Lollig, maar hoe kijk je zelf op de afgelopen jaren terug? Vind je het zelf ook niet doorgeslagen?quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is ook een manier van laten zien dat je er niets van begrepen hebt.
Dat je zebrapaden niet moet maken in regenboogkleuren ben ik met je eens.
Vanwege de verkeersveiligheid.
En meer dan de helft van wat je ziet bij de pride is gewoon kneiter hetero. Dat fenomeen is niet anders dan de gemiddelde schaatswedstrijden in Thialf of de zoveelste Groots met een G in het PSV stadion. Klein clubje mensen die echt fan zijn. En een hele grote groep Gerda's en Jannen die bierzuipen en meefeesten.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lollig, maar hoe kijk je zelf op de afgelopen jaren terug? Vind je het zelf ook niet doorgeslagen?
De Kamasutra beurs heeft de Amsterdamse Pride jaren geleden al overgenomen.
Nee, wat zie jij als doorgeslagen?quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lollig, maar hoe kijk je zelf op de afgelopen jaren terug? Vind je het zelf ook niet doorgeslagen?
Geen idee, ik kom niet op die beurs.quote:De Kamasutra beurs heeft de Amsterdamse Pride jaren geleden al overgenomen.
Wij kijken elk jaar naar de Canal Parade.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En meer dan de helft van wat je ziet bij de pride is gewoon kneiter hetero. Dat fenomeen is niet anders dan de gemiddelde schaatswedstrijden in Thialf of de zoveelste Groots met een G in het PSV stadion. Klein clubje mensen die echt fan zijn. En een hele grote groep Gerda's en Jannen die bierzuipen en meefeesten.
En prima toch? Niemand die je dwingt om er heen te gaan of het uberhaupt te zien? Dat hele canal pride gebeuren zit net als vele andere meuk waar ik geen connectie mee heb, volledig in mijn ignore zone. Zie het niet, boeit me niet en ze doen maar. Als ze maar plezier hebben. Het lukt mij zelfs met carnaval waar ik de schurft aan heb terwijl ik er middenin woon.
Echt, maak je druk over iets zinnigs. Als je je daar boos om maakt, heb je duidelijk een goed leven.
quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En meer dan de helft van wat je ziet bij de pride is gewoon kneiter hetero. Dat fenomeen is niet anders dan de gemiddelde schaatswedstrijden in Thialf of de zoveelste Groots met een G in het PSV stadion. Klein clubje mensen die echt fan zijn. En een hele grote groep Gerda's en Jannen die bierzuipen en meefeesten.
En prima toch? Niemand die je dwingt om er heen te gaan of het uberhaupt te zien? Dat hele canal pride gebeuren zit net als vele andere meuk waar ik geen connectie mee heb, volledig in mijn ignore zone. Zie het niet, boeit me niet en ze doen maar. Als ze maar plezier hebben. Het lukt mij zelfs met carnaval waar ik de schurft aan heb terwijl ik er middenin woon.
Echt, maak je druk over iets zinnigs. Als je je daar boos om maakt, heb je duidelijk een goed leven.
Nouja, je bent wel een schoolvoorbeeld van iemand die zich heel vaak heel druk maakt over dingen waarvan je pretendeert er last van te hebben, liefst met een extreem sausje. Terwijl het doorgaans buiten je beleefwereld begeeft. Voelt een beetje als dit boekje:quote:
Klopt. Dat kan namelijk prima.quote:Op vrijdag 3 april 2026 23:58 schreef Wantie het volgende:
Je vindt homoseksualiteit abnormaal, maar accepteert het?
Ooookay...
Ik beschouw het als propaganda, omdat het mensen wordt opgedrongen in een publieke ruimte. Anderen zien het als een symbool van acceptatie. Feit dat ook genoeg mensen die een andere geaardheid wel accepteren het als "opdringen van" zien laat al zien dat het niet geschikt is als uiting. Lijkt me goed als gemeenteraden daar eens wat beter over na gaan denken.quote:Op vrijdag 3 april 2026 23:58 schreef Wantie het volgende:
Het verkeer misbruiken voor propagandadoeleinden...
Klinkt niet echt als iemand die homoseksualiteit accepteert.
Het is een kunstwerk dat veelal in opdracht de gemeenteraad wordt aangelegd.
Een kunstwerk ipv een echt zebrapad is niet slim. Daar is niet goed over nagedacht.
Je ziet die verschijningsvorm daarom ook minder.
In eigenlijk zouden ze allemaal moeten verdwijnen en eventueel op een andere manier worden aangelegd.
Maar dat is wat anders dan stellen dat het verkeer niet voor propagandadoeleinden mag worden gebruikt.
Die stelling past bij iemand die homoseksualiteit niet accepteert.
Dat vind je dus vergelijkbaar: iemand met een homoseksuele geaardheid en iemand die zich als een dier identificeert.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:32 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Klopt. Dat kan namelijk prima.
Ik vind iemand die zich identificeert als een dier ook niet normaal, maar joh, be my guest. Als iemand zich daar prettig bij voelt. Dat boeit me net zo weinig als iemand z'n geaardheid.
Iemand die homoseksualiteit niet accepteert ziet dat als iets dat hem wordt opgedrongen.quote:[..]
Ik beschouw het als propaganda, omdat het mensen wordt opgedrongen in een publieke ruimte. Anderen zien het als een symbool van acceptatie.
Ik denk dat die weinig kunnen doen aan mensen die zich zo hypocriet opstellen als jij nu doet.quote:Feit dat ook genoeg mensen die een andere geaardheid wel accepteren het als "opdringen van" zien laat al zien dat het niet geschikt is als uiting. Lijkt me goed als gemeenteraden daar eens wat beter over na gaan denken.
Of iemand die op basis van feiten en goede standpunten een discussie probeert te voeren. Ik zou zeggen challenge acceptedquote:
quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wij kijken elk jaar naar de Canal Parade.
Beetje een traditie geworden.
Het stelt eigen weinig voor.
Een stuk of 50 boten waarop vooral mensen met een T-shirt en spijkerbroek wat lopen te swingen op de muziek.
Sommige boten hebben een thema, andere zijn van grote bedrijven, en een enkele is particulier.
Maar over het algemeen, als je 1 boot hebt gezien heb je ze allemaal wel gezien.
Het is wel machtig mooi hoe druk de stad op die dag is.
Tot ver buiten het centrum vieren mensen feest op straat.
En wat je zelf aangeeft: dat zijn gewoon mensen die die dag mee feesten op hun eigen manier.
En dat vind ik het mooie ervan.
een commerciele reclamekaravaan...is het gewordenquote:Op zaterdag 4 april 2026 00:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wij kijken elk jaar naar de Canal Parade.
Beetje een traditie geworden.
Het stelt eigen weinig voor.
Een stuk of 50 boten waarop vooral mensen met een T-shirt en spijkerbroek wat lopen te swingen op de muziek.
Sommige boten hebben een thema, andere zijn van grote bedrijven, en een enkele is particulier.
Maar over het algemeen, als je 1 boot hebt gezien heb je ze allemaal wel gezien.
Het is wel machtig mooi hoe druk de stad op die dag is.
Tot ver buiten het centrum vieren mensen feest op straat.
En wat je zelf aangeeft: dat zijn gewoon mensen die die dag mee feesten op hun eigen manier.
En dat vind ik het mooie ervan.
Ach welnee, een regenboogpad staat symbool voor een lokale overheid die zo nodig even moet laten zien hoe politiek correct ze wel niet zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:38 schreef Wantie het volgende:
Wat ik eerder zei: het regenboogpad staat symbool voor acceptatie
Klopt, maar dat is ook weer een teken van acceptatie.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:44 schreef Thorelf het volgende:
[..]
[..]
een commerciele reclamekaravaan...is het geworden
Jij steunt dus iemand die zegt dat iemand met een homoseksuele geaardheid hetzelfde is als iemand die vandaag een labrador is en morgen een pekinees en tegelijkertijd beweert homoseksualiteit te accepteren...quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Ach welnee, een regenboogpad staat symbool voor een lokale overheid die zo nodig even moet laten zien hoe politiek correct ze wel niet zijn.
Accepteren doe je met je hart, niet met een zebrapad.
En stop eens tegen iedereen die tegengas geeft te verkondigen dat ze 'dus' homoseksualiteit niet accepteren. Je maakt er een vals dilemma van. Het klopt ook gewoon niet.
Ach welnee. Leg me geen woorden in de mond. Ik noem 'm niet eens.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij steunt dus iemand die zegt dat iemand met een homoseksuele geaardheid hetzelfde is als iemand die vandaag een labrador is en morgen een pekinees en tegelijkertijd beweert homoseksualiteit te accepteren...
Dat zegt al genoeg.
klopt de vs is triest,maar nederland gaat echt achteruit!quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is ook weer een teken van acceptatie.
Het is dus voor bedrijven een voordeel om te tonen dat je voor inclusiviteit bent.
Dat was 30 jaar geleden wel anders.
En in het hedendaagse VS is dat inmiddels anders geworden..
Daar trekken bedrijven zich terug omdat het klimaat dankzij Trump het niet meer toelaat.
De decennia opmerking was blijkbaar iets te subtiel gebrachtquote:Op vrijdag 3 april 2026 21:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, de acceptatie neemt af.
Iets wat jij wellicht waardeert, maar ik niet.
Dus mensen die zich identificeren als een dier vind jij niet normaal en die mensen accepteer jij niet zoals ze zijn?quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:38 schreef Wantie het volgende:
Dat vind je dus vergelijkbaar: iemand met een homoseksuele geaardheid en iemand die zich als een dier identificeert.
Dat het je niets boeit is niet hetzelfde als acceptatie.
Dus als morgen een gemeenteraad ergens bedenkt dat de regenboog zebrapaden nog onvoldoende symboliseert dat er acceptatie voor homoseksualiteit is, dan moet het ook kunnen dat men de belijning van de wegen in regenboogkleuren verft?quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:38 schreef Wantie het volgende:
Iemand die homoseksualiteit niet accepteert ziet dat als iets dat hem wordt opgedrongen.
Onverdraagzaam zijn mensen die zich uiten tegen homoseksualiteit, geweld plegen tegen homoseksuelen. Mensen die zich ergeren aan het misbruik van verkeerstekens onverdraagzaam noemen richting homoseksuelen lijkt me een vreemde conclusie.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:38 schreef Wantie het volgende:
Ik denk dat die weinig kunnen doen aan mensen die zich zo hypocriet opstellen als jij nu doet.
Wat ik eerder zei: het regenboogpad staat symbool voor acceptatie, maar laat tegelijkertijd zien wie onverdraagzaam is.
Mij valt op dat zowel religieuze leiders als komieken en lolbroeken actief hun aanwezigheid en invloed proberen te vestigen bij de jongere generaties.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:38 schreef Wantie het volgende:
Iemand die homoseksualiteit niet accepteert ziet dat als iets dat hem wordt opgedrongen.
Dat zei ik inderdaad eerder al. Om er doelbewust omheen te lopen/fietsen slaat nergens op, maar dan nog vind ik ze niet thuishoren in het verkeer. Plus dat ik van mening ben dat het voor geen meter bijdraagt aan acceptatie.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:40 schreef bleiblei het volgende:
@:Accordtje; een regenboogpad is 1. Maar er niet overheen durven te fietsen omdat je bang bent dat je klasgenoten je een homo vinden. Das wel zielig toch? Kan je jezelf niet bepaald een kerel noemen ongeacht je geaardheid.
Je vraagt je soms weleens af of sommige mensen jong zijn geweest.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:40 schreef bleiblei het volgende:
@:Accordtje; een regenboogpad is 1. Maar er niet overheen durven te fietsen omdat je bang bent dat je klasgenoten je een homo vinden. Das wel zielig toch? Kan je jezelf niet bepaald een kerel noemen ongeacht je geaardheid.
Ze willen gewoon niet geassocieerd worden met de LGBT-uitingen. Dat veroordelen vind ik net zo intolerant.quote:Op zaterdag 4 april 2026 01:07 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat zei ik inderdaad eerder al. Om er doelbewust omheen te lopen/fietsen slaat nergens op, maar dan nog vind ik ze niet thuishoren in het verkeer. Plus dat ik van mening ben dat het voor geen meter bijdraagt aan acceptatie.
Ik geef geen drogreden.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Ach welnee. Leg me geen woorden in de mond. Ik noem 'm niet eens.
Ik reageerde op jouw drogredeneringen. Wat overigens niet betekent dat ik homoseksualiteit niet accepteer (en ook het tegendeel niet).
Fijn dat je ook nog even op de rest van mijn post regeerde
Daar trap ik niet in.quote:Op zaterdag 4 april 2026 01:04 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dus mensen die zich identificeren als een dier vind jij niet normaal en die mensen accepteer jij niet zoals ze zijn?
[..]
Ik heb duidelijk aangegeven in de discussie dat een zebrapad met strepen in de regenboogkleuren onveilig is en daarom zou moeten verdwijnen om die reden.quote:Dus als morgen een gemeenteraad ergens bedenkt dat de regenboog zebrapaden nog onvoldoende symboliseert dat er acceptatie voor homoseksualiteit is, dan moet het ook kunnen dat men de belijning van de wegen in regenboogkleuren verft?
[..]
Dit topic gaat over mensen die het pad niet willen gebruiken vanwege de boodschap.quote:Onverdraagzaam zijn mensen die zich uiten tegen homoseksualiteit, geweld plegen tegen homoseksuelen. Mensen die zich ergeren aan het misbruik van verkeerstekens onverdraagzaam noemen richting homoseksuelen lijkt me een vreemde conclusie.
Hoezo word je geassocieerd met lgbt als je over een kunstwerk op straat loopt?quote:Op zaterdag 4 april 2026 01:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Ze willen gewoon niet geassocieerd worden met de LGBT-uitingen. Dat veroordelen vind ik net zo intolerant.
Als je vindt dat wanneer je over dat pad loopt geassocieerd wordt met lgbt, en je dat absoluut niet wilt, dan voelt dat wellicht inderdaad zo.quote:Een regenboogpad word je als het ware opgedrongen. Een Gay Pride kun je nog vermijden door er niet heen te gaan, da's een keuze. Een regenboogpad pal voor je deur niet, da's geen keuze..
(ja, door er omheen te fietsen)
Tja, als jou dat allemaal accepteert, waarom sla je dan zo op tilt vanwege straatkunst?quote:@:Wantie: Hang voor mijn part drie regenboogvlaggen aan je gevel, ga jezelf belachelijk maken door je zo uit te dossen en te hossen op een boot in de Amsterdamse gracht, allemaal best als je je daardoor 'geaccepteerd' voelt. Maar moet daar echt óók nog een lap asfalt bij in Villa Kakelbont stijl omdat je je anders niet geaccepteerd voelt? What's next?
Heteros worden of werden wereldwijd ook vervolgd vanwege hun geaardheid?quote:Of zullen we met z'n allen gewoon even 'normaal' blijven doen? We hebben toch ook geen heterovlag, Hetero Parade en hetero zebrapaden? Je maakt homoseksualiteit juist bijzonder (lees: abnormaal) door het zo overvloedig tentoon te spreiden.
En nu is het kunst?quote:Op zaterdag 4 april 2026 08:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoezo word je geassocieerd met lgbt als je over een kunstwerk op straat loopt?
Wat voor hersenkronkel is dat?
[..]
Als je vindt dat wanneer je over dat pad loopt geassocieerd wordt met lgbt, en je dat absoluut niet wilt, dan voelt dat wellicht inderdaad zo.
En we hebben inderdaad mensen in Nederland die vinden dat bijvoorbeeld homos een verborgen leven moeten leiden. Niet zoals 50 jaar geleden. Zodat ze daar niet mee geconfronteerd worden.
Dat klinkt niet als acceptatie.
[..]
Tja, als jou dat allemaal accepteert, waarom sla je dan zo op tilt vanwege straatkunst?
Je kunt je wel verschuilen achter verkeersveiligheid, maar dit gaat duidelijk een stuk verder dan dat.
[..]
Heteros worden of werden wereldwijd ook vervolgd vanwege hun geaardheid?
Opgesloten in gestichten, gecastreerd etc?
Vanwege hun geaardheid die niet hun keuze is?
Worden of werden heterojongeren ook het huis uit getrapt als de ouders er achter komen dat ze hetero zijn?
Dat gebeurt nog steeds in Nederland.
Achtergesteld in hun carrière mogelijk, doelwit van pesterijen of zelfs fysiek geweld omdat ze hetero zijn?
Als je zelf behoort tot de overgrote meerderheid die niet te maken heeft met geweld of discriminatie en uitsluiting; dan is het makkelijk lullen.
Maar zelfs in het tolerante en vrije Nederland worden nog steeds mensen met een andere geaardheid gediscrimineerd, gepest, in elkaar geslagen, uit huis getrapt, etc.
Gelukkig niet meer vervolgd of in gestichten geplaatst.
Sporadisch nog wel gedwongen 'genezen'.
Ik ben homo en ik vind dit totaal flauwekul.quote:Op donderdag 2 april 2026 15:11 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Bron: RTV Utrecht
https://www.rtvutrecht.nl(...)wetsend-en-ongewenst
Vuile homofoben bij elkaar! ().
Ze zijn op die leeftijd vooral bezig met hun eigen seksualiteit te ontdekken, vooral met betrekking tot het andere geslacht.quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kinderen op de middelbare school zitten niet te wachten op homos.
Is dat de boodschap die je wilt geven aan scholieren met een andere geaardheid?
[..]
Wie zegt dat je in de kast moet zitten. Leef gewoon je leven, zoals ieder ander mens dat doet.quote:Dus totdat je volwassen bent moet je als homo in de kast zitten.
Terug naar de jaren tachtig.
[..]
Je hoeft niet alles en iedereen leuk te vinden!quote:Jij vindt dat inderdaad normaal.
Ik niet.
Daar trap ik niet in.quote:Op zaterdag 4 april 2026 08:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik geef geen drogreden.
Ik geef duidelijk aan dat ergernis tegen het regenboogpad vanwege de verkeersveiligheid terecht is, en dat zulke paden moeten verdwijnen.
Maar daar gaat dit artikel niet over.
Het artikel gaat over weerstand tegen het pad omdat men bang is om voor homo te worden aangezien als ze het pad gebruiken.
Ik sla helemaal niet op tiltquote:Op zaterdag 4 april 2026 08:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoezo word je geassocieerd met lgbt als je over een kunstwerk op straat loopt?
Wat voor hersenkronkel is dat?
[..]
Als je vindt dat wanneer je over dat pad loopt geassocieerd wordt met lgbt, en je dat absoluut niet wilt, dan voelt dat wellicht inderdaad zo.
En we hebben inderdaad mensen in Nederland die vinden dat bijvoorbeeld homos een verborgen leven moeten leiden. Niet zoals 50 jaar geleden. Zodat ze daar niet mee geconfronteerd worden.
Dat klinkt niet als acceptatie.
[..]
Tja, als jou dat allemaal accepteert, waarom sla je dan zo op tilt vanwege straatkunst?
Je kunt je wel verschuilen achter verkeersveiligheid, maar dit gaat duidelijk een stuk verder dan dat.
[..]
Heteros worden of werden wereldwijd ook vervolgd vanwege hun geaardheid?
Opgesloten in gestichten, gecastreerd etc?
Vanwege hun geaardheid die niet hun keuze is?
Worden of werden heterojongeren ook het huis uit getrapt als de ouders er achter komen dat ze hetero zijn?
Dat gebeurt nog steeds in Nederland.
Achtergesteld in hun carrière mogelijk, doelwit van pesterijen of zelfs fysiek geweld omdat ze hetero zijn?
Als je zelf behoort tot de overgrote meerderheid die niet te maken heeft met geweld of discriminatie en uitsluiting; dan is het makkelijk lullen.
Maar zelfs in het tolerante en vrije Nederland worden nog steeds mensen met een andere geaardheid gediscrimineerd, gepest, in elkaar geslagen, uit huis getrapt, etc.
Gelukkig niet meer vervolgd of in gestichten geplaatst.
Sporadisch nog wel gedwongen 'genezen'.
Nou als een stel kinderen zich door een stukje gekleurde straat zo geïntimideerd voelen kunnen we objectief concluderen dat er wel degelijk effect is. Of het nut heeft om de acceptatie van niet hetero mensen te verbeteren is de vraag. Het toont wel duidelijk aan dat er nog steeds een groot onbegrip voor niet hetereo mensen is, zelfs bij hoger opgeleide kinderen.quote:Op donderdag 2 april 2026 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het maakt het er allemaal niet duidelijker op en het effect/nut van die dingen is praktisch 0.
Jawel hoor. Als iets je niet boeit, ben je er niet per se op tegen, dus accepteer je het. Je OMARMT het niet, maar dat hoeft toch niet!!quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat vind je dus vergelijkbaar: iemand met een homoseksuele geaardheid en iemand die zich als een dier identificeert.
Dat het je niets boeit is niet hetzelfde als acceptatie.
[..]
Nogmaals, het hele gedoe negeren, je er niet mee bemoeien, er niet mee bezig zijn, is per definitie wel accepteren. "Ze gaan hun gang maar! Prima." Zolang ik er geen last van heb.quote:Iemand die homoseksualiteit niet accepteert ziet dat als iets dat hem wordt opgedrongen.
[..]
Het zijn kinderen!! Het regenboogpad staat symbool voor anders zijn, afwijken van de norm. Iets wat bij tieners vaak niet geaccepteerd wordt. Die zoektocht naar volwassen worden, hoort nu eenmaal bij het opgroeien en daarbij hoort ook keuzes maken hoe je met bepaalde zaken omgaat. En veel tieners accepteren afwijkend gedrag niet en willen daar niet mee geconfronteerd worden.quote:Ik denk dat die weinig kunnen doen aan mensen die zich zo hypocriet opstellen als jij nu doet.
Wat ik eerder zei: het regenboogpad staat symbool voor acceptatie, maar laat tegelijkertijd zien wie onverdraagzaam is.
Het is op die leeftijd normaal dat ze bang zijn voor homo uitgemaakt te worden en zullen er alles aan doen om zo hetero mogelijk over te komen. Beste manier voor een jongeman is een vriendinnetje vinden, liefst eentje uit de in-crowd van het schoolplein.quote:Op zaterdag 4 april 2026 08:25 schreef Wantie het volgende:
Het artikel gaat over weerstand tegen het pad omdat men bang is om voor homo te worden aangezien als ze het pad gebruiken.
Klopt, maar ik denk dat dit niet gaat lukken, omdat er elk jaar weer een nieuwe lichting op school komt, die dit dan weer moeten leren. Kinderen groeien, over het algemeen, op in een gezin met een vast rollenpatroon: Vader, moeder, brusjes. Ze hebben ooms en tantes, opa's en oma's. Allemaal voorbeelden van man en vrouw. Omdat dat, biologisch gezien, normaal is. Zelfs bij planten heb je mannelijke en vrouwelijke exemplaren die elkaar nodig hebben voor de voortplanting.quote:Op zaterdag 4 april 2026 08:45 schreef Dagoduck het volgende:
Het zal vast al genoemd zijn in dit topic maar het grootste probleem hier lijkt me dat de school de boodschap over homo-acceptatie na vijf jaar nog niet goed heeft weten over te brengen.
Dat tieners, als onderdeel van de groepsdynamiek, iedereen overal op beoordelen, waaronder het fietsen over een gekleurd zebrapad, hoort natuurlijk bij de leeftijd. Blijkbaar heeft de school op het gebied van het weerbaarder maken van leerlingen tegen groepsdruk ook nog een behoorlijke opgave.
Ik denk dat scholen hun best doen. Praten over seks op de basisschool was vroeger al een opgave en is het nog steeds. Praten over 'afwijkend' seksueel gedrag zo mogelijk nog moeilijker. Ze moeten al leren over de bloemetjes en de bijtjes. En dan moeten ze daarbij nog gaan leren dat het ook kan met alleen bloemetjes of alleen bijtjes. En rekenen, taal, aardrijkskunde, gym, zwemles, voetbaltraining en ga zo maar door. Laat ze gewoon opgroeien op hun manier.quote:Verder is het zebrapad van de foto's gewoon geldig conform de wet en regelgeving. Dat zebrapad is hier niet het probleem, de educatie op de school wel, in mijn ogen.
Een jongere met bijvoorbeeld een homoseksuele geaardheid is niet vooral bezig met het ontdekken van zijn of haar seksualiteit met betrekking tot het andere geslacht.quote:Op zaterdag 4 april 2026 10:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze zijn op die leeftijd vooral bezig met hun eigen seksualiteit te ontdekken, vooral met betrekking tot het andere geslacht.
Dat is helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend.quote:[..]
Wie zegt dat je in de kast moet zitten. Leef gewoon je leven, zoals ieder ander mens dat doet.
[..]
We hebben het niet over iemand of iets leuk vinden.quote:Je hoeft niet alles en iedereen leuk te vinden!
Er is in dit geval hooguit sprake van tolerantie, niet van acceptatie.quote:Op zaterdag 4 april 2026 10:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel hoor. Als iets je niet boeit, ben je er niet per se op tegen, dus accepteer je het. Je OMARMT het niet, maar dat hoeft toch niet!!
[..]
Dat is geen acceptatie.quote:Nogmaals, het hele gedoe negeren, je er niet mee bemoeien, er niet mee bezig zijn, is per definitie wel accepteren. "Ze gaan hun gang maar! Prima." Zolang ik er geen last van heb.
[..]
Tieners accepteren dus niet dat leeftijdsgenoten een andere geaardheid hebben.quote:Het zijn kinderen!! Het regenboogpad staat symbool voor anders zijn, afwijken van de norm. Iets wat bij tieners vaak niet geaccepteerd wordt.
Mijn ervaring is anders.quote:Die zoektocht naar volwassen worden, hoort nu eenmaal bij het opgroeien en daarbij hoort ook keuzes maken hoe je met bepaalde zaken omgaat. En veel tieners accepteren afwijkend gedrag niet en willen daar niet mee geconfronteerd worden.
Nee, het zebrapad is niet bedoeld ter bevordering van acceptatie, maar als een signaal dat iemand met een andere geaardheid dan de heteronorm geaccepteerd wordt.quote:En wat doe je dan? Je maakt er een regenboogzebrapad! Want dan gaan ze het wel accepteren!
Ja, precies.quote:Nou, dus juist niet. Je legt er de nadruk op en maakt het daarmee nog moeilijker voor die jongeren op die school die misschien al weten dat ze op hetzelfde geslacht vallen, of nog twijfelen. Het gaat dan continu over dat zebrapad. Ze letten op wie er overheen fietst en wie dat doet, krijgt de volle laag.
Ja, dat gaat wel leiden tot meer acceptatie! Vast.
[..]
Ja, gewoon als homo een relatie met een meisje aangaan, voor de buitenwereld.quote:Het is op die leeftijd normaal dat ze bang zijn voor homo uitgemaakt te worden en zullen er alles aan doen om zo hetero mogelijk over te komen. Beste manier voor een jongeman is een vriendinnetje vinden, liefst eentje uit de in-crowd van het schoolplein.
[..]
Als je een goede opvoeder bent die homoseksualiteit accepteert. En dan in de betekenis van het woord, dan voed je je kinderen zodanig op dat die dat van jongs af aan ook accepteren.quote:Klopt, maar ik denk dat dit niet gaat lukken, omdat er elk jaar weer een nieuwe lichting op school komt, die dit dan weer moeten leren. Kinderen groeien, over het algemeen, op in een gezin met een vast rollenpatroon: Vader, moeder, brusjes. Ze hebben ooms en tantes, opa's en oma's. Allemaal voorbeelden van man en vrouw. Omdat dat, biologisch gezien, normaal is. Zelfs bij planten heb je mannelijke en vrouwelijke exemplaren die elkaar nodig hebben voor de voortplanting.
Dan komen ze op een leeftijd dat ze gaan beseffen dat het ook anders kan zijn. Dat het ook voorkomt dat een jongen zich nu eenmaal meer aangetrokken voelt tot andere jongens en niet tot meisjes. Dat is dan gek en moet je leren accepteren. Je kunt dat niet eisen of opdringen.
Soms heeft een kind geluk en zit er op de basisschool een kind in de klas die twee moeders of twee vaders heeft. Ideaal voor de juf om hier op in te haken. Die kinderen groeien op met het besef dat dat ook kan en ook goed is.
[..]
Ik denk dat scholen hun best doen. Praten over seks op de basisschool was vroeger al een opgave en is het nog steeds. Praten over 'afwijkend' seksueel gedrag zo mogelijk nog moeilijker. Ze moeten al leren over de bloemetjes en de bijtjes. En dan moeten ze daarbij nog gaan leren dat het ook kan met alleen bloemetjes of alleen bijtjes. En rekenen, taal, aardrijkskunde, gym, zwemles, voetbaltraining en ga zo maar door. Laat ze gewoon opgroeien op hun manier.
Ik heb het over jongeren over het algemeen. Dat er jongeren zijn die niet op het andere geslacht vallen, is hun eigen probleem en niet van de grote groep jongeren die met elkaar opgroeien en de liefde ontdekken. Die zijn niet bezig met die ene homo in hun klas.quote:Op zaterdag 4 april 2026 11:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een jongere met bijvoorbeeld een homoseksuele geaardheid is niet vooral bezig met het ontdekken van zijn of haar seksualiteit met betrekking tot het andere geslacht.
[..]
Waarom niet? Wat is het probleem. Ze worden niet geaccepteerd, zeg jij steeds. Wat is bij jou dan precies acceptatie. Wat mis je? Hoe moeten mensen zich gedragen zodat jij je geaccepteerd voelt?quote:Dat is helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend.
[..]
Ik ging vroeger op school niet om met de populaire kids, op onze school ook wel de elite van de stad. Ik had 3 vriendinnen die een niveau hoger zaten dan ik, met wie ik kaartte in de pauze. Ik keek niet naar anderen en ging niet of nauwelijks met anderen om, behoudens samenwerken met taken in de klas of zo. Er zullen heus wel een aantal homo's en lesbiennes rond gelopen hebben, maar geen idee wie.quote:We hebben het niet over iemand of iets leuk vinden.
Het is ook een rare gedachtengang.
Ja, ik begrijp dat je het niet over die ene jongen wilt hebben.quote:Op zaterdag 4 april 2026 11:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het over jongeren over het algemeen. Dat er jongeren zijn die niet op het andere geslacht vallen, is hun eigen probleem en niet van de grote groep jongeren die met elkaar opgroeien en de liefde ontdekken. Die zijn niet bezig met die ene homo in hun klas.
[..]
Ik zeg dat jouw visie daarop geen acceptatie is.quote:Waarom niet? Wat is het probleem. Ze worden niet geaccepteerd, zeg jij steeds.
Ik word in mijn omgeving geaccepteerd.quote:Wat is bij jou dan precies acceptatie. Wat mis je? Hoe moeten mensen zich gedragen zodat jij je geaccepteerd voelt?
[..]
Jij was dus wel blij dat die ene klasgenoot zijn geaardheid verborgen hield, ipv op dezelfde manier te leven als heterojongeren met alles wat daarbij hoort.quote:Ik ging vroeger op school niet om met de populaire kids, op onze school ook wel de elite van de stad. Ik had 3 vriendinnen die een niveau hoger zaten dan ik, met wie ik kaartte in de pauze. Ik keek niet naar anderen en ging niet of nauwelijks met anderen om, behoudens samenwerken met taken in de klas of zo. Er zullen heus wel een aantal homo's en lesbiennes rond gelopen hebben, maar geen idee wie.
Op een bepaald moment kwam iemand die ik al jaren kende uit de kast. Was echt onverwacht, maar het gaf wel het gevoel alsof het klopte. Alsof ik dat eigenlijk altijd wel geweten had, onbewust. Ik ben hem niet anders gaan behandelen. Integendeel! Als we samen op een terrasje zaten, konden we beide naar hetzelfde geslacht gluren en cijfers geven. Veel plezier mee gehad.
Bottomline: Het maakt niet uit of je op hetzelfde of het andere geslacht valt, of op beide. Je bent wie je bent en mag je leven leven, zoals je wilt. Maar als je overal je homoseksualiteit wilt laten gelden, ermee te koop lopen, het mensen door de strot douwen enz.... tja, dan kun je tegengas verwachten.
Acceptatie is niet roepen dat homoseksualiteit je door de strot wordt gedrukt.quote:Nogmaals: Wat is bij jou 'acceptatie'. Wat verwacht jij van andere, hetero mensen?
Idd.quote:Op donderdag 2 april 2026 15:31 schreef Saekerhett het volgende:
Oh ja:
[..]
Nee, rector. Dat stomme ding zorgt alleen maar voor verdeeldheid en onveiligheid. Onzekere pubertjes slingeren nu naar links en rechts om dat ding te mijden, automobilisten twijfelen of ze moeten stoppen (want is dit nu wel of geen echt zebrapad?) enz.
Diegene die die klote regenboogzebrapaden bedacht heeft, moeten ze per direct ontslaan. Debiel gedoe.
Een horrorscenario voor sommigen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:01 schreef damsco het volgende:
Een mannelijke kennis van de broer van mijn neef zijn buurman is ooit eens over een gaybrapad gefietst en heeft nu een relatie met een andere man. Wellicht toeval maar toch.
Hoezo moet ie zich verborgen houden? Hij kan gewoon zijn eigen ding doen, met zijn vrienden. Als andere kinderen hem links laten liggen en zich niet met hem bemoeien, is dat geen beschimpen. Het is, inderdaad, 'tolereren'. Maar ook dat is een vorm van acceptatie.quote:Op zaterdag 4 april 2026 11:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp dat je het niet over die ene jongen wilt hebben.
Die moet zich verborgen houden en een vriendinnetje nemen om te voorkomen dat hij wordt ontdekt en beschimpt.
Maar dat is geen acceptatie.
[..]
Wat is dan het probleem?quote:Ik zeg dat jouw visie daarop geen acceptatie is.
Het probleem is in dat geval niet dat regenboogpad. Maar de acceptatie in het algemeen door jongeren als ik jouw visie volg.
Nogmaals: dat is niet de ervaring die ik heb met jongeren.
[..]
Ik word in mijn omgeving geaccepteerd.
Hier zijn geen jongeren die een probleem hebben met homoseksualiteit en daarom niet geconfronteerd willen worden met een regenboogpad.
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Maar over het algemeen zijn jongeren ofwel heel tolerant naar anderen die geen hetero zijn, of accepteren dat.
[..]
Huh? Ik had geen homo in mijn klas, althans, niet voor zover ik weet. We hadden wel een homofiele natuurkundeleraar. Leuke man. En een heel gezellige lesbische lerares Nederlands. Geweldig mens.quote:Jij was dus wel blij dat die ene klasgenoot zijn geaardheid verborgen hield, ipv op dezelfde manier te leven als heterojongeren met alles wat daarbij hoort.
Dat is geen acceptatie.
[..]
Ik heb geen enkel probleem met uitingen van anderen. Ze doen maar!! Maar ze moeten geen podium eisen als ik een evenement zou organiseren voor de buurt, bijvoorbeeld, om hun geaardheid onder de aandacht te brengen. Als ze naar het evenement komen, gekleed in een leren pakje, hand in hand en gewoon meedoen met de activiteiten, helemaal prima. Maar verwacht geen extra aandacht. Hoewel je er in onze buurt donder op kunt zeggen dat mensen er wat van vinden. Zullen ze niet zeggen, maar het is wel zo. En daar is niets mis mee. Als Jetje van nummer 40 haar haar paars verft en haar gezicht oranje en zo naar het evenement komt, dan wijkt ze ook af van de grote hoop en daar zal ook iedereen wat van vinden. Toch mag ze gewoon meedoen.quote:Acceptatie is niet roepen dat homoseksualiteit je door de strot wordt gedrukt.
Acceptatie is dat je geen enkel probleem hebt met uitingen van anderen dan jezelf.
Als jij zegt dat je homo's accepteert zolang het hè niet door de strot wordt gedrukt: dat is geen acceptatie.
Ja, zie je wel. Daar heb je het al!!quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:01 schreef damsco het volgende:
Een mannelijke kennis van de broer van mijn neef zijn buurman is ooit eens over een gaybrapad gefietst en heeft nu een relatie met een andere man. Wellicht toeval maar toch.
Ah, en jij voelde je daarover aangesproken.quote:Op zaterdag 4 april 2026 10:14 schreef r_one het volgende:
[..]
Daar trap ik niet in.
Je begon over acceptatie door Fok!kers.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |