abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 mei 2026 @ 21:54:39 #211
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220699977
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:47 schreef sigme het volgende:
Ik ga gewoon eerst hier op reageren
[..]
O+

Wij hebben iets supperschattigs met een eend. Een lokale eend heeft pulletjes, nu net 1 week oud.
Wij hebben hier nog drie genten (mannetjesganzen) lopen, waarvan eentje een beetje apart is van de andere twee. Die eenzame gent heeft zich sinds afgelopen donderdag ontfermd over de eend en haar pulletjes. Hij bewaakt hun met z'n leven O+ _O- O+
Eend en de pulletjes laten het zich weggevallen O+ O+
Wat leuk! En goed voor de pulletjes. Knappe reiger die nu nog een eentje opvreet.
Spoilers!
pi_220699987
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220700028
Hier tegenover is er ook een (op hoogte) afgezaagde boom waar vaak eenden en ganzen zitten.

De buurt nijlganzen zijn heen veel pulletjes kwijt, vorige week nog 8 of 9, woensdag nog maar 2 (ben zelfs afgestapt om beter te kunnen kijken).
Gijs Gans die hier tot voor een jaar of 5 woonde (denk dat hij niet meer leeft) adopteerde ook altijd een eend met jonkies, daar moest je niet in de buurt komen. Paar jochies deden dat wel eens, ze holden huilend en doodsbang weg, Gijs zat ze achterna _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220700103
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:55 schreef sigme het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220700189
@sigme wellicht ben je daar al tijden mee bezig maar soms kan het helpend zijn om de voor- en nadelen op een rijtje te zetten.
Als denkoefening, om overzicht en inzicht te krijgen, om vaker door te lezen met mogelijk wat meer afstand.

Soortgelijk lijstje van je lief kan ook verhelderend zijn.

Al blijft het gewoon een moeilijke situatie en zal elke beslissing die je neemt op dit moment niet (en wellicht nooit) 'goed' voelen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:21:03 #216
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220700272
Even offtopic; een tijdje geleden dacht ik iemand gesuggereerd te hebben dat er een alternatief CUL-'kanaal' op Reddit gesticht was, heb ik dat toen goed gelezen ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:21:48 #217
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220700280
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:sigme wellicht ben je daar al tijden mee bezig maar soms kan het helpend zijn om de voor- en nadelen op een rijtje te zetten.
Als denkoefening, om overzicht en inzicht te krijgen, om vaker door te lezen met mogelijk wat meer afstand.

Soortgelijk lijstje van je lief kan ook verhelderend zijn.

Al blijft het gewoon een moeilijke situatie en zal elke beslissing die je neemt op dit moment niet (en wellicht nooit) 'goed' voelen.
Zoiets heb ik ook gedaan. Met regelmaat is dat ook herzien. Inclusief best/worst case scenarios bij calamiteiten of nog gekker gedrag. En ergens in die wirwar van scenarios moet je dan de minst ellendige weg bewandelen.

Helaas is er op dit soort levensvragen geen goed antwoord. Alle antwoorden hebben te veel nadelen om bevredigend te zijn.
Spoilers!
pi_220700314
Ik ben in elk geval heel blij dat ik even bij jullie kan ventileren O+
Dat helpt :Y

Praten met liefste helpt natuurlijk ook en dat doe ik dan ook, maar die is teveel 'partij', jullie hebben meer afstand en meer verschillende visies. Dank :*
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220700329
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Alle antwoorden hebben te veel nadelen om bevredigend te zijn.
Dat is een goede verwoording!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:46:36 #220
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220700520
On topic:

- Ik heb een staande vrieskast, die structureel -18 is
- Sensor zit in het midden, dus het kan best bij de deur minder koud zijn
- In de vakken in de deur staan waterijsjes

Deze zijn als ik ze koop keihard. Als ik ze na een maand of 2 eet; nog minstens net zo hard,
Maar, staan ze er een goed jaar, dan worden ze zacht(er).

Zou dat komen door de ingredienten? Want de 'verse in januari gekochte' ernaast zijn wel gewoon hard.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220700544
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:21 schreef fietsie het volgende:
Even offtopic; een tijdje geleden dacht ik iemand gesuggereerd te hebben dat er een alternatief CUL-'kanaal' op Reddit gesticht was, heb ik dat toen goed gelezen ?
Op reddit weet ik het niet, wel in Polcafé
pi_220700554
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:21 schreef fietsie het volgende:
Even offtopic; een tijdje geleden dacht ik iemand gesuggereerd te hebben dat er een alternatief CUL-'kanaal' op Reddit gesticht was, heb ik dat toen goed gelezen ?
Het was een tip van sigme.
Er zitten een aantal bekenden😎
Echt Cul topic is er (nog) niet.
https://polcafe.nl/
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:56:28 #223
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220700617
Nog nooit van gehoord
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:58:23 #224
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220700636
Mijn gedachten gingen naar Reddit omdat je daar zo heerlijk kan verdwalen in vragen zoals dit:

https://www.reddit.com/r/(...)hy_the_tip_of_south/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220702130
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 06:33 schreef AnneX het volgende:
Dit gaat vast goedkomen!?
https://www.belastingdien(...)nst?cid=n:2026_21_30
Mooi wel, zo'n nieuw rekeningnummer communiceren. Als je bij betalen en ontvangen kijkt wat je moet betalen, staat daar na inloggen nog gewoon het ING-nummer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 03-05-2026 08:52:00 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 3 mei 2026 @ 07:16:10 #227
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_220702156
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 06:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mooi wel, zo'n nieuwe rekeningnummer communiceren. Als je bij betrekken en ontvangen kijkt wat je moet betalen, staat daar na inloggen nog gewoon het ING-nummer.
Slordig. Ik vermoed dat het team op 1 mei vrij is. Zal het eens doorgeven maandag, kijken hoe snel ze het op kunnen lossen.

Benieuwd of de iDEAL betalingen al wel goed gaan.

Zit wel een overgangstermijn op, dus oude rekening nummer blijft voorlopig werken.
pi_220702164
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:16 schreef Anthraxx het volgende:
Benieuwd of de iDEAL betalingen al wel goed gaan.
Heb ik ook geprobeerd, ook nog ING.

Er staat overigens wel voor je inlogt en waarschuwing over het nieuwe rekeningnummer. Dat maakt het imo extra lollig.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220702181
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja @:sigme, ik bedenk me net ook: kan het zijn dat ze wat te letterlijk reageert? Dus dat ze alleen reageert op jouw vraag, en niet verder nadenkt - en het dus mogelijk "op te lossen" is met een vraag wanneer voor haar wel zou uitkomen?


Dit denk ik ook :Y en ook dat "de deksel op de neus" over haar gaat en niet over jou, sigme. Ze voelt zich mogelijk te weinig bevestigd in dat ze niet teveel is en dat er niets 'tegen haar' gebruikt wordt dat ze nu weer terugkrabbelt. Ze heeft zichzelf vastgezet in geen contact willen en is te kwetsbaar om daaruit te stappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 03-05-2026 09:26:47 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 3 mei 2026 @ 07:40:10 #230
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_220702196
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heb ik ook geprobeerd, ook nog ING.

Er staat overigens wel voor je inlogt en waarschuwing over het nieuwe rekeningnummer. Dat maakt het imo extra lollig.
Het is wel slordig. :).

Ik weet dat de brieven voor 1 mei ook nog de oude rekeningnummer bevat. Maar die worden soms meer dan een week van te voren afgedrukt.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 08:54:39 #231
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220702334
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heb ik ook geprobeerd, ook nog ING.

Er staat overigens wel voor je inlogt en waarschuwing over het nieuwe rekeningnummer. Dat maakt het imo extra lollig.
De eerste tijd wordt het geld ook nog doorgestuurd naar de Rabobank dacht ik. Komt wel goed dus.

Toen IBAN werd ingevoerd was overigens de gedachte er achter dat je makkelijker kon overstappen van bank en je rekeningnummer kunt meenemen. Totdat Nederlandse banken bedachten om hun naam in het rekeningnummer te verwerken...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 3 mei 2026 @ 09:11:11 #232
43653 sigme
Veraan
pi_220702380
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dit denk ik ook :Y en ook dat "de deksel op de neus" over haar gaat en niet over jou, sigme. Ze voelt zich mogelijk te weinig bevestigt in dat ze niet teveel is en dat er niets 'tegen haar' gebruikt wordt dat ze nu weer terugkrabbelt. Ze heeft zichzelf vastgezet in geen contact willen en is te kwetsbaar om daaruit te stappen.
Wat jij hier schrijft klopt, maar wat niet klopt is dat ze te letterlijk leest en dat de vraag wanneer het haar zou uitkomen een uitweg geeft. Wat je in mijn samenvatting ook niet ziet is dat ze 24u gewacht heeft voordat ze reactie 'nee doen maar niet ik heb het te druk' stuurde.

Het klopt wel dat zij zichzelf heeft vastgezet in geen contact en te kwetsbaar is om daaruit te stappen.
En ik heb geen idee meer hoe ik haar daar uit krijg.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 3 mei 2026 @ 09:14:22 #233
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220702390
Vandaag gaan we maar eens aan de slag met de vakantie. De dagen zijn gekozen, 3 nachten Duitsland en 3 nachten België. Nu de huisjes nog.

Maar eerst nog even een uurtje de tuin in voor de regen begint. Er komt behoorlijk wat aan vandaag. Fijn voor de tuin, ook voor de haagwinde helaas.
Spoilers!
pi_220702510
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 08:54 schreef derLudolf het volgende:
De eerste tijd wordt het geld ook nog doorgestuurd naar de Rabobank dacht ik. Komt wel goed dus.

Niet vanzelf voor iedereen.
Ik had een automatische overschrijving lopen tot richting eind van het jaar omdat je met een knabrekening geen automatische incasso kunt regelen op die betalenenontvangensite en mijn voorlopige aangifte nogal hoog in t negatief valt dit jaar. Ik verwacht niet dat het geld in zeg oktober nog steeds automatisch wordt doorgestuurd.

Al zou dat op zich wel verstandig zijn, lijkt me vrij waarschijnlijk dat mensen dit niet heel snel gaan oppikken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 3 mei 2026 @ 09:35:39 #235
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220702548
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vandaag gaan we maar eens aan de slag met de vakantie. De dagen zijn gekozen, 3 nachten Duitsland en 3 nachten België. Nu de huisjes nog.

Maar eerst nog even een uurtje de tuin in voor de regen begint. Er komt behoorlijk wat aan vandaag. Fijn voor de tuin, ook voor de haagwinde helaas.
Hoe staat het eigenlijk met jullie caravan? Is dat nog steeds het plan? Of gaan jullie er geen meer kopen?
pi_220702555
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:11 schreef sigme het volgende:

[..]
Wat jij hier schrijft klopt, maar wat niet klopt is dat ze te letterlijk leest en dat de vraag wanneer het haar zou uitkomen een uitweg geeft. Wat je in mijn samenvatting ook niet ziet is dat ze 24u gewacht heeft voordat ze reactie 'nee doen maar niet ik heb het te druk' stuurde.

Het klopt wel dat zij zichzelf heeft vastgezet in geen contact en te kwetsbaar is om daaruit te stappen.
En ik heb geen idee meer hoe ik haar daar uit krijg.
Ben het eens met je analyse, zeker gezien de 24u voordat ze reageert.
Zou het een optie zijn om niet te vragen of je dan en dan langs kan komen, maar gewoon te zeggen wanneer je langskomt? Dat je het dus niet onaangekondigd doet (waarvan Lucky oa aangaf dat beter niet te doen), maar er ook geen vraag maar een mededeling van maakt? Of dat je partner dat doet, als ze vast zit in haar idee over dat jij boos of wat dan ook bent?

Het klinkt super ingewikkeld en frustrerend, zeker omdat er ook nog niemand dichtbij haar staat die buiten jou om haar tot rede kan brengen. ;(
  zondag 3 mei 2026 @ 09:38:50 #237
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_220702587
Sigme :* geen tips, advies of wat dan ook. Ik vind het knap klote voor je.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anthraxx op 03-05-2026 10:03:47 ]
pi_220702589
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet vanzelf voor iedereen.
Ik had een automatische overschrijving lopen tot richting eind van het jaar omdat je met een knabrekening geen automatische incasso kunt regelen op die betalenenontvangensite en mijn voorlopige aangifte nogal hoog in t negatief valt dit jaar. Ik verwacht niet dat het geld in zeg oktober nog steeds automatisch wordt doorgestuurd.

Al zou dat op zich wel verstandig zijn, lijkt me vrij waarschijnlijk dat mensen dit niet heel snel gaan oppikken.
Toen ik overstapte van bank kon ik de overstapservice aanzetten, dan wordt een jaar lang alles doorgestuurd. Geen idee of dat ook zo werkt voor de Belastingdienst :D
pi_220702617
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:38 schreef Anthraxx het volgende:
Sigma :* geen tips, advies of wat dan ook. Ik vind het knap klote voor je.
Dit
Maar dan met een e ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220702621
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:11 schreef sigme het volgende:

[..]
Wat jij hier schrijft klopt, maar wat niet klopt is dat ze te letterlijk leest en dat de vraag wanneer het haar zou uitkomen een uitweg geeft. Wat je in mijn samenvatting ook niet ziet is dat ze 24u gewacht heeft voordat ze reactie 'nee doen maar niet ik heb het te druk' stuurde.

Het klopt wel dat zij zichzelf heeft vastgezet in geen contact en te kwetsbaar is om daaruit te stappen.
En ik heb geen idee meer hoe ik haar daar uit krijg.
Misschien bedoel ik vooral dat ze niet inziet hoe kwetsend haar "doe maar niet" voor jou is, omdat ze zelf misschien wel denkt dat ze alleen jouw voorstel afwijst (terwijl het voor jou voelt alsof ze jou afwijst).

Het lijkt me knap ingewikkeld inderdaad. Ik kan me voorstellen dat het enige wat zou kunnen helpen is dat je heel transparant bent in je eigen gedachten zonder een emotionele lading. Al haar zorgen benoemen, expliciet aangeven dat je weer contact wil maar ook een grens stellen aan hoeveel voorstellen je daarvoor doet. Ik
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')