Ik heb nog geen afkeuring gezien vanuit he kabinet, dus vooralsnog moeten we er van uitgaan dat deze man namens het kabinet spreekt inderdaad.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:55 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het zegt natuurlijk wel wat dat zo'n wappie het tot minister kan schoppen en vervolgens niet wordt weggestuurd.
Dat doe jij net zo goed natuurlijkquote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hij en zijn kliekje van andere users spelen allemaal dezelfde langspeelplaat af.
Hoop onzin en vaak verwikkeld met persoonlijke aanvallen.
Je moet inmiddels wel heel blind zijn om nog te denken dat ze serieus zijn.
Eenzijdige terughoudendheid jegens de Arabische wereld? Bijzondere definite van het terroriseren en uitmoorden van de Arabische bevolking in Libanon, Syrië en Irak.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:55 schreef Peppert het volgende:
Ik probeer op dit forum eens een niet-eurocentrisch perspectief te delen. Het is belangrijk om af en toe buiten onze eigen bubbel te treden.
[..]
[ x ]
Alle regeringspartijen zijn ernstig geradicaliseerd en dat proces begon al voor 7 oktober.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb nog geen afkeuring gezien vanuit he kabinet, dus vooralsnog moeten we er van uitgaan dat deze man namens het kabinet spreekt inderdaad.
Ik ga dit spelletje niet weer met je spelen. Je hebt het regelmatig over contreien en spreekt dan over algemeenheden als "linkse progressieven" of "mensen die Israël niet (openlijk) steunen" en spreekt daar je verontwaardiging over uit.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En wat zouden die dan zijn?
[..]
Waar heb ik dit specifiek tegen jou gezegd? Kom eens met voorbeelden ...
Dat is dus niet op jou persoonlijk gericht, dat maak je er soms wel van. Ik speel ook helemaal geen spelletje, ik ben meestal erg duidelijk. Maar als ik een sentiment opmerk in een bepaalde groep, wil jij dat nog wel eens draaien alsof het een belediging aan jouw persoonlijke adres is, maar dat is dus helemaal niet het geval.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:11 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik ga dit spelletje niet weer met je spelen. Je hebt het regelmatig over contreien en spreekt dan over algemeenheden als "linkse progressieven" of "mensen die Israël niet (openlijk) steunen" en spreekt daar je verontwaardiging over uit.
Het is een behendig spelletje van je waardoor je er vrij consequent mee weg komt, maar je weet zelf net zo goed als ik wat je daadwerkelijk bedoelt.
Dat plaatsje Khasab ziet er wel relaxed uit op google maps!quote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:36 schreef Pegos het volgende:
Iran claimt de hele straat van Hormuz maar de helft is Omans territoriaal water. Daar kunnen de schepen dus gewoon langs varen zo nodig met militaire begeleiding.
Als Iran die schepen bedreigt of aanvalt zullen militaire ingrepen noodzakelijk zijn.
Eventueel zouden er in Omans territoriaal water een flink aantal marine vaartuigen op wacht moeten gaan liggen om de Straat veilig open te houden.
Op dit moment durft ook bijna geen enkel schip daar te varen. Dat hoorde ik gisteren van Steve.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:36 schreef Pegos het volgende:
Iran claimt de hele straat van Hormuz maar de helft is Omans territoriaal water. Daar kunnen de schepen dus gewoon langs varen zo nodig met militaire begeleiding.
Als Iran die schepen bedreigt of aanvalt zullen militaire ingrepen noodzakelijk zijn.
Eventueel zouden er in Omans territoriaal water een flink aantal marine vaartuigen op wacht moeten gaan liggen om de Straat veilig open te houden.
Iran hoeft daar niet mee akkoord te gaan. Feitelijk is het niet hun zaak,quote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Op dit moment durft ook bijna geen enkel schip daar te varen. Dat hoorde ik gisteren van Steve.
Trump heeft ook een nieuw plan: "Project Freedom"
Ik denk niet dat Iran daarmee akkoord gaat..
Je krijg je schip gewoon niet verzekerd en daar draait het ook om.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Op dit moment durft ook bijna geen enkel schip daar te varen. Dat hoorde ik gisteren van Steve.
Dat durven de Amerikaanse oorlogshitsers dan weer niet zelf daarom willen die lafbekken dat Europa of China dat zouden gaan doen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:36 schreef Pegos het volgende:
repen noodzakelijk zijn.
Er is de afgelopen jaren geen enkele Israëliër vervolgd en veroordeeld voor een misdaad tegen een Palestijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus hoeveel procent in Israel is dan tegen de walgelijkheden die dat land uitvoert?
Aan de infantiele namen kun je zien dat Hegseth ze zelf verzint.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[ x ]
Voordat Trump zich liet piepelen door Bibi, was de zeestraat gewoon open voor iedereen. Iran heeft nu zelfs een nieuwe wet aangenomen die bepaalt wie erdoorheen mag en wie niet. Je kunt zelf wel invullen wie er op de zwarte lijst staan en wie de toegang tot die zeestraat wordt geweigerd. Job well done....quote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:46 schreef Pegos het volgende:
[..]
Iran hoeft daar niet mee akkoord te gaan. Feitelijk is het niet hun zaak,
Vreemd, er zijn toch de nodige voorbeelden te noemen van Israëliërs die vervolgd zijn voor een misdrijf tegen een Palestijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er is de afgelopen jaren geen enkele Israëliër vervolgd en veroordeeld voor een misdaad tegen een Palestijn.
Van verkrachting tot moord. Misdaden die zelfs blanke Afrikanen ten tijde van de apartheid niet durfden te plegen.
Hij gaat het hele CIDI boekje langs om een excuus te vinden.
Ik had het niet over Palestijnen die door Israël worden vervolgd, maar Palestijnen in de Palestijnse samenleving. En daar worden mensen niet vervolgd voor (dodelijk) geweld tegen Israëliërs.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:58 schreef Perox het volgende:
Andersom zitten ze gewoon vast zonder proces en zonder enige vorm van recht. Want dat is niet nodig voor minderlingen.
Nou dan heb je vast een hele hoop voorbeelden van joden die vast gezet zijn voor een misdaad tegen een palestijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vreemd, er zijn toch de nodige voorbeelden te noemen van Israëliërs die vervolgd zijn voor een misdrijf tegen een Palestijn.
Ben je trouwens ook van mening dat dit andersom ook zo zou moeten werken of gaan er dan weer ineens andere regels op? In de Palestijnse samenleving worden die namelijk niet vervolgd, maar vergaren een heldenstatus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |