik deze wel meenemen
Ik heb in Brix 3.0 gezeten, die was netjes betaald/afgelost. Ga er idd vanuit dat het met de andere ook zo is, omdat het op die manier in de pitch vermeld staat.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:49 schreef quepos het volgende:
[..]
Zijn die andere leningen allemaal netjes afgelost, dat iemand weet?
Zoja, wil ik deze wel meenemen
Might be.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:11 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Populair nog maar 300K beschikbaar
En het zijn nog wel zulke artistieke foto'squote:Op donderdag 14 mei 2026 20:16 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Might be.
Maar 2 mij iets te gladde jongens + coach Niels K. is voor mij een goede reden om niet mee te doen. Heb dus ook aan de vorige projecten van deze club niet meegedaan.
Wist niet zo wanneer ik diamant werd. Maar kon dat wel nakijken. Alles in excel.quote:Op donderdag 14 mei 2026 15:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dank, zal me eens aanmelden.
Knap dat je dat zo specifiek weet welke maand. Ben nog niet zo lang diamant maar zou niet meer weten wanneer precies![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:29 schreef delcielo het volgende:
Herfinanciering CCF:
Linkje:Pfff het is weer zuinig de renteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Hoge kosten. Wel een zekerheidje.
Als je zou moeten kiezen tussen het grasland en Ri*ch*tingraak; het netto rendement is door de kosten gelijk (5,3% bij diamant). Het onderpand van RR lijkt me een stuk couranter, helaas (maar fijn voor veel anderen) is de looptijd veel korter.
https://www.google.nl/map(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Edit: achterhaald ivm renteverhoging bij het grasland.
[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 15-05-2026 10:45:51 ]Pecunia non olet
Aha. Ik begrijp dat er hier meer users zijn die hun eigen excellijstjes bijhouden. Doen jullie dat omdat er weinig vertrouwen in de (boekhouding van de) platformen is?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:01 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Wist niet zo wanneer ik diamant werd. Maar kon dat wel nakijken. Alles in excel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |