abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220471797
quote:
Mishandeling, bedreiging en soms zelfs moord omdat de eer van de familienaam is geschonden. Voor het derde jaar op rij registreerde het Landelijk Expertise Centrum Eer Gerelateerd Geweld van de politie meer zaken: 757 in 2025, 13 procent meer dan een jaar eerder. Inmiddels speelt één op de drie zaken zich af in de Syrische gemeenschap, terwijl dat in 2022 nog één op de vijf was.
Lees verder: https://pointer.kro-ncrv.(...)vooral-onder-syriers

Syriërs verhuizen naar Nederland, vermoorden elkaar hier, waarna de overlevenden weer teruggaan naar hun vaderland.

Vervolgens moet het toch al overbelaste Nederlandse politie- en justitieapparaat zich hiermee bezighouden. Waanzin.
pi_220471822
Enige gepaste reactie:

"Import the third World, Become the third World"
pi_220471834
13% meer dan een jaar eerder..

Hoeveel kansloos tuig hebben we extra binnen gehaald?

Ik gok zomaar dat daar nogal een causaal verband te vinden is.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220471909
"Foei, mag niet!"
pi_220471997
Syrische gemeenschap.

Goed om te weten, zal er uit de buurt blijven.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 08:24:45 #6
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220472006
Wir schaffen das.
  Redactie Sport dinsdag 31 maart 2026 @ 08:28:55 #7
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220472025
Tsja, als je meer mensen uit zulke landen binnen krijgt kan het ook zijn dat ze achterlijke flauwekul als eerwraak meenemen en daar zal de wet dan ook gewoon hard tegen op moeten treden en geen verzachtende omstandigheden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 31 maart 2026 @ 08:34:27 #8
396550 Richestorags
pi_220472048
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tsja, als je meer mensen uit zulke landen binnen krijgt kan het ook zijn dat ze achterlijke flauwekul als eerwraak meenemen en daar zal de wet dan ook gewoon hard tegen op moeten treden en geen verzachtende omstandigheden.
Waarom haal je mensen uit dat soort landen binnen dan?
pi_220472084
Dat is nu eenmaal onderdeel van hun cultuur. Daar moeten wij voor openstaan. Je kunt niet spreken va culture verrijking en dan aan cherry picking doen. Het is alles of niks.
pi_220472087
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Laten we niet al te moeilijke vragen stellen op de vroege ochtend.
  Redactie Sport dinsdag 31 maart 2026 @ 08:45:01 #11
pi_220472106
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je?

Ik heb nog nooit actief iemand naar Nederland gehaald en (om in te gaan op wat je waarschijnlijk bedoelt) volgens mij is er geen grote gevestigde partij die de instroom van niet-Nederlanders niet wil verminderen. Indertijd werd het allemaal wel iets rooskleuriger verkocht dan hoe het werkelijk was, dat mensen uit die regio naar ons land kwamen. Ik heb dat altijd maar een raar verkooppraatje gevonden. Ik kan wel begrijpen dat mensen ernstige oorlogsbeelden zien en daardoor die groep willen helpen door bijvoorbeeld opvang te bieden. Waarbij je natuurlijk de 'waarom moeten die mensen dan helemaal hierheen'-discussie weer kunt voeren, maar als het mensen uit Oost-Azië zouden zijn zou niemand er zich zo boos om maken als nu, dus het lijkt me goed om eerst naar het gedrag te kijken.

Overigens is het opvallend dat vooral de magnitude binnen de Syrische gemeenschap groter wordt (aangezien percentage buiten en binnen gemeenschap stijgen is dat vrijwel zeker), alsof ze ineens meer tijd hebben om onderling boos te zijn tegenover 3 jaar terug.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 08:47:26 #12
396550 Richestorags
pi_220472155
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Je?

Ik heb nog nooit actief iemand naar Nederland gehaald en (om in te gaan op wat je waarschijnlijk bedoelt) volgens mij is er geen grote gevestigde partij die de instroom van niet-Nederlanders niet wil verminderen. Indertijd werd het allemaal wel iets rooskleuriger verkocht dan hoe het werkelijk was, dat mensen uit die regio naar ons land kwamen. Ik heb dat altijd maar een raar verkooppraatje gevonden.

Overigens is het opvallend dat vooral de magnitude binnen de Syrische gemeenschap groter wordt (aangezien percentage buiten en binnen gemeenschap stijgen is dat vrijwel zeker), alsof ze ineens meer tijd hebben om onderling boos te zijn tegenover 3 jaar terug.
Je moet je lezen als men inderdaad.

Dat de magnitude groter wordt kan te maken hebben met dat men het beter leert herkennen, dat er meer aangifte wordt gedaan of dat die mensen steeds dieper wegzakken hier.
  Redactie Sport dinsdag 31 maart 2026 @ 08:48:39 #13
pi_220472188
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:47 schreef Richestorags het volgende:
dat men het beter leert herkennen, dat er meer aangifte wordt gedaan
Dat lijkt me op zich een goede zaak. Nu nog via de rechtspraak aantonen dat we dit soort zooi niet moeten hebben hier.
  Manager PR/Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 08:49:06 #14
269689 crew  Viv
pi_220472199
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 07:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
Enige gepaste reactie:

"Import the third World, Become the third World"
En:

"There is no honour in killing your daughter."
  dinsdag 31 maart 2026 @ 08:51:12 #15
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220472259
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:02 schreef Regilio_ het volgende:
"Foei, mag niet!"
Hebben we ze wel verteld dat het hier niet toegestaan is je eigen dochter af te slachten?
Misschien wisten ze het niet, dan is dat aan ons natuurlijk dan moeten wij wel duidelijker zijn.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 09:00:16 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220472428
Eerwraak. Een goede manier om je dochters te domesticeren. En je kunt dat uiteindelijk “vrijwillig” noemen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 09:00:49 #17
396550 Richestorags
pi_220472432
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:49 schreef Viv het volgende:

[..]
En:

"There is no honour in killing your daughter."
Het idee dat je dochter die een rokje draagt een schande is voor de familie maar dat je dochter wurgen de familie weer eervol maakt is echt primitief in het kwadraat. Er valt gewoon geen land te bezeilen met de aanwezigheid van dat soort denkbeelden in een moderne maatschappij.
pi_220472435
Maar PN heeft alles onder controle hoor :')
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220472477
Lijkt mij een goede deal voor de geïnteresseerden.
In eigen land staat hier de doodstraf op, terwijl je hier met goed gedrag binnen X jaar weer op vrije voeten kunt zijn.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 09:31:07 #20
3542 Gia
User under construction
pi_220472531
Grote delen van Syrië waren, voor een moslimland, best wel modern, maar binnen de grenzen van de islam. Die mensen zijn hierheen gekomen met hun dochters die op school geconfronteerd worden met jonge moderne westerse meiden en gewoon ook behoefte hebben aan vriendinnen.

En net zoals de zwarte kousen gemeenschap zich onderweg naar school omkleed om er bij te horen, zou het mij niet verbazen dat Syrische meiden op bezoek bij een vriendin ook even wat aantrekken van vriendinlief en die vodden opvouwen totdat ze weer naar huis gaan.

Ze kunnen het niet tegenhouden, maar paps accepteert het niet.

Tja, wil je dit niet voor de toekomst van je kinderen en kleinkinderen, dan zou ik heel snel terug verhuizen.
pi_220473001
Eerwraak is niks anders dan vrouwenhaat.

Ik heb nog nooit iets gelezen of gehoord van een man (zoon, broer, vader of echtgenoot) die het slachtoffer werd van eerwraak. Terwijl een bepaald percentage van deze mannen zich behoorlijk misdraagt en dus de familie ook ten schande maakt.

Meisje misdraagt zich (draagt westerse kleding oid, en wordt meedogenloos afgeslacht) terwijl een jongetje dat zich misdraagt en daardoor wordt gearresteerd of neergeschoten door de politie, er protesten van de familie komen dat deze jongen 'zo'n goede jongen is of was'.
pi_220473041
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:08 schreef Hiddendoe het volgende:

Ik heb nog nooit iets gelezen of gehoord van een man (zoon, broer, vader of echtgenoot) die het slachtoffer werd van eerwraak. Terwijl een bepaald percentage van deze mannen zich behoorlijk misdraagt en dus de familie ook ten schande maakt.

Meisje misdraagt zich (draagt westerse kleding oid, en wordt meedogenloos afgeslacht) terwijl een jongetje dat zich misdraagt en daardoor wordt gearresteerd of neergeschoten door de politie, er protesten van de familie komen dat deze jongen 'zo'n goede jongen is of was'.
Een kleinere groep, maar mannen die slachtoffer van eerwraak worden bestaan gewoon hoor.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 11:16:43 #23
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220473042
quote:

Duh, dat is nu juist die achterlijke cultuur. Mannen hebben bestaansrecht, hebben alles voor het zeggen en mogen alles. Vrouwen zijn ondergeschikt aan die man, moeten kinderen baren (liefst zo veel mogelijk), af en toe de benen wijd, koken, zich geheel bedekken en verder hun bek houden. Dus als een vrouw of meisje zich niet aan die regels houdt volgt een pak slaag of nog veel erger.

En dan heb je altijd van diet nitwits die beweren dat die vrouwen daar zelf voor kiezen - ja, gelof je hetzelf?
"Hoka Hey!"
pi_220473059
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Een kleinere groep, maar mannen die slachtoffer van eerwraak worden bestaan gewoon hoor.
Ja, dat zijn homoseksuele mannen.
pi_220473086
quote:

Ik denk dat homohaat (binnen de familie) ook onder hetzelfde eer-wraak kan vallen. (verstoten of erger..)

[ Bericht 1% gewijzigd door fespo op 31-03-2026 11:33:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')