Dit hebben anderen zoals Hanca gedaan, met plaatjes uit het CPB. Ik heb dat niet zo snel paraat.quote:Op maandag 30 maart 2026 10:46 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Kun je dit ook een beetje hardmaken met data of met een vergelijking met de doorrekening? Volgens mij heb ik ook wel heel andere dingen gehoord.
Dit bevestigt m.i. het verhaal van Catharine de Vries. De onvrede van de 'boze' burger is volledig gericht op de asielkwestie, dat is namelijk het meest makkelijke onderwerp. Andere onderwerpen als het verdwijnen van de verzorgingsstaat en nutsbedrijven is lastiger om te verkopen.quote:
De grote aanpassingen in onze sociale zekerheid staan allemaal gewoon in het D66 programma.quote:Op maandag 30 maart 2026 10:46 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Kun je dit ook een beetje hardmaken met data of met een vergelijking met de doorrekening? Volgens mij heb ik ook wel heel andere dingen gehoord.
Welk extern toezicht?quote:Op maandag 30 maart 2026 10:59 schreef Pegos het volgende:
Ik vernam geluiden dat de Nederlandse overheid zou overwegen om iedere Nederlander via internet te gaan bespioneren.
Dit lijkt me erger dan wat er indertijd in de DDR gebeurde.
Dit moet faliekant afgewezen worden.
Er zijn strenge wetten gemaakt met extern toezicht om te voorkomen dat de overheid totale controle op alle burgers verkrijgt.
Deze wetten zullen 100% in stand moeten blijven. Er mag op geen enkele wijze aan getornd worden.
Zou Elodie Verweij een verleden hebben bij de VVD?quote:Op maandag 30 maart 2026 11:02 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)aan-wennen~a3a8b987/
Wat een belachelijk normaliserend artikel over Martin Bosma. Zijn bizarre ideeën en complottheorieën worden helemaal niet benoemd. Nu lijkt het gewoon slechts een rechtse VVDer van de oude stempel.
Ik had er hier al een topic over gemaakt:quote:Op maandag 30 maart 2026 10:59 schreef Pegos het volgende:
Ik vernam geluiden dat de Nederlandse overheid zou overwegen om iedere Nederlander via internet te gaan bespioneren.
Er zijn strenge wetten gemaakt met extern toezicht om te voorkomen dat de overheid totale controle op alle burgers verkrijgt.
Deze wetten zullen 100% in stand moeten blijven. Er mag op geen enkele wijze aan getornd worden.
Forum schiet er met 240 rechts voorbij.quote:Op maandag 30 maart 2026 10:23 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Mwahhh de PVV is de asielpartij van Nederland. Daar zit niemand echt in de buurt bij
De VVD, in mindere mate CDA. De liefhebbers van Milei, Singapore, Trump en Palantir (Rutte haalt Palantir bij de Navo binnen). Hier kun je mooi Palantir op loslaten.quote:Op maandag 30 maart 2026 10:59 schreef Pegos het volgende:
Welke onverlaat bedenkt zoiets?
FVD is zelfs de enige partij die consequent pleit voor actieve remigratie om een negatief migratiesaldo te bereiken:quote:Op maandag 30 maart 2026 11:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Forum schiet er met 240 rechts voorbij.
Moet wel een beetje lachen als ik een Iem Al Biyati (voorzitter JFVD) op social media hiervoor zie opperen. Haar ouders komen namelijk uit Irak en/of Syrie.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:16 schreef capricia het volgende:
[..]
FVD is zelfs de enige partij die consequent pleit voor actieve remigratie om een negatief migratiesaldo te bereiken:
https://fvd.nl/standpunten/remigratie
Is dat niet juist de pvv?quote:Op maandag 30 maart 2026 09:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan zou je denken dat er een gat in de markt is voor een sociale partij die zich anti-asiel profileert.
Vind je dat extreem?quote:Op maandag 30 maart 2026 11:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Forum schiet er met 240 rechts voorbij.
Is het ook niet zo dat er structureel, op het Europees Migratiepact waar PRO voorgestemd heeft, niet heel veel te doen is aan deze asielmigratie. Je zou er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om de kosten te verlagen, dit is niet een focus die de rechtse partijen lijken te hebben.quote:
Dit heb je al vaker zo gezegd en al vaker heeft @Hanca toen de CPB plaatjes laten zien waar duidelijk bleek dat het coalitieakkoord het meest op JA21 lijkt.quote:Op maandag 30 maart 2026 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
De grote aanpassingen in onze sociale zekerheid staan allemaal gewoon in het D66 programma.
-verhogen AOW leeftijd bron
-verlagen WW duur
-verandering WIA
quote:Op maandag 30 maart 2026 12:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit heb je al vaker zo gezegd en al vaker heeft @:Hanca toen de CPB plaatjes laten zien waar duidelijk bleek dat het coalitieakkoord het meest op JA21 lijkt.
Verlagen WW-duur naar 1 jaar staat inderdaad in D66 programma. Het nog verder vertragen van de opbouw echter niet. Dat doet D66 dan weer wel in de doorrekeningen maar dan nog waren hun doorrekeningen minder draconisch dan het programma zoals het er nu ligt (ook aan de lastenkant).
https://d66.nl/verkiezing(...)0het%20geld%20belegt.quote:Om onze plannen voor sociale zekerheid verantwoord te kunnen behalen, laten we de AOW netto minder snel stijgen dan normaal bij een verhoging van het minimumloon. Daarnaast wordt de AOW-leeftijd sneller verhoogd.
We passen de Werkloosheidsuitkering (WW) aan, zodat die beter past bij deze tijd. Wie werkloos wordt, krijgt direct aan het begin een hogere uitkering, zodat de terugval in inkomen kleiner is. De duur van de uitkering wordt korter, omdat mensen tegenwoordig vaak sneller dan vroeger een nieuw werk vinden.
https://d66.nl/verkiezing(...)ekort-talent-genoeg/quote:De Wia (Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen) werkt op dit moment onvoldoende. De instroom groeit, de regels zijn onduidelijk en mensen krijgen niet altijd waar ze recht op hebben. Fundamentele hervorming is nodig.
Nee-hee. Er staat nergens dat de opbouw van de WW-rechten wordt vertraagd. Lees eens wat ik schrijf.quote:Op maandag 30 maart 2026 12:22 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://d66.nl/verkiezing(...)0het%20geld%20belegt.
[..]
https://d66.nl/verkiezing(...)ekort-talent-genoeg/
Het staat er gewoon echt.
Dat het allemaal aangepast en versoberd wordt staat er toch echt.quote:Op maandag 30 maart 2026 12:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee-hee. Er staat nergens dat de opbouw van de WW-rechten wordt vertraagd. Lees eens wat ik schrijf.
Er staat dat de uitkering in de eerste maanden wordt verhoogd.
Nergens in hun programma, en ook doorrekening niet, wordt het maximumdagloon met 20-30% verlaagd. Dat staat nergens.
Net als met de vele frames over GL-PvdA blijf je dit telkens weer herkauwen.
Ja dus? Het punt is in de basis drieledig:quote:Op maandag 30 maart 2026 12:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat het allemaal aangepast en versoberd wordt staat er toch echt.
De drie punten die ik noemde staan gewoon in hun programma. En daar zijn ze de grootste mee geworden.quote:Op maandag 30 maart 2026 12:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja dus? Het punt is in de basis drieledig:
- GL-PvdA bezuinigde meer op sociale zekerheid dan D66 dat deed in hun programma.
- Het uiteindelijke coalitieakkoord is JA21. Als je het CPB ernaast legt, met name de lastenkant.
- Het D66 verkiezingsprogramma was redelijker en coherenter dan wat er nu ligt. De WW-plannen zijn slechts één voorbeeld.
https://www.cpb.nl/infographic-keuzes-kaart-2027-2030quote:Op maandag 30 maart 2026 12:30 schreef Tomatenboer het volgende:
Mensen lezen verkiezingsprogramma's toch ook nauwelijks over het algemeen?
Het gros gaat tegenwoordig af op de televisie-debatten en hoe gevat een fractieleider overkomt. Leuke oneliners, vlot en sympathiek enzo. Inhoudelijk is de onderbouwing voor de stemkeuze bij veel mensen maar magertjes valt me op.
Desondanks klagen velen achteraf wel weer over tal van maatregelen (bezuinigingen meestal).
Ik ben ervan overtuigd dat als mensen daadwerkelijk alle verkiezingsprogramma's zouden doornemen Pro NL veel groter zou zijn bijvoorbeeld en de VVD veel kleiner.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |