abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220504065
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 01:24 schreef r_one het volgende:

[..]
Ze willen gewoon niet geassocieerd worden met de LGBT-uitingen. Dat veroordelen vind ik net zo intolerant.
Hoezo word je geassocieerd met lgbt als je over een kunstwerk op straat loopt?

Wat voor hersenkronkel is dat?

quote:
Een regenboogpad word je als het ware opgedrongen. Een Gay Pride kun je nog vermijden door er niet heen te gaan, da's een keuze. Een regenboogpad pal voor je deur niet, da's geen keuze..

(ja, door er omheen te fietsen :') )
Als je vindt dat wanneer je over dat pad loopt geassocieerd wordt met lgbt, en je dat absoluut niet wilt, dan voelt dat wellicht inderdaad zo.

En we hebben inderdaad mensen in Nederland die vinden dat bijvoorbeeld homos een verborgen leven moeten leiden. Niet zoals 50 jaar geleden. Zodat ze daar niet mee geconfronteerd worden.

Dat klinkt niet als acceptatie.

quote:
@:Wantie: Hang voor mijn part drie regenboogvlaggen aan je gevel, ga jezelf belachelijk maken door je zo uit te dossen en te hossen op een boot in de Amsterdamse gracht, allemaal best als je je daardoor 'geaccepteerd' voelt. Maar moet daar echt óók nog een lap asfalt bij in Villa Kakelbont stijl omdat je je anders niet geaccepteerd voelt? What's next?
Tja, als jou dat allemaal accepteert, waarom sla je dan zo op tilt vanwege straatkunst?

Je kunt je wel verschuilen achter verkeersveiligheid, maar dit gaat duidelijk een stuk verder dan dat.

quote:
Of zullen we met z'n allen gewoon even 'normaal' blijven doen? We hebben toch ook geen heterovlag, Hetero Parade en hetero zebrapaden? Je maakt homoseksualiteit juist bijzonder (lees: abnormaal) door het zo overvloedig tentoon te spreiden.
Heteros worden of werden wereldwijd ook vervolgd vanwege hun geaardheid?
Opgesloten in gestichten, gecastreerd etc?
Vanwege hun geaardheid die niet hun keuze is?
Worden of werden heterojongeren ook het huis uit getrapt als de ouders er achter komen dat ze hetero zijn?
Dat gebeurt nog steeds in Nederland.
Achtergesteld in hun carrière mogelijk, doelwit van pesterijen of zelfs fysiek geweld omdat ze hetero zijn?

Als je zelf behoort tot de overgrote meerderheid die niet te maken heeft met geweld of discriminatie en uitsluiting; dan is het makkelijk lullen.

Maar zelfs in het tolerante en vrije Nederland worden nog steeds mensen met een andere geaardheid gediscrimineerd, gepest, in elkaar geslagen, uit huis getrapt, etc.
Gelukkig niet meer vervolgd of in gestichten geplaatst.
Sporadisch nog wel gedwongen 'genezen'.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 4 april 2026 @ 09:24:34 #182
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220504228
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

[..]
Als je vindt dat wanneer je over dat pad loopt geassocieerd wordt met lgbt, en je dat absoluut niet wilt, dan voelt dat wellicht inderdaad zo.

En we hebben inderdaad mensen in Nederland die vinden dat bijvoorbeeld homos een verborgen leven moeten leiden. Niet zoals 50 jaar geleden. Zodat ze daar niet mee geconfronteerd worden.

[..]
Tja, als jou dat allemaal accepteert, waarom sla je dan zo op tilt vanwege straatkunst?

Je kunt je wel verschuilen achter verkeersveiligheid, maar dit gaat duidelijk een stuk verder dan dat.
[..]
Worden of werden heterojongeren ook het huis uit getrapt als de ouders er achter komen dat ze hetero zijn?
Achtergesteld in hun carrière mogelijk, doelwit van pesterijen of zelfs fysiek geweld omdat ze hetero zijn?

Als je zelf behoort tot de overgrote meerderheid die niet te maken heeft met geweld of discriminatie en uitsluiting; dan is het makkelijk lullen.

Maar zelfs in het tolerante en vrije Nederland worden nog steeds mensen met een andere geaardheid gediscrimineerd, gepest, in elkaar geslagen, uit huis getrapt, etc.
En nu is het kunst? _O-

Weten we ook weer waarom de jongeren erom heen rijden, die willen het “kunstwerk” niet beschadigen.
pi_220504484
quote:
81s.gif Op donderdag 2 april 2026 15:11 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Bron: RTV Utrecht
https://www.rtvutrecht.nl(...)wetsend-en-ongewenst

Vuile homofoben bij elkaar! ( :') ).
Ik ben homo en ik vind dit totaal flauwekul.

Zo'n zebrapad kan wel, maar dan in het midden van een straat vol homotenten in een grote stad zonder echte verkeersproblemen (b.v. Berlijn of Manchester).

Wat voor homohoreca en homo-organisaties zijn er in Houten?

Ik vind dit KOZP voor en door blanke mensen.

Overigens vind ik als fietsen dat we in Nederland met wegbeschildering inconsekwent bezig zijn. Fiets eens voor de lol naar Leeuwarden.

Ik ben het eens met de mensen die vinden dat het zebrapad niet gekleurd moet worden met verwarrende boodschappen omdat het de verkeersveiligheid niet ten goede komt.
  zaterdag 4 april 2026 @ 10:12:37 #184
3542 Gia
User under construction
pi_220504492
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 20:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kinderen op de middelbare school zitten niet te wachten op homos.

Is dat de boodschap die je wilt geven aan scholieren met een andere geaardheid?
[..]
Ze zijn op die leeftijd vooral bezig met hun eigen seksualiteit te ontdekken, vooral met betrekking tot het andere geslacht.
quote:
Dus totdat je volwassen bent moet je als homo in de kast zitten.
Terug naar de jaren tachtig.
[..]
Wie zegt dat je in de kast moet zitten. Leef gewoon je leven, zoals ieder ander mens dat doet.
quote:
Jij vindt dat inderdaad normaal.
Ik niet.
Je hoeft niet alles en iedereen leuk te vinden!
pi_220504503
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik geef geen drogreden.
Ik geef duidelijk aan dat ergernis tegen het regenboogpad vanwege de verkeersveiligheid terecht is, en dat zulke paden moeten verdwijnen.
Maar daar gaat dit artikel niet over.
Het artikel gaat over weerstand tegen het pad omdat men bang is om voor homo te worden aangezien als ze het pad gebruiken.
Daar trap ik niet in.
Je begon over acceptatie door Fok!kers.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_220504520
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik sla helemaal niet op tilt :')
Ik stelde je gewoon een vraag maar als jij het belachelijk maakt met het een 'kunstwerk' te noemen, kan ik je moeilijk serieus nemen.

En verder .... issues :{w
Er is er maar één hier die op tilt slaat ....

[ Bericht 1% gewijzigd door r_one op 04-04-2026 10:40:37 ]
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_220504614
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het maakt het er allemaal niet duidelijker op en het effect/nut van die dingen is praktisch 0.
Nou als een stel kinderen zich door een stukje gekleurde straat zo geïntimideerd voelen kunnen we objectief concluderen dat er wel degelijk effect is. Of het nut heeft om de acceptatie van niet hetero mensen te verbeteren is de vraag. Het toont wel duidelijk aan dat er nog steeds een groot onbegrip voor niet hetereo mensen is, zelfs bij hoger opgeleide kinderen.
  zaterdag 4 april 2026 @ 10:51:21 #188
3542 Gia
User under construction
pi_220504641
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat vind je dus vergelijkbaar: iemand met een homoseksuele geaardheid en iemand die zich als een dier identificeert.

Dat het je niets boeit is niet hetzelfde als acceptatie.
[..]
Jawel hoor. Als iets je niet boeit, ben je er niet per se op tegen, dus accepteer je het. Je OMARMT het niet, maar dat hoeft toch niet!!
quote:
Iemand die homoseksualiteit niet accepteert ziet dat als iets dat hem wordt opgedrongen.
[..]
Nogmaals, het hele gedoe negeren, je er niet mee bemoeien, er niet mee bezig zijn, is per definitie wel accepteren. "Ze gaan hun gang maar! Prima." Zolang ik er geen last van heb.
quote:
Ik denk dat die weinig kunnen doen aan mensen die zich zo hypocriet opstellen als jij nu doet.

Wat ik eerder zei: het regenboogpad staat symbool voor acceptatie, maar laat tegelijkertijd zien wie onverdraagzaam is.
Het zijn kinderen!! Het regenboogpad staat symbool voor anders zijn, afwijken van de norm. Iets wat bij tieners vaak niet geaccepteerd wordt. Die zoektocht naar volwassen worden, hoort nu eenmaal bij het opgroeien en daarbij hoort ook keuzes maken hoe je met bepaalde zaken omgaat. En veel tieners accepteren afwijkend gedrag niet en willen daar niet mee geconfronteerd worden.
En wat doe je dan? Je maakt er een regenboogzebrapad! Want dan gaan ze het wel accepteren! Nou, dus juist niet. Je legt er de nadruk op en maakt het daarmee nog moeilijker voor die jongeren op die school die misschien al weten dat ze op hetzelfde geslacht vallen, of nog twijfelen. Het gaat dan continu over dat zebrapad. Ze letten op wie er overheen fietst en wie dat doet, krijgt de volle laag.
Ja, dat gaat wel leiden tot meer acceptatie! Vast.
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:25 schreef Wantie het volgende:

Het artikel gaat over weerstand tegen het pad omdat men bang is om voor homo te worden aangezien als ze het pad gebruiken.
Het is op die leeftijd normaal dat ze bang zijn voor homo uitgemaakt te worden en zullen er alles aan doen om zo hetero mogelijk over te komen. Beste manier voor een jongeman is een vriendinnetje vinden, liefst eentje uit de in-crowd van het schoolplein.
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:45 schreef Dagoduck het volgende:
Het zal vast al genoemd zijn in dit topic maar het grootste probleem hier lijkt me dat de school de boodschap over homo-acceptatie na vijf jaar nog niet goed heeft weten over te brengen.

Dat tieners, als onderdeel van de groepsdynamiek, iedereen overal op beoordelen, waaronder het fietsen over een gekleurd zebrapad, hoort natuurlijk bij de leeftijd. Blijkbaar heeft de school op het gebied van het weerbaarder maken van leerlingen tegen groepsdruk ook nog een behoorlijke opgave.
Klopt, maar ik denk dat dit niet gaat lukken, omdat er elk jaar weer een nieuwe lichting op school komt, die dit dan weer moeten leren. Kinderen groeien, over het algemeen, op in een gezin met een vast rollenpatroon: Vader, moeder, brusjes. Ze hebben ooms en tantes, opa's en oma's. Allemaal voorbeelden van man en vrouw. Omdat dat, biologisch gezien, normaal is. Zelfs bij planten heb je mannelijke en vrouwelijke exemplaren die elkaar nodig hebben voor de voortplanting.
Dan komen ze op een leeftijd dat ze gaan beseffen dat het ook anders kan zijn. Dat het ook voorkomt dat een jongen zich nu eenmaal meer aangetrokken voelt tot andere jongens en niet tot meisjes. Dat is dan gek en moet je leren accepteren. Je kunt dat niet eisen of opdringen.

Soms heeft een kind geluk en zit er op de basisschool een kind in de klas die twee moeders of twee vaders heeft. Ideaal voor de juf om hier op in te haken. Die kinderen groeien op met het besef dat dat ook kan en ook goed is.
quote:
Verder is het zebrapad van de foto's gewoon geldig conform de wet en regelgeving. Dat zebrapad is hier niet het probleem, de educatie op de school wel, in mijn ogen.
Ik denk dat scholen hun best doen. Praten over seks op de basisschool was vroeger al een opgave en is het nog steeds. Praten over 'afwijkend' seksueel gedrag zo mogelijk nog moeilijker. Ze moeten al leren over de bloemetjes en de bijtjes. En dan moeten ze daarbij nog gaan leren dat het ook kan met alleen bloemetjes of alleen bijtjes. En rekenen, taal, aardrijkskunde, gym, zwemles, voetbaltraining en ga zo maar door. Laat ze gewoon opgroeien op hun manier.
  zaterdag 4 april 2026 @ 11:02:19 #189
3542 Gia
User under construction
pi_220504692
Acceptatie is bij mij dat iemand gewoon met rust gelaten wordt als iets aan hem afwijkt van de norm. Voor een buurt bbq wordt uitgenodigd, net als de andere buren. Ik heb een buurman die homo is. Hebben we een uitstekende band mee. Hij leeft zijn leven, wij het onze. En we helpen elkaar op punten waar daar om gevraagd wordt, over en weer.
Maar het gaat nooit over zijn geaardheid. Hij is wie hij is, maar spreidt dat niet ten toon. Hij verstopt het ook niet, maar leeft gewoon zijn leven. Niemand hier in de buurt heeft iets tegen hem.

Ik vraag me af wat sommige homo's onder acceptatie vinden vallen. Willen ze opgehemeld worden, op een voetstuk geplaatst? Oh, wat geweldig! We hebben een homo in de klas! Wauw, wat fijn!!

Doe gewoon normaal en leef je leven. Zolang je niet wordt aangevallen op je geaardheid, en ja ik weet dat dit in sommige steden best veel gebeurt maar lang niet overal, kun je gewoon je leven leven zoals je zelf wilt. Niet lastig gevallen worden, maar ook niet anderen lastig vallen.
pi_220504706
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 10:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Ze zijn op die leeftijd vooral bezig met hun eigen seksualiteit te ontdekken, vooral met betrekking tot het andere geslacht.
Een jongere met bijvoorbeeld een homoseksuele geaardheid is niet vooral bezig met het ontdekken van zijn of haar seksualiteit met betrekking tot het andere geslacht.

quote:
[..]
Wie zegt dat je in de kast moet zitten. Leef gewoon je leven, zoals ieder ander mens dat doet.
[..]
Dat is helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend.

quote:
Je hoeft niet alles en iedereen leuk te vinden!
We hebben het niet over iemand of iets leuk vinden.

Het is ook een rare gedachtengang.
pi_220504785
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 10:51 schreef Gia het volgende:

[..]
Jawel hoor. Als iets je niet boeit, ben je er niet per se op tegen, dus accepteer je het. Je OMARMT het niet, maar dat hoeft toch niet!!
[..]
Er is in dit geval hooguit sprake van tolerantie, niet van acceptatie.
En tolerantie alleen in de zin dat het getolereerd, zolang je er maar niet of niet te vaak mee geconfronteerd wordt.

quote:
Nogmaals, het hele gedoe negeren, je er niet mee bemoeien, er niet mee bezig zijn, is per definitie wel accepteren. "Ze gaan hun gang maar! Prima." Zolang ik er geen last van heb.
[..]
Dat is geen acceptatie.
Dat is tolereren op basis van onverschilligheid, zolang je het maar niet merkt.

quote:
Het zijn kinderen!! Het regenboogpad staat symbool voor anders zijn, afwijken van de norm. Iets wat bij tieners vaak niet geaccepteerd wordt.
Tieners accepteren dus niet dat leeftijdsgenoten een andere geaardheid hebben.
Wat moeten die doen?
Angstvallig hun identiteit verborgen houden en net doen alsof ze hetero zijn?

Zoals in de jaren tachtig?

quote:
Die zoektocht naar volwassen worden, hoort nu eenmaal bij het opgroeien en daarbij hoort ook keuzes maken hoe je met bepaalde zaken omgaat. En veel tieners accepteren afwijkend gedrag niet en willen daar niet mee geconfronteerd worden.
Mijn ervaring is anders.
Alle tieners die ik ken hebben geen enkel probleem met leeftijdsgenoten die op hetzelfde geslacht vallen. Die horen er gewoon bij.

Ik denk dat bovenstaande niets te maken heeft met leeftijd, maar met het milieu waarin je opgroeit. Waarbij homoseksualiteit niet getolereerd wordt en je daarom als jongere daar afstand van neemt.
Als homo ben je in dat milieu een outcast. En abdominatie waar niemand mee geassocieerd wil worden.

En jij promoot dat.

En dat noem jij acceptatie.

quote:
En wat doe je dan? Je maakt er een regenboogzebrapad! Want dan gaan ze het wel accepteren!
Nee, het zebrapad is niet bedoeld ter bevordering van acceptatie, maar als een signaal dat iemand met een andere geaardheid dan de heteronorm geaccepteerd wordt.

quote:
Nou, dus juist niet. Je legt er de nadruk op en maakt het daarmee nog moeilijker voor die jongeren op die school die misschien al weten dat ze op hetzelfde geslacht vallen, of nog twijfelen. Het gaat dan continu over dat zebrapad. Ze letten op wie er overheen fietst en wie dat doet, krijgt de volle laag.
Ja, dat gaat wel leiden tot meer acceptatie! Vast.
[..]
Ja, precies.
Als jongere wordt je in die contreien gediscrimineerd of nog erger door leeftijdsgenoten als je homo bent.

Hoezo is er dan acceptatie?

quote:
Het is op die leeftijd normaal dat ze bang zijn voor homo uitgemaakt te worden en zullen er alles aan doen om zo hetero mogelijk over te komen. Beste manier voor een jongeman is een vriendinnetje vinden, liefst eentje uit de in-crowd van het schoolplein.
[..]
Ja, gewoon als homo een relatie met een meisje aangaan, voor de buitenwereld.

En dan op latere leeftijd scheiden, waarbij je ex er achter komt dat het hele huwelijk een leugen is geweest.

Dat noem jij acceptatie.

quote:
Klopt, maar ik denk dat dit niet gaat lukken, omdat er elk jaar weer een nieuwe lichting op school komt, die dit dan weer moeten leren. Kinderen groeien, over het algemeen, op in een gezin met een vast rollenpatroon: Vader, moeder, brusjes. Ze hebben ooms en tantes, opa's en oma's. Allemaal voorbeelden van man en vrouw. Omdat dat, biologisch gezien, normaal is. Zelfs bij planten heb je mannelijke en vrouwelijke exemplaren die elkaar nodig hebben voor de voortplanting.
Dan komen ze op een leeftijd dat ze gaan beseffen dat het ook anders kan zijn. Dat het ook voorkomt dat een jongen zich nu eenmaal meer aangetrokken voelt tot andere jongens en niet tot meisjes. Dat is dan gek en moet je leren accepteren. Je kunt dat niet eisen of opdringen.

Soms heeft een kind geluk en zit er op de basisschool een kind in de klas die twee moeders of twee vaders heeft. Ideaal voor de juf om hier op in te haken. Die kinderen groeien op met het besef dat dat ook kan en ook goed is.
[..]
Ik denk dat scholen hun best doen. Praten over seks op de basisschool was vroeger al een opgave en is het nog steeds. Praten over 'afwijkend' seksueel gedrag zo mogelijk nog moeilijker. Ze moeten al leren over de bloemetjes en de bijtjes. En dan moeten ze daarbij nog gaan leren dat het ook kan met alleen bloemetjes of alleen bijtjes. En rekenen, taal, aardrijkskunde, gym, zwemles, voetbaltraining en ga zo maar door. Laat ze gewoon opgroeien op hun manier.
Als je een goede opvoeder bent die homoseksualiteit accepteert. En dan in de betekenis van het woord, dan voed je je kinderen zodanig op dat die dat van jongs af aan ook accepteren.
En nogmaals: dat is wat ik in mijn omgeving zie.

Jij vindt dat kennelijk veel te ingewikkeld en wilt dat homojongeren in stilte zichzelf ontwikkelen, ter bescherming van de heterojongeren, die het psychisch niet aan kunnen dat de wereld niet zo zwartwit is zoals hun ouders dat hun hebben geleerd.

Nogmaals: dat is geen acceptatie en zelfs geen tolerantie.
  zaterdag 4 april 2026 @ 11:41:59 #192
3542 Gia
User under construction
pi_220504861
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een jongere met bijvoorbeeld een homoseksuele geaardheid is niet vooral bezig met het ontdekken van zijn of haar seksualiteit met betrekking tot het andere geslacht.
[..]
Ik heb het over jongeren over het algemeen. Dat er jongeren zijn die niet op het andere geslacht vallen, is hun eigen probleem en niet van de grote groep jongeren die met elkaar opgroeien en de liefde ontdekken. Die zijn niet bezig met die ene homo in hun klas.
quote:
Dat is helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend.
[..]
Waarom niet? Wat is het probleem. Ze worden niet geaccepteerd, zeg jij steeds. Wat is bij jou dan precies acceptatie. Wat mis je? Hoe moeten mensen zich gedragen zodat jij je geaccepteerd voelt?
quote:
We hebben het niet over iemand of iets leuk vinden.

Het is ook een rare gedachtengang.
Ik ging vroeger op school niet om met de populaire kids, op onze school ook wel de elite van de stad. Ik had 3 vriendinnen die een niveau hoger zaten dan ik, met wie ik kaartte in de pauze. Ik keek niet naar anderen en ging niet of nauwelijks met anderen om, behoudens samenwerken met taken in de klas of zo. Er zullen heus wel een aantal homo's en lesbiennes rond gelopen hebben, maar geen idee wie.
Op een bepaald moment kwam iemand die ik al jaren kende uit de kast. Was echt onverwacht, maar het gaf wel het gevoel alsof het klopte. Alsof ik dat eigenlijk altijd wel geweten had, onbewust. Ik ben hem niet anders gaan behandelen. Integendeel! Als we samen op een terrasje zaten, konden we beide naar hetzelfde geslacht gluren en cijfers geven. Veel plezier mee gehad.

Bottomline: Het maakt niet uit of je op hetzelfde of het andere geslacht valt, of op beide. Je bent wie je bent en mag je leven leven, zoals je wilt. Maar als je overal je homoseksualiteit wilt laten gelden, ermee te koop lopen, het mensen door de strot douwen enz.... tja, dan kun je tegengas verwachten.

Nogmaals: Wat is bij jou 'acceptatie'. Wat verwacht jij van andere, hetero mensen?
pi_220504891
Ze snappen niet dat ze met dat opdringerige gedoe juist homohaat aanwakkeren.
pi_220504904
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:41 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik heb het over jongeren over het algemeen. Dat er jongeren zijn die niet op het andere geslacht vallen, is hun eigen probleem en niet van de grote groep jongeren die met elkaar opgroeien en de liefde ontdekken. Die zijn niet bezig met die ene homo in hun klas.
[..]
Ja, ik begrijp dat je het niet over die ene jongen wilt hebben.
Die moet zich verborgen houden en een vriendinnetje nemen om te voorkomen dat hij wordt ontdekt en beschimpt.

Maar dat is geen acceptatie.

quote:
Waarom niet? Wat is het probleem. Ze worden niet geaccepteerd, zeg jij steeds.
Ik zeg dat jouw visie daarop geen acceptatie is.

Het probleem is in dat geval niet dat regenboogpad. Maar de acceptatie in het algemeen door jongeren als ik jouw visie volg.

Nogmaals: dat is niet de ervaring die ik heb met jongeren.

quote:
Wat is bij jou dan precies acceptatie. Wat mis je? Hoe moeten mensen zich gedragen zodat jij je geaccepteerd voelt?
[..]
Ik word in mijn omgeving geaccepteerd.
Hier zijn geen jongeren die een probleem hebben met homoseksualiteit en daarom niet geconfronteerd willen worden met een regenboogpad.
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Maar over het algemeen zijn jongeren ofwel heel tolerant naar anderen die geen hetero zijn, of accepteren dat.

quote:
Ik ging vroeger op school niet om met de populaire kids, op onze school ook wel de elite van de stad. Ik had 3 vriendinnen die een niveau hoger zaten dan ik, met wie ik kaartte in de pauze. Ik keek niet naar anderen en ging niet of nauwelijks met anderen om, behoudens samenwerken met taken in de klas of zo. Er zullen heus wel een aantal homo's en lesbiennes rond gelopen hebben, maar geen idee wie.
Op een bepaald moment kwam iemand die ik al jaren kende uit de kast. Was echt onverwacht, maar het gaf wel het gevoel alsof het klopte. Alsof ik dat eigenlijk altijd wel geweten had, onbewust. Ik ben hem niet anders gaan behandelen. Integendeel! Als we samen op een terrasje zaten, konden we beide naar hetzelfde geslacht gluren en cijfers geven. Veel plezier mee gehad.

Bottomline: Het maakt niet uit of je op hetzelfde of het andere geslacht valt, of op beide. Je bent wie je bent en mag je leven leven, zoals je wilt. Maar als je overal je homoseksualiteit wilt laten gelden, ermee te koop lopen, het mensen door de strot douwen enz.... tja, dan kun je tegengas verwachten.
Jij was dus wel blij dat die ene klasgenoot zijn geaardheid verborgen hield, ipv op dezelfde manier te leven als heterojongeren met alles wat daarbij hoort.

Dat is geen acceptatie.

quote:
Nogmaals: Wat is bij jou 'acceptatie'. Wat verwacht jij van andere, hetero mensen?
Acceptatie is niet roepen dat homoseksualiteit je door de strot wordt gedrukt.
Acceptatie is dat je geen enkel probleem hebt met uitingen van anderen dan jezelf.

Als jij zegt dat je homo's accepteert zolang het hè niet door de strot wordt gedrukt: dat is geen acceptatie.
pi_220504906
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 15:31 schreef Saekerhett het volgende:
Oh ja:
[..]
Nee, rector. Dat stomme ding zorgt alleen maar voor verdeeldheid en onveiligheid. Onzekere pubertjes slingeren nu naar links en rechts om dat ding te mijden, automobilisten twijfelen of ze moeten stoppen (want is dit nu wel of geen echt zebrapad?) enz.

Diegene die die klote regenboogzebrapaden bedacht heeft, moeten ze per direct ontslaan. Debiel gedoe.
Idd.
Zebrapad moet zwart-wit zijn...
Daarom heet het ook ZEBRA-pad!!!

Ik vraag me ook wel eens af of ik er nou voor moet stoppen of dat dat ding er voor de bühne ligt....
  zaterdag 4 april 2026 @ 12:01:10 #196
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_220504919
Een mannelijke kennis van de broer van mijn neef zijn buurman is ooit eens over een gaybrapad gefietst en heeft nu een relatie met een andere man. Wellicht toeval maar toch.
Please consider the environment before printing this post
pi_220504959
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 april 2026 12:01 schreef damsco het volgende:
Een mannelijke kennis van de broer van mijn neef zijn buurman is ooit eens over een gaybrapad gefietst en heeft nu een relatie met een andere man. Wellicht toeval maar toch.
Een horrorscenario voor sommigen.

Maar die accepteren homoseksualiteit in ieder geval wel ^O^
  zaterdag 4 april 2026 @ 12:11:27 #198
3542 Gia
User under construction
pi_220504960
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, ik begrijp dat je het niet over die ene jongen wilt hebben.
Die moet zich verborgen houden en een vriendinnetje nemen om te voorkomen dat hij wordt ontdekt en beschimpt.

Maar dat is geen acceptatie.
[..]
Hoezo moet ie zich verborgen houden? Hij kan gewoon zijn eigen ding doen, met zijn vrienden. Als andere kinderen hem links laten liggen en zich niet met hem bemoeien, is dat geen beschimpen. Het is, inderdaad, 'tolereren'. Maar ook dat is een vorm van acceptatie.
quote:
Ik zeg dat jouw visie daarop geen acceptatie is.

Het probleem is in dat geval niet dat regenboogpad. Maar de acceptatie in het algemeen door jongeren als ik jouw visie volg.

Nogmaals: dat is niet de ervaring die ik heb met jongeren.
[..]
Ik word in mijn omgeving geaccepteerd.
Hier zijn geen jongeren die een probleem hebben met homoseksualiteit en daarom niet geconfronteerd willen worden met een regenboogpad.
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Maar over het algemeen zijn jongeren ofwel heel tolerant naar anderen die geen hetero zijn, of accepteren dat.
[..]
Wat is dan het probleem?
quote:
Jij was dus wel blij dat die ene klasgenoot zijn geaardheid verborgen hield, ipv op dezelfde manier te leven als heterojongeren met alles wat daarbij hoort.

Dat is geen acceptatie.
[..]
Huh? Ik had geen homo in mijn klas, althans, niet voor zover ik weet. We hadden wel een homofiele natuurkundeleraar. Leuke man. En een heel gezellige lesbische lerares Nederlands. Geweldig mens.
School met 1000 leerlingen, katholiek nog wel, en zij werden gewoon gerespecteerd en geaccepteerd.
quote:
Acceptatie is niet roepen dat homoseksualiteit je door de strot wordt gedrukt.
Acceptatie is dat je geen enkel probleem hebt met uitingen van anderen dan jezelf.

Als jij zegt dat je homo's accepteert zolang het hè niet door de strot wordt gedrukt: dat is geen acceptatie.
Ik heb geen enkel probleem met uitingen van anderen. Ze doen maar!! Maar ze moeten geen podium eisen als ik een evenement zou organiseren voor de buurt, bijvoorbeeld, om hun geaardheid onder de aandacht te brengen. Als ze naar het evenement komen, gekleed in een leren pakje, hand in hand en gewoon meedoen met de activiteiten, helemaal prima. Maar verwacht geen extra aandacht. Hoewel je er in onze buurt donder op kunt zeggen dat mensen er wat van vinden. Zullen ze niet zeggen, maar het is wel zo. En daar is niets mis mee. Als Jetje van nummer 40 haar haar paars verft en haar gezicht oranje en zo naar het evenement komt, dan wijkt ze ook af van de grote hoop en daar zal ook iedereen wat van vinden. Toch mag ze gewoon meedoen.

Maar goed. Jij kunt prima aangeven wat in jouw ogen geen acceptatie is, maar probeer nou eens onder woorden te brengen welk gedrag je verwacht van mensen waarvan jij denkt dat ze homo's alleen tolereren, maar niet accepteren. Wat mis je daar dan nog? Wat moeten die mensen doen.

Lijkt mij toch helemaal prima als je getolereerd wordt, zoals je bent. Niemand die je uitscheldt of wegstuurt. Je mag er zijn. Maar that's it. Wat moet die persoon nog meer doen, dan?
  zaterdag 4 april 2026 @ 12:11:51 #199
3542 Gia
User under construction
pi_220504963
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 april 2026 12:01 schreef damsco het volgende:
Ja, zie je wel. Daar heb je het al!!
pi_220504965
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 10:14 schreef r_one het volgende:

[..]
Daar trap ik niet in.
Je begon over acceptatie door Fok!kers.
Ah, en jij voelde je daarover aangesproken.

Dat zegt natuurlijk wel iets.
pi_220504968
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 10:17 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik sla helemaal niet op tilt :')
Ik stelde je gewoon een vraag maar als jij het belachelijk maakt met het een 'kunstwerk' te noemen, kan ik je moeilijk serieus nemen.

En verder .... issues :{w
Er is er maar één hier die op tilt slaat ....
Jij hebt het over niet geassocieerd willen worden met lgbt-uitingen.

Dat is breder dan een zebrapad.
pi_220504978
De enige persoon die zich kapot moet schamen is de persoon die het een goed idee vond om verkeersinrichtig in te zetten voor wat woke virtue signalling.
pi_220504994
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Hoezo moet ie zich verborgen houden? Hij kan gewoon zijn eigen ding doen, met zijn vrienden.
Wie zijn die vrienden?

quote:
Als andere kinderen hem links laten liggen en zich niet met hem bemoeien, is dat geen beschimpen.
Dus andere kinderen laten hem links liggen vanwege zijn geaardheid.
Hij ligt buiten de groep.

quote:
Het is, inderdaad, 'tolereren'. Maar ook dat is een vorm van acceptatie.
[..]
Wat is dan het probleem?
[..]
Huh? Ik had geen homo in mijn klas, althans, niet voor zover ik weet. We hadden wel een homofiele natuurkundeleraar. Leuke man. En een heel gezellige lesbische lerares Nederlands. Geweldig mens.
School met 1000 leerlingen, katholiek nog wel, en zij werden gewoon gerespecteerd en geaccepteerd.
Oh, je had het over iemand, en in de context dacht ik aan een klasgenoot.

Maar geen klasgenoten gehad waarvan je op school wist dat die geen hetero waren?

quote:
[..]
Ik heb geen enkel probleem met uitingen van anderen. Ze doen maar!! Maar ze moeten geen podium eisen als ik een evenement zou organiseren voor de buurt, bijvoorbeeld, om hun geaardheid onder de aandacht te brengen.
Maar er staat wel een podium?

Waarvoor dient dat podium?

quote:
Als ze naar het evenement komen, gekleed in een leren pakje, hand in hand en gewoon meedoen met de activiteiten, helemaal prima. Maar verwacht geen extra aandacht. Hoewel je er in onze buurt donder op kunt zeggen dat mensen er wat van vinden. Zullen ze niet zeggen, maar het is wel zo. En daar is niets mis mee. Als Jetje van nummer 40 haar haar paars verft en haar gezicht oranje en zo naar het evenement komt, dan wijkt ze ook af van de grote hoop en daar zal ook iedereen wat van vinden. Toch mag ze gewoon meedoen.

Maar goed. Jij kunt prima aangeven wat in jouw ogen geen acceptatie is, maar probeer nou eens onder woorden te brengen welk gedrag je verwacht van mensen waarvan jij denkt dat ze homo's alleen tolereren, maar niet accepteren. Wat mis je daar dan nog? Wat moeten die mensen doen.
Ik merk dat je het nu goed probeert te praten door de context te veranderen.

Het ging om jongeren op school, waarvan jij vindt dat die niet mogen worden blootgesteld aan het feit dat de wereld niet zwartwit is qua seksuele oriëntatie.

Dat iemand rond huppelt in een leren pakje heeft niets met homoseksualiteit te maken.

quote:
Lijkt mij toch helemaal prima als je getolereerd wordt, zoals je bent. Niemand die je uitscheldt of wegstuurt. Je mag er zijn. Maar that's it. Wat moet die persoon nog meer doen, dan?
Nog steeds worden bijvoorbeeld homo's uitgescholden, weggestuurd, uit huis getrapt, in elkaar geslagen vanwege hun geaardheid.
In Nederland.
pi_220504997
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 12:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ah, en jij voelde je daarover aangesproken.

Nee. Dat maak jij ervan.

.
pi_220505003
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 12:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij hebt het over niet geassocieerd willen worden met lgbt-uitingen.

Dat is breder dan een zebrapad.
Dan heb je mijn post niet begrepen.

Of niet willen begrijpen.
.
pi_220505008
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:31 schreef Wantie het volgende:
Daar trap ik niet in.
Het was dan ook een retorische vraag, aangezien al is gebleken dat je die mensen niet als normaal beschouwd. En volgens jouw bewering accepteer je die mensen dan dus niet zoals ze zijn. Ruimhartig wel voor iemand die z'n mond vol heeft van homoacceptatie.
pi_220505040
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 12:25 schreef r_one het volgende:

[..]
Dan heb je mijn post niet begrepen.

Of niet willen begrijpen.
En je komt niet met een verduidelijking.
pi_220505045
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 12:27 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Het was dan ook een retorische vraag, aangezien al is gebleken dat je die mensen niet als normaal beschouwd. En volgens jouw bewering accepteer je die mensen dan dus niet zoals ze zijn. Ruimhartig wel voor iemand die z'n mond vol heeft van homoacceptatie.
Ja, daar trap ik dus niet in.

Het is een bekende strategie van homofoben.
pi_220505049
Hoepel dan ook op met je regenboog.
Je dwingt geen acceptatie af middels allerlei sociale dwang vormen.

Verder weten we allemaal wat voor soort “jeugd” dit is, zeg maar die 19% niet westerlingen volgens Nederlands jeugd instituut.
pi_220505065
Ik heb niks tegen LHBTI, maar ook niks met LHBTI. Snap de meerwaarde niet van dit soort dingen in de publieke ruimte.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')