SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Smilies:
• Citizen.Erasedse smilies. Mede mogelijk gemaakt door onze allerliefste Flory
• DaMartse smilies
• Berkeryse smilies
• Hyvese smilies
Vandaag jarig:
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
Het is ook bedtijd koensquote:
Er is maar 1 echte Rob Godquote:Op vrijdag 3 april 2026 20:12 schreef Haags het volgende:
@:bomenverzameling @:wereldgozer
RobGodgenitaliën
NWS / De inclusieve woordenlijstquote:Op zaterdag 4 april 2026 07:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_minocw_gouden_eeuw/
Let op jullie woorden!
Smoepsiequote:
Hey lieffiequote:
Dat je moe bent.quote:Op zaterdag 4 april 2026 08:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat ik vandaag te vroeg wakker werd?
Boks ouwe. Maar kan ook hooikoorts zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2026 08:43 schreef LTVDK het volgende:
Kriebelhoest en een verstopte neus, volgens mij ben ik verkouden
Rip. Je was oke.quote:Op zaterdag 4 april 2026 08:43 schreef LTVDK het volgende:
Kriebelhoest en een verstopte neus, volgens mij ben ik verkouden
Later wakker worden danquote:Op zaterdag 4 april 2026 08:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar dat is door te vroeg wakker worden.
Mja kan ook, al is het de afgelopen dagen wel regelmatig regenachtig. Vooral die kriebelhoest is echt kut, dat je net in slaap wilt vallen en dan begint het weerquote:Op zaterdag 4 april 2026 08:47 schreef Haags het volgende:
[..]
Boks ouwe. Maar kan ook hooikoorts zijn.
Gewoon voluit hoesten. Blijven mensen uit je buurtquote:Op zaterdag 4 april 2026 08:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mja kan ook, al is het de afgelopen dagen wel regelmatig regenachtig. Vooral die kriebelhoest is echt kut, dat je net in slaap wilt vallen en dan begint het weerEn gisteren de halve dag geen last van, tot ik net 2 minuten in de supermarkt liep en het weer begon, loop je daar zo moeilijk je hoest in het houden
Je hebt toch wel minimaal 1.5 met afstand gehouden?quote:Op zaterdag 4 april 2026 08:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mja kan ook, al is het de afgelopen dagen wel regelmatig regenachtig. Vooral die kriebelhoest is echt kut, dat je net in slaap wilt vallen en dan begint het weerEn gisteren de halve dag geen last van, tot ik net 2 minuten in de supermarkt liep en het weer begon, loop je daar zo moeilijk je hoest in het houden
Ja dat durf ik dan weer niet op zo'n plekquote:Op zaterdag 4 april 2026 08:58 schreef dud0r het volgende:
[..]
Gewoon voluit hoesten. Blijven mensen uit je buurt
Best lastig in die AHquote:Op zaterdag 4 april 2026 08:59 schreef Haags het volgende:
[..]
Je hebt toch wel minimaal 1.5 met afstand gehouden?
Gewoon doen. Zet je over die angst heenquote:Op zaterdag 4 april 2026 08:59 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja dat durf ik dan weer niet op zo'n plek
Hij is een goede inspiratiebron omdat je weet dat het altijd nog erger kanquote:Op zaterdag 4 april 2026 09:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze is bijna net zo erg als die van Haags gisteren.
Ohja, moet ik vanmiddag ook nog even doen, denk dat de AH hier morgen dicht isquote:Op zaterdag 4 april 2026 09:38 schreef Ama het volgende:
Ik had gisteren onbewust al bijna alles gehaald voor het hele weekend.Straks alleen nog beetje drinken erbij halen en wat snackjes.
Ah, het zandpadje voor de luie mensch.quote:
Jumbo & Lidl zijn hier morgen wel dicht.quote:Op zaterdag 4 april 2026 09:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ohja, moet ik vanmiddag ook nog even doen, denk dat de AH hier morgen dicht is
Zie dat die hier gewoon open is tussen 9 en 18, hoef ik dus niet extra voer te kopen vandaagquote:Op zaterdag 4 april 2026 09:47 schreef Ama het volgende:
[..]
Jumbo & Lidl zijn hier morgen wel dicht.
Hier is alles open.quote:Op zaterdag 4 april 2026 09:47 schreef Ama het volgende:
[..]
Jumbo & Lidl zijn hier morgen wel dicht.
Omdat je in een dorp woontquote:Op zaterdag 4 april 2026 09:53 schreef Ama het volgende:
Ja ik weet ook niet zo goed waarom het hier altijd een dag dicht is met Pasen enz.
Ik ook, en zelfs hier is die open met Pasen, volgens mij is die tegenwoordig alleen nog maar dicht op 1e kerstdagquote:
Zelfs dan is het open bij mij.quote:Op zaterdag 4 april 2026 10:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik ook, en zelfs hier is die open met Pasen, volgens mij is die tegenwoordig alleen nog maar dicht op 1e kerstdag
Kroketje?quote:
Ik ga sowieso naar de hel maar negersnape staat wss onderaan de lijst van redenen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 21:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Geniet jij er ook zo van of gaan @:elvi en ik samen naar de hel?
Beetje vroeg voor frituur niet?quote:Op zaterdag 4 april 2026 10:14 schreef dud0r het volgende:
[..]
Zelfs dan is het open bij mij.
[..]
Kroketje?
Het is nooit te vroeg voor eten. Ongeacht wat het isquote:Op zaterdag 4 april 2026 10:19 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Beetje vroeg voor frituur niet?
supers zijn gewoon open, sommige winkels zijn dicht hier zag ikquote:
Nouquote:Op zaterdag 4 april 2026 10:26 schreef dud0r het volgende:
[..]
Het is nooit te vroeg voor eten. Ongeacht wat het is
mijn vriezer moet ik eigenlijk weer vullen , bijna leegquote:Op zaterdag 4 april 2026 10:31 schreef Ama het volgende:
Ik moet eigenlijk mijn vriezer opruimen maar het komt er dan vast op neer dat ik alles gewoon een beetje verplaats en dat ik alsnog geen ruimte heb.
Ik bedoelde ook alle supermarkten. Geen idee hoe het met de rest van winkels zit. Daar zullen wel een aantal van gesloten zijnquote:Op zaterdag 4 april 2026 10:31 schreef mschol het volgende:
[..]
supers zijn gewoon open, sommige winkels zijn dicht hier zag ik
Oh hier is echt juiste tegenovergestelde want als ik nu nog een pakje met snacks koop ofzo dan gaat het gewoon echt niet passen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 10:32 schreef mschol het volgende:
[..]
mijn vriezer moet ik eigenlijk weer vullen , bijna leeg
Same. Lilak heeft van de week weer een vlees inkoop gedaan dus er ligt weer 6,5 kilo in de vriezer in porties van 300 gramquote:Op zaterdag 4 april 2026 10:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Oh hier is echt juiste tegenovergestelde want als ik nu nog een pakje met snacks koop ofzo dan gaat het gewoon echt niet passen.
Ik vond het wel meevallen toen ik naar buiten liep vanochtendquote:Op zaterdag 4 april 2026 10:42 schreef Ama het volgende:
Nou de zon mag wel even draaien, wat is het koud in deze kamer.
Ja maar mijn computerkamertje is gewoon een kuthok, het is hier misschien 2 weken in het jaar een perfecte temperatuur.quote:Op zaterdag 4 april 2026 10:45 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik vond het wel meevallen toen ik naar buiten liep vanochtend
Dat is wel beetje warmquote:
Jep en als je het raampje ook nog dicht hebt helemaal. Had ik vorig jaar per ongeluk in de zomer want voelde me te depri om te computeren enz dus toen was het echt smerig benauwd (en schimmel op de kast maar dat is gelukkig goed gekomen).quote:
Waardoor komt dat opwarmen dan? plat dak? of gewoon van 2/3 kanten vol in de zon?quote:Op zaterdag 4 april 2026 10:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Jep en als je het raampje ook nog dicht hebt helemaal. Had ik vorig jaar per ongeluk in de zomer want voelde me te depri om te computeren enz dus toen was het echt smerig benauwd (en schimmel op de kast maar dat is gelukkig goed gekomen).
Maar raampje staat sindsdien braaf weer op een kier (of verder).
Plat dak en 3 buitenmuren waar de zon ook op schijnt. Het zit onder het terras van mijn bovenburen. Maar door die combinatie kan het ook flink koud worden in deze kamer.quote:Op zaterdag 4 april 2026 10:57 schreef mschol het volgende:
[..]
Waardoor komt dat opwarmen dan? plat dak? of gewoon van 2/3 kanten vol in de zon?
das ook een flinke klus om dat na te isoleren...quote:Op zaterdag 4 april 2026 10:58 schreef Ama het volgende:
[..]
Plat dak en 3 buitenmuren waar de zon ook op schijnt. Het zit onder het terras van mijn bovenburen. Maar door die combinatie kan het ook flink koud worden in deze kamer.
Ja daarom snap ik wel dat dit voor de woningbouw ook beetje een doorn in het oog is maar ja er echt iets aan doen kunnen ze ook niet en dat begrijp ik ook heel goed.quote:Op zaterdag 4 april 2026 11:08 schreef mschol het volgende:
[..]
das ook een flinke klus om dat na te isoleren...
Wat ga je kijken?quote:Op zaterdag 4 april 2026 11:14 schreef Bomenverzameling het volgende:
![]()
![]()
veel zin in het theater vanavond
Dat zou wel jammer zijn dan inderdaad.quote:Op zaterdag 4 april 2026 11:28 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik moet wel oppassen dat ik in de juiste zaal ga zitten. Anders zit ik plots bij Emma Heesters
Was een keer in een ander theater hier in Eindje.quote:Op zaterdag 4 april 2026 11:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat zou wel jammer zijn dan inderdaad.
quote:Op zaterdag 4 april 2026 11:35 schreef Bomenverzameling het volgende:
Was een keer in een ander theater hier in Eindje.
Voor me zat een stelletje. Die meid was blij dat ze zulke goede plaatsen had. Die jongen, ja daar ben ik goed in. Komen er mensen voor hun staan, wij zitten hier
ehh nee. Die man of jongen eigenlijk liet hun kaartje zien. Die anderen. ehh hier komen de Rolling Stone Sessies. Jaap Reesema is in de andere zaal.
Op de kaartjes staat duidelijk welke ingang je moet hebben en in het theater staat ook erg duidelijk.
ik had echt iets van![]()
Wel bij de centrale ingang. Niet bij het betreden van de zaal/zalenquote:Op zaterdag 4 april 2026 11:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]![]()
Maar wordt dat dan niet gecontroleerd bij de ingang?
Gewoon leeg eten.quote:Op zaterdag 4 april 2026 10:31 schreef Ama het volgende:
Ik moet eigenlijk mijn vriezer opruimen maar het komt er dan vast op neer dat ik alles gewoon een beetje verplaats en dat ik alsnog geen ruimte heb.
Ja, bij je leggen, werkt niet mijn medicijnen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:09 schreef Ama het volgende:
Ik vond het al beetje gek dat ik het idee had dat de paracetamol niet werkte maar ik zie net dat die nog naast de laptop lag.Ja dan kan je lang wachten.
quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo hehe, even wat frustratie van die HOEREspelletjes eruit gelopen.
@Coco en vriendjes, t zal bestquote:Op zaterdag 4 april 2026 12:31 schreef Ama het volgende:
Volgens mij is Hedwig vriendjes aan het worden met Coco.
Coco is ook een vogel.quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:31 schreef Ama het volgende:
Volgens mij is Hedwig vriendjes aan het worden met Coco.
Kan Hedwig kittens krijgen of is ze "geholpen"??quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:34 schreef Ama het volgende:
[..]
[..]
Maar in dit geval is Coco een mannetje.
Die is gesteriliseerd. Was ze al toen ik haar kreeg maar anders had ik het ook meteen laten doen. Er zijn al genoeg kittens op deze wereld.quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:45 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Kan Hedwig kittens krijgen of is ze "geholpen"??
Moet jij wetenquote:Op zaterdag 4 april 2026 12:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb m'n lunch al lang en breed op
Als dat zo is, waarom zijn er dan niet genoeg kittens in mijn schoot?quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:46 schreef Ama het volgende:
[..]
Die is gesteriliseerd. Was ze al toen ik haar kreeg maar anders had ik het ook meteen laten doen. Er zijn al genoeg kittens op deze wereld.
Omdat je ze zelf moet halenquote:Op zaterdag 4 april 2026 12:57 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom zijn er dan niet genoeg kittens in mijn schoot?
Dit is een skillissue.quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:57 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Genoeg kittens in het asiel die wel een knuffel willen hebben.quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:57 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Bijna alle babydiertjes zijn schattigquote:Op zaterdag 4 april 2026 13:10 schreef LTVDK het volgende:
Zag vandaag ook weer babygeitjes, dat zijn ook van die schattige beestje
Behalve bij vogels dan, dat zijn vaak redelijk angstaanjagende gedrochtenquote:Op zaterdag 4 april 2026 13:11 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Bijna alle babydiertjes zijn schattig
100.000 kittensquote:Op zaterdag 4 april 2026 13:13 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Als ik definitief een bewoonbare plek voor mezelf heb.
quote:Op zaterdag 4 april 2026 13:13 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Als ik definitief een bewoonbare plek voor mezelf heb.
Ik was als baby ook een lelijk gedrocht. Niet dat nu niet het geval isquote:Op zaterdag 4 april 2026 13:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Behalve bij vogels dan, dat zijn vaak redelijk angstaanjagende gedrochten
[ afbeelding ]
Mensenbaby's zijn ook lelijke dingen, dat is niet specifiek voor jouquote:Op zaterdag 4 april 2026 13:16 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik was als baby ook een lelijk gedrocht. Niet dat nu niet het geval is
Eerst maar eens zien of het de 20 gaat halen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Woensdag wordt het 20 graden. Net die dag dat we verplicht naar kantoor moeten, geweldig.
Daarna klapt het weer in naar 13. Kutplaneet.
19,5.quote:Op zaterdag 4 april 2026 13:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Eerst maar eens zien of het de 20 gaat halen.
Dat zijn tribbles.quote:
Iets zegt me dat je dat Zwabbie niet hoeft uit te leggenquote:
Ideaal gameweer.quote:
In de korte broek naar kantoorquote:Op zaterdag 4 april 2026 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Woensdag wordt het 20 graden. Net die dag dat we verplicht naar kantoor moeten, geweldig.
No shit.quote:Op zaterdag 4 april 2026 13:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dat zijn tribbles.
The Trouble with Tribbles is een aflevering van de De oorspronkelijke serie van Star Trek. Dit is een van de weinige afleveringen die als comedy is geschreven en de eerste waarin de tribbles voorkomen. The Trouble with Tribbles werd voor het eerst uitgezonden op 29 december 1967 op NBC. In 1968 werd deze aflevering zowel genomineerd voor een Emmy als voor een Hugo Award.
Synopsis
De USS Enterprise ontvangt een noodsignaal van ruimtestation K7. Daar aangekomen blijkt er geen nood te zijn maar de zwaar geïrriteerde Kirk krijgt opdracht om met zijn bemanning een lading speciaal soort graan te bewaken. In de bar van K7 laat Uhura zich een tribble aansmeren. Dit lieve beestje neemt ze mee aan boord van de Enterprise. Vrij snel verschijnt er een Klingonschip en de Klingons worden toegelaten op het ruimtestation. In de bar komt het tot een confrontatie tussen de Klingons en de mensen.
De Tribbles blijken zich heel snel te vermenigvuldigen en hun gesnor blijkt een rustgevende werking op de bemanning te hebben. De tribbles eten niet alleen het voedsel op maar beginnen ook aan de apparatuur te knagen.
Ook de tribbles op K7 hebben zich vermenigvuldigd en zijn begonnen de graanvoorraad op te eten. Al snel blijkt dat de tribbles sterven als ze van het graan gegeten hebben. Het graan blijkt vergiftigd te zijn door een Klingon die zich als mens had voorgedaan. De dader wordt gevangengenomen en de verkoper van de eerste tribble wordt veroordeeld tot het verwijderen van alle tribbles van het ruimtestation waar hij volgens Spock 17,9 jaar over zal doen. Net voordat de Enterprise en het Klingonschip vertrekken weet Scotty alle tribbles naar het Klingonschip te teleporteren.
Rokjesdagquote:Op zaterdag 4 april 2026 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
quote:
#lifesgoodquote:Op zaterdag 4 april 2026 14:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, weer een loopje. Beetje random door de stad gezwalkt. Nu aangekomen bij de IJssel. Bij etablissement "RIO" is het dakterras geopend. Dus er zijn nu drie Iberico ham kroketjes en een goeie pot Grolsch Weizener onderweg.
Wat fijn.quote:OSINT accounts monitoring U.S. military deployments are tracking on an ongoing "massive USAF airbridge" to Europe and the Middle East with a number of C-5s, C-17s, and KC-135s flowing across the Atlantic.
U.S. is likely preparing an escalation and possibly more ground forces are on the way.
O Sint is vroeg dit jaarquote:
lekkerquote:Op zaterdag 4 april 2026 15:10 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Kreeft en filets voor iedereen
quote:
Trump zit gewoon te diep in het broekje van Netanyahuquote:Op zaterdag 4 april 2026 15:18 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja, maar Trump houdt zo van winnen dat hij er niet mee kan stoppen.
quote:Op zaterdag 4 april 2026 14:52 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Kan prima, lekker in de tuin werken
quote:
Ster?quote:
Ik haat tuinierenquote:
Ohwquote:
Ik ben er ook geen fan van maar met mooi weer kan het soms best fijn zijn even in de tuin bezig te zijnquote:
Ik ben er echt geen fan vanquote:Op zaterdag 4 april 2026 16:02 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Ik ben er ook geen fan van maar met mooi weer kan het soms best fijn zijn even in de tuin bezig te zijn
Hoe groot is je tuin dan?quote:Op zaterdag 4 april 2026 16:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik ben er echt geen fan van
Enige wat wij doen is de bomen snoeien
Dat die kip dat ook gewoon toe laat.quote:Op zaterdag 4 april 2026 16:50 schreef Nizno het volgende:
tijd voor paaseitjes
Bekijk deze YouTube-video
alle kipjes weten dat mensen paaseitjes willen hebben.quote:Op zaterdag 4 april 2026 16:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat die kip dat ook gewoon toe laat.
quote:Op zaterdag 4 april 2026 16:50 schreef Nizno het volgende:
tijd voor paaseitjes
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:14 schreef Wrapster het volgende:
[..]
In de stad zit een goede pizzabakker
Zal proberen het te onthouden.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:17 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Als je keer in Groningen bent aanrader. Tarante heet het
Zat nog te denken om je op te halen en dan naar Groningen te gaan pizza eten maar zijn we zo lang onderwegquote:
Prima weertje vandaag. Lekker zonnetje.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, maar weer naar binnen. Ondanks alle goeie bedoelingen totaal geen voorjaarsweer.
Goh, dat is anders nooit.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:55 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ben hier uitermate ontevreden over. Over alles eigenlijk wel.
Ja, ik vond het warm. Heb nog even m'n viooltjes gepoot buiten, clematis vastgesnoerd, insectenhotel ergens neergetieft.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Prima weertje vandaag. Lekker zonnetje.
En nu weer een zonnetje. Maar ja nu ben ik al eten aan het koken.quote:
Wat staat er op het menu?quote:Op zaterdag 4 april 2026 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En nu weer een zonnetje. Maar ja nu ben ik al eten aan het koken.
mijn vlinderstruik krijgt alweer mooie verse uitlopers.quote:
Die dingen vermenigvuldigingen zich als konijnen...quote:Op zaterdag 4 april 2026 18:22 schreef Nizno het volgende:
[..]
mijn vlinderstruik krijgt alweer mooie verse uitlopers.
traybake van paprika, courgette, champignons, aardappelschijfjes met ui en spek, en kalkoen merguezworstjes. Chocolademousse toe.quote:
met kippenquote:Op zaterdag 4 april 2026 18:23 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Die dingen vermenigvuldigingen zich als konijnen...
Doe mij ook een kopje.quote:Op zaterdag 4 april 2026 18:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Was lekker vandaag, maar op het balkon toch wel een aardig windje.
Tijd voor koffie.
Bedankt. Het is natuurlijk nog niet officieel, want doelsaldo kan nog roet in het eten gooienquote:Op zaterdag 4 april 2026 18:21 schreef BennieButtfuck het volgende:
Gefeliciteerd met de titel, @:Bomenverzameling
Volgend jaar wordt FC Twente kampioen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 18:28 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Bedankt. Het is natuurlijk nog niet officieel, want doelsaldo kan nog roet in het eten gooien
Maar Feyenoord wint niet alles en PSV gaat echt niet alles verliezen
Gun ik ze wel een keer.quote:Op zaterdag 4 april 2026 18:29 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Volgend jaar wordt FC Twente kampioen.
Nee, ze hadden in Maart al kampioen kunnen zijn. Eigenlijk moeten, als je kijkt waar tegen ze punten hebben verkloot.quote:Op zaterdag 4 april 2026 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
PSV was eind februari al kampioen toch?
Ze hebben er komend jaar nog 2. Na volgend seizoen weer 1quote:Op zaterdag 4 april 2026 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
En dat zootje bibberkonten gaat volgend jaar ons ENIGE Champions League ticket weer verprutsen. Mooi hoor.
Als je in de buurt bent van Hoogvliet, de koffie staat klaar.quote:
Maar ik heb net al gegeten..quote:Op zaterdag 4 april 2026 18:50 schreef LTVDK het volgende:
De kip staat in de oven. Ik herhaal, de kip staat in de oven
Ja dan heb je pech, dan eet ik het wel allemaal zelf opquote:
wat een straf zegquote:Op zaterdag 4 april 2026 18:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja dan heb je pech, dan eet ik het wel allemaal zelf op
Een kruising tussen een konijn en een kip is biologisch gezien onmogelijk. Het zijn twee totaal verschillende diersoorten (een zoogdier en een vogel) met een totaal verschillend DNA, waardoor bevruchting en ontwikkeling van een embryo niet kunnen plaatsvinden.quote:Op zaterdag 4 april 2026 18:44 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Benieuwd was daaruit voort zou komen indien het zou werken...
als een Nattekat dusquote:Op zaterdag 4 april 2026 18:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
en vreemde geluiden maken (een kruising tussen een piep en een kakel)
En een Vogelbekdier dan?quote:Op zaterdag 4 april 2026 18:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Een kruising tussen een konijn en een kip is biologisch gezien onmogelijk. Het zijn twee totaal verschillende diersoorten (een zoogdier en een vogel) met een totaal verschillend DNA, waardoor bevruchting en ontwikkeling van een embryo niet kunnen plaatsvinden.
Als we kijken naar hoe zo'n wezen er in een fantasie of een fictief experiment (zoals in sciencefiction) uit zou kunnen zien, kun je denken aan een combinatie van kenmerken:
Lichaam en vacht: Een pluizig, konijnachtig lijfje met veren in plaats van vacht, of een combinatie van beiden (bijvoorbeeld zachte donsveren zoals een Zijdehoen).
Kop: Een konijnenkop met lange oren, maar met de ogen en snavel van een kip.
Poten: Een combinatie van de sterke achterpoten van een konijn (om te springen) en de poten met klauwen van een kip.
Staart: Een klein, pluizig konijnenstaartje gecombineerd met een kipstaartje.
Gedrag: Het dier zou kunnen huppelen in plaats van lopen, maar ook proberen te pikken naar eten en vreemde geluiden maken (een kruising tussen een piep en een kakel).
Een kruising tussen een vogelbekdier en een kip – laten we het een "Vogel-bek-kip" noemen – zou biologisch gezien niet mogelijk zijn (vanwege de enorme evolutionaire afstand), maar in de fantasie zou het een fascinerend, "bizar" wezen opleveren. Het zou een combinatie zijn van de aquatische eigenschappen van het vogelbekdier en de eigenschappen van een landvogel.quote:
Kunnen we niet een AI een plaatje laten maken van zoiets?quote:Op zaterdag 4 april 2026 18:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Een kruising tussen een konijn en een kip is biologisch gezien onmogelijk. Het zijn twee totaal verschillende diersoorten (een zoogdier en een vogel) met een totaal verschillend DNA, waardoor bevruchting en ontwikkeling van een embryo niet kunnen plaatsvinden.
Als we kijken naar hoe zo'n wezen er in een fantasie of een fictief experiment (zoals in sciencefiction) uit zou kunnen zien, kun je denken aan een combinatie van kenmerken:
Lichaam en vacht: Een pluizig, konijnachtig lijfje met veren in plaats van vacht, of een combinatie van beiden (bijvoorbeeld zachte donsveren zoals een Zijdehoen).
Kop: Een konijnenkop met lange oren, maar met de ogen en snavel van een kip.
Poten: Een combinatie van de sterke achterpoten van een konijn (om te springen) en de poten met klauwen van een kip.
Staart: Een klein, pluizig konijnenstaartje gecombineerd met een kipstaartje.
Gedrag: Het dier zou kunnen huppelen in plaats van lopen, maar ook proberen te pikken naar eten en vreemde geluiden maken (een kruising tussen een piep en een kakel).
Ja man. Wil niet weten wat daar uit komt.quote:
Dan moet het eventuele plaatje maar onder een spoiler...quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:01 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ja man. Wil niet weten wat daar uit komt.
Vast wel, maar ik weet niet hoe.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:01 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Kunnen we niet een AI een plaatje laten maken van zoiets?
chatgpt wil dat ik inlog en daar heb ik geen zin anquote:Op zaterdag 4 april 2026 19:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Vast wel, maar ik weet niet hoe.
quote:Ik kan hier helaas geen afbeelding direct voor je genereren omdat dat een login-gebonden functie is. Maar ik kan het wél zo levendig mogelijk beschrijven (of je een perfecte prompt geven die je zo in een image generator kunt plakken 😄).
Stel je dit voor:
Een klein, rond diertje met een zachte, pluizige vacht zoals een konijn — lichtbruin of grijs. Het heeft lange, rechtopstaande konijnenoren die een beetje heen en weer bewegen bij elk geluid. Aan de voorkant zit echter geen snoetje, maar een gladde, platte snavel zoals een vogelbekdier, donker en een beetje rubberachtig.
De ogen zijn groot en glanzend, meer zoals die van een konijn: lief en een tikje nieuwsgierig. Onder zijn lichaam zie je korte pootjes: de achterpoten zijn krachtig en konijnachtig, maar de voorpoten hebben vliezen tussen de tenen, alsof hij goed kan zwemmen. Achter hem zit een brede, platte staart zoals een bever/vogelbekdier.
Hij zit half op de oever van een beekje: klaar om óf weg te huppen, óf het water in te plonzen.
Misschien wel ja. Zoiets trek ik geestelijk niet.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:02 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Dan moet het eventuele plaatje maar onder een spoiler...
Ja, daar moet AI nog even iets aan doen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
die ziet er nog wel cute uit
[..]
met drie pootjes lijkt eng
Niet helemaal volgens de eerder geposte omschrijving maar desalniettemin apart.quote:
Het kostte wat moeten voor AI om dat derde pootje weg te halen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
die ziet er nog wel cute uit
[..]
met drie pootjes lijkt eng
quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Vast wel, maar ik weet niet hoe.
die is KJOET!quote:
Wat vind je hiervan?quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:08 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Niet helemaal volgens de eerder geposte omschrijving maar desalniettemin apart.
die rug ziet er ook beter uitquote:Op zaterdag 4 april 2026 19:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Wat vind je hiervan?
[ afbeelding ]
kruising met een vogelbekdierquote:Op zaterdag 4 april 2026 19:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Het kostte wat moeten voor AI om dat derde pootje weg te halen.
[ afbeelding ]
Ah chatgpt. Ik heb gemini gebruikt.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:13 schreef Flory- het volgende:
[..]
Heb jouw verhaaltje in Chatgpt gegooid
Blijft leuk speelgoed, voor af en toequote:Op zaterdag 4 april 2026 19:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ah chatgpt. Ik heb gemini gebruikt.
Hetzelfde als iedere andere normale zondag.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:16 schreef Ama het volgende:
Wat gaan jullie morgen op eerste paasdag doen?
Vervelen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:16 schreef Ama het volgende:
Sporten, paasbrunch, Ronde van Vlaanderen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:16 schreef Ama het volgende:
Dit en.....quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hetzelfde als iedere andere normale zondag.
Uitrustenquote:Op zaterdag 4 april 2026 19:16 schreef Ama het volgende:
Heb nog niet echt een idee wat betreft morgen en overmorgen. Ben alleen thuis en nog geen idee eigenlijk wat te doen. Misschien beetje hier rondhangenquote:
De hoogmis!quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:21 schreef Flory- het volgende:
[..]
Dit en.....
De Ronde kijken natuurlijk
Ik heb al iets met mijn vader anders hadden we wel kunnen chillen. Sorry.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:25 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Heb nog niet echt een idee wat betreft morgen en overmorgen. Ben alleen thuis en nog geen idee eigenlijk wat te doen. Misschien beetje hier rondhangen
jullie kennen elkaar irl?quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:26 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb al iets met mijn vader anders hadden we wel kunnen chillen. Sorry.
Preciesquote:
Bedankt Lictor.et.ChatGPT, maar ik vroeg me meer af hoe een vogelbekdier dan is ontstaanquote:
Ik wil smorgens wel eerst nog zelf gaan fietsen, maar misschien kan ik dat beter maandag doenquote:Op zaterdag 4 april 2026 19:28 schreef Flory- het volgende:
[..]
Precies![]()
Niet vanuit Brugge helaas dit jaar, maar evengoed tof.
Ik weet wie het zegt.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:03 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
@:Nattekat ik zou dit niet pikken
quote:
quote:Het vogelbekdier (Ornithorhynchus anatinus) is ontstaan door een uniek en vroeg evolutionair pad dat miljoenen jaren geleden afweek van andere zoogdieren. Ze behoren tot de eierleggende zoogdieren (monotremen), een groep die al heel vroeg in de evolutiegeschiendenis is afgesplitst, wat hun vreemde combinatie van eigenschappen verklaart.
Even naar het weer kijken?quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:30 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Ik wil smorgens wel eerst nog zelf gaan fietsen, maar misschien kan ik dat beter maandag doen
Bedankt Nizgpt, maar dan is de eerdere omschrijving van Luctor dus een leugen, want die zegt dat het niet mogelijk is dat een zoogdier en gevogelte kruisenquote:
Ja. Morgen gaat het hier best hard waaien en maadlndag ziet er vooralsnog heel goed uit.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:32 schreef Flory- het volgende:
[..]
Even naar het weer kijken?
Ik ga er ook niet voor opstaan hoor, maar hele middag kijken sowieso.
quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bedankt Lictor.et.ChatGPT, maar ik vroeg me meer af hoe een vogelbekdier dan is ontstaan
quote:Het vogelbekdier (de Ornithorhynchus anatinus) is een van de meest fascinerende evolutionaire puzzels op aarde. Het is geen "foutje van de natuur", maar een overlevingskunstenaar die kenmerken van reptielen, vogels en zoogdieren combineert.
Zo is dit bijzondere dier ontstaan:
1. Een vroege afsplitsing
Het vogelbekdier behoort tot de monotremata (clausdieren of eierleggende zoogdieren). Deze groep splitste zich ongeveer 180 miljoen jaar geleden af van de lijn die uiteindelijk naar de buideldieren en wij (placentale zoogdieren) leidde.
Terwijl andere zoogdieren evolueerden om levende jongen te baren, hielden de voorouders van het vogelbekdier vast aan het leggen van eieren—een erfenis van hun verre reptielachtige voorouders.
2. Evolutie in isolatie
De voorouders van het vogelbekdier leefden op het supercontinent Gondwana. Toen Australië zich losmaakte en geïsoleerd raakte, konden deze dieren zich in alle rust aanpassen aan de specifieke omgeving van de Australische zoetwaterstromen.
3. "Mozaïek-evolutie"
Het vogelbekdier is een schoolvoorbeeld van convergente evolutie. Dat betekent dat het kenmerken heeft ontwikkeld die lijken op die van andere dieren, simpelweg omdat ze handig zijn voor zijn levensstijl:
De snavel: Dit is geen hoornen snavel zoals bij een eend, maar een gevoelig, leerachtig orgaan vol met duizenden elektroreceptoren. Hiermee spoort hij elektrische signalen van prooien (zoals garnalen) op in de modderige bodem.
De gifspoor: Een kenmerk dat we vaker zien bij reptielen. Alleen het mannetje heeft deze sporen aan zijn achterpoten, waarschijnlijk om te vechten met rivalen tijdens het paarseizoen.
Melk zonder tepels: Ze produceren wel melk (een zoogdierkenmerk), maar omdat ze geen tepels hebben, "zweet" de moeder de melk uit haar huidplooien, waar de jongen het vanaf likken.
Waarom ziet het er zo uit?
Elk vreemd onderdeel heeft een functie voor zijn amfibische leven:
De beverstaart dient als vetopslag en roer.
De zwemvliezen zijn perfect voor het water, maar kunnen worden opgeklapt zodat de nagels vrijkomen om holen te graven in de oever.
Kortom: het vogelbekdier is niet ontstaan uit een kip of een eend, maar is een zeer oude, gespecialiseerde zijtak van de zoogdierstamboom die heeft bewezen dat "vreemd" heel succesvol kan zijn!
het komt er op neer dat ze niet zijn ontstaan door een zoogdier en een gevogelte te laten neukenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |