Lollig, maar hoe kijk je zelf op de afgelopen jaren terug? Vind je het zelf ook niet doorgeslagen?quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is ook een manier van laten zien dat je er niets van begrepen hebt.
Dat je zebrapaden niet moet maken in regenboogkleuren ben ik met je eens.
Vanwege de verkeersveiligheid.
En meer dan de helft van wat je ziet bij de pride is gewoon kneiter hetero. Dat fenomeen is niet anders dan de gemiddelde schaatswedstrijden in Thialf of de zoveelste Groots met een G in het PSV stadion. Klein clubje mensen die echt fan zijn. En een hele grote groep Gerda's en Jannen die bierzuipen en meefeesten.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lollig, maar hoe kijk je zelf op de afgelopen jaren terug? Vind je het zelf ook niet doorgeslagen?
De Kamasutra beurs heeft de Amsterdamse Pride jaren geleden al overgenomen.
Nee, wat zie jij als doorgeslagen?quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lollig, maar hoe kijk je zelf op de afgelopen jaren terug? Vind je het zelf ook niet doorgeslagen?
Geen idee, ik kom niet op die beurs.quote:De Kamasutra beurs heeft de Amsterdamse Pride jaren geleden al overgenomen.
Wij kijken elk jaar naar de Canal Parade.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En meer dan de helft van wat je ziet bij de pride is gewoon kneiter hetero. Dat fenomeen is niet anders dan de gemiddelde schaatswedstrijden in Thialf of de zoveelste Groots met een G in het PSV stadion. Klein clubje mensen die echt fan zijn. En een hele grote groep Gerda's en Jannen die bierzuipen en meefeesten.
En prima toch? Niemand die je dwingt om er heen te gaan of het uberhaupt te zien? Dat hele canal pride gebeuren zit net als vele andere meuk waar ik geen connectie mee heb, volledig in mijn ignore zone. Zie het niet, boeit me niet en ze doen maar. Als ze maar plezier hebben. Het lukt mij zelfs met carnaval waar ik de schurft aan heb terwijl ik er middenin woon.
Echt, maak je druk over iets zinnigs. Als je je daar boos om maakt, heb je duidelijk een goed leven.
quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En meer dan de helft van wat je ziet bij de pride is gewoon kneiter hetero. Dat fenomeen is niet anders dan de gemiddelde schaatswedstrijden in Thialf of de zoveelste Groots met een G in het PSV stadion. Klein clubje mensen die echt fan zijn. En een hele grote groep Gerda's en Jannen die bierzuipen en meefeesten.
En prima toch? Niemand die je dwingt om er heen te gaan of het uberhaupt te zien? Dat hele canal pride gebeuren zit net als vele andere meuk waar ik geen connectie mee heb, volledig in mijn ignore zone. Zie het niet, boeit me niet en ze doen maar. Als ze maar plezier hebben. Het lukt mij zelfs met carnaval waar ik de schurft aan heb terwijl ik er middenin woon.
Echt, maak je druk over iets zinnigs. Als je je daar boos om maakt, heb je duidelijk een goed leven.
Nouja, je bent wel een schoolvoorbeeld van iemand die zich heel vaak heel druk maakt over dingen waarvan je pretendeert er last van te hebben, liefst met een extreem sausje. Terwijl het doorgaans buiten je beleefwereld begeeft. Voelt een beetje als dit boekje:quote:
Klopt. Dat kan namelijk prima.quote:Op vrijdag 3 april 2026 23:58 schreef Wantie het volgende:
Je vindt homoseksualiteit abnormaal, maar accepteert het?
Ooookay...
Ik beschouw het als propaganda, omdat het mensen wordt opgedrongen in een publieke ruimte. Anderen zien het als een symbool van acceptatie. Feit dat ook genoeg mensen die een andere geaardheid wel accepteren het als "opdringen van" zien laat al zien dat het niet geschikt is als uiting. Lijkt me goed als gemeenteraden daar eens wat beter over na gaan denken.quote:Op vrijdag 3 april 2026 23:58 schreef Wantie het volgende:
Het verkeer misbruiken voor propagandadoeleinden...
Klinkt niet echt als iemand die homoseksualiteit accepteert.
Het is een kunstwerk dat veelal in opdracht de gemeenteraad wordt aangelegd.
Een kunstwerk ipv een echt zebrapad is niet slim. Daar is niet goed over nagedacht.
Je ziet die verschijningsvorm daarom ook minder.
In eigenlijk zouden ze allemaal moeten verdwijnen en eventueel op een andere manier worden aangelegd.
Maar dat is wat anders dan stellen dat het verkeer niet voor propagandadoeleinden mag worden gebruikt.
Die stelling past bij iemand die homoseksualiteit niet accepteert.
Dat vind je dus vergelijkbaar: iemand met een homoseksuele geaardheid en iemand die zich als een dier identificeert.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:32 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Klopt. Dat kan namelijk prima.
Ik vind iemand die zich identificeert als een dier ook niet normaal, maar joh, be my guest. Als iemand zich daar prettig bij voelt. Dat boeit me net zo weinig als iemand z'n geaardheid.
Iemand die homoseksualiteit niet accepteert ziet dat als iets dat hem wordt opgedrongen.quote:[..]
Ik beschouw het als propaganda, omdat het mensen wordt opgedrongen in een publieke ruimte. Anderen zien het als een symbool van acceptatie.
Ik denk dat die weinig kunnen doen aan mensen die zich zo hypocriet opstellen als jij nu doet.quote:Feit dat ook genoeg mensen die een andere geaardheid wel accepteren het als "opdringen van" zien laat al zien dat het niet geschikt is als uiting. Lijkt me goed als gemeenteraden daar eens wat beter over na gaan denken.
Of iemand die op basis van feiten en goede standpunten een discussie probeert te voeren. Ik zou zeggen challenge acceptedquote:
quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wij kijken elk jaar naar de Canal Parade.
Beetje een traditie geworden.
Het stelt eigen weinig voor.
Een stuk of 50 boten waarop vooral mensen met een T-shirt en spijkerbroek wat lopen te swingen op de muziek.
Sommige boten hebben een thema, andere zijn van grote bedrijven, en een enkele is particulier.
Maar over het algemeen, als je 1 boot hebt gezien heb je ze allemaal wel gezien.
Het is wel machtig mooi hoe druk de stad op die dag is.
Tot ver buiten het centrum vieren mensen feest op straat.
En wat je zelf aangeeft: dat zijn gewoon mensen die die dag mee feesten op hun eigen manier.
En dat vind ik het mooie ervan.
een commerciele reclamekaravaan...is het gewordenquote:Op zaterdag 4 april 2026 00:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wij kijken elk jaar naar de Canal Parade.
Beetje een traditie geworden.
Het stelt eigen weinig voor.
Een stuk of 50 boten waarop vooral mensen met een T-shirt en spijkerbroek wat lopen te swingen op de muziek.
Sommige boten hebben een thema, andere zijn van grote bedrijven, en een enkele is particulier.
Maar over het algemeen, als je 1 boot hebt gezien heb je ze allemaal wel gezien.
Het is wel machtig mooi hoe druk de stad op die dag is.
Tot ver buiten het centrum vieren mensen feest op straat.
En wat je zelf aangeeft: dat zijn gewoon mensen die die dag mee feesten op hun eigen manier.
En dat vind ik het mooie ervan.
Ach welnee, een regenboogpad staat symbool voor een lokale overheid die zo nodig even moet laten zien hoe politiek correct ze wel niet zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:38 schreef Wantie het volgende:
Wat ik eerder zei: het regenboogpad staat symbool voor acceptatie
Klopt, maar dat is ook weer een teken van acceptatie.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:44 schreef Thorelf het volgende:
[..]
[..]
een commerciele reclamekaravaan...is het geworden
Jij steunt dus iemand die zegt dat iemand met een homoseksuele geaardheid hetzelfde is als iemand die vandaag een labrador is en morgen een pekinees en tegelijkertijd beweert homoseksualiteit te accepteren...quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Ach welnee, een regenboogpad staat symbool voor een lokale overheid die zo nodig even moet laten zien hoe politiek correct ze wel niet zijn.
Accepteren doe je met je hart, niet met een zebrapad.
En stop eens tegen iedereen die tegengas geeft te verkondigen dat ze 'dus' homoseksualiteit niet accepteren. Je maakt er een vals dilemma van. Het klopt ook gewoon niet.
Ach welnee. Leg me geen woorden in de mond. Ik noem 'm niet eens.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij steunt dus iemand die zegt dat iemand met een homoseksuele geaardheid hetzelfde is als iemand die vandaag een labrador is en morgen een pekinees en tegelijkertijd beweert homoseksualiteit te accepteren...
Dat zegt al genoeg.
klopt de vs is triest,maar nederland gaat echt achteruit!quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is ook weer een teken van acceptatie.
Het is dus voor bedrijven een voordeel om te tonen dat je voor inclusiviteit bent.
Dat was 30 jaar geleden wel anders.
En in het hedendaagse VS is dat inmiddels anders geworden..
Daar trekken bedrijven zich terug omdat het klimaat dankzij Trump het niet meer toelaat.
De decennia opmerking was blijkbaar iets te subtiel gebrachtquote:Op vrijdag 3 april 2026 21:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, de acceptatie neemt af.
Iets wat jij wellicht waardeert, maar ik niet.
Dus mensen die zich identificeren als een dier vind jij niet normaal en die mensen accepteer jij niet zoals ze zijn?quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:38 schreef Wantie het volgende:
Dat vind je dus vergelijkbaar: iemand met een homoseksuele geaardheid en iemand die zich als een dier identificeert.
Dat het je niets boeit is niet hetzelfde als acceptatie.
Dus als morgen een gemeenteraad ergens bedenkt dat de regenboog zebrapaden nog onvoldoende symboliseert dat er acceptatie voor homoseksualiteit is, dan moet het ook kunnen dat men de belijning van de wegen in regenboogkleuren verft?quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:38 schreef Wantie het volgende:
Iemand die homoseksualiteit niet accepteert ziet dat als iets dat hem wordt opgedrongen.
Onverdraagzaam zijn mensen die zich uiten tegen homoseksualiteit, geweld plegen tegen homoseksuelen. Mensen die zich ergeren aan het misbruik van verkeerstekens onverdraagzaam noemen richting homoseksuelen lijkt me een vreemde conclusie.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:38 schreef Wantie het volgende:
Ik denk dat die weinig kunnen doen aan mensen die zich zo hypocriet opstellen als jij nu doet.
Wat ik eerder zei: het regenboogpad staat symbool voor acceptatie, maar laat tegelijkertijd zien wie onverdraagzaam is.
Mij valt op dat zowel religieuze leiders als komieken en lolbroeken actief hun aanwezigheid en invloed proberen te vestigen bij de jongere generaties.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:38 schreef Wantie het volgende:
Iemand die homoseksualiteit niet accepteert ziet dat als iets dat hem wordt opgedrongen.
Dat zei ik inderdaad eerder al. Om er doelbewust omheen te lopen/fietsen slaat nergens op, maar dan nog vind ik ze niet thuishoren in het verkeer. Plus dat ik van mening ben dat het voor geen meter bijdraagt aan acceptatie.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:40 schreef bleiblei het volgende:
@:Accordtje; een regenboogpad is 1. Maar er niet overheen durven te fietsen omdat je bang bent dat je klasgenoten je een homo vinden. Das wel zielig toch? Kan je jezelf niet bepaald een kerel noemen ongeacht je geaardheid.
Je vraagt je soms weleens af of sommige mensen jong zijn geweest.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:40 schreef bleiblei het volgende:
@:Accordtje; een regenboogpad is 1. Maar er niet overheen durven te fietsen omdat je bang bent dat je klasgenoten je een homo vinden. Das wel zielig toch? Kan je jezelf niet bepaald een kerel noemen ongeacht je geaardheid.
Ze willen gewoon niet geassocieerd worden met de LGBT-uitingen. Dat veroordelen vind ik net zo intolerant.quote:Op zaterdag 4 april 2026 01:07 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat zei ik inderdaad eerder al. Om er doelbewust omheen te lopen/fietsen slaat nergens op, maar dan nog vind ik ze niet thuishoren in het verkeer. Plus dat ik van mening ben dat het voor geen meter bijdraagt aan acceptatie.
Ik geef geen drogreden.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Ach welnee. Leg me geen woorden in de mond. Ik noem 'm niet eens.
Ik reageerde op jouw drogredeneringen. Wat overigens niet betekent dat ik homoseksualiteit niet accepteer (en ook het tegendeel niet).
Fijn dat je ook nog even op de rest van mijn post regeerde
Daar trap ik niet in.quote:Op zaterdag 4 april 2026 01:04 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dus mensen die zich identificeren als een dier vind jij niet normaal en die mensen accepteer jij niet zoals ze zijn?
[..]
Ik heb duidelijk aangegeven in de discussie dat een zebrapad met strepen in de regenboogkleuren onveilig is en daarom zou moeten verdwijnen om die reden.quote:Dus als morgen een gemeenteraad ergens bedenkt dat de regenboog zebrapaden nog onvoldoende symboliseert dat er acceptatie voor homoseksualiteit is, dan moet het ook kunnen dat men de belijning van de wegen in regenboogkleuren verft?
[..]
Dit topic gaat over mensen die het pad niet willen gebruiken vanwege de boodschap.quote:Onverdraagzaam zijn mensen die zich uiten tegen homoseksualiteit, geweld plegen tegen homoseksuelen. Mensen die zich ergeren aan het misbruik van verkeerstekens onverdraagzaam noemen richting homoseksuelen lijkt me een vreemde conclusie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |