Wereldwijd zijn er meer mensen tegen Trump dan voor Trump.quote:Op woensdag 29 april 2026 12:02 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ook al zouden er 18 miljoen boze Nederlanders zijn die Trump haten, dan nog is dat maar een klein percentage van het totale aantal Amerikanen dat hem wél als president wilde. Jullie mening of gehuil is in dat opzicht volledig irrelevant.
Maar er zijn miljoenen mensen die het allemaal niet zo veel uitmaakt, onder Biden floreerde rechtse mensen ook gewoon. Geen liquidatiepogingen op Sleepy Joe. Hebben jullie soms niet in AMD geinvesteerd?
Oh ja, wie heeft dat dan gepeild? NOS?quote:Op woensdag 29 april 2026 12:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wereldwijd zijn er meer mensen tegen Trump dan voor Trump.
Dus je argumentatie slaat kant noch wal.
Ik maar denken dat er ook wel wat mensen op Harris hebben gestemd, maar blijkbaar zat ik toen niet op te letten.quote:Op woensdag 29 april 2026 13:04 schreef epicbeardman het volgende:
het Amerikaanse volk heeft unaniem voor hem gekozen.
Je weet de betekenis van unaniem?quote:Op woensdag 29 april 2026 13:04 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Oh ja, wie heeft dat dan gepeild? NOS?je zult je nog verbazen hoeveel MAGA er in de wereld is, in elk land.
Daarnaast is jouw "wereldwijd" argumentatie helemaal lachwekkend natuurlijk, want wat maakt het nou uit wat peasants uit andere landen zonder stemrecht over Trump denken? het Amerikaanse volk heeft unaniem voor hem gekozen.
Daarmee laat je zien hoe dom je argument was.quote:Op woensdag 29 april 2026 13:04 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Oh ja, wie heeft dat dan gepeild? NOS?je zult je nog verbazen hoeveel MAGA er in de wereld is, in elk land.
Daarnaast is jouw "wereldwijd" argumentatie helemaal lachwekkend natuurlijk, want wat maakt het nou uit wat peasants uit andere landen zonder stemrecht over Trump denken? het Amerikaanse volk heeft unaniem voor hem gekozen.
Volgens mij is deze topicpointer ietwat gedateerd.quote:Voordat je reageert
Post gerust nieuws over Trump buiten dit topic, dit is bedoeld voor de inauguratie en zal na enige tijd worden gesloten.
quote:
Republikeinse stemfeaude komt toch aan het licht zo in North Carolina.quote:Op woensdag 29 april 2026 13:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ x ]
Als we al die fake stemmen meetellen, zoals vandaag bekend werd er weer 30.000 doden op de voter roll stonden.
Zo wil Tim Walz ook de voterrolls in minesota niet vrijgeven. Ik denk dat Kamala zonder al die rare praktijken niet eens aan de 20-30 miljoen votes was gekomen. Gelukkig speelt er veel op de achtergrond en is merendeel van de Trump haters nog steeds bezig met "hitler/facsist/pedo" aan het roepen. Onwetend wat zich allemaal afspeelt.
Dusja, het volk was er in mijn optiek unaniem mee eens dat Trump weer aan de macht moest komen, ze wisten namelijk precies wat hij wilde en ging doen. Daar heeft hij 4 jaar lang voor gerallied.
Bij dergelijke users staan de hersenen in de vrijstand.quote:Op woensdag 29 april 2026 11:36 schreef bianconeri het volgende:
Oprechte vraag:
Maar wat is er met users zoals onze baardmans aan de hand?
Zijn het nou inderdaad letterlijk trollen?
Of zijn het gewoon users die echt volledig de connectie met de realiteit kwijt zijn?
Of wat voor opties er nog meer zijn.
Ik snap het gewoon echt niet. Ik hoop telkens maar dat het gewoon trollen zijn of zelfs betaalde ´´spionnen´´ van de partij die ze vertegenwoordigen.
quote:Op woensdag 29 april 2026 12:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wereldwijd zijn er meer mensen tegen Trump dan voor Trump.
Dus je argumentatie slaat raakt kant noch wal.
Je doelt op al die conspiracies over Trump die onjuist blijken te zijn die dagelijks gespuwd worden op het internet. ? van de golden showers in Rusland tot aan de staged shooting voor de ballroom.quote:Op woensdag 29 april 2026 13:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
Bij dergelijke users staan de hersenen in de vrijstand.
Dan wordt er een hoop gas gegeven en komt er veel geraas uit. Verder gebeurt er niks. En dat steeds weer.
Grappig, een BNW'er die roept dat de complottheorieën onjuist zijn...quote:Op woensdag 29 april 2026 14:30 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je doelt op al die conspiracies over Trump die onjuist blijken te zijn die dagelijks gespuwd worden op het internet. ? van de golden showers in Rusland tot aan de staged shooting voor de ballroom.
Nee, zelf reflectie doet 1 kant niet aan. Dat zie je wel aan de gewelddadige retoriek die de DNC dagelijks propageert.
Een omslachtige manier om toe te geven niet te weten wat unaniem in houdt...quote:Op woensdag 29 april 2026 13:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ x ]
Als we al die fake stemmen meetellen, zoals vandaag bekend werd er weer 30.000 doden op de voter roll stonden.
Zo wil Tim Walz ook de voterrolls in minesota niet vrijgeven. Ik denk dat Kamala zonder al die rare praktijken niet eens aan de 20-30 miljoen votes was gekomen. Gelukkig speelt er veel op de achtergrond en is merendeel van de Trump haters nog steeds bezig met "hitler/facsist/pedo" aan het roepen. Onwetend wat zich allemaal afspeelt.
Dusja, het volk was er in mijn optiek unaniem mee eens dat Trump weer aan de macht moest komen, ze wisten namelijk precies wat hij wilde en ging doen. Daar heeft hij 4 jaar lang voor gerallied.
Wie bepaald wat de waarheid is? jouw feed/bronnen of mijn feed/bronnen? Je zit dagelijks naar een agenda te kijken die je als zoete koek doorslikt. Een agenda om jouw te manipuleren in te denken hoe je nu denkt.quote:Op woensdag 29 april 2026 14:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Grappig, een BNW'er die roept dat de complottheorieën onjuist zijn...
Ik werd stelselmatig verguisd op BNW als ik dat zei.
De complotten die je beschrijft zie ik in grote getale op Twitter langskomen...quote:Op woensdag 29 april 2026 15:22 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wie bepaald wat de waarheid is? jouw feed/bronnen of mijn feed/bronnen? Je zit dagelijks naar een agenda te kijken die je als zoete koek doorslikt. Een agenda om jouw te manipuleren in te denken hoe je nu denkt.
Ik zie dan nog tenminste de positieve dingen, nieuws van en MSM en nieuws vanuit "rechtse" media, iets wat natuurlijk bij jou al helemaal moeilijk is, want Trump en goed past namelijk bij gehersenspoelde niet in 1 zin.
Was de waarheid tijdens Biden niet dat iedereen die een "veilige" vaccinatie zou nemen geen "corona" zou krijgen? Dat de farmaceutische handel expres bijwerkingen heeft verzwegen, ondanks dat ze "veilig" werden geclaimd?
Dat de "unvaccinated a painfully and deadly winter" zouden krijgen volgens Biden, nou ik leef nog.
[ x ]
Nee, conspiracies bestaan niet meer. Het is verleden tijd dat ze andersdenkenden makkelijk weg kunnen zetten. Dankzij Elon's goddelijke platform ziet en hoort iedereen nu en zijn we in een nieuw tijdperk beland waar de MSM steeds minder geloofwaardig gevonden wordt.
Helden zoals Nick Shirley die met een camera en microfoon meer journalistieke items maakt dan de hele establishment van agenda pushende MSM'ers waar vooral nog alleen oude boomers in trappen.
Ik ben blij dat je om jezelf kunt lachen.quote:Op woensdag 29 april 2026 15:41 schreef epicbeardman het volgende:
Het is werkelijk lachwekkend om te zien hoe mensen dagelijks nepnieuws geloven en zaken uit hun verband trekken, zonder daadwerkelijk de moeite te nemen zich ergens in te verdiepen zoals ik dat doe.
Weer typisch gehuil...quote:Jullie kijklevel is net boven het water, of zelfs in een soort stockholmsyndroom beland; volledig gevangen in de eigen gedachten en bij voorbaat al een conclusie trekken, een soort thalassofobie voor de diepte.
Het is overduidelijk dat jullie denken mij monddood te maken door agressief en op de man te spelen. Velen zullen dit forum al hebben verlaten vanwege de kinderachtige houding tegenover mensen die wél met feiten komen. Kijk alleen al naar wat opperbaas @:dr8gonoflife elke dag moet verduren; dit is de typische retoriek die de Democraten ook gebruiken.
Een soort online maffia die hun eigen 'safespace' wil verdedigen, hopend dat iedereen meegaat in dezelfde circlejerk om maar zoveel mogelijk duimpjes omhoog te krijgen van internetvriendjes.
Terwijl jullie naar de dagelijkse sleur kijken, neem anders eens een kijkje op communities.win/c/TheDonald of andere populaire maga sites. Dan zien jullie wellicht eens waar Trump echt mee bezig is, maar blijf vooral nog drie jaar pedo, Hitler, fascist noemen. Dat heeft de afgelopen 10 jaar+ goed geholpen. Not.
But you need people like me, so you can point your fucking finger and say: That's the bad guy! (en jullie helemaal niemand meer mee hebben om te discussieren)
Ja, Obama ziet tenminste wat hier gaande is.quote:Op woensdag 29 april 2026 21:08 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Laatste maand gaat het wel hard in eens, weet niet wat er gebeurd maar DOJ/Supreme court en meerdere rechters hebben juiste keuzes gemaakt. DOJ is nu Bondi eindelijk weg is overuren aan het draaien. Maar ook liquidatie pogingen zijn natuurlijk een accelerator voor de Trump administratie om een tandje bij te schakelen.
Als Obama direct tweet weet je dat het foute soep is voor de dems. Nu alleen Thune nog de SAVE act passen voor veilige verkiezingen.
[ x ]
Hoef alleen maar de namen te zien van de Supreme Court die voor waren en weet genoeg. Obama ziet zijn plan om volledige macht te krijgen in duigen vallen, ook al Iran. En hopelijk binnenkort ook DOJ samen met Tulsi Gabbard die hem voor de rechter sleept. We gaan mooie tijden tegemoet.quote:Op woensdag 29 april 2026 21:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, Obama ziet tenminste wat hier gaande is.
De vraag is waarom jij daar je ogen voor sluit.
Het is allemaal leuk verzonnen.quote:Op woensdag 29 april 2026 21:31 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Grappig dat in eens alles aangehaald wordt waar ik het afgelopen dagen over had, de 1.7 miljard in cash, 150 miljard vijgegeven i.v.m. sancties. Jullie herinneren vast mijn post van de Saudi Arabie prins, die richting Obama was.
Vandaag is het Hegseth![]()
toch niet zo BNW he. Zo heb ik ze nog nooit gezien, ik zie een shift change sinds de aanval afgelopen week.
Mag je vinden, maar vrijheid voor het Iraanse volk en dat de omliggende landen daar veilig kunnen slapen heeft geen prijs. MIGA!quote:Op woensdag 29 april 2026 21:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is allemaal leuk verzonnen.
Trump blies de deal met Iran op, waarmee de deur voor Iran om een nucleair arsenaal te ontwikkelen wagenwijd open is gezet.
En Trump heeft er inmiddels een teringbende van gemaakt.
Het Iraanse regime zit er nog steeds Trump zit in een patstelling waar hij niet uit weet te komen en zodra de VS weer is opgehoepeld gaat Iran verder met het ontwikkelen van een kernwapen.
Het enige wat Trump tijdens zijn eerste en tweede termijn heeft laten zien is dat er een noodzaak is voor Iran om kernwapens te hebben.
Dit gaat de VS nog flink veel geld kosten.
En na al het geschoffeer en beledigen van zijn bondgenoten zit niemand meer te trappelen om de VS uit de brand te helpen.
Volgens mij zegt Wantie daar niets pro-iraans. Of wel?quote:Op donderdag 30 april 2026 18:47 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mag je vinden, maar vrijheid voor het Iraanse volk en dat de omliggende landen daar veilig kunnen slapen heeft geen prijs. MIGA!
Net zoals in Venezuela.
Zo zie je maar weer, Trump kan letterlijk bepaalde mensen zelfs pro-Iran laten worden. Als Trump morgen zegt dat water goed is, vindt Wantie morgen water slecht. Heerlijk simpel moet dat zijn.
In Venezuela is niets veranderd. Hetzelfde regime zit er nog.quote:Op donderdag 30 april 2026 18:47 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mag je vinden, maar vrijheid voor het Iraanse volk en dat de omliggende landen daar veilig kunnen slapen heeft geen prijs. MIGA!
Net zoals in Venezuela.
Zo zie je maar weer, Trump kan letterlijk bepaalde mensen zelfs pro-Iran laten worden. Als Trump morgen zegt dat water goed is, vindt Wantie morgen water slecht. Heerlijk simpel moet dat zijn.
Haha. Wat een fantasie. Iran loopt te bibberen in hen bunkers, hopende dat Hegseth persoonlijk niet met een B52 bommenwerper een bunkerbuster dropt. Ze hebben Iran volledig in de tang.quote:Op donderdag 30 april 2026 18:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Venezuela is niets veranderd. Hetzelfde regime zit er nog.
In Iran is de situatie juist verslechterd. Het vervolgen van de bevolking is in een stroomversnelling geraakt dankzij Trump.
En de omliggende landen hebben een regen aan raketten en drones op hun gekregen.
Dankzij Trump.
Niemand had ooit verwacht dat bijvoorbeeld Dubai onveilig zou zijn.
Maar Trump heeft laten zien dat dat zeker hèi geval is.
Hormûz zit ook nog steeds potdicht.
Dankzij Trump.
Het heeft net zoveel om het lijf.quote:Op donderdag 30 april 2026 18:57 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
De Iran sidequest is toch maar afleiding voor de MSM volgers. Ondergronds borrelt er zo veel. Letterlijk win after win.
Het is bijna niet bij te houden.
En dat wordt nu opgeruimd. Het zijn oude registraties, geen stemmen.quote:The 800,000 voter registrations refers to the 160,000 that had not been removed before the directive and 640,000 additional registrations that had been marked inactive but hadn't met existing standards to be removed.
Is het daarom dat bepaalde staten zoals Minnesota de boter rolls niet wil geven?quote:Op donderdag 30 april 2026 19:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het heeft net zoveel om het lijf.
Het gaat om in totaal 800.000 namen die inactief staan, bijvoorbeeld omdat ze zijn verhuisd zonder dat door te geven of geen post meer ontvangen (daklozen of niet meer ingeschreven).
[..]
En dat wordt nu opgeruimd. Het zijn oude registraties, geen stemmen.
Ze hebben niet gestemd en konden dat ook niet zolang ze inactief waren.
Als er al eens fraude mee gepleegd is, zegt dat natuurlijk niet of dat iemand is geweest die republikeins of democratisch heeft gestemd, dus je kan ook niet stellen dat het in het voor- of nadeel van Trump geweest zou zijn.
Dat hoeft normaal gesproken ook niet, verkiezingen zijn in de VS vooral een verantwoordelijkheid van de staten zelf.quote:Op donderdag 30 april 2026 19:13 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Is het daarom dat bepaalde staten zoals Minnesota de boter rolls niet wil geven?
Ja, dan kun je alleen nog maar onzin typen...quote:Op donderdag 30 april 2026 18:56 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Haha. Wat een fantasie. Iran loopt te bibberen in hen bunkers, hopende dat Hegseth persoonlijk niet met een B52 bommenwerper een bunkerbuster dropt. Ze hebben Iran volledig in de tang.
De strait of Trump zal Hormuz naar worden benoemd.
De dictatuur zit er nog steeds.quote:Op donderdag 30 april 2026 19:00 schreef epicbeardman het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Flights to Venezuela resume from Miami after nearly seven years
Venezuela wordt the Promised land nu Trump ze bevrijd heeft van de dictator, maarja.. die zal je ook wel hebben gesteund. Als je Iran ook steunt. Oh wacht alles wat Trump doet is slecht.
Kijk dan hoe blij ze zijn met de eerste vluchten..
Biden had dit gewoon gekregen natuurlijk en daar zit het pijnpunt natuurlijk ook, dat je in verdediging moet schieten.quote:Op donderdag 30 april 2026 19:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat hoeft normaal gesproken ook niet, verkiezingen zijn in de VS vooral een verantwoordelijkheid van de staten zelf.
Veel basisinformatie over kiezers is gewoon openbaar of opvraagbaar voor de federale overheid.
Het conflict gaat vooral over extra gevoelige, niet openbare data en Minnesota hoeft dat niet te delen, net als alle andere staten dat ook niet hoeven te doen.
Tenzij de rechtelijke macht daar anders over oordeelt, uiteraard. Misschien komt het zover.
Het is belangrijk om te begrijpen hoe dit soort dingen officieel geregeld zijn. Trump / republikeinen kunnen wat anders willen maar de grondwet (constitution) die al actief is sinds 1789, is er nog steeds.
Dat kan je niet zomaar opzij zetten. Dat kunnen democraten overigens ook niet.
Hoe zou je het vinden als Biden dit soort data had opgevraagd in Wyoming of West Virginia?
Het feit dat er zo wordt tegengestribbeld zegt eigenlijk al voldoende.quote:De FBI raidde op 28 januari 2026 het Fulton County Election Hub (stem- en verkiezingscentrum) in Union City, Georgia, omdat ze een gerechtelijk bevel (search warrant) hadden voor onderzoek naar mogelijke onregelmatigheden bij de verkiezingen van 2020.
Officiële reden
De FBI zocht naar:
Alle fysieke ballots (stembiljetten) van de presidentsverkiezingen 2020
Tabulator tapes (van stemmachines)
Digitale ballot images
Voter rolls (kieslijsten)
Dit was onderdeel van een strafrechtelijk onderzoek naar mogelijke "deficiencies or defects" (tekortkomingen of fouten) in hoe Fulton County de 2020-verkiezing had afgehandeld. Specifiek ging het om schendingen van federale wetten rond het bewaren van verkiezingsdocumenten en mogelijke frauduleuze stembiljetten of onjuiste tabulatie.
Fulton County (rond Atlanta, sterk Democratisch) was al jaren een focuspunt voor claims van verkiezingsfraude door Trump en aanhangers.
Achtergrond en context
De raid leidde tot het in beslag nemen van zo'n 650-700 dozen met materiaal.
Daarnaast is het belangrijkste voor Trump om de 20 miljoen extra illegalen zo snel mogelijk weer het land uit te krijgen voor 2030. Dat is de longrun game van de democraten, extra illegalen is nl. extra zetels.quote:Voter rolls (meest voorkomend):
DOJ vraagt sinds 2025 aan bijna alle staten om volledige kieslijsten. 12-17 staten hebben dit (deels) vrijwillig gegeven (vaak met MOU-overeenkomst).
Voorbeelden: Alaska, Arkansas, Indiana, Louisiana, Mississippi, Nebraska, Ohio, Oklahoma, South Dakota, Tennessee, Texas, Wyoming + enkele anderen zoals Alabama, Kansas, Missouri.
Veel van deze staten zijn Republikeins bestuurd.
De rest (30+ staten, inclusief Democratische én enkele rode) weigert en wordt aangeklaagd door de DOJ.
Fysieke 2020-ballots, tabulator tapes & ballot images (zoals Fulton County):
Dit gebeurt veel minder vaak vrijwillig.
De meeste staten en counties bewaren dit onder staatswetten en geven het niet zomaar af zonder gerechtelijk bevel. Fulton County weigerde (of sleepte) en kreeg daarom een raid. Er zijn weinig meldingen van staten die dit massaal vrijwillig overdragen.
Ja, maar die is nu goedgekeurd door Trump, dus dan is het niet erg meer.quote:
In 2030 is Trump geen president meer.quote:Op donderdag 30 april 2026 19:37 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Biden had dit gewoon gekregen natuurlijk en daar zit het pijnpunt natuurlijk ook, dat je in verdediging moet schieten.
Waarom schuilen achter wetten uit 1700? wat wordt er verborgen.waarom kunnen andere staten het wel gewoon vrijgeven trouwens?
Waarom moest de FBI laatst een raid uitvoeren?
[..]
Het feit dat er zo wordt tegengestribbeld zegt eigenlijk al voldoende.
[..]
Daarnaast is het belangrijkste voor Trump om de 20 miljoen extra illegalen zo snel mogelijk weer het land uit te krijgen voor 2030. Dat is de longrun game van de democraten, extra illegalen is nl. extra zetels.
Het drugsprobleem is ook opeens opgelost.quote:Op donderdag 30 april 2026 19:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar die is nu goedgekeurd door Trump, dus dan is het niet erg meer.
Ooit gehoord van census telling? en nee ze hoeven daar niet eens voor te stemmen.quote:Op donderdag 30 april 2026 20:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
In 2030 is Trump geen president meer.
En illegalen kunnen niet stemmen.
Met NICE?quote:Op donderdag 30 april 2026 20:27 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ooit gehoord van census telling? en nee ze hoeven daar niet eens voor te stemmen.dat Trump in 2030 geen President betekent niet dat hij tot aan 2028 met NICE full on track kan gaan.
Toevallig daar paar uur geleden nog positief nieuws over ontvangen: House adopts blueprint to fund ICE on day 74 of DHS shutdown after dramatic 5-hour struggle
Daar gaan we weer hoor, gaslighten. Ja NICE. de toekomstige naam van ICE.quote:Op donderdag 30 april 2026 21:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met NICE?
Anyway, het is hier geen BNW hè, met je complottheorieën...
Onder Biden is bijna heel Nederland qua aantallen geïmporteerd. En dan zijn dit nog lage schattingen want de daadwerkelijke aantal illegalen is natuurlijk nog onduidelijk en vermoedelijk nog veel hoger. USAID en ActBlue draaide overuren.quote:Samenvatting (ruwe schattingen voor Biden-periode)
Geschat aantal nieuwe inwoners
Legale (green cards + parole + refugees etc.) 8-10+ miljoen
Illegale / undocumented netto toename 5-7+ miljoen (sommige schattingen hoger)
Totaal nieuwe inwoners (legal + illegal) 13-17+ miljoen
Dit zijn recordaantallen in moderne Amerikaanse geschiedenis. De cijfers zijn controversieel en hangen af van de bron (overheidsdata vs. conservatieve/libertaire think tanks), maar de trend is duidelijk: sterke stijging in zowel legale als illegale instroom. Na 2024/2025 zijn de aantallen sterk gedaald onder het huidige beleid.
Hey zou je even boven het topic willen kijken? Daar staat NWS geen BMW.quote:Op donderdag 30 april 2026 21:40 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Daar gaan we weer hoor, gaslighten. Ja NICE. de toekomstige naam van ICE.
Maare, dat je het even weet. Trump wil dat ongedocumenteerde illegalen niet meer meetellen in de census voor 2030. Gaat moeilijk worden maar zou natuurlijk normaal moeten zijn.
Of hij moet een loophole vinden dat hij alle illegalen ten tijde de census telling dus naar een Texas of Florida kan krijgen, dan krijgen de reps er veel zetels bij in huis. (Via een groot detentie centrum oid)
[..]
Onder Biden is bijna heel Nederland qua aantallen geïmporteerd. En dan zijn dit nog lage schattingen want de daadwerkelijke aantal illegalen is natuurlijk nog onduidelijk en vermoedelijk nog veel hoger. USAID en ActBlue draaide overuren.
De meeste illegalen zitten in Texas en Florida.quote:Op donderdag 30 april 2026 21:40 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Daar gaan we weer hoor, gaslighten. Ja NICE. de toekomstige naam van ICE.
Maare, dat je het even weet. Trump wil dat ongedocumenteerde illegalen niet meer meetellen in de census voor 2030. Gaat moeilijk worden maar zou natuurlijk normaal moeten zijn.
Of hij moet een loophole vinden dat hij alle illegalen ten tijde de census telling dus naar een Texas of Florida kan krijgen, dan krijgen de reps er veel zetels bij in huis. (Via een groot detentie centrum oid)
[..]
Onder Biden is bijna heel Nederland qua aantallen geïmporteerd. En dan zijn dit nog lage schattingen want de daadwerkelijke aantal illegalen is natuurlijk nog onduidelijk en vermoedelijk nog veel hoger. USAID en ActBlue draaide overuren.
Zoek de statistieken anders gewoon op, snap dat je het niet eens mee bent. Weer maar BNW roepen is makkelijk. Je zal natuurlijk ook ontkennen dat Europa op dit moment overstroomd wordt.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hey zou je even boven het topic willen kijken? Daar staat NWS geen BMW.
Dat zou mooi zijn, kan het land terug naar zijn oorspronkelijke bewoners de Native Americans.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 00:12 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Dit zou ook wel een oplossing zijn in Nederland, 10 of 20k retour beloning er bij. Per kind paar duizend extra.
Alsjeblieft niet. Heb totaal geen zin in een Amerikaan hier in de straat.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 01:48 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, kan het land terug naar zijn oorspronkelijke bewoners de Native Americans.
Had je nog gekeken?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 00:11 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Zoek de statistieken anders gewoon op, snap dat je het niet eens mee bent. Weer maar BNW roepen is makkelijk. Je zal natuurlijk ook ontkennen dat Europa op dit moment overstroomd wordt.
Is het toevallig dat er 94% minder border crossings zijn sinds Trump in office zit?
https://usafacts.org/answ(...)untry/united-states/
En dit is nog wat gedocumenteerd is, er zijn vermoedelijk veel meer crossings. Want illegaal.
In Nederland hebben we ook een oprotpremie voor illegale migranten die vrijwillig terugkeren.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 00:12 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Dit zou ook wel een oplossing zijn in Nederland, 10 of 20k retour beloning er bij. Per kind paar duizend extra.
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 07:14 schreef AFA2022 het volgende:
He warned us "you'll never have to vote again".
Ons werd hier altijd verteld dat we ons daar niet al te druk om te maken, want de instituten in de VS zouden immers ijzersterk moeten zijn en Trump zou maar een garpje maken om de libz te ownen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 07:14 schreef AFA2022 het volgende:
Grappig hoe ze altijd alles kunnen draaien.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 07:14 schreef AFA2022 het volgende:
Gewoon een Mensa-testje met timer. Benieuwd naar de uitkomst. Dat zal bij lange na niet in de buurt komen van al die nazi-kopstukken tijdens Neurenberg.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 08:55 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als die kerel die test live durft af te nemen op tv.
Kap eens met dat achterlijke gewijs de hele tijd. Kijk alleen al even naar de tweet van Trump die hieronder weer staat. Als dat je 12-jarige gehandicapte buurjongen dan zou je het ook geloven. Dat is toch geen niveau voor een wereldleider? Teksten als 'Hussein' Obama en 'Sleepy Joe' Biden.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 08:37 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Grappig hoe ze altijd alles kunnen draaien.
Een random youtuber wordt hier weer als bewijs aangeleverd. 😆 Zie je wel! Die Trump!
Districten tekenen op basis van ras is.. racistisch.
We leven in 2026 niet in het slaventijdperk. Dat de democraten dit als een groot verlies zien heeft alleen te maken met dat ze hen identiteitspolitiek hierop niet meer kunnen toepassen.
Een democratie behandeld burgers toch als individuen, niet als leden van een ras.
Het voorbeeld van Louisana, het slangen district wat van Shreveport tot aan Lil Boosie's Baton Rouge liep was daar een voorbeeld van. Dankzij die rare district waar de democraten feitelijk de zwarte gemeenschap omcirkelt op google maps. Kregen ze 1 extra zetel. Deze zal nu wss naar de reps gaan.
Klinkt een beetje alsof je maar een geluid wil horen om eerlijk te zijn. De enige die kinderachtig zijn natuurlijk diegene die niet kunnen omgaan met Trumps retoriek en tevens niet begrijpen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:04 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Kap eens met dat achterlijke gewijs de hele tijd. Kijk alleen al even naar de tweet van Trump die hieronder weer staat. Als dat je 12-jarige gehandicapte buurjongen dan zou je het ook geloven. Dat is toch geen niveau voor een wereldleider? Teksten als 'Hussein' Obama en 'Sleepy Joe' Biden.
Man man man, dat jij die achterlijke gladiool bljift verdedigen is echt absurd. Werkelijk op elke plek ter wereld waar je komt (ja, inclusief de VS) kotsen ze die man uit.
Je fantasie slaat alweer op hol.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:26 schreef epicbeardman het volgende:
Trump speelt zo'n vijf dimensionaal schaakspel dat zijn tegenstanders niet eens doorhebben dat ze zijn berichten wereld bekend maken zonder dat ze doorhebben dat dit de bedoeling is.
Trump hoeft maar iets te roepen en er is vast wel een TDS'er die zijn berichten deelt, en in de TDS'ers optiek de eerste zijn die Trump uitspraken kan afkeuren voor wat duimpjes omhoog.
Trump kan ze alles laten herhalen. Tot jaren later.
De Democraten hebben naar tien jaar nog niet door dat ze zelf een agenda moeten hebben en gedegen kandidaten. Ze denken dat ze kunnen winnen met 'kijk wat Trump doet en zegt'
Lachwekkend
Zelfs op Fox News staat hij op 42% en de meer onafhankelijke Reuters en de rest rond de 34%quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Klinkt een beetje alsof je maar een geluid wil horen om eerlijk te zijn. De enige die kinderachtig zijn natuurlijk diegene die niet kunnen omgaan met Trumps retoriek en tevens niet begrijpen.
Deze hele retoriek is ontstaan doordat de Democraten zo bang voor hem zijn dat ze hem al sinds 2015 een Hitler, fascist noemen. En dan ga jij klagen over paar koosnaampjes van twee oud presidenten.
Okey.
Zelfs een post boven jou is er weer een nazi vergelijking uit emotie van nostra. Daarnaast direct weer op de man als ik met feiten kom over het racistische district tekenen.
En nee Trump heeft nog 45% approval rate in USA, meer mensen die daar wonen en blij met hem zijn dan Europeanen die hem haten. Zelfs koning Willem ging laatst bij hem slapen.
Wat een drogredenen zeg. 'Zelfs koning Willem ging laatst bij hem slapen'. Ja, vast omdat hij hem zo'n toffe peer vindt. Trump is gewoon de debiel die (helaas) veel macht heeft waardoor iedereen het gevoel heeft dat ze moeten slijmen bij hem. Denk je nou echt dat Willem Alexander idolaat is van Trump?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Klinkt een beetje alsof je maar een geluid wil horen om eerlijk te zijn. De enige die kinderachtig zijn natuurlijk diegene die niet kunnen omgaan met Trumps retoriek en tevens niet begrijpen.
Deze hele retoriek is ontstaan doordat de Democraten zo bang voor hem zijn dat ze hem al sinds 2015 een Hitler, fascist noemen. En dan ga jij klagen over paar koosnaampjes van twee oud presidenten.
Okey.
Zelfs een post boven jou is er weer een nazi vergelijking uit emotie van nostra. Daarnaast direct weer op de man als ik met feiten kom over het racistische district tekenen.
En nee Trump heeft nog 45% approval rate in USA, meer mensen die daar wonen en blij met hem zijn dan Europeanen die hem haten. Zelfs koning Willem ging laatst bij hem slapen.
Neem je pillen even maat. Dit gaat niet zo.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:26 schreef epicbeardman het volgende:
Trump speelt zo'n vijf dimensionaal schaakspel dat zijn tegenstanders niet eens doorhebben dat ze zijn berichten wereld bekend maken zonder dat ze doorhebben dat dit de bedoeling is.
Trump hoeft maar iets te roepen en er is vast wel een TDS'er die zijn berichten deelt, en in de TDS'ers optiek de eerste zijn die Trump uitspraken kan afkeuren voor wat duimpjes omhoog.
Trump kan ze alles laten herhalen. Tot jaren later.
De Democraten hebben naar tien jaar nog niet door dat ze zelf een agenda moeten hebben en gedegen kandidaten. Ze denken dat ze kunnen winnen met 'kijk wat Trump doet en zegt'
Lachwekkend
Jullie en de journalisten hebben zelfs niet eens door dat jullie hem alleen maar populairder maken en meer in de picture zetten. Want als hij iets 100x roept blijft het wel hangen.quote:
Ik zie hier op fok niet echt meer mensen idolaat van die kerel worden. Alleen maar minder. En dat is "onze" reikwijdte. De hierboven gedeelde cijfers bewijzen feitelijk dat hetzelfde gaande is in de US. Dus waar heb je het in vredesnaam over?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:37 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Jullie en de journalisten hebben zelfs niet eens door dat jullie hem alleen maar populairder maken en meer in de picture zetten. Want als hij iets 100x roept blijft het wel hangen.
Het beste zou zijn dat de dems focussen op henzelf. Maar het probleem is dat ze letterlijk geen goede standpunten hebben.
Weet je hoe vaak ik Trump truths hier op het fora tegenkom of le Reddit, Trump heeft letterlijk de oppositie zo ver kregen dat ze zijn teksten internationaal bekend maken. Iets met er is geen bad press.
Ook wel weer toevallig dat iedereen in eens mijn district tekenen is racistisch uitspraak ignored hier. Want daar is niets tegen in te brengen. Laten we lekker pedo Trump racist fascist roepen. Is zo effectief gebleken de afgelopen 10 jaar.
Fok gebruiken als maatstaf terwijl hier allemaal boomers zitten die te bang zijn om behandeld te worden op een forum als Dr8gonOfLife of epischebaardman.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik zie hier op fok niet echt meer mensen idolaat van die kerel worden. Alleen maar minder. En dat is "onze" rijkwijdte. De hierboven gedeelde cijfers bewijzen feitelijk dat hetzelfde gaande is in de US. Dus waar heb je het in vredesnaam over?
Ja, de hele wereld zit in een Stockholm syndroom. Maar jij ziet het allemaal goed en helder! Soms is het best de moeite waard om je eigen overtuigingen eens te herijken. Want dit spookrijder gedrag is het probleem van leiders als Trump. Niet het vermogen hebben om eigen overtuigingen af te stemmen met de maatschappelijke mening. Uiteindelijk drift je weg van je omgeving en blijf je alleen over.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:48 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Fok gebruiken als maatstaf terwijl hier allemaal boomers zitten die te bang zijn om behandeld te worden op een forum als Dr8gonOfLife of epischebaardman.
Ik snap dat niet iedereen zich durft uit te spreken. Want dan krijg je in bepaalde contreien labeltjes opgeplakt.
Dat is voor vele FOKers hen nachtmerrie. Dit is hen familie. Jaren lang hebben users hier geknokt voor modstatus of vrienden. Nee zitten vast in een Stockholm syndroom.
Jullie dit, jullie dat...quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:37 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Jullie en de journalisten hebben zelfs niet eens door dat jullie hem alleen maar populairder maken en meer in de picture zetten. Want als hij iets 100x roept blijft het wel hangen.
Het beste zou zijn dat de dems focussen op henzelf. Maar het probleem is dat ze letterlijk geen goede standpunten hebben.
Weet je hoe vaak ik Trump truths hier op het fora tegenkom of le Reddit, Trump heeft letterlijk de oppositie zo ver kregen dat ze zijn teksten internationaal bekend maken. Iets met er is geen bad press.
Ook wel weer toevallig dat iedereen in eens mijn district tekenen is racistisch uitspraak ignored hier. Want daar is niets tegen in te brengen. Laten we lekker pedo Trump racist fascist roepen. Is zo effectief gebleken de afgelopen 10 jaar.
Hear hear. Maar laat dat nou net de reden zijn dat malloten op malloten stemmen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, de hele wereld zit in een Stockholm syndroom. Maar jij ziet het allemaal goed en helder! Soms is het best de moeite waard om je eigen overtuigingen eens te herijken. Want dit spookrijder gedrag is het probleem van leiders als Trump. Niet het vermogen hebben om eigen overtuigingen af te stemmen met de maatschappelijke mening. Uiteindelijk drift je weg van je omgeving en blijf je alleen over.
Voordeel van Trump is dat hij een hoop geld heeft. Dan heb je altijd hielenlikkers aan je voeten liggen. Mensen die alles overboord zetten voor een fractie van de macht of vermogen dat je hebt. Als je dat niet door hebt vanwege je oppervlakkigheid kan je dan nog best een grappig leven hebben.
Maar als je dat niet hebt. Heb je een best eenzaam bestaan vermoed ik.
Hij heeft het over zijn eigen Stockholm syndroom...quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik zie hier op fok niet echt meer mensen idolaat van die kerel worden. Alleen maar minder. En dat is "onze" reikwijdte. De hierboven gedeelde cijfers bewijzen feitelijk dat hetzelfde gaande is in de US. Dus waar heb je het in vredesnaam over?
quote:How popular is Donald Trump in Western Europe?
March 2026
United Kingdom
March's tracker poll found that 14% of Britons had a favourable opinion of Donald Trump and 81% had an unfavourable opinion.
These scores are within the margin of error of those for February's survey, and therefore represent little change.
France
March's tracker poll found that 14% of French people had a favourable opinion of Donald Trump and 78% had an unfavourable opinion.
These scores are within the margin of error of those for February's survey, and therefore represent little change.
Germany
March's tracker poll found that 10% of Germans had a favourable opinion of Donald Trump and 86% had an unfavourable opinion.
Italy
March's tracker poll found that 12% of Italians had a favourable opinion of Donald Trump and 80% had an unfavourable opinion.
Spain
March's tracker poll found that 15% of Spaniards had a favourable opinion of Donald Trump and 83% had an unfavourable opinion.
Denmark
March's tracker poll found that 3% of Danes had a favourable opinion of Donald Trump and 94% had an unfavourable opinion.
Ja is natuurlijk niet zo gek met de media elk tv programma dat maar elke dag negatief over Trump praat. Mensen leven in negativiteit, dag in dag uit, zijn hier aan verslaafd.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Zou FOK! inderdaad niet zien als een afspiegeling van de samenleving.
In werkelijkheid zijn wij hier in Europa nog vele malen negatiever over Trump dan de toon op ons mooie forum suggereert:
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/mgz1rerfjgFBo.xZz8Yl3w--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTE0ODA7aD0xMTMyO2NmPXdlYnA-/https://media.zenfs.com/e(...)5782b6eb2]afbeelding[/url] ]
En YouGov meldt dit:
[..]
Ja precies, de rest van de wereld grossiert een negativiteit. Jij daarentegen bent het positieve zonnetje in huis met een open minded blik op de wereld. Alle grenzen open! Vaccinaties zijn geweldig voor de volksgezondheid! En die oorlogen. De EU, fantastisch! Jetten, beste PM die we ooit hebben gehad! Rutte, aanwinst voor de NAVO, die hadden we nog een rondje of 4 hier aan het hoofd moeten hebben!quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:53 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja is natuurlijk niet zo gek met de media elk tv programma dat maar elke dag negatief over Trump praat. Mensen leven in negativiteit, dag in dag uit, zijn hier aan verslaafd.
Niemand volgt meer nieuws -> Dat is goed voor Trump/Muskquote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:53 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja is natuurlijk niet zo gek met de media elk tv programma dat maar elke dag negatief over Trump praat. Mensen leven in negativiteit, dag in dag uit, zijn hier aan verslaafd.
Ik denk dat het haten op Trump gekoppeld is aan zelfhaat, diepe ontevredenheid in het leven. Want zelfs toen hij geen President was, ging het maar continue over Trump. Biden heeft letterlijk niets gepresteerd in die 4 jaar behalve politieke rechtszaken te beginnen tegen Trump en miljoenen illegalen te importeren.
8 jaar naar zijn eerste winst heeft hij het voor elkaar gekregen om weer te winnen, ondanks wat hij allemaal al had gedaan. Moet je nagaan hoe triest je campagne is als je niet eens kan winnen van een veroordeelde oranje fascistische racist.
Dan is het duidelijk dat moddergooien averechts werkt. En toch blijven bepaalde contreien maar in dezelfde retoriek vallen van hem koosnaampjes noemen.
Trump speelt zo'n schaakspel, Trump heeft met zijn "America First"-stijl en directe kritiek op de Europese globalistische elite (open grenzen, lage defensie-uitgaven, energie-afhankelijkheid van Rusland, woke-beleid) een soort spiegel voorgehouden. Die spiegel zorgt ervoor dat zelfs mensen die hem haten, opeens nationalistische reflexen krijgen.
Nog nooit is er zo'n goede President geweest voor de wereld, hij schudt iedereen wakker. Samen met Elon Musk en zijn platform waar geen censuur plaatsvindt. Krijgt de wereld eindelijk te horen hoe de vork in de steel zit.
We stevenen af op een revolutie, de boomer generatie is aan het uitsterven en de nieuwe generaties volgen geen nieuws. Dit gaat enorme kantelpunt worden als straks niemand meer TV kijkt. We zitten onwetend in een van de belangrijkste punten van de mensheid, en Trump is diegene die het allemaal hersteld.
Als dat een beetje fatsoenlijk betaalt, is het nog wel te overwegen als bijbaan.quote:
Oh, iemand die zich beperkt tot het Truth Social account van Trump zelf kan niet met goed fatsoen positief over hem zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:53 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Jamaar Bidenquote:Ik denk dat het haten op Trump gekoppeld is aan zelfhaat, diepe ontevredenheid in het leven. Want zelfs toen hij geen President was, ging het maar continue over Trump. Biden heeft letterlijk niets gepresteerd in die 4 jaar behalve politieke rechtszaken te beginnen tegen Trump en miljoenen illegalen te importeren.
Ondanks.quote:8 jaar naar zijn eerste winst heeft hij het voor elkaar gekregen om weer te winnen, ondanks wat hij allemaal al had gedaan.
Klopt, en ik hoop dat de Democraten daarvan hebben geleerd.quote:Moet je nagaan hoe triest je campagne is als je niet eens kan winnen van een veroordeelde oranje fascistische racist.
Modder gooien werkt inderdaad averechts.quote:Dan is het duidelijk dat moddergooien averechts werkt. En toch blijven bepaalde contreien maar in dezelfde retoriek vallen van hem koosnaampjes noemen.
Nee.quote:Trump speelt zo'n schaakspel
Nee, hij heeft laten zien dat hij geen bondgenoot wil zijn van Europa en dat hij de macht van de EU wil breken.quote:, Trump heeft met zijn "America First"-stijl en directe kritiek op de Europese globalistische elite (open grenzen, lage defensie-uitgaven, energie-afhankelijkheid van Rusland, woke-beleid) een soort spiegel voorgehouden. Die spiegel zorgt ervoor dat zelfs mensen die hem haten, opeens nationalistische reflexen krijgen.
Nou, vertel.quote:Nog nooit is er zo'n goede President geweest voor de wereld, hij schudt iedereen wakker. Samen met Elon Musk en zijn platform waar geen censuur plaatsvindt. Krijgt de wereld eindelijk te horen hoe de vork in de steel zit.
Trump heeft gezegd: "smart people hate me", en "I love the uneducated".quote:We stevenen af op een revolutie, de boomer generatie is aan het uitsterven en de nieuwe generaties volgen geen nieuws. Dit gaat enorme kantelpunt worden als straks niemand meer TV kijkt. We zitten onwetend in een van de belangrijkste punten van de mensheid, en Trump is diegene die het allemaal hersteld.
Het is de oorlog van Biden en Merz wil geen vrede maken met rusland en Kier Starner die maakt Drones voor Zelensky , het is niet eerlijkquote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:53 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik denk dat het haten op Trump gekoppeld is aan zelfhaat, diepe ontevredenheid in het leven.
Het nieuws heeft helaas een agenda, journalistiek is geen daadwerkelijke journalistiek meer. Je wordt geselecteerd en aangenomen op basis van je standpunten, niet op basis van hoe goed onderzoek je pleegt.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niemand volgt meer nieuws -> Dat is goed voor Trump/Musk
Veelzeggend.
En niemand leest meer boeken. Straks volgen we alleen nog maar X en de mediakanalen van de Trumpiaanse dynastie.
beter als Poetin stopt met Ruzzia veranderen in een soort Noord Korea, Poetin die schijt peuiken voor iedereen ,wat dat betreft lijkt ie op Stalinquote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:48 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het nieuws heeft helaas een agenda, journalistiek is geen daadwerkelijke journalistiek meer. Je wordt geselecteerd n aangenomen op basis van je standpunten, niet op basis van hoe goed onderzoek je pleegt.
Dat is wat wij krijgen te horen, ja.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
beter als Poetin stopt met Ruzzia veranderen in een soort Noord Korea, Poetin die schijt peuiken voor iedereen ,wat dat betreft lijkt ie op Stalin
Noord Korea krijgt veel visitequote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:06 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat is wat wij krijgen te horen, ja.
Alleen zijn wij qua propaganda niet veel minder dan Rusland, we verbannen nl. ook Russisch nieuws.
Iedereen heeft een agenda.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:48 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het nieuws heeft helaas een agenda,
Dat is onderdeel van jouw agenda: media die niet in jouw straatje past demoniseren.quote:journalistiek is geen daadwerkelijke journalistiek meer. Je wordt geselecteerd en aangenomen op basis van je standpunten, niet op basis van hoe goed onderzoek je pleegt.
Er wordt activisme gedreven in de journalistiek en we horen alleen wat we mogen horen en mensen die hier vatbaar voor zijn slikken dit als zoete koek. Corona is hier ook een grote wakeup call voor veel mensen geweest. Als iemand gelooft dat het nieuws daadwerkelijk geen agenda heeft is iemand gewoon erg naïef.
Noem eens een verbannen rechts medium.quote:Miljoenen "leningen" aan DPGmedia vanuit de EU, rechtse media die verbannen wordt
Noem eens iemand die er zo over denkt.quote:, het ergste is nog wel dat hier ook mensen zitten die geen problemen zouden hebben als we nog alleen door Brussel geschreven nieuws zouden zien in de media. Dat betekent, geen criminaliteit cijfers meer, geen beelden meer van ongeregeldheden, geen slecht nieuws over migranten meer. Een EU dicatuur, waar je moet inloggen om je online stappen te controlen of je niet verkeerd over de EU denkt.
Je doet nogal negatief over ON.quote:Een positief bericht schrijven bij RTL/SBS/NOS over Trump of Elon? dat is vragen om een ontslag en een plekje richting ON of welke rechtse outlets er uberhaupt nog bestaan. Dat is de grip die er op dit moment is. Je kan het zelfs aan AI modellen navragen en die zullen het verifiëren dat er een bias is.
Okay, en nu?quote:Voorbeeld is de Gretchen Whitmer kidnapping plot (2020) waar maarliefst 12 informanten en 2 fbi agenten meededen aan deze "extreem rechtse" kidnapping plot en volgens NYtimes/BuzzFeed in een rechtszaak zelfs toegegeven. Op de nacht van poging reden er 4 informaten/agenten mee met de gijzelnemers.
Maar voor diegene die niet verder kijken, weten niets van dat FBI een entrapment case tegen zich heeft gehad. Zo heeft Jan 6 ook heel wat loose ends met undercover agenten.
911 is breed in het nieuws geweest en Loose Change is uitgezonden op de Nederlandse en Belgische televisie.quote:Maar media houdt expres mensen dom, je krijgt 1x het agenda sausje te horen en dat is dan de waarheid, on to the next negative item. Als iemand niet daadwerkelijk openstaat voor wat er allemaal speelt en belangen zijn/agenda plannen in de wereld.
Denk aan 9/11 wat natuurlijk ook gewoon een sketchy verhaal is, en ook de oorlog die daarop volgde, ik kan mij echt niet voorstellen dat niemand de interesse heeft om dingen op te zoeken en daadwerkelijk vanuit meerdere perspetieven te bekijken. Het is dus een soort van zelfbescherming, omdat iemand anders in een spiraal kan komen te vallen dat alles wat hij/zij geloofde toch in realiteit anders was.
Geen enkele journalist durft zijn vingers nog te branden om bijvoorbeeld een item te schrijven over wat Tulsi aan het onderzoeken is betreffende Obama en de 2016 election interference/coup. De bias is en blijft groot. Journalistiek is verkapte activisme.
Dat ze in California een "Nick Shirley ACT" willen invoeren omdat hij hen fraude blootlegt zegt genoeg. Media is corrupt. En dat weten we natuurlijk al veel langer.
het volk in Ruzzia heeft geen internet meer dus ze kunnen je gedoe niet volgenquote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:48 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het nieuws heeft helaas een agenda, journalistiek is geen daadwerkelijke journalistiek meer. Je wordt geselecteerd en aangenomen op basis van je standpunten, niet op basis van hoe goed onderzoek je pleegt.
Mmm, volgens mij maak je nu een grapje.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het volk in Ruzzia heeft geen internet meer dus ze kunnen je gedoe niet volgen
geen selfies , geen insta , geen online betalen , niet navigeren ,, geen youtube , ook geen telegram meer
Nu maak jij een grapje.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:42 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Daarnaast functioneert het land prima.
Behalve dat je een drone op je flikker kunt krijgen of bedolven wordt onder een instortend gebouw. Maar helemaal geen gevaar of troep op straat hoor.quote:Hier van deze maand een straatbeeld video, is Nederland van 15-20 jaar geleden. Totale harmonie en geen gevaar of troep op straat. Vrolijke mensen.
Ook dit is Rusland, geen vuiltje aan de lucht zoals je ziet:quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:42 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mmm, volgens mij maak je nu een grapje.
Als je "mijn dag" op youtube met filter op vandaag zoekt, zie je duizenden video's vandaag geupload door Russen. Ook streams waar ze aan het gamen zijn, alle populaire games. Daarnaast functioneert het land prima.
Hier van deze maand een straatbeeld video, is Nederland van 15-20 jaar geleden. Totale harmonie en geen gevaar of troep op straat. Vrolijke mensen.
Geen idee waar jij woont, maar als ik hier nu naar buiten stap zie ik vrolijke gezichten en gemoedelijkheid. Van gevaar is al helemaal geen sprake.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:42 schreef epicbeardman het volgende:
Hier van deze maand een straatbeeld video, is Nederland van 15-20 jaar geleden. Totale harmonie en geen gevaar of troep op straat. Vrolijke mensen.
zit BBC steve te liegen , met een valse krant?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:42 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mmm, volgens mij maak je nu een grapje.
Als je "mijn dag" op youtube met filter op vandaag zoekt, zie je duizenden video's vandaag geupload door Russen. Ook streams waar ze aan het gamen zijn, alle populaire games. Daarnaast functioneert het land prima.
En dat baseer jij uiteraard op jouw diepgaande en jarenlange ervaring in de journalistiek.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:48 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het nieuws heeft helaas een agenda, journalistiek is geen daadwerkelijke journalistiek meer. Je wordt geselecteerd en aangenomen op basis van je standpunten, niet op basis van hoe goed onderzoek je pleegt.
Er is letterlijk een crackepidemie gaande hier in ons landje. Op centraal Utrecht zijn er al langer maatregelen en nog bij veel meer stations, samenscholing verboden. Fatbike jongeren.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee waar jij woont, maar als ik hier nu naar buiten stap zie ik vrolijke gezichten en gemoedelijkheid. Van gevaar is al helemaal geen sprake.
Ik heb mijn eigen statement even door AI gehaald:quote:Op vrijdag 1 mei 2026 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat baseer jij uiteraard op jouw diepgaande en jarenlange ervaring in de journalistiek.
Oh nee, wacht. Je leest geen 'mainstream media' en laat jezelf gek maken door online complotwappies, die hun inkomen danken aan ophefklikjes.
quote:Ideologische homogeniteit in de journalistiek
Journalisten zijn wereldwijd (en zeker in West-Europa en de VS) disproportioneel links van het spectrum vergeleken met de gemiddelde bevolking. Surveys (zoals die van Indiana University of Pew) laten al decennia zien dat het aandeel conservatieve of rechtse journalisten laag is — vaak onder de 10-15% bij nationale media, terwijl ze in de bevolking 30-50% uitmaken afhankelijk van het land.
Dit leidt tot self-selection en culturele filtering bij hiring:
Mensen met afwijkende (rechtsere of sterk anti-woke) standpunten voelen zich vaak niet thuis op een redactie waar bepaalde opvattingen als vanzelfsprekend gelden (over klimaat, migratie, gender, identiteitspolitiek, etc.).
Redacties en opleidingen (journalistiekstudies) hebben een sterke progressieve cultuur.
Dat werkt als een ongeschreven filter: wie er niet in past, solliciteert minder of haakt af tijdens stages/sollicitatiegesprekken.
Er zijn studies en anekdotes (ook in Nederland en bij de BBC) die suggereren dat expliciete politieke toetsing voorkomt, maar dat "culturele fit" en gedeelde morele waarden wél meetellen. Dat is menselijk, maar het ondermijnt de claim van zuivere meritocratie ("alleen op onderzoekskwaliteit").
Geen "daadwerkelijke journalistiek" meer?
Hier zit nuance:Ja, er is bias: Verhaalselectie (welke onderwerpen groot maken, welke negeren), framing, woordkeuze en bronnenkeuze worden beïnvloed door de dominante wereldbeeld op de redactie.
Dit is geen complot, maar emergent gedrag uit groepsdenken. Media hebben altijd een zekere agenda gehad (eigendom, adverteerders, doelpubliek, ideologie), maar de claim van "neutrale, objectieve journalistiek" is in de 21e eeuw steeds ongeloofwaardiger geworden door polarisatie, sociale media en dalend vertrouwen.
Nee, niet volledig verdwenen: Er zijn nog goede onderzoeksjournalisten die feiten bovenop graven, ook binnen mainstream media. Maar de interpretatie en de prioritering van wat "belangrijk nieuws" is, is vaak gekleurd. Bovendien beloont het systeem (klikgedrag, carrière binnen de bubbel) meer conformisme dan tegendraads onderzoek.
In Nederland zie je dit terug in kritiek op NOS, NRC, de Volkskrant etc.: ze worden beschuldigd van meelopen met de macht of progressieve consensus, terwijl ze zichzelf als neutraal positioneren. Tegelijk klagen linkse stemmen soms over "rechts" of "neoliberaal" bias. Het patroon is dat mensen vooral bias zien als het tegen hún kant indruist.
Waarom dit gebeurt
Economisch: Media zijn bedrijven die publiek (en adverteerders) moeten behagen. Ze optimaliseren voor hun kernpubliek, dat vaak hoogopgeleid en stedelijk-progressief is.
Sociaal: Journalisten hangen veel met elkaar om (redactie, persbijeenkomsten, Twitter/X-bubbels). Dat versterkt groepsdenken.
Institutioneel: Opleidingen en prijzen in de sector belonen vaak een bepaald moreel frame ("macht controleren" maar vooral als het de verkeerde macht is).
Kortom: je wordt niet altijd expliciet aangenomen alleen op standpunten (dat zou te bot zijn), maar de combinatie van zelfselectie, culturele druk en gedeelde ideologie zorgt ervoor dat afwijkende stemmen ondervertegenwoordigd zijn.
Dat maakt journalistiek kwetsbaarder voor blinde vlekken en agenda-gedreven framing.Het beste tegengif is diversiteit aan perspectieven (niet alleen in huidskleur of gender, maar vooral in denkwijze en levenservaring) en gezonde scepsis van het publiek: cross-check altijd bij meerdere bronnen, inclusief die je niet leuk vindt.
Het nieuws heeft inderdaad vaak een agenda, soms bewust, vaker onbewust. Pure, ideale journalistiek is altijd al zeldzaam geweest, maar de kloof met de realiteit is groter geworden.
Wat zei je ook alweer over AI?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 16:37 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik heb mijn eigen statement even door AI gehaald:
[..]
In Rusland had je deze mening niet ongestraft op een Forum kunnen postenquote:Op vrijdag 1 mei 2026 16:34 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Er is letterlijk een crackepidemie gaande hier in ons landje. Op centraal Utrecht zijn er al langer maatregelen en nog bij veel meer stations, samenscholing verboden. Fatbike jongeren.
Steeds meer LGBQTI+ mensen onveilig, joden onveilig, vrouwen in de avond/nacht.
Dat jij wellicht geen gevaar loopt, betekent niet dat niemand dit loopt.
De waarheid over de Nederlandse crackepidemie (dit zag ik op straat) | Pointer
We hebben bepaalde subculturen die de Amerikaanse democratische steden wordt gedoogd, het drill music, snel cash, gedragen als een idioot. Die hier worden overgenomen en zelfs geromantiseerd.
[ x ]
In Rusland zouden ze wel raad weten met dit soort flapdrollen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |