abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220690178
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:05 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Eisen niet nee. Maar na tig jaren anticonceptie en de bijwerkingen daarvan zodat de man m er lekker bloot in kan steken, zwangerschappen en bevallingen is het natuurlijk wel netjes dat jij als man dat stukje anticonceptie van haar eindelijk weg kan nemen.
Platgeslagen heb je gelijk. Maar dit soort zaken zijn zelden zo zwart/wit natuurlijk.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 15:42:19 #52
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220690336
Nou die ingreep zelf wel hoor. Twee sneetjes en vier keer knippen, niks geen grijs gebied.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 15:44:04 #53
5428 crew  miss_sly
pi_220690359
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:05 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Eisen niet nee. Maar na tig jaren anticonceptie en de bijwerkingen daarvan zodat de man m er lekker bloot in kan steken, zwangerschappen en bevallingen is het natuurlijk wel netjes dat jij als man dat stukje anticonceptie van haar eindelijk weg kan nemen.
Precies dat.

Natuurlijk kun je zoiets niet eisen. Maar wij hebben er wel een gesprek over gehad, waarin ik heb aangegeven geen hormonale anticonceptie te willen, en ook geen koperspiraal. Dat ik prima kon leven met condooms. Dus dat het aan hem was of hij liever condooms wilde gebruiken, of wilde kiezen voor een sterilisatie.

We hebben uiteindelijk jaren, tot ik niet meer zwanger kon worden, condooms gebruikt. Ging ook prima, overigens :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 1 mei 2026 @ 21:58:27 #54
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_220693150
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 07:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Heftig man....
Dat is echt balen.

Maar ja gezien ook je leeftijd is het ook niet meer van toepassing.
Dan is zo´n keuze idd wel te snappen.
Thnx, overigens hebben we al 3 gezonde kids dus was die beslissing iets makkelijker te nemen dan wanneer er geen kinderen waren geweest.
pi_220806156
geen kinderen, en al enkele jaren gesteriliseerd, dus hoef mij er geen zorgen meer over te maken dat het kan gebeuren

kostte wat overtuigingskracht om de artsen ervan te overtuigen (je bent jong, etc..)

dus als het na voortplanting zou zijn geweest zou ik het ook gedaan hebben

[ Bericht 15% gewijzigd door mschol op 16-05-2026 07:07:57 ]
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220807393
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 23:14 schreef dikkedaniel het volgende:
Zou jij je als man laten steriliseren nadat je je vrouw bevrucht hebt omdat je toch geen kinderen meer hoeft? :)
Als je vrouw of vriendin vraagt of je je wilt laten steriliseren omdat ze te lui is om de pil nog te slikken (ook al heb je toch geen interesse meer in seks met haar :P na al die jaren), zou je dit doen voor haar? Of voel je je dan een cuck? :')
De vrouwen die dit vragen zijn zelf ook meestal al behoorlijk op leeftijd (naderen het einde van hun vruchtbare periode). Het motief is waarschijnlijk niet alleen wat wordt uitgesproken.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:38:18 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220807747
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:35 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
De vrouwen die dit vragen zijn zelf ook meestal al behoorlijk op leeftijd (naderen het einde van hun vruchtbare periode). Het motief is waarschijnlijk niet alleen wat wordt uitgesproken.
Wat insinueer je? Als je als stel je gezin compleet hebt, is dat voldoende aanleiding toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 11:47:12 #58
441859 crew  Lenny77
pi_220807794
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:38 schreef Duvel het volgende:

[..]
Wat insinueer je? Als je als stel je gezin compleet hebt, is dat voldoende aanleiding toch?
Hij insinueert dat vrouwen hun man onvruchtbaar willen maken omdat zij dat zelf ook bijna zijn.

Niet omdat ze zelf al 30j voor anticonceptie hebben gezorgd met nevenwerkingen plus risico's, en die man zijn kinderen hebben gedragen en gebaard (ook niet zonder risico's). En nu graag een periode vrij willen zijn.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:53:46 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220807831
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:47 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hij insinueert dat vrouwen hun man onvruchtbaar willen maken omdat zij dat zelf ook bijna zijn.

Niet omdat ze zelf al 30j voor anticonceptie hebben gezorgd met nevenwerkingen plus risico's, en die man zijn kinderen hebben gedragen en gebaard (ook niet zonder risico's). En nu graag een periode vrij willen zijn.
Het was ook meer een retorische vraag... Gewoon de hele toon.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 11:55:59 #60
441859 crew  Lenny77
pi_220807847
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:53 schreef Duvel het volgende:

[..]
Het was ook meer een retorische vraag... Gewoon de hele toon.
Ik denk dat die toon idd wel duidelijk was :P
Mijn antwoord was dan eigenlijk ook meer op hem gericht dan op jou :@
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220807858
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:38 schreef Duvel het volgende:

[..]
Wat insinueer je? Als je als stel je gezin compleet hebt, is dat voldoende aanleiding toch?
Wat ik bedoel is dat vrouwen dit vanuit hun eigen perspectief benaderen (daarom vragen ze dit ook nooit als ze zelf nog de mogelijkheid (willen) hebben om kinderen te krijgen). Dat de man wellicht nog kinderen zou willen krijgen met een andere vrouw is iets wat vooral geen rol mag spelen in de overweging. Gezien je nooit weet hoe het leven loopt is het nogal wat om dat van je partner te verlangen.

(Overigens kunnen vrouwen zich natuurlijk ook laten steriliseren. Kleine moeite toch?)
pi_220807936
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:58 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
Wat ik bedoel is dat vrouwen dit vanuit hun eigen perspectief benaderen (daarom vragen ze dit ook nooit als ze zelf nog de mogelijkheid (willen) hebben om kinderen te krijgen). Dat de man wellicht nog kinderen zou willen krijgen met een andere vrouw is iets wat vooral geen rol mag spelen in de overweging. Gezien je nooit weet hoe het leven loopt is het nogal wat om dat van je partner te verlangen.

(Overigens kunnen vrouwen zich natuurlijk ook laten steriliseren. Kleine moeite toch?)
Op zich heb je een punt dat mannen wellicht met hun tweede jongere vrouw nog kinderen willen, maar ik snap ook wel dat vrouwen die gedachte niet echt mee laten spelen in hun overweging, omdat je als je zoiets vraagt je als het goed is uitgaat van dat de relatie blijft voortduren.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:10:22 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220807943
Daarbij ken ik ook stellen waarbij er ook nog een kind kwam na de sterilisatie, wel door een ingreep en wat gedoe, maar het is niet geheel onmogelijk om nog een tweede leg te beginnen na de knip.

Maar eerlijk gezegd: je kunt als man toch ook gewoon klaar zijn met voortplanten?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_220808007
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Op zich heb je een punt dat mannen wellicht met hun tweede jongere vrouw nog kinderen willen, maar ik snap ook wel dat vrouwen die gedachte niet echt mee laten spelen in hun overweging, omdat je als je zoiets vraagt je als het goed is uitgaat van dat de relatie blijft voortduren.
Dat snap ik heel goed, en een fijne bijkomstigheid van een dergelijke ingreep is dat het die mannen minder aantrekkelijk maakt voor zo'n scenario.
pi_220808010
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:10 schreef Duvel het volgende:
Daarbij ken ik ook stellen waarbij er ook nog een kind kwam na de sterilisatie, wel door een ingreep en wat gedoe, maar het is niet geheel onmogelijk om nog een tweede leg te beginnen na de knip.

Maar eerlijk gezegd: je kunt als man toch ook gewoon klaar zijn met voortplanten?
Natuurlijk, maar laat dat vooral je eigen beslissing zijn.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:23:00 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220808026
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:20 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
Natuurlijk, maar laat dat vooral je eigen beslissing zijn.
Dan is dat het ook van de vrouw. Dus geen onveilige seks meer, want zij heeft geen zin meer in die hormonale meuk. Of ze zoekt een leuke man die wel geknipt is. Wie is de bedreiging?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_220808029
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:10 schreef Duvel het volgende:
Daarbij ken ik ook stellen waarbij er ook nog een kind kwam na de sterilisatie, wel door een ingreep en wat gedoe, maar het is niet geheel onmogelijk om nog een tweede leg te beginnen na de knip.

Maar eerlijk gezegd: je kunt als man toch ook gewoon klaar zijn met voortplanten?
De praktijk is dat wanneer je uit elkaar gaat je als man met kinderen ruwweg drie vijvers hebt:

1. Vrouwen die al kinderen hebben en die derhalve (meestal) klaar zijn met baren.

2. Vrouwen die nog geen kinderen hebben en ze ook niet willen.

3. Vrouwen die nog geen kinderen hebben en ze wel willen.

Ad 1. als je zelf kinderen hebt en de ander ook is het lastig om samen wat op te bouwen, want je hebt twee schema's om rekening mee te houden. Daarnaast zitten kinderen van een ander vaak helemaal niet te wachten op bemoeienis van jou met de opvoeding, wat dus leidt tot twee verschillende opvoedstijlen onder 1 dak als je wil gaan samenwonen. Kort gezegd: dit is heel lastig om goed te laten werken. Kan, maar is dus lastig.

Ad 2. Vrouwen die geen kinderen willen, willen ook geen kinderen van anderen (believe me...). Zelfs al zeggen ze dat ze voor jou best hun best willen doen, als puntje bij paaltje komt... hooguit met tegenzin. En kinderen vragen veel van je. Zelfs als je wel van kinderen houdt zijn kinderen van een ander gewoon een last en is het wederom lastig om dit te laten slagen, ook al ben je nog zo dol op elkaar (wat doorgaans de reden is om de rode vlag aan het begin te negeren).

Ad 3. Op zichzelf is dit de categorie waarmee je de beste kans hebt om succesvol een langere relatie aan te gaan. Alleen: deze vrouwen verwachten uiteraard dat jij nog vruchtbaar bent. En als je weet dat je dat niet meer bent, dan val je voor deze categorie af. Een hersteloperatie is dan natuurlijk een optie, maar het vermindert de kans enorm.

Dus vanuit de man bezien is het behouden van zijn vruchtbaarheid best een slimme zet. Ook al heb je geen zin meer in kinderen. Met de juiste vrouw komt die zin wellicht nog terug (of: is ze het waard om die zin weer te maken).
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 12:24:14 #68
441859 crew  Lenny77
pi_220808036
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:58 schreef Quiche_lorraine het volgende:

(Overigens kunnen vrouwen zich natuurlijk ook laten steriliseren. Kleine moeite toch?)
Die 30 jaren zijn geen moeite?
Plus sterilisatie bij vrouwen is een flinke buik ingreep onder algehele narcose, hoezo kleine moeite? Bij mannen gewoon onder plaatselijke verdoving een snipje door wat huid.

Maar ok, we weten wel welke kant je op wil gaan...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220808057
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:19 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
Dat snap ik heel goed, en een fijne bijkomstigheid van een dergelijke ingreep is dat het die mannen minder aantrekkelijk maakt voor zo'n scenario.
Zie hierboven wat ik daar net over heb geschreven... ;)
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 12:29:03 #70
441859 crew  Lenny77
pi_220808062
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:23 schreef VEM2012 het volgende:

Dus vanuit de man bezien is het behouden van zijn vruchtbaarheid best een slimme zet. Ook al heb je geen zin meer in kinderen. Met de juiste vrouw komt die zin wellicht nog terug (of: is ze het waard om die zin weer te maken).
Maar dan ga je er als man vanuit dat de relatie gaat klappen? Dat je er eigenlijk al wel klaar mee bent.
Ja dan moet je zeker je vruchtbaarheid behouden.
Maar in het geval van dit scenario vind ik dan eerder dat je sowieso de relatie moet verlaten en je partner ook de kans moet geven om nieuw geluk te vinden ipv haar aan de anticonceptie te houden omdat jij zit te wachten tot er misschien iets beters langs komt?
Dat is pas smerig..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220808068
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Die 30 jaren zijn geen moeite?
Plus sterilisatie bij vrouwen is een flinke buik ingreep onder algehele narcose, hoezo kleine moeite? Bij mannen gewoon onder plaatselijke verdoving een snipje door wat huid.

Maar ok, we weten wel welke kant je op wil gaan...
Zie de post van VEM2012.

Het is gewoon een belangenafweging, en mannen hebben ook belangen. Vrouwen leveren het minste in als ze zich laten steriliseren als ze richting de 40 gaan en al een voltooid gezin hebben. Niet onredelijk toch?
pi_220808091
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:23 schreef Duvel het volgende:

[..]
Dan is dat het ook van de vrouw. Dus geen onveilige seks meer, want zij heeft geen zin meer in die hormonale meuk. Of ze zoekt een leuke man die wel geknipt is. Wie is de bedreiging?
Er zijn gewoon meerdere mogelijkheden en die bespreek je gewoon samen.

Dat is ook wat mij enorm tegen de borst heeft gestuit. Het hele idee van dat ik dat haar verplicht was, want zij had haar hele leven de pil geslikt voor mij (daar was ze mee begonnen toen ze 12 was ofzo, dus 6 jaar voordat ik haar heb ontmoet, tot zover 'voor jou').

Naast nog wat andere specifieke zaken die maakten dat het eigenlijk gewoon een vreemde keuze was. Maar ja, ze had ergens gelezen dat mannen het soort van verplicht zijn en dat zijn mannen dus niet.
pi_220808095
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:30 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
Zie de post van VEM2012.

Het is gewoon een belangenafweging, en mannen hebben ook belangen. Vrouwen leveren het minste in als ze zich laten steriliseren als ze richting de 40 gaan en al een voltooid gezin hebben. Niet onredelijk toch?
Wat leveren mannen in bij sterilisatie en wat leveren vrouwen in?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 12:32:58 #74
441859 crew  Lenny77
pi_220808101
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:30 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
Zie de post van VEM2012.

Het is gewoon een belangenafweging, en mannen hebben ook belangen. Vrouwen leveren het minste in als ze zich laten steriliseren als ze richting de 40 gaan en al een voltooid gezin hebben. Niet onredelijk toch?
Ze hebben al heel flink geleverd tegen dan.
Maar nogmaals: als je als man niet wil omwille van de mogelijkheid een nieuwe jonge vrouw te kunnen bevruchten, dan sta je in mijn ogen al met een been uit de relatie. Wees dan een man en ga dan helemaal weg.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:34:47 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220808128
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Naast nog wat andere specifieke zaken die maakten dat het eigenlijk gewoon een vreemde keuze was. Maar ja, ze had ergens gelezen dat mannen het soort van verplicht zijn en dat zijn mannen dus niet.
Vrouwen ook niet. En gezien het verschil in zwaarte van de operatie, lijkt me de keuze voor de man evident.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')