abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220699732
Ja, ik 🤞🤞🤞 Vlinder, en wat bedoel je met je buddy?
pi_220699741
@sigme ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 2 mei 2026 @ 21:35:31 #205
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220699759
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:31 schreef Blues het volgende:

[..]
:D

Ging het verwijderen vd bomen snel en goed?
Ja, dat was met een half uur geregeld. De rest van de dag was J wel aan het heen en weren naar de milieustraat. Tussendoor stopte de verlichting van de aanhanger er ook nog mee dus dat kostte ook weer 2 uur om op te lossen. Maar het is lekker opgeruimd en ook een beetje kaal helaas zonder die bomen. In het najaar zet ik er wel iets neer dat wel gewenst is.
Spoilers!
pi_220699773
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:32 schreef Blues het volgende:
Ja, ik 🤞🤞🤞 Vlinder, en wat bedoel je met je buddy?
Ze werken met een buddy systeem, dus een collega die als buddy functioneert, wat inhoudt dat die persoon een laagdrempelig aanspreekpunt is bij vragen enzo. Dus als ik vragen heb over systemen, pasjes, hoe alles werkt daar, wat dan ook, dan kan ik altijd bij haar terecht. Heel fijn :Y . Ze kwam de eerste dag dat we er allebei waren ook steeds met collega's langs om aan me voor te stellen bv.
pi_220699800
Oh ja @sigme, ik bedenk me net ook: kan het zijn dat ze wat te letterlijk reageert? Dus dat ze alleen reageert op jouw vraag, en niet verder nadenkt - en het dus mogelijk "op te lossen" is met een vraag wanneer voor haar wel zou uitkomen?

Of is het een beetje het patroon wat er eerder ook al geweest is - ik kan het me niet meer helemaal goed reageren, of je zoiets al eerder hebt geprobeerd en daar dan ook weer negatief/afwijzend/niet op werd gereageerd. Hoe dan ook vind ik het verdrietig voor je dat er niet warmer gereageerd wordt, met zelf een ander voorstel of op zijn minst een teken van dat het gewaardeerd wordt hoe je reageert. :*
  zaterdag 2 mei 2026 @ 21:44:10 #208
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220699852
@sigme Ik kan weinig anders bedenken dan wat de mensen boven mij ook al hebben gezegd. Maar "wispelturig" van @vlindertje89 is niet eens zo verkeerd, dekt de lading volgens mij prima van wat wij er zo van mee krijgen. Sterkte ermee in ieder geval.

En voor @vlindertje89 zullen we duimen ^O^
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220699885
Ik ga gewoon eerst hier op reageren
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weten jullie nog, die luidruchtige eend die van hoogte houdt? Die heeft haar partner zo gek gekregen dat die ook op 6 meter hoogte gaat zitten zonnen.

[ afbeelding ]
O+

Wij hebben iets supperschattigs met een eend. Een lokale eend heeft pulletjes, nu net 1 week oud.
Wij hebben hier nog drie genten (mannetjesganzen) lopen, waarvan eentje een beetje apart is van de andere twee. Die eenzame gent heeft zich sinds afgelopen donderdag ontfermd over de eend en haar pulletjes. Hij bewaakt hun met z'n leven O+ _O- O+
Eend en de pulletjes laten het zich weggevallen O+ O+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220699909
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:36 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ze werken met een buddy systeem, dus een collega die als buddy functioneert, wat inhoudt dat die persoon een laagdrempelig aanspreekpunt is bij vragen enzo. Dus als ik vragen heb over systemen, pasjes, hoe alles werkt daar, wat dan ook, dan kan ik altijd bij haar terecht. Heel fijn :Y . Ze kwam de eerste dag dat we er allebei waren ook steeds met collega's langs om aan me voor te stellen bv.
Wat een handig, fijn systeem dat er zo iemand is!
  zaterdag 2 mei 2026 @ 21:54:39 #211
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220699977
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:47 schreef sigme het volgende:
Ik ga gewoon eerst hier op reageren
[..]
O+

Wij hebben iets supperschattigs met een eend. Een lokale eend heeft pulletjes, nu net 1 week oud.
Wij hebben hier nog drie genten (mannetjesganzen) lopen, waarvan eentje een beetje apart is van de andere twee. Die eenzame gent heeft zich sinds afgelopen donderdag ontfermd over de eend en haar pulletjes. Hij bewaakt hun met z'n leven O+ _O- O+
Eend en de pulletjes laten het zich weggevallen O+ O+
Wat leuk! En goed voor de pulletjes. Knappe reiger die nu nog een eentje opvreet.
Spoilers!
pi_220699987
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220700028
Hier tegenover is er ook een (op hoogte) afgezaagde boom waar vaak eenden en ganzen zitten.

De buurt nijlganzen zijn heen veel pulletjes kwijt, vorige week nog 8 of 9, woensdag nog maar 2 (ben zelfs afgestapt om beter te kunnen kijken).
Gijs Gans die hier tot voor een jaar of 5 woonde (denk dat hij niet meer leeft) adopteerde ook altijd een eend met jonkies, daar moest je niet in de buurt komen. Paar jochies deden dat wel eens, ze holden huilend en doodsbang weg, Gijs zat ze achterna _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220700103
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:55 schreef sigme het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220700189
@sigme wellicht ben je daar al tijden mee bezig maar soms kan het helpend zijn om de voor- en nadelen op een rijtje te zetten.
Als denkoefening, om overzicht en inzicht te krijgen, om vaker door te lezen met mogelijk wat meer afstand.

Soortgelijk lijstje van je lief kan ook verhelderend zijn.

Al blijft het gewoon een moeilijke situatie en zal elke beslissing die je neemt op dit moment niet (en wellicht nooit) 'goed' voelen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:21:03 #216
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220700272
Even offtopic; een tijdje geleden dacht ik iemand gesuggereerd te hebben dat er een alternatief CUL-'kanaal' op Reddit gesticht was, heb ik dat toen goed gelezen ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:21:48 #217
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220700280
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:sigme wellicht ben je daar al tijden mee bezig maar soms kan het helpend zijn om de voor- en nadelen op een rijtje te zetten.
Als denkoefening, om overzicht en inzicht te krijgen, om vaker door te lezen met mogelijk wat meer afstand.

Soortgelijk lijstje van je lief kan ook verhelderend zijn.

Al blijft het gewoon een moeilijke situatie en zal elke beslissing die je neemt op dit moment niet (en wellicht nooit) 'goed' voelen.
Zoiets heb ik ook gedaan. Met regelmaat is dat ook herzien. Inclusief best/worst case scenarios bij calamiteiten of nog gekker gedrag. En ergens in die wirwar van scenarios moet je dan de minst ellendige weg bewandelen.

Helaas is er op dit soort levensvragen geen goed antwoord. Alle antwoorden hebben te veel nadelen om bevredigend te zijn.
Spoilers!
pi_220700314
Ik ben in elk geval heel blij dat ik even bij jullie kan ventileren O+
Dat helpt :Y

Praten met liefste helpt natuurlijk ook en dat doe ik dan ook, maar die is teveel 'partij', jullie hebben meer afstand en meer verschillende visies. Dank :*
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220700329
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Alle antwoorden hebben te veel nadelen om bevredigend te zijn.
Dat is een goede verwoording!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:46:36 #220
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220700520
On topic:

- Ik heb een staande vrieskast, die structureel -18 is
- Sensor zit in het midden, dus het kan best bij de deur minder koud zijn
- In de vakken in de deur staan waterijsjes

Deze zijn als ik ze koop keihard. Als ik ze na een maand of 2 eet; nog minstens net zo hard,
Maar, staan ze er een goed jaar, dan worden ze zacht(er).

Zou dat komen door de ingredienten? Want de 'verse in januari gekochte' ernaast zijn wel gewoon hard.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220700544
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:21 schreef fietsie het volgende:
Even offtopic; een tijdje geleden dacht ik iemand gesuggereerd te hebben dat er een alternatief CUL-'kanaal' op Reddit gesticht was, heb ik dat toen goed gelezen ?
Op reddit weet ik het niet, wel in Polcafé
pi_220700554
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:21 schreef fietsie het volgende:
Even offtopic; een tijdje geleden dacht ik iemand gesuggereerd te hebben dat er een alternatief CUL-'kanaal' op Reddit gesticht was, heb ik dat toen goed gelezen ?
Het was een tip van sigme.
Er zitten een aantal bekenden😎
Echt Cul topic is er (nog) niet.
https://polcafe.nl/
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:56:28 #223
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220700617
Nog nooit van gehoord
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:58:23 #224
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220700636
Mijn gedachten gingen naar Reddit omdat je daar zo heerlijk kan verdwalen in vragen zoals dit:

https://www.reddit.com/r/(...)hy_the_tip_of_south/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220702130
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 06:33 schreef AnneX het volgende:
Dit gaat vast goedkomen!?
https://www.belastingdien(...)nst?cid=n:2026_21_30
Mooi wel, zo'n nieuw rekeningnummer communiceren. Als je bij betalen en ontvangen kijkt wat je moet betalen, staat daar na inloggen nog gewoon het ING-nummer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 03-05-2026 08:52:00 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 3 mei 2026 @ 07:16:10 #227
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_220702156
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 06:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mooi wel, zo'n nieuwe rekeningnummer communiceren. Als je bij betrekken en ontvangen kijkt wat je moet betalen, staat daar na inloggen nog gewoon het ING-nummer.
Slordig. Ik vermoed dat het team op 1 mei vrij is. Zal het eens doorgeven maandag, kijken hoe snel ze het op kunnen lossen.

Benieuwd of de iDEAL betalingen al wel goed gaan.

Zit wel een overgangstermijn op, dus oude rekening nummer blijft voorlopig werken.
pi_220702164
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:16 schreef Anthraxx het volgende:
Benieuwd of de iDEAL betalingen al wel goed gaan.
Heb ik ook geprobeerd, ook nog ING.

Er staat overigens wel voor je inlogt en waarschuwing over het nieuwe rekeningnummer. Dat maakt het imo extra lollig.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220702181
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja @:sigme, ik bedenk me net ook: kan het zijn dat ze wat te letterlijk reageert? Dus dat ze alleen reageert op jouw vraag, en niet verder nadenkt - en het dus mogelijk "op te lossen" is met een vraag wanneer voor haar wel zou uitkomen?


Dit denk ik ook :Y en ook dat "de deksel op de neus" over haar gaat en niet over jou, sigme. Ze voelt zich mogelijk te weinig bevestigd in dat ze niet teveel is en dat er niets 'tegen haar' gebruikt wordt dat ze nu weer terugkrabbelt. Ze heeft zichzelf vastgezet in geen contact willen en is te kwetsbaar om daaruit te stappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 03-05-2026 09:26:47 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 3 mei 2026 @ 07:40:10 #230
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_220702196
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heb ik ook geprobeerd, ook nog ING.

Er staat overigens wel voor je inlogt en waarschuwing over het nieuwe rekeningnummer. Dat maakt het imo extra lollig.
Het is wel slordig. :).

Ik weet dat de brieven voor 1 mei ook nog de oude rekeningnummer bevat. Maar die worden soms meer dan een week van te voren afgedrukt.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 08:54:39 #231
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220702334
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heb ik ook geprobeerd, ook nog ING.

Er staat overigens wel voor je inlogt en waarschuwing over het nieuwe rekeningnummer. Dat maakt het imo extra lollig.
De eerste tijd wordt het geld ook nog doorgestuurd naar de Rabobank dacht ik. Komt wel goed dus.

Toen IBAN werd ingevoerd was overigens de gedachte er achter dat je makkelijker kon overstappen van bank en je rekeningnummer kunt meenemen. Totdat Nederlandse banken bedachten om hun naam in het rekeningnummer te verwerken...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 3 mei 2026 @ 09:11:11 #232
43653 sigme
Veraan
pi_220702380
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dit denk ik ook :Y en ook dat "de deksel op de neus" over haar gaat en niet over jou, sigme. Ze voelt zich mogelijk te weinig bevestigt in dat ze niet teveel is en dat er niets 'tegen haar' gebruikt wordt dat ze nu weer terugkrabbelt. Ze heeft zichzelf vastgezet in geen contact willen en is te kwetsbaar om daaruit te stappen.
Wat jij hier schrijft klopt, maar wat niet klopt is dat ze te letterlijk leest en dat de vraag wanneer het haar zou uitkomen een uitweg geeft. Wat je in mijn samenvatting ook niet ziet is dat ze 24u gewacht heeft voordat ze reactie 'nee doen maar niet ik heb het te druk' stuurde.

Het klopt wel dat zij zichzelf heeft vastgezet in geen contact en te kwetsbaar is om daaruit te stappen.
En ik heb geen idee meer hoe ik haar daar uit krijg.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 3 mei 2026 @ 09:14:22 #233
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220702390
Vandaag gaan we maar eens aan de slag met de vakantie. De dagen zijn gekozen, 3 nachten Duitsland en 3 nachten België. Nu de huisjes nog.

Maar eerst nog even een uurtje de tuin in voor de regen begint. Er komt behoorlijk wat aan vandaag. Fijn voor de tuin, ook voor de haagwinde helaas.
Spoilers!
pi_220702510
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 08:54 schreef derLudolf het volgende:
De eerste tijd wordt het geld ook nog doorgestuurd naar de Rabobank dacht ik. Komt wel goed dus.

Niet vanzelf voor iedereen.
Ik had een automatische overschrijving lopen tot richting eind van het jaar omdat je met een knabrekening geen automatische incasso kunt regelen op die betalenenontvangensite en mijn voorlopige aangifte nogal hoog in t negatief valt dit jaar. Ik verwacht niet dat het geld in zeg oktober nog steeds automatisch wordt doorgestuurd.

Al zou dat op zich wel verstandig zijn, lijkt me vrij waarschijnlijk dat mensen dit niet heel snel gaan oppikken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 3 mei 2026 @ 09:35:39 #235
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220702548
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vandaag gaan we maar eens aan de slag met de vakantie. De dagen zijn gekozen, 3 nachten Duitsland en 3 nachten België. Nu de huisjes nog.

Maar eerst nog even een uurtje de tuin in voor de regen begint. Er komt behoorlijk wat aan vandaag. Fijn voor de tuin, ook voor de haagwinde helaas.
Hoe staat het eigenlijk met jullie caravan? Is dat nog steeds het plan? Of gaan jullie er geen meer kopen?
pi_220702555
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:11 schreef sigme het volgende:

[..]
Wat jij hier schrijft klopt, maar wat niet klopt is dat ze te letterlijk leest en dat de vraag wanneer het haar zou uitkomen een uitweg geeft. Wat je in mijn samenvatting ook niet ziet is dat ze 24u gewacht heeft voordat ze reactie 'nee doen maar niet ik heb het te druk' stuurde.

Het klopt wel dat zij zichzelf heeft vastgezet in geen contact en te kwetsbaar is om daaruit te stappen.
En ik heb geen idee meer hoe ik haar daar uit krijg.
Ben het eens met je analyse, zeker gezien de 24u voordat ze reageert.
Zou het een optie zijn om niet te vragen of je dan en dan langs kan komen, maar gewoon te zeggen wanneer je langskomt? Dat je het dus niet onaangekondigd doet (waarvan Lucky oa aangaf dat beter niet te doen), maar er ook geen vraag maar een mededeling van maakt? Of dat je partner dat doet, als ze vast zit in haar idee over dat jij boos of wat dan ook bent?

Het klinkt super ingewikkeld en frustrerend, zeker omdat er ook nog niemand dichtbij haar staat die buiten jou om haar tot rede kan brengen. ;(
  zondag 3 mei 2026 @ 09:38:50 #237
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_220702587
Sigme :* geen tips, advies of wat dan ook. Ik vind het knap klote voor je.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anthraxx op 03-05-2026 10:03:47 ]
pi_220702589
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet vanzelf voor iedereen.
Ik had een automatische overschrijving lopen tot richting eind van het jaar omdat je met een knabrekening geen automatische incasso kunt regelen op die betalenenontvangensite en mijn voorlopige aangifte nogal hoog in t negatief valt dit jaar. Ik verwacht niet dat het geld in zeg oktober nog steeds automatisch wordt doorgestuurd.

Al zou dat op zich wel verstandig zijn, lijkt me vrij waarschijnlijk dat mensen dit niet heel snel gaan oppikken.
Toen ik overstapte van bank kon ik de overstapservice aanzetten, dan wordt een jaar lang alles doorgestuurd. Geen idee of dat ook zo werkt voor de Belastingdienst :D
pi_220702617
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:38 schreef Anthraxx het volgende:
Sigma :* geen tips, advies of wat dan ook. Ik vind het knap klote voor je.
Dit
Maar dan met een e ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220702621
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:11 schreef sigme het volgende:

[..]
Wat jij hier schrijft klopt, maar wat niet klopt is dat ze te letterlijk leest en dat de vraag wanneer het haar zou uitkomen een uitweg geeft. Wat je in mijn samenvatting ook niet ziet is dat ze 24u gewacht heeft voordat ze reactie 'nee doen maar niet ik heb het te druk' stuurde.

Het klopt wel dat zij zichzelf heeft vastgezet in geen contact en te kwetsbaar is om daaruit te stappen.
En ik heb geen idee meer hoe ik haar daar uit krijg.
Misschien bedoel ik vooral dat ze niet inziet hoe kwetsend haar "doe maar niet" voor jou is, omdat ze zelf misschien wel denkt dat ze alleen jouw voorstel afwijst (terwijl het voor jou voelt alsof ze jou afwijst).

Het lijkt me knap ingewikkeld inderdaad. Ik kan me voorstellen dat het enige wat zou kunnen helpen is dat je heel transparant bent in je eigen gedachten zonder een emotionele lading. Al haar zorgen benoemen, expliciet aangeven dat je weer contact wil maar ook een grens stellen aan hoeveel voorstellen je daarvoor doet. Ik
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220702629
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:38 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Toen ik overstapte van bank kon ik de overstapservice aanzetten, dan wordt een jaar lang alles doorgestuurd. Geen idee of dat ook zo werkt voor de Belastingdienst :D
Ik kwam niet verder dan 3 maanden volgens mij
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220702636
Goedemorgen.

@sigme ingewikkeld allemaal. Ik zou niet weten wat te doen :{ :*

@Lucky_Strike bedankt voor de tuin en eend updates O+
Het ruikt vanochtend hier heerlijk naar regen buiten. O+

Ik heb gisteren een survivalrun over onze campus gedaan met mijn collega's!
We waren met z'n negenen. Hartstikke stoer :Y
Het was een 6 km parcours dus minder moeilijk dan wat ik normaal loop. Maar de collega's hadden ook niet kunnen oefenen met touwklimmen dus het was moeilijk genoeg!
We hebben goede teamwork geleverd. Op het laatst hebben we een paar teamleden letterlijk over de hindernis heen moeten tillen. Een van m'n collega's is in een héél vieze sloot gevallen _O-
Ik had iedereen geïnstrueerd om lange broek, lange sokken, geen sieraden, etc aan te doen. Komt een collega aanzetten in een heel kort broekje en korte sokken. Aan het eind van de wedstrijd liep het bloed over z'n benen :X ik heb in tijden niet zo hard gelijk gehad *) :')

De collega's (inclusief degene met bloedende benen) willen volgend jaar weer! Ze vonden het superleuk :D
  zondag 3 mei 2026 @ 10:03:37 #243
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_220702742
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit
Maar dan met een e ;)
Autocorrect :')
pi_220703761
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:46 schreef Tele6 het volgende:

Ik heb gisteren een survivalrun over onze campus gedaan met mijn collega's!
We waren met z'n negenen. Hartstikke stoer :Y
Het was een 6 km parcours dus minder moeilijk dan wat ik normaal loop. Maar de collega's hadden ook niet kunnen oefenen met touwklimmen dus het was moeilijk genoeg!
We hebben goede teamwork geleverd. Op het laatst hebben we een paar teamleden letterlijk over de hindernis heen moeten tillen. Een van m'n collega's is in een héél vieze sloot gevallen _O-
Ik had iedereen geïnstrueerd om lange broek, lange sokken, geen sieraden, etc aan te doen. Komt een collega aanzetten in een heel kort broekje en korte sokken. Aan het eind van de wedstrijd liep het bloed over z'n benen :X ik heb in tijden niet zo hard gelijk gehad *) :')

De collega's (inclusief degene met bloedende benen) willen volgend jaar weer! Ze vonden het superleuk :D
Wow :o Wat leuk! Had jij 'm georganiseerd?
pi_220703765
Goeie tips @sigme kan het helpend zijn als je haar eens belt ipv appen?
pi_220703874
Goed weer voor mijn eerste echte online mondharmonica les🎶 :muziek:
pi_220704290
Omdat hier soms mensen dingen weten over dingen...

Ugh. Mijn ketel (Vaillant Ecotec plus) brandt heel vaak zonder dat er imo een warmwater- of verwarmingsvraag kan zijn. Meestal valt me dat op als ik in bed lig, dus ga ik niet kijken. Ik dacht altijd dat het legionellabeveiliging was, we hebben geen boiler maar het ding kan wel in Comfortmodus dus ik nam aan dat er toch ergens wat water in kan staan. Maar het gebeurt wel irritant en vreemd vaak.

Vandaag stond ik er toevallig naast toen ie weer begon. De live-monitor gaf aan dat er een warmwatervraag was. Er werd in huis niet om warm water gevraagd en de verwarming staat uit dus daar kon het ook geen foutje mee zijn.
De ketel staat in ecomodus voor water, dus hij zou niet moeten voorverwarmen.

Lumo (proton AI) roept vanalles over tijdschema's, dat ondanks de ecostand op gezette tijden toch wordt voorverwarmd. Die kan ik in het systeem nergens terugvinden.

Ik vind wel een instelling 'offset voor comfort modus' met opties van -15K tot 5K. Stond op -8K. Die instelling zit in het installateurmenu, ik kan er weinig over terugvinden. Zou het daarin kunnen zitten?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 3 mei 2026 @ 13:48:17 #248
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220704432
Mijn ketel doet dat ieder uur, 1-2 minuten. Het is me wel uitgelegd door de monteur maar wat het nou precies was durf ik echt niet te zeggen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220704675
2cents: de Nefit (2006) deed dat om de warm water boiler op temp te brengen. ‘s Nachts rond een uur of drie. Of als de boiler leeg was.
In k&w is klipper de cv ketel expert.

Of ons aller technicus van alle markten thuis: @z80 w/
pi_220705177
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn ketel doet dat ieder uur, 1-2 minuten. Het is me wel uitgelegd door de monteur maar wat het nou precies was durf ik echt niet te zeggen.
2 minuten zou ik nog wel trekken. Hier is het elke keer een half uur ofzo.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 3 mei 2026 @ 15:22:29 #251
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220705187
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
2 minuten zou ik nog wel trekken. Hier is het elke keer een half uur ofzo.
Da’s wel heel veel. Dan zou ik toch even een monteur laten komen
We have far more in common than that which devides us..
pi_220705256
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da’s wel heel veel. Dan zou ik toch even een monteur laten komen
Die was er laatst voor regulier onderhoud, alles was helemaal prima. Hij zei er eigenlijk weinig zinnigs over, maar toen wist ik ook nog niet te vertellen dat de ketel dan vindt dat er een warm water vraag is. Liever laat ik m niet terug komen en ontdek ik via een andere weg wat mis is.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220705311
Irritant wel, @Vanyel!

Hier mensen verkoop ervaring op Vinted? Ik dacht dat marktplaats erg was met de ik bied de helft mensen.. ik heb mn Hilfiger broeken en paar shirts/vesten erop gezet. Zie ik vanochtend een chatbericht, waar ik niet op heb gereageerd, want druk. Zie ik net dat ze het heeft gekocht én nog een bericht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sowieso is op de foto prima te zien hoe de boord rond de hals eruit ziet, maar als je dat dan zo belangrijk vindt, waarom ga je hem dan wel al kopen en me vervolgens zo'n bericht sturen? Dan wacht je toch ff op een antwoord?
Ik ben er nu al klaar mee, geef het liever aan de kledingbank dan aan zo'n zuurpruim. Het staat er op voor ¤2 ook echt :'). Dus ik ga lekker terugsturen dat ik het berichtje nu pas zie en dat ik even goed gekeken heb en de boorden wel wat zijn uitgelubberd en dat ze hem kan annuleren onder in overleg met verkoper als ze hem dan niet wil.
  zondag 3 mei 2026 @ 15:51:43 #254
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220705392
Oh god voor zulke bedragen moet je er ook niks op zetten. Krijg je echt alleen die paupers :') en kost je meer moeite inpakken en wegbrengen dan het oplevert.

En dan gaan ze achteraf nog zeiken dat er iets niet goed is.
pi_220705449
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:28 schreef Blues het volgende:

[..]
Wow :o Wat leuk! Had jij 'm georganiseerd?
Nee dat niet hoor, het is een parcours georganiseerd door de lokale studentensportvereniging.
pi_220705480
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Irritant wel, @:Vanyel!

Hier mensen verkoop ervaring op Vinted? Ik dacht dat marktplaats erg was met de ik bied de helft mensen.. ik heb mn Hilfiger broeken en paar shirts/vesten erop gezet. Zie ik vanochtend een chatbericht, waar ik niet op heb gereageerd, want druk. Zie ik net dat ze het heeft gekocht én nog een bericht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sowieso is op de foto prima te zien hoe de boord rond de hals eruit ziet, maar als je dat dan zo belangrijk vindt, waarom ga je hem dan wel al kopen en me vervolgens zo'n bericht sturen? Dan wacht je toch ff op een antwoord?
Ik ben er nu al klaar mee, geef het liever aan de kledingbank dan aan zo'n zuurpruim. Het staat er op voor ¤2 ook echt :'). Dus ik ga lekker terugsturen dat ik het berichtje nu pas zie en dat ik even goed gekeken heb en de boorden wel wat zijn uitgelubberd en dat ze hem kan annuleren onder in overleg met verkoper als ze hem dan niet wil.
Ik had voor m'n verhuizing wat dingen erop gezet. Twee categorieën:
¤1 voor spul dat niet meer in goede staat was maar nog wel een ronde mee kon. Duidelijk in de advertentie gezet dat de kleren niet meer zo mooi waren.
¤10 voor spul dat nog wel in goede staat was en wat echt nog heel netjes was.

Uiteindelijk het merendeel aan één iemand verkocht die er een bundel van had gemaakt. Dat was wel handig.

Voordeel van dingen er voor wat meer geld op zetten is dat mensen kunnen afdingen en dan voelen ze zich goed *)
  zondag 3 mei 2026 @ 16:39:13 #257
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220705902
Bueno, genoeg gewerkt. We gaan zo buiten de deur lunchen en dan naar het "festival del alfajor" (soort van zoete Argentijnse koeken) :9~

F1 kijk ik dan later wel terug O-)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 3 mei 2026 @ 16:46:11 #258
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220705953
Weer thuis na een lang weekeinde. City trip gedaan, waren in Zutphen. Prachtig gerestaureerde Hanzestad, erg de moeite waard. De Librije bezocht, een unieke kettingbibliotheek, er zijn nog twee andere in de wereld, in Italië en in Engeland, maar wat deze zo uniek maakt is dat het een openbare bibliotheek was (geen kerkelijke) en dat er naast religieuze werken, ook juridische, geneeskundige werken liggen en klassiekers uit de oudheid. Verder bij het stedelijk museum geweest, waar een tentoonstelling is met prachtige etsen van Rembrand, naast etsen van zijn tijdsgenoten. Het laat goed zien waarom Rembrand zo een genie was.
Gegeten bij Vaticano (Vooraf Carpaccio en daarna Spaghetti Vongole gegeten, was perfect klaargemaakt, met een ruime portie Vongole) en bij de gelaarsde kat (gebakken geitenkaas salade en een entrecote, perfect rood).

[ Bericht 8% gewijzigd door Jan_Onderwater op 03-05-2026 16:59:11 ]
pi_220706099
Ik heb nu alleen mn Hilfiger broeken er nog op staan voor 6-8 euro, de rest eraf gehaald.

Mam was hier vandaag om verder te helpen met opruimen. Ik heb drie vuilniszakken naar de textielbak gebracht. En er liggen 25 lange broeken, 8 korte broeken, 2 rokjes, 6 lange vesten, 4 shirts met korte mouwen, 4 shirts met lange mouwen, 2 merinowollen truien, 5 sjaals en 6 200x200cm dekbedovertreksets klaar om naar de kledingbank (en wat die niet wil naar kringloop) te brengen morgen, en twee truien en een trainingsbroek breng ik naar het 'hockeyspullen winkeltje' dat we op de club hebben waar mensen gratis dingen mogen meenemen. Ik ben best trots op mezelf eerlijk gezegd :D en er komen straks of morgen ook nog een aantal handdoeken bij die naar het asiel gaan.

We zijn ook even naar Ikea geweest om twee laderails te halen voor de lades die ik nog had waarvan de rails bij verhuizing (7.5j geleden..) zijn kwijtgeraakt en die heb ik ook in de kast gemonteerd. En ik vond het peuterdekbedje terug waarvan ik wist dat ik die ergens moest hebben maar niet waar, en heb de vier reserve modules van mn matras ook opgeruimd in de kast nu, ipv dat er twee in de gang lagen en twee voor mn kast stonden (al sinds black friday ongeveer).

Ben nu een heel eind op weg met opruimen van kamer van nichtje ook, bijna op punt dat de kast op marktplaats kan (of ik een andere kast op marktplaats gooi en deze op zolder zet). Dan kan ik een paar laatste kleine dingen uit haar kamer halen en het meegroeibed gaan schuren en lakken *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 03-05-2026 19:20:29 ]
  zondag 3 mei 2026 @ 17:13:04 #260
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220706194
Kan je even hier langskomen @vlindertje89 en met zo’n bui door mijn kasten gaan? Ik heb genoeg vuilniszakken :D

Net even wat tolken geregeld voor morgen met digitaal spreekuur, eentje woont op de boot, normaal gesproken zou ik die naar ons laten komen, maar is niet een fijne meneer, dus dat doe ik liever digitaal, collega zit al in een moeilijke afspraak dus die kan er niet bijzitten.

Net een docu op netflix gezien “should I marry a murderer” een true story, heel bizar
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 3 mei 2026 @ 17:13:43 #261
43653 sigme
Veraan
pi_220706200
Zo, dat is flink opruimen @vlindertje89 :Y

Ik doe ook af en toe een rondje kledij wegbrengen. Wat nog goed is breng ik naar de Terre des Hommes. Die hebben tegenwoordig een strenge keuring. Wat ze niet willen hebben neem ik dan weer mee terug en breng ik (met wat ik zelf al afgekeurd had) naar de textielbak.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220706205
Hallelujah @vlindertje89 _O_

En Tele6 met de collega’s op de run. 👍🏼

MnX heeft een beetje pech met zijn eerste vaardag en buiig vanmiddag.
Ondertussen heb ik winterdekbed verwisseld voor zomers. Het was echt niet prettig meer vanmorgen.
Een mobiel uit evenwicht hersteld. Weten jullie hoe lastig dat is!
En een cake gebakken. En porties in de vriezer bewaard.
En meer gerommel in huis. Helaasch…😢is een grote glasplaat van een ‘kunstwerk’ dat nog op de grond staat, gesneuveld. Hoe vertel ik dat nou weer. 8)7

Precies van dat gezeur als ik van anderen hoor over Vinted.
  zondag 3 mei 2026 @ 17:15:53 #263
43653 sigme
Veraan
pi_220706217
Ik koop graag op Vinted, verkopen heb ik een keer met een set jurkjes gedaan, ging op zich prima, niks van bovenstaand gezeur gehad. Maar ik vind het teveel werk.

Mijn zusje koopt op sellpy, ik snap de voordelen daar ook wel van maar ik hou juist van dat ongereguleerde van Vinted :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220706242
@sigme hoe gaat het met de woefkes en Pootjes?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  zondag 3 mei 2026 @ 17:46:44 #265
43653 sigme
Veraan
pi_220706394
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:18 schreef Pinnenmutske het volgende:
@:sigme hoe gaat het met de woefkes en Pootjes?
sigme in F&F / sigme's diergaarde deel 8
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220706405
Lastige situatie met je moeder @sigme . Maakt het nog verschil om te bellen ipv te appen? Ik heb de ervaring dat sommige mensen echt niks met geschreven tekst kunnen en er ALTIJD wel een negatief interpreteerbare komma in weten te vinden. Hoe wollig ik het ook maak, en jullie kennen me, ik own wollig. Samen met @vlindertje89 8-)

Lekker bezig met opruimen!
Ik moet ook mijn kledingkast weer eens sorteren. Op de een of andere manier belandt er altijd weer veel te veel kleding in die ik 15 jaar geleden voor het laatst droeg, maar waarvan ik het toch te zonde vindt om weg te doen. (Zit ook veel festival kleding bij. Dat zijn prachtige rokken, maar niet echt praktisch/gangbaar in het dagelijks leven)

Wij zijn tot 16 uur niet echt van de bank afgekomen, want we zaten echt old-skool te gamen :@

Dus nu toch maar even het huis aan het opruimen, beginnen we weer fris aan de week.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 17:52:38 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220706428
Oom en tante (en m'n ouders) waren hier vanmiddag. M'n oom zit in z'n laatste periode voor pensioen bij een groot schilders/onderhouds bedrijf. Even wat nieuw glas ingemeten zodat ik nog even kan profiteren van hun inkoopprijs en geen btw. *) Valt best mee wat zes nieuwe ruiten dan kosten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 3 mei 2026 @ 17:53:49 #268
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220706434
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:52 schreef derLudolf het volgende:
Oom en tante (en m'n ouders) waren hier vanmiddag. M'n oom zit in z'n laatste periode voor pensioen bij een groot schilders/onderhouds bedrijf. Even wat nieuw glas ingemeten zodat ik nog even kan profiteren van hun inkoopprijs en geen btw. *) Valt best mee wat zes nieuwe ruiten dan kosten.
Zon beetje wat 1 normaal kost?

Ik moest extra dun dubbelglas hebben voor m'n voordeur.... verschil tussen "bij de achterdeur oppikken" of afleveren met een bon was bizar.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 17:55:20 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220706444
Zes ruiten van ca 110x70 voor ¤150
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 17:56:58 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220706451
De rest komt uit de begin van deze eeuw maar qua isolatiewaarde maakt dat weinig verschil aldus oom. Ik wou nog wel meer vervangen maar dat was onnodig volgens hem.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 3 mei 2026 @ 20:04:06 #271
63722 z80
I fink you freaky
pi_220708071
Note to self.
Geen pot met gekonfijte gember binnen handbereik zetten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 3 mei 2026 @ 20:05:00 #272
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220708083
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:04 schreef z80 het volgende:
Note to self.
Geen pot met gekonfijte gember binnen handbereik zetten.
:9
Ik heb van @Vanyel geleerd dat dit ook heerlijk is met pindakaas en chipotle.
Spoilers!
  zondag 3 mei 2026 @ 20:05:04 #273
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220708084
Oh ja zo nog even gembertheetje zetten :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 3 mei 2026 @ 20:09:45 #274
63722 z80
I fink you freaky
pi_220708134
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
:9
Ik heb van @:vanyel geleerd dat dit ook heerlijk is met pindakaas en chipotle.
Zo zonde van de gember.
Alleen nu wat luchtig. :%
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 3 mei 2026 @ 20:12:22 #275
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220708159
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:04 schreef z80 het volgende:
Note to self.
Geen pot met gekonfijte gember binnen handbereik zetten.
Zo lekker. Ook om mee te koken.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 20:19:04 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220708229
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja zo nog even gembertheetje zetten :9
Verder alles goed?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 3 mei 2026 @ 20:23:10 #277
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220708278
Mee te koken is het ok, maar om zo te eten moah
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 3 mei 2026 @ 20:25:26 #278
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220708305
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Verder alles goed?
Ja hoor, uitstekend!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 20:26:24 #279
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220708322
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja hoor, uitstekend!
Oh ik vind het echt klinken als zo'n ziek-zwak-misselijk drankje.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220708548
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh ik vind het echt klinken als zo'n ziek-zwak-misselijk drankje.
Nou dat word je er volgens mij wel van

Of je wil daarna macha met havermelk terwijl je naar de yoga gaat
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 20:43:40 #281
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220708589
Macha?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 20:46:00 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220708625
Maar als het met haversap wordt gedronken denk ik dat ik sowieso niet geïnteresseerd ben
Bekijk deze YouTube-video
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220708627
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:43 schreef derLudolf het volgende:
Macha?
Typfout Matcha
pi_220708964
Ik vind gemberthee lekker, maar matcha heb ik nog nooit gedronken. Nog geen behoefte aan gehad ook.

Vraagje aan de mensen met kinderen hier: hebben jullie ladekast in kamer van kind vast staan aan de muur, of niet? Of zouden jullie dat vastzetten als je een ladekast in die kamer zou hebben. Ik ben oa zo aan het opruimen omdat nichtje een normaal bed krijgt waar ze dus ook zelf uit kan, en ik geen zin heb om de ladekast die nu op die kamer staat aan de muur vast te maken. Dus die wilde ik leeg hebben en dan of naar zolder met andere spullen erin of op marktplaats. Toen ik dat tegen iemand zei, kreeg ik meteen een heel verhaal over dat kast vastzetten helemaal niet nodig is, en er idd wel eens kinderen dood of ernstig gewond zijn geraakt bij omvallen bij erop proberen te klimmen maar risico's bij het leven horen etc. Dus was even benieuwd of ik nou weer aan de debiel voorzichtige kant zit of niet. Of ik daar dan wat mee ga doen is een tweede, want de kamer is ook maar 2.83x2.32 en er moeten al een meegroeibed, ledikant en poang stoel in, dus echt veel ruimte voor die ladekast is er sowieso niet per se.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 21:13:49 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220708991
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:46 schreef Goitske het volgende:

[..]
Typfout Matcha
Zegt me alsnog niets :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220709099
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:11 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vind gemberthee lekker, maar matcha heb ik nog nooit gedronken. Nog geen behoefte aan gehad ook.

Vraagje aan de mensen met kinderen hier: hebben jullie ladekast in kamer van kind vast staan aan de muur, of niet? Of zouden jullie dat vastzetten als je een ladekast in die kamer zou hebben. Ik ben oa zo aan het opruimen omdat nichtje een normaal bed krijgt waar ze dus ook zelf uit kan, en ik geen zin heb om de ladekast die nu op die kamer staat aan de muur vast te maken. Dus die wilde ik leeg hebben en dan of naar zolder met andere spullen erin of op marktplaats. Toen ik dat tegen iemand zei, kreeg ik meteen een heel verhaal over dat kast vastzetten helemaal niet nodig is, en er idd wel eens kinderen dood of ernstig gewond zijn geraakt bij omvallen bij erop proberen te klimmen maar risico's bij het leven horen etc. Dus was even benieuwd of ik nou weer aan de debiel voorzichtige kant zit of niet. Of ik daar dan wat mee ga doen is een tweede, want de kamer is ook maar 2.83x2.32 en er moeten al een meegroeibed, ledikant en poang stoel in, dus echt veel ruimte voor die ladekast is er sowieso niet per se.
Ik heb niks aan de muur vast zitten. Ik heb kallax kasten staan en ze zouden er in kunnen klimmen. Ze hebben het beiden nooit gedaan, ze hebben wel veel andere dingen uitgehaald maar ben tot nu toe nog niet op de seh daarom beland ze zijn nu 12 en 13
  zondag 3 mei 2026 @ 21:40:40 #287
46684 Syrena
Boo-Ya
pi_220709236
Ik was 29 toen ik op mezelf ging. Mijn vader heeft samen met mij een Expedit in elkaar gezet. En aan de muur vastgemaakt :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220709268
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:40 schreef Syrena het volgende:
Ik was 29 toen ik op mezelf ging. Mijn vader heeft samen met mij een Expedit in elkaar gezet. En aan de muur vastgemaakt :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die van mij klommen over traphekjes heen
Woonden net in dit huis oudste was 3, naar bed gebracht sta in de keuken kijk naar de tuin staat hij op de trampoline. Echt alles gaat door je hoofd hoe die beneden is gekomen.
Uiteindelijk uit hem gekregen hij had het hekje in zijn kamer deurpost over geklommen, Ikea trapje van onze kamer gehaald, voor het trap hekje gezet, er over heen geklomme, over het onderste traphekje geen geklommen (die stond er voor de hond) en via de voordeur het huis uit geglipt en langs het huis dr tuin in gelopen. Daar had zoveel mis kunnen gaan....

Als 5 jarige is hij ook nog zoek geweest was hij met zijn fietsje naar een klasgenootje gegaan die zei ik weet een leuke speeltuin hebben ze de ringweg van de wijk overgestoken en zijn ze naar een speeltuin omringd door water gegaan... Heb me roy gezocht en die ouders ook stond op punt de politie te bellen toen die vader opeens bedacht dat ze naar die speeltuin in het park waren geweest. De jongens wisten de weg niet meer terug. Vanaf dat moment hebben die van mij een horloge met een tracker er in gekregen

[ Bericht 10% gewijzigd door Goitske op 03-05-2026 21:50:03 ]
  zondag 3 mei 2026 @ 22:55:44 #289
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220709735
Oeh wat een schrik @Goitske
Mijn broertje zat, op 5 jarige leeftijd, vaak op de vensterbank van het dichte raam, de overbuurvrouw kreeg iedere keer een hartverzakking. En mijn schoonzus schijnt “evenwichtsbalkje” gedaan te hebben op de balustrade 6 hoog :o
We have far more in common than that which devides us..
pi_220709796
Alleen ooit het houten lundiarek vast aan de muur met een beugeltje.
Enige wat mijn kleine Bluesbrothers deden was de wijnflessen die onder in het rek lagen er uit halen _O- en heeeel stout achterom kijken.

Naar mij, die haar lachen nooit kon houden O+ :D
pi_220709824
Gemberthee is op zich best ok, wordt naar ik weet al tientallen jaren gedronken voordat het hip werd. Veel collega’s drinken het ook, en daar zitten genoeg Achterhoekers tussen ;) Kamille … dat associeert ik pas echt met zwak en misselijk. Dat drink je omdat je maag over de zeik is :+ (Ik had laatst een week lang dat ik nauwelijks kon eten. Dus toch maar weer aan de kamillethee, met frisse tegenzin. Dat moest ik ooit dagenlang van een huisarts uit een bergdorpje drinken omdat ik echt niks kon binnenhouden. Daarna een kamille-trauma :r Maar het werkt. Dus inmiddels ben ik er wel weer aan gewend. )

Matchs thee vind ik niet te drinken, in elk geval niet wat ik hier in NL heb geproefd.
En havermelk is gewoon prima voor in de koffie of chai latte O+
pi_220709852
Welterusten! :W

Ook namens Simon
pi_220709862
Oh ja ik dronk een keer of 2 Matcha. Vond t niet echt superlekker of speciaal.
pi_220709864
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 23:24 schreef Candaasje het volgende:
Welterusten! :W

Ook namens Simon
[ afbeelding ]
O+ :Z
  zondag 3 mei 2026 @ 23:39:40 #295
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220709900
Matcha vond ik echt niet lekker, met kamillethee heb ik hetzelfde als @Candaasje maar na die ene keer nooit meer gedronken, ik wordt spontaan beter als ik erover hoor _O-

Van S ooit een slok mate gehad, dat was helemaal niet te doen
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 4 mei 2026 @ 00:33:26 #296
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220710177
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 23:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Van S ooit een slok mate gehad, dat was helemaal niet te doen
:(



*O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 4 mei 2026 @ 00:37:35 #297
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220710190
Ik heb me ingehouden op het Festival del Alfajor, maar een stuk of 10 gekocht geloof ik (en al 3 op). En natuurlijk was er ook weer een "Alfajor Gigante", daar hebben we niet op gewacht.

[img]https://blog.welcomeargentina.com/wp-content/uploads/2025/04/fiesta-regional-del-alfajor-2025-1.jpg
[/img]
Het was me ook véél te druk trouwens, je moest echt vechten om bij een standje te kunnen komen om te kiezen en te betalen...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220710616
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:11 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vind gemberthee lekker, maar matcha heb ik nog nooit gedronken. Nog geen behoefte aan gehad ook.

Vraagje aan de mensen met kinderen hier: hebben jullie ladekast in kamer van kind vast staan aan de muur, of niet? Of zouden jullie dat vastzetten als je een ladekast in die kamer zou hebben. Ik ben oa zo aan het opruimen omdat nichtje een normaal bed krijgt waar ze dus ook zelf uit kan, en ik geen zin heb om de ladekast die nu op die kamer staat aan de muur vast te maken. Dus die wilde ik leeg hebben en dan of naar zolder met andere spullen erin of op marktplaats. Toen ik dat tegen iemand zei, kreeg ik meteen een heel verhaal over dat kast vastzetten helemaal niet nodig is, en er idd wel eens kinderen dood of ernstig gewond zijn geraakt bij omvallen bij erop proberen te klimmen maar risico's bij het leven horen etc. Dus was even benieuwd of ik nou weer aan de debiel voorzichtige kant zit of niet. Of ik daar dan wat mee ga doen is een tweede, want de kamer is ook maar 2.83x2.32 en er moeten al een meegroeibed, ledikant en poang stoel in, dus echt veel ruimte voor die ladekast is er sowieso niet per se.
Het punt met een ladenkast is, dat als je meerdere lades opendoet en het san probeert als een trappetje te gebruiken, die kast makkelijk omkiept. Dat is weer anders dan een Kallax. Wij hebben geen ladekasten jn de kamer van de jongste staan, omdat ik te lui ben om ze te verankeren. Maar het is ook een beetje de inschatting hoe avontuurlijk je kind is en wat je allemaal meekrijgt van wat ze uitspoken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220710641
Ik heb 1 kind dat prima een onverankerde ladenkast in de kamer had kunnen hebben en 1 dat er bovenop triomfantelijk dansjes zou hebben gedaan als ie er niet eerst onder begraven zou zijn.

Ik denk dat het de gok niet waard is.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220710706
Mezelf verwend en voor 2,50 een upgrade eerste klas gekocht.
Baby-trein ivm vakantie dus 1e klas is drukker dan 2e klas }:| :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220710789
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Oeh wat een schrik @:goitske
Mijn broertje zat, op 5 jarige leeftijd, vaak op de vensterbank van het dichte raam, de overbuurvrouw kreeg iedere keer een hartverzakking. En mijn schoonzus schijnt “evenwichtsbalkje” gedaan te hebben op de balustrade 6 hoog :o
Hebben ze ook gedaan dat raam je schrikt je dood
De jongste is toen hij 3 was ofzo in Centerparcs uit mijn hand gewurmd terwijl ik zijn broer net vertelde hou mn hand vast. En binnen 2 seconden was hij verdwenen. Was zo in een zwembad gesprongen wel met zo'n zwemding aan en bandjes gelukkig zag een vrouw het gebeuren en die had gelijk zoiets van geen moeder er achter aan

Die van mij geven echt hartverzakkingen.
Heb al van de oudste een telefoontje gehad mam ik kom nu lopend naar huis ben aangereden en mam mijn klasgenoot is aangereden ik ben nu onderweg maar moest even met de politie praten omdat ik het heb gezien. School belde ook al gelijk er achteraan wat er gebeurt was (was bij school gebeurt) dat hij het heel goed gedaan had maar enorm geschrokken was maar nu onderweg is naar huis

Vorige week zouden ze gaan voetballen en 9 uur savonds thuis zijn. Niet binnen, geen telefoon mee etc, de velden hadden de verlichting al uit. Uiteindelijk om 10 uur kwamen ze binnen. Waren met een bgrote groep gaan helpen zoeken naar een 6 jarige. Uiteindelijk heeft mijn oudste hem gevonden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')