Heb er gewoond aan de Rijksweg, wat een herrie daar. Vandaag zijn we er door heen gereden naar het tuincentrum Nuyens.... echt wat een kutzooi langs die weg. De bollenvelden zijn wel schitterend.quote:Op zaterdag 18 april 2026 20:21 schreef alternatif het volgende:
[..]
Ik zou best in Limmen willen wonen, mooie omgeving lekker rustig.
oh laat maar danquote:Op zaterdag 18 april 2026 20:26 schreef blomke het volgende:
Heb er gewoond aan de Rijksweg, wat een herrie daar. Vandaag zijn we er door heen gereden naar het tuincentrum Nuyens.... echt wat een kutzooi langs die weg.
De locatie is het belangrijkst.quote:
Kun je dat appartement niet meteen weer verkopen? Limmen is een prachtige omgevingquote:Op zaterdag 18 april 2026 20:21 schreef alternatif het volgende:
[..]
Ik zou best in Limmen willen wonen, mooie omgeving lekker rustig.
Wat mij zo aanspreekt is dat alles gelijkvloers is en dan van de zolder entertainmentruimte maken uffff.
Het nieuwbouwappartement dat ik gekocht heb is ¤9200m2... Maar je zit dan wel 5 minuten van het centrum in een van de populairste steden.
Oh dit vind ik heel jammer om te lezen. Ik was nog in de gedachten dat jullie erg graag naar Amsterdam wilden verhuizen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 19:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jep, maar in Amsterdam geen optie voor ons. Onder andere vanwege gigantische erfpachtkosten en allemaal autoluwe bouwprojecten, waarbij je dus verplicht bent een parkeerplaats in de parkeergarage aan te kopen voor een bedrag tussen 50K-75K. Of een parkeerplek moet huren in een parkeergarage a 250-400 euro per maand.
4 of 5 jaar zelfbewoningsplicht.quote:Op zaterdag 18 april 2026 20:48 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Kun je dat appartement niet meteen weer verkopen? Limmen is een prachtige omgeving
Dat gaan we ook doen, maar dus niet naar nieuwbouw.quote:Op zaterdag 18 april 2026 20:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh dit vind ik heel jammer om te lezen. Ik was nog in de gedachten dat jullie erg graag naar Amsterdam wilden verhuizen.
Oh fijn. Wel Amsterdam.quote:Op zaterdag 18 april 2026 21:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat gaan we ook doen, maar dus niet naar nieuwbouw.
Waar we nu mee bezig zijn, zien we heel erg zitten. Maar dan moet er nog wel even goed verbouwd worden.
Ja. Wij hebben ontdekt dat we geen dorpsmensen zijn. We willen terug naar de stadquote:
Wij hebben altijd wel kleiner gewoond dan dit. En dat ging ook prima. En waar we nu mee bezig zijn, heeft een aparte studio voor kind in de kap, dus dat is helemaal top. Dus dan wonen we met tweeën, dan hebben we helemaal niet zoveel ruimte nodig.quote:Op zaterdag 18 april 2026 21:10 schreef Doedezemaar het volgende:
Zo, dat is wel fors kleiner, ik krijg het al benauwd bij het idee. Symph roept ook altijd dat hij wel klein kan wonen, maar daar geloof ik niks van.
Ik zou graag nog net een slagje groter wonen dan nu, ook met z’n tweetjes, ik hou van ruimte om me heen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 21:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben altijd wel kleiner gewoond dan dit. En dat ging ook prima. En waar we nu mee bezig zijn, heeft een aparte studio voor kind in de kap, dus dat is helemaal top. Dus dan wonen we met tweeën, dan hebben we helemaal niet zoveel ruimte nodig.
Ik heb geen hekel aan dit grote huis. Ik hou ervan. Het liefste zou ik dit huis in Amsterdam neerzettenquote:Op zaterdag 18 april 2026 21:17 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik zou graag nog net een slagje groter wonen dan nu, ook met z’n tweetjes, ik hou van ruimte om me heen.
Heel herkenbaar, wij zijn een aantal jaren geleden Den Haag uitgetrokken naar een kleinere stad, hoewel hier alles dichtbij is en veel voorzieningen (en boomers die niet weg willen) missen we de 'grote stad' ook wel. Maar met kinderen zie ik dat niet zitten, zeker niet omdat er 2 nogal druk zijn..quote:Op zaterdag 18 april 2026 21:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan dit grote huis. Ik hou ervan. Het liefste zou ik dit huis in Amsterdam neerzetten
Maar als in dan kijk naar de woning of de locatie, dan is de locatie toch wel belangrijker. We stappen nu telkens in de auto om in Amsterdam dingen te gaan doen: wandelen, shoppen, bios, theater, uit eten, alles. Het enige dat ik ga missen is het huis op zichzelf en de mooie natuur. En dat laatste kunnen we zo nu en dan opzoeken en voor het eerste zoeken we nu een goed alternatief.
En ik vind het wel veel werk, dit huis bijhouden. Kleiner is minder doen.
Wij hebben een kind, tiener, wil studeren in Amsterdam. En zeker niet in het durp blijven wonenquote:Op zaterdag 18 april 2026 21:34 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, wij zijn een aantal jaren geleden Den Haag uitgetrokken naar een kleinere stad, hoewel hier alles dichtbij is en veel voorzieningen (en boomers die niet weg willen) missen we de 'grote stad' ook wel. Maar met kinderen zie ik dat niet zitten, zeker niet omdat er 2 nogal druk zijn... Huidige huis is perfect, groot en veel ruimte eromheen en de kinderen gaan zelf met de fiets naar de basisschool.
Ooit gaan we wel weer terug denk ik, naar een groot herenhuis!
Ieder heeft zo zijn voorkeuren inderdaad.quote:Op zaterdag 18 april 2026 21:55 schreef Hanca het volgende:
Zo zie je maar. Ik heb gewerkt in Den Haag, dat viel me al zo verschrikkelijk tegen. Ik wil absoluut niet in een ons-kent-ons dorp van maximaal 2000 man wonen, maar een grotere stad is echt nog wel een veel grotere verschrikking. Ik zou liever in iets met de grootte van een garagebox in een dorp van 20.000 inwoners wonen, dan in een vrijstaand herenhuis in Amsterdam.
Gelukkig zijn er verschillen en zijn er verschillende opties. En van mijn verhuizing de Randstad uit naar Groningen heb ik werkelijk nog nooit ook maar een halve seconde een klein beetje spijt gehad. En dan woonde ik nog in Alphen aan den Rijn, geen stad.
Maar @:Miss_sly: ik hoop voor je dat het lukt en zo eng is bestaande bouw ook weer niet. Je moet maar zo denken: de vorige bewoners konden er ook in leven, dus als je even moet sparen voor de aannemer alles kan doen is dat vast wel te doen.
Dan ken je Amsterdam niet. Dat is bijna een dorp. Heb jaren in de Jordaan gewoond. En vind het jammer hoe het veranderd is. Want dat was gewoon een dorp op zich.quote:Op zaterdag 18 april 2026 21:55 schreef Hanca het volgende:
Zo zie je maar. Ik heb gewerkt in Den Haag, dat viel me al zo verschrikkelijk tegen. Ik wil absoluut niet in een ons-kent-ons dorp van maximaal 2000 man wonen, maar een grotere stad is echt nog wel een veel grotere verschrikking. Ik zou liever in iets met de grootte van een garagebox in een dorp van 20.000 inwoners wonen, dan in een vrijstaand herenhuis in Amsterdam.
Gelukkig zijn er verschillen en zijn er verschillende opties. En van mijn verhuizing de Randstad uit naar Groningen heb ik werkelijk nog nooit ook maar een halve seconde een klein beetje spijt gehad. En dan woonde ik nog in Alphen aan den Rijn, geen stad.
Maar @:Miss_sly: ik hoop voor je dat het lukt en zo eng is bestaande bouw ook weer niet. Je moet maar zo denken: de vorige bewoners konden er ook in leven, dus als je even moet sparen voor de aannemer alles kan doen is dat vast wel te doen.
er is niets mooier dan een ruim huis met tuin in een Durp met een mooie rustige historische kern met veel prachtige fietsroutes eromheenquote:Op zaterdag 18 april 2026 21:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben een kind, tiener, wil studeren in Amsterdam. En zeker niet in het durp blijven wonen
Ik fiets graag binnen 5 minuten in de natuur. En wandel er ook graag. En die auto heb ik ook zelden nodig (vooral voor familie, maar dat zou in elke stad moeten met familie door het hele land), ik kan alles op de fiets doen. Of lopend. Maar ik kan mijn auto wel kwijt, en het bezoek ook. Ik sta vrijwel nooit in een file en als ik een keer 5 minuten vertraging heb, stond het verkeer voor mijn gevoel enorm vast.quote:Op zaterdag 18 april 2026 22:37 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dan ken je Amsterdam niet. Dat is bijna een dorp. Heb jaren in de Jordaan gewoond. En vind het jammer hoe het veranderd is. Want dat was gewoon een dorp op zich.
En zo zijn er meer plekken in Amsterdam. Met een heel goede sociale cohesie. En lekker alles met de fiets of tram en geen auto nodig. Heerlijk.
Verhuizen is altijd spannend.quote:Op zaterdag 18 april 2026 22:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ieder heeft zo zijn voorkeuren inderdaad.
Ik dacht oprecht dat ik me in dit dorp wel prima zou kunnen voelen, maar dat blijkt niet zo te zijn. En als man en kind er dan hetzelfde in staan, dan is de keus niet heel moeilijk.
Dank jeWe gaan het zien. Het is allemaal maar spannend, vind ik.
Ja daarom, wat hij voor ¤ 50.000 kan doen kost jullie zeker het dubbele.quote:Op zaterdag 18 april 2026 19:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, maar dat doen wij niet hoor. Wij zetten er een aannemer in die we goed kennen en dan komt het allemaal tiptop in ordeZowel in de casco nieuwbouwwoningen als in de volgende bestaande woning, overigens.
Het is niet te snappen. Ik ben met een nieuwe erker bezig (hardhout & sponning voor triple glas geschikt .... ), de ene offerte nog gekker dan de andere.quote:Op zaterdag 18 april 2026 22:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wij zijn met een architect bezig met de tuin. Maar daar kun je ook aardig op leeglopen. Ongelooflijk wat een beetje tuin kost. Wel met oprit voor meerdere auto's enzo. Maar dat zijn bedragen waar je vroeger een hypotheek voor kon afsluiten.
Moet echt mijn inschattingen bijstellen wat zaken tegenwoordig kosten.
Ik wil zelf de inkoop van materialen wel doen. En we leggen offertes naast elkaar van uitvoerende hoveniers. Maar het is gewoon alles, iedere post van arbeid tot materiaal en grondwerkmachines wat meer is dan ik dacht.quote:Op zaterdag 18 april 2026 23:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Het is niet te snappen. Ik ben met een nieuwe erker bezig (hardhout & sponning voor triple glas geschikt .... ), de ene offerte nog gekker dan de anderre.
Krijg ovrigens de indruk dat "ze" gezamenlijk een soortement van berekeningstool hanteren met 50% opslag en zo de concurrentie doven en de poet verdelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |