Ik las het netquote:Op zaterdag 25 april 2026 21:49 schreef Kaatje1 het volgende:
@:sarabi https://www.nu.nl/wetensc(...)uit-mesopotamie.html
Als er veel over wordt geklaagd kun je toch beter geld in de sloot gooien, zie je het tenminste nog wegdrijvenquote:Op zaterdag 25 april 2026 23:24 schreef Sarabi het volgende:
Morgenavond gaan we voor ons weer een nieuw restaurant in de Efteling uitproberen. Ben benieuwd, ik lees vooral veel klachten dat het allemaal erg lang duurt.
We hebben geen haast dus als de enige klacht is dat het traag is dan komt het wel goed.quote:Op zaterdag 25 april 2026 23:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als er veel over wordt geklaagd kun je toch beter geld in de sloot gooien, zie je het tenminste nog wegdrijven
Moggequote:Op zaterdag 25 april 2026 23:31 schreef Blues het volgende:
Wij keken Yvet v Boven in Ierland en deze messenmaker![]()
https://www.fingalfergusonknives.com/store
Reviews zijn subjectief.quote:Op zondag 26 april 2026 04:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
We hebben geen haast dus als de enige klacht is dat het traag is dan komt het wel goed.
Sowieso klagen mensen graag over alles in en om de Efteling online, als we daar naar zouden luisteren zouden we er nooit meer komen.
Dat denk ik ookquote:Op zondag 26 april 2026 10:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Reviews zijn subjectief.
Als je een verwachting had om 'ff snel' een hapje te doen, duurt het lang.
Personeelstekort kan ook een reden zijn, doe je niks aan.
Zelf wat meer sturen en de medewerkers roepen/een seintje geven helpt ook.
Succes en sterktequote:Op zondag 26 april 2026 10:07 schreef Blues het volgende:
Zometeen weg voor de fotoshoot van M en haar dochters. Ik heb er slecht van geslapen
Sterkte met de zware taak.quote:Op zondag 26 april 2026 10:07 schreef Blues het volgende:
Zometeen weg voor de fotoshoot van M en haar dochters. Ik heb er slecht van geslapen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga nu maar ff een stuk lopen![]()
[ Bericht 29% gewijzigd door Blues op 26-04-2026 20:54:17 ]
Naar ook dat t zo pijn doet, raar voelt.quote:Op zondag 26 april 2026 14:45 schreef Vanyel het volgende:
Ik dacht vooraf 'ach dat kaal, ik heb ook wel eens heel kort getondeust, hoe erg kan het zijn'. En ik had voor de eerste chemo ook al de tondeuse superkort eroverheen gehaald.
Maar behalve dat het uitvallen dus pijn doet en je hoofdhuid daarna ook raar gevoelig blijft, is het niet tondeuse of scheerkaal maar echt haarloos blinkend bijna spiegelend kaal. Viel me zo tegen, dat ik tegen mijn eigen verwachting in onder geen enkele voorwaarde buiten de deur zonder muts gezien wilde worden.
Was er geen hoofdhuidkoeling mogelijk, of is dat inmiddels alweer achterhaald? Dat had m'n ma destijds, 2014, en dat werkte best goedquote:Op zondag 26 april 2026 14:45 schreef Vanyel het volgende:
Ik dacht vooraf 'ach dat kaal, ik heb ook wel eens heel kort getondeust, hoe erg kan het zijn'. En ik had voor de eerste chemo ook al de tondeuse superkort eroverheen gehaald.
Maar behalve dat het uitvallen dus pijn doet en je hoofdhuid daarna ook raar gevoelig blijft, is het niet tondeuse of scheerkaal maar echt haarloos blinkend bijna spiegelend kaal. Viel me zo tegen, dat ik tegen mijn eigen verwachting in onder geen enkele voorwaarde buiten de deur zonder muts gezien wilde worden.
Je hebt gelijk. Excuus. 💐 Het is haarwerk.quote:Op zondag 26 april 2026 17:46 schreef derLudolf het volgende:
Haarwerk, een pruik draag je met carnaval
Waarom zou het voor een man anders zijn?quote:Op zondag 26 april 2026 16:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Naar ook dat t zo pijn doet, raar voelt.
Snap goed dat je daar niet mee naar buiten wilde. Ook rot om te exposen aan/voor kinderen/vrouw?
Ex had na paar kuren ook echt nergens haar meer, wenkbrauwen, armen, benen, schaamhaar.
Maar als man is t mss minder erg.
M. krijgt 3 soorten chemo in 1. Er was zo'n icecap aangeboden, maar ze gaat dat niet doen.
Vooral de kinderen vonden het oncomfortabel. Best onhandig, want die muts zat ook best vervelend.quote:Op zondag 26 april 2026 16:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Naar ook dat t zo pijn doet, raar voelt.
Snap goed dat je daar niet mee naar buiten wilde. Ook rot om te exposen aan/voor kinderen/vrouw?
Ugh, ik had er 2 en dat was al dikke kak.quote:M. krijgt 3 soorten chemo in 1. Er was zo'n icecap aangeboden, maar ze gaat dat niet doen.
Werkt niet bij elke chemo even goed dus een ik had een gemene.quote:Op zondag 26 april 2026 17:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Was er geen hoofdhuidkoeling mogelijk, of is dat inmiddels alweer achterhaald? Dat had m'n ma destijds, 2014, en dat werkte best goed
Van het chemogebabbel of?quote:
Van wat jij (en anderen) hebben moeten doorstaan of door moeten gaan.quote:
Heb je ook van die bandana's geprobeerd? En hoe is het aangroeien nu?quote:Op zondag 26 april 2026 19:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vooral de kinderen vonden het oncomfortabel. Best onhandig, want die muts zat ook best vervelend.
Mijn wenkbrauwen en wimpers gingen pas stom doen toen de kuren allang afgelopen waren.
[..]
Ugh, ik had er 2 en dat was al dikke kak.
Mij werd verteld dat die ice cap bij de mijne ook zo'n beetje 3 procent kans had op het gewenste effect.
Het kost ook zoveel extra investering, zo'n ding. Eerder in t zkh zijn, langer blijven, hele tijd oncomfortabel koud tot pijnlijk, risico op stevige hoofdpijn ervan.
Ik snap haar wel
Omdat er heel veel meer mannen al kaal zijn uit vrije wil, je dat heel vaak ziet.quote:Op zondag 26 april 2026 18:17 schreef z80 het volgende:
[..]
Waarom zou het voor een man anders zijn?
Je uiterlijk en het gevoel van/op je huid veranderd in een paar dagen compleet.
Niet alleen een gladde kop, maar al het haar valt uit. Geen wenkbrauwen en wimpers meer en geen haar op de armen. Je ziet er meteen anders uit.
Daarbij weet direct iedereen dat je aan de chemo. Verstoppen gaat niet meer.
Kaal uit vrije wil is anders dan chemo kaal. Tenzij je in bad gaat met ontharingsmiddel.quote:Op zondag 26 april 2026 20:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Omdat er heel veel meer mannen al kaal zijn uit vrije wil, je dat heel vaak ziet.
Wedervraag, niet om vervelend te doen, maar waarom moet je je verstoppen.
De meeste mensen kijken helemaal niet zo krek. Of in elk geval niet naar een kaal mannenhoofd. Een kaal vrouwenhoofd trekt bekijks, spiegelend kaal of stoppels maakt dan weer niet echt uit (en het bekijks uit zich in negeren. Een haarloze vrouw wordt actief niet-gezien.)quote:Op zondag 26 april 2026 21:00 schreef z80 het volgende:
Maar dat hoeft niet als uithangbord met neon letters boven je hoofd te zweven.
Dat klopt natuurlijkquote:Op zondag 26 april 2026 21:34 schreef derLudolf het volgende:
Dat doet natuurlijk niet af hoe een man zich er bij voelt. Of ie nou bekijks trekt of niet.
Nee, ik had mutsen. Van die dunne sporty dingen met zo min mogelijk textuur. Het begon een paar weken na de chemo weer te groeien en op mijn hoofd was het al heel snel weer net zo'n dikke bos als het was. Alleen 1 stukje wenkbrauw is weggebleven.quote:Op zondag 26 april 2026 20:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Heb je ook van die bandana's geprobeerd? En hoe is het aangroeien nu?
De kinderen van M. liepen de kamer uit bij dit onderwerp.
Ik heb regelmatig chemoënd en al met muts in de sportschool gezeten maar er heeft nooit iemand gevraagd of dat wel verantwoord was. Is dat een ding?quote:Op zondag 26 april 2026 21:00 schreef z80 het volgende:
En niet nagekeken worden of bijvoorbeeld met sporten de vraag krijgen of dit wel verantwoord is
Dat lijkt me wel kak, dat je van het hele gedoe af bent en dan een hele tijd nog met geen of half haar zit.quote:Op zondag 26 april 2026 21:45 schreef MadMaster het volgende:
Nu is alles weer zoals voorheen, maar dat heeft na de laatste keer even geduurd
Dat is cool en hip, stukje missing wenkbrauwquote:Op zondag 26 april 2026 22:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee, ik had mutsen. Van die dunne sporty dingen met zo min mogelijk textuur. Het begon een paar weken na de chemo weer te groeien en op mijn hoofd was het al heel snel weer net zo'n dikke bos als het was. Alleen 1 stukje wenkbrauw is weggebleven.
Niet op die manier helaasquote:Op zondag 26 april 2026 23:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat is cool en hip, stukje missing wenkbrauw
Ik ben benieuwd naar de drukte, veel plezier!quote:Op maandag 27 april 2026 09:04 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Tijd voor nog een dagje Efteling, benieuwd wat Koningsdag met de drukte doet.
Gisteren was het bijzonder rustig voor een zondag in de vakantie.
Thanks!quote:Op maandag 27 april 2026 09:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de drukte, veel plezier!
Vrijdag was het ook heel goed te doen voor inderdaad vakantie en het mooie weer.
De Deense niet ?quote:Op maandag 27 april 2026 11:32 schreef Barreltje het volgende:
ohja koningsdag. ik ging de gemeente bellen.. die namen natuurlijk niet op![]()
Nederlandse natuurlijk..quote:
Hier was de fietsenmaker geopendquote:Op maandag 27 april 2026 11:39 schreef fietsie het volgende:
Ik vind koningsdag maar stom want fiets is stuk, en de fietsenmaker dicht
quote:Op maandag 27 april 2026 11:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Thanks!
Vandaag is het wel erg druk.
Maar we vermaken ons wel
[ link | afbeelding ]
Verschrikkelijk.quote:Op zondag 26 april 2026 14:45 schreef Vanyel het volgende:
Wat kan er nou helemaal mis gaanquote:Op maandag 27 april 2026 11:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mogguh!
Tv kijken, tussendoor sporten (OMG ik sport op een feestdag) wellicht even de markt over, (uitgestelde) administratie doen.
quote:Op maandag 27 april 2026 14:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Verschrikkelijk.
Mijn man had dat ook, na maandenlange chemo's, de een na de ander. Haar weg en een slordige 35 kilo afgevallen. Hij is er nu weer helemaal bovenop, helemaal schoon. Maar hij heeft nog wel gevolgen van de chemo, reuma en andere gewrichtsproblemen.
Staat nog op mijn lijstje, wandelen bij ingang de Zilk. De enige die ik nog niet 'gedaan' heb. Dank voor de reminderquote:Op maandag 27 april 2026 15:38 schreef borisz het volgende:
Enerzijds gedoken voor Koningsdag. 19km door de AWD van De Zilk..
Maar ik deed toeristische route terug naar huis. In de bus die naar Leiden ging. Kortom het werd een volle bus met mensen uit Noordwijkerhout die in Leiden Kdag gingen vieren. Ik kan wel weer een buslijn afvinken.
Op Leiden wel de rustige bus ipv trein naar Haarlem genomen. Toeristische route.. Op het station was het wel weer druk, maar kon zo de juiste bus naar Haarlem nemen.
Chemo is de Kunst alles dood te maken behalve de Patient, zei een vriend mij eens. Mijn man had een zeer nare variant van Leukemie, 6 maal zware chemo combi Met Experimentele medicijnen over een periode van 6 maanden. Iedere keer een week in het ziekenhuis op isolatie. Daarbuiten zo min mogelijk contact met andere mensen en zeer strikte hygiëne (immuunsysteem werd iedere keer gesloopt)quote:
quote:Op maandag 27 april 2026 16:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Chemo is de Kunst alles dood te maken behalve de Patient, zei een vriend mij eens. Mijn man had een zeer nare variant van Leukemie, 6 maal zware chemo combi Met Experimentele medicijnen over een periode van 6 maanden. Iedere keer een week in het ziekenhuis op isolatie. Daarbuiten zo min mogelijk contact met andere mensen en zeer strikte hygiëne (immuunsysteem werd iedere keer gesloopt)
We zijn nu een tien jaar verder, hij leeft. Het heeft mij veel emotie en mijn baan gekost. We gaan gewoon door. Opstaan en verder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals je het beschrijft klinkt het als een vacuumpomp. Die creëert door negatieve druk betere wondgenezing. Maar dat lijkt me niet logisch bij iemand die net geopereerd is. Pomp zuigt actief af en is voor grote chronische wonden of wonden met infectie. Heb ik zelf nooit gezien.quote:Op maandag 27 april 2026 20:02 schreef AnneX het volgende:
Jeetje…het was loei druk overal in het grote kinderrijke dorp verderop en lokaal met kleedjes en spullen.
Met twee heerlijke verse belegde broodjes en 4 tompoucen naar de Biebcollega.
Samen naar de dag in Dokkum gekeken. Zij is een Friezin van oorsprong.
Om een uur of vijf afgelost.
Zij gaat wonderbaarlijk goed: vrijdag om 8 uur geopereerd. Zaterdag om 13 uur weer thuis. Dochter heeft een A4 uitgeschreven met medicatie schema.
Doet braaf haar loopjes ieder uur. Ook in de tuin. Heeft gedoucht.
@:Cat-astrophe op het litteken op de heup zit een wondpleister en een afdekking met een slangetje en een pompje om het wondvocht af te zuigen zodat de wond droog blijft. Ben jij dat al tegengekomen?
25 jaar geleden had mijn vader zo’n apparaat voor een doorligwond. Door diabetes genas die slecht. De IC had het speciaal voor mijn vader aangeschaft destijdsquote:Op maandag 27 april 2026 20:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zoals je het beschrijft klinkt het als een vacuumpomp. Die creëert door negatieve druk betere wondgenezing. Maar dat lijkt me niet logisch bij iemand die net geopereerd is. Pomp zuigt actief af en is voor grote chronische wonden of wonden met infectie. Heb ik zelf nooit gezien.
Ook kut :/quote:Op maandag 27 april 2026 14:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Verschrikkelijk.
Mijn man had dat ook, na maandenlange chemo's, de een na de ander. Haar weg en een slordige 35 kilo afgevallen. Hij is er nu weer helemaal bovenop, helemaal schoon. Maar hij heeft nog wel gevolgen van de chemo, reuma en andere gewrichtsproblemen.
Mantelzorgerquote:Op maandag 27 april 2026 20:02 schreef AnneX het volgende:
Jeetje…het was loei druk overal in het grote kinderrijke dorp verderop en lokaal met kleedjes en spullen.
Met twee heerlijke verse belegde broodjes en 4 tompoucen naar de Biebcollega.
Samen naar de dag in Dokkum gekeken. Zij is een Friezin van oorsprong.
Om een uur of vijf afgelost.
Zij gaat wonderbaarlijk goed: vrijdag om 8 uur geopereerd. Zaterdag om 13 uur weer thuis. Dochter heeft een A4 uitgeschreven met medicatie schema.
Doet braaf haar loopjes ieder uur. Ook in de tuin. Heeft gedoucht.
@:Cat-astrophe op het litteken op de heup zit een wondpleister en een afdekking met een slangetje en een pompje om het wondvocht af te zuigen zodat de wond droog blijft. Ben jij dat al tegengekomen?
In Duiven?quote:Op maandag 27 april 2026 19:06 schreef z80 het volgende:
Amazing Oriental bezocht. Voor de leuke/scherpe sambals hoef je daar niet te zijn helaas.
Wel weer de voorraad kast kunnen aanvullen. Ze verkopen bijvoorbeeld gedroogde schijfjes knoflook. Makkelijk te bewaren en in de gerechten nemen ze snel vocht op.
Toch jammer dat er hier in Kleve geen toko zit. Soja en ketjap kennen ze hier niet. En iets dat scherp is al helemaal uitgesloten.
Duiven is een groothandel. En een klein beetje te ver om te fietsen.quote:Op maandag 27 april 2026 20:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In Duiven?
Welke sambals zoek je?
…aan het uiteinde van het slangetje zat een apparaatje - eerst dacht ik dat zij een alarm droeg onder de trui -en dit was haar uitleg.quote:Op maandag 27 april 2026 20:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zoals je het beschrijft klinkt het als een vacuumpomp. Die creëert door negatieve druk betere wondgenezing. Maar dat lijkt me niet logisch bij iemand die net geopereerd is. Pomp zuigt actief af en is voor grote chronische wonden of wonden met infectie. Heb ik zelf nooit gezien.
Logischer is een drain. Die zuigt niet actief af maar het vacuüm in het balletje zorgt ervoor dat het teveel aan wondvocht daarin wordt verzameld. Die ken ik wel. Wordt vaker gedaan vlak na een operatie, al heb ik ze bij heupen na thuiskomst ook nooit gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |