Lees verder: https://pointer.kro-ncrv.(...)vooral-onder-syriersquote:Mishandeling, bedreiging en soms zelfs moord omdat de eer van de familienaam is geschonden. Voor het derde jaar op rij registreerde het Landelijk Expertise Centrum Eer Gerelateerd Geweld van de politie meer zaken: 757 in 2025, 13 procent meer dan een jaar eerder. Inmiddels speelt één op de drie zaken zich af in de Syrische gemeenschap, terwijl dat in 2022 nog één op de vijf was.
Waarom haal je mensen uit dat soort landen binnen dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tsja, als je meer mensen uit zulke landen binnen krijgt kan het ook zijn dat ze achterlijke flauwekul als eerwraak meenemen en daar zal de wet dan ook gewoon hard tegen op moeten treden en geen verzachtende omstandigheden.
Laten we niet al te moeilijke vragen stellen op de vroege ochtend.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom haal je mensen uit dat soort landen binnen dan?
Je?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom haal je mensen uit dat soort landen binnen dan?
Je moet je lezen als men inderdaad.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je?
Ik heb nog nooit actief iemand naar Nederland gehaald en (om in te gaan op wat je waarschijnlijk bedoelt) volgens mij is er geen grote gevestigde partij die de instroom van niet-Nederlanders niet wil verminderen. Indertijd werd het allemaal wel iets rooskleuriger verkocht dan hoe het werkelijk was, dat mensen uit die regio naar ons land kwamen. Ik heb dat altijd maar een raar verkooppraatje gevonden.
Overigens is het opvallend dat vooral de magnitude binnen de Syrische gemeenschap groter wordt (aangezien percentage buiten en binnen gemeenschap stijgen is dat vrijwel zeker), alsof ze ineens meer tijd hebben om onderling boos te zijn tegenover 3 jaar terug.
Dat lijkt me op zich een goede zaak. Nu nog via de rechtspraak aantonen dat we dit soort zooi niet moeten hebben hier.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:47 schreef Richestorags het volgende:
dat men het beter leert herkennen, dat er meer aangifte wordt gedaan
En:quote:Op dinsdag 31 maart 2026 07:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
Enige gepaste reactie:
"Import the third World, Become the third World"
Hebben we ze wel verteld dat het hier niet toegestaan is je eigen dochter af te slachten?quote:
Het idee dat je dochter die een rokje draagt een schande is voor de familie maar dat je dochter wurgen de familie weer eervol maakt is echt primitief in het kwadraat. Er valt gewoon geen land te bezeilen met de aanwezigheid van dat soort denkbeelden in een moderne maatschappij.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:49 schreef Viv het volgende:
[..]
En:
"There is no honour in killing your daughter."
Een kleinere groep, maar mannen die slachtoffer van eerwraak worden bestaan gewoon hoor.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:08 schreef Hiddendoe het volgende:
Eerwraak is niks anders dan vrouwenhaat.
Ik heb nog nooit iets gelezen of gehoord van een man (zoon, broer, vader of echtgenoot) die het slachtoffer werd van eerwraak. Terwijl een bepaald percentage van deze mannen zich behoorlijk misdraagt en dus de familie ook ten schande maakt.
Meisje misdraagt zich (draagt westerse kleding oid, en wordt meedogenloos afgeslacht) terwijl een jongetje dat zich misdraagt en daardoor wordt gearresteerd of neergeschoten door de politie, er protesten van de familie komen dat deze jongen 'zo'n goede jongen is of was'.
Duh, dat is nu juist die achterlijke cultuur. Mannen hebben bestaansrecht, hebben alles voor het zeggen en mogen alles. Vrouwen zijn ondergeschikt aan die man, moeten kinderen baren (liefst zo veel mogelijk), af en toe de benen wijd, koken, zich geheel bedekken en verder hun bek houden. Dus als een vrouw of meisje zich niet aan die regels houdt volgt een pak slaag of nog veel erger.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:08 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik heb nog nooit iets gelezen of gehoord van een man (zoon, broer, vader of echtgenoot) die het slachtoffer werd van eerwraak. Terwijl een bepaald percentage van deze mannen zich behoorlijk misdraagt en dus de familie ook ten schande maakt.
Meisje misdraagt zich (draagt westerse kleding oid, en wordt meedogenloos afgeslacht) terwijl een jongetje dat zich misdraagt en daardoor wordt gearresteerd of neergeschoten door de politie, er protesten van de familie komen dat deze jongen 'zo'n goede jongen is of was'.
Ja, dat zijn homoseksuele mannen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een kleinere groep, maar mannen die slachtoffer van eerwraak worden bestaan gewoon hoor.
Ik denk dat homohaat (binnen de familie) ook onder hetzelfde eer-wraak kan vallen. (verstoten of erger..)quote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:08 schreef Hiddendoe het volgende:
Zou er ook een causaal verband zijn met partijen waarbij de leider openlijk vraagt: "Mag jouw zus met een neger thuiskomen"?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 07:38 schreef vosss het volgende:
13% meer dan een jaar eerder..
Hoeveel kansloos tuig hebben we extra binnen gehaald?
Ik gok zomaar dat daar nogal een causaal verband te vinden is.
Prima geintegeerd in de Nederlandse samenleving.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Snel de Nederlandse nationaliteit geven anders worden ze nog uitgezet nadat ze hun dochter cultureel hebben gecorrigeerd.
Volgens Andrew Tate is het de normquote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:08 schreef Hiddendoe het volgende:
Femicide bestaat al langer. In de manosphere is het heel normaal om te praten over een "corrigerende tik". Beter nog een Andrew Tate die dit actief promoot is heel populairquote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tsja, als je meer mensen uit zulke landen binnen krijgt kan het ook zijn dat ze achterlijke flauwekul als eerwraak meenemen en daar zal de wet dan ook gewoon hard tegen op moeten treden en geen verzachtende omstandigheden.
Dit gaat om eerwraak en eerwraak is een probleem vanuit de religie geboren.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:59 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Femicide bestaat al langer. In de manosphere is het heel normaal om te praten over een "corrigerende tik". Beter nog een Andrew Tate die dit actief promoot is heel populair
Maar voor sommige is femicide alleen een probleem als de verdachte een migratieachtergrond heeft. Dat er elke week vrouwen overlijden aan femicide, vinden ze normaliter niet zo interessant
Ik heb er eentje voor je gevonden:quote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:08 schreef Hiddendoe het volgende:
Vanachter paywall Telegraaf, dus ik kan de link niet plaatsen. Maar hier een kort fragment;quote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een kleinere groep, maar mannen die slachtoffer van eerwraak worden bestaan gewoon hoor.
quote:Uit een inventarisatie van het LEC-EGG van de politie blijkt dat in Nederland in twaalf jaar tijd 121 dodelijke slachtoffers van eerwraak zijn gevallen. Hoewel vooral zaken met omgekomen vrouwen in het oog springen, is het merendeel van de dodelijke slachtoffers man (66).
,,Het is van belang dat we ook goed naar de mannelijke slachtoffers kijken”, legt Wilfred Janmaat, hoofd van het LEC-EGG, uit. ,,Zij kunnen met eergerelateerd geweld te maken krijgen omdat ze bijvoorbeeld uit de kast komen of omdat ze een buitenechtelijke relatie hebben aangeknoopt met een getrouwde vrouw.”
Dat is een groter deel dan ik had gedacht, eigenlijk. Wat ik zo merkwaardig aan het eerwraak-fenomeen vind is dat het bijzonder selectief is in wat wel en niet de eer schendt. Je kunt kennelijk als man omgebracht worden als je homo bent of er andere "eerloze" seksuele betrekkingen op na houdt, maar andere onbetameljke gedragingen lijken dan weer helemaal geen relevantie voor de eer te hebben. Het vertonen van parasitair crimineel gedrag bijvoorbeeld schendt de familie-eer blijkbaar niet. Apart...quote:Op dinsdag 31 maart 2026 12:08 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vanachter paywall Telegraaf, dus ik kan de link niet plaatsen. Maar hier een kort fragment;
[..]
en dan:quote:Op dinsdag 31 maart 2026 12:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Aartsconservatie culturen brengen aartsconservatieve problemen met zich mee, insert Pikachu.
Ik vind het zelf nogal sneu. Het is allemaal conformisme.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 12:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is een groter deel dan ik had gedacht, eigenlijk. Wat ik zo merkwaardig aan het eerwraak-fenomeen vindt is dat het bijzonder selectief is in wat wel en niet de eer schendt. Je kunt kennelijk als man omgebracht worden als je homo bent of er andere "eerloze" seksuele betrekkingen op na houdt, maar andere onbetameljke gedragingen lijken dan weer helemaal geen relevantie voor de eer te hebben. Het vertonen van parasitair crimineel gedrag bijvoorbeeld schendt de familie-eer blijkbaar niet. Apart...
Wat heeft femicide met eerwraak van doen? Dat het toevallig beiden vrouwen betreft?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:59 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Femicide bestaat al langer. In de manosphere is het heel normaal om te praten over een "corrigerende tik". Beter nog een Andrew Tate die dit actief promoot is heel populair
Maar voor sommige is femicide alleen een probleem als de verdachte een migratieachtergrond heeft. Dat er elke week vrouwen overlijden aan femicide, vinden ze normaliter niet zo interessant
Marokkaanse dochters in ieder geval helemaal niet, met Nederlanders net zo min.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:49 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Prima geintegeerd in de Nederlandse samenleving.
Hoeveel dochters van Nederlandse komaf mogen met een Surinamer thuiskomen?
Andrew Tate is ook een m*slim. Die hele manosphere is gewoon een verlenging van de isl*mitische religie.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:59 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |