abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 april 2026 @ 00:08:48 #151
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220503341
Het is weer vrijdagavond engnekken galore hier :') . Propaganda, homosexualiteit is niet normaal, enz. vliegt je om de oren (ik mis nog MSM, het is de schuld van de Marokkanen, Jetten heeft het gedaan! Met dank aan Rutte! Het is een erfenis van Ab Osterhaus! ;) )

Het is een beetje als Jambers vroeger. Doordeweeks zijn user x,y en z normale ambtenaren, huismoeder en kantoorklerk. Maar allez, in de avonduren na een slok alcohol veranderen ze op het anonieme internet tot intolerante extremistische forumgebruikers die vinden dat anderen hetzelfde moeten zijn als henzelf.
pi_220503342
zebrapad ,vlag etc prima.. dit laat weten dat je in hopelijk nog een vrij land leeft! ik kan nog geen juiste partij vinden pff van de vele. Het wordt steeds triester hier...goh waar zou dit door komen
  zaterdag 4 april 2026 @ 00:10:50 #153
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220503344
Moeten ze zelf weten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 4 april 2026 @ 00:11:13 #154
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220503345
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is ook een manier van laten zien dat je er niets van begrepen hebt.

Dat je zebrapaden niet moet maken in regenboogkleuren ben ik met je eens.
Vanwege de verkeersveiligheid.
Lollig, maar hoe kijk je zelf op de afgelopen jaren terug? Vind je het zelf ook niet doorgeslagen?

De Kamasutra beurs heeft de Amsterdamse Pride jaren geleden al overgenomen.
  zaterdag 4 april 2026 @ 00:17:03 #155
36431 bleiblei
pi_220503362
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Lollig, maar hoe kijk je zelf op de afgelopen jaren terug? Vind je het zelf ook niet doorgeslagen?

En meer dan de helft van wat je ziet bij de pride is gewoon kneiter hetero. Dat fenomeen is niet anders dan de gemiddelde schaatswedstrijden in Thialf of de zoveelste Groots met een G in het PSV stadion. Klein clubje mensen die echt fan zijn. En een hele grote groep Gerda's en Jannen die bierzuipen en meefeesten.

En prima toch? Niemand die je dwingt om er heen te gaan of het uberhaupt te zien? Dat hele canal pride gebeuren zit net als vele andere meuk waar ik geen connectie mee heb, volledig in mijn ignore zone. Zie het niet, boeit me niet en ze doen maar. Als ze maar plezier hebben. Het lukt mij zelfs met carnaval waar ik de schurft aan heb terwijl ik er middenin woon.

Echt, maak je druk over iets zinnigs. Als je je daar boos om maakt, heb je duidelijk een goed leven/tijd te veel doordat je je leven state funded doorbrengt.

[ Bericht 1% gewijzigd door bleiblei op 04-04-2026 00:24:26 ]
pi_220503364
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, wat zie jij als doorgeslagen?

Is de zichtbaarheid te groot?

quote:
Geen idee, ik kom niet op die beurs.
Ik zie ook niets van die beurs tijdens de Pride in Amsterdam.
Kun je voorbeelden geven?

Ik merk wel dat seksualiteit steeds meer genormaliseerd wordt.
Vandaag zag ik de stad een promotiewagentje van Easytoys rijden en in de hoofdstraat is een winkel met honderden modellen satisfyers geopend, met een acteur in statisfyerkostuum voor de ingang.

In mijn jonge jaren was de sexboetiek ergens achteraf in een schimmig straatje.
Christine Le Duc maakte het al algemener.

Maar dit was als een telefoonwinkel in pastelkleuren waarin iedereen van jong tot oud zich vergaapte aan de verschillende design hulpstukken.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220503375
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]
En meer dan de helft van wat je ziet bij de pride is gewoon kneiter hetero. Dat fenomeen is niet anders dan de gemiddelde schaatswedstrijden in Thialf of de zoveelste Groots met een G in het PSV stadion. Klein clubje mensen die echt fan zijn. En een hele grote groep Gerda's en Jannen die bierzuipen en meefeesten.

En prima toch? Niemand die je dwingt om er heen te gaan of het uberhaupt te zien? Dat hele canal pride gebeuren zit net als vele andere meuk waar ik geen connectie mee heb, volledig in mijn ignore zone. Zie het niet, boeit me niet en ze doen maar. Als ze maar plezier hebben. Het lukt mij zelfs met carnaval waar ik de schurft aan heb terwijl ik er middenin woon.

Echt, maak je druk over iets zinnigs. Als je je daar boos om maakt, heb je duidelijk een goed leven.
Wij kijken elk jaar naar de Canal Parade.
Beetje een traditie geworden.
Het stelt eigen weinig voor.
Een stuk of 50 boten waarop vooral mensen met een T-shirt en spijkerbroek wat lopen te swingen op de muziek.
Sommige boten hebben een thema, andere zijn van grote bedrijven, en een enkele is particulier.
Maar over het algemeen, als je 1 boot hebt gezien heb je ze allemaal wel gezien.

Het is wel machtig mooi hoe druk de stad op die dag is.
Tot ver buiten het centrum vieren mensen feest op straat.

En wat je zelf aangeeft: dat zijn gewoon mensen die die dag mee feesten op hun eigen manier.
En dat vind ik het mooie ervan.
  zaterdag 4 april 2026 @ 00:24:01 #158
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220503377
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Echt, maak je druk over iets zinnigs. Als je je daar boos om maakt, heb je duidelijk een goed leven.
_O-
  zaterdag 4 april 2026 @ 00:27:56 #159
36431 bleiblei
pi_220503385
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
_O-
Nouja, je bent wel een schoolvoorbeeld van iemand die zich heel vaak heel druk maakt over dingen waarvan je pretendeert er last van te hebben, liefst met een extreem sausje. Terwijl het doorgaans buiten je beleefwereld begeeft. Voelt een beetje als dit boekje:

Och jeetje, we worden geconfronteerd in ons leven met wat anders dan kruimige aardappelen in jus. Paniek paniek!

Ja, sorry, face it. Je hoofd zit in 1950 maar we leven in 2026.
pi_220503386
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
_O-
Triggered :7
pi_220503395
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:58 schreef Wantie het volgende:
Je vindt homoseksualiteit abnormaal, maar accepteert het?

Ooookay...
Klopt. Dat kan namelijk prima.
Ik vind iemand die zich identificeert als een dier ook niet normaal, maar joh, be my guest. Als iemand zich daar prettig bij voelt. Dat boeit me net zo weinig als iemand z'n geaardheid.

Of iemand nou tegen me zegt homoseksueel te zijn of zegt "vandaag ben ik een labrador". Helemaal prima joh. Leef je uit. Wil niet zeggen dat ik het normaal moet vinden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:58 schreef Wantie het volgende:
Het verkeer misbruiken voor propagandadoeleinden...

Klinkt niet echt als iemand die homoseksualiteit accepteert.

Het is een kunstwerk dat veelal in opdracht de gemeenteraad wordt aangelegd.

Een kunstwerk ipv een echt zebrapad is niet slim. Daar is niet goed over nagedacht.
Je ziet die verschijningsvorm daarom ook minder.
In eigenlijk zouden ze allemaal moeten verdwijnen en eventueel op een andere manier worden aangelegd.

Maar dat is wat anders dan stellen dat het verkeer niet voor propagandadoeleinden mag worden gebruikt.

Die stelling past bij iemand die homoseksualiteit niet accepteert.
Ik beschouw het als propaganda, omdat het mensen wordt opgedrongen in een publieke ruimte. Anderen zien het als een symbool van acceptatie. Feit dat ook genoeg mensen die een andere geaardheid wel accepteren het als "opdringen van" zien laat al zien dat het niet geschikt is als uiting. Lijkt me goed als gemeenteraden daar eens wat beter over na gaan denken.
pi_220503399
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Triggered :7
Nog zo'n nagger. :P
pi_220503406
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:32 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Klopt. Dat kan namelijk prima.
Ik vind iemand die zich identificeert als een dier ook niet normaal, maar joh, be my guest. Als iemand zich daar prettig bij voelt. Dat boeit me net zo weinig als iemand z'n geaardheid.
Dat vind je dus vergelijkbaar: iemand met een homoseksuele geaardheid en iemand die zich als een dier identificeert.

Dat het je niets boeit is niet hetzelfde als acceptatie.

quote:
[..]
Ik beschouw het als propaganda, omdat het mensen wordt opgedrongen in een publieke ruimte. Anderen zien het als een symbool van acceptatie.
Iemand die homoseksualiteit niet accepteert ziet dat als iets dat hem wordt opgedrongen.

quote:
Feit dat ook genoeg mensen die een andere geaardheid wel accepteren het als "opdringen van" zien laat al zien dat het niet geschikt is als uiting. Lijkt me goed als gemeenteraden daar eens wat beter over na gaan denken.
Ik denk dat die weinig kunnen doen aan mensen die zich zo hypocriet opstellen als jij nu doet.

Wat ik eerder zei: het regenboogpad staat symbool voor acceptatie, maar laat tegelijkertijd zien wie onverdraagzaam is.
  zaterdag 4 april 2026 @ 00:38:19 #164
36431 bleiblei
pi_220503407
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:35 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Nog zo'n nagger. :P
Of iemand die op basis van feiten en goede standpunten een discussie probeert te voeren. Ik zou zeggen challenge accepted :P . Meestal is het snel stil aan den overkant.
  zaterdag 4 april 2026 @ 00:40:18 #165
36431 bleiblei
pi_220503411
@Accordtje; een regenboogpad is 1. Maar er niet overheen durven te fietsen omdat je bang bent dat je klasgenoten je een homo vinden. Das wel zielig toch? Kan je jezelf niet bepaald een kerel noemen ongeacht je geaardheid.
pi_220503420
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een stuk of 50 boten waarop vooral mensen met een T-shirt en spijkerbroek wat lopen te swingen op de muziek.
Sommige boten hebben een thema, andere zijn van grote bedrijven, en een enkele is particulier.
Maar over het algemeen, als je 1 boot hebt gezien heb je ze allemaal wel gezien.

En wat je zelf aangeeft: dat zijn gewoon mensen die die dag mee feesten op hun eigen manier.
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

een commerciele reclamekaravaan...is het geworden
pi_220503421
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:38 schreef Wantie het volgende:
Wat ik eerder zei: het regenboogpad staat symbool voor acceptatie
Ach welnee, een regenboogpad staat symbool voor een lokale overheid die zo nodig even moet laten zien hoe politiek correct ze wel niet zijn.

Accepteren doe je met je hart, niet met een zebrapad.

En stop eens tegen iedereen die tegengas geeft te verkondigen dat ze 'dus' homoseksualiteit niet accepteren. Je maakt er een vals dilemma van. Het klopt ook gewoon niet.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_220503429
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:44 schreef Thorelf het volgende:

[..]
[..]
een commerciele reclamekaravaan...is het geworden
Klopt, maar dat is ook weer een teken van acceptatie.
Het is dus voor bedrijven een voordeel om te tonen dat je voor inclusiviteit bent.

Dat was 30 jaar geleden wel anders.

En in het hedendaagse VS is dat inmiddels anders geworden..
Daar trekken bedrijven zich terug omdat het klimaat dankzij Trump het niet meer toelaat.
pi_220503432
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:45 schreef r_one het volgende:

[..]
Ach welnee, een regenboogpad staat symbool voor een lokale overheid die zo nodig even moet laten zien hoe politiek correct ze wel niet zijn.

Accepteren doe je met je hart, niet met een zebrapad.

En stop eens tegen iedereen die tegengas geeft te verkondigen dat ze 'dus' homoseksualiteit niet accepteren. Je maakt er een vals dilemma van. Het klopt ook gewoon niet.
Jij steunt dus iemand die zegt dat iemand met een homoseksuele geaardheid hetzelfde is als iemand die vandaag een labrador is en morgen een pekinees en tegelijkertijd beweert homoseksualiteit te accepteren...

Dat zegt al genoeg.
pi_220503438
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij steunt dus iemand die zegt dat iemand met een homoseksuele geaardheid hetzelfde is als iemand die vandaag een labrador is en morgen een pekinees en tegelijkertijd beweert homoseksualiteit te accepteren...

Dat zegt al genoeg.
Ach welnee. Leg me geen woorden in de mond. Ik noem 'm niet eens.

Ik reageerde op jouw drogredeneringen. Wat overigens niet betekent dat ik homoseksualiteit niet accepteer (en ook het tegendeel niet).

Fijn dat je ook nog even op de rest van mijn post regeerde ^O^
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_220503442
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, maar dat is ook weer een teken van acceptatie.
Het is dus voor bedrijven een voordeel om te tonen dat je voor inclusiviteit bent.

Dat was 30 jaar geleden wel anders.

En in het hedendaagse VS is dat inmiddels anders geworden..
Daar trekken bedrijven zich terug omdat het klimaat dankzij Trump het niet meer toelaat.
klopt de vs is triest,maar nederland gaat echt achteruit!
pi_220503449
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, de acceptatie neemt af.

Iets wat jij wellicht waardeert, maar ik niet.
De decennia opmerking was blijkbaar iets te subtiel gebracht ;(
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220503454
quote:
Dat vind je dus vergelijkbaar: iemand met een homoseksuele geaardheid en iemand die zich als een dier identificeert.

Dat het je niets boeit is niet hetzelfde als acceptatie.
Dus mensen die zich identificeren als een dier vind jij niet normaal en die mensen accepteer jij niet zoals ze zijn?

quote:
Iemand die homoseksualiteit niet accepteert ziet dat als iets dat hem wordt opgedrongen.
Dus als morgen een gemeenteraad ergens bedenkt dat de regenboog zebrapaden nog onvoldoende symboliseert dat er acceptatie voor homoseksualiteit is, dan moet het ook kunnen dat men de belijning van de wegen in regenboogkleuren verft?

quote:
Ik denk dat die weinig kunnen doen aan mensen die zich zo hypocriet opstellen als jij nu doet.

Wat ik eerder zei: het regenboogpad staat symbool voor acceptatie, maar laat tegelijkertijd zien wie onverdraagzaam is.
Onverdraagzaam zijn mensen die zich uiten tegen homoseksualiteit, geweld plegen tegen homoseksuelen. Mensen die zich ergeren aan het misbruik van verkeerstekens onverdraagzaam noemen richting homoseksuelen lijkt me een vreemde conclusie.
pi_220503466
quote:
Mij valt op dat zowel religieuze leiders als komieken en lolbroeken actief hun aanwezigheid en invloed proberen te vestigen bij de jongere generaties.

Dit gebeurt vaak door middel van directe benadering, waarbij ze zich nadrukkelijk presenteren en hun boodschap overbrengen.

Hierdoor kan de indruk ontstaan dat beide groepen zich als het ware opdringen aan jongeren, met als doel hun ideeën, normen en waarden door te geven of te laten overnemen.

Tegelijkertijd wordt kritiek op deze opdringerigheid steeds vaker beschouwd als een fobie, waarbij elke vorm van vraagstelling of bezwaar wordt uitgelegd als irrationele angst of afwijzing, in plaats van als een legitiem standpunt.
pi_220503468
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:40 schreef bleiblei het volgende:
@:Accordtje; een regenboogpad is 1. Maar er niet overheen durven te fietsen omdat je bang bent dat je klasgenoten je een homo vinden. Das wel zielig toch? Kan je jezelf niet bepaald een kerel noemen ongeacht je geaardheid.
Dat zei ik inderdaad eerder al. Om er doelbewust omheen te lopen/fietsen slaat nergens op, maar dan nog vind ik ze niet thuishoren in het verkeer. Plus dat ik van mening ben dat het voor geen meter bijdraagt aan acceptatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')