Zoals je het beschrijft klinkt het als een vacuumpomp. Die creëert door negatieve druk betere wondgenezing. Maar dat lijkt me niet logisch bij iemand die net geopereerd is. Pomp zuigt actief af en is voor grote chronische wonden of wonden met infectie. Heb ik zelf nooit gezien.quote:Op maandag 27 april 2026 20:02 schreef AnneX het volgende:
Jeetje…het was loei druk overal in het grote kinderrijke dorp verderop en lokaal met kleedjes en spullen.
Met twee heerlijke verse belegde broodjes en 4 tompoucen naar de Biebcollega.
Samen naar de dag in Dokkum gekeken. Zij is een Friezin van oorsprong.
Om een uur of vijf afgelost.
Zij gaat wonderbaarlijk goed: vrijdag om 8 uur geopereerd. Zaterdag om 13 uur weer thuis. Dochter heeft een A4 uitgeschreven met medicatie schema.
Doet braaf haar loopjes ieder uur. Ook in de tuin. Heeft gedoucht.
@:Cat-astrophe op het litteken op de heup zit een wondpleister en een afdekking met een slangetje en een pompje om het wondvocht af te zuigen zodat de wond droog blijft. Ben jij dat al tegengekomen?
25 jaar geleden had mijn vader zo’n apparaat voor een doorligwond. Door diabetes genas die slecht. De IC had het speciaal voor mijn vader aangeschaft destijdsquote:Op maandag 27 april 2026 20:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zoals je het beschrijft klinkt het als een vacuumpomp. Die creëert door negatieve druk betere wondgenezing. Maar dat lijkt me niet logisch bij iemand die net geopereerd is. Pomp zuigt actief af en is voor grote chronische wonden of wonden met infectie. Heb ik zelf nooit gezien.
Ook kut :/quote:Op maandag 27 april 2026 14:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Verschrikkelijk.
Mijn man had dat ook, na maandenlange chemo's, de een na de ander. Haar weg en een slordige 35 kilo afgevallen. Hij is er nu weer helemaal bovenop, helemaal schoon. Maar hij heeft nog wel gevolgen van de chemo, reuma en andere gewrichtsproblemen.
Mantelzorgerquote:Op maandag 27 april 2026 20:02 schreef AnneX het volgende:
Jeetje…het was loei druk overal in het grote kinderrijke dorp verderop en lokaal met kleedjes en spullen.
Met twee heerlijke verse belegde broodjes en 4 tompoucen naar de Biebcollega.
Samen naar de dag in Dokkum gekeken. Zij is een Friezin van oorsprong.
Om een uur of vijf afgelost.
Zij gaat wonderbaarlijk goed: vrijdag om 8 uur geopereerd. Zaterdag om 13 uur weer thuis. Dochter heeft een A4 uitgeschreven met medicatie schema.
Doet braaf haar loopjes ieder uur. Ook in de tuin. Heeft gedoucht.
@:Cat-astrophe op het litteken op de heup zit een wondpleister en een afdekking met een slangetje en een pompje om het wondvocht af te zuigen zodat de wond droog blijft. Ben jij dat al tegengekomen?
In Duiven?quote:Op maandag 27 april 2026 19:06 schreef z80 het volgende:
Amazing Oriental bezocht. Voor de leuke/scherpe sambals hoef je daar niet te zijn helaas.
Wel weer de voorraad kast kunnen aanvullen. Ze verkopen bijvoorbeeld gedroogde schijfjes knoflook. Makkelijk te bewaren en in de gerechten nemen ze snel vocht op.
Toch jammer dat er hier in Kleve geen toko zit. Soja en ketjap kennen ze hier niet. En iets dat scherp is al helemaal uitgesloten.
Duiven is een groothandel. En een klein beetje te ver om te fietsen.quote:Op maandag 27 april 2026 20:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In Duiven?
Welke sambals zoek je?
…aan het uiteinde van het slangetje zat een apparaatje - eerst dacht ik dat zij een alarm droeg onder de trui -en dit was haar uitleg.quote:Op maandag 27 april 2026 20:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zoals je het beschrijft klinkt het als een vacuumpomp. Die creëert door negatieve druk betere wondgenezing. Maar dat lijkt me niet logisch bij iemand die net geopereerd is. Pomp zuigt actief af en is voor grote chronische wonden of wonden met infectie. Heb ik zelf nooit gezien.
Logischer is een drain. Die zuigt niet actief af maar het vacuüm in het balletje zorgt ervoor dat het teveel aan wondvocht daarin wordt verzameld. Die ken ik wel. Wordt vaker gedaan vlak na een operatie, al heb ik ze bij heupen na thuiskomst ook nooit gezien.
Da's toch niet raar? Hier geven ouders kisten bier onder de noemer "het alcoholverbod geldt niet achter de voordeur" aan groepen met jongeren die echt niet ouder zijn dan dat.quote:Op maandag 27 april 2026 22:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeezz uit interview met de burgemeester, 13 jaar
“De EHBO heeft het druk gehad met dronken jongeren, constateerde hij tijdens de Koningsnacht toen hij zelf een kijkje ging nemen. „Ik was daar om half negen en dan zag ik al eerste jongeren die in een andere wereld verkeerden. De jongste gisteren die door de EHBO geholpen moest worden was 13 jaar.”
Dus niet, bewust de wet overtreden is nou niet echt een goed voorbeeld. Maar op 13 jarige leeftijd door de ehbo geholpen moeten worden vind ik wel heel jong (zegt dit ouwe wijf)quote:Op maandag 27 april 2026 22:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Da's toch niet raar? Hier geven ouders kisten bier onder de noemer "het alcoholverbod geldt niet achter de voordeur" aan groepen met jongeren die echt niet ouder zijn dan dat.
"Want wij deden dat vroeger ook en kijk maar hoe goed we het doen."
Mwah, ik vind er ook wel iets van als een 40-plusser naar de ehbo moet door alcoholgebruikquote:Op maandag 27 april 2026 22:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dus niet, bewust de wet overtreden is nou niet echt een goed voorbeeld. Maar op 13 jarige leeftijd door de ehbo geholpen moeten worden vind ik wel heel jong (zegt dit ouwe wijf)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Klinkt als een Prevena-pomp, een vacuüm spons die steriel over een chirurgische wond geplaatst wordt en afgedekt wordt met luchtdicht klevend folie, aangesloten op een pomp met een reservoir om wondvocht op te vangen. De eerste 7 dagen na een operatie om postoperatieve wondinfecties en verweking te voorkomen.quote:Op maandag 27 april 2026 20:02 schreef AnneX het volgende:
@:Cat-astrophe op het litteken op de heup zit een wondpleister en een afdekking met een slangetje en een pompje om het wondvocht af te zuigen zodat de wond droog blijft. Ben jij dat al tegengekomen?
quote:Op maandag 27 april 2026 22:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mwah, ik vind er ook wel iets van als een 40-plusser naar de ehbo moet door alcoholgebruikIk vind dat op elke leeftijd eigenlijk wel een domme actie. Maakt me dat een nog ouder wijf?
Inderdaad, ik vind het van iedereen die naar de ehbo moet ivm alcohol misbruik te idioot voor woorden, maar ja, de schade die dat veroorzaaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op maandag 27 april 2026 22:50 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Klinkt als een Prevena-pomp, een vacuüm spons die steriel over een chirurgische wond geplaatst wordt en afgedekt wordt met luchtdicht klevend folie, aangesloten op een pomp met een reservoir om wondvocht op te vangen. De eerste 7 dagen na een operatie om postoperatieve wondinfecties en verweking te voorkomen.
quote:Op maandag 27 april 2026 22:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mwah, ik vind er ook wel iets van als een 40-plusser naar de ehbo moet door alcoholgebruikIk vind dat op elke leeftijd eigenlijk wel een domme actie. Maakt me dat een nog ouder wijf?
Ik denk dat er wel mensen zijn die wat te zeggen hebben over het eerste deel van je spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Tweede deel, helemaal eens.
Ik vind het verder inderdaad op elke leeftijd vrij genant om bij EHBO te eindigen door eigen alcoholgebruik, maar bij 25+ eigenlijk juist meer want die zouden beter in staat moeten zijn om de consequenties te overzien etc.
Verder hoi, wel heel moe maar kan nog niet slapen. Beetje spijt dat ik fysio morgenochtend verzet had van 9.30 naar 8.30 zodat ik erna op tijd nog naar uni kon, want station is dicht en ook wegwerkzaamheden dus ik werk thuis. Gelukkig wel maar 1 afspraak, kan ik de rest van de dingen die ik moet doen op eigen tempo doen. Hele week opzich wel genoeg dingen te doen, maar eigenlijk alleen woensdagmiddag iets wat echt op een uni moet, dus ik hoop dat ik daar iig fit genoeg voor ben. Mooiste zou zijn als ik gewoon morgen als herboren wakker word
.
quote:Op maandag 27 april 2026 23:46 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel mensen zijn die wat te zeggen hebben over het eerste deel van je spoiler. Tweede deel, helemaal eens.
Ik vind het verder inderdaad op elke leeftijd vrij genant om bij EHBO te eindigen door eigen alcoholgebruik, maar bij 25+ eigenlijk juist meer want die zouden beter in staat moeten zijn om de consequenties te overzien etc.
Verder hoi, wel heel moe maar kan nog niet slapen. Beetje spijt dat ik fysio morgenochtend verzet had van 9.30 naar 8.30 zodat ik erna op tijd nog naar uni kon, want station is dicht en ook wegwerkzaamheden dus ik werk thuis. Gelukkig wel maar 1 afspraak, kan ik de rest van de dingen die ik moet doen op eigen tempo doen. Hele week opzich wel genoeg dingen te doen, maar eigenlijk alleen woensdagmiddag iets wat echt op een uni moet, dus ik hoop dat ik daar iig fit genoeg voor ben. Mooiste zou zijn als ik gewoon morgen als herboren wakker word
.
Haha, I figuredquote:Op dinsdag 28 april 2026 04:08 schreef Clubsoda het volgende:
[..]![]()
Ik ging er op aan, ja
![]()
Ik duim voor fitheid vandaag! Ik moest om kwart voor 4 op dus lag ik 2 uur wakker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel ik ook weet dat een heel groot deel van de zuipers geen ‘goed’ excuus geeft hoor. Maar ik ben wat minder hard/snel in mijn oordeel geworden sindsdien.
Eerste wat ik dacht ookquote:Op maandag 27 april 2026 23:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik denk dat er wel mensen zijn die wat te zeggen hebben over het eerste deel van je spoiler
Oh nee dat was me ook onbekend. Kan me het wel ergens indenken door alle schade, maar dat is nu pas wanneer je het zegt. En ik zou ook niet precies kunnen zeggen welke vormen van kanker daarmee gepaard kunnen gaan. Roken heeft dat wat betreft een betere anti-lobby.quote:Op dinsdag 28 april 2026 06:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Eerste wat ik dacht ook
Ik heb vroegah echt wel bijna genant veel gedronken maar het is me nog nooit gelukt daar medische zorg voor nodig te hebben (behalve als je de kanker meetelt, ben ik de enige die echt geen idee had dat die relatie zo sterk is?).
Als ik nu alcoholische versnapering per jaar drink is het veel.
Maar dat is toch niet aan te tonen dat het daardoor komt? Of welquote:Op dinsdag 28 april 2026 06:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Eerste wat ik dacht ook
Ik heb vroegah echt wel bijna genant veel gedronken maar het is me nog nooit gelukt daar medische zorg voor nodig te hebben (behalve als je de kanker meetelt, ben ik de enige die echt geen idee had dat die relatie zo sterk is?).
Als ik nu alcoholische versnapering per jaar drink is het veel.
Nee. Op groepsniveau kun je wel een verband aantonen maar op individueel niveau is dat niet te achterhalen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 07:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet aan te tonen dat het daardoor komt? Of wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |