abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 maart 2026 @ 16:02:25 #61
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220474942
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat is een groter deel dan ik had gedacht, eigenlijk. Wat ik zo merkwaardig aan het eerwraak-fenomeen vind is dat het bijzonder selectief is in wat wel en niet de eer schendt. Je kunt kennelijk als man omgebracht worden als je homo bent of er andere "eerloze" seksuele betrekkingen op na houdt, maar andere onbetameljke gedragingen lijken dan weer helemaal geen relevantie voor de eer te hebben. Het vertonen van parasitair crimineel gedrag bijvoorbeeld schendt de familie-eer blijkbaar niet. Apart...
En alleen ontvanger zijn wordt soms als homo gezien.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 16:05:33 #62
396550 Richestorags
pi_220474977
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:57 schreef Schanulleke het volgende:
Het trieste is dat deze cijfers alleen het allerextreemste topje van de nog veel grotere ijsberg van vrouwenonderdrukking laat zien. Wat laten we als maatschappij die meiden vreselijk in de steek. Om echt verdrietig van te worden.
Het is geen geheim wie het debat hierover tegenhouden en moeilijk doen en met vage eufemismen en verdachtmakingen komen. Kijk maar eens in de Amsterdamse gemeenteraad bij het debat over de Stek Oost.
pi_220474980
Inkijkje in wat voor tuig we binnenhalen, een docu over de bizarre asielindustrie in Nederland:

Bekijk deze YouTube-video

Merk op dat een individuele vlogger op Youtube dit doet, en niet peperdure professionele documentairemakers als 2Doc of Zembla.
pi_220474987
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:00 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Bedankt, linkse rakkers, voor het vrijwillig kapotmaken van ons land door het over te dragen aan de derde wereld.
Ga toch gauw weg, iedereen moet plaats maken voor de mannen met auto's en/of motoren en de fossiele brandstoffen.
Die hebben het land onleefbaar gemaakt en niet de linkse rakkers.
pi_220474998
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:06 schreef torentje het volgende:
Ga toch gauw weg, iedereen moet plaats maken voor de mannen met auto's en/of motoren en de fossiele brandstoffen.
Ja hoor, de mannen met autos en motoren hebben het land onleefbaar gemaakt, terwijl jij en je linkse vriendjes het volpompen met derde wereld import die onze straten, wijken en cultuur kapotmaakt. Ga zelf toch gauw weg met je omgekeerde wereld.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 16:08:23 #66
396550 Richestorags
pi_220475001
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:06 schreef RotatoR het volgende:
Zie ook dit oudere topic. Helaas zijn er nog naïevelingen die denken dat dit op te lossen is met inburgering.

Gedragingen en opvattingen neem je in tot je 7e levensjaar en worden bijgeslepen gedurende je gehele opvoeding. Daarna wordt het, zeker met een IQ van 90, lastig om daar fundamentele wijzigingen in aan te brengen.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 16:10:45 #67
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220475022
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat is een groter deel dan ik had gedacht, eigenlijk. Wat ik zo merkwaardig aan het eerwraak-fenomeen vind is dat het bijzonder selectief is in wat wel en niet de eer schendt. Je kunt kennelijk als man omgebracht worden als je homo bent of er andere "eerloze" seksuele betrekkingen op na houdt, maar andere onbetameljke gedragingen lijken dan weer helemaal geen relevantie voor de eer te hebben. Het vertonen van parasitair crimineel gedrag bijvoorbeeld schendt de familie-eer blijkbaar niet. Apart...
Helaas is dit zo bij streng gelovigen en niet alleen bij Moslims.

Je kan een grote crimineel zijn die mensen half dood slaat, dat is geen probleem zo lang je maar nog steeds gelooft.
Maar je rug keren naar het geloof? Dat is schande! Dan stoten ze je af als een stuk vuilnis ook al ben je een net persoon met een gezin en een goede baan.

Heb het wel eens gehoord in de VS hoe de ene afgestoten is die een leuke baan heeft, gezinnetje heeft.
En de broer een meth verslaafde die iemand halfdood geslagen heeft en altijd steelt, die is nog helemaal close met moeders want hij gelooft in god.
pi_220475130
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:08 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ja hoor, de mannen met autos en motoren hebben het land onleefbaar gemaakt, terwijl jij en je linkse vriendjes het volpompen met derde wereld import die onze straten, wijken en cultuur kapotmaakt. Ga zelf toch gauw weg met je omgekeerde wereld.
Het zijn toch de mannen met auto's en motoren die hulp nodig hebben en zoeken om te kunnen blijven auto-of motor rijden?
  dinsdag 31 maart 2026 @ 16:48:12 #69
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220475350
Kunnen we torentje gewoon negeren? Dat scheelt weer loze trollposts en pijnlijk onleuke discussies.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 16:52:26 #70
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220475426
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Gedragingen en opvattingen neem je in tot je 7e levensjaar en worden bijgeslepen gedurende je gehele opvoeding. Daarna wordt het, zeker met een IQ van 90, lastig om daar fundamentele wijzigingen in aan te brengen.
Daarom is het ook zo belangrijk voor met name de extremere geloofsbelevingen en culturen dat je de kinderen tot die leeftijd sowieso in de bubbel houdt. Op latere leeftijd "pakt" dit namelijk niet meer.

Het gros van de 18-jarigen zou als ze op dat moment voor het eerst met die ideeën geconfronteerd werd nooit de keuze maken om daarin mee te gaan.

Daarom is het ook zo ontzettend gevaarlijk om al die bubbels in het onderwijs hun kinderen weg te laten houden van de rest van de samenleving.
pi_220475430
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:48 schreef Qarrad het volgende:
Kunnen we torentje gewoon negeren? Dat scheelt weer loze trollposts en pijnlijk onleuke discussies.
Ik kan wel zien dat jij een krachtige automobilist bent die met lawaaiige motoren de zwakkeren het spreken wilt beletten.

Ofzoiets...
pi_220475442
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:10 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Helaas is dit zo bij streng gelovigen en niet alleen bij Moslims.

Je kan een grote crimineel zijn die mensen half dood slaat, dat is geen probleem zo lang je maar nog steeds gelooft.
Maar je rug keren naar het geloof? Dat is schande! Dan stoten ze je af als een stuk vuilnis ook al ben je een net persoon met een gezin en een goede baan.

Heb het wel eens gehoord in de VS hoe de ene afgestoten is die een leuke baan heeft, gezinnetje heeft.
En de broer een meth verslaafde die iemand halfdood geslagen heeft en altijd steelt, die is nog helemaal close met moeders want hij gelooft in god.
Dat hypocriete inderdaad. Wat eer is, wat zondig is, en hoe dat al dan niet allemaal geschonden wordt is allemaal heel erg arbitrair. Allemaal heel foute dingen doen kunnen ook vaak magisch als sneeuw voor de zon worden vergeven als je tot geloof komt.
pi_220475447
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:00 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Bedankt, linkse rakkers, voor het vrijwillig kapotmaken van ons land door het over te dragen aan de derde wereld.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:08 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
En welke linkse regeringen hebben dat gedaan dan?

Hoe vaak moet nog herhaald worden dat dat voornamelijk op het conto van midden-rechts toe te schrijven is?
"Pools are perfect for holding water"
pi_220475529
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:56 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
En welke linkse regeringen hebben dat gedaan dan?

Hoe vaak moet nog herhaald worden dat dat voornamelijk op het conto van midden-rechts toe te schrijven is?
Midden rechts heeft het vaak te slap verdedigd of gewoon laten gebeuren maar de ideologie en de push kwamen van links.
Het initiatief en de waanzin komen al decennia van jouw kant.
pi_220475534
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik kan wel zien dat jij een krachtige automobilist bent die met lawaaiige motoren de zwakkeren het spreken wilt beletten.

Ofzoiets...
Je vergeet de werkgevers met grote vrijstaande huizen met ruime tuinen die voedingsrijke producten weghouden van de arme bevolking nog. ;)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220475560
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:06 schreef torentje het volgende:

[..]
Decepticon gespot :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 31 maart 2026 @ 17:02:32 #77
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220475577
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat hypocriete inderdaad. Wat eer is, wat zondig is, en hoe dat al dan niet allemaal geschonden wordt is allemaal heel erg arbitrair. Allemaal heel foute dingen doen kunnen ook vaak magisch als sneeuw voor de zon worden vergeven als je tot geloof komt.
Wat ik in het kader van eerwraak altijd zo curieus vind is dat iemand dan zijn zus, vrouw, dochter om zeep helpt met volle overtuiging want de eer is het hoogste goed, maar dat ze daarna niet eerlijk zijn hierover bij de vervolging. Dan ineens was het niet zo, was het toevallig net die ene minderjarige neef, was het een opwelling. Dan is die eer ook magisch als sneeuw voor de zon verdwenen.

Dat kan ik dan niet rijmen met elkaar. Zo overtuigd zijn van iets dat je je eigen bloed vermoordt, maar dan niet de trotse verantwoording nemen voor dat feit.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 17:14:01 #78
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220475640
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is geen geheim wie het debat hierover tegenhouden en moeilijk doen en met vage eufemismen en verdachtmakingen komen. Kijk maar eens in de Amsterdamse gemeenteraad bij het debat over de Stek Oost.
Nee, daarom is het ook zo jammer dat er geen levensvatbare partij meer is op links. Een partij die zich inzet voor secularisatie en emancipatie in de breedste zin van het woord.
Life is what you make it.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 17:16:17 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220475650
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat ik in het kader van eerwraak altijd zo curieus vind is dat iemand dan zijn zus, vrouw, dochter om zeep helpt met volle overtuiging want de eer is het hoogste goed, maar dat ze daarna niet eerlijk zijn hierover bij de vervolging. Dan ineens was het niet zo, was het toevallig net die ene minderjarige neef, was het een opwelling. Dan is die eer ook magisch als sneeuw voor de zon verdwenen.

Dat kan ik dan niet rijmen met elkaar. Zo overtuigd zijn van iets dat je je eigen bloed vermoordt, maar dan niet de trotse verantwoording nemen voor dat feit.
Eer en religie zijn in dat geval gewoon schaamlappen voor geestelijk gestoorden.
pi_220475678
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Decepticon gespot :P
Ze moeten niet gaan doen alsof linkse rakkers werken in de auto-en/of brandstof industrie of aan die branches goedkope arbeidskrachten gunnen.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 17:33:40 #81
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220475749
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Eer en religie zijn in dat geval gewoon schaamlappen voor geestelijk gestoorden.
Nou dat vind ik dus te simpel gesteld. Je kunt wel stellen dat cultuur/religie verder redelijk normale mensen vreselijke dingen laat doen en ik denk ook in extreme vormen/opvoedingen persoonlijkheidsstoornissen in de hand werkt.

Het is geen toeval dat in alle families waar eerwraak voorkomt de zoons rondstappen alsof ze de messias zijn en dat ze bijna zonder uitzondering een stempeltje krijgen als "narcistische trekken" of een "antisociale persoonlijkheidsstoornis" en "onvermogen om empathie te tonen".

De vraag is alleen of de pathologie zich aangetrokken voelt tot dergelijke extreme misogyne denkbeelden of dat het causale verband andersom zit (of een combi van beiden).
pi_220479749
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:41 schreef Gia het volgende:

[..]
Wel als hij zich dan bekeert tot de islam.

Ik vraag me eigenlijk wel af wat er gebeurt als een Nederlandse man zich bekeert, met een moslima trouwt en dan toch besluit de de islam niet zijn geloof is en zich weer laat dopen. Krijgen we dan 'eerwraak' op een man?
Fatwa.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 1 april 2026 @ 06:36:06 #83
396550 Richestorags
pi_220479821
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Daarom is het ook zo belangrijk voor met name de extremere geloofsbelevingen en culturen dat je de kinderen tot die leeftijd sowieso in de bubbel houdt. Op latere leeftijd "pakt" dit namelijk niet meer.

Het gros van de 18-jarigen zou als ze op dat moment voor het eerst met die ideeën geconfronteerd werd nooit de keuze maken om daarin mee te gaan.

Daarom is het ook zo ontzettend gevaarlijk om al die bubbels in het onderwijs hun kinderen weg te laten houden van de rest van de samenleving.
Ja, het religieus onderwijs moet worden afgeschaft. En haatzaaien vanuit religie verboden.
  Redactie Sport woensdag 1 april 2026 @ 07:11:30 #84
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220479878
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 06:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ja, het religieus onderwijs moet worden afgeschaft. En haatzaaien vanuit religie verboden.
Zolang CDA of CDA-achtige partijen niet heel klein zijn zal dat nooit gebeuren
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220479896
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:08 schreef Hiddendoe het volgende:
Eerwraak is niks anders dan vrouwenhaat.

Ik heb nog nooit iets gelezen of gehoord van een man (zoon, broer, vader of echtgenoot) die het slachtoffer werd van eerwraak. Terwijl een bepaald percentage van deze mannen zich behoorlijk misdraagt en dus de familie ook ten schande maakt.

Meisje misdraagt zich (draagt westerse kleding oid, en wordt meedogenloos afgeslacht) terwijl een jongetje dat zich misdraagt en daardoor wordt gearresteerd of neergeschoten door de politie, er protesten van de familie komen dat deze jongen 'zo'n goede jongen is of was'.
Ik snap je, maar het komt ook bij jongens voor. Ik ken jongens (niet veel, en vaak Koerden) bij wie het ook voorkomt. Zijn dan meestal homo of heel zachtaardig (geen échte man volgens de familie, en dat is heel belangrijk in die cultuur). Ziek hoor.
pi_220479916
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 07:19 schreef Laugh het volgende:

[..]
Ik snap je, maar het komt ook bij jongens voor. Ik ken jongens (niet veel, en vaak Koerden) bij wie het ook voorkomt. Zijn dan meestal homo of heel zachtaardig (geen échte man volgens de familie, en dat is heel belangrijk in die cultuur).
Weet ik en dat heb ik al eerder aangegeven. Ik bedoel hiermee dat jongens/mannen die in Nederland de boel lopen te verkloten en daardoor gearresteerd worden, dat dan de familie loopt te krijsen dat deze jongens/mannen dit niet verdienen. Dat ze ook zo goedhartig zijn, en meer van die lulpraat.
pi_220479931
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 07:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Weet ik en dat heb ik al eerder aangegeven. Ik bedoel hiermee dat jongens/mannen die in Nederland de boel lopen te verkloten en daardoor gearresteerd worden, dat dan de familie loopt te krijsen dat deze jongens/mannen dit niet verdienen. Dat ze ook zo goedhartig zijn, en meer van die lulpraat.
Ben ik met je eens
pi_220479934
Ja maar Israël....! :(

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 09:31 schreef Gia het volgende:
Grote delen van Syrië waren, voor een moslimland, best wel modern, maar binnen de grenzen van de islam. Die mensen zijn hierheen gekomen met hun dochters die op school geconfronteerd worden met jonge moderne westerse meiden en gewoon ook behoefte hebben aan vriendinnen.

En net zoals de zwarte kousen gemeenschap zich onderweg naar school omkleed om er bij te horen, zou het mij niet verbazen dat Syrische meiden op bezoek bij een vriendin ook even wat aantrekken van vriendinlief en die vodden opvouwen totdat ze weer naar huis gaan.

Ze kunnen het niet tegenhouden, maar paps accepteert het niet.

Tja, wil je dit niet voor de toekomst van je kinderen en kleinkinderen, dan zou ik heel snel terug verhuizen.
Ik geloof niet dat de zwarte kousen gemeenschap hun familieleden ombrengt omdat ze te modern worden.
Corporate translator
pi_220480108
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:59 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Femicide bestaat al langer. In de manosphere is het heel normaal om te praten over een "corrigerende tik". Beter nog een Andrew Tate die dit actief promoot is heel populair

Maar voor sommige is femicide alleen een probleem als de verdachte een migratieachtergrond heeft. Dat er elke week vrouwen overlijden aan femicide, vinden ze normaliter niet zo interessant
Vrij logisch dat hij dit propageert, hij is bekeerd tot de islam. Daar gaat dit topic over. Beter een ander voorbeeld verzinnen voordat je nog meer punten maakt voor de ander…

Daar bij is een corrigerende tik of hoe je zo iets achterlijks ook noemt geen femicide, tenzij je een woke cultist bent die de doelpalen steeds opnieuw verzet. Oh wacht…
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  woensdag 1 april 2026 @ 08:22:59 #90
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220480146
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:52 schreef Tengano het volgende:

[..]
Jij zou er wel moeite mee hebben als dat stuk afval wat zijn eigen dochter had ingetaped en zo heeft verzopen, omdat ze iets te veel "verwesterd" werd, gelijk opgeruimd zou worden?

Of van die fantastisch "trotse mannen" die hun partner met zoutzuur overgieten zodat ze de rest van hun leven compleet verminkt zijn. Of mannen die hun vrouwen in de fik zetten door ze te overgieten met benzine.

Vrouw in de fik zetten is dat niet meer de gewoonte van schoonmoeders in India wanneer de bruidsschat van schoondochter niet naar voldoening is betaald ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')