Lees verder: https://pointer.kro-ncrv.(...)vooral-onder-syriersquote:Mishandeling, bedreiging en soms zelfs moord omdat de eer van de familienaam is geschonden. Voor het derde jaar op rij registreerde het Landelijk Expertise Centrum Eer Gerelateerd Geweld van de politie meer zaken: 757 in 2025, 13 procent meer dan een jaar eerder. Inmiddels speelt één op de drie zaken zich af in de Syrische gemeenschap, terwijl dat in 2022 nog één op de vijf was.
Waarom haal je mensen uit dat soort landen binnen dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tsja, als je meer mensen uit zulke landen binnen krijgt kan het ook zijn dat ze achterlijke flauwekul als eerwraak meenemen en daar zal de wet dan ook gewoon hard tegen op moeten treden en geen verzachtende omstandigheden.
Laten we niet al te moeilijke vragen stellen op de vroege ochtend.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom haal je mensen uit dat soort landen binnen dan?
Je?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom haal je mensen uit dat soort landen binnen dan?
Je moet je lezen als men inderdaad.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je?
Ik heb nog nooit actief iemand naar Nederland gehaald en (om in te gaan op wat je waarschijnlijk bedoelt) volgens mij is er geen grote gevestigde partij die de instroom van niet-Nederlanders niet wil verminderen. Indertijd werd het allemaal wel iets rooskleuriger verkocht dan hoe het werkelijk was, dat mensen uit die regio naar ons land kwamen. Ik heb dat altijd maar een raar verkooppraatje gevonden.
Overigens is het opvallend dat vooral de magnitude binnen de Syrische gemeenschap groter wordt (aangezien percentage buiten en binnen gemeenschap stijgen is dat vrijwel zeker), alsof ze ineens meer tijd hebben om onderling boos te zijn tegenover 3 jaar terug.
Dat lijkt me op zich een goede zaak. Nu nog via de rechtspraak aantonen dat we dit soort zooi niet moeten hebben hier.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:47 schreef Richestorags het volgende:
dat men het beter leert herkennen, dat er meer aangifte wordt gedaan
En:quote:Op dinsdag 31 maart 2026 07:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
Enige gepaste reactie:
"Import the third World, Become the third World"
Hebben we ze wel verteld dat het hier niet toegestaan is je eigen dochter af te slachten?quote:
Het idee dat je dochter die een rokje draagt een schande is voor de familie maar dat je dochter wurgen de familie weer eervol maakt is echt primitief in het kwadraat. Er valt gewoon geen land te bezeilen met de aanwezigheid van dat soort denkbeelden in een moderne maatschappij.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:49 schreef Viv het volgende:
[..]
En:
"There is no honour in killing your daughter."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |