abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220699719
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn dag ging moeizaam. Ik ben tot 15.45 bezig geweest om de tuin in te gaan. Alles wat ik eerst moest doen duurde allemaal veel te lang }:| Maar daarna ging het allemaal nog best lekker buiten dus ik ben uiteindelijk niet ontevreden.

Ik zag een heel leuk plan van @:Dr_Flash ^)

En dank @:Vlindertje89 voor het bbq stroopwafelidee. Daar ga ik zeker een keer iets mee doen. Heb je als nieuw personeelslid een buddy toegewezen gekregen? En ik ben wel benieuwd naar de 'nieuwe iemand'. Je dagen klonken geweldig, en je eindgesprek ook _O-
Balen van je moeizame opstart, maar fijn dat het buiten wel lekker ging!

Ja was idee vd buurvrouw, echt lekker warme stroopwafels! Wel opletten dat je ze er op tijd afhaalt, anders lopen ze leeg ;).
Yes, ik heb een buddy. Vond ook wel mooi om te merken hoe woorden ertoe doen: leidinggevende mailde met dat er sinds een tijdje een buddy systeem is en met korte uitleg (laagdrempelig en toegankelijk aanspreekpunt, helpen met dingen die klein en alledaags lijken maar cruciaal zijn om je thuis te voelen blabla), en daarna "xxx heeft aangegeven dat ze graag jouw buddy wil zijn". Dat voelt toch heel anders dan "xxx is aangewezen als je buddy' oid. En ik heb dus ook echt een fijne klik met haar, direct al.

Degene die ik nieuw ontmoette is iemand met zelfde functie als ik op andere uni (buddy overigens ook), en is ook voorzitter van het deel van de afdeling waar ik onder val. En ze is ook heel geïnteresseerd in wetenschapscommunicatie en impact enzo en ik ook, dus dat was heel leuk. Ik heb me toen ik bij andere uni begon vol op onderwijs gestort en vond dat heel leuk en merk al tijd dat het 'vlammetje' voor onderzoek wat was gedimd, maar ik merk bij nieuwe uni dat dat voornamelijk komt door de onderwerpen, want zowel het onderzoek dat mn buddy doet als waarover ik het met die ander had werd ik allebei echt enthousiast van weer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@sigme :* wat ontzettend lastig zeg, als het communiceren zo moeizaam gaat en zo "wispelturig" is, bij gebrek aan een beter woord.
pi_220699720
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weten jullie nog, die luidruchtige eend die van hoogte houdt? Die heeft haar partner zo gek gekregen dat die ook op 6 meter hoogte gaat zitten zonnen.

[ afbeelding ]
:D

Ging het verwijderen vd bomen snel en goed?
pi_220699732
Ja, ik 🤞🤞🤞 Vlinder, en wat bedoel je met je buddy?
pi_220699741
@sigme ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 2 mei 2026 @ 21:35:31 #205
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220699759
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:31 schreef Blues het volgende:

[..]
:D

Ging het verwijderen vd bomen snel en goed?
Ja, dat was met een half uur geregeld. De rest van de dag was J wel aan het heen en weren naar de milieustraat. Tussendoor stopte de verlichting van de aanhanger er ook nog mee dus dat kostte ook weer 2 uur om op te lossen. Maar het is lekker opgeruimd en ook een beetje kaal helaas zonder die bomen. In het najaar zet ik er wel iets neer dat wel gewenst is.
Spoilers!
pi_220699773
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:32 schreef Blues het volgende:
Ja, ik 🤞🤞🤞 Vlinder, en wat bedoel je met je buddy?
Ze werken met een buddy systeem, dus een collega die als buddy functioneert, wat inhoudt dat die persoon een laagdrempelig aanspreekpunt is bij vragen enzo. Dus als ik vragen heb over systemen, pasjes, hoe alles werkt daar, wat dan ook, dan kan ik altijd bij haar terecht. Heel fijn :Y . Ze kwam de eerste dag dat we er allebei waren ook steeds met collega's langs om aan me voor te stellen bv.
pi_220699800
Oh ja @sigme, ik bedenk me net ook: kan het zijn dat ze wat te letterlijk reageert? Dus dat ze alleen reageert op jouw vraag, en niet verder nadenkt - en het dus mogelijk "op te lossen" is met een vraag wanneer voor haar wel zou uitkomen?

Of is het een beetje het patroon wat er eerder ook al geweest is - ik kan het me niet meer helemaal goed reageren, of je zoiets al eerder hebt geprobeerd en daar dan ook weer negatief/afwijzend/niet op werd gereageerd. Hoe dan ook vind ik het verdrietig voor je dat er niet warmer gereageerd wordt, met zelf een ander voorstel of op zijn minst een teken van dat het gewaardeerd wordt hoe je reageert. :*
  zaterdag 2 mei 2026 @ 21:44:10 #208
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220699852
@sigme Ik kan weinig anders bedenken dan wat de mensen boven mij ook al hebben gezegd. Maar "wispelturig" van @vlindertje89 is niet eens zo verkeerd, dekt de lading volgens mij prima van wat wij er zo van mee krijgen. Sterkte ermee in ieder geval.

En voor @vlindertje89 zullen we duimen ^O^
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220699885
Ik ga gewoon eerst hier op reageren
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weten jullie nog, die luidruchtige eend die van hoogte houdt? Die heeft haar partner zo gek gekregen dat die ook op 6 meter hoogte gaat zitten zonnen.

[ afbeelding ]
O+

Wij hebben iets supperschattigs met een eend. Een lokale eend heeft pulletjes, nu net 1 week oud.
Wij hebben hier nog drie genten (mannetjesganzen) lopen, waarvan eentje een beetje apart is van de andere twee. Die eenzame gent heeft zich sinds afgelopen donderdag ontfermd over de eend en haar pulletjes. Hij bewaakt hun met z'n leven O+ _O- O+
Eend en de pulletjes laten het zich weggevallen O+ O+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220699909
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:36 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ze werken met een buddy systeem, dus een collega die als buddy functioneert, wat inhoudt dat die persoon een laagdrempelig aanspreekpunt is bij vragen enzo. Dus als ik vragen heb over systemen, pasjes, hoe alles werkt daar, wat dan ook, dan kan ik altijd bij haar terecht. Heel fijn :Y . Ze kwam de eerste dag dat we er allebei waren ook steeds met collega's langs om aan me voor te stellen bv.
Wat een handig, fijn systeem dat er zo iemand is!
  zaterdag 2 mei 2026 @ 21:54:39 #211
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220699977
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:47 schreef sigme het volgende:
Ik ga gewoon eerst hier op reageren
[..]
O+

Wij hebben iets supperschattigs met een eend. Een lokale eend heeft pulletjes, nu net 1 week oud.
Wij hebben hier nog drie genten (mannetjesganzen) lopen, waarvan eentje een beetje apart is van de andere twee. Die eenzame gent heeft zich sinds afgelopen donderdag ontfermd over de eend en haar pulletjes. Hij bewaakt hun met z'n leven O+ _O- O+
Eend en de pulletjes laten het zich weggevallen O+ O+
Wat leuk! En goed voor de pulletjes. Knappe reiger die nu nog een eentje opvreet.
Spoilers!
pi_220699987
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220700028
Hier tegenover is er ook een (op hoogte) afgezaagde boom waar vaak eenden en ganzen zitten.

De buurt nijlganzen zijn heen veel pulletjes kwijt, vorige week nog 8 of 9, woensdag nog maar 2 (ben zelfs afgestapt om beter te kunnen kijken).
Gijs Gans die hier tot voor een jaar of 5 woonde (denk dat hij niet meer leeft) adopteerde ook altijd een eend met jonkies, daar moest je niet in de buurt komen. Paar jochies deden dat wel eens, ze holden huilend en doodsbang weg, Gijs zat ze achterna _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220700103
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:55 schreef sigme het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220700189
@sigme wellicht ben je daar al tijden mee bezig maar soms kan het helpend zijn om de voor- en nadelen op een rijtje te zetten.
Als denkoefening, om overzicht en inzicht te krijgen, om vaker door te lezen met mogelijk wat meer afstand.

Soortgelijk lijstje van je lief kan ook verhelderend zijn.

Al blijft het gewoon een moeilijke situatie en zal elke beslissing die je neemt op dit moment niet (en wellicht nooit) 'goed' voelen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:21:03 #216
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220700272
Even offtopic; een tijdje geleden dacht ik iemand gesuggereerd te hebben dat er een alternatief CUL-'kanaal' op Reddit gesticht was, heb ik dat toen goed gelezen ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:21:48 #217
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220700280
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:sigme wellicht ben je daar al tijden mee bezig maar soms kan het helpend zijn om de voor- en nadelen op een rijtje te zetten.
Als denkoefening, om overzicht en inzicht te krijgen, om vaker door te lezen met mogelijk wat meer afstand.

Soortgelijk lijstje van je lief kan ook verhelderend zijn.

Al blijft het gewoon een moeilijke situatie en zal elke beslissing die je neemt op dit moment niet (en wellicht nooit) 'goed' voelen.
Zoiets heb ik ook gedaan. Met regelmaat is dat ook herzien. Inclusief best/worst case scenarios bij calamiteiten of nog gekker gedrag. En ergens in die wirwar van scenarios moet je dan de minst ellendige weg bewandelen.

Helaas is er op dit soort levensvragen geen goed antwoord. Alle antwoorden hebben te veel nadelen om bevredigend te zijn.
Spoilers!
pi_220700314
Ik ben in elk geval heel blij dat ik even bij jullie kan ventileren O+
Dat helpt :Y

Praten met liefste helpt natuurlijk ook en dat doe ik dan ook, maar die is teveel 'partij', jullie hebben meer afstand en meer verschillende visies. Dank :*
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220700329
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Alle antwoorden hebben te veel nadelen om bevredigend te zijn.
Dat is een goede verwoording!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:46:36 #220
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220700520
On topic:

- Ik heb een staande vrieskast, die structureel -18 is
- Sensor zit in het midden, dus het kan best bij de deur minder koud zijn
- In de vakken in de deur staan waterijsjes

Deze zijn als ik ze koop keihard. Als ik ze na een maand of 2 eet; nog minstens net zo hard,
Maar, staan ze er een goed jaar, dan worden ze zacht(er).

Zou dat komen door de ingredienten? Want de 'verse in januari gekochte' ernaast zijn wel gewoon hard.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220700544
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:21 schreef fietsie het volgende:
Even offtopic; een tijdje geleden dacht ik iemand gesuggereerd te hebben dat er een alternatief CUL-'kanaal' op Reddit gesticht was, heb ik dat toen goed gelezen ?
Op reddit weet ik het niet, wel in Polcafé
pi_220700554
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:21 schreef fietsie het volgende:
Even offtopic; een tijdje geleden dacht ik iemand gesuggereerd te hebben dat er een alternatief CUL-'kanaal' op Reddit gesticht was, heb ik dat toen goed gelezen ?
Het was een tip van sigme.
Er zitten een aantal bekenden😎
Echt Cul topic is er (nog) niet.
https://polcafe.nl/
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:56:28 #223
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220700617
Nog nooit van gehoord
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:58:23 #224
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220700636
Mijn gedachten gingen naar Reddit omdat je daar zo heerlijk kan verdwalen in vragen zoals dit:

https://www.reddit.com/r/(...)hy_the_tip_of_south/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')