abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220722240
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Of het is gewoon simpele greenwashing, dat lijkt me wat plausibeler.
Zou kunnen, maar de eisen van de kamer voor de subsidie zijn toch ook wel redelijk streng: https://nos.nl/artikel/26(...)rgroening-tata-steel
Daar zullen ze aan moeten voldoen, normaal gesproken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je moet iets doen het image en om die miljarden subsidie binnen te slepen

Met waterstof staal maken dat gaat niet gebeuren of een klein beetje met heel veel verlies
De Rabobank denkt van wel: https://www.rabobank.nl/k(...)ord-van-de-industrie

En eerlijk gezegd vertrouw ik de Rabobank meer dan deze onderbuikpraat van jou.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 18:31:38 #227
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220722246
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of Tata maakt nu werkelijk ernst met verduurzaming en wil dat daar een serieus iemand op let? Ik denk dat we pas over een paar jaar deze overstap kunnen beoordelen. Als hij Tata wil verduurzamen hoop ik dat hij slaagt, ik zou heel graag een duurzaam Tata in Nederland houden.
Je kan niet in 1, 2, of 6 jaar dat hele industriepark veranderen én ook staalproduceren tegen marktprijzen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220722258
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:10 schreef Klopkoek het volgende:
De VVD maffia ontpopt weer eens de champagnekurken:
[ x ]

De wereld waarin alles te koop is. Dat heet met een duur woord 'commodificatie'.
Eerst lekker door de belastingbetaler een milieu clubje leiden en zodra diezelfde belastingbetaler miljarden aan Tata kado doet gaan we toch daarheen?
pi_220722270
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:28 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Een generatie geleden kon je ook op 1 inkomen een huis kopen en een gezin onderhouden.
Dat komt omdat er inmiddels eindeloos genivelleerd wordt.
Werk je met 1, met 2, maakt niet uit. De belasting komt langs en weg is je geld.
Make my day!
  dinsdag 5 mei 2026 @ 18:33:27 #230
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220722277
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Je mist dan ook niets aan Greenpeace, wiens directeurtje Luxemburg-AMS per vliegtuig aflegt en inmiddels miljarden aan schadeclaims om smaad heeft moeten betalen.
Als je doorrijdt gaat het per auto sneller zo'n traject.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 5 mei 2026 @ 18:33:42 #231
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220722281
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zou kunnen, maar de eisen van de kamer voor de subsidie zijn toch ook wel redelijk streng: https://nos.nl/artikel/26(...)rgroening-tata-steel
Daar zullen ze aan moeten voldoen, normaal gesproken.
[..]
De Rabobank denkt van wel: https://www.rabobank.nl/k(...)ord-van-de-industrie

En eerlijk gezegd vertrouw ik de Rabobank meer dan deze onderbuikpraat van jou.
Van aardgas waterstof maken , en dan staal, ja dat kan maar dat is verspilling van energie


de Zweedse producent van groen staal is failliet

https://steelnews.biz/is-(...)ill-facing-collapse/

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 05-05-2026 18:40:27 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 5 mei 2026 @ 18:35:00 #232
13309 nostra
ask why
pi_220722297
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als je doorrijdt gaat het per auto sneller zo'n traject.
Als je België mijdt misschien wel.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220722298
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gewoon het bewijs dat kapitalisme wél werkt.
Leuke trollpoging. De macht en geldaccumulatie van kapitalisme is geen bewijs voor de heilzame werking ervan. Nee, dat zulke accumulatie van vermogen en macht ook aangewend kan worden voor het uit de weg te ruimen van criticasters van externaliteiten is eerder een bewijs voor de beperkingen van onbegrensd kapitalisme. Dat het uiteindelijk vanzelf corrumpeert en ontspoort, waar dan actoren buiten de contractpartners (degenen die een overeenkomst aan gaan) machteloos tegenover staan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2026 18:35:56 ]
  dinsdag 5 mei 2026 @ 18:37:37 #234
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220722321
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je België mijdt misschien wel.
Geen idee hoe jij (om) rijdt. Maar in 4 uur moet je het wel redden.
Als je via Amsterdam vliegt, je moet parkeren, je moet minimaal 1,5/2 uur van te voren er zijn, je moet 30 minuten vliegen, en je moet na aankomst vliegveld je reist weer hervatten.

Ik zou auto prefereren.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 5 mei 2026 @ 18:40:45 #235
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220722344
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Leuke trollpoging. De macht en geldaccumulatie van kapitalisme is geen bewijs voor de heilzame werking ervan. Nee, dat zulke accumulatie van vermogen en macht ook aangewend kan worden voor het uit de weg te ruimen van criticasters van externaliteiten is eerder een bewijs voor de beperkingen van onbegrensd kapitalisme. Dat het uiteindelijk vanzelf corrumpeert en ontspoort, waar dan actoren buiten de contractpartners (degenen die een overeenkomst aan gaan) machteloos tegenover staan.
Gewone arbeiders krijgen bij TATA een goed loon en een fijne werkgever. TATA vervaardigt staal waarop BTW wordt geheven en bij eventuele winst VPB.

Echt achterlijk om zo'n bedrijf weg te pesten.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 5 mei 2026 @ 18:45:37 #236
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220722375
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hogere voedselprijzen krijg je als we geen stikstof meer kunnen maken

dat is gemaakt middels aardgas
[..]

Als we gewoon voedselbossen hadden aangepland hadden we nu ook geen probleem gehad met excessieve voedselprijzen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220722378
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Gewoon feiten.
Ja, dat het verziekte Amerikaanse rechtssysteem (in een door GOP dominantie verziekte staat als Texas en North Dakota) ze tot megaboetes heeft gedwongen is inderdaad een feit.

Wat jij daarvan maakt en welk waardeoordeel je eraan geeft ("mis je niks aan") is dat niet.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 18:46:53 #238
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220722382
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als we gewoon voedselbossen hadden aangepland hadden we nu ook geen probleem gehad met excessieve voedselprijzen.
gepland of aangeplant.. @Lord_Vetinari
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 5 mei 2026 @ 18:51:36 #239
13309 nostra
ask why
pi_220722411
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:39 schreef Klopkoek het volgende:
Typerend natuurlijk dat @nostra dit van een duimpje voorziet.
Eigenlijk omdat ik wist dat je daarop zou happen, maar ik houd wel van wat cynische hyperbolen. En het duurt niet lang meer voordat de VS weer een Reagan nodig heeft om de zooi van Trump op te ruimen, en een Lubbers alhier.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 18:52:48 #240
13309 nostra
ask why
pi_220722422
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:50 schreef Klopkoek het volgende:
Dit plaatste jij dus in het VS draadje:
https://www.washingtonpos(...)ntion-centers-force/
Ja, zeer goede onderzoeksjournalistiek, die jij zo node mist.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220722442
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gewone arbeiders krijgen bij TATA een goed loon en een fijne werkgever. TATA vervaardigt staal waarop BTW wordt geheven en bij eventuele winst VPB.

Echt achterlijk om zo'n bedrijf weg te pesten.
Of zo een bedrijf helemaal weg moet weet ik niet precies maar wat ik wel weet is dat er altijd ruimte is voor nieuwe bedrijvigheid (denk aan: Fokker, RSV, Werkspoor en zo verder). Bedrijvigheid die niet de hele omgeving ziek maakt (zoals gezegd buiten de contractpartners om, waar je niet op in gaat). Je trollt alleen maar.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2026 18:55:31 ]
pi_220722494
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Eigenlijk omdat ik wist dat je daarop zou happen, maar ik houd wel van wat cynische hyperbolen. En het duurt niet lang meer voordat de VS weer een Reagan nodig heeft om de zooi van Trump op te ruimen, en een Lubbers alhier.
Je bedoelt Bill Clinton: die kon het allemaal zonder de staatsschuld laten exploderen.

Zoals vaker door mij gezegd: haal dat aspect weg en er blijft weinig van Reagan zijn economische 'succes' over. De federale overheidsuitgaven als percentage van BBP gingen onder Reagan zeker niet omlaag; het werd alleen voor andere doelen gebruikt. Voor uitbuiters en onderdrukkers doeleinden.

Dat is de ware aard van rechts. Achter het kettingzaag en kleine overheid gelul.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2026 19:00:12 ]
  dinsdag 5 mei 2026 @ 19:01:28 #243
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220722513
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als we gewoon voedselbossen hadden aangeplant hadden we nu ook geen probleem gehad met excessieve voedselprijzen.
Dat is dan ook wel weer zo
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220722564
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:33 schreef agter het volgende:

[..]
Dat komt omdat er inmiddels eindeloos genivelleerd wordt.
Werk je met 1, met 2, maakt niet uit. De belasting komt langs en weg is je geld.
In de romantische tijd van "op 1 inkomen een huis kopen en een gezin onderhouden" [sic] werd er aanzienlijk meer genivelleerd en waren de verschillen kleiner. Niet alleen in Nederland trouwens (Nederland is überhaupt geen nivellering paradijs).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2026 19:09:42 ]
  dinsdag 5 mei 2026 @ 19:15:09 #245
13309 nostra
ask why
pi_220722586
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:59 schreef Klopkoek het volgende:
Je bedoelt Bill Clinton: die kon het allemaal zonder de staatsschuld laten exploderen.

Zoals vaker door mij gezegd: haal dat aspect weg en er blijft weinig van Reagan zijn economische 'succes' over. De federale overheidsuitgaven als percentage van BBP gingen onder Reagan zeker niet omlaag; het werd alleen voor andere doelen gebruikt. Voor uitbuiters en onderdrukkers doeleinden.

Dat is de ware aard van rechts. Achter het kettingzaag en kleine overheid gelul.
Zo simplistisch is het natuurlijk allemaal niet; de uiteindelijk grootste driving force van de Reagan-Clinton boom was het beëindigen van de Koude Oorlog, waar Reagan een zeer belangrijke (maar net zo belangrijk als Gorbatsjov's glasnost en perestrojka en een heel scala aan andere factoren) rol in speelde. Hoover (wel wat conservatief) beschreef dat wel mooi: https://www.hoover.org/research/ten-causes-reagan-boom-1982-1997
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220722589
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Je mist dan ook niets aan Greenpeace, wiens directeurtje Luxemburg-AMS per vliegtuig aflegt en inmiddels miljarden aan schadeclaims om smaad heeft moeten betalen.
Dit speelde 14 jaar geleden, nog voor het Akkoord van Parijs. Pakte twee keer per maand het vliegtuig. Flauw.

"Feiten" :')
  dinsdag 5 mei 2026 @ 19:17:35 #247
13309 nostra
ask why
pi_220722605
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 19:15 schreef Klopkoek het volgende:
Dit speelde 14 jaar geleden, nog voor het Akkoord van Parijs. Pakte twee keer per maand het vliegtuig. Flauw.
Da's 24 keer per jaar. Naar Luxemburg. In de tijd van Nanninga's tweets die je zo graag aanhaalt, of nog verder de opa's van mensen, dus dat is wel wat selectief in je argumentatiemethode.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 19:26:04 #248
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220722675
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
gepland of aangeplant.. @:Lord_Vetinari
kudt
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220722742
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 19:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Da's 24 keer per jaar. Naar Luxemburg.
Naar zijn woonplaats ja. Lag er maar een HSL tussen Amsterdam en Luxemburg. Zonder VVD was het misschien al zover geweest.

Jij verklaart Greenpeace buiten de orde op basis van boetes door Amerikaanse MAGA rechtbanken (in dieprode GOP staten) en op basis van vliegbewegingen van 14 jaar geleden.

quote:
In de tijd van Nanninga's tweets die je zo graag aanhaalt, of nog verder de opa's van mensen, dus dat is wel wat selectief in je argumentatiemethode.
Nanninga staat in een lange traditie, die veel recenter als senator nog zat te pochen dat ze expres slechte wetten aan neemt. Expres de overheid in de soep wil laten lopen. Nanninga is geen ander persoon nu. Zo een uitspraak over ebola loslaten op vluchtelingen zegt heel veel over JA21.

(de Ebola uitspraak was recenter dan het jaar 2011).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2026 19:36:14 ]
  dinsdag 5 mei 2026 @ 19:59:58 #250
13309 nostra
ask why
pi_220723068
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 19:32 schreef Klopkoek het volgende:
Jij verklaart Greenpeace buiten de orde op basis van boetes door Amerikaanse MAGA rechtbanken (in dieprode GOP staten) en op basis van vliegbewegingen van 14 jaar geleden.
Greenpeace heeft haar rol als serieuze actor in het speelveld allang verloren. Van een serieus pro-milieugeluid is het verworden tot een activistische show-organisatie, waarbij hun acties contraproductief zijn en hun wetenschappelijke claims vaker en vaker debunked worden. Hun krampachtig vasthouden aan bijvoorbeeld anti-GMO standpunten leidt vooral ook in de wetenschap op felle kritiek, met Golden Rice als bekendste voorbeeld.

Kortom, als je gericht en doelmatig je geld aan een goed doel wil geven, zijn er zat veel betere keuzes dan het Greenpeace van nu.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')