abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220702130
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 06:33 schreef AnneX het volgende:
Dit gaat vast goedkomen!?
https://www.belastingdien(...)nst?cid=n:2026_21_30
Mooi wel, zo'n nieuw rekeningnummer communiceren. Als je bij betalen en ontvangen kijkt wat je moet betalen, staat daar na inloggen nog gewoon het ING-nummer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 03-05-2026 08:52:00 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 3 mei 2026 @ 07:16:10 #227
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_220702156
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 06:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mooi wel, zo'n nieuwe rekeningnummer communiceren. Als je bij betrekken en ontvangen kijkt wat je moet betalen, staat daar na inloggen nog gewoon het ING-nummer.
Slordig. Ik vermoed dat het team op 1 mei vrij is. Zal het eens doorgeven maandag, kijken hoe snel ze het op kunnen lossen.

Benieuwd of de iDEAL betalingen al wel goed gaan.

Zit wel een overgangstermijn op, dus oude rekening nummer blijft voorlopig werken.
pi_220702164
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:16 schreef Anthraxx het volgende:
Benieuwd of de iDEAL betalingen al wel goed gaan.
Heb ik ook geprobeerd, ook nog ING.

Er staat overigens wel voor je inlogt en waarschuwing over het nieuwe rekeningnummer. Dat maakt het imo extra lollig.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220702181
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja @:sigme, ik bedenk me net ook: kan het zijn dat ze wat te letterlijk reageert? Dus dat ze alleen reageert op jouw vraag, en niet verder nadenkt - en het dus mogelijk "op te lossen" is met een vraag wanneer voor haar wel zou uitkomen?


Dit denk ik ook :Y en ook dat "de deksel op de neus" over haar gaat en niet over jou, sigme. Ze voelt zich mogelijk te weinig bevestigd in dat ze niet teveel is en dat er niets 'tegen haar' gebruikt wordt dat ze nu weer terugkrabbelt. Ze heeft zichzelf vastgezet in geen contact willen en is te kwetsbaar om daaruit te stappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 03-05-2026 09:26:47 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 3 mei 2026 @ 07:40:10 #230
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_220702196
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heb ik ook geprobeerd, ook nog ING.

Er staat overigens wel voor je inlogt en waarschuwing over het nieuwe rekeningnummer. Dat maakt het imo extra lollig.
Het is wel slordig. :).

Ik weet dat de brieven voor 1 mei ook nog de oude rekeningnummer bevat. Maar die worden soms meer dan een week van te voren afgedrukt.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 08:54:39 #231
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220702334
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heb ik ook geprobeerd, ook nog ING.

Er staat overigens wel voor je inlogt en waarschuwing over het nieuwe rekeningnummer. Dat maakt het imo extra lollig.
De eerste tijd wordt het geld ook nog doorgestuurd naar de Rabobank dacht ik. Komt wel goed dus.

Toen IBAN werd ingevoerd was overigens de gedachte er achter dat je makkelijker kon overstappen van bank en je rekeningnummer kunt meenemen. Totdat Nederlandse banken bedachten om hun naam in het rekeningnummer te verwerken...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 3 mei 2026 @ 09:11:11 #232
43653 sigme
Veraan
pi_220702380
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dit denk ik ook :Y en ook dat "de deksel op de neus" over haar gaat en niet over jou, sigme. Ze voelt zich mogelijk te weinig bevestigt in dat ze niet teveel is en dat er niets 'tegen haar' gebruikt wordt dat ze nu weer terugkrabbelt. Ze heeft zichzelf vastgezet in geen contact willen en is te kwetsbaar om daaruit te stappen.
Wat jij hier schrijft klopt, maar wat niet klopt is dat ze te letterlijk leest en dat de vraag wanneer het haar zou uitkomen een uitweg geeft. Wat je in mijn samenvatting ook niet ziet is dat ze 24u gewacht heeft voordat ze reactie 'nee doen maar niet ik heb het te druk' stuurde.

Het klopt wel dat zij zichzelf heeft vastgezet in geen contact en te kwetsbaar is om daaruit te stappen.
En ik heb geen idee meer hoe ik haar daar uit krijg.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 3 mei 2026 @ 09:14:22 #233
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220702390
Vandaag gaan we maar eens aan de slag met de vakantie. De dagen zijn gekozen, 3 nachten Duitsland en 3 nachten België. Nu de huisjes nog.

Maar eerst nog even een uurtje de tuin in voor de regen begint. Er komt behoorlijk wat aan vandaag. Fijn voor de tuin, ook voor de haagwinde helaas.
Spoilers!
pi_220702510
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 08:54 schreef derLudolf het volgende:
De eerste tijd wordt het geld ook nog doorgestuurd naar de Rabobank dacht ik. Komt wel goed dus.

Niet vanzelf voor iedereen.
Ik had een automatische overschrijving lopen tot richting eind van het jaar omdat je met een knabrekening geen automatische incasso kunt regelen op die betalenenontvangensite en mijn voorlopige aangifte nogal hoog in t negatief valt dit jaar. Ik verwacht niet dat het geld in zeg oktober nog steeds automatisch wordt doorgestuurd.

Al zou dat op zich wel verstandig zijn, lijkt me vrij waarschijnlijk dat mensen dit niet heel snel gaan oppikken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 3 mei 2026 @ 09:35:39 #235
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220702548
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vandaag gaan we maar eens aan de slag met de vakantie. De dagen zijn gekozen, 3 nachten Duitsland en 3 nachten België. Nu de huisjes nog.

Maar eerst nog even een uurtje de tuin in voor de regen begint. Er komt behoorlijk wat aan vandaag. Fijn voor de tuin, ook voor de haagwinde helaas.
Hoe staat het eigenlijk met jullie caravan? Is dat nog steeds het plan? Of gaan jullie er geen meer kopen?
pi_220702555
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:11 schreef sigme het volgende:

[..]
Wat jij hier schrijft klopt, maar wat niet klopt is dat ze te letterlijk leest en dat de vraag wanneer het haar zou uitkomen een uitweg geeft. Wat je in mijn samenvatting ook niet ziet is dat ze 24u gewacht heeft voordat ze reactie 'nee doen maar niet ik heb het te druk' stuurde.

Het klopt wel dat zij zichzelf heeft vastgezet in geen contact en te kwetsbaar is om daaruit te stappen.
En ik heb geen idee meer hoe ik haar daar uit krijg.
Ben het eens met je analyse, zeker gezien de 24u voordat ze reageert.
Zou het een optie zijn om niet te vragen of je dan en dan langs kan komen, maar gewoon te zeggen wanneer je langskomt? Dat je het dus niet onaangekondigd doet (waarvan Lucky oa aangaf dat beter niet te doen), maar er ook geen vraag maar een mededeling van maakt? Of dat je partner dat doet, als ze vast zit in haar idee over dat jij boos of wat dan ook bent?

Het klinkt super ingewikkeld en frustrerend, zeker omdat er ook nog niemand dichtbij haar staat die buiten jou om haar tot rede kan brengen. ;(
  zondag 3 mei 2026 @ 09:38:50 #237
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_220702587
Sigme :* geen tips, advies of wat dan ook. Ik vind het knap klote voor je.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anthraxx op 03-05-2026 10:03:47 ]
pi_220702589
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet vanzelf voor iedereen.
Ik had een automatische overschrijving lopen tot richting eind van het jaar omdat je met een knabrekening geen automatische incasso kunt regelen op die betalenenontvangensite en mijn voorlopige aangifte nogal hoog in t negatief valt dit jaar. Ik verwacht niet dat het geld in zeg oktober nog steeds automatisch wordt doorgestuurd.

Al zou dat op zich wel verstandig zijn, lijkt me vrij waarschijnlijk dat mensen dit niet heel snel gaan oppikken.
Toen ik overstapte van bank kon ik de overstapservice aanzetten, dan wordt een jaar lang alles doorgestuurd. Geen idee of dat ook zo werkt voor de Belastingdienst :D
pi_220702617
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:38 schreef Anthraxx het volgende:
Sigma :* geen tips, advies of wat dan ook. Ik vind het knap klote voor je.
Dit
Maar dan met een e ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220702621
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:11 schreef sigme het volgende:

[..]
Wat jij hier schrijft klopt, maar wat niet klopt is dat ze te letterlijk leest en dat de vraag wanneer het haar zou uitkomen een uitweg geeft. Wat je in mijn samenvatting ook niet ziet is dat ze 24u gewacht heeft voordat ze reactie 'nee doen maar niet ik heb het te druk' stuurde.

Het klopt wel dat zij zichzelf heeft vastgezet in geen contact en te kwetsbaar is om daaruit te stappen.
En ik heb geen idee meer hoe ik haar daar uit krijg.
Misschien bedoel ik vooral dat ze niet inziet hoe kwetsend haar "doe maar niet" voor jou is, omdat ze zelf misschien wel denkt dat ze alleen jouw voorstel afwijst (terwijl het voor jou voelt alsof ze jou afwijst).

Het lijkt me knap ingewikkeld inderdaad. Ik kan me voorstellen dat het enige wat zou kunnen helpen is dat je heel transparant bent in je eigen gedachten zonder een emotionele lading. Al haar zorgen benoemen, expliciet aangeven dat je weer contact wil maar ook een grens stellen aan hoeveel voorstellen je daarvoor doet. Ik
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220702629
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:38 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Toen ik overstapte van bank kon ik de overstapservice aanzetten, dan wordt een jaar lang alles doorgestuurd. Geen idee of dat ook zo werkt voor de Belastingdienst :D
Ik kwam niet verder dan 3 maanden volgens mij
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220702636
Goedemorgen.

@sigme ingewikkeld allemaal. Ik zou niet weten wat te doen :{ :*

@Lucky_Strike bedankt voor de tuin en eend updates O+
Het ruikt vanochtend hier heerlijk naar regen buiten. O+

Ik heb gisteren een survivalrun over onze campus gedaan met mijn collega's!
We waren met z'n negenen. Hartstikke stoer :Y
Het was een 6 km parcours dus minder moeilijk dan wat ik normaal loop. Maar de collega's hadden ook niet kunnen oefenen met touwklimmen dus het was moeilijk genoeg!
We hebben goede teamwork geleverd. Op het laatst hebben we een paar teamleden letterlijk over de hindernis heen moeten tillen. Een van m'n collega's is in een héél vieze sloot gevallen _O-
Ik had iedereen geïnstrueerd om lange broek, lange sokken, geen sieraden, etc aan te doen. Komt een collega aanzetten in een heel kort broekje en korte sokken. Aan het eind van de wedstrijd liep het bloed over z'n benen :X ik heb in tijden niet zo hard gelijk gehad *) :')

De collega's (inclusief degene met bloedende benen) willen volgend jaar weer! Ze vonden het superleuk :D
  zondag 3 mei 2026 @ 10:03:37 #243
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_220702742
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit
Maar dan met een e ;)
Autocorrect :')
pi_220703761
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:46 schreef Tele6 het volgende:

Ik heb gisteren een survivalrun over onze campus gedaan met mijn collega's!
We waren met z'n negenen. Hartstikke stoer :Y
Het was een 6 km parcours dus minder moeilijk dan wat ik normaal loop. Maar de collega's hadden ook niet kunnen oefenen met touwklimmen dus het was moeilijk genoeg!
We hebben goede teamwork geleverd. Op het laatst hebben we een paar teamleden letterlijk over de hindernis heen moeten tillen. Een van m'n collega's is in een héél vieze sloot gevallen _O-
Ik had iedereen geïnstrueerd om lange broek, lange sokken, geen sieraden, etc aan te doen. Komt een collega aanzetten in een heel kort broekje en korte sokken. Aan het eind van de wedstrijd liep het bloed over z'n benen :X ik heb in tijden niet zo hard gelijk gehad *) :')

De collega's (inclusief degene met bloedende benen) willen volgend jaar weer! Ze vonden het superleuk :D
Wow :o Wat leuk! Had jij 'm georganiseerd?
pi_220703765
Goeie tips @sigme kan het helpend zijn als je haar eens belt ipv appen?
pi_220703874
Goed weer voor mijn eerste echte online mondharmonica les🎶 :muziek:
pi_220704290
Omdat hier soms mensen dingen weten over dingen...

Ugh. Mijn ketel (Vaillant Ecotec plus) brandt heel vaak zonder dat er imo een warmwater- of verwarmingsvraag kan zijn. Meestal valt me dat op als ik in bed lig, dus ga ik niet kijken. Ik dacht altijd dat het legionellabeveiliging was, we hebben geen boiler maar het ding kan wel in Comfortmodus dus ik nam aan dat er toch ergens wat water in kan staan. Maar het gebeurt wel irritant en vreemd vaak.

Vandaag stond ik er toevallig naast toen ie weer begon. De live-monitor gaf aan dat er een warmwatervraag was. Er werd in huis niet om warm water gevraagd en de verwarming staat uit dus daar kon het ook geen foutje mee zijn.
De ketel staat in ecomodus voor water, dus hij zou niet moeten voorverwarmen.

Lumo (proton AI) roept vanalles over tijdschema's, dat ondanks de ecostand op gezette tijden toch wordt voorverwarmd. Die kan ik in het systeem nergens terugvinden.

Ik vind wel een instelling 'offset voor comfort modus' met opties van -15K tot 5K. Stond op -8K. Die instelling zit in het installateurmenu, ik kan er weinig over terugvinden. Zou het daarin kunnen zitten?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 3 mei 2026 @ 13:48:17 #248
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220704432
Mijn ketel doet dat ieder uur, 1-2 minuten. Het is me wel uitgelegd door de monteur maar wat het nou precies was durf ik echt niet te zeggen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220704675
2cents: de Nefit (2006) deed dat om de warm water boiler op temp te brengen. ‘s Nachts rond een uur of drie. Of als de boiler leeg was.
In k&w is klipper de cv ketel expert.

Of ons aller technicus van alle markten thuis: @z80 w/
pi_220705177
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn ketel doet dat ieder uur, 1-2 minuten. Het is me wel uitgelegd door de monteur maar wat het nou precies was durf ik echt niet te zeggen.
2 minuten zou ik nog wel trekken. Hier is het elke keer een half uur ofzo.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')