abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220484530
quote:
Maar ook het woon-werkverkeer staat ter discussie.
Doet de EU zelf nog aan dat maandelijkse verhuizen tussen Strassbourg en Brussel?

quote:
Rules for thee, but not for me!
pi_220484534
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:31 schreef capricia het volgende:
Oh mensen. Dit gaat hel worden voor iederen met stadsverwarming, warmtenet etc.
Zoals wij.

In november zetten ze de prijs vast voor het hele komende jaar. Gebaseerd op...de gasprijs. ;(
Kan je een rookkanaal aanleggen?
pi_220484539
quote:
Zoals wij.

In november zetten ze de prijs vast voor het hele komende jaar. Gebaseerd op...de gasprijs. ;(
Was jij niet zelf van de D66. Eigen schuld toch.

Ja stadsverwarming is één grote scam. Ik betaalde toen ik een flat woonde 35 euro administratiekosten per maand en 35 euro per gigajoule. Ik werd erin geluisd met hun groene slogan 'niet duurder dan anders'. Nou, in een rijtjeshuis betaal ik 8 jaar later 55 euro maar vóór gas en elektra verbruik samen. En ik krijg over afgelopen 12 maanden weer geld terug denk ik. Ik leef wel superzuinig vandaar mijn relatief gezien lage kosten maar dit deed ik in de flat ook. Veel koukleumen. Ik haat domlinkse mensen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Memeowitz op 01-04-2026 17:47:35 ]
pi_220484555
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:24 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En liefst ook geen landen dichter bij de evenaar om daar een heleboel zonnecentrales neer te zetten.
Het binnenland van Spanje lijkt me geen probleem, Marokko ook zou ook kunnen imo. De rest van Afrika valt al snel af, ook het Desertec project is destijds gesneuveld. Stabiliteit en eigendomsrechten zijn van groot belang zowel voor de investering als de levering van de stroom. Kerncentrales zijn geen snelle oplossing. Zonneparken in het binnenland van Spanje kan snel, maar een benodigd HVDC-trace van daar naar Frankrijk en verder naar het noorden kan gaan duren. Oftewel, we zijn de Sjaak hier ;(
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220484570
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:29 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De olie die de EU binnen komt wordt voor ruim de helft omgezet in brandstof, de rest wordt gebruikt als grondstof. De verwerking daarvan gebeurt vooral in Nederland en het Ruhrgebied. Dus moeten we dan minder gaan rijden, varen en vliegen, of minder organische producten gaan maken? Duitsland trekt dat niet, hier komt het binnen en wij hebben een hoop geld. Dus wie gaat hier dan minderen? En hoe?
Marktwerking: Degene die niet meer bereid is om de marktprijs te betalen, stopt er mee. Dan heb je ook gelijk dat de meest winstgevende activiteiten door blijven gaan (want die zijn ook bij hogere prijzen rendabel) en de activiteiten die nauwelijks waarde toevoegen, stoppen. Daar wordt de economie op lange termijn alleen maar beter van.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_220484572
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het binnenland van Spanje lijkt me geen probleem, Marokko ook zou ook kunnen imo. De rest van Afrika valt al snel af, ook het Desertec project is destijds gesneuveld. Stabiliteit en eigendomsrechten zijn van groot belang zowel voor de investering als de levering van de stroom. Kerncentrales zijn geen snelle oplossing. Zonneparken in het binnenland van Spanje kan snel, maar een benodigd HVDC-trace van daar naar Frankrijk en verder naar het noorden kan gaan duren. Oftewel, we zijn de Sjaak hier ;(
Misschien de stroom omzetten in waterstof?
pi_220484581
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee dat weet ik niet, laat maar zien.
En laat dan ook maar zien hoe de EU daarmee zelfvoorzienend wordt.
Nope, ik ga dit soort spelletjes niet met je aan :W
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220484591
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nope, ik ga dit soort spelletjes niet met je aan :W
Dit is geen spelletje, ik vraag je om een onderbouwing.
Ik neem toch aan dat je niet zo maar iets roept en dat je er wel over na hebt gedacht.
pi_220484593
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Misschien de stroom omzetten in waterstof?
Waterstof kan alleen dicht bij de bron rendabel benut worden vanwege de natuurwetten, dat gaat dus niet. Je kan daarom heel goed groen waterstofstaal in Spanje produceren, hier dus met zekerheid niet. Tata hier moet dus dicht, puur omdat natuurwetten niet met zich laten sollen.
pi_220484603
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dit is geen spelletje, ik vraag je om een onderbouwing.
Ik neem toch aan dat je niet zo maar iets roept en dat je er wel over na hebt gedacht.
Jij verzint iets, en ik moet dat onderbouwen?

Ja, doei.
pi_220484625
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 16:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
De EU.

Daarom moeten we groot inzetten op lokale energie, ipv afhankelijk te zijn van onbetrouwbare landen als Rusland, de VS en het Midden Oosten.
Rusland was jarenlang een trouwe en vreedzame leverancier van energie aan Europa. Totdat het regime ruzie wilde met- en sancties vanuit de EU oplegde aan dat land.

Nu verstook jij Poolse pallets. Hoe krijg jij die geleverd eigenlijk. Via de electrische Picnic bezorgdienst?

[ Bericht 4% gewijzigd door Memeowitz op 01-04-2026 18:16:40 ]
pi_220484641
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij verzint iets, en ik moet dat onderbouwen?

Ja, doei.
Ik verzin niks.
Jij stelt dat de EU zelfvoorzienend is en ik zeg laat maar zien.
Maar dan loop je vast, je hebt er toch wel over nagedacht?
Of roep je zo maar iets wat je graag wilt?
pi_220484843
De EU is Nimby en dat is precies tegenovergesteld aan autark. Zolang we in dat Nimby complex blijven hangen kunnen we hier onmogelijk autark worden. Tata kan nu heel snel dicht, hopelijk volgend jaar al, want goedkoop continu stroom en veel goedkoop aardgas behoren nu tot het verleden. Die stroom en gas hebben de komende tijd de huishoudens hier nodig.

quote:
AI Overview
Tata Steel in IJmuiden is een van de grootste industriële energieverbruikers van Nederland. Het bedrijf is verantwoordelijk voor een aanzienlijk deel van zowel het totale gasverbruik als de CO₂-uitstoot van de Nederlandse industrie.CO₂-uitstoot (indicatie voor energieverbruik): Tata Steel is de grootste CO₂-uitstoter van Nederland, verantwoordelijk voor ongeveer 8% van de totale nationale CO₂-uitstoot.
pi_220484868
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 07:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Bij onze buurlanden wordt het ook duurder, gezien er schaarste is.
Oke man. Laten we het dan vooral 'even aankijken'. De mooie woorden van Jetten.
pi_220484879
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:14 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Oke man. Laten we het dan vooral 'even aankijken'. De mooie woorden van Jetten.
De kat ff uit de boom kijken, jammer genoeg zal dat lieve katje een gevaarlijke tijger blijken te zijn _O-
pi_220484882
quote:
Zoals wij.

Tja, de kosten zitten toch vooral in het vaste deel, mits je geïsoleerd woont. Of zeg maar gerust alleen maar. Mijn kosten met de verwarming 24/7 op 21 graden (wel maar 65 m2):

Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220484959
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:11 schreef Digi2 het volgende:
De EU is Nimby en dat is precies tegenovergesteld aan autark. Zolang we in dat Nimby complex blijven hangen kunnen we hier onmogelijk autark worden. Tata kan nu heel snel dicht, hopelijk volgend jaar al, want goedkoop continu stroom en veel goedkoop aardgas behoren nu tot het verleden. Die stroom en gas hebben de komende tijd de huishoudens hier nodig.
[..]

Wat ook wel weer een beetje raar is want er is een tekort aan CO2 in de maatschappij.
Waarom vangen ze die CO2 niet op en verkopen ze die weer.
pi_220484976
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja, de kosten zitten toch vooral in het vaste deel, mits je geïsoleerd woont. Of zeg maar gerust alleen maar. Mijn kosten met de verwarming 24/7 op 21 graden (wel maar 65 m2):

[ afbeelding ]
Flatwoningen uit 1965 hebben vaak enkelglas in een of meerdere kamers en energielabel E. Met dure stadsverwarming erbij is dit niet leuk.
pi_220485008
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik snap jou paranoia niet.
Doodsbang voor Rusland en de rest vergeet je dan maar ofzo?
Dan heb je mijn berichten niet gelezen.
pi_220485077
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:31 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Flatwoningen uit 1965 hebben vaak enkelglas in een of meerdere kamers en energielabel E. Met dure stadsverwarming erbij is dit niet leuk.
Nee, dan heb je een probleem idd. Wat dat betreft ook blij dat ik uit mijn eeuwenoude pand weg ben, hoe mooi het ook was.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  Moderator woensdag 1 april 2026 @ 19:07:43 #171
236264 crew  capricia
pi_220485227
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik haal de infrarood panels wel weer van zolder tegen die tijd. :D

Salderen natuurlijk ook weg per 1-1.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator woensdag 1 april 2026 @ 19:09:13 #172
236264 crew  capricia
pi_220485240
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:35 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Was jij niet zelf van de D66. Eigen schuld toch.

Ja stadsverwarming is één grote scam. Ik betaalde toen ik een flat woonde 35 euro administratiekosten per maand en 35 euro per gigajoule. Ik werd erin geluisd met hun groene slogan 'niet duurder dan anders'. Nou, in een rijtjeshuis betaal ik 8 jaar later 55 euro maar vóór gas en elektra verbruik samen. En ik krijg over afgelopen 12 maanden weer geld terug denk ik. Ik leef wel superzuinig vandaar mijn relatief gezien lage kosten maar dit deed ik in de flat ook. Veel koukleumen. Ik haat domlinkse mensen.
Je hebt geen idee wat ik stem. :D
Of waar mijn politieke voorkeur ligt.
- Goethe, “Faust”
  Moderator woensdag 1 april 2026 @ 19:11:08 #173
236264 crew  capricia
pi_220485256
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dit is voor warmte alleen of ook stroom?

Kan het niet vergelijken. Want EV en laadpaal op de oprit.
- Goethe, “Faust”
  Moderator woensdag 1 april 2026 @ 19:15:14 #174
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220485278
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik haal de infrarood panels wel weer van zolder tegen die tijd. :D

Salderen natuurlijk ook weg per 1-1.
Aanmelden voor ERE's.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220485301
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:55 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik verzin niks.
Jij stelt dat de EU zelfvoorzienend is en ik zeg laat maar zien.
Maar dan loop je vast, je hebt er toch wel over nagedacht?
Of roep je zo maar iets wat je graag wilt?
Laat maar zien dat ik dat gesteld heb.

Ik wacht wel even.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')