De school regelt toch ook mensen? Die vragen de ouders.quote:Op zaterdag 11 april 2026 16:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zou gewoon eens vragen aan de leerkracht waarom dat allemaal nodig is bij hun terwijl dat dat bij andere scholen niet nodig is. Afval prikkenHaske leuk dat kinderen leren dat afval op straat niet ok is, maar school verzint deze activiteit.. dDan regelen ze ook maar genoeg mensen. Kom op zeg.
Dat valt volgens mij vies tegen. Breuken snappen? Ik ben bang dat minstens 50% van de ouders breuken niet begrijpt. Maar erger: breuken zo uit kunnen leggen dat kinderen het kunnen snappen? Dat vereist een extra stap die niet zo heel veel mensen gegeven is.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:27 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Als je als volwassene nog moeite hebt met iets basaals als breuken dan heb je volgens mij wel meer uitdagingen dan dit.
Je mist het punt een beetje. Het gaat om het percentage huizen zonder hypotheek. Bijvoorbeeld in Italië wordt de meerderheid van de huizen zonder hypotheek gekocht en slechts 16% van de huishoudens heeft een hypotheek.quote:Op zaterdag 11 april 2026 16:48 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Vertel welke landen hebben ze geen woonkosten in het westen?
Want huur is net zo duur, en dwingt net zoveel tot vast inkomen?
Dat zal me echt een rotzorg zijn. Kijk, ik ga ze niks leren als ze het zelf oppikken. Maar ik laat mijn kinderen niet onnodig zwemmen als de school er een rommeltje van maakt. Uiteindelijk gaat het om hun toekomst.quote:Op zaterdag 11 april 2026 07:07 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Door de leraren van mijn kinderen wordt constant gezegd dat we ze zelf niets moeten leren, want het kan wellicht verkeerd geleerd worden aan ze. Ik zou juist heel blij zijn met het meekrijgen van huiswerk zodat ik ze fatsoenlijk kan helpen, binnen de grenzen die me door school gezet worden.
Voordat je daar als ouder zelf achterkomt, ben je wel een stapje verder. En heb je een volledige luizenplaag in je gezin. En is 90% van de klas besmet.quote:Op zaterdag 11 april 2026 18:57 schreef Hexagon het volgende:
Overigens heb ik vroeger nooit van luizenmoeders gehoord. Daar mochten ouders het zelf uitzoeken als er eentje was die dat had.
Gelukkig is dat voorbij.quote:Op zaterdag 11 april 2026 18:57 schreef Hexagon het volgende:
Overigens heb ik vroeger nooit van luizenmoeders gehoord. Daar mochten ouders het zelf uitzoeken als er eentje was die dat had.
Inderdaad!quote:Op zaterdag 11 april 2026 18:14 schreef Marsenal het volgende:
[..]
De school regelt toch ook mensen? Die vragen de ouders.
Andere scholen doen het niet nee, maar op andere scholen zitten kinderen vaak van 8.45 tot 14.00 in hetzelfde lokaal in hetzelfde bankje. Dat vind ik pas niks.
1200 ouderbijdrag? Hier is die nul, geld zat in de pot.quote:Op zaterdag 11 april 2026 09:25 schreef Marsenal het volgende:
In één jaar, heb 3 kinderen: 3 x gekookt met kinderen, 12 x helpen met remedial teaching, 1 x de traditionele boerenkoolmaaltijd koken, vijf uur van je dag is dat(!), kampouder (ongeveer 2 volle dagen aanwezigheid), keer of tien op de kinderboerderij geholpen (wel bij geboorte van een lammetje geweest!) 2 keer geholpen met oogsten en verbouwen van de groente en fruittuin en dan aan het einde van het schooljaar de klas schoonmaken.
Kijk, ik vind het ook wel gezellig, en ik kan er de tijd voor vrijmaken dus ik doe het ook wel en mij zal je niet horen klagen, dan had ik het niet gedaan. Maar ik had van tevoren nooit gezien dat het zó vaak van je gevraagd zou worden. De school hier is hier de absolute koning in het vragen om participatie, je kan letterlijk elke week twee keer komen als je zou willen.
En dan 1200 euro vrijwillige ouderbijdrage want het onderhoud van de boerderij en tuinen en sportvelden en whatever.... ja ja. Had je maar in de stad moeten blijven wonen.![]()
Een vriendin van m'n dochter heeft een au pair, die doet het in plaats van de ouders, daar kan ik hard om lachen
Nee tuurlijk, ik ook niet. Maar het was meer vanuit hoe school erin staat.quote:Op zaterdag 11 april 2026 18:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat zal me echt een rotzorg zijn. Kijk, ik ga ze niks leren als ze het zelf oppikken. Maar ik laat mijn kinderen niet onnodig zwemmen als de school er een rommeltje van maakt. Uiteindelijk gaat het om hun toekomst.
Nou ... er zijn vast ook ouders die weken thuis zitten met een bore-out, wachtend op een consult bij de bedrijfsarts. Zet die dan in. Win-winquote:Op vrijdag 10 april 2026 13:49 schreef Mikeytt het volgende:
Ouders van tegenwoordig hebben het al druk genoeg.
Dit jaquote:Op vrijdag 10 april 2026 14:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Gewoon uit de klassenapp gaan, probleem opgelost.
Dan gaat moeder aan het werk en blijft pa thuis.quote:Op zaterdag 11 april 2026 11:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Vroeger is niet nu.
Nu heb je 46% van de vaders die zeggen niet genoeg tijd te spenderen met hun kind.
https://www.pewresearch.o(...)nce-work-and-family/
Dat allemaal terwijl kinderen heel veel baat hebben als ze meer tijd kunnen besteden met hun vader:
https://www.mdpi.com/2227-9067/8/12/1164
Belachelijk bedrag en ik geloof ook echt niet dat het zoveel is. Tenzij je tig kinderen hebt rondlopen natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 april 2026 19:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
1200 ouderbijdrag? Hier is die nul, geld zat in de pot.
Je denkt dat vrouwen in voor 2e wereld oorlog niet werkten. Dit is alleen normaal geweest in de na 45 tot mid jaren 60. op het land werkten altijd al vrouwen, wassen, etc of de familie bedrijfjes waarin manden gemaakt werden etc. Kinderen van 6 jaar werden al dienstmeisjes of moesten al mee helpen op land.quote:Op zondag 12 april 2026 08:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Eigenlijk zou het beter zijn als mannen gewoon weer 40+ uur werken en vrouwen er 100% voor de jonge kinderen kunnen zijn (zal de school denken)
Behalve klaarover zijn bij het zebrapad voor school, kan ik me überhaupt niks herinneren.quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:45 schreef RichardHammond het volgende:
Ik kan me oprecht niet heugen dat ouders in mijn basisschooltijd wekelijks op school waren om klusjes uit te voeren.
Ik heb net gekeken, het was 970 euro inderdaad. Drie kinderen, en een model waarin je bijdrage wordt berekend aan de hand van je inkomen. Als je allebei werkt zit je al gauw in de hoogste schaal. Als je één kind hebt is het 410 euro, dus vandaar dat ik me vergis.quote:Op zondag 12 april 2026 07:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Belachelijk bedrag en ik geloof ook echt niet dat het zoveel is. Tenzij je tig kinderen hebt rondlopen natuurlijk.
Hoe kan school bij je inkomen?quote:Op zondag 12 april 2026 09:13 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik heb net gekeken, het was 970 euro inderdaad. Drie kinderen, en een model waarin je bijdrage wordt berekend aan de hand van je inkomen. Als je allebei werkt zit je al gauw in de hoogste schaal. Als je één kind hebt is het 410 euro, dus vandaar dat ik me vergis.
Ze vragen of je wil betalen aan de hand van een model wat ze sturen. Je kan dus ook gewoon een ander bedrag kiezen of niet betalen, want, niet vergeten, het is altijd vrijwillig.quote:Op zondag 12 april 2026 09:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe kan school bij je inkomen?
Hier voor iedereen hetzelfde, ruim 100 per kind.
Gokje: schoolverenigingquote:Op zondag 12 april 2026 07:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Belachelijk bedrag en ik geloof ook echt niet dat het zoveel is. Tenzij je tig kinderen hebt rondlopen natuurlijk.
Bij onze kinderen op school gingen daarbij sowieso de ouders van de Ouderraad mee. En dan werden ook eerst de reguliere hulpouders gevraagd. Was doorgaans wel genoeg. Ik kende alle ouders die meegingen van andere activiteiten.quote:Op zaterdag 11 april 2026 17:15 schreef maily het volgende:
En al die ouders die zelden of nooit tijd hebben staan wel vooraan als er naar de Efteling gegaan wordt.
3/8ste. Uit het hoofd.quote:Op zaterdag 11 april 2026 18:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat valt volgens mij vies tegen. Breuken snappen? Ik ben bang dat minstens 50% van de ouders breuken niet begrijpt. Maar erger: breuken zo uit kunnen leggen dat kinderen het kunnen snappen? Dat vereist een extra stap die niet zo heel veel mensen gegeven is.
Het is niet alleen breuken optellen hè, maar ook delen en vermenigvuldigen. Geen rocket science, maar hoe veel ouders kunnen zonder rekenmachine 1/2 gedeeld door 1 1/3 uitrekenen?
Mijn kinderen zijn 34 en 32 en op hun school werden ze regelmatig gecontroleerd. Allemaal!!quote:Op zaterdag 11 april 2026 18:57 schreef Hexagon het volgende:
Okay, ik ben 42 dus misschien werd het tien jaar later groot. Maar ik heb nooit een of ander moeder in de klas gehad die in onze haren ging frunniken op zoek naar beestjes. En hoorde ook nooit verhalen dat dat bij andere scholen wel gebeurde.quote:Op zondag 12 april 2026 10:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn 34 en 32 en op hun school werden ze regelmatig gecontroleerd. Allemaal!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |