abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220437933
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Passende naam wel, dat 'progressieve' geneuzel van GL heeft de hele partij overgenomen.

Hopelijk zakken ze verder weg de irrelevantie in, in navolging van andere zogenaamde progressieve bewegingen.
Uitermate stom ook, want het gat zit op een echte sociaaldemocratische partij. Voor links-elitair geneuzel is er óók ruimte, daarom dat die fusie ook zo bijzonder is, want nu heb je precies geen van beide.
pi_220437978
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Uitermate stom ook, want het gat zit op een echte sociaaldemocratische partij. Voor links-elitair geneuzel is er óók ruimte, daarom dat die fusie ook zo bijzonder is, want nu heb je precies geen van beide.
Daar heb je ook Volt voor en voor de extremen PvdD, die zullen hier niet blij mee zijn. Maar ik denk sowieso dat links-elitair en 'progressief' een vrij laag plafond heeft in Nederland wat betreft het stemvee. Het is vooral (nog steeds) populair onder elite in academia en media. Die papegaaien nog steeds de progressieve elite uit de VS na. Daar hebben we leuke termen als wit in plaats van blank en 'tot slaaf gemaakten' aan te danken. Plus een hele bak misinformatie over allerlei onderwerpen die taboe zijn in die kringen.

Wellicht dat het zijn van het enige 'machtsblok' op links ze gaat helpen om in ieder geval niet verder weg te zakken.
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 19:12:45 #4
375570 crew  Cyan9
pi_220438077
Gelukkig stemmen mensen niet alleen op een naam, maar op de inhoud. Mag ik toch hopen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220438097
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:01 schreef MoreDakka het volgende:
Daar heb je ook Volt voor en voor de extremen PvdD, die zullen hier niet blij mee zijn.
Ik denk dat ze er juist blij mee zijn, het vergroot hun USP wat ten opzichte van een wat verwaterd blokalternatief.
pi_220438101
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:12 schreef Cyan9 het volgende:
Gelukkig stemmen mensen niet alleen op een naam, maar op de inhoud. Mag ik toch hopen.
Zeker, de PVV kreeg niet voor niets zoveel zetels.
pi_220438407
Wat een verschrikkelijk slechte naam.

Vast en zeker geïnspireerd door de vrienden van de PLO en meteen afscheid kunnen nemen van alle conservatieve arbeiders van het oude PvdA.

Op naar progressieve linkse politiek! Want daar kan een partij naast Bij1 en Volt vast nog veel stemmers vinden.
pi_220438417
quote:
Ik denk vooral op een persoon.
pi_220438442
Rechts Nederland heeft ook een mening

Gelukkig zijn ze ook zo kritisch als het gaat om Ja21

Waar staan die eigenlijk voor? Niemand die het weet. Hebben ze uberhaupt een partijprogramma of hebben ze die laten liggen bij FvD samen met iemand die goed is in cijfers
pi_220439098
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:14 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik denk dat ze er juist blij mee zijn, het vergroot hun USP wat ten opzichte van een wat verwaterd blokalternatief.
Misschien, maar nog verdere versplintering zal niemand op links helpen. Uiteindelijk stemmen veel mensen toch strategisch over 'links of rechts'.
  donderdag 26 maart 2026 @ 20:55:10 #11
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220439159
https://www.telegraaf.nl/(...)og-in/144618133.html

quote:
Bram Moszkowicz: ’Voer de asielnoodwet alsnog in’
Opiniemaker Bram Moszkowicz vindt dat het tijd is om de asielnoodwet van Faber, die er in het kabinet Schoof uiteindelijk niet kwam door bezwaren van NSC, tóch in te voeren.

De wet sneuvelde door juridische haken en ogen, maar volgens de jurist en opiniemaker is er nu voldoende aanleiding om de wet alsnog in te voeren.

Voormalig asielminister Mona Keijzer schuift ook aan.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220439468
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_220439580
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:48 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Gelukkig zijn ze ook zo kritisch als het gaat om Ja21

Waar staan die eigenlijk voor? Niemand die het weet.
Officieel voor "Juiste Antwoord 21", maar iedereen weet dat het Joost Annabel 21 is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220439588
quote:
Toch, in behoudendere rode gebieden schrikt deze naam wel af. Ik vind het een domme keus, puur gericht op winst in de grote steden. Het platteland laten ze hiermee wel meer links liggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220439606
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:53 schreef nostra het volgende:

[..]
De fusie is niet bijzonder, ze hebben al 25 jaar dezelfde standpunten en praktisch hetzelfde programma. Dan is het onhoudbaar om naast elkaar te blijven staan en elke keer "wat hij/zij zegt, daar ben ik het 100% mee eens" te moeten zeggen. Het werd al haast potsierlijk.
pi_220439812
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 22:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
De fusie is niet bijzonder, ze hebben al 25 jaar dezelfde standpunten en praktisch hetzelfde programma. Dan is het onhoudbaar om naast elkaar te blijven staan en elke keer "wat hij/zij zegt, daar ben ik het 100% mee eens" te moeten zeggen. Het werd al haast potsierlijk.
Ja, dat de PvdA zichzelf opgeheven heeft is inderdaad jammer.
  donderdag 26 maart 2026 @ 23:03:05 #17
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220439852
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 22:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, dat de PvdA zichzelf opgeheven heeft is inderdaad jammer.
komt weer een nieuwe sociaal democratische partij lijkt me
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 26 maart 2026 @ 23:04:48 #18
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220439858
https://www.telegraaf.nl/(...)nodig/144560735.html

misschien ff rap wat prefab huizen neerzetten in weilanden , of kan dat nog steeds niet vanwege de stikstof ?
quote:
Minister stuurt smeekbede aan gemeenten: nú noodopvang voor asielzoekers nodig
den haag - Asielminister Bart van den Brink (CDA) doet een ’klemmend beroep’ op gemeenten om extra bedden voor asielzoekers te vinden.

Als niet snel ’acuut inzetbare spoed-noodopvang’ wordt opgetuigd in het land, dreigt een ’onbeheersbare situatie’.
Emile Kossen
Verslaggever migratie en integratie
17:00 uur | vandaag
|
update 20:07
Van den Brink stuurt vandaag een alarmerende brief naar alle 342 gemeenten waarin hij de noodsituatie in de asielketen aan de kaak stelt. Het tekort aan verblijfsplaatsen voor asielzoekers is groot en groeiende, schrijft hij. „Op korte termijn gaat het om een tekort van 4.500 plekken; dat tekort loopt op tot 7.900 plekken einde zomer.”

De CDA-minister doet daarom een ’klemmend beroep op alle gemeenten om zo snel als mogelijk plekken voor acuut inzetbare spoed-noodopvang te realiseren’. Hoe snel? ’We hebben ze per direct nodig’. Dat soort tijdelijke maatregelen zijn bedoeld ’om te voorkomen dat de situatie de komende weken onbeheersbaar wordt’.

Sporthallen en noodtenten
Na eerdere noodkreten gingen gemeenten op zoek naar locaties zoals sporthallen, die snel en relatief gemakkelijk kunnen worden klaargemaakt voor asielzoekers.

Van den Brink noemt ook andere opties die kunnen helpen: meer (nareizende) statushouders in hotels plaatsen en meer asielzoekers laten wonen in azc’s dan in bestuursakkoorden is afgesproken, zolang dat ’beheersbaar en veilig kan’.
https://www.ad.nl/utrecht(...)sten-bizar~a7f47963/

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 26-03-2026 23:16:06 ]
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 23:52:21 #19
5428 crew  miss_sly
pi_220439996
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:44 schreef Kickinalfa het volgende:

Vast en zeker geïnspireerd door de vrienden van de PLO en meteen afscheid kunnen nemen van alle conservatieve arbeiders van het oude PvdA.

Op naar progressieve linkse politiek! Want daar kan een partij naast Bij1 en Volt vast nog veel stemmers vinden.

Wat heeft de PLO hier mee te maken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 27 maart 2026 @ 00:15:42 #20
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220440050
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:44 schreef Kickinalfa het volgende:

PvdA is altijd progressief geweest.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 01:31:55 #21
375570 crew  Cyan9
pi_220440214
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 22:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Toch, in behoudendere rode gebieden schrikt deze naam wel af. Ik vind het een domme keus, puur gericht op winst in de grote steden. Het platteland laten ze hiermee wel meer links liggen.
Ik zou het toch wel treurig vinden als de naam van een partij er voor gaat zorgen dat er niet op gestemd wordt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220440221
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 01:31 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik zou het toch wel treurig vinden als de naam van een partij er voor gaat zorgen dat er niet op gestemd wordt.
Dat geeft wel het debet aan van de gemiddelde kiezer.

Het niet lezen van partijprogramma's, stemmen op oneliners en campagneleuzen en op identity politics.

Misschien wordt het tijd voor Geert Wilders als minister-president zodat we de idiocracy kunnen voltooien a la de VS
pi_220440297
Left Laser mag eindelijk het kamergebouw in. :D

Bekijk deze YouTube-video
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_220440734
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 01:31 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Een naamkeus geeft wel iets weg van de inhoud, in dit geval. Progressief is belangrijker dan sociaal, blijkbaar.
pi_220440744
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 23:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat heeft de PLO hier mee te maken?
Een splaakgeblek vermoed ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')