Blablabla. Hoop woorden om te zeggen dat je geen bron hebt en het uit je duim gezogen hebt. Zoals verwacht. Wie stelt bewijst. Google het maar is geen bewijs.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nieuws volgen over de jaren en de kabinet volgen via life streaming .
Dan heb je geen bron nodig .
Misschien eens dat mensen meer gaan inzetten en verdiepen in politiek.
En eens keer gaan onthouden .
Bronnen genoeg op fok zelf op de nieuws side.
Ga leren Google en dan vind je zelf .
Altijd zo makkelijk om bron te vragen .
Zoeken houd in dat je er active mee bezig bent.
Dat houd in dat je het gaat onthouden
Ze kunnen wel iets bouwen maar...quote:
...er is nog niet aangetoond dat het iets oplevert.quote:Momenteel test Helion zijn zevende fusieprototype. Dit prototype moet aantonen of Helions technologie bruikbare elektriciteit kan leveren. Tot nu toe heeft het bedrijf geen reactor gebouwd die meer energie produceert dan nodig is om de reactie op te starten.
Gas dat via Nord Stream of Polen Europa binnen komt kan niet door Oekraïne worden tegengehouden.quote:Op woensdag 1 april 2026 09:44 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Tijd vergeten dat Oekraïne Europe drijgde met de gas kraan dicht draaien .
Hoezo helpt dat ter verdediging dat we Russisch gas moeten afnemen.quote:Jip dat was na 2015 .
Omdat ze geen geld hadden om Rusland te betalen voor hun gas gebruik .
Juist Oekraïne waren net zo criminele bezig .
Jawelquote:Dat Rusland in 2021/2022 dit deden was niet vreemd.
Kijk eens in je agenda wanneer de invasie is gestart.quote:Tenslotte Europa zetten sancties in tegen Rusland over een oorlog wat niet van ons is.
Terecht, want dat is zijn taak.quote:Het is Mark Rutte die van alles beloofde aan Oekraïne tijdens zijn minister president.
Het is ook Mark Rutte die nog steeds de tweede kamer bespeelt via de nato .
Ja ben benieuwd, hoop dat het lukt.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze kunnen wel iets bouwen maar...
[..]
...er is nog niet aangetoond dat het iets oplevert.
Er is geen magisch knopje om dit per direct te regelen. Maar die afhankelijkheid is wel minder eenzijdig.quote:Op woensdag 1 april 2026 10:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Beetje jammer dat we voor de energietransitie zoals ze nu bezig zijn alsnog afhankelijk zijn van China.
Dat is een beetje de junkendenkwijze.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:45 schreef KareldeStoute het volgende:
Je wens om ons maar aan Rusland uit te leveren, snap ik oprecht niet.
Ik snap jou paranoia niet.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Er is geen magisch knopje om dit per direct te regelen. Maar die afhankelijkheid is wel minder eenzijdig.
Je wens om ons maar aan Rusland uit te leveren, snap ik oprecht niet.
Rusland is onbetrouwbaar gebleken.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap jou paranoia niet.
Doodsbang voor Rusland en de rest vergeet je dan maar ofzo?
Wat is je oplossing en hoe wil je het aanpakken dan?quote:Op woensdag 1 april 2026 13:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is een beetje de junkendenkwijze.
Maar wie is er dan wel betrouwbaar?quote:Op woensdag 1 april 2026 14:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rusland is onbetrouwbaar gebleken.
Waarom zouden we ons 2x aan die steen stoten.
De EU.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar wie is er dan wel betrouwbaar?
Prima, laat maar zien waar die lokale energie en spullen vandaan komen.quote:Op woensdag 1 april 2026 16:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
De EU.
Daarom moeten we groot inzetten op lokale energie, ipv afhankelijk te zijn van onbetrouwbare landen als Rusland, de VS en het Midden Oosten.
Nou, uit Polen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 1 april 2026 16:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Prima, laat maar zien waar die lokale energie en spullen vandaan komen.
Ben benieuwd hoe jij van de EU een autarkie wilt maken.
Windmolens rond jouw huis.quote:Op woensdag 1 april 2026 16:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Prima, laat maar zien waar die lokale energie en spullen vandaan komen.
Ben benieuwd hoe jij van de EU een autarkie wilt maken.
Wat is dat nou weer voor onzin.quote:Op woensdag 1 april 2026 16:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, uit Polen bijvoorbeeld.
Ik heb net een pallet Poolse pellets binnen gekregen. Voor dezelfde prijs als vorig jaar.
Ik zit er warmpjes bij.
Ik geef een voorbeeld waar we die lokale energie vandaan halen.quote:Op woensdag 1 april 2026 17:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin.
Ik vraag hoe jij van de EU een autarkie wilt maken en jij begint over je kachel?
Nee dat weet ik niet, laat maar zien.quote:Op woensdag 1 april 2026 17:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik geef een voorbeeld waar we die lokale energie vandaan halen.
Er zijn veel meer voorbeelden te noemen.
Maar dat weet jij ook wel.
Ja, kernenergie is prima. Gewoon van die drukwater reactoren die we al heel lang bouwen en waarvan de meeste na 40-45 jaar nog steeds werken. En dan verspreiden over het hele land om het stroomnet te ontlasten.quote:
Een paar van de experimentele fusiecentrales hebben heel trots verteld, dat het ze voor een fractie van een seconde was gelukt om meer energie op te wekken dan ze er in hadden gestopt. Maar je moet die energie eerst omzetten in elektriciteit, je moet de supergeleidende magneten heftig koelen en het plasma er in via magnetronstraling verwarmen tot een paar miljoen graden. En dan moet je ook nog stroom produceren die je kunt verkopen. Dus je moet niet een fractie van een seconde evenveel energie produceren, maar continu ongeveer tien keer zo veel. En dat gaat de eerstkomende 30 jaar niet gebeuren.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja ben benieuwd, hoop dat het lukt.
En wie gaat het verschil tussen goedkope energie en wereldmarktprijs betalen? De belastingbetaler. Dan heb ik toch liever hoge prijzen, dan dat de rest van het land grootverbruikers subsidiëert en elke prikkel tot besparing wegneemt.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze moeten goedkoper energie aanvoeren koste wat kost, stelletje deugneuzen.
Al het andere zorgt voor economische malaise
En liefst ook geen landen dichter bij de evenaar om daar een heleboel zonnecentrales neer te zetten.quote:Op woensdag 1 april 2026 16:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
De EU.
Daarom moeten we groot inzetten op lokale energie, ipv afhankelijk te zijn van onbetrouwbare landen als Rusland, de VS en het Midden Oosten.
De olie die de EU binnen komt wordt voor ruim de helft omgezet in brandstof, de rest wordt gebruikt als grondstof. De verwerking daarvan gebeurt vooral in Nederland en het Ruhrgebied. Dus moeten we dan minder gaan rijden, varen en vliegen, of minder organische producten gaan maken? Duitsland trekt dat niet, hier komt het binnen en wij hebben een hoop geld. Dus wie gaat hier dan minderen? En hoe?quote:Op woensdag 1 april 2026 17:23 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En wie gaat het verschil tussen goedkope energie en wereldmarktprijs betalen? De belastingbetaler. Dan heb ik toch liever hoge prijzen, dan dat de rest van het land grootverbruikers subsidiëert en elke prikkel tot besparing wegneemt.
Nog even afgezien dat je daarmee het evenwicht tussen vraag en aanbod om zeep helpt. Er is nu minder olie, dus iemand zal minder moeten gebruiken. De markt regelt dat vanzelf. Wat het ingrijpen in markwerking betekent, heb je in de Soviet Unie kunnen zien: Schappelijke prijzen maar wel onverkrijgbare goederen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |