abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220718950
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Peilingen zeggen niks. Het gaat over het volk dat de regering vormt.
In dat geval hebben ze in Gaza wat uit te leggen aan de wereld.
graag verwijderen
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 10:50:15 #202
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220718953
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Peilingen laten het tussentijdse sentiment zien en tevens hoeveel steun partijen hebben. Een regering daarentegen kan worden gevormd met kleine partijen die totaal niet spreken voor de gemiddelde burger maar nodig zijn voor een meerderheid. Dat hebben we hier ook meermaals gehad.
Tot dat er nieuwe verkiezingen zijn geweest zeggen peilingen helemaal niks. Wie wel wat zegt is het kabinet, die maken de dienst uit in een land en bovendien spreekt een kabinet met één mond .
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220718963
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dan mag jij ook niet

er vertrekken al heel veel Israëlisch
[..]

Misschien toch maar dat reservaat in Madagaskar optuigen, of de Joden bij elkaar drijven in Texas of Canada.
graag verwijderen
  dinsdag 5 mei 2026 @ 10:53:39 #204
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220718968
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:45 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je geeft zelf hier telkens af op users die niet openlijk afkeur uitspreken tegen acties of uitspraken van anderen, het zou je dan sieren daar consequent in te zijn en dat zelf ook te doen.

Om het even naar Nederland te trekken, uitspraken die PRO doet of die GroenLinks doen weeg je zelf ook zwaar. Diezelfde maatstaf kun je op zijn minst hanteren voor leden van de coalitie in Israël. Of ze nu wel of niet besluiten, een kabinet spreekt met één mond. De enige manier voor Israël om afstand te doen van die uitspraken is als de premier het ontkracht, tot die tijd is het de visie van het kabinet.

Zo werkt het in Nederland ook, en zo hou jij (en ook anderen) leden van het kabinet ook verantwoordelijk voor hun uitspraken.
Waar heb ik ooit gesteld een aanhanger van Smotrich te zijn?

Dat heb ik nooit, ik heb die man altijd weggezet als een manklapper dan wel totaalidioot, want dat is het ook. Daarom begrijp ik dus niet waarom ik zijn afspreken moet afkeuren. Dit is dus ook totaal iets anders dan verwachten dat mensen die bijvoorbeeld PRO of D66 stemmen, ook iets bekritiseren van die partij.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 5 mei 2026 @ 10:55:16 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220718981
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Tot dat er nieuwe verkiezingen zijn geweest zeggen peilingen helemaal niks. Wie wel wat zegt is het kabinet, die maken de dienst uit in een land en bovendien spreekt een kabinet met één mond .
Wat we met name zien is dat sommigen heel graag de meest radicale figuren uit die kabinet aangrijpen en vervolgens wegzetten als emblematisch voor Israël, dit omdat men per definitie al een gigantische hekel aan het land heeft.

Peilingen zeggen alles, een kabinet niet. Een kabinet heeft de macht, maar dat wil niet zeggen dat elke burger elke politicus steunt, helemaal niet als er kleine partijen bij worden gehaald om een meerderheid te vormen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 5 mei 2026 @ 10:56:56 #206
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220719020
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:52 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Misschien toch maar dat reservaat in Madagaskar optuigen, of de Joden bij elkaar drijven in Texas of Canada.
we drijven niemand bij elkaar

emigreren dat doe je op eigen initiatief
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220719033
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar heb ik ooit gesteld een aanhanger van Smotrich te zijn?

Dat heb ik nooit, ik heb die man altijd weggezet als een manklapper dan wel totaalidioot, want dat is het ook. Daarom begrijp ik dus niet waarom ik zijn afspreken moet afkeuren. Dit is dus ook totaal iets anders dan verwachten dat mensen die bijvoorbeeld PRO of D66 stemmen, ook iets bekritiseren van die partij.
Dat is dan ook niet wat ik zeg. Je hebt mij er regelmatig op aangesproken dat ik me niet actief genoeg (naar jouw zin) uitsprak tegen Iran, of voor Israël of wat ook.

Diezelfde consistentie kun je ook op jezelf toepassen.
pi_220719072
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat we met name zien is dat sommigen heel graag de meest radicale figuren uit die kabinet aangrijpen en vervolgens wegzetten als emblematisch voor Israël, dit omdat men per definitie al een gigantische hekel aan het land heeft.

Peilingen zeggen alles, een kabinet niet. Een kabinet heeft de macht, maar dat wil niet zeggen dat elke burger elke politicus steunt, helemaal niet als er kleine partijen bij worden gehaald om een meerderheid te vormen.
Deze zelfde uitspraak kun je ook plakken op Iran, Libanon of welk willekeurig ander land ook. Waar je zelf geen enkele moeite hebt Iraniërs of Libanezen aansprakelijk te stellen voor hun regering, heb je er bijzonder veel moeite mee dat te doen bij Israël.

Het komt wat hypocriet over.
pi_220719212
quote:

[..]

Toch wel heel bijzonder hoe jij in Gaza alles en iedereen veroordeeld omdat Hamas daar de macht heeft.
Maar als het op Israel uitkomt dan doen die paar radicalen in de regering er niet toe.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 11:08:21 #210
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220719218
Het begint steeds harder te kraken bij HowardRoark. Het wordt ook steeds lastiger te verbloemen wat de echte intenties zijn hier.
pi_220719289
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:08 schreef Perox het volgende:
Het begint steeds harder te kraken bij HowardRoark. Het wordt ook steeds lastiger te verbloemen wat de echte intenties zijn hier.
Hij en zijn kliekje van andere users spelen allemaal dezelfde langspeelplaat af.
Hoop onzin en vaak verwikkeld met persoonlijke aanvallen.

Je moet inmiddels wel heel blind zijn om nog te denken dat ze serieus zijn.
pi_220719310
quote:

[..]
Waarom zou je die landen willen opschepen met moordend en rovend volk?
pi_220719388
Argentinië wil ze wel hebben
pi_220719401
De ironie :D
pi_220719465
quote:

[..]

Een peiling waarin 80% goedkeuring geeft voor verkrachting van Palestijnen? Lijkt me aardig ziek.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 11:36:01 #216
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220719509
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:59 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Deze zelfde uitspraak kun je ook plakken op Iran, Libanon of welk willekeurig ander land ook. Waar je zelf geen enkele moeite hebt Iraniërs of Libanezen aansprakelijk te stellen voor hun regering, heb je er bijzonder veel moeite mee dat te doen bij Israël.

Het komt wat hypocriet over.
Ik heb nooit gezegd dat alle Iraniërs verantwoordelijk zijn voor het regime en tevens niet dat alle Libanezen dat zijn.

Wel heb ik gezegd dat de Libanese overheid de afgelopen decennia te weinig heeft gedaan om Hezbollah af te stoppen en er in het Zuiden van Libanon zeer veel Hezbollah-stemmer wonen, dat is ook het geval.

Kortom, je tuigt hier weer eens twee nare stropoppen op en tracht mij woorden in de mond te leggen. En dat is niet de eerste keer, hou daar eens mee op.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:57 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat is dan ook niet wat ik zeg. Je hebt mij er regelmatig op aangesproken dat ik me niet actief genoeg (naar jouw zin) uitsprak tegen Iran, of voor Israël of wat ook.

Diezelfde consistentie kun je ook op jezelf toepassen.
Dan moet het wel van toepassing zijn op mij. En aangezien ik nooit heb gezegd Smotrich te steunen, maar mij altijd tegen hem uitgesproken, is het hier helemaal niet van toepassing.
pi_220719511
quote:

[..]
Waar blijft nu de verontwaardigde reactie van Howard op deze antisemitische uitspraak gedaan door een rechtse conservatieveling . :')
  dinsdag 5 mei 2026 @ 11:39:23 #218
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220719531
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:27 schreef Chadi het volgende:

[..]
Een peiling waarin 80% goedkeuring geeft voor verkrachting van Palestijnen? Lijkt me aardig ziek.
Laat maar zien die peiling dan ...
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Toch wel heel bijzonder hoe jij in Gaza alles en iedereen veroordeeld omdat Hamas daar de macht heeft.
Maar als het op Israel uitkomt dan doen die paar radicalen in de regering er niet toe.
Correct.

Onderzoek heeft dan ook aangetoond dat de steun voor het gedachtegoed van Hamas heel groot is in de Gazastrook. 75% van de Palestijnen steunde de aanslagen van 7 oktober 2023 en een meerderheid is nog altijd voor 'gewapend verzet'.

Dat ligt dus totaal anders dan in de Israëlische samenleving. Het is niet zo omdat de Palestijnse samenleving ernstig geradicaliseerd is, je in Israëlisch een radicale politicus kunt aangrijpen en zeggen dat het hele land daar achter staat.
pi_220719534
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb nooit gezegd dat alle Iraniërs verantwoordelijk zijn voor het regime en tevens niet dat alle Libanezen dat zijn.

Wel heb ik gezegd dat de Libanese overheid de afgelopen decennia te weinig heeft gedaan om Hezbollah af te stoppen en er in het Zuiden van Libanon zeer veel Hezbollah-stemmer wonen, dat is ook het geval.

Kortom, je tuigt hier weer eens twee nare stropoppen op en tracht mij woorden in de mond te leggen. En dat is niet de eerste keer, hou daar eens mee op.
[..]
Dan moet het wel van toepassing zijn op mij. En aangezien ik nooit heb gezegd Smotrich te steunen, maar mij altijd tegen hem uitgesproken, is het hier helemaal niet van toepassing.
Ik heb ook nooit gezegd Iran te steunen, maar kreeg wel telkens het verwijt dat ik anti-westerse sentimenten had, of moreel verwerpelijke gedachten erop nahield. Puur en alleen omdat ik me (naar jouw zin) niet hard genoeg uitsprak tegen Iran en voor Israël.

Inmiddels heb ik wel geleerd dat je de opmerkingen van anderen stropoppen noemt als je je er niet meer uit kunt draaien, dus dat zie ik maar als een compliment.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 11:40:51 #220
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220719541
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:08 schreef Perox het volgende:
En wat zouden die dan zijn?
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:40 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik heb ook nooit gezegd Iran te steunen, maar kreeg wel telkens het verwijt dat ik anti-westerse sentimenten had, of moreel verwerpelijke gedachten erop nahield. Puur en alleen omdat ik me (naar jouw zin) niet hard genoeg uitsprak tegen Iran en voor Israël.

Inmiddels heb ik wel geleerd dat je de opmerkingen van anderen stropoppen noemt als je je er niet meer uit kunt draaien, dus dat zie ik maar als een compliment.
Waar heb ik dit specifiek tegen jou gezegd? Kom eens met voorbeelden ...
  dinsdag 5 mei 2026 @ 11:42:20 #221
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220719547
Dubbel.
pi_220719590
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:39 schreef HowardRoark het volgende:

Dat ligt dus totaal anders dan in de Israëlische samenleving. Het is niet zo omdat de Palestijnse samenleving ernstig geradicaliseerd is, je in Israëlisch een radicale politicus kunt aangrijpen en zeggen dat het hele land daar achter staat.
Dus hoeveel procent in Israel is dan tegen de walgelijkheden die dat land uitvoert?
pi_220719665
Ik probeer op dit forum eens een niet-eurocentrisch perspectief te delen. Het is belangrijk om af en toe buiten onze eigen bubbel te treden.

quote:
Arabische landen moeten begrijpen dat het geduld van Iran op is.

Te lang heeft Iran strategische terughoudendheid en verdraagzaamheid getoond tegenover herhaalde provocaties. Die tolerantie werd echter consequent verkeerd geïnterpreteerd als zwakte. Die tijd is voorbij. Iran zal niet langer meespelen in een spel waarin zijn goede wil wordt uitgebuit en zijn veiligheid voortdurend wordt ondermijnd.

In de afgelopen vier decennia hebben veel Arabische staten actief steun verleend aan of medewerking geboden bij vrijwel elke grote daad van agressie tegen Iran. Wanneer hardline, anti-Iraanse regeringen in Washington aan de macht kwamen, voelden deze landen zich gesterkt en steunden zij openlijk vijandige beleidsmaatregelen. Wanneer meer gematigde Amerikaanse regeringen opkwamen, spraken zij publiekelijk over “regionale vrede” en “dialoog”, terwijl zij achter de schermen via uitgebreide netwerken van lobby’s, PR-bedrijven, denktanks en media de Amerikaanse politiek bleven sturen richting sancties en confrontatie.

Zij werkten systematisch om de JCPOA te ondermijnen, boden onderdak aan Amerikaanse en andere buitenlandse militaire bases die expliciet tegen Iraanse belangen gericht zijn, verschaften veilige havens en operationele platforms voor Israëlische inlichtingen- en Mossad-activiteiten, en versterkten trouw de meest schadelijke Israëlische narratieven over Iran. Achter gesloten deuren, zoals blijkt uit gelekte diplomatieke kabels, riepen hoge Arabische functionarissen de Verenigde Staten op om “de kop van de slang af te slaan”, inclusief recente oproepen om de Iraanse marine te vernietigen. Tegelijkertijd wezen zij elke serieuze Iraanse poging tot ontspanning en normalisering af of ondermijnden die.

Iran heeft dit patroon opgemerkt. Het tijdperk van eenzijdige terughoudendheid loopt ten einde. Arabische hoofdsteden doen er goed aan hun benadering hierop aan te passen voordat het huidige traject leidt tot veel gevaarlijkere confrontaties.
twitter
pi_220719672
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het zegt natuurlijk wel wat dat zo'n wappie het tot minister kan schoppen en vervolgens niet wordt weggestuurd.
Incelfrikandel
  dinsdag 5 mei 2026 @ 11:58:17 #225
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220719685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dus hoeveel procent in Israel is dan tegen de walgelijkheden die dat land uitvoert?
Als je de opinie van Israëliërs wilt checken moet je naar opiniepeilingen kijken, wel echte en geen gefabriceerde, want helaas gaan die ook rond. Zoals bijvoorbeeld:
quote:
Fact Check: Israeli opinion poll mistranslated as saying soldiers ‘should rape prisoners’

A screenshot of a survey by an Israeli think tank has been mistranslated on social media to falsely claim that a majority of Jewish Israelis believe the country’s soldiers should be able to “rape Palestinian prisoners.”

The screenshot shared, opens new tab online features a multiple-choice question in English above a bar graph with three answers in Hebrew, part of an August 2024 public opinion survey, opens new tab conducted by the Institute for National Security Studies (INSS).

...
En dit resulteert dan in claims als hierboven gemaakt dat 80% van Israëliërs zou vinden dat verkrachting prima is.
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 11:59:38 #226
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220719693
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:55 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Het zegt natuurlijk wel wat dat zo'n wappie het tot minister kan schoppen en vervolgens niet wordt weggestuurd.
Ik heb nog geen afkeuring gezien vanuit he kabinet, dus vooralsnog moeten we er van uitgaan dat deze man namens het kabinet spreekt inderdaad.
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 12:00:00 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220719694
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hij en zijn kliekje van andere users spelen allemaal dezelfde langspeelplaat af.
Hoop onzin en vaak verwikkeld met persoonlijke aanvallen.

Je moet inmiddels wel heel blind zijn om nog te denken dat ze serieus zijn.
Dat doe jij net zo goed natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220719707
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:55 schreef Peppert het volgende:
Ik probeer op dit forum eens een niet-eurocentrisch perspectief te delen. Het is belangrijk om af en toe buiten onze eigen bubbel te treden.
[..]
[ x ]
Eenzijdige terughoudendheid jegens de Arabische wereld? Bijzondere definite van het terroriseren en uitmoorden van de Arabische bevolking in Libanon, Syrië en Irak.
Incelfrikandel
  dinsdag 5 mei 2026 @ 12:04:59 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220719730
Vergeet Jemen niet.
pi_220719736
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik heb nog geen afkeuring gezien vanuit he kabinet, dus vooralsnog moeten we er van uitgaan dat deze man namens het kabinet spreekt inderdaad.
Alle regeringspartijen zijn ernstig geradicaliseerd en dat proces begon al voor 7 oktober.
Incelfrikandel
pi_220719741
Als je oorlogsmisdaden bagatelliseert of zelfs goedpraat, ben je niet alleen je morele kompas kwijt, maar ben je moreel volledig failliet.
pi_220719760
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En wat zouden die dan zijn?
[..]
Waar heb ik dit specifiek tegen jou gezegd? Kom eens met voorbeelden ...
Ik ga dit spelletje niet weer met je spelen. Je hebt het regelmatig over contreien en spreekt dan over algemeenheden als "linkse progressieven" of "mensen die Israël niet (openlijk) steunen" en spreekt daar je verontwaardiging over uit.

Het is een behendig spelletje van je waardoor je er vrij consequent mee weg komt, maar je weet zelf net zo goed als ik wat je daadwerkelijk bedoelt.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 12:20:02 #233
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220719809
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:11 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik ga dit spelletje niet weer met je spelen. Je hebt het regelmatig over contreien en spreekt dan over algemeenheden als "linkse progressieven" of "mensen die Israël niet (openlijk) steunen" en spreekt daar je verontwaardiging over uit.

Het is een behendig spelletje van je waardoor je er vrij consequent mee weg komt, maar je weet zelf net zo goed als ik wat je daadwerkelijk bedoelt.
Dat is dus niet op jou persoonlijk gericht, dat maak je er soms wel van. Ik speel ook helemaal geen spelletje, ik ben meestal erg duidelijk. Maar als ik een sentiment opmerk in een bepaalde groep, wil jij dat nog wel eens draaien alsof het een belediging aan jouw persoonlijke adres is, maar dat is dus helemaal niet het geval.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 12:25:10 #234
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220719827
https://www.rtl.nl/nieuws(...)st-meer-dan-100-euro

Benzineprijs stijgt naar nieuw record: volle tank kost meer dan 100 euro

Een nieuwe dag, een nieuwe recordprijs voor een liter Euro95. De adviesprijs ligt vandaag ruim 2 cent hoger dan gisteren. Een volle tank à 40 liter kost al snel 105 euro.

Tanken aan de pomp is de afgelopen maanden fors duurder geworden als gevolg van de oorlog in het Midden-Oosten. Door de blokkade van de Straat van Hormuz worden olie- en gasleveringen verstoord.

Vorige week ging de prijs van Euro95 al voorbij de 2,60 euro per liter. Inmiddels bedraagt de geadviseerde prijs van de grote oliemaatschappijen gemiddeld 2,636 euro per liter, meldt United Consumers. Deze consumentenorganisatie houdt de brandstofprijzen bij.

Accijnsverlaging in Duitsland
Automobilisten betalen de adviesprijs doorgaans alleen bij duurdere tankstations langs de snelweg. Elders ligt de literprijs tot tientallen centen lager. In buurlanden zijn automobilisten nog voordeliger uit. Bij veel tankstations in Duitsland is de literprijs door een accijnsverlaging onlangs onder de 2 euro gezakt.

De adviesprijs voor diesel bleef stabiel op 2,587 euro per liter. Dat is geen record. De dieselprijs piekte 8 april al op 2,819 euro per liter.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220719887
Iran claimt de hele straat van Hormuz maar de helft is Omans territoriaal water. Daar kunnen de schepen dus gewoon langs varen zo nodig met militaire begeleiding.
Als Iran die schepen bedreigt of aanvalt zullen militaire ingrepen noodzakelijk zijn.
Eventueel zouden er in Omans territoriaal water een flink aantal marine vaartuigen op wacht moeten gaan liggen om de Straat veilig open te houden.
pi_220719922
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:36 schreef Pegos het volgende:
Iran claimt de hele straat van Hormuz maar de helft is Omans territoriaal water. Daar kunnen de schepen dus gewoon langs varen zo nodig met militaire begeleiding.
Als Iran die schepen bedreigt of aanvalt zullen militaire ingrepen noodzakelijk zijn.
Eventueel zouden er in Omans territoriaal water een flink aantal marine vaartuigen op wacht moeten gaan liggen om de Straat veilig open te houden.
Dat plaatsje Khasab ziet er wel relaxed uit op google maps!
  dinsdag 5 mei 2026 @ 12:44:34 #237
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220719933
quote:
Op dit moment durft ook bijna geen enkel schip daar te varen. Dat hoorde ik gisteren van Steve.

Trump heeft ook een nieuw plan: "Project Freedom"

Ik denk niet dat Iran daarmee akkoord gaat..

twitter
pi_220719941
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:44 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Op dit moment durft ook bijna geen enkel schip daar te varen. Dat hoorde ik gisteren van Steve.

Iran hoeft daar niet mee akkoord te gaan. Feitelijk is het niet hun zaak,
pi_220719944
quote:

[..]

Je krijg je schip gewoon niet verzekerd en daar draait het ook om.
pi_220719946
quote:
repen noodzakelijk zijn.
Dat durven de Amerikaanse oorlogshitsers dan weer niet zelf daarom willen die lafbekken dat Europa of China dat zouden gaan doen.

Zo werkt het niet als jij iets kapot maakt los je het ook maar zelf op zeker met in het achterhoofd hoe de VS op dit moment met hun zogenaamde westerse bondgenoten om gaan. :')
pi_220719951
Amerikaanse overheid neemt de verzekering over?
pi_220719958
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Er is de afgelopen jaren geen enkele Israëliër vervolgd en veroordeeld voor een misdaad tegen een Palestijn.

Van verkrachting tot moord. Misdaden die zelfs blanke Afrikanen ten tijde van de apartheid niet durfden te plegen.

Hij gaat het hele CIDI boekje langs om een excuus te vinden.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 12:50:18 #243
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220719959
quote:

[..]

[ x ]
Aan de infantiele namen kun je zien dat Hegseth ze zelf verzint.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220719990
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:46 schreef Pegos het volgende:

[..]
Iran hoeft daar niet mee akkoord te gaan. Feitelijk is het niet hun zaak,
Voordat Trump zich liet piepelen door Bibi, was de zeestraat gewoon open voor iedereen. Iran heeft nu zelfs een nieuwe wet aangenomen die bepaalt wie erdoorheen mag en wie niet. Je kunt zelf wel invullen wie er op de zwarte lijst staan en wie de toegang tot die zeestraat wordt geweigerd. Job well done....
  dinsdag 5 mei 2026 @ 12:56:40 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220719997
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:50 schreef Chadi het volgende:

[..]
Er is de afgelopen jaren geen enkele Israëliër vervolgd en veroordeeld voor een misdaad tegen een Palestijn.

Van verkrachting tot moord. Misdaden die zelfs blanke Afrikanen ten tijde van de apartheid niet durfden te plegen.

Hij gaat het hele CIDI boekje langs om een excuus te vinden.
Vreemd, er zijn toch de nodige voorbeelden te noemen van Israëliërs die vervolgd zijn voor een misdrijf tegen een Palestijn.

Ben je trouwens ook van mening dat dit andersom ook zo zou moeten werken of gaan er dan weer ineens andere regels op? In de Palestijnse samenleving worden die namelijk niet vervolgd, maar vergaren een heldenstatus.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 12:58:52 #246
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220720012
Andersom zitten ze gewoon vast zonder proces en zonder enige vorm van recht. Want dat is niet nodig voor minderlingen.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 13:00:37 #247
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220720021
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:58 schreef Perox het volgende:
Andersom zitten ze gewoon vast zonder proces en zonder enige vorm van recht. Want dat is niet nodig voor minderlingen.
Ik had het niet over Palestijnen die door Israël worden vervolgd, maar Palestijnen in de Palestijnse samenleving. En daar worden mensen niet vervolgd voor (dodelijk) geweld tegen Israëliërs.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 13:04:15 #248
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220720043
Lekker blijven lullen Howard. En in je hoofd zal het allemaal precies kloppen. Dat is nog het erge.
pi_220720051
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vreemd, er zijn toch de nodige voorbeelden te noemen van Israëliërs die vervolgd zijn voor een misdrijf tegen een Palestijn.

Ben je trouwens ook van mening dat dit andersom ook zo zou moeten werken of gaan er dan weer ineens andere regels op? In de Palestijnse samenleving worden die namelijk niet vervolgd, maar vergaren een heldenstatus.
Nou dan heb je vast een hele hoop voorbeelden van joden die vast gezet zijn voor een misdaad tegen een palestijn.

https://www.yesh-din.org/(...)r-violence-2005-2023

En dit was 3 jaar geleden.

Je laatste alinea is weer uit het CIDI draaiboek. Hoe verplaats ik het onderwerp en praat ik het stilletjes goed. Je veroordeelt het nergens maar je geeft stilletjes toe . Elk weldenkend mens had het op zijn minst veroordeeld.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 13:19:21 #250
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220720264
twitter
  dinsdag 5 mei 2026 @ 13:22:22 #251
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220720284
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nou dan heb je vast een hele hoop voorbeelden van joden die vast gezet zijn voor een misdaad tegen een palestijn.

https://www.yesh-din.org/(...)r-violence-2005-2023

En dit was 3 jaar geleden.

Je laatste alinea is weer uit het CIDI draaiboek. Hoe verplaats ik het onderwerp en praat ik het stilletjes goed. Je veroordeelt het nergens maar je geeft stilletjes toe . Elk weldenkend mens had het op zijn minst veroordeeld.
Voorbeelden:
quote:
Prosecutors to charge teen over alleged role in major West Bank settler attack

Indictment comes as authorities ramp up efforts to combat surging violence by Israeli extremists; teen is 1 of 4 suspects nabbed in arson attack this month

Charges will be filed against a teenager suspected of partaking in a large-scale arson attack this month on Palestinian factories and farmland in the West Bank, law enforcement announced Saturday night.

...
quote:
Extremist settler found guilty of terror charges in 2018 killing of Palestinian woman

Lod-Central District Court finds Jewish man committed manslaughter when he hurled a rock at her car; court ‘refutes lies, contradictions’ of defendant

...
quote:
Israeli Settler Found Guilty of Murdering Palestinian Family in 2015 Arson

Amiram Ben-Uliel, 25, faces a life sentence for an ethnically motivated assault that was widely condemned as terrorism.

...
quote:
IDF and police say 5 arrested, cop and Palestinians injured during response to settler attacks

Five Israeli citizens were arrested, and a police officer and several Palestinians were injured, as Israeli security forces responded to extremist settler attacks Sunday in the West Bank, according to a statement from the IDF and police.

...
quote:
Israeli soldier jailed for abusing Palestinian detainees from Gaza

An Israeli military court has sentenced a soldier to seven months in prison after he admitted to the aggravated abuse of Palestinian detainees from Gaza at the Sde Teiman military detention centre.

...
Daarnaast praat ik helemaal niets goed, ik vraag mij slechts af of jij een evenredige toepassing van de wet wilt en dus zowel van Israël als de Palestijnen verwacht dat men plegers van een misdrijf veroordeeld.

En gezien jij al meermaals hebt gezegd dat alles wat de Palestijnen doen (inclusief Hamas) gewoon maar verzet is, heb ik daar mijn twijfels bij. Dat zou dan betekenen dat je dus verwacht dat Israëliërs die geweld plegen tegen Palestijnen vervolgd worden, maar andersom niet.

En dat is een sentiment dat wel meer in de pro-Palestijnse kringen leeft, men stelt het zo nauw te hebben met mensenrechten en rechtspraak, maar past dit wel eenzijdig toe.
pi_220720397
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je de opinie van Israëliërs wilt checken moet je naar opiniepeilingen kijken, wel echte en geen gefabriceerde, want helaas gaan die ook rond. Zoals bijvoorbeeld:
[..]
En dit resulteert dan in claims als hierboven gemaakt dat 80% van Israëliërs zou vinden dat verkrachting prima is.
Jammer dat jij dit dan weer niet geeft.
Heb zelf maar even gekeken.

En hilarisch om te zien. De meerderheid van de bevolking in Israel is tegen al die oorlogen en ellende.
Minstens 60% van de bevolking.

Grappig dat Israeliers er meer op tegen zijn dan dat jij als Nederlander dat bent _O- _O-
pi_220720425
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Jammer dat jij dit dan weer niet geeft.
Heb zelf maar even gekeken.

En hilarisch om te zien. De meerderheid van de bevolking in Israel is tegen al die oorlogen en ellende.
Minstens 60% van de bevolking.

Grappig dat Israeliers er meer op tegen zijn dan dat jij als Nederlander dat bent _O- _O-
Oh waar heb je gekeken ❓

Even een betrouwbaar linkje svp👍
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_220720448
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is dus niet op jou persoonlijk gericht, dat maak je er soms wel van. Ik speel ook helemaal geen spelletje, ik ben meestal erg duidelijk. Maar als ik een sentiment opmerk in een bepaalde groep, wil jij dat nog wel eens draaien alsof het een belediging aan jouw persoonlijke adres is, maar dat is dus helemaal niet het geval.
Tja, ik heb je wel vaker uitgelegd, net als je nu doet: "Maar als ik een sentiment opmerk in een bepaalde groep" en dan in een andere post verwijt je diezelfde groep anti-westerse sentimenten te hebben (als voorbeeld).

Het is nogal doorzichtig.
pi_220720475
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik had het niet over Palestijnen die door Israël worden vervolgd, maar Palestijnen in de Palestijnse samenleving. En daar worden mensen niet vervolgd voor (dodelijk) geweld tegen Israëliërs.
Lijkt me logisch aangezien de Palestijnse autoriteit geen gebieden onder controle heeft waar ook Israëliërs wonen. Er zijn een paar enclaves/zones waar een paar kolonisten wonen alleen in en rondom die enclaves heeft Israël het in de praktijk voor het zeggen.

Kan je 3 voorbeelden opnoemen waarbij voor geweld van na 7 oktober 2023 een Israelier veroordeeld is in de West Bank? Volgens mij kan je niet 1 voorbeeld vinden, hoewel er nu wel eentje in voorlopige hechtenis zit. De kolonist die op een Palestijnse school schoot en daarbij een kind en volwassene doodde twee weken geleden loopt vrolijk vrij rond. Dat had een Palestijn niet kunnen flikken, die zou op zijn minst vastzitten en zou zijn huis direct met de grond gelijk zijn gemaakt

[ Bericht 11% gewijzigd door opgebaarde op 05-05-2026 14:31:18 ]
  dinsdag 5 mei 2026 @ 13:59:51 #256
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220720481
quote:
Wie gaat dat - precies & hoe; en daar - uitvoeren ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220720490
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:46 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Oh waar heb je gekeken ❓

Anadolu Ajansi for example.
INSS van october 2025.
Pew research center.

Gewoon paar snel te vinden bronnen hiervoor.
pi_220720501
Bekijk deze YouTube-video

Over die onzin van een tijdje geleden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220720540
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 14:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Anadolu Ajansi for example.
INSS van october 2025.
Pew research center.

Gewoon paar snel te vinden bronnen hiervoor.
2025? Was er toen al oorlog?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_220720543
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Aan de infantiele namen kun je zien dat Hegseth ze zelf verzint.
Waarschijnlijk AI. Hegseth is een fervent AI gebruiker (zijn speeches bijv.).
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220720546
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 14:12 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
2025? Was er toen al oorlog?
Ja
  dinsdag 5 mei 2026 @ 14:42:34 #262
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220720717
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Lijkt me logisch aangezien de Palestijnse autoriteit geen gebieden onder controle heeft waar ook Israëliërs wonen. Er zijn een paar enclaves/zones waar een paar kolonisten wonen alleen in en rondom die enclaves heeft Israël het in de praktijk voor het zeggen.

Kan je 3 voorbeelden opnoemen waarbij na 7 oktober 2023 een Israelier veroordeeld is voor geweld tegen een Palestijn in de West Bank? Volgens mij kan je niet 1 voorbeeld vinden, hoewel er nu wel eentje in voorlopige hechtenis zit. De kolonist die op een Palestijnse school schoot en daarbij een kind en volwassene doodde twee weken geleden loopt vrij rond. Dat had een Palestijn niet kunnen flikken, die zou op zijn minst vastzitten en zou zijn huis direct met de grond gelijk zijn gemaakt
De PA heeft gebieden onder controle waar Palestijnen wonen en die kunnen in de gehele Westelijke Jordaanoever komen.

Maar jij weet net zo goed als ik, dat noch de PA noch Hamas geweld jegens Israëliërs zal veroordelen. De PA heeft zelfs nog altijd het bekende 'martelaarsfonds' waar familieleden van terroristen nota bene worden beloond.

Daar treed dan weer de selectieve verontwaardiging in werking: men verwacht dat Israël tot in de kleinste details hun eigen burgers bestraft voor misdaden, maar tegelijkertijd is die verachting aan de andere kant volledig afwezig?

Dit roept ook de vraag op hoe dit toch komt ... En het antwoord is natuurlijk dat velen naar dit conflict kijken via de bekende 'oppressed vs oppressor' lens en daarin wordt bewust of onbewust, geweld van de eerste partij tegen de tweede als stukker acceptabeler gezien dan andersom. Een Israëlier die een steen tegen het hoofd van een Palestijn gooit moeten jaren de bak in, gebeurt het andersom ja, dat is gewoon verzet of een resultaat van onderdrukking. Dat is een wereldbeeld dat ik niet deel.

En hier heb je voorbeelden van Israëliërs van de Westelijke Jordaanoever die gearresteerd zijn na misdrijven:

https://www.haaretz.co.il(...)2a-addd-567325f20000
https://www.mako.co.il/ne(...)28337ab75b791027.htm
https://www.i24news.tv/he/news/news/defense-news/artc-775162b4
https://www.haaretz.co.il(...)47-a7ff-ff7eeceb0000
https://www.haaretz.co.il(...)86-abff-99ff21f40000
https://www.ynet.co.il/news/article/rygg11zafa
  dinsdag 5 mei 2026 @ 14:49:05 #263
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220720761
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:46 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Oh waar heb je gekeken ❓

Die heeft hij niet, het is niet voor niets dat hij wat lukrake bronnen opnoemt zonder linkjes, waaronder de Turkse staatsomroep :'). De realiteit is dat een meerderheid van Israëlische burgers vóór voortzetting van de huidige oorlog is. Zie bijvoorbeeld:

Bron
pi_220720768
Gebeurt er nog wat in Iran eigenlijk?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 5 mei 2026 @ 14:56:23 #265
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220720808
Persco van 14.00 met Hegseth was zo te lezen weer van hetzelfde.

Tot morgen :W
pi_220720924
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 14:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De PA heeft gebieden onder controle waar Palestijnen wonen en die kunnen in de gehele Westelijke Jordaanoever komen.
Die Palestijnen komen alleen voorbij een van de 900+ checkpoints met een vooraf aangevraagde vergunning en net daar is veel gedonder mee. Maar dat wist je al wel

quote:
Maar jij weet net zo goed als ik, dat noch de PA noch Hamas geweld jegens Israëliërs zal veroordelen. De PA heeft zelfs nog altijd het bekende 'martelaarsfonds' waar familieleden van terroristen nota bene worden beloond.

Daar treed dan weer de selectieve verontwaardiging in werking: men verwacht dat Israël tot in de kleinste details hun eigen burgers bestraft voor misdaden, maar tegelijkertijd is die verachting aan de andere kant volledig afwezig?
De PA treed af en toe hard op, bijvoorbeeld in Jenin. Jenin valt onder PA en daar kon Israël vorig jaar volledig haar ding doen, zoals het stenen kamp afbreken waar 40.000 Palestijnen woonde. De PA zijn daarna daar ook hard doorheen gegaan met als gevolg meerdere doden. Met de meeste badje doden hoeft niemand medelijden te hebben, het zijn levensgevaarlijke terroristen.
Zie https://rightsforum.org/p(...)egen-de-palestijnen/
Ik weet dat jij deze bron niet accepteert alleen ik kan geen hebreeuws en ik heb verder weinig behoefte om veel moeite te moeten doen omdat jij bepaalde bronnen niet accepteert.

quote:
Dit roept ook de vraag op hoe dit toch komt ... En het antwoord is natuurlijk dat velen naar dit conflict kijken via de bekende 'oppressed vs oppressor' lens en daarin wordt bewust of onbewust, geweld van de eerste partij tegen de tweede als stukker acceptabeler gezien dan andersom. Een Israëlier die een steen tegen het hoofd van een Palestijn gooit moeten jaren de bak in, gebeurt het andersom ja, dat is gewoon verzet of een resultaat van onderdrukking. Dat is een wereldbeeld dat ik niet deel.
Ik kan niks met dit verhaal. Ik deel die mening niet, ik heb geen enkele sympathie voor die mening en er zijn vast en zeker idioten te vinden die dat vinden. Andersom zijn die er ook

quote:
Dat is net wat ik al zei he.... Voor geweld na 7 oktober zijn er nog steeds geen Israëliërs veroordeeld (!) en er zijn al tientallen Palestijnen door kolonisten vermoord.

Je kan in andere posts Gvir en Smotrich wel afvallen en doen alsof deze ministers maar marginaal zijn, toch bepalen zij door het dreigen met de val van het kabinet, wel hoe het er in de West Bank aan toe gaat. Sinds 7 oktober zijn er in de eerste twee jaar 1.000 Palestijnen gedood of vermoord. Er lijkt beleid te zijn om de Arabieren die in het Israëlische deel wonen te verdrijven

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 05-05-2026 15:24:27 ]
  dinsdag 5 mei 2026 @ 15:28:41 #267
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220720996
En weer wat paarlen voor de zwijnen geworpen.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 15:38:53 #268
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220721054
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 15:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die Palestijnen komen alleen voorbij een van de 900+ checkpoints met een vooraf aangevraagde vergunning en net daar is veel gedonder mee. Maar dat wist je al wel
Gelukkig zijn er inderdaad deze fantastische checkpoints, moet je eens nagaan als die er niet waren. Dat maakt het echter niet onmogelijk voor Palestijnen om naar de andere gebieden te gaan, dit in tegenstelling tot Joden die niet in de door Palestijnse gecontroleerde gebieden mogen. Dat blijft bijzonder.
quote:
De PA treed af en toe hard op, bijvoorbeeld in Jenin. Jenin valt onder PA en daar kon Israël vorig jaar volledig haar ding doen, zoals het stenen kamp afbreken waar 40.000 Palestijnen woonde. De PA zijn daarna daar ook hard doorheen gegaan met als gevolg meerdere doden. Met de meeste badje doden hoeft niemand medelijden te hebben, het zijn levensgevaarlijke terroristen.
Zie https://rightsforum.org/p(...)egen-de-palestijnen/
Ik weet dat jij deze bron niet accepteert alleen ik kan geen hebreeuws en ik heb verder weinig behoefte om veel moeite te moeten doen omdat jij bepaalde bronnen niet accepteert.
Alles wat van the pro-Palestijnse actiegroep The Rights Forum komt is per definitie niet serieus te nemen. Het is bekend dat de PA soms ingrijpt, maar we hadden het specifiek over geweld/terrorisme van Palestijnen jegens Israëliërs, niet clashen tussen de PA en andere groeperingen.
quote:
[..]
Ik kan niks met dit verhaal. Ik deel die mening niet, ik heb geen enkele sympathie voor die mening en er zijn vast en zeker idioten te vinden die dat vinden. Andersom zijn die er ook
Fair enough.
quote:
[..]
Dat is net wat ik al zei he.... Voor geweld na 7 oktober zijn er nog steeds geen Israëliërs veroordeeld (!) en er zijn al tientallen Palestijnen door kolonisten vermoord.
Dit zijn stuk voor stuk voorbeelden van opgepakte Israëliërs na 7 oktober
quote:
Je kan in andere posts Gvir en Smotrich wel afvallen en doen alsof deze ministers maar marginaal zijn, toch bepalen zij door het dreigen met de val van het kabinet, wel hoe het er in de West Bank aan toe gaat. Sinds 7 oktober zijn er in de eerste twee jaar 1.000 Palestijnen gedood of vermoord. Er lijkt beleid te zijn om de Arabieren die in het Israëlische deel wonen te verdrijven
Op wiens cijfers baseer je je hier? Want als dat die van de VN zijn, die nemen daarin alles mee. Dus bijvoorbeeld ook raids van het Israëlische leger jegens terroristen in plaatsen zoals Jenin. Dat gaat zo ver dat als bijvoorbeeld verdachten proberen te ontsnappen en daarbij zichzelf verwond (en om het leven komt), de VN die telt als een 'casualties' door toedoen van Israël.
pi_220721102
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:

Pietje probeert z'n puinzooi weer over de schutting te dumpen zag ik.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 15:44:56 #270
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220721111
quote:

Oh, die heb ik gemist. Ik zoek hem wel even terug. Oh.

https://www.theguardian.c(...)-latest-news-updates

Hegseth says ceasefire 'is not over'

Hegseth says the ceasefire "is not over" despite the attacks from Iran on commercial shipping vessels.

"We said we would defend and defend aggressively, and we absolutely have. Iran knows that, and ultimately, the president can make a decision whether anything were to escalate into a violation of a ceasefire," he said.

Asked what the threshold for restarting major operations would be, Caine says it is a political decision.

He adds that current Iranian action is "low level" and amounts to "harassment" at this moment in time.

Meanwhile, Hegseth chief tells a journalist that, contrary to reports, Iran does not have "kamikaze dolphins".
pi_220721143
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Voorbeelden:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Daarnaast praat ik helemaal niets goed, ik vraag mij slechts af of jij een evenredige toepassing van de wet wilt en dus zowel van Israël als de Palestijnen verwacht dat men plegers van een misdrijf veroordeeld.

En gezien jij al meermaals hebt gezegd dat alles wat de Palestijnen doen (inclusief Hamas) gewoon maar verzet is, heb ik daar mijn twijfels bij. Dat zou dan betekenen dat je dus verwacht dat Israëliërs die geweld plegen tegen Palestijnen vervolgd worden, maar andersom niet.

En dat is een sentiment dat wel meer in de pro-Palestijnse kringen leeft, men stelt het zo nauw te hebben met mensenrechten en rechtspraak, maar past dit wel eenzijdig toe.
In dat rapport zitten deze zaken en de meesten krijgen ondanks een beoordeling GEEN straf.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 15:59:17 #272
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220721198
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 15:50 schreef Chadi het volgende:

[..]
In dat rapport zitten deze zaken en de meesten krijgen ondanks een beoordeling GEEN straf.
Dat is een claim van deze actiegroep ja, maar dat strookt verder niet met andere data. Dat is het bijzondere van zulke actiegroepen/NGOs, ze komen allemaal met andere claims.
pi_220721205
De pareltjes van FOX

twitter
pi_220721208
" De Amerikaanse oorlogsminister Pete Hegseth heeft dinsdag op een persconferentie gesuggereerd dat de VS binnenkort een einde zal maken aan de blokkade van Iraanse havens en begeleiding van schepen bij de Straat van Hormuz.
De Amerikaanse inspanningen in de regio zijn tijdelijk, herhaalt Hegseth. De VS verwacht dat de wereld in actie komt op het juiste moment. We zullen binnenkort de verantwoordelijkheid teruggeven ".

Voordat de VS en Israël deze zinloze oorlog begonnen, waren er geen belemmeringen en/of tolheffingen. Dus als de VS en Israël deze oorlog beëindigen zal dat een stap in de goede richting zijn voor normalisatie.

Blijf me nog steeds verbazen dat deze “White Supremacy Idioot“ met zijn “Crusaders retoriek“ het heeft kunnen schoppen tot het Witte Huis. Rare tijden leven we in.
pi_220721321
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 16:00 schreef Since2003 het volgende:
De pareltjes van FOX

[ x ]
So long and thanks for all the fish.
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 16:23:51 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220721359
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 16:00 schreef Since2003 het volgende:
De pareltjes van FOX

[ x ]
wtf is een suicide bom?

kun je maar 1 keer gebruiken ofzo :?
pi_220721368
quote:
88s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 16:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
wtf is een suicide bom?

kun je maar 1 keer gebruiken ofzo :?
Elke bom is een zelfmoordbom feitelijk.
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 16:26:05 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220721373
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 16:24 schreef Monolith het volgende:

[..]
Elke bom is een zelfmoordbom feitelijk.
ja ga de grap uitleggen
  dinsdag 5 mei 2026 @ 16:33:52 #279
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220721423
twitter
  dinsdag 5 mei 2026 @ 16:37:42 #280
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220721438
quote:

Letterlijk een stel dronkenlappen die gewoon een beetje staan te cosplayen als leden van het Witte Huis. Meer is het niet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220721450
quote:
88s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 16:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja ga de grap uitleggen
Graag gedaan.
pi_220721522
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 16:33 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Nou zeg, kijken die Iraniers geen persco's van Hegseth?
  dinsdag 5 mei 2026 @ 20:35:21 #283
13309 nostra
ask why
pi_220723592
KC-135 down in de Perzische Golf, oorzaak nog onbekend.
pi_220723818
quote:
Iraq Offers Huge Discounts for Crude Shipments via Hormuz

OPEC’s second-largest producer, Iraq, is offering huge discounts of up to $33.40 per barrel off the official selling prices for its crude that has to move through the Strait of Hormuz.

Iraq’s oil production and exports have been severely crippled due to the hostilities in the Middle East and the de facto closure of the Strait of Hormuz, which is the only way to move Iraqi Basrah crude grades.

Iraq was one of the first Gulf producers to slash upstream production and now exports a small part of its crude via a pipeline to the Turkish Mediterranean coast. But its key export port at Basrah, which handled the bulk of exports prior to the war, is constrained due to the unpassable Strait of Hormuz. Iraq has shipped some cargoes eastward out of the Strait thanks to bilateral agreements with Iran’s forces, but tankers now have to move empty westward of the Strait and travel deep into the Persian Gulf to load from Basrah.

Iraq is now offering a discount of $33.40 per barrel off the official selling price of its flagship Basrah Medium crude loading from Basrah on the Gulf in May, Bloomberg News reported on Tuesday, citing a May 3 notice by Iraqi state oil marketing company SOMO.

Basrah Medium that would be loaded between May 1 and 10 would be priced at a discount of $33.40 a barrel below the OSP, and at a $26-per-barrel discount between May 11 and 31, according to the notice seen by Bloomberg.

Basrah Heavy for loading in May is being offered to buyers at $30 below the OSP.

If a buyer agrees to some of the offers, SOMO’s notice says that “force majeure shall not be applicable to this offer, given that it has been issued under existing exceptional conditions already known to all parties.”
Bekijk deze YouTube-video
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 21:41:39 #285
8781 crew  Frutsel
pi_220724250
quote:

Rubio verlegd de aandacht naar Cuba

twitter
  dinsdag 5 mei 2026 @ 22:37:03 #286
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220724753
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:35 schreef nostra het volgende:
KC-135 down in de Perzische Golf, oorzaak nog onbekend.
bron ?

Zover ik heb gevonden (bron: msn) heeft een stratotanker, daar een noodsignaal verstuurd; dat verder niets zegt over wherever whatever.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 5 mei 2026 @ 22:48:11 #287
13309 nostra
ask why
pi_220724828
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 22:37 schreef Vallon het volgende:

[..]
bron ?

Zover ik heb gevonden (bron: msn) heeft een stratotanker, daar een noodsignaal verstuurd; dat verder niets zegt over wherever whatever.
https://defensemirror.com(...)tm_source=perplexity
  dinsdag 5 mei 2026 @ 22:50:55 #288
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220724843
USN heeft niet eens KC-135s
  dinsdag 5 mei 2026 @ 23:17:59 #289
38496 Perrin
pi_220725084
Het doel van de oorlog is om Hormuz weer open te krijgen.

twitter
pi_220725118
Waar Trump wel gelijk in heeft gekregen, ik ben moe geworden van al dat winnen. Mag wel stoppen ondertussen. Maak er maar een gelijkspelletje van.
pi_220725151
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 15:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is een claim van deze actiegroep ja, maar dat strookt verder niet met andere data. Dat is het bijzondere van zulke actiegroepen/NGOs, ze komen allemaal met andere claims.
Dat is geen claim. Dat zijn feiten
  woensdag 6 mei 2026 @ 00:20:25 #292
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220725361
quote:
80s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 23:17 schreef Perrin het volgende:
Het doel van de oorlog is om Hormuz weer open te krijgen.

[ x ]
"we're like pirates" - Trump
  woensdag 6 mei 2026 @ 00:56:51 #293
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220725381
Dankzij great succes is project freedom alweer "paused" - aldus Trump

_O-
  woensdag 6 mei 2026 @ 02:05:37 #294
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220725420
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 00:56 schreef PluggieOD het volgende:
Dankzij great succes is project freedom alweer "paused" - aldus Trump

_O-
Hij heeft er gewoon enorme voordelen bij.
Anders was alles echt naar de klote geschoten van die iraanse boten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 07:25:15 #295
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220725620
Geen regime change en opstanden meer dus? }:|
  woensdag 6 mei 2026 @ 07:29:34 #296
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220725635
twitter
  woensdag 6 mei 2026 @ 07:32:49 #297
38496 Perrin
pi_220725647
Art of the Deal.

twitter

woensdag 6 mei 2026 @ 07:33:40 #298
38496 Perrin
pi_220725649
quote:
81s.gif Op woensdag 6 mei 2026 07:25 schreef xpompompomx het volgende:
Geen regime change en opstanden meer dus? }:|
Dat waren slechts praatjes voor goedgelovige sukkels die er altijd, maar dan ook altijd, weer intrappen.
pi_220725734
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 02:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hij heeft er gewoon enorme voordelen bij.
Anders was alles echt naar de klote geschoten van die iraanse boten.
Samengevat: aan de leiband van haatbaarden.

Gek eigenlijk, in een oorlog die al 2 maanden geleden gewonnen was.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220725756
Trump wat ben je toch een ongekende neukfout. Mooie tering debiel.

Deze hele oorlog :') :r
Zonder wrijving geen glans
pi_220725766
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 21:41 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Rubio verlegd de aandacht naar Cuba

[ x ]
Toby56 on the USA: Their economic model doesn't work, and the people in charge can't fix it, and the reason they can't fix is not just because they're MAGA—that's bad enough. But they're incompetent MAGA. The only thing worse than a MAGA is an incompetent MAGA."
Ik doe het ff rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')