abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220554339
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:03 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Zou fijn zijn als de meesten dat konden, maar dat is ook niet ideaal. Kinderen spenderen vaak veel te weinig tijd met de vader.

Twee ouders die bijvoorbeeld 15 uur per week werken zou ideaal zijn
Hoezo? Vroeger had je ook een eenverdiener en dat werkte prima. Een van de ouders is dan thuis voor de kinderen.
Corporate translator
pi_220554346
quote:
Ja, dat snap ik, maar ik kan me toch niet in duizend bochten wringen elke keer? Ik heb ook gewoon werk, een huishouden en nog meer dingen in mijn leven.
Dingen die je zelf belangrijker vind dan je kinderen en hun school. Lig niet zo te bitchen. Beter was je niet aan kinderen begonnen. :{w
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220554365
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Waarom moeten ouders dat? Niks moet.

Als school mij vraagt voor een ochtendje voorlezen of eender wat ben ik de beroerdste niet. Maar het moet geen verplichting worden.
Dit, ze weten dat ik altijd tijd kan vrijmaken, maar fijn als anderen ook wat doen. Dus ik ben standaard laatste reserve.

De taal niet spreken is geen excuus om te helpen, en weg te blijven van de school. Dan doen we het met zijn tweeën.
Geen tijd hebben want werk, dan kijken ze hier of je tijd kan maken voor een ouder panel, OR of MR.
Geen auto hebben, en dus niet meer kunnen, dan rij ik op en neer.

Geen zin, tja daar doe je niks aan en daar heb je als school ook niks aan.
  Moderator / Colorchick zaterdag 11 april 2026 @ 11:52:39 #129
382129 crew  Donna
pi_220554380
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:18 schreef Masberum het volgende:
Of ze overdrijft heel erg, of er zit een gigantisch verschil tussen de scholen..
Er zit sowieso een gigantisch verschil tussen scholen.
  zaterdag 11 april 2026 @ 11:54:56 #130
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220554393
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:47 schreef HSG het volgende:

[..]
Hoezo? Vroeger had je ook een eenverdiener en dat werkte prima. Een van de ouders is dan thuis voor de kinderen.
Vroeger is niet nu.

Nu heb je 46% van de vaders die zeggen niet genoeg tijd te spenderen met hun kind.
https://www.pewresearch.o(...)nce-work-and-family/

Dat allemaal terwijl kinderen heel veel baat hebben als ze meer tijd kunnen besteden met hun vader:
https://www.mdpi.com/2227-9067/8/12/1164
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_220554843
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:29 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ouders moeten ook zeker een steentje bijdragen op school, maar kan er met mn hoofd niet helemaal bij dat kinderen tegenwoordig 3 of 4 meesters/juffen hebben in de week.

Waar is dat goed voor
Het is complex. Veel formatie gebeurt op basis van aantal leerlingen. Dus kleine contracten worden ook vaak aangeboden en afgestoten op basis dus van deze schommelingen.

het zou veel beter zijn als er minder kleine scholen zijn en meer grotere scholen (met eventueel kleinere klassen). Zoals je dus in veel landen buiten Nederland ziet. Wij zijn te veel gefocused op behoud van een kleine school in de wijk, met alle nadelen dat dit met ze meebrengt. De andere optie, dus verschaling brengt ook zeker problemen.
pi_220554882
quote:

[..]
Zou fijn zijn als de meesten dat konden, maar dat is ook niet ideaal. Kinderen spenderen vaak veel te weinig tijd met de vader.

Nou, goed voorbeeld voor de kinderen. Een week heeft 15 arbeidsuren....
pi_220554921
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:55 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Het is complex. Veel formatie gebeurt op basis van aantal leerlingen. Dus kleine contracten worden ook vaak aangeboden en afgestoten op basis dus van deze schommelingen.

het zou veel beter zijn als er minder kleine scholen zijn en meer grotere scholen (met eventueel kleinere klassen). Zoals je dus in veel landen buiten Nederland ziet. Wij zijn te veel gefocused op behoud van een kleine school in de wijk, met alle nadelen dat dit met ze meebrengt. De andere optie, dus verschaling brengt ook zeker problemen.
Aha, de kinderfabrieken. Ideaal inderdaad… :r
pi_220554929
En de werkloze ouders maar op de bank hangen of met een pot bier in de tuin.
pi_220555237
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Aha, de kinderfabrieken. Ideaal inderdaad… :r
Het werkt in heel veel landen. Dus waarom hierniet? Soms is het beter om dus nieuwe en betere inzichten te gaan toepassen omdat de tijd alles veranderd.
pi_220555466
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:01 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Het werkt in heel veel landen. Dus waarom hierniet? Soms is het beter om dus nieuwe en betere inzichten te gaan toepassen omdat de tijd alles veranderd.
Jij woont in dicht bevolkt gebied niet?
pi_220555512
Wat een idioot aantal activiteiten zeg. Wij hadden vroeger één x per jaar schoolreisje en groep 8 ging een week op kamp, dat was het wel. Een kerstbijeenkomst aan het eind van het jaar, hooguit.

We hadden toen nog zwemles in groep 5/6, gewoon met z'n allen op de fiets richting zwembad met één leerkracht.

Gym liepen we naartoe, eveneens met 1 leerkracht.

Er waren wel "overblijfmoeders" voor de kinderen die op school lunchten (de kinderen die in de buurt woonden gingen thuis lunchen), maar dat was altijd hetzelfde groepje wat rouleerde.

Wie verzint al die activiteiten die zogenaamd 'moeten' plaatsvinden?
pi_220555589
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Jij woont in dicht bevolkt gebied niet?
absoluut niet.

dat is dus precies mijn punt. Elk jaar weer dezelfde discussie, hoeveel klassen. Welke formatie kan er blijven bestaan etc. een school paar km verder op, is elk jaar discussie of die open kan blijven of niet. etc.
  zaterdag 11 april 2026 @ 16:09:02 #139
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220556153
quote:

[..]

De eenverdiener kan ook de moeder zijn hé.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 11 april 2026 @ 16:13:02 #140
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220556170
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De eenverdiener kan ook de moeder zijn hé.
Dat komt vrij weinig voor, en dan heb je hetzelfde probleem van de moeder die minder tijd met het kind heeft.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
  zaterdag 11 april 2026 @ 16:21:00 #141
3542 Gia
User under construction
pi_220556202
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Waarom moeten ouders dat? Niks moet.

Als school mij vraagt voor een ochtendje voorlezen of eender wat ben ik de beroerdste niet. Maar het moet geen verplichting worden.
Dit. Ik ben tgv medische fouten bij de bevalling van de oudste in de WAO terecht gekomen, maar heb wel, voor zover dat mogelijk was, me ingezet op school als hulpouder. Leesmoeder, computermoeder, zelfs luizenmoeder.
Maar als ik niet was afgekeurd, had ik gewoon een fulltime baan van half 9 tot 5 gehad en had ik dat niet kunnen doen.

Het is fijn als er ouders zijn die niet fulltime werken en die graag bereid zijn om mee te helpen op school, maar je kunt het niet verwachten van alle ouders. Wat niet kan, kan niet. En dat heeft heel weinig met 'zin' te maken, want het is echt keileuk!
  zaterdag 11 april 2026 @ 16:22:18 #142
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220556207
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:16 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat kan dus nooit meer. Omdat er steeds meer mensen komen die van alles nodig hebben en waar geld voor nodig is. Er zijn veel te veel mensen en dat gaat nooit meer weg.
Zoiets is lastig te veranderen, maar het kan wel degelijk op de langere termijn. Uiteindelijk is het "nodig hebben van iets" vaak niet meer als een keuze. Een van de voorname problemen zijn de veel te hoge huizenprijzen waardoor mensen vast komen te zitten in langdurige hypotheken. Op 80-85% van de Nederlandse huizen zit een hypotheek, in de meeste landen ligt veel lager waardoor men veel minder afhankelijk is van vast inkomen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220556245
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:44 schreef littlemindy het volgende:
Wat een idioot aantal activiteiten zeg. Wij hadden vroeger één x per jaar schoolreisje en groep 8 ging een week op kamp, dat was het wel. Een kerstbijeenkomst aan het eind van het jaar, hooguit.

We hadden toen nog zwemles in groep 5/6, gewoon met z'n allen op de fiets richting zwembad met één leerkracht.

Gym liepen we naartoe, eveneens met 1 leerkracht.

Er waren wel "overblijfmoeders" voor de kinderen die op school lunchten (de kinderen die in de buurt woonden gingen thuis lunchen), maar dat was altijd hetzelfde groepje wat rouleerde.

Wie verzint al die activiteiten die zogenaamd 'moeten' plaatsvinden?
Dit.

Mijn oudste in groep 8 heeft volgens mij nog nooit een speurtocht op school gehad :P En bij spelletjesmiddag mogen de kids zelf speelgoed meenemen van huis en ze gaan daar samen mee spelen in de klas. Hoeft geen ouder bij te zijn volgens mij.
pi_220556270
Je kiest er zelf voor om kinderen op deze wereld te zetten, maar om vervolgens te helpen als er iets nodig is voor het kind, ho maar.
pi_220556273
Klopt helemaal, is ook mijn ervaring school zoontje.

De eerste twee weken zeg maar alleen al.
Het volgende is van 2 april tot en met 15 april.

Ouders, rijden naar uitje (niet bepaald om de hoek trouwens)
Ouders hulp bij paasontbijt.
Hulp bij koken (soort talentencircuit)
Ouders voor meefietsen naar X
Ouders voor begeleiden afval prikken.
pi_220556343
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Zoiets is lastig te veranderen, maar het kan wel degelijk op de langere termijn. Uiteindelijk is het "nodig hebben van iets" vaak niet meer als een keuze. Een van de voorname problemen zijn de veel te hoge huizenprijzen waardoor mensen vast komen te zitten in langdurige hypotheken. Op 80-85% van de Nederlandse huizen zit een hypotheek, in de meeste landen ligt veel lager waardoor men veel minder afhankelijk is van vast inkomen.
Vertel welke landen hebben ze geen woonkosten in het westen?

Want huur is net zo duur, en dwingt net zoveel tot vast inkomen?
pi_220556357
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Ik zou gewoon eens vragen aan de leerkracht waarom dat allemaal nodig is bij hun terwijl dat dat bij andere scholen niet nodig is. Afval prikken :') Haske leuk dat kinderen leren dat afval op straat niet ok is, maar school verzint deze activiteit.. dDan regelen ze ook maar genoeg mensen. Kom op zeg.
  Spellchecker zaterdag 11 april 2026 @ 17:15:49 #148
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220556500
En al die ouders die zelden of nooit tijd hebben staan wel vooraan als er naar de Efteling gegaan wordt.
  zaterdag 11 april 2026 @ 17:21:46 #149
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220556554
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

De Koningsdag-festiviteiten komen er natuurlijk ook nog aan (ontbijt, sporten, enz.).
pi_220556628
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:15 schreef maily het volgende:
En al die ouders die zelden of nooit tijd hebben staan wel vooraan als er naar de Efteling gegaan wordt.
Anno 2026 wordt het krijgen van kinderen uitbesteedt, wil je het zelf doen dan stoppen met janken :')
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')