quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op dit moment heeft Iran Trump in de tang.
Vandaar al die gekke bokkensprongen die Trump maakt.
Een kat in het nauw...
En de Amerikaanse consument betaalt de rekening.
Dit zooitje ruimt Trump nu op, er zijn nog steeds miljoenen meer Amerikanen die achter deze stappen staan dan boe roepers in Europa. Die zien wat voor potentie Iran kan hebben met het vrijgegeven geld.quote:Saudi Prince Mohammed bin Salman confirms that Barack Obama is the world’s number one sponsor of terror.
He gave Iran $150B in cash, and the IRGC didn’t even build a single street with that money.
Instead, Iran used the money to make missiles and drones, finance proxies, and arm terror organizations like Hamas, Ansar Allah, and Hezbollah. With these funds, Iran offers safe harbor to the leaders of al-Qaeda, including one of Osama bin Laden’s sons who was indoctrinated into jihadism.
———
Barack Obama was responsible for the Arab Spring in 2010—which deliberately created ISIS—toppling the Libyan government in 2011 and creating a nuclear Iran. The Obama syndicate, including his chief of staff John Brennan, Hillary Clinton, Valerie Jarrett, Victoria Nuland, Susan Rice, and Samantha Power, did so deliberately in order to keep the region destabilized and to use Iran as a buffer to prevent the Gulf states and Israel from amassing too much power. Now President Trump is undoing everything Barack Obama touched, foreign and domestic.
One man has managed to do all of that while orchestrating the single largest conspiracy in U.S. history to overthrow the United States government—and not a single investigation.
quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:49 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ x ]
[..]
Dit zooitje ruimt Trump nu op, er zijn nog steeds miljoenen meer Amerikanen die achter deze stappen staan. Die zien wat voor potentie Iran kan hebben met het vrijgegeven geld.
Mag je vinden, ik snap dat het allemaal veel informatie voor je is. Het leven en de belangen zullen je niet altijd helemaal helder zijn. Dat gaat natuurlijk veel dieper dan MSM, wikipedia of wat wij krijgen te horen/lezen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:53 schreef Wantie het volgende:
[..]![]()
Echt, Mohammed bin Salman als bron gebruiken![]()
Je bent echt de wanhoop nabij om deze gigantische hersenscheet van Trump te rechtvaardigen...
Nou, je begrijpt het inmiddels zelf niet meer.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mag je vinden, ik snap dat het allemaal veel informatie voor je is. Het leven en de belangen zullen je niet altijd helemaal helder zijn. Dat gaat natuurlijk veel dieper dan MSM, wikipedia of wat wij krijgen te horen/lezen.
Als je dat eenmaal zal begrijpen, dan denk je niet meer in 1+1=2.
Ja, het fascisme wordt steeds openlijker.quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:00 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
DOJ is aangewakkerd vandaag, eerst Fauci Aid, Learing Centre en nu Comey.
Zoals Biden zei en de democraten toen ze achter Trump aanzaten "No one is above the law" (behalve dan de preemptive pardons die de autopen hebben getekend, oa Fauci en Hunter)quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, het fascisme wordt steeds openlijker.
Vers van de persquote:BREAKING: Just-declassified DOJ documents reveal pro-Clinton prosecutors misled Little Rock FBI agents into thinking the statute of limitations had expired on Hillary's Uranium One deal when in fact the Russian scandal and other alleged Clinton Foundation crimes may still have been prosecutable under the Wartime Suspension of Limitations Act
Ach om 86 47? Freedom of speech fundamentalists.quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:00 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
DOJ is aangewakkerd vandaag, eerst Fauci Aid, Learing Centre en nu Comey.
Klopt, zal ook wel weinig uitkomen want zolang er een Bush/Clinton/Obama/Biden rechter over buigt is de case zo dismissed. Ze kunnen beter focussen op wat hij deed in 2016.quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Ach om 86 47? Freedom of speech fundamentalists.
Liefste zag elke MAGA hier een zaakje voor, maar wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit.quote:Tulsi Gabbard heeft in juli 2025 als Director of National Intelligence meerdere documenten gedeclassificeerd en een rapport vrijgegeven (onder meer een HPSCI-rapport uit 2020).
Daarin beschuldigt ze de Obama-administratie van het manipuleren en fabriceren van de Intelligence Community Assessment (ICA) van januari 2017.
Volgens Gabbard:President Obama gaf direct de opdracht voor dit assessment na Trumps overwinning.
Het doel was om een vals narratief te creëren dat Rusland (Poetin) Trump hielp winnen, om Trumps presidentschap te delegitimeren en de basis te leggen voor jarenlange onderzoeken (Crossfire Hurricane, Mueller, etc.).
Dit was volgens haar een "treasonous conspiracy" op het hoogste niveau om de wil van de kiezers te ondermijnen.
Ze noemt expliciet Obama, James Comey (toenmalig FBI-directeur), John Brennan (CIA), James Clapper (DNI) en anderen als betrokkenen. Gabbard heeft de documenten doorgestuurd naar het Department of Justice voor criminele doorverwijzing (criminal referral).
Hoe was Comey volgens haar betrokken?
Comey wordt niet als de enige architect gezien, maar wel als centraal figuur in de uitvoering:
Als FBI-directeur leidde hij de FBI-onderzoek naar de Trump-campagne (Crossfire Hurricane), dat al voor de verkiezingen liep en gebaseerd was op dubieuze bronnen zoals het Steele Dossier (betaald door Clinton-campagne).
De FBI onder Comey trok zich terug uit bepaalde coördinatie met andere inlichtingendiensten en produceerde dissents of eigen versies die het narratief steunden.
Comey en de FBI accepteerden en gebruikten onbevestigde of zwakke intelligence, terwijl bewijs dat het Russische verhaal tegensprak (bijv. over cyberaanvallen op verkiezingsinfrastructuur) werd onderdrukt of genegeerd.
Het January 2017 ICA (met "high confidence" dat Rusland Trump wilde helpen) diende als politieke dekmantel voor de voortzetting van het onderzoek onder Trump. Comey briefte Trump over delen van het dossier, wat leidde tot lekken en media-hype.
Gabbard verwijst naar e-mails, timelines en interne memo's waaruit zou blijken dat de Obama White House (NSC-meetings in december 2016) druk uitoefende, en dat Comey, Brennan en Clapper meewerkten aan de politisering van de intelligence, in strijd met normale tradecraft-standaarden. Ze spreken van "manufacturing intelligence from shoddy sources".
Context en tegenkant
Gabbards standpunt (en Trump-kamp): Dit was geen legitiem onderzoek naar Russische inmenging, maar een hoax/coup om Trump te saboteren. Ze baseert zich op declassificaties, eerdere GOP-rapporten (Durham, HPSCI) en OIG-rapporten die kritiek hadden op de FBI-procedures (FISA-misbruik, Steele Dossier).
Tegenargumenten (van critici en ex-inlichtingenofficieren): De ICA was een consensus van de inlichtingengemeenschap over Russische inmenging (hacking DNC, disinformation). Ze ontkennen fabricage en zeggen dat Gabbard selectief citeert of context weglaat. Sommigen noemen haar claims "misleading".
Dit is een zeer gepolariseerd onderwerp. Gabbard heeft als DNI in 2025 de macht gebruikt om documenten vrij te geven die haar these ondersteunen, en er lopen (of liepen) onderzoeken/referrals tegen Comey en Brennan voor mogelijke valse verklaringen aan het Congres.Kort samengevat volgens Tulsi: Ja, Comey was betrokken — niet alleen als uitvoerder van het FBI-onderzoek, maar als deel van de top die het valse narratief activeerde en in stand hield om een gekozen president te ondermijnen. Of dat juridisch "coup" of "samenzwering" oplevert, hangt af van de uitkomst van eventuele vervolgingen.
Ook wil hij ICE in NICE veranderen. Ik hoor die trieste figuren die hem supporten nog zeggen dat je met minder overheidsbemoeienis minder overheidskosten zou hebben, maar met Trump wordt er geld over de balk gesmeten voor naamsveranderingen en het doorsluisen van enorme budgetten aan bedrijven. Kijk naar de Arc die hij wil bouwen, dat gaat via zijn zoon, en op die manier stroomt er alleen voor dat al miljoenen in Trump zijn zakken. De meest corrupte president ooit, dat kun je nooit aanhangen met enige serieusheid. Epicbeardman is dan ook een persiflage op zichzelf geworden, ik geloof niet eens meer dat hij het echt nog allemaal echt gelooft. Ik hoop dan ook echt voor hem dat zijn familie hem ooit weer accepteert.quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Trump heeft opdracht gegeven om een nieuw paspoort uit te brengen. Voor het eerst zal er een grote foto van de huidige president in staan.
[ x ]
Het is een zware tijd voor baardmans: zijn absolute held is aan de macht en maakt er een enorme zooi van.quote:Op woensdag 29 april 2026 03:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ook wil hij ICE in NICE veranderen. Ik hoor die trieste figuren die hem supporten nog zeggen dat je met minder overheidsbemoeienis minder overheidskosten zou hebben, maar met Trump wordt er geld over de balk gesmeten voor naamsveranderingen en het doorsluisen van enorme budgetten aan bedrijven. Kijk naar de Arc die hij wil bouwen, dat gaat via zijn zoon, en op die manier stroomt er alleen voor dat al miljoenen in Trump zijn zakken. De meest corrupte president ooit, dat kun je nooit aanhangen met enige serieusheid. Epicbeardman is dan ook een persiflage op zichzelf geworden, ik geloof niet eens meer dat hij het echt nog allemaal echt gelooft. Ik hoop dan ook echt voor hem dat zijn familie hem ooit weer accepteert.
Hij is bezig met de deepstate aan het dismantelen ja, de democraten zijn in full blown paniek en woede nu hen fraude wordt opgemerkt en tot stop gebracht. USAID, ActBlue, Somalian Fraude, Anchor Baby Fraude, Food Stamp Fraude en binnenkort ook hopelijk verkiezingsfraude met de SAVE act.quote:Op woensdag 29 april 2026 03:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ook wil hij ICE in NICE veranderen. Ik hoor die trieste figuren die hem supporten nog zeggen dat je met minder overheidsbemoeienis minder overheidskosten zou hebben, maar met Trump wordt er geld over de balk gesmeten voor naamsveranderingen en het doorsluisen van enorme budgetten aan bedrijven. Kijk naar de Arc die hij wil bouwen, dat gaat via zijn zoon, en op die manier stroomt er alleen voor dat al miljoenen in Trump zijn zakken. De meest corrupte president ooit, dat kun je nooit aanhangen met enige serieusheid. Epicbeardman is dan ook een persiflage op zichzelf geworden, ik geloof niet eens meer dat hij het echt nog allemaal echt gelooft. Ik hoop dan ook echt voor hem dat zijn familie hem ooit weer accepteert.
Altijd weer die projectie, maak je maar niet druk om mij Josquote:Op woensdag 29 april 2026 10:44 schreef Vis1980 het volgende:
Wat een raar, onsamenhangend verhaal, dat niet eens aansluit op mijn comment. Hebben ze je al een interventie aangeboden of ben je iedereen al kwijt?
Nee, het is onsamenhangend omdat het in een Nederlands is geschreven, dat nog slechter is dan dat van een derdegroeper op de basisschool.quote:Op woensdag 29 april 2026 10:49 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Altijd weer die projectie, maak je maar niet druk om mij Jos
Plus ik snap dat je het onsamenhangend vindt als je maar van 1 kant het brein informatie laat binnenkomen.
Wie is Jos?quote:Op woensdag 29 april 2026 10:49 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Plus ik snap dat je het onsamenhangend vindt als je maar van 1 kant het brein informatie laat binnenkomen.
Maar heb je je Trumpfoon al binnen?quote:Op woensdag 29 april 2026 10:49 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ook al zouden er 18 miljoen boze Nederlanders zijn die Trump haten, dan nog is dat maar een klein percentage van het totale aantal Amerikanen dat hem wél als president wilde. Jullie mening of gehuil is in dat opzicht volledig irrelevant.quote:Op woensdag 29 april 2026 11:36 schreef bianconeri het volgende:
Oprechte vraag:
Maar wat is er met users zoals onze baardmans aan de hand?
Zijn het nou inderdaad letterlijk trollen?
Of zijn het gewoon users die echt volledig de connectie met de realiteit kwijt zijn?
Of wat voor opties er nog meer zijn.
Ik snap het gewoon echt niet. Ik hoop telkens maar dat het gewoon trollen zijn of zelfs betaalde ´´spionnen´´ van de partij die ze vertegenwoordigen.
De meeste Amerikanen die op hem stemden hebben inmiddels spijt daarvanquote:Op woensdag 29 april 2026 12:02 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ook al zouden er 18 miljoen boze Nederlanders zijn die Trump haten, dan nog is dat maar een klein percentage van het totale aantal Amerikanen dat hem wél als president wilde. Jullie mening of gehuil is in dat opzicht volledig irrelevant.
Maar er zijn miljoenen mensen die het allemaal niet zo veel uitmaakt, onder Biden floreerde rechtse mensen ook gewoon. Onder Biden gaat het ook hartstikke goed. Geen liquidatiepogingen op Sleepy Joe. Hebben jullie soms niet in AMD geinvesteerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |