In dat geval hebben ze in Gaza wat uit te leggen aan de wereld.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Peilingen zeggen niks. Het gaat over het volk dat de regering vormt.
Tot dat er nieuwe verkiezingen zijn geweest zeggen peilingen helemaal niks. Wie wel wat zegt is het kabinet, die maken de dienst uit in een land en bovendien spreekt een kabinet met één mond .quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Peilingen laten het tussentijdse sentiment zien en tevens hoeveel steun partijen hebben. Een regering daarentegen kan worden gevormd met kleine partijen die totaal niet spreken voor de gemiddelde burger maar nodig zijn voor een meerderheid. Dat hebben we hier ook meermaals gehad.
Misschien toch maar dat reservaat in Madagaskar optuigen, of de Joden bij elkaar drijven in Texas of Canada.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan mag jij ook niet
er vertrekken al heel veel Israëlisch
[..]
Waar heb ik ooit gesteld een aanhanger van Smotrich te zijn?quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:45 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je geeft zelf hier telkens af op users die niet openlijk afkeur uitspreken tegen acties of uitspraken van anderen, het zou je dan sieren daar consequent in te zijn en dat zelf ook te doen.
Om het even naar Nederland te trekken, uitspraken die PRO doet of die GroenLinks doen weeg je zelf ook zwaar. Diezelfde maatstaf kun je op zijn minst hanteren voor leden van de coalitie in Israël. Of ze nu wel of niet besluiten, een kabinet spreekt met één mond. De enige manier voor Israël om afstand te doen van die uitspraken is als de premier het ontkracht, tot die tijd is het de visie van het kabinet.
Zo werkt het in Nederland ook, en zo hou jij (en ook anderen) leden van het kabinet ook verantwoordelijk voor hun uitspraken.
Wat we met name zien is dat sommigen heel graag de meest radicale figuren uit die kabinet aangrijpen en vervolgens wegzetten als emblematisch voor Israël, dit omdat men per definitie al een gigantische hekel aan het land heeft.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tot dat er nieuwe verkiezingen zijn geweest zeggen peilingen helemaal niks. Wie wel wat zegt is het kabinet, die maken de dienst uit in een land en bovendien spreekt een kabinet met één mond .
we drijven niemand bij elkaarquote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien toch maar dat reservaat in Madagaskar optuigen, of de Joden bij elkaar drijven in Texas of Canada.
Dat is dan ook niet wat ik zeg. Je hebt mij er regelmatig op aangesproken dat ik me niet actief genoeg (naar jouw zin) uitsprak tegen Iran, of voor Israël of wat ook.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar heb ik ooit gesteld een aanhanger van Smotrich te zijn?
Dat heb ik nooit, ik heb die man altijd weggezet als een manklapper dan wel totaalidioot, want dat is het ook. Daarom begrijp ik dus niet waarom ik zijn afspreken moet afkeuren. Dit is dus ook totaal iets anders dan verwachten dat mensen die bijvoorbeeld PRO of D66 stemmen, ook iets bekritiseren van die partij.
Deze zelfde uitspraak kun je ook plakken op Iran, Libanon of welk willekeurig ander land ook. Waar je zelf geen enkele moeite hebt Iraniërs of Libanezen aansprakelijk te stellen voor hun regering, heb je er bijzonder veel moeite mee dat te doen bij Israël.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat we met name zien is dat sommigen heel graag de meest radicale figuren uit die kabinet aangrijpen en vervolgens wegzetten als emblematisch voor Israël, dit omdat men per definitie al een gigantische hekel aan het land heeft.
Peilingen zeggen alles, een kabinet niet. Een kabinet heeft de macht, maar dat wil niet zeggen dat elke burger elke politicus steunt, helemaal niet als er kleine partijen bij worden gehaald om een meerderheid te vormen.
Toch wel heel bijzonder hoe jij in Gaza alles en iedereen veroordeeld omdat Hamas daar de macht heeft.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat we met name zien is dat sommigen heel graag de meest radicale figuren uit die kabinet aangrijpen en vervolgens wegzetten als emblematisch voor Israël, dit omdat men per definitie al een gigantische hekel aan het land heeft.
Peilingen zeggen alles, een kabinet niet. Een kabinet heeft de macht, maar dat wil niet zeggen dat elke burger elke politicus steunt, helemaal niet als er kleine partijen bij worden gehaald om een meerderheid te vormen.
Hij en zijn kliekje van andere users spelen allemaal dezelfde langspeelplaat af.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:08 schreef Perox het volgende:
Het begint steeds harder te kraken bij HowardRoark. Het wordt ook steeds lastiger te verbloemen wat de echte intenties zijn hier.
Waarom zou je die landen willen opschepen met moordend en rovend volk?quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien toch maar dat reservaat in Madagaskar optuigen, of de Joden bij elkaar drijven in Texas of Canada.
Een peiling waarin 80% goedkeuring geeft voor verkrachting van Palestijnen? Lijkt me aardig ziek.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat alle Iraniërs verantwoordelijk zijn voor het regime en tevens niet dat alle Libanezen dat zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:59 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Deze zelfde uitspraak kun je ook plakken op Iran, Libanon of welk willekeurig ander land ook. Waar je zelf geen enkele moeite hebt Iraniërs of Libanezen aansprakelijk te stellen voor hun regering, heb je er bijzonder veel moeite mee dat te doen bij Israël.
Het komt wat hypocriet over.
Dan moet het wel van toepassing zijn op mij. En aangezien ik nooit heb gezegd Smotrich te steunen, maar mij altijd tegen hem uitgesproken, is het hier helemaal niet van toepassing.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:57 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet wat ik zeg. Je hebt mij er regelmatig op aangesproken dat ik me niet actief genoeg (naar jouw zin) uitsprak tegen Iran, of voor Israël of wat ook.
Diezelfde consistentie kun je ook op jezelf toepassen.
Waar blijft nu de verontwaardigde reactie van Howard op deze antisemitische uitspraak gedaan door een rechtse conservatieveling .quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Laat maar zien die peiling dan ...quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Een peiling waarin 80% goedkeuring geeft voor verkrachting van Palestijnen? Lijkt me aardig ziek.
Correct.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Toch wel heel bijzonder hoe jij in Gaza alles en iedereen veroordeeld omdat Hamas daar de macht heeft.
Maar als het op Israel uitkomt dan doen die paar radicalen in de regering er niet toe.
Ik heb ook nooit gezegd Iran te steunen, maar kreeg wel telkens het verwijt dat ik anti-westerse sentimenten had, of moreel verwerpelijke gedachten erop nahield. Puur en alleen omdat ik me (naar jouw zin) niet hard genoeg uitsprak tegen Iran en voor Israël.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat alle Iraniërs verantwoordelijk zijn voor het regime en tevens niet dat alle Libanezen dat zijn.
Wel heb ik gezegd dat de Libanese overheid de afgelopen decennia te weinig heeft gedaan om Hezbollah af te stoppen en er in het Zuiden van Libanon zeer veel Hezbollah-stemmer wonen, dat is ook het geval.
Kortom, je tuigt hier weer eens twee nare stropoppen op en tracht mij woorden in de mond te leggen. En dat is niet de eerste keer, hou daar eens mee op.
[..]
Dan moet het wel van toepassing zijn op mij. En aangezien ik nooit heb gezegd Smotrich te steunen, maar mij altijd tegen hem uitgesproken, is het hier helemaal niet van toepassing.
En wat zouden die dan zijn?quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:08 schreef Perox het volgende:
Het begint steeds harder te kraken bij HowardRoark. Het wordt ook steeds lastiger te verbloemen wat de echte intenties zijn hier.
Waar heb ik dit specifiek tegen jou gezegd? Kom eens met voorbeelden ...quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:40 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gezegd Iran te steunen, maar kreeg wel telkens het verwijt dat ik anti-westerse sentimenten had, of moreel verwerpelijke gedachten erop nahield. Puur en alleen omdat ik me (naar jouw zin) niet hard genoeg uitsprak tegen Iran en voor Israël.
Inmiddels heb ik wel geleerd dat je de opmerkingen van anderen stropoppen noemt als je je er niet meer uit kunt draaien, dus dat zie ik maar als een compliment.
Dus hoeveel procent in Israel is dan tegen de walgelijkheden die dat land uitvoert?quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:39 schreef HowardRoark het volgende:
Dat ligt dus totaal anders dan in de Israëlische samenleving. Het is niet zo omdat de Palestijnse samenleving ernstig geradicaliseerd is, je in Israëlisch een radicale politicus kunt aangrijpen en zeggen dat het hele land daar achter staat.
quote:Arabische landen moeten begrijpen dat het geduld van Iran op is.
Te lang heeft Iran strategische terughoudendheid en verdraagzaamheid getoond tegenover herhaalde provocaties. Die tolerantie werd echter consequent verkeerd geïnterpreteerd als zwakte. Die tijd is voorbij. Iran zal niet langer meespelen in een spel waarin zijn goede wil wordt uitgebuit en zijn veiligheid voortdurend wordt ondermijnd.
In de afgelopen vier decennia hebben veel Arabische staten actief steun verleend aan of medewerking geboden bij vrijwel elke grote daad van agressie tegen Iran. Wanneer hardline, anti-Iraanse regeringen in Washington aan de macht kwamen, voelden deze landen zich gesterkt en steunden zij openlijk vijandige beleidsmaatregelen. Wanneer meer gematigde Amerikaanse regeringen opkwamen, spraken zij publiekelijk over “regionale vrede” en “dialoog”, terwijl zij achter de schermen via uitgebreide netwerken van lobby’s, PR-bedrijven, denktanks en media de Amerikaanse politiek bleven sturen richting sancties en confrontatie.
Zij werkten systematisch om de JCPOA te ondermijnen, boden onderdak aan Amerikaanse en andere buitenlandse militaire bases die expliciet tegen Iraanse belangen gericht zijn, verschaften veilige havens en operationele platforms voor Israëlische inlichtingen- en Mossad-activiteiten, en versterkten trouw de meest schadelijke Israëlische narratieven over Iran. Achter gesloten deuren, zoals blijkt uit gelekte diplomatieke kabels, riepen hoge Arabische functionarissen de Verenigde Staten op om “de kop van de slang af te slaan”, inclusief recente oproepen om de Iraanse marine te vernietigen. Tegelijkertijd wezen zij elke serieuze Iraanse poging tot ontspanning en normalisering af of ondermijnden die.
Iran heeft dit patroon opgemerkt. Het tijdperk van eenzijdige terughoudendheid loopt ten einde. Arabische hoofdsteden doen er goed aan hun benadering hierop aan te passen voordat het huidige traject leidt tot veel gevaarlijkere confrontaties.
Het zegt natuurlijk wel wat dat zo'n wappie het tot minister kan schoppen en vervolgens niet wordt weggestuurd.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tot dat er nieuwe verkiezingen zijn geweest zeggen peilingen helemaal niks. Wie wel wat zegt is het kabinet, die maken de dienst uit in een land en bovendien spreekt een kabinet met één mond .
Als je de opinie van Israëliërs wilt checken moet je naar opiniepeilingen kijken, wel echte en geen gefabriceerde, want helaas gaan die ook rond. Zoals bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus hoeveel procent in Israel is dan tegen de walgelijkheden die dat land uitvoert?
En dit resulteert dan in claims als hierboven gemaakt dat 80% van Israëliërs zou vinden dat verkrachting prima is.quote:Fact Check: Israeli opinion poll mistranslated as saying soldiers ‘should rape prisoners’
A screenshot of a survey by an Israeli think tank has been mistranslated on social media to falsely claim that a majority of Jewish Israelis believe the country’s soldiers should be able to “rape Palestinian prisoners.”
The screenshot shared, opens new tab online features a multiple-choice question in English above a bar graph with three answers in Hebrew, part of an August 2024 public opinion survey, opens new tab conducted by the Institute for National Security Studies (INSS).
...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |