abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220500262
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 13:03 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja, waarom niet. Is dat hetzelfde als overal regenboogzebrapaden maken? Als dat bij een COC gebouw voor de deur is, prima. Maar waarom bij een middelbare school? Zodat de kindjes die twijfelen zich gesteund voelen? Je kunt toch op je klompen aanvoelen dat dat niet gaat werken.
Dus jij bepaalt voor een ander wat die persoon wel of niet steunt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220500272
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 13:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik moet sowieso helemaal niks. Daarbij woon ik niet in een dorp. En verwacht niet dat er in mijn wijk draagvlak voor is. Grotendeels rechts volk en moslims.
Rechts volk en moslims zijn dus homofoob begrijp ik.
pi_220500280
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 13:10 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee hoor, hoeft niet, want komt er hier gewoon niet. 't Is hier de randstad niet.
Hier ook niet.
Maar wel een regenboogpad.
Niet als zebrapad overigens.
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:56:39 #124
3542 Gia
User under construction
pi_220500606
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus jij bepaalt voor een ander wat die persoon wel of niet steunt.
Ik bedoel zo'n zebrapad bij een school werkt averechts. Dat zie je hier wel. Het legt nog meer de focus op het anders zijn, waardoor pestgedrag toeneemt.
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:58:33 #125
3542 Gia
User under construction
pi_220500615
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Rechts volk en moslims zijn dus homofoob begrijp ik.
Niet per se. Er is een heel verschil tussen homofoob, homo's accepteren en er een zebrapad voor aanleggen.
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:58:58 #126
3542 Gia
User under construction
pi_220500617
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 16:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hier ook niet.
Maar wel een regenboogpad.
Niet als zebrapad overigens.
Fijn voor je
pi_220500714
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 16:56 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik bedoel zo'n zebrapad bij een school werkt averechts. Dat zie je hier wel. Het legt nog meer de focus op het anders zijn, waardoor pestgedrag toeneemt.
Nee, die werkt niet averechts, die legt een probleem in de lokale samenleving bloot met betrekking tot de acceptatie van bijvoorbeeld homo's.

Er is dus werk aan de winkel op die school op dat vlak.
pi_220500723
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 16:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Niet per se. Er is een heel verschil tussen homofoob, homo's accepteren en er een zebrapad voor aanleggen.
Dat het rood je voor de ogen trekt als je een regenboogpad ziet verraadt dat die acceptatie er niet is.

Anders had je gewoon je schouders opgehaald.
  vrijdag 3 april 2026 @ 18:18:42 #129
3542 Gia
User under construction
pi_220501049
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 17:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, die werkt niet averechts, die legt een probleem in de lokale samenleving bloot met betrekking tot de acceptatie van bijvoorbeeld homo's.

Er is dus werk aan de winkel op die school op dat vlak.
Want zonder regenboogzebrapad is er geen homo acceptatie?
  vrijdag 3 april 2026 @ 18:28:10 #130
3542 Gia
User under construction
pi_220501111
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 17:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat het rood je voor de ogen trekt als je een regenboogpad ziet verraadt dat die acceptatie er niet is.

Anders had je gewoon je schouders opgehaald.
Ik reageer niet op zo'n zebrapad. Het doet me niets. Sta er niet bij stil. Gewoon, een zebrapad. Maar ik reageer wel op dit bericht. Wil niet zeggen dat IK homo's niet accepteer! Ik zeg alleen dat het hier gaat om een middelbare school, kids die hier niet op zitten te wachten. En die hoeven niet op drammerige wijze te leren dat ze homo's moeten accepteren. Dat komt bij de meeste jongeren wel goed als ze volwassen worden, gaan studeren of zelf uit de kast komen. En bij sommigen komt dat niet goed. Mensen zijn niet verplicht bepaald gedrag te accepteren. Ze mogen homo's mijden, zelfs afschuwelijk vinden. Dat mag gewoon. En een zebrapad houdt dat niet tegen.
pi_220501118
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2026 01:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De ironie is springlevend wanneer sommige altijd beginnen met "ja maar, links, islam, migranten doen het ook" en ze meteen schieten in een Pavlov reactie.
Misschien dat je dan nog over de Joden Israël kunt beginnen :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220501935
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 18:18 schreef Gia het volgende:

[..]
Want zonder regenboogzebrapad is er geen homo acceptatie?
Het feit dat mensen lopen te fulmineren over een regenboogpad laat zien dat er geen acceptatie is

Het doel van het regenboogpad is niet het bevorderen van acceptatie, maar het laten zien dat die acceptatie er is.
En het laat nu ook zien dat die acceptatie er niet overal is.
pi_220501966
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 18:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik reageer niet op zo'n zebrapad. Het doet me niets. Sta er niet bij stil. Gewoon, een zebrapad. Maar ik reageer wel op dit bericht. Wil niet zeggen dat IK homo's niet accepteer! Ik zeg alleen dat het hier gaat om een middelbare school, kids die hier niet op zitten te wachten.
Kinderen op de middelbare school zitten niet te wachten op homos.

Is dat de boodschap die je wilt geven aan scholieren met een andere geaardheid?

quote:
En die hoeven niet op drammerige wijze te leren dat ze homo's moeten accepteren. Dat komt bij de meeste jongeren wel goed als ze volwassen worden, gaan studeren of zelf uit de kast komen.
Dus totdat je volwassen bent moet je als homo in de kast zitten.
Terug naar de jaren tachtig.

quote:
En bij sommigen komt dat niet goed. Mensen zijn niet verplicht bepaald gedrag te accepteren. Ze mogen homo's mijden, zelfs afschuwelijk vinden. Dat mag gewoon. En een zebrapad houdt dat niet tegen.
Jij vindt dat inderdaad normaal.
Ik niet.
  vrijdag 3 april 2026 @ 21:00:38 #134
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220502228
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 20:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het feit dat mensen lopen te fulmineren over een regenboogpad laat zien dat er geen acceptatie is

Het doel van het regenboogpad is niet het bevorderen van acceptatie, maar het laten zien dat die acceptatie er is.
Welnee, het ene heeft echt niets met het andere te maken.

Het gaat helemaal niet om het wel of niet accepteren van homo's of welke groep dan ook, het gaat om het belerende en drammerige toontje van de mensen die het door ieders strot willen duwen.
pi_220502409
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Welnee, het ene heeft echt niets met het andere te maken.

Het gaat helemaal niet om het wel of niet accepteren van homo's of welke groep dan ook, het gaat om het belerende en drammerige toontje van de mensen die het door ieders strot willen duwen.
Dat is inderdaad hoe een homofoob dat ervaart.
pi_220502576
quote:

[..]

Je hebt geluk, ik heb het gevoel dat dit de komende decennia sterk gaat verbeteren ;)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220502637
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Je hebt geluk, ik heb het gevoel dat dit de komende decennia sterk gaat verbeteren ;)
Nee, de acceptatie neemt af.

Iets wat jij wellicht waardeert, maar ik niet.
  Forum Admin vrijdag 3 april 2026 @ 21:59:18 #138
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220502659
quote:

[..]

Zo werkt het niet. Het is voor het gros niet meer dan dat, een zebrapad in andere kleuren. Voor mensen uit de lhbti gemeenschap kan ik me niet voorstellen dat ze veel waarde hechten aan een regenboogzebrapad, maar meer aan het kunnen zijn wie ze zijn zonder daarvoor veroordeeld te worden..ook hier, een zebrapad gaat daar nooit bij helpen.

Wat overblijft is een een onduidelijk ding dat meer irritatie dan acceptatie oproept.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220502771
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zo werkt het niet. Het is voor het gros niet meer dan dat, een zebrapad in andere kleuren. Voor mensen uit de lhbti gemeenschap kan ik me niet voorstellen dat ze veel waarde hechten aan een regenboogzebrapad, maar meer aan het kunnen zijn wie ze zijn zonder daarvoor veroordeeld te worden..ook hier, een zebrapad gaat daar nooit bij helpen.

Wat overblijft is een een onduidelijk ding dat meer irritatie dan acceptatie oproept.
In het artikel is het niet een pad met kleuren, maar een symbool van homoseksualiteit dat door jongeren wordt vermeden omdat ze bang zijn voor homo te worden aangezien.

De ergernis waar jij over spreekt is denk ik de status van een regenboogpad. Het is volgens de verkeerswet geen zebrapad en wekt daardoor verwarring op.

Dat geldt overigens niet voor het pad op de foto in het artikel.
Dat is wèl een zebrapad volgens de verkeerswet.

Op welke manier wekt dat pad ergernis op?
  Forum Admin vrijdag 3 april 2026 @ 22:24:33 #140
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220502801
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
In het artikel is het niet een pad met kleuren, maar een symbool van homoseksualiteit dat door jongeren wordt vermeden omdat ze bang zijn voor homo te worden aangezien.

De ergernis waar jij over spreekt is denk ik de status van een regenboogpad. Het is volgens de verkeerswet geen zebrapad en wekt daardoor verwarring op.

Dat geldt overigens niet voor het pad op de foto in het artikel.
Dat is wèl een zebrapad volgens de verkeerswet.

Op welke manier wekt dat pad ergernis op?
Omdat dit mensen zijn die er een hele bijzondere visie op nahouden. Daar doe je niets tegen en die ga je daar ook niet mee overtuigen.

En dat laatste klopt. Ze zijn onduidelijk en niet in een oogopslag herkenbaar als een zebrapad. Ik vind ze als weggebruiker waardeloos en dat heeft niets met te maken met de boodschap die ze moeten uitstralen, alleen twijfel ik dus wel aan het nut er van
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220502967
Dit is voor mij zo tegenstrijdig... en wat ik dus niet begrijp van de lhbt ?
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:23:36 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220503109
86% van islamitische jongeren heeft problemen met LGBTQ,

100% van deugkneuzend NL wil die haat tegen LGBTQ graag reduceren tot manosphere gezwam, met wat impliciete verwijzingen naar FvD en PVV.

RIP LGBTQ-rechten.

Progressief Nederland laat zich graag in de aars nemen door islamisme, dus sucks to be you, lgbtq, zolang het niet aan een goedkope docu van Theroux gehangen kan worden, you are on ur own. Islamisten - waar er nogal wat van zijn - mogen jullie haten, en daar zal elk lokaal iftar-vierend DEI team jullie van verwittigen, met allerhande gekloot over culturele sensitiviteit en dergelijke als rechtvaardiging.

Gut wat schijt ik met liefde op 'progressief' Nederland. NSB van deze tijd
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220503126
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 20:30 schreef Wantie het volgende:
Jij vindt dat inderdaad normaal.
Ik niet.
Jij vind homoseksualiteit normaal.
Ik niet.

Dat ik het niet normaal vind wil overigens niet zeggen dat ik het niet accepteer. Geen moeite met het feit dat mensen homoseksueel zijn, voer voor mijn part elk kwartaal een pride week in, maar kap lekker met het verkeer te misbruiken voor propaganda doeleinden. Het verkeer is gebaat bij uniformiteit, niet bij afwijkende uitingen om een statement te maken.
pi_220503227
Een regenboog zebrapad. Echt 2019 Biden time, iedereen wou gay zijn.
Nu niet meer jongeren zijn weer hard en zijn voor of tegen de joden of de VS.
Maar dat gaygedoe is helemaal omgekeerd
Vakman pur sang
pi_220503234
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omdat dit mensen zijn die er een hele bijzondere visie op nahouden. Daar doe je niets tegen en die ga je daar ook niet mee overtuigen.

En dat laatste klopt. Ze zijn onduidelijk en niet in een oogopslag herkenbaar als een zebrapad. Ik vind ze als weggebruiker waardeloos en dat heeft niets met te maken met de boodschap die ze moeten uitstralen, alleen twijfel ik dus wel aan het nut er van
Het nut begrijp je pas als je zelf hebt geleefd in een samenleving waar homoseksualiteit wordt gediscrimineerd of vervolgd en je terecht komt in een omgeving waar het zichtbaar is gemaakt dat je geaccepteerd wordt zoals je bent.

Ik ben zelf opgegroeid in de tijd dat je als tiener je geaardheid verborgen hield, omdat je anders in elkaar werd geslagen.
Toen ik als volwassene uit de kast kwam was de homo emancipatie inmiddels zo ver dat mensen uit mijn directe omgeving weliswaar geschokt waren, maar niet negatief.
En in de jaren daarna is het steeds verder genormaliseerd.
Voor mij ligt dat verleden ver achter me.
Desondanks voel ik mij nog steeds gesterkt door openlijke uitingen die bevestigen dat je gewoon geaccepteerd wordt zoals je bent.
Een regenboogpad is daar 1 van.

Een andere is dat op mijn werk tijdens de Pride month de Progress-vlag een maand lang wapperde.
Waar ik werk zijn zo'n 2.000 werknemers uit allerlei verschillende culturen en klassen van de samenleving.
Ook uit culturen waarvan gezegd wordt dat ze intolerant zijn naar homo's.

Door de vlag te hijsen geeft de organisatie een statement dat onverdraagzaamheid hier geen plaats heeft.
En dat geeft wel een veilig gevoel. Ik hoef mezelf niet anders voor te doen dan ik ben.
Iedereen die voor de organisatie werkt accepteert de ander zoals die is en laat elkaar in zijn waarde.

Ik ben in diverse landen bij de Pride geweest.
En dan merk je dat dat gevoel daar veel sterker is, omdat in die landen de acceptatie een heel stuk minder is. Daar straalt de regenboogvlag veel meer activisme uit. Een strijd om een volwaardige plaats in de maatschappij te krijgen.

Als een regenboog zebrapad alleen de ergernis opwekt omdat het verwarring in het verkeer veroorzaakt: dan is de acceptatie compleet.
En daar moet men iets mee dit. En dat gebeurt ook wel
In onze stad is het regenboogpad geen zebrapad, maar een gedeelte van het voetpad.
Mensen lopen er gewoon overheen.
En er zijn ongetwijfeld mensen die zich ergeren aan dat pad.
Maar dat ligt bij hun eigen onverdraagzaamheid.
pi_220503238
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Een regenboog zebrapad. Echt 2019 Biden time, iedereen wou gay zijn.
Nu niet meer jongeren zijn weer hard en zijn voor of tegen de joden of de VS.
Maar dat gaygedoe is helemaal omgekeerd
Iedereen wou gay zijn.

Echt, hoe verzin je het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')