abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220668755
Zou jij je als man laten steriliseren nadat je je vrouw bevrucht hebt omdat je toch geen kinderen meer hoeft? :)
Als je vrouw of vriendin vraagt of je je wilt laten steriliseren omdat ze te lui is om de pil nog te slikken (ook al heb je toch geen interesse meer in seks met haar :P na al die jaren), zou je dit doen voor haar? Of voel je je dan een cuck? :')
pi_220669080
De pil slikken brengt zat ongemakken met zich mee voor een vrouw. Maar om nu met het gereedschap te knoeien.. lijkt me ook niet zo chill.
pi_220669112
Nooit in je ballen laten snijden.
pi_220669127
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 05:28 schreef Kottnauer het volgende:
Nooit in je ballen laten snijden.
Hoezo snijden ze bij sterilisatie in je ballen?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220669129
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 23:14 schreef dikkedaniel het volgende:
Zou jij je als man laten steriliseren nadat je je vrouw bevrucht hebt omdat je toch geen kinderen meer hoeft? :)
Als je vrouw of vriendin vraagt of je je wilt laten steriliseren omdat ze te lui is om de pil nog te slikken (ook al heb je toch geen interesse meer in seks met haar :P na al die jaren), zou je dit doen voor haar? Of voel je je dan een cuck? :')
Ik vind het raar dat je je in je mannelijkheid aangetast zou voelen bij sterilisatie.
Het is een kleine ingreep en je merkt er daarna verder niets meer van. En voor je partner scheelt het het ongemak van elke dag weer hormonen slikken, en het risico dat daarbij iets fout gaat.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220669178
Ik zou het wel overwegen als mijn sma geen pil wil slikken. Anders blijf je gebonden aan anaal
  dinsdag 28 april 2026 @ 09:54:24 #7
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220669774
Nee joh, daar krijg je prostaatkanker van.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_220670250
Het zou een goede discussie samen zijn om hierover na te denken.

Je moet ten 1e wel heel zeker zijn dat je geen kinderen (meer) wilt.
Dat moet jij als man weten, niet afhankelijk van de vrouw.

Weet je dit heel zeker dan kan je ervoor kiezen, het is relatief veilig om te laten doen als man zijnde.
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 13:46:08 #9
441859 crew  Lenny77
pi_220671269
Deze OP is weer een juweeltje :')
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 13:46:35 #10
441859 crew  Lenny77
pi_220671270
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:54 schreef LordofLeaves het volgende:
Nee joh, daar krijg je prostaatkanker van.
Nee
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 13:47:03 #11
441859 crew  Lenny77
pi_220671273
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:37 schreef bianconeri het volgende:
Het zou een goede discussie samen zijn om hierover na te denken.

Je moet ten 1e wel heel zeker zijn dat je geen kinderen (meer) wilt.
Dat moet jij als man weten, niet afhankelijk van de vrouw.

Weet je dit heel zeker dan kan je ervoor kiezen, het is relatief veilig om te laten doen als man zijnde.
Je zou je zaad altijd nog kunnen laten invriezen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220671284
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:47 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Je zou je zaad altijd nog kunnen laten invriezen?
Dat kan, maar daar zou ik zelf dan niet voor kiezen.
Tenzij je nog heel jong bent ofzo en wellicht gaat veranderen in wel/geen kinderen nemen.
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:53:01 #13
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_220671299
Ik heb nu twee kinderen, oudste bijna 2.
Durf, onafhankelijk van mijn vrouw / relatie, wel te zeggen dat ik geen kinderen meer wil. En dus wil ik me wel laten steriliseren.

Maar toch, ergens merk ik dat ik de stap nog niet maak. Weet niet precies waarom, toch omdat het iets medisch is denk ik.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 13:55:43 #14
441859 crew  Lenny77
pi_220671312
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:53 schreef KaBuf het volgende:
Ik heb nu twee kinderen, oudste bijna 2.
Durf, onafhankelijk van mijn vrouw / relatie, wel te zeggen dat ik geen kinderen meer wil. En dus wil ik me wel laten steriliseren.

Maar toch, ergens merk ik dat ik de stap nog niet maak. Weet niet precies waarom, toch omdat het iets medisch is denk ik.
Of je leeftijd?
Ik kan mij voorstellen dat je als 28 jarige nog wat twijfels hebt.
Eenmaal richting de 40 wordt het een ander verhaal.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:56:53 #15
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220671321
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:47 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Je zou je zaad altijd nog kunnen laten invriezen?
Dat, en anders is er nog de optie van refertilisatie. Invriezen lijkt me de voorkeur hebben dan.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 13:59:26 #16
441859 crew  Lenny77
pi_220671332
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:56 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Dat, en anders is er nog de optie van refertilisatie. Invriezen lijkt me de voorkeur hebben dan.
Ja, hersteloperatie of zaad uit je ballen laten halen met een naald lijkt mij minder ideaal
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 28 april 2026 @ 14:02:34 #17
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220671353
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:59 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja, hersteloperatie of zaad uit je ballen laten halen met een naald lijkt mij minder ideaal
Prachtige poëzie wel hoor Lenny _O_.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 14:07:38 #18
441859 crew  Lenny77
pi_220671386
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2026 14:02 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Prachtige poëzie wel hoor Lenny _O_.
:D
Daar komt het grofweg gezegd wel op neer :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 28 april 2026 @ 14:08:19 #19
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220671394
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 14:07 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
:D
Daar komt het grofweg gezegd wel op neer :P
Je hebt ook zeker geen ongelijk dus hè :s).
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  dinsdag 28 april 2026 @ 14:09:56 #20
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_220671409
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:55 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Of je leeftijd?
Ik kan mij voorstellen dat je als 28 jarige nog wat twijfels hebt.
Eenmaal richting de 40 wordt het een ander verhaal.
Zit ertussen, ben 34 :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_220671454
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2026 14:02 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Prachtige poëzie wel hoor Lenny _O_.
Teveel in R&P gemod, zelf besmet geraakt. :+
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220671459
Je kan het toch ook weer ongedaan maken? So I was told... :wtf:
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 14:16:33 #23
5428 crew  miss_sly
pi_220671467
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 23:14 schreef dikkedaniel het volgende:
Zou jij je als man laten steriliseren nadat je je vrouw bevrucht hebt omdat je toch geen kinderen meer hoeft? :)
Als je vrouw of vriendin vraagt of je je wilt laten steriliseren omdat ze te lui is om de pil nog te slikken (ook al heb je toch geen interesse meer in seks met haar :P na al die jaren), zou je dit doen voor haar? Of voel je je dan een cuck? :')
Misschien moet je dan zelf niet te lui zijn om de mannenpil te gaan slikken, een condoom te gebruiken of andere manieren verzinnen zodat je je (imaginaire, dat moge duidelijk zijn) vrouw of vriendin niet ongewenst zwanger maakt. Maar als je toch al geen interesse hebt in seks met haar, dan gebruik je lekker je handjes en heb je geen anticonceptie nodig.

Maar goed, zoals gezegd, dit is puur 'wat-als', als er zulke nonsens uit je toetsenbord komt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 28 april 2026 @ 15:01:42 #24
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220671718
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 14:15 schreef nostra het volgende:
Je kan het toch ook weer ongedaan maken? So I was told... :wtf:
Jup: refertilisatie.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 15:04:00 #25
441859 crew  Lenny77
pi_220671725
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 april 2026 14:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Teveel in R&P gemod, zelf besmet geraakt. :+
:D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220671890
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:47 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Je zou je zaad altijd nog kunnen laten invriezen?
En dan valt voor 72 uur de stroom uit, daar sta je dan met je noodpakket :')

(ook even oppassen met de ingevroren eierdopjes met creme fraiche :P .... STICKEREN !)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2026 15:44:02 ]
pi_220671905
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:55 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Of je leeftijd?
Ik kan mij voorstellen dat je als 28 jarige nog wat twijfels hebt.
Eenmaal richting de 40 wordt het een ander verhaal.
Of omdat het (vrijwel) onomkeerbaar is?
pi_220671915
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 23:14 schreef dikkedaniel het volgende:
Zou jij je als man laten steriliseren nadat je je vrouw bevrucht hebt omdat je toch geen kinderen meer hoeft? :)
Als je vrouw of vriendin vraagt of je je wilt laten steriliseren omdat ze te lui is om de pil nog te slikken (ook al heb je toch geen interesse meer in seks met haar :P na al die jaren), zou je dit doen voor haar? Of voel je je dan een cuck? :')
Jij doet het toch met kerels dus zie het probleem niet
pi_220672040
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:47 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Jij doet het toch met kerels dus zie het probleem niet
Hij was toch een hetero sis-man?
pi_220672107
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:58 schreef r_one het volgende:

[..]
Hij was toch een hetero sis-man?
Zou best kunnen
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 17:14:51 #31
441859 crew  Lenny77
pi_220672509
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:42 schreef r_one het volgende:

[..]
En dan valt voor 72 uur de stroom uit, daar sta je dan met je noodpakket :')

(ook even oppassen met de ingevroren eierdopjes met creme fraiche :P .... STICKEREN !)
Ik zou dat ergens gespecialiseerd in laten vriezen :X
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 17:15:51 #32
441859 crew  Lenny77
pi_220672516
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:45 schreef r_one het volgende:

[..]
Of omdat het (vrijwel) onomkeerbaar is?
Maar nog steeds mogelijk plus je kan nog altijd zaad uit je ballen halen.

Dus.. nee, das geen excuus *O*
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 28 april 2026 @ 17:17:29 #33
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220672527
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:42 schreef r_one het volgende:

[..]
En dan valt voor 72 uur de stroom uit, daar sta je dan met je noodpakket :')

(ook even oppassen met de ingevroren eierdopjes met creme fraiche :P .... STICKEREN !)
Ziekenhuizen e.d. hebben wel een backup stroomvoorziening.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 17:17:45 #34
441859 crew  Lenny77
pi_220672529
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:45 schreef r_one het volgende:

[..]
Of omdat het (vrijwel) onomkeerbaar is?
En vrijwel onomkeerbaar is ook niet echt waar he?

Belangrijkste slagingspercentages:

Terugkeer van zaadcellen (technisch succes): Bij ongeveer 94% van de mannen verschijnen er weer zaadcellen in het sperma.
Zwangerschapskans: Meer dan de helft van de mannen kan na deze hersteloperatie weer een kind verwekken
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220672568
Ik zit er al heel lang over na te denken omdat ik sowieso absoluut geen kinderen wil, maar het hele idee van de boel daar open te laten snijden vind ik verschrikkelijk :'(

Verder zou het top zijn. Vriendin niet meer aan de anticonceptie, nooit meer condooms nodig tenzij je een crackjunk neukt ofzo ^O^
No amount of money ever bought a second of time.
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 17:26:28 #36
441859 crew  Lenny77
pi_220672579
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 17:25 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik zit er al heel lang over na te denken omdat ik sowieso absoluut geen kinderen wil, maar het hele idee van de boel daar open te laten snijden vind ik verschrikkelijk :'(

Verder zou het top zijn. Vriendin niet meer aan de anticonceptie, nooit meer condooms nodig tenzij je een crackjunk neukt ofzo ^O^
De ingreep zelf is klein hoor. Echt open snijden doen ze niet.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 28 april 2026 @ 18:05:43 #37
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_220672782
Hier gezin compleet en laten steriliseren.

Vrouw te lui om de pil te slikken vind ik een totaal respectloze opmerking en was bij ons niet aan de orde.

Ben blij dat ze van die hormonen af is en dat is ook veel waard.
pi_220673027
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 18:05 schreef TR08 het volgende:
n totaal respectloze opmerking en was bij ons niet aan de orde.
Dit.
  dinsdag 28 april 2026 @ 18:54:03 #39
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220673182
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 17:25 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik zit er al heel lang over na te denken omdat ik sowieso absoluut geen kinderen wil,

Waarom niet?
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  dinsdag 28 april 2026 @ 18:59:05 #40
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_220673212
Hier na 6 miskramen in 2 jaar tijd en de leeftijd van 46 behaald besloten dat het genoeg is.
Ook de keuze gemaakt om te steraliseren. Puur zodat de vrouw de pil niet meer hoeft te slikken (ze is zonder pilgebruik veel geiler :9~ ) en niet gedwongen aan de condoom *O* (geen uitleg nodig).
Winwin situatie dus.
pi_220673215
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 18:54 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Waarom niet?
Omdat ik geen zin heb om 18 jaar van mijn leven op te offeren aan een stel kut blagen?
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 28 april 2026 @ 19:00:32 #42
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220673219
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 18:59 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Omdat ik geen zin heb om 18 jaar van mijn leven op te offeren aan een stel kut blagen?
Misschien maar beter ook in jouw geval.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_220673221
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:00 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Misschien maar beter ook in jouw geval.
:')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_220681510
Hier ook laten doen als man zijnde, na 3 kinderen vond ik het wel genoeg. Vrouw wou na al die jaren niet meer aan de hormonen en iedere keer met condoom is ook ruk. Zag ook behoorlijk op tegen de ingreep maar stelde al met al niks voor. Alleen een paar dagen na de ingreep gevoelig, verder nergens last van
pi_220681796
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 18:59 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:
Hier na 6 miskramen in 2 jaar tijd en de leeftijd van 46 behaald besloten dat het genoeg is.
Ook de keuze gemaakt om te steraliseren. Puur zodat de vrouw de pil niet meer hoeft te slikken (ze is zonder pilgebruik veel geiler :9~ ) en niet gedwongen aan de condoom *O* (geen uitleg nodig).
Winwin situatie dus.
Heftig man....
Dat is echt balen.

Maar ja gezien ook je leeftijd is het ook niet meer van toepassing.
Dan is zo´n keuze idd wel te snappen.
  donderdag 30 april 2026 @ 21:42:58 #46
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_220686058
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 03:30 schreef plesner het volgende:
Hier ook laten doen als man zijnde, na 3 kinderen vond ik het wel genoeg. Vrouw wou na al die jaren niet meer aan de hormonen en iedere keer met condoom is ook ruk. Zag ook behoorlijk op tegen de ingreep maar stelde al met al niks voor. Alleen een paar dagen na de ingreep gevoelig, verder nergens last van
Ja hier ook en vind het prima, zoveel wijven al geneukt, verder voor nageslacht gezorgd en dan is het wel mooi geweest allemaal, het houdt een keer op
Le Diable
pi_220688633
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:58 schreef r_one het volgende:

[..]
Hij was toch een hetero sis-man?
Sis man? Is dat een kerel die gaat sissen als er een aantrekkelijke dame voorbij loopt (een van de vele mysteries van deze tijd...)?
pi_220688670
Mijn ex vrouw had na de geboorte van de tweede het plan om mij naar de poli te sturen voor een snip/snip. Niet gedaan en blij toe.

Enerzijds omdat het werd gebracht als een moetje. Niet de juiste manier.

Maar bovenal omdat ik zelf om meerdere redenen het voor ons niet echt een logische oplossing vond.

Persoonlijk vind ik dat je zoiets ook nooit kan eisen. Het blijft een medische ingreep en daarbij geldt toch altijd her/his body, her/his choice.
pi_220689577
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Sis man? Is dat een kerel die gaat sissen als er een aantrekkelijke dame voorbij loopt (een van de vele mysteries van deze tijd...)?
Geen idee, mot je hem vragen.

ONZ / Je als hetero sis-man laten uitwonen....
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 15:05:49 #50
441859 crew  Lenny77
pi_220689774
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:56 schreef VEM2012 het volgende:
Mijn ex vrouw had na de geboorte van de tweede het plan om mij naar de poli te sturen voor een snip/snip. Niet gedaan en blij toe.

Enerzijds omdat het werd gebracht als een moetje. Niet de juiste manier.

Maar bovenal omdat ik zelf om meerdere redenen het voor ons niet echt een logische oplossing vond.

Persoonlijk vind ik dat je zoiets ook nooit kan eisen. Het blijft een medische ingreep en daarbij geldt toch altijd her/his body, her/his choice.
Eisen niet nee. Maar na tig jaren anticonceptie en de bijwerkingen daarvan zodat de man m er lekker bloot in kan steken, zwangerschappen en bevallingen is het natuurlijk wel netjes dat jij als man dat stukje anticonceptie van haar eindelijk weg kan nemen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220690178
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:05 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Eisen niet nee. Maar na tig jaren anticonceptie en de bijwerkingen daarvan zodat de man m er lekker bloot in kan steken, zwangerschappen en bevallingen is het natuurlijk wel netjes dat jij als man dat stukje anticonceptie van haar eindelijk weg kan nemen.
Platgeslagen heb je gelijk. Maar dit soort zaken zijn zelden zo zwart/wit natuurlijk.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 15:42:19 #52
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220690336
Nou die ingreep zelf wel hoor. Twee sneetjes en vier keer knippen, niks geen grijs gebied.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 15:44:04 #53
5428 crew  miss_sly
pi_220690359
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:05 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Eisen niet nee. Maar na tig jaren anticonceptie en de bijwerkingen daarvan zodat de man m er lekker bloot in kan steken, zwangerschappen en bevallingen is het natuurlijk wel netjes dat jij als man dat stukje anticonceptie van haar eindelijk weg kan nemen.
Precies dat.

Natuurlijk kun je zoiets niet eisen. Maar wij hebben er wel een gesprek over gehad, waarin ik heb aangegeven geen hormonale anticonceptie te willen, en ook geen koperspiraal. Dat ik prima kon leven met condooms. Dus dat het aan hem was of hij liever condooms wilde gebruiken, of wilde kiezen voor een sterilisatie.

We hebben uiteindelijk jaren, tot ik niet meer zwanger kon worden, condooms gebruikt. Ging ook prima, overigens :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 1 mei 2026 @ 21:58:27 #54
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_220693150
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 07:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Heftig man....
Dat is echt balen.

Maar ja gezien ook je leeftijd is het ook niet meer van toepassing.
Dan is zo´n keuze idd wel te snappen.
Thnx, overigens hebben we al 3 gezonde kids dus was die beslissing iets makkelijker te nemen dan wanneer er geen kinderen waren geweest.
pi_220806156
geen kinderen, en al enkele jaren gesteriliseerd, dus hoef mij er geen zorgen meer over te maken dat het kan gebeuren

kostte wat overtuigingskracht om de artsen ervan te overtuigen (je bent jong, etc..)

dus als het na voortplanting zou zijn geweest zou ik het ook gedaan hebben

[ Bericht 15% gewijzigd door mschol op 16-05-2026 07:07:57 ]
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220807393
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 23:14 schreef dikkedaniel het volgende:
Zou jij je als man laten steriliseren nadat je je vrouw bevrucht hebt omdat je toch geen kinderen meer hoeft? :)
Als je vrouw of vriendin vraagt of je je wilt laten steriliseren omdat ze te lui is om de pil nog te slikken (ook al heb je toch geen interesse meer in seks met haar :P na al die jaren), zou je dit doen voor haar? Of voel je je dan een cuck? :')
De vrouwen die dit vragen zijn zelf ook meestal al behoorlijk op leeftijd (naderen het einde van hun vruchtbare periode). Het motief is waarschijnlijk niet alleen wat wordt uitgesproken.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:38:18 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220807747
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:35 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
De vrouwen die dit vragen zijn zelf ook meestal al behoorlijk op leeftijd (naderen het einde van hun vruchtbare periode). Het motief is waarschijnlijk niet alleen wat wordt uitgesproken.
Wat insinueer je? Als je als stel je gezin compleet hebt, is dat voldoende aanleiding toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 11:47:12 #58
441859 crew  Lenny77
pi_220807794
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:38 schreef Duvel het volgende:

[..]
Wat insinueer je? Als je als stel je gezin compleet hebt, is dat voldoende aanleiding toch?
Hij insinueert dat vrouwen hun man onvruchtbaar willen maken omdat zij dat zelf ook bijna zijn.

Niet omdat ze zelf al 30j voor anticonceptie hebben gezorgd met nevenwerkingen plus risico's, en die man zijn kinderen hebben gedragen en gebaard (ook niet zonder risico's). En nu graag een periode vrij willen zijn.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:53:46 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220807831
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:47 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hij insinueert dat vrouwen hun man onvruchtbaar willen maken omdat zij dat zelf ook bijna zijn.

Niet omdat ze zelf al 30j voor anticonceptie hebben gezorgd met nevenwerkingen plus risico's, en die man zijn kinderen hebben gedragen en gebaard (ook niet zonder risico's). En nu graag een periode vrij willen zijn.
Het was ook meer een retorische vraag... Gewoon de hele toon.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 11:55:59 #60
441859 crew  Lenny77
pi_220807847
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:53 schreef Duvel het volgende:

[..]
Het was ook meer een retorische vraag... Gewoon de hele toon.
Ik denk dat die toon idd wel duidelijk was :P
Mijn antwoord was dan eigenlijk ook meer op hem gericht dan op jou :@
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220807858
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:38 schreef Duvel het volgende:

[..]
Wat insinueer je? Als je als stel je gezin compleet hebt, is dat voldoende aanleiding toch?
Wat ik bedoel is dat vrouwen dit vanuit hun eigen perspectief benaderen (daarom vragen ze dit ook nooit als ze zelf nog de mogelijkheid (willen) hebben om kinderen te krijgen). Dat de man wellicht nog kinderen zou willen krijgen met een andere vrouw is iets wat vooral geen rol mag spelen in de overweging. Gezien je nooit weet hoe het leven loopt is het nogal wat om dat van je partner te verlangen.

(Overigens kunnen vrouwen zich natuurlijk ook laten steriliseren. Kleine moeite toch?)
pi_220807936
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:58 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
Wat ik bedoel is dat vrouwen dit vanuit hun eigen perspectief benaderen (daarom vragen ze dit ook nooit als ze zelf nog de mogelijkheid (willen) hebben om kinderen te krijgen). Dat de man wellicht nog kinderen zou willen krijgen met een andere vrouw is iets wat vooral geen rol mag spelen in de overweging. Gezien je nooit weet hoe het leven loopt is het nogal wat om dat van je partner te verlangen.

(Overigens kunnen vrouwen zich natuurlijk ook laten steriliseren. Kleine moeite toch?)
Op zich heb je een punt dat mannen wellicht met hun tweede jongere vrouw nog kinderen willen, maar ik snap ook wel dat vrouwen die gedachte niet echt mee laten spelen in hun overweging, omdat je als je zoiets vraagt je als het goed is uitgaat van dat de relatie blijft voortduren.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:10:22 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220807943
Daarbij ken ik ook stellen waarbij er ook nog een kind kwam na de sterilisatie, wel door een ingreep en wat gedoe, maar het is niet geheel onmogelijk om nog een tweede leg te beginnen na de knip.

Maar eerlijk gezegd: je kunt als man toch ook gewoon klaar zijn met voortplanten?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_220808007
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Op zich heb je een punt dat mannen wellicht met hun tweede jongere vrouw nog kinderen willen, maar ik snap ook wel dat vrouwen die gedachte niet echt mee laten spelen in hun overweging, omdat je als je zoiets vraagt je als het goed is uitgaat van dat de relatie blijft voortduren.
Dat snap ik heel goed, en een fijne bijkomstigheid van een dergelijke ingreep is dat het die mannen minder aantrekkelijk maakt voor zo'n scenario.
pi_220808010
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:10 schreef Duvel het volgende:
Daarbij ken ik ook stellen waarbij er ook nog een kind kwam na de sterilisatie, wel door een ingreep en wat gedoe, maar het is niet geheel onmogelijk om nog een tweede leg te beginnen na de knip.

Maar eerlijk gezegd: je kunt als man toch ook gewoon klaar zijn met voortplanten?
Natuurlijk, maar laat dat vooral je eigen beslissing zijn.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:23:00 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220808026
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:20 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
Natuurlijk, maar laat dat vooral je eigen beslissing zijn.
Dan is dat het ook van de vrouw. Dus geen onveilige seks meer, want zij heeft geen zin meer in die hormonale meuk. Of ze zoekt een leuke man die wel geknipt is. Wie is de bedreiging?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_220808029
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:10 schreef Duvel het volgende:
Daarbij ken ik ook stellen waarbij er ook nog een kind kwam na de sterilisatie, wel door een ingreep en wat gedoe, maar het is niet geheel onmogelijk om nog een tweede leg te beginnen na de knip.

Maar eerlijk gezegd: je kunt als man toch ook gewoon klaar zijn met voortplanten?
De praktijk is dat wanneer je uit elkaar gaat je als man met kinderen ruwweg drie vijvers hebt:

1. Vrouwen die al kinderen hebben en die derhalve (meestal) klaar zijn met baren.

2. Vrouwen die nog geen kinderen hebben en ze ook niet willen.

3. Vrouwen die nog geen kinderen hebben en ze wel willen.

Ad 1. als je zelf kinderen hebt en de ander ook is het lastig om samen wat op te bouwen, want je hebt twee schema's om rekening mee te houden. Daarnaast zitten kinderen van een ander vaak helemaal niet te wachten op bemoeienis van jou met de opvoeding, wat dus leidt tot twee verschillende opvoedstijlen onder 1 dak als je wil gaan samenwonen. Kort gezegd: dit is heel lastig om goed te laten werken. Kan, maar is dus lastig.

Ad 2. Vrouwen die geen kinderen willen, willen ook geen kinderen van anderen (believe me...). Zelfs al zeggen ze dat ze voor jou best hun best willen doen, als puntje bij paaltje komt... hooguit met tegenzin. En kinderen vragen veel van je. Zelfs als je wel van kinderen houdt zijn kinderen van een ander gewoon een last en is het wederom lastig om dit te laten slagen, ook al ben je nog zo dol op elkaar (wat doorgaans de reden is om de rode vlag aan het begin te negeren).

Ad 3. Op zichzelf is dit de categorie waarmee je de beste kans hebt om succesvol een langere relatie aan te gaan. Alleen: deze vrouwen verwachten uiteraard dat jij nog vruchtbaar bent. En als je weet dat je dat niet meer bent, dan val je voor deze categorie af. Een hersteloperatie is dan natuurlijk een optie, maar het vermindert de kans enorm.

Dus vanuit de man bezien is het behouden van zijn vruchtbaarheid best een slimme zet. Ook al heb je geen zin meer in kinderen. Met de juiste vrouw komt die zin wellicht nog terug (of: is ze het waard om die zin weer te maken).
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 12:24:14 #68
441859 crew  Lenny77
pi_220808036
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:58 schreef Quiche_lorraine het volgende:

(Overigens kunnen vrouwen zich natuurlijk ook laten steriliseren. Kleine moeite toch?)
Die 30 jaren zijn geen moeite?
Plus sterilisatie bij vrouwen is een flinke buik ingreep onder algehele narcose, hoezo kleine moeite? Bij mannen gewoon onder plaatselijke verdoving een snipje door wat huid.

Maar ok, we weten wel welke kant je op wil gaan...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220808057
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:19 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
Dat snap ik heel goed, en een fijne bijkomstigheid van een dergelijke ingreep is dat het die mannen minder aantrekkelijk maakt voor zo'n scenario.
Zie hierboven wat ik daar net over heb geschreven... ;)
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 12:29:03 #70
441859 crew  Lenny77
pi_220808062
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:23 schreef VEM2012 het volgende:

Dus vanuit de man bezien is het behouden van zijn vruchtbaarheid best een slimme zet. Ook al heb je geen zin meer in kinderen. Met de juiste vrouw komt die zin wellicht nog terug (of: is ze het waard om die zin weer te maken).
Maar dan ga je er als man vanuit dat de relatie gaat klappen? Dat je er eigenlijk al wel klaar mee bent.
Ja dan moet je zeker je vruchtbaarheid behouden.
Maar in het geval van dit scenario vind ik dan eerder dat je sowieso de relatie moet verlaten en je partner ook de kans moet geven om nieuw geluk te vinden ipv haar aan de anticonceptie te houden omdat jij zit te wachten tot er misschien iets beters langs komt?
Dat is pas smerig..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220808068
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Die 30 jaren zijn geen moeite?
Plus sterilisatie bij vrouwen is een flinke buik ingreep onder algehele narcose, hoezo kleine moeite? Bij mannen gewoon onder plaatselijke verdoving een snipje door wat huid.

Maar ok, we weten wel welke kant je op wil gaan...
Zie de post van VEM2012.

Het is gewoon een belangenafweging, en mannen hebben ook belangen. Vrouwen leveren het minste in als ze zich laten steriliseren als ze richting de 40 gaan en al een voltooid gezin hebben. Niet onredelijk toch?
pi_220808091
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:23 schreef Duvel het volgende:

[..]
Dan is dat het ook van de vrouw. Dus geen onveilige seks meer, want zij heeft geen zin meer in die hormonale meuk. Of ze zoekt een leuke man die wel geknipt is. Wie is de bedreiging?
Er zijn gewoon meerdere mogelijkheden en die bespreek je gewoon samen.

Dat is ook wat mij enorm tegen de borst heeft gestuit. Het hele idee van dat ik dat haar verplicht was, want zij had haar hele leven de pil geslikt voor mij (daar was ze mee begonnen toen ze 12 was ofzo, dus 6 jaar voordat ik haar heb ontmoet, tot zover 'voor jou').

Naast nog wat andere specifieke zaken die maakten dat het eigenlijk gewoon een vreemde keuze was. Maar ja, ze had ergens gelezen dat mannen het soort van verplicht zijn en dat zijn mannen dus niet.
pi_220808095
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:30 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
Zie de post van VEM2012.

Het is gewoon een belangenafweging, en mannen hebben ook belangen. Vrouwen leveren het minste in als ze zich laten steriliseren als ze richting de 40 gaan en al een voltooid gezin hebben. Niet onredelijk toch?
Wat leveren mannen in bij sterilisatie en wat leveren vrouwen in?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 12:32:58 #74
441859 crew  Lenny77
pi_220808101
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:30 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
Zie de post van VEM2012.

Het is gewoon een belangenafweging, en mannen hebben ook belangen. Vrouwen leveren het minste in als ze zich laten steriliseren als ze richting de 40 gaan en al een voltooid gezin hebben. Niet onredelijk toch?
Ze hebben al heel flink geleverd tegen dan.
Maar nogmaals: als je als man niet wil omwille van de mogelijkheid een nieuwe jonge vrouw te kunnen bevruchten, dan sta je in mijn ogen al met een been uit de relatie. Wees dan een man en ga dan helemaal weg.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:34:47 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220808128
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Naast nog wat andere specifieke zaken die maakten dat het eigenlijk gewoon een vreemde keuze was. Maar ja, ze had ergens gelezen dat mannen het soort van verplicht zijn en dat zijn mannen dus niet.
Vrouwen ook niet. En gezien het verschil in zwaarte van de operatie, lijkt me de keuze voor de man evident.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_220808131
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Die 30 jaren zijn geen moeite?
Plus sterilisatie bij vrouwen is een flinke buik ingreep onder algehele narcose, hoezo kleine moeite? Bij mannen gewoon onder plaatselijke verdoving een snipje door wat huid.

Maar ok, we weten wel welke kant je op wil gaan...
Ik heb ergens gelezen dat sterilisatie bij vrouwen ook zonder algehele narcose kan.

Wat daarvan ook moge zijn: er zijn meer opties dan steriliseren. Ik begrijp ook heel goed dat vrouwen geen zin hebben in de pil. Of in een spiraaltje. Of sterilisatie. Maar net zo goed staat het mannen vrij om daar niets voor te voelen.

Lichamelijke integriteit is een mensenrecht zelfs.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 12:35:13 #77
441859 crew  Lenny77
pi_220808134
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:32 schreef VEM2012 het volgende:


Naast nog wat andere specifieke zaken die maakten dat het eigenlijk gewoon een vreemde keuze was. Maar ja, ze had ergens gelezen dat mannen het soort van verplicht zijn en dat zijn mannen dus niet.
Verplichten is nooit een optie.
Maar het is wel iets wat je voor je vrouw kan overhebben.
Maar ok, misschien wist jij toen ook wel dat je relatie het niet zou redden op termijn. Dat zal dan vast meegespeeld hebben.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 12:38:47 #78
5428 crew  miss_sly
pi_220808169
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb ergens gelezen dat sterilisatie bij vrouwen ook zonder algehele narcose kan.

Wat daarvan ook moge zijn: er zijn meer opties dan steriliseren. Ik begrijp ook heel goed dat vrouwen geen zin hebben in de pil. Of in een spiraaltje. Of sterilisatie. Maar net zo goed staat het mannen vrij om daar niets voor te voelen.

Lichamelijke integriteit is een mensenrecht zelfs.
Je moet niet alles geloven wat je leest ;)

Niemand is iets verplicht aan de ander. Maar ieder is wel vrij voor zichzelf een keuze te maken. Dus toen er bij ons geen kind meer zou komen, heb ik een beslissing genomen voor mezelf en bij hem de keuze neergelegd hoe hij dan samen wilde zorgen dat er geen zwangerschap meer zou komen.

Ik zou het persoonlijk wel een ding vinden als een man zich niet wil steriliseren omdat hij zijn vruchtbaarheid wil behouden 'voor het geval dat'. Ik ben het met @Lenny77 eens: dan sta je kennelijk al met één been buiten de relatie, dan kun je er maar beter echt een punt achter zetten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 12:40:08 #79
441859 crew  Lenny77
pi_220808182
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb ergens gelezen dat sterilisatie bij vrouwen ook zonder algehele narcose kan.

Wat daarvan ook moge zijn: er zijn meer opties dan steriliseren. Ik begrijp ook heel goed dat vrouwen geen zin hebben in de pil. Of in een spiraaltje. Of sterilisatie. Maar net zo goed staat het mannen vrij om daar niets voor te voelen.

Lichamelijke integriteit is een mensenrecht zelfs.
Sterilisatie bij vrouwen is altijd onder narcose want laparoscopisch.
Een tijdje is geëxperimenteerd met veertjes via de vagina maar dat is afgevoerd.

En ja natuurlijk is dat een mensenrecht en kan nooit verplicht worden.

Het is gewoon dat er hier wordt gezegd dat het een kleine moeite is voor vrouwen om het zelf te doen en dat de beide ingrepen als even zwaar (of licht) worden beschreven. Dat is het dus niet.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220808183
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ze hebben al heel flink geleverd tegen dan.
Maar nogmaals: als je als man niet wil omwille van de mogelijkheid een nieuwe jonge vrouw te kunnen bevruchten, dan sta je in mijn ogen al met een been uit de relatie. Wees dan een man en ga dan helemaal weg.
Je kan als man ook weduwnaar worden he. Zou jij als vrouw willen dat je man dan alleen blijft omwille van deze beslissing? Nee toch.

Mijn punt is dat je de toekomst niet kent. Waarom zou je onomkeerbare beslissingen nemen die je later danig in de weg kunnen zitten? Daar moet je niet licht over denken.
pi_220808184
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar dan ga je er als man vanuit dat de relatie gaat klappen? Dat je er eigenlijk al wel klaar mee bent.
Ja dan moet je zeker je vruchtbaarheid behouden.
Maar in het geval van dit scenario vind ik dan eerder dat je sowieso de relatie moet verlaten en je partner ook de kans moet geven om nieuw geluk te vinden ipv haar aan de anticonceptie te houden omdat jij zit te wachten tot er misschien iets beters langs komt?
Dat is pas smerig..
Nou ga je ervan uit dat die man plannen heeft om zijn vrouw te verlaten. Dat is natuurlijk een reden om nu al te verkassen, eens. Maar er zijn wel meer redenen.

Zeker met jonge kinderen is een relatie kwetsbaar. Dat is toch vaak het moment dat je uit elkaar kan gaan groeien. Ook al doe je dan je best om de boel bij elkaar te houden, het feit dat het kan klappen is iets wat je in je achterhoofd kan houden. Zoals ik altijd een gordel draag in de auto, zonder ooit te denken: als ik straks een leuke boom tegenkom ga ik daar tegenaan rijden.
pi_220808186
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:34 schreef Duvel het volgende:

[..]
Vrouwen ook niet. En gezien het verschil in zwaarte van de operatie, lijkt me de keuze voor de man evident.
De gevolgen zijn voor de man veel groter dan voor de vrouw.
pi_220808194
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:34 schreef Duvel het volgende:

[..]
Vrouwen ook niet. En gezien het verschil in zwaarte van de operatie, lijkt me de keuze voor de man evident.
Een spiraaltje zetten is dan weer een nog minder invasieve ingreep. Dus als je het zo wil gaan bekijken, dan wint het condoom.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 12:45:52 #84
441859 crew  Lenny77
pi_220808225
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:40 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
Je kan als man ook weduwnaar worden he. Zou jij als vrouw willen dat je man dan alleen blijft omwille van deze beslissing? Nee toch.

Mijn punt is dat je de toekomst niet kent. Waarom zou je onomkeerbare beslissingen nemen die je later danig in de weg kunnen zitten? Daar moet je niet licht over denken.
Maar ze zijn niet onomkeerbaar!
Een sterilisatie omkeren bij mannen is in 97% van de mannen succesvol. Na 15j zelfs nog 70%. En stel dat het toch niet lukt op die manier, dan kunnen ze nog steeds zaadcellen uit je testikels halen. Je bent niet gecastreerd he??
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220808226
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:35 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Verplichten is nooit een optie.
Maar het is wel iets wat je voor je vrouw kan overhebben.
Maar ok, misschien wist jij toen ook wel dat je relatie het niet zou redden op termijn. Dat zal dan vast meegespeeld hebben.
Het S woord was bij ons al gevallen inderdaad. En dan waren er nog een aantal redenen. Waaronder de hele praktische: open relatie. En dan is sterilisatie van de vaste partner net even wat minder effectief zeg maar.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 12:46:59 #86
441859 crew  Lenny77
pi_220808229
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:40 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
De gevolgen zijn voor de man veel groter dan voor de vrouw.
Nee dus niet. Dat probeer ik dus duidelijk te maken...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 12:48:13 #87
441859 crew  Lenny77
pi_220808236
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een spiraaltje zetten is dan weer een nog minder invasieve ingreep. Dus als je het zo wil gaan bekijken, dan wint het condoom.
Maar dan zit je nog steeds aan de hormonen of aan zware maandelijkse bloedingen igv een koperspiraal.

Condoom is meh :{
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220808249
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je moet niet alles geloven wat je leest ;)

Niemand is iets verplicht aan de ander. Maar ieder is wel vrij voor zichzelf een keuze te maken. Dus toen er bij ons geen kind meer zou komen, heb ik een beslissing genomen voor mezelf en bij hem de keuze neergelegd hoe hij dan samen wilde zorgen dat er geen zwangerschap meer zou komen.

Ik zou het persoonlijk wel een ding vinden als een man zich niet wil steriliseren omdat hij zijn vruchtbaarheid wil behouden 'voor het geval dat'. Ik ben het met @:Lenny77 eens: dan sta je kennelijk al met één been buiten de relatie, dan kun je er maar beter echt een punt achter zetten.
Wegblijven uit het Haga Ziekenhuis dan, want die schrijven:

Plaatselijke verdoving met een roesje (sedatie): Steeds meer ziekenhuizen en klinieken bieden de mogelijkheid aan om de operatie uit te voeren onder plaatselijke verdoving van de buikwand in combinatie met een licht slaapmiddel (een roesje). Je bent dan ontspannen en merkt weinig van de ingreep, maar je ademt zelfstandig en bent sneller hersteld van de verdoving dan bij een algehele narcose.

Hoe dan ook: ik neem aan dat jullie beiden ook een gordel dragen in de auto... Ik vind het wel erg kort door de bocht geredeneerd dat je dan ook al met een been buiten de relatie staat. Het is niet heel erg romantisch gedacht. Maar wel heel realistisch.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 12:51:03 #89
441859 crew  Lenny77
pi_220808256
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het S woord was bij ons al gevallen inderdaad. En dan waren er nog een aantal redenen. Waaronder de hele praktische: open relatie. En dan is sterilisatie van de vaste partner net even wat minder effectief zeg maar.
En nu zijn we er.
Ja natuurlijk zou ik als man dan niet voor een sterilisatie gaan.
Was wel eerlijker geweest als je dat in het begin er al bij had vermeld ipv het volledig op haar te steken en met mensenrechten te sabelen.
Je wist dat het niet ging blijven duren.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:53:45 #90
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220808272
Wanneer je al een stel koters ter wereld ingeschopt hebt, is het helemaal geen slecht idee te laten steriliseren. Dan heb je tenminste ook niet bij een one night stand dat ze plotseling zwanger is.
pi_220808276
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:51 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
En nu zijn we er.
Ja natuurlijk zou ik als man dan niet voor een sterilisatie gaan.
Was wel eerlijker geweest als je dat in het begin er al bij had vermeld ipv het volledig op haar te steken en met mensenrechten te sabelen.
Je wist dat het niet ging blijven duren.
Maar dat weet je toch nooit? Soms gaat het opeens fout. Het is gewoon realistisch om dergelijke scenario's mee te nemen in de overweging.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:55:19 #92
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220808286
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:54 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
Maar dat weet je toch nooit? Soms gaat het opeens fout. Het is gewoon realistisch om dergelijke scenario's mee te nemen in de overweging.
Maar dat wil toch niet zeggen dat je als zolder-Fokker op je 50e nog keer kinderen gaat maken? Ik vind dat echt een non-reden, eerlijk gezegd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_220808287
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:48 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar dan zit je nog steeds aan de hormonen of aan zware maandelijkse bloedingen igv een koperspiraal.

Condoom is meh :{
Helemaal eens met dat condooms meh zijn. Ik wil alleen maar zeggen dat de redenatie minst invasive ingrijp leidt tot de keuze condoom.

Ik denk dat je als partners samen gewoon moet praten over wat voor jullie de beste keuze is. Achteraf bezien hebben wij de beste keuze voor onszelf gemaakt (ook al omdat mijn ex vrouw geen klachten heeft van het spiraaltje) en ook een keuze waar we op dat moment beiden achter konden staan.

Dat is veel belangrijker dan de uitkomst van het overleg.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 12:55:52 #94
441859 crew  Lenny77
pi_220808289
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wanneer je al een stel koters ter wereld ingeschopt hebt, is het helemaal geen slecht idee te laten steriliseren. Dan heb je tenminste ook niet bij een one night stand dat ze plotseling zwanger is.
Mij lijkt het idd een vrijheid die je als man krijgt.
En mocht je toch ooit nog kinderen willen, dan is dit nog steeds mogelijk.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220808294
Ik proef wat animositeit bij de vrouwen.

MIsschien om even duidelijk te maken dat ik omgekeerd iets dergelijks nooit van een vrouw zou verlangen. Gesteld dat we op 25e jarige leeftijd al twee kinderen hebben, en ik dat wel helemaal goed vind. Dan zou ik niet voor mijn partner willen beslissen dat dat voor haar ook genoeg is (in welke omstandigheid dan ook) - en gek genoeg denk ik dat de vrouwen dit nu wel goed zullen begrijpen. Dit zijn afwegingen die je helemaal zelf moet maken, en daar moet je zeer zeker niet in gedwongen worden.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 12:58:28 #96
441859 crew  Lenny77
pi_220808296
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:54 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
Maar dat weet je toch nooit? Soms gaat het opeens fout. Het is gewoon realistisch om dergelijke scenario's mee te nemen in de overweging.
Dan nog is het omkeerbaar.

Ik denk dat het ook wel belangrijk is om mee te nemen hoe oud de man is en de omstandigheden.
Stel jullie zijn 5 jaar samen, kleine kindjes en de man is rond de 30. Niet doen.
Maar als jullie al 20j samen zijn, de man is 45+ en jullie hebben kinderen die bijna uit huis gaan: zeker iets om te overwegen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 12:59:09 #97
441859 crew  Lenny77
pi_220808302
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Helemaal eens met dat condooms meh zijn. Ik wil alleen maar zeggen dat de redenatie minst invasive ingrijp leidt tot de keuze condoom.

Ik denk dat je als partners samen gewoon moet praten over wat voor jullie de beste keuze is. Achteraf bezien hebben wij de beste keuze voor onszelf gemaakt (ook al omdat mijn ex vrouw geen klachten heeft van het spiraaltje) en ook een keuze waar we op dat moment beiden achter konden staan.

Dat is veel belangrijker dan de uitkomst van het overleg.
Eens
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220808304
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:51 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
En nu zijn we er.
Ja natuurlijk zou ik als man dan niet voor een sterilisatie gaan.
Was wel eerlijker geweest als je dat in het begin er al bij had vermeld ipv het volledig op haar te steken en met mensenrechten te sabelen.
Je wist dat het niet ging blijven duren.
Nee, nou maak je een draai die niet klopt.

Nogmaals: het ging fout bij de eis.

Daarnaast speelde mee dat we daarvoor al een mindere tijd hadden gehad, maar niet in de zin van 'nou, het is nog een paar maandjes uitzitten en dan gaan we toch uit elkaar'. Die discussie hebben we gevoerd toen ze nog zwanger was als ik mij goed herinner. Je denkt toch niet dat we bewust een tweede kind gekregen hebben terwijl we al wisten dat we uit elkaar zouden gaan?

Nee, dat werd pas duidelijk nadat de tweede er was en het verschil tussen 1 en 2 kinderen groter bleek te zijn dan tussen 0 en 1.

Verder zie ik ook niet in dat ik het volledig op haar steek. Sterker nog, uiteindelijk hebben we gewoon een normaal gesprek erover gehad met de uitkomst die het had die gebaseerd was op onze situatie (waarbij op dat moment er geen plannen waren (voor zover ik weet) om uit elkaar te gaan).
pi_220808315
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:55 schreef Duvel het volgende:

[..]
Maar dat wil toch niet zeggen dat je als zolder-Fokker op je 50e nog keer kinderen gaat maken? Ik vind dat echt een non-reden, eerlijk gezegd.
Zijn er zolder-Fokkers met kinderen? Lijkt mij een beetje haaks op elkaar staan.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 13:01:27 #100
441859 crew  Lenny77
pi_220808316
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, nou maak je een draai die niet klopt.

Nogmaals: het ging fout bij de eis.

Daarnaast speelde mee dat we daarvoor al een mindere tijd hadden gehad, maar niet in de zin van 'nou, het is nog een paar maandjes uitzitten en dan gaan we toch uit elkaar'. Die discussie hebben we gevoerd toen ze nog zwanger was als ik mij goed herinner. Je denkt toch niet dat we bewust een tweede kind gekregen hebben terwijl we al wisten dat we uit elkaar zouden gaan?

Nee, dat werd pas duidelijk nadat de tweede er was en het verschil tussen 1 en 2 kinderen groter bleek te zijn dan tussen 0 en 1.

Verder zie ik ook niet in dat ik het volledig op haar steek. Sterker nog, uiteindelijk hebben we gewoon een normaal gesprek erover gehad met de uitkomst die het had die gebaseerd was op onze situatie (waarbij op dat moment er geen plannen waren (voor zover ik weet) om uit elkaar te gaan).
Onbewust gaat dit toch wel meespelen lijkt mij.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')