Best kans dat die elkaar informeren over offerte aanvragen en de uit gebrachte offertes.quote:Op zaterdag 18 april 2026 23:13 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik wil zelf de inkoop van materialen wel doen. En we leggen offertes naast elkaar van uitvoerende hoveniers.
Het is juist precies andersom. Nieuwbouw is al relatief duur dus bestaande bouw daalt minder snel.quote:Op vrijdag 17 april 2026 15:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dat zal zeker meespelen, maar daardoor zul je dergelijke hickups, of echte dalingen, eerst zien bij bestaande woningen lijkt, voordat het doordringt bij nieuwbouw/label >A.
https://fd.nl/economie/15(...)d-en-stijgende-rentequote:Het aanbod ligt op het hoogste niveau sinds 2016, maar de interesse bij kopers neemt af. Vooral appartementen zijn minder in trek. Dit is volgens de NVM onder meer te verklaren door krimpflatie. Omdat nieuwbouwwoningen kleiner worden, lopen de vierkantemeterprijzen op. Daardoor kan het voor kopers aantrekkelijker zijn om naar bestaande bouw te kijken.
Kan ik niet goed inschatten. Materialen zijn ook echt duurder geworden. En de architect geeft ook gewoon aan dat je per vierkante meter tussen een x en een y bedrag moet rekenen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 23:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Best kans dat die elkaar informeren over offerte aanvragen en de uit gebrachte offertes.
Dat zijn toch vaak uitgeleefde appartementen in griebesbuurten? Vraag me af of dat invloed heeft op grondgebonden woningen in fatsoenlijke wijken.quote:Op zaterdag 18 april 2026 23:18 schreef kloon_bassie het volgende:
Uitpondgolf van relatief goedkope huizen in grote steden drukt zwaar op de cijfers.
Isolatieglas is spotgoedkoop geworden vgl. met 20 - 25 jaar geleden. Idem installatiemateriaal als groepenkasten, bedrading en schakelaars.quote:Op zaterdag 18 april 2026 23:23 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Materialen zijn ook echt duurder geworden.
Nee, dat heeft geen invloed op de prijs van een fatsoenlijke woning.quote:Op zaterdag 18 april 2026 23:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat zijn toch vaak uitgeleefde appartementen in griebesbuurten? Vraag me af of dat invloed heeft op grondgebonden woningen in fatsoenlijke wijken.
Onze kinderen zijn nog wat jonger, wel de eerste paar jaar in Den Haag gewoond en dat ging ook gewoon prima, het is ook een kwestie van wennen. We woonden in dezelfde straat als Jesse Klaver en hij woont er ook gewoon met 3 kinderen dus het kan welquote:Op zaterdag 18 april 2026 21:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben een kind, tiener, wil studeren in Amsterdam. En zeker niet in het durp blijven wonen
Kijk, nou krijgen we nuance. Het gaat wederom om de locatie (welke stad/wijk/dorp) en het soort woning (appartement: lees m3 in een betonblok of een fatsoenlijke woning met tuin zonder buren). Niet om de kleur keukenkastjes, de parketvloer of de rain-shower zoals zoveel programma's op TV ons willen doen geloven.quote:Op zaterdag 18 april 2026 23:27 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Nee, dat heeft geen invloed op de prijs van een fatsoenlijke woning.
Dat heeft wel invloed op de gemiddelde verkoopprijs en m2-prijs van transacties in q1 2026. Het aandeel verkopen van deze woningen is relatief groot en daardoor drukt het de gemiddelde prijs
Deze nieuwsberichten bevatten vaak weinig nuance omdat ze dan meer aandacht trekken.
Goed dat je dit soort dingen weet.quote:Op zaterdag 18 april 2026 23:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Isolatieglas is spotgoedkoop geworden vgl. met 20 - 25 jaar geleden. Idem installatiemateriaal als groepenkasten, bedrading en schakelaars.
Hout en steen als basismateriaal wel duurder, maar maak mij niet wijs dat 1 kozijn ¤2000 moet kosten.
Wel leuk en interessant lijkt me om uit te zoeken. Ben je wel eens bij Hornbach geweest?quote:Op zaterdag 18 april 2026 23:34 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Dat zijn wel andere zaken dan waar we voor de tuin en oprit naar kijken natuurlijk..
Wij maken de afweging: nieuw zwembad, of toch maar een jacuzzi en hoe willen we de buitenkeuken, met aparte overkapping en moet die dan gesloten of open zijn, wat voor verwarming en aansluiting dan. En hoever alles van elkaar. En welke materialen etc.
Ja. Die ken ik.quote:Op zaterdag 18 april 2026 23:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Wel leuk en interessant lijkt me om uit te zoeken. Ben je wel eens bij Hornbach geweest?
En grotendeels kamers in het geval van immigrant, of student of arbeidsmigrant die meestal ook in een kamer van een paar vierkante meter zitten.quote:
Offerte gehad voor het vervangen van 1 raam in onze schuifpui.quote:Op zaterdag 18 april 2026 23:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Isolatieglas is spotgoedkoop geworden vgl. met 20 - 25 jaar geleden. Idem installatiemateriaal als groepenkasten, bedrading en schakelaars.
Hout en steen als basismateriaal wel duurder, maar maak mij niet wijs dat 1 kozijn ¤2000 moet kosten.
De ruit of het hele raam?quote:Op zaterdag 25 april 2026 08:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Offerte gehad voor het vervangen van 1 raam in onze schuifpui.
Triple glas.
¤1960,00.
Interessant: is de sponning geschikt voor triple glas en het gewicht?quote:
De schuifpui is 2 jaar geleden geplaatst. En vorig jaar is 1 raam geknapt. Die zou onder garantie worden vervangen.quote:Op zaterdag 25 april 2026 09:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Check even of je daar nog subsidie op kunt krijgen.
Ah, andere situatie.quote:Op zaterdag 25 april 2026 09:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
De schuifpui is 2 jaar geleden geplaatst. En vorig jaar is 1 raam geknapt. Die zou onder garantie worden vervangen.
Jaar en de nodige correspondentie later nog niets. Dus het ligt nu bij de rechtsbijstandverzekering. Die wil een offerte voor het vervangen van het glas.
Die bij een glasbedrijf opgevraagd.
Na deze alinea:quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:01 schreef ludovico het volgende:
Hehe.
Een alternatieve mening over de hypotheekrente aftrek.
https://www.taxlive.nl/nl(...)e-een-plaat-draaien/
Wat mij betreft de juiste minus die winstbelasting. Dat is namelijk inflatie en geen winst.
Gefeliciteerd! Ben benieuwd wat het is geworden.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 12:55 schreef miss_sly het volgende:
Wij gaan zo de koopovereenkomst tekenen van ons hopelijk nieuwe huis
Wat goed!!!quote:Op vrijdag 8 mei 2026 12:55 schreef miss_sly het volgende:
Wij gaan zo de koopovereenkomst tekenen van ons hopelijk nieuwe huis
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |