abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 april 2026 @ 19:13:17 #51
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220607618
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 18:50 schreef Perrin het volgende:
Hier trouwens dezelfde cijfers als die leugenachtige Bart maar nu van het leugenachtige CPB.

Maar goed, feiten ketsen af op jouw ideologisch pantser heb ik de indruk.

[ afbeelding ]

https://www.cpb.nl/ongelijkheid-en-herverdeling
dit bevestigt inderdaad het beeld.

Je kan er niet veel mee. Maar de suggestie dat de beter bedeelde mensen niet genoeg bijdragen kan naar het rijk der fabelen verwezen worden.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220607634
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:12 schreef Perrin het volgende:
Mijn insteek ging wel degelijk over wie er precies de rekening betaalt van de werknemers die in Nederland werkzaam zijn.

En het klinkt logisch: belast bedrijven en vermogen in plaats van inkomen. Maar zo simpel werkt het niet.

Grote bedrijven bewegen internationaal en schuiven winsten weg zodra de belastingdruk stijgt. Je raakt dus vooral de partijen die niet kunnen ontsnappen en dat zijn vaak juist de kleinere bedrijven.

En belangrijker: bedrijven zijn geen pinautomaat, maar de motor van onze welvaart. Als je die te zwaar belast, krijg je minder investeringen, minder groei en uiteindelijk minder belastinginkomsten.

Dus ja, bedrijven belasten hoort erbij. Maar doen alsof je daar 'even' alle herverdeling vandaan haalt, negeert hoe de economie echt werkt.
Leuk dat je het in Nederland amper tot niet belaste vermogen weer negeert.
pi_220607640
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
dit bevestigt inderdaad het beeld.

Je kan er niet veel mee. Maar de suggestie dat de beter bedeelde mensen niet genoeg bijdragen kan naar het rijk der fabelen verwezen worden.
De 'beter bedeelden' hebben vermogen, geen inkomen. Als je je inkomen uit vermogen haalt, heb je momenteel het laagst belaste inkomen van Nederland. Absurd, want zo iemand voegt vaak niets toe aan de maatschappij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2026 19:16:42 ]
  zaterdag 18 april 2026 @ 19:41:20 #54
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220607782
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
De 'beter bedeelden' hebben vermogen, geen inkomen. Als je je inkomen uit vermogen haalt, heb je momenteel het laagst belaste inkomen van Nederland. Absurd, want zo iemand voegt vaak niets toe aan de maatschappij.
Los van je waardeoordelen zijn ook de belastinginkomsten uit vermogens meegerekend in de analyse neem ik aan. Dus ondanks dat inkomsten uit vermogen minder zwaar wordt belast is hún contributie op het geheel behoorlijk.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220607794
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Los van je waardeoordelen zijn ook de belastinginkomsten uit vermogens meegerekend in de analyse neem ik aan. Dus ondanks dat inkomsten uit vermogen minder zwaar wordt belast is hún contributie op het geheel behoorlijk.
Nee, want ze hebben het over inkomens, onder zulke inkomensanalyses wordt het werkelijke inkomen uit vermogen altijd genegeerd, omdat daar helemaal geen cijfers van zijn.
pi_220607836
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Leuk dat je het in Nederland amper tot niet belaste vermogen weer negeert.
Amper tot niet is met het nieuwe Box 3 stelsel ook onzin. Sterker nog, zijn we wereldwijd/binnen de OECD een outlier.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220607908
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Amper tot niet is met het nieuwe Box 3 stelsel ook onzin. Sterker nog, zijn we wereldwijd/binnen de OECD een outlier.
Ik hoop ipv een outlier op een voorloper. Net als ons poldermodel ooit. Aanpakken die vermogende triljonairs met een belastbaar bedrag van een middeninkomen.
pi_220608299
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Amper tot niet is met het nieuwe Box 3 stelsel ook onzin. Sterker nog, zijn we wereldwijd/binnen de OECD een outlier.
36% belasting op je inkomen uit vermogen, als je dan al je inkomen uit vermogen haalt is dat een lachertje. Inkomen uit vermogen hoor je gewoon minstens net zo zwaar te belasten als inkomen uit arbeid, zeker omdat arbeid veel belangrijker is voor een land.
pi_220608306
'Droom van batterijsector gaat eindelijk in vervulling: een eigen testfabriek' https://fd.nl/bedrijfslev(...)utm_term=app-android
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220608325
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 21:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
36% belasting op je inkomen uit vermogen, als je dan al je inkomen uit vermogen haalt is dat een lachertje. Inkomen uit vermogen hoor je gewoon minstens net zo zwaar te belasten als inkomen uit arbeid, zeker omdat arbeid veel belangrijker is voor een land.
En ondertussen willen we dat er durfkapitaal beschikbaar komt voor de broodnodige innovatie. Geen hond die (nu al) zijn geld uitleent tegen 6%, feitelijk na kosten en VRH het risicoloos rendement, maar dan met risico.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220608337
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2026 21:02 schreef nostra het volgende:
'Droom van batterijsector gaat eindelijk in vervulling: een eigen testfabriek' https://fd.nl/bedrijfslev(...)utm_term=app-android
Hele goede zaak, batterijen zijn essentieel voor de energievoorziening.

Probleem waar nu tegenaan gelopen wordt: omwonenden die (al dan niet terecht) klagen over nieuwe batterijlocaties. Eigenlijk is er weinig bekend over het gevaar van grotere opslaglocaties, tot wel meer dan 150 zeecontainers groot. Hoop dat daar ook aandacht voor is.
  zondag 19 april 2026 @ 07:01:11 #62
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220609839
quote:
Minstens 1000 lozingsvergunningen op de plank bij waterschappen en omgevingsdienst

Door: Mijke van Wijk
Gisteren 08:00

Bij waterschappen en omgevingsdiensten liggen minstens duizend lozingsvergunningen op de plank, die nog voor het einde van 2027 moeten worden gecontroleerd. Dan moet Nederland voldoen aan de doelen van de Kaderrichtlijn Water (KRW), de Europese norm voor schoon oppervlakte- en grondwater. Deze achterstanden zijn onwenselijk, zegt minister Karremans tegen journalistiek onderzoeksplatform Pointer (KRO-NCRV).

Milieuorganisatie Natuur & Milieu maakt zich zorgen over de achterstand bij het herzien van de vergunningen. “De overheid heeft te weinig zicht op wat er vergund is en of vergunningen moeten worden aangepast om de KRW-doelen te kunnen halen. Als de chemische kwaliteit van het water niet op orde is, heeft dat consequenties voor alles wat in en rond het water leeft, maar ook voor de zuivering van ons drinkwater én voor de gezondheid van mensen.”

De waterschappen zijn verantwoordelijk over de directe lozingen op de regionale wateren en moeten nog zo’n duizend vergunningen controleren, laten zij aan Pointer laten weten. De omgevingsdiensten, die gaan over andersoortige lozingsvergunningen van alle gemeenten en provincies, weigeren Pointer getallen te noemen.

Aandacht in Tweede Kamer
Het achterlopen heeft ook economische consequenties. Bedrijven wachten lang voordat een vergunning wordt beoordeeld of herzien. In sommige gevallen worden de voorgeschreven termijnen bij aanvragen zelfs overschreden, zegt VNO-NCW. "Dat het proces rond vergunningverlening lang duurt, zorgt voor onzekerheid bij bedrijven. En daardoor stellen sommige bedrijven hun investeringsbeslissing uit. We hebben hiervoor ook aandacht gevraagd bij de Tweede Kamer."

Tekort aan personeel
Eén van de belangrijkste redenen van de achterstand is het tekort aan personeel met specialistische kennis, onder andere veroorzaakt door de vergrijzing. “Ervaren medewerkers stromen uit, terwijl de instroom van nieuwe specialisten beperkt is. Tegelijkertijd zijn de eisen aan het werk de afgelopen jaren juist toegenomen, onder meer door strengere regelgeving en meer aandacht voor zeer zorgwekkende stoffen,” meldt Unie Van Waterschappen.

Minister vindt achterstanden onwenselijk
“Ik weet dat er nog een enorme opgave ligt bij het actualiseren en toetsen van lozingsvergunningen in het kader van de Kaderrichtlijn Water”, laat minister Karremans van Infrastructuur en Waterstaat desgevraagd weten. “Achterstanden bij het actualiseren van vergunningen zijn onwenselijk, omdat actuele vergunningen nodig zijn om lozingen adequaat te reguleren.” Karremans herkent de schaarste aan specialistische kennis en capaciteit en werkt aan het verbeteren van de situatie.

Als Nederland eind 2027 niet voldoet aan de KRW-doelen, kan de Europese Commissie dwangsommen en boetes aan de staat opleggen.
https://www.nporadio1.nl/(...)ppen-omgevingsdienst
  zondag 19 april 2026 @ 09:19:21 #63
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220610077
De netto bijdrage van de onderste helft van de Nederlanders is negatief, dat betekent dus dat de lonen te laag liggen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220610125
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:59 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik hoop ipv een outlier op een voorloper. Net als ons poldermodel ooit. Aanpakken die vermogende triljonairs met een belastbaar bedrag van een middeninkomen.
Waarom wil je die aanpakken? Hebben die iets verkeerds gedaan?
pi_220610268
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 09:28 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Waarom wil je die aanpakken? Hebben die iets verkeerds gedaan?
Er zijn in NL 0 triljaldairs en ongeveer 50 miljardairs (waarbij hun vermogen 'hun' bedrijf is, dus de notie dat die niets voor de samenleving betekenen en hebben betekend is way off: de Adyen-jongens, Mollie, bunq, Damen Shipyards, Heineken of course, CTP etc.).

Er zijn 0, wellicht een handvol, Box3-miljardairs.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 19 april 2026 @ 10:19:13 #66
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220610576
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 09:28 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Waarom wil je die aanpakken? Hebben die iets verkeerds gedaan?
Ja.
Miljardairs stoten in 90 minuten méér CO2 uit dan de meeste mensen in hun leven
pi_220610695
quote:
En wat gaat daar precies een oplossing voor zijn? Legaal, that is.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220610701
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 19 april 2026 @ 10:36:15 #69
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220610734
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 10:28 schreef nostra het volgende:

[..]
En wat gaat daar precies een oplossing voor zijn? Legaal, that is.
Misschien een flinke CO2-belasting of andere manieren van belasten dat hun koopkracht en dus hun vervuiling vermindert.
Maar de CO2 uitstoot is niet het enige probleem van miljardairs. Een ander probleem is politieke beïnvloeding waardoor ze de democratie ondermijnen. Ook is grote ongelijkheid niet ideaal:
quote:
Volgens Stegeman blijkt daarnaast uit onderzoek dat we gelukkig worden van minder ongelijkheid. En daarom zijn Noren, Denen, Finnen en Zweden het gelukkigst. Deze landen staan allemaal in de top 10. "Je hebt daar minder ongelijkheid, een stevig sociaal stelsel en goed onderwijs. Die factoren zorgen ervoor dat mensen gelukkiger worden."
https://www.nporadio1.nl/(...)kkiger-sociale-media
pi_220611630
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 10:36 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Misschien een flinke CO2-belasting of andere manieren van belasten dat hun koopkracht en dus hun vervuiling vermindert.
Maar de CO2 uitstoot is niet het enige probleem van miljardairs. Een ander probleem is politieke beïnvloeding waardoor ze de democratie ondermijnen. Ook is grote ongelijkheid niet ideaal:
[..]
https://www.nporadio1.nl/(...)kkiger-sociale-media
Het artikel spreekt vooral over de co2 uitstoot van hun bedrijven, dat lijkt me niet iets wat je iemand persoonlijk kan aanrekenen.
pi_220611703
quote:
18s.gif Op zaterdag 18 april 2026 14:35 schreef Perrin het volgende:
En ondertussen willen alle rupsjes nooitgenoeg meer en meer vragen van 'de sterkste schouders'.

[ x ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 18:09 schreef Perrin het volgende:
Je ziet ook aan de cijfers van Perplexity dat de onderste 50% netto-ontvanger is. De lasten worden gedragen door een kleine groep.

En wat sommigen betreft is dat nog lang niet genoeg. Die rusten niet tot 60%, 70% of 90% netto-ontvanger is.
Mooi stukje framing weer, gesproken als een echte neoliberaal.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220611750
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 12:54 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het artikel spreekt vooral over de co2 uitstoot van hun bedrijven, dat lijkt me niet iets wat je iemand persoonlijk kan aanrekenen.
Shell is tegenwoordig ook verantwoordelijk voor jouw benzineuitstoot. :')
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220612142
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator zondag 19 april 2026 @ 14:31:51 #74
375570 crew  Cyan9
pi_220612411
quote:
84s.gif Op zondag 19 april 2026 10:29 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
D66: -6
PRO, PvdD, Volt: +5

CDA en CU: -3
50PLUS: +2

PVV, VVD, BBB: -15
JA21 en FvD: +16

Ligt het aan mij of mist er een zetel, ergens? Verder maar weinig verschuivingen tussen links en rechts.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220612466
quote:
11s.gif Op zondag 19 april 2026 14:31 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
D66: -6
PRO, PvdD, Volt: +5

CDA en CU: -3
50PLUS: +2

PVV, VVD, BBB: -15
JA21 en FvD: +16

Ligt het aan mij of mist er een zetel, ergens? Verder maar weinig verschuivingen tussen links en rechts.
Van 7 naar 16 (FvD) is ook +9, geeft even aan hoe serieus De Hond zelf dit neemt. Zijn excelletje zitten gewoon foute formules in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')