abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220558961
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 april 2026 21:40 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Tsja, jij had kritiek op het feit dat ik D66’ers, leden en kiezers, verantwoordelijk hou voor het regeerakkoord. Dat blijf ik dan dus gewoon doen. Terstond gaan heronderhandelen met het mes tussen de tanden of het kabinet opblazen, dat zijn de enige twee manieren waarop ik D66’ers nog serieus kan nemen.
Zeker kiezers zijn niet verantwoordelijk voor een coalitieakkoord, zo simpel is het. Ze stemden op een verkiezingsprogramma, niet op het coalitieakkoord.

En het kabinet opblazen gaat de situatie echt niet verbeteren, peilingen wel eens gezien? En nogmaals: leden kunnen een kabinet niet opblazen, als de fractie achter het akkoord staat is dat aan de fractie. Wel eens van de grondwet gehoord? En ik denk ook niet dat er eensgezindheid is onder de D66 leden, er zit een heel deel gewoon heel dicht tegen de VVD aan. Pechtold was niet voor niets zo lang partijleider.

Maar goed, van jou mogen ze niet klagen, maar moeten ze wel klagen. Nogal inconsequent.
  zaterdag 11 april 2026 @ 22:26:12 #32
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220559185
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 22:01 schreef Hanca het volgende:
En ik denk ook niet dat er eensgezindheid is onder de D66 leden, er zit een heel deel gewoon heel dicht tegen de VVD aan. Pechtold was niet voor niets zo lang partijleider.
Ik denk dat het ledenbestand van D66 wat veranderd is met de jaren, sowieso gegroeid. Dat een representant van de Pechtold vleugel zoals Wijers gewoon GroenLinks-PvdA erbij wilde hebben zegt wel iets. D66 heeft nu drie keer zoveel leden als toen Pechtold begon. De doorrekening van D66 was rechtser dan Kaag maar duidelijk minder rechts dan Pechtold (ik herhaal even: GL-PvdA haalde meer weg bij sociale zekerheid, D66 zette het op nul groei, D66 bezuinigde daar per saldo niet).

In de gemeente Den Haag speelt D66 het ook weer lekker dom zag ik :) (met een paar flutzetels nu bijwagen voor De Mos) Nee sukkels, PRO laat jullie niet vallen, als jullie je poot stijf houden dan kan De Mos nergens heen (want met CDA en VVD lukte het De Mos ook al niet).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220559205
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 22:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik denk dat het ledenbestand van D66 wat veranderd is met de jaren, sowieso gegroeid. Dat een representant van de Pechtold vleugel zoals Wijers gewoon GroenLinks-PvdA erbij wilde hebben zegt wel iets. D66 heeft nu drie keer zoveel leden als toen Pechtold begon.

In de gemeente Den Haag speelt D66 het ook weer lekker dom zag ik :) (met een paar flutzetels nu bijwagen voor De Mos) Nee sukkels, PRO laat jullie niet vallen, als jullie je poot stijf houden dan kan De Mos nergens heen (want met CDA en VVD lukte het De Mos ook al niet).
Lokaal is gewoon echt anders, wil je daar een oordeel over hebben moet je niet alleen het lokale nieuws volgen, maar ook alle fractieleden en de kandidaat wethouders goed kennen. Inhoudelijk is het vaak helemaal niet zo spannend (De Mos is ook echt niet zo eng), het draait vaak veel meer om de poppetjes: wie valt mee samen te werken, welke fractie is betrouwbaar en wie levert een capabele wethouder.
pi_220559218
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 19:43 schreef Hanca het volgende:
Al die bezuinigingen komen voort uit het idee dat er een maximum zit op wat de overheid mag uitgeven, alsof je op een gegeven moment niet meer belasting mag heffen.
Nederland zit vrij dicht op het optimum van de Laffer Curve.

https://esb.nu/een-verken(...)asting-in-nederland/
https://www.ecb.europa.eu/pub/pdf/scpwps/ecbwp1174.pdf
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zaterdag 11 april 2026 @ 22:31:05 #35
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220559224
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 22:28 schreef Hanca het volgende:
(De Mos is ook echt niet zo eng)
Vind ik wel :) Zijn presentatie moet je doorheen kijken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220559227
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 21:55 schreef Klopkoek het volgende:
En dan? Een lekker rechts kabinetje daarna? Want dat is het resultaat van een gedecimeerd D66. Dan gaan de bezuinigingen niet weg, met JA21 komt er nog een tandje bij.
Daar kiest de kiezer nu toch voor? Als ze dat niet willen moeten ze maar op PRO, CU, SP of Volt gaan stemmen. Bij D66 hoef je in ieder geval niet te zijn voor een alternatief, en dat mag ze flink ingepeperd worden bij D66.

quote:
Nee, die hele nare rot-VVD moet eens kapot. Laat ze maar flink wat kiezers weglekken naar FvD, zodat de antidemocratische xenofoben agenda niet langer wordt verhuld en tenminste behoorlijk duidelijk naar voren komt.
Ja, dat zou ik ook fijn vinden hoor, maar ik focus nu op D66 omdat daar de discussie op aanving.
pi_220559228
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 22:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat vind je precies zo eng aan de man?
pi_220559251
quote:

[..]
Uiteindelijk ga je als gemeenteraad maar over 15% van het budget, de rest zit vast of heeft een uitdrukkelijke bestemming waar je niet van af mag wijken. Van die 15% is vaak ongeveer de hele raad het 90% wel eens, het gaat dus uiteindelijk maar om een paar procent van de begroting. Er zijn gemeentes waar ze ruim meer dan 90% van de stemmingen unaniem stemmen.

De kwaliteit van de wethouders en de onderlinge sfeer in de coalitie is vaak belangrijker, naast de betrouwbaarheid van partijen (je wil niet met een plotselinge motie of amendement worden opgeschrikt door een coalitiepartner).

De Mos zijn plannen voor Den Haag wijken uiteindelijk helemaal niet zo veel af van die van D66 of Pro, voor zover ik heb kunnen lezen. Zijn stijl van politiek bedrijven, die bevalt mij ook niet, maar daar heb je nou eenmaal mee te dealen. Hem negeren gaat echt niet.
pi_220559260
quote:

[..]
Zeker kiezers zijn niet verantwoordelijk voor een coalitieakkoord, zo simpel is het. Ze stemden op een verkiezingsprogramma, niet op het coalitieakkoord.

En het kabinet opblazen gaat de situatie echt niet verbeteren, peilingen wel eens gezien? En nogmaals: leden kunnen een kabinet niet opblazen, als de fractie achter het akkoord staat is dat aan de fractie. Wel eens van de grondwet gehoord? En ik denk ook niet dat er eensgezindheid is onder de D66 leden, er zit een heel deel gewoon heel dicht tegen de VVD aan. Pechtold was niet voor niets zo lang partijleider.

Maar goed, van jou mogen ze niet klagen, maar moeten ze wel klagen. Nogal inconsequent.
Rare opvatting.

We geven volksvertegenwoordigers een mandaat van maximaal 4 jaar. We zeggen 'hej, jij mag 4 jaar lang voor mij beslissingen maken'. Dat is wat stemmen betekent. Om dan te zeggen dat de verantwoordelijkheid van de kiezer ophoudt bij het naar buiten lopen van het stembureau is nogal makkelijk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220559282
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 22:37 schreef probeer het volgende:

[..]
Rare opvatting.

We geven volksvertegenwoordigers een mandaat van maximaal 4 jaar. We zeggen 'hej, jij mag 4 jaar lang voor mij beslissingen maken'. Dat is wat stemmen betekent. Om dan te zeggen dat de verantwoordelijkheid van de kiezer ophoudt bij het naar buiten lopen van het stembureau is nogal makkelijk.
Klopt. En daarbij kijk je naar het verkiezingsprogramma en de personen. Dat ze dat verkiezingsprogramma uiteindelijk zo overboord zouden gooien kon niemand van te voren echt inschatten, want zo onbetrouwbaar leken de personen op de lijst niet en onervaren zijn ze ook niet.
  zaterdag 11 april 2026 @ 22:40:45 #41
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220559290
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 22:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Nederland zit vrij dicht op het optimum van de Laffer Curve.

https://esb.nu/een-verken(...)asting-in-nederland/
https://www.ecb.europa.eu/pub/pdf/scpwps/ecbwp1174.pdf
De Laffer Curve is een ideologisch verzinsel, er zijn meer belastingen dan de inkomstenbelasting in box 1 en de tweede bron is nog van voordat lakei Rutte en zijn mentor Wilders met het vernielen van Nederland begonnen.

Nederland hoort zeker niet bij de top van Europa vwb belastingdruk en hier komt nog bij dat Nederland belasting heft op inkomensoverdrachten. Dat scheelt ~5% BBP tov de vele landen die dat niet doen.

https://ec.europa.eu/euro(...)t_finance_statistics
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 11 april 2026 @ 22:44:12 #42
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220559317
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 22:36 schreef Hanca het volgende:
De Mos zijn plannen voor Den Haag wijken uiteindelijk helemaal niet zo veel af van die van D66 of Pro, voor zover ik heb kunnen lezen.
OZB met 20% omlaag? Alle woke subsidies stoppen? Stoppen met Paarse Vrijdag op Haagse scholen? Zwervers en bedelaars criminaliseren? Van Den Haag dé autostad van Nederland maken?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220559338
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 22:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt. En daarbij kijk je naar het verkiezingsprogramma en de personen. Dat ze dat verkiezingsprogramma uiteindelijk zo overboord zouden gooien kon niemand van te voren echt inschatten, want zo onbetrouwbaar leken de personen op de lijst niet en onervaren zijn ze ook niet.
Haha, ja .. niemand had aan kunnen zien komen dat D66 puntje bij paaltje toch altijd weer voor rechts kiest. Het is niet alsof ze er om bekend staan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220559349
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 22:40 schreef Klopkoek het volgende:
De Laffer Curve is een ideologisch verzinsel, er zijn meer belastingen dan de inkomstenbelasting in box 1
Het gaat dan ook over CIT, BTW, IB en vermogensbelasting.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220559355
quote:
Ja, ik vertrouw De Mos ook niet. Er gebeuren steeds vreemde dingen als Hart voor Den Haag ergens bij betrokken is. Voorbeeld:
Bekijk deze YouTube-video
pi_220559356
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 22:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
OZB met 20% omlaag? Alle woke subsidies stoppen? Stoppen met Paarse Vrijdag op Haagse scholen? Zwervers en bedelaars criminaliseren? Van Den Haag dé autostad van Nederland maken?
https://www.dumpert.nl/zo(...)dId=1389821_688b0155
  zaterdag 11 april 2026 @ 22:55:09 #47
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220559400
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 22:49 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Ja, ik vertrouw De Mos ook niet. Er gebeuren steeds vreemde dingen als Hart voor Den Haag ergens bij betrokken is. Voorbeeld:
Toen hij PVV Kamerlid was loog hij over zijn CV.

De Mos is nooit ergens directeur van geweest.

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220559539
quote:
Fiscale economie is dan wel niet mijn specialiteit maar van de Laffer-curve zou ik mij niet al te veel aantrekken, die is empirisch niet goed te toetsen.
pi_220559610
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 23:18 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Fiscale economie is dan wel niet mijn specialiteit maar van de Laffer-curve zou ik mij niet al te veel aantrekken, die is empirisch niet goed te toetsen.
Het heeft zijn beperkingen als je het zou willen hanteren voor harde optimalisatiestrategieën, maar conceptueel staat het idee vrij aardig. In Nederland is het alleen op Box 1 ex-ante geraamd door het CPB (op 49%), maar dat is dan voornamelijk ingegeven vanuit het gegeven dat de (échte) topinkomens toch naar Box 2 en vpb verschuiven. Wat dat betreft is het aantal variabelen te groot om het een one-size-fits-all getalletje te laten zijn.
pi_220559624
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:10 schreef Hanca het volgende:
Ik ben trouwens als ik dat kaartje hier boven zie steeds benieuwd wie dat verschrikkelijke VVD lid is dat tussen BBB en die losse PVVer is gezet, dan weet je ook dat je fractie niks met je heeft... :D
Lege zetel van Van Campen.
pi_220559739
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 23:33 schreef nostra het volgende:
Het heeft zijn beperkingen als je het zou willen hanteren voor harde optimalisatiestrategieën, maar conceptueel staat het idee vrij aardig.
Nee, het staat conceptueel helemaal niet aardig omdat het concept een volkomen triviaal inzicht biedt, namelijk dat de optimale belastingomzet wordt behaald bij een tarief dat ergens tussen de 0 % en 100 % ligt. Arthur Laffer is vervolgens tussen die uitersten hocus-pocus lijntjes gaan trekken die geen enkele empirische onderbouwing kennen.

Bovendien is de overheid er niet, en dat is heel fundamenteel binnen de economische wetenschap, om haar belastingomzet te optimaliseren maar om het maatschappelijk nut te optimaliseren. Daar gaat de Laffer-curve volstrekt aan voorbij.
pi_220559815
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 23:56 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Nee, het staat conceptueel helemaal niet aardig omdat het concept een volkomen triviaal inzicht biedt, namelijk dat de optimale belastingomzet wordt behaald bij een tarief dat ergens tussen de 0 % en 100 % ligt. Arthur Laffer is vervolgens tussen die uitersten hocus-pocus lijntjes gaan trekken die geen enkele empirische onderbouwing kennen.

Bovendien is de overheid er niet, en dat is heel fundamenteel binnen de economische wetenschap, om haar belastingomzet te optimaliseren maar om het maatschappelijk nut te optimaliseren. Daar gaat de Laffer-curve volstrekt aan voorbij.
Precies, maar het feit dat je niet tot a-priori tot een exact optimum kunt komen, wil niet zeggen dat je dat niet redelijk kunt benaderen. Iedereen snapt dat als je het toptarief van 50 naar 80 gooit, je (top)belastingopbrengsten niet 80% zullen stijgen. Hoe veel dan wel, als überhaupt? Een basisrange waarbij je met een zeker betrouwbaarheidsinterval wat kan zeggen is dan een vereiste om überhaupt het maatschepplijk nut te kunnen optimaliseren. Dat laatste is overigens al helemaal onmeetbaar, want primair gebaseerd op een subjectieve interpretatie van wat dat maatschappelijk nut dan precies is.
pi_220559826
Daar komt bij, met name multinationale bedrijven en mensen met een groot vermogen betalen effectief (krankzinnig) weinig belasting. Zelfs als je uitgaat van de Laffer-curve valt daar nog heel veel extra belasting te innen.
  zondag 12 april 2026 @ 01:26:53 #54
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220559938
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2026 00:17 schreef Kowloon het volgende:
Daar komt bij, met name multinationale bedrijven en mensen met een groot vermogen betalen effectief (krankzinnig) weinig belasting. Zelfs als je uitgaat van de Laffer-curve valt daar nog heel veel extra belasting te innen.
dat komt omdat arbeid zeer zwaar belast is en inkomen uit vermogen niet en soms zelfs gesubsidieerd wordt in Nederland

En als je AOW hebt dan is er nauwelijks een arbeidskorting , terwijl men wil dat ouderen langer doorwerken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220560206
Urbi et orbi. Klare taal uit het Vaticaan.

Spanje die zijn poot stijf houdt en niet met de ogen knippert als MAGA staat te stampvoeten. Meloni en Macron die klare taal spreken als de kerken in Israel gesloten blijven met Palmpasen.

En wat doen we hier in het altijd calvinistische Nederland? De Israelzondag van afgelopen oktober galmt nog lekker door in het land van de CU en SGP, zullen we maar zeggen.
  zondag 12 april 2026 @ 07:24:25 #56
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220560233
quote:

[..]

Je stemt willens en wetens op een partij met Rob Jetten en Jan Paternotte in de gelederen. Natuurlijk ben je verantwoordelijk want je weet wie erin zitten.

Iedereen die beweert dat die dit niet heeft kunnen zien aankomen kun je eigenlijk niet serieus nemen. Maar áls ze het niet hebben zien aankomen, verwacht je teleurstelling en frustratie. Anders zijn ze het er gewoon mee eens of apathisch. En dus medeplichtig.
  zondag 12 april 2026 @ 07:26:10 #57
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220560237
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 22:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan roep je om vervanging omdat ze onbetrouwbaar zijn.
pi_220560262
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 07:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je stemt willens en wetens op een partij met Rob Jetten en Jan Paternotte in de gelederen. Natuurlijk ben je verantwoordelijk want je weet wie erin zitten.

Iedereen die beweert dat die dit niet heeft kunnen zien aankomen kun je eigenlijk niet serieus nemen. Maar áls ze het niet hebben zien aankomen, verwacht je teleurstelling en frustratie. Anders zijn ze het er gewoon mee eens of apathisch. En dus medeplichtig.
Helemaal eens.

Als je jezelf als kiezer een beetje inleest zou je zo door de holle retoriek en het pragmatisme van een Kaag ("nieuw leiderschap, weg met Rutte") en Jetten ("gok dat een aantal kerels hier in de zaal daar wel zin in heeft. Hihaho, hier is Rutte 2.0") heen moeten prikken.

Of ben je gewoon voor een VVD-light.
pi_220560325
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 07:09 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Urbi et orbi. Klare taal uit het Vaticaan.
En wat doen we hier in het altijd calvinistische Nederland? De Israelzondag van afgelopen oktober galmt nog lekker door in het land van de CU en SGP, zullen we maar zeggen.
De Israëlzondag die afgelopen oktober in veel kerken volkomen is genegeerd, bedoel je?
https://www.nd.nl/geloof/(...)israelzondag-het-wor
https://www.trouw.nl/reli(...)antse-kerk~b6f5e9c1/
https://www.nd.nl/opinie/(...)-verbonden-met-israe
https://www.nd.nl/nieuws/(...)zijn-ook-christenen-

En degenen die er wel iets aan deden (waaronder mijn gemeente) hebben het vooral hier over gehad: https://yachad.nl/
Evangelisatie onder Joden wereldwijd.

En nogmaals, dit is waar CU voor pleit, dit hoor je ook in al hun bijdrages:
quote:
Gaza Israel
Onze standpunten betreft Israël en Gaza in het kort

- Wij staan pal voor het bestaansrecht en de veiligheid van Israël, verwerpen antisemitisme en bewaken ook de waardigheid en veiligheid van Palestijnen.
- Hamas moet ontwapend en ontmanteld worden; gijzelaars moeten onmiddellijk vrij.
- Wij pleiten voor een onmiddellijk staakt‑het‑vuren met veilige, voldoende humanitaire hulp voor de bevolking van Gaza.
- Schending van het humanitair oorlogsrecht is onaanvaardbaar; Nederland spreekt zich daartegen uit en kan (persoons)gerichte sancties steunen.
- We blijven werken aan een realistisch vredesplan: veilige en erkende grenzen voor Israël, erkenning van legitieme Palestijnse aspiraties tot een eigen staat, met betrokkenheid van landen in de regio.
- Economisch en sociaal perspectief voor Gaza na een wapenstilstand; geen rol voor extremistische organisaties bij uitvoering.
- Sancties tegen veroordeelde extremistische kolonisten; geweld door wie dan ook is onacceptabel.
Zie uitgebreider hier: https://www.christenunie.nl/standpunt/midden-oosten

Lijkt me niks mis mee.

[ Bericht 11% gewijzigd door Hanca op 12-04-2026 07:58:40 ]
pi_220560416
quote:
Ik hoor Knevel nog kraaien van plezier over de Israelzondag en de Verzoendag tegen Ronit Palache in Dit is de Week. Tegen het ongemakkelijke af...

Ja, Bikker is geen Chris Stoffer, dat geef ik gelijk toe. Er zijn gradaties, per kerk, en per gemeente. Dat was in mijn kerkgaande jaren ook zo. En uiteraard wil ik niet alle protestanten over een kam scheren.

Maar de teksten uit katholieke kringen en landen zijn duidelijk anders dan hier in Nederland. Dat moet jij toch ook onderschrijven? We praten hier over de leider van de katholieke kerk.

quote:
En degenen die er wel iets aan deden (waaronder mijn gemeente) hebben het vooral hier over gehad: https://yachad.nl/
Evangelisatie onder Joden wereldwijd.

Vanwaar deze zendingsdrang?

quote:
En nogmaals, dit is waar CU voor pleit, dit hoor je ook in al hun bijdrages:
[..]
Zie uitgebreider hier: https://www.christenunie.nl/standpunt/midden-oosten

Lijkt me niks mis mee.

Nogmaals, als je laat staan dat in het kader van vredesonderhandelingen de ambassade naar Jeruzalem kan, schort er iets aan jouw morele kompas. Vanwaar deze prioritering in je Midden-Oosten standpunten?

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 13:06 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Waarom zou de ambassade naar Jeruzalem moeten? Omdat Jezus daar toevallig aan het kruis is gespijkerd? Dat is toch geopolitieke waanzin, helemaal in deze tijden?

Erg leuk dat er zogenaamd kan worden gesproken over dat een "verhuizing kan binnen de condities van het vredesproces plaatsvinden". Dat terwijl er lieden in de regering van Netanyahu openlijk praat over een Groot Israel, en de Derde Tempel moet worden herbouwd op Tempelberg. Dat laatste komt natuurlijk weer toevallig erg goed uit voor sommigen die met smart aan het wachten zijn op het Duizendjarig Vrederijk.

Even een kort resumé van deze week:
1. Israëlisch kabinet keurde in geheim 34 nieuwe nederzettingen Westoever goed.

Het huidige nederzettingenbeleid frustreert vrede en is strijdig met internationaal recht. We steunen persoonsgerichte sancties tegen kolonisten die voor terreurdaden zijn veroordeeld en veroordelen geweld van welke kant dan ook.

Mooie tekst. Doen we verder niks mee.

2. Laten we gewoon een soevereine staat naar het Stenen Tijdperk bombarderen. Gewoon, omdat het kan.

3. "Laat de kinderen tot mij komen"

Het maakt allemaal niks uit. Laten we in het kader van het vredesproces de ambassade naar Jeruzalem verhuizen.

En de Tempel herbouwen. Op naar de eeuwige vrede!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')