abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220418942
Iedereen die werkt heeft uiteraard ook recht op pauze. Dan is het gebruikelijk om dan ook iets te eten. Maar hoe ziet jouw eetpatroon er eigenlijk uit? Neem je je eigen boterhammen mee, neem je iets uit de kantine, als ze die tenminste hebben op je werk? En moet je daarvoor betalen, of is dat gratis? Of haal je regelmatig iets bij de nabijgelegen McDonald's, de visboer of het plaatselijke tankstation?

Uiteraard ben ik ook benieuwd naar bijzonderheden die je mee hebt gemaakt met de kantinejuffrouw, ,zoals ruzies, grappen die je met haar hebt uitgehaald, of zelfs misschien romances, etc..

Zelf neem ik eigenlijk meestal zelf boterhammen mee, of ik neem ik en toe een soepje uit de kantine. Niets bijzonders dus eigenlijk...

[ Bericht 7% gewijzigd door Forumtijger op 24-03-2026 09:38:17 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
pi_220418960
Bij ons kun je lekker een tosti maken dus dat doe ik meestal en een stuk fruit, is allemaal gratis
pi_220418974
Ik ga dagelijks even naar de supermarkt om een broodje en/of beleg te halen
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  dinsdag 24 maart 2026 @ 09:37:52 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220418986
We hebben een lunchpas van werk die je in de kantine kan gebruiken voor gratis lunch.

Wat ik haal ligt aan het menu die dag... gisteren bijvoorbeeld lasagne, tomatensoep en een Italiaanse salade.
Vrijdag ervoor was een boterham met feta en een couscoussalade.
Donderdag was het een boterham met kaas.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_220418988
Ik neem mijn eigen boterhammen mee :)
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_220419010
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 09:38 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik neem mijn eigen boterhammen mee :)
Dit.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220419065
Zelf heb ik eens meegemaakt dat de kantinejuffrouw alvast taart in de kantine had gezet voor een vergadering/bijeenkomst van klanten en leveranciers van ons, die na onze pauze in de kantine daarvoor bijeen zouden komen. Ze was om een of andere reden daarna even weg tijdens de pauze. Maar dus eerst onze pauze, waar iedereen blijkbaar bij zichzelf dacht die de kantine kwam binnenlopen: Ha, taart!
3× raden hoeveel taart er nog over was na onze pauze. Ik hoef uiteraard niet te vertellen hoe de directie van ons bedrijf reageerde toen ze daar achter kwamen. Ik heb nog nooit iemand met zo'n rood aangelopen hoofd gezien als toen onze directeur, die daarna stampvoetend en briesend van woede diverse mensen op het matje heeft geroepen, naar ik heb gehoord, en we hebben dit daarna nog wekenlang aan moeten horen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Forumtijger op 24-03-2026 10:26:55 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
  Forum Admin dinsdag 24 maart 2026 @ 09:58:18 #8
35723 crew  GGMM
pi_220419077
Wii hebben gelukkig een bedrijfskantine. Ik vind zelf brood meenemen echt iets pauperigs hebben
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
pi_220419193
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 09:58 schreef GGMM het volgende:
Wii hebben gelukkig een bedrijfskantine. Ik vind zelf brood meenemen echt iets pauperigs hebben
Denk toch dat heel veel mensen geen kantine tot hun beschikking hebben...
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  Redactie Frontpage dinsdag 24 maart 2026 @ 10:11:50 #10
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220419215
quote:
Is bij mij vooral omdat mijn moeder het niet meer voor me kan smeren.
  dinsdag 24 maart 2026 @ 10:16:35 #11
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220419253
Nu heb ik die lekkere noodles en voor de lunch heb ik vaak mijn eigen boterhammen en dan haal ik hier nog een soepje. Vandaag heb ik niets bij me, maar heb hier nog iets in de koelkast liggen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  dinsdag 24 maart 2026 @ 10:22:39 #12
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220419303
Die ene kantoordag in de week is het meestal gezamenlijk lunchen, ramen of Surinaams.

Boterhammen meenemen is een beetje not dun.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 10:25:15 #13
5428 crew  miss_sly
pi_220419358
Wij doen altijd boodschappen en halen vers brood, beleg en sap en lunchen dan met z'n allen (man of vier maar overigens) gezellig aan tafel, terwijl we ons brood smeren en opeten. Als er geen tijd is voor boodschappen, halen we belegde broodjes. Alles betaald door de werkgever.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220420243
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 10:25 schreef miss_sly het volgende:
Wij doen altijd boodschappen en halen vers brood, beleg en sap en lunchen dan met z'n allen (man of vier maar overigens) gezellig aan tafel, terwijl we ons brood smeren en opeten. Als er geen tijd is voor boodschappen, halen we belegde broodjes. Alles betaald door de werkgever.
Gezellig. Net als thuis. :D
pi_220420687
Meestal haal ik in de kantine iets warms zoals een soep of broodje kroket. En de rest heb ik op de heenweg al bij de AH gehaald. Wraps, broodje kaas, sandwiches of iets in die richting.

Ik werk 4 dagen per week thuis, dus die ene dag hoef ik niet te besparen op zelf broodjes smeren. Met 5 dagen lunch op werk zou ik niet elke ochtend naar de AH gaan..
  dinsdag 24 maart 2026 @ 12:07:58 #16
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_220420717
Het gros van mijn collega's neemt zijn zijn/haar lunch mee en dat is altijd van die extreem gezonde zelfgemaakte biologische zooi die alleen konijnen eten en dan bespreken ze ook met elkaar hoe ze het gemaakt hebben en ondertussen zit ik daar met een broodje kroket en dan voel ik die ogen op me gepriemd en ik weet dat ze een oordeel over me hebben omdat ik niet mee doen met die gezondheidsmanie en eerlijk gezegd boeit het me ook niet zo heel erg want ik zie mezelf totaal niet aan de vegaburger oid
Le Diable
pi_220421586
Ik neem m'n eigen boterhammen mee en eet zo simpel mogelijk. Als ik ergens een hekel aan heb is het met collega's eten, of uberhaupt in zo'n setting eten. Het liefst bepaal ik ook gewoon zelf m'n pauze.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220421629
Ik vond gezamelijke lunches op kantoor altijd wel gezellig. Bij mijn laatste baan was er een ongeschreven regel dat er niet over werk gepraat mocht worden aan de lunchtafel, dat werkte prima. Heb ook wel bij bedrijven gewerkt waar men gewoon een meegebrachte boterham achter de computer snel naar binnen knaagde, dat is toch wel armoe hoor.
pi_220421683
quote:
:')
pi_220421695
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:07 schreef SemperLibertas het volgende:
Het gros van mijn collega's neemt zijn zijn/haar lunch mee en dat is altijd van die extreem gezonde zelfgemaakte biologische zooi die alleen konijnen eten en dan bespreken ze ook met elkaar hoe ze het gemaakt hebben en ondertussen zit ik daar met een broodje kroket en dan voel ik die ogen op me gepriemd en ik weet dat ze een oordeel over me hebben omdat ik niet mee doen met die gezondheidsmanie en eerlijk gezegd boeit het me ook niet zo heel erg want ik zie mezelf totaal niet aan de vegaburger oid
Bruin fruit _O_
OH NOES!!!!1*&@@!!
pi_220421756
Ik haal meestal een belegd broodje bij de bakker of iets uit de kantine.Of we gaan gezamelijk ergens lunchen.
  Forum Admin dinsdag 24 maart 2026 @ 15:00:29 #22
35723 crew  GGMM
pi_220421821
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 14:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
:')
Met je droevige broodtrommel of zakje
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
pi_220421896
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 15:00 schreef GGMM het volgende:

[..]
Met je vieze kleffe boterham die de hele dag in zo'n boterhamzakje heeft gezeten.

Gatverdamme man :r
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_220422230
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 14:45 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Bruin fruit _O_
Had ik een keer doorgegeven als dieetwens voor een studiedag, komt er zo'n miep naar me toe: "wil je dan kiwi's voor de lunch, of zo?" :') Waren ze kennelijk met z'n drieën uit aan het zoeken wat dat nou precies was.

Antwoord aan TS: drie zelfgesmeerde bammetjes met vleeswaren, een enkele keer haal ik een grote pistolet met grillworst en mosterdsoep uit de kantine.
pi_220422642
Wij hebben hier alleen een uitgebreide keuken, maar daar kan je alleen zelf koken en niets kopen. Zelf neem ik boterhammen en beleg mee. Die gaan direct in de koelkast en smeer ik zelf tijdens de lunch, dus ondanks dat ik het zelf vanaf huis mee neem geen situaties met gore zakjes en klef geworden broodjes enzo. Voorheen ging ik bijna altijd ergens iets halen (genoeg keuze hier in de omgeving) of ging ik in de pauze naar de supermarkt, maar nu ben ik bezig met afvallen dus doe ik dat niet meer.
We hebben overigens wel gratis fruit, daar maak ik wel vaak gebruik van.

Een vorige werkgever van me zat in de cateringbusiness, daar had je op kantoor een hele professionele keuken met 2 fulltime medewerkers _O_ Elke dag een gigantisch uitgebreid lunchbuffet, vaak kwamen ook leverancier langs om nieuwe producten te pitchen, er stond onbeperkt fris, bier en wijn en dat was allemaal geheel gratis. Dat was wel ideaal.

Beste kantineverhaal is bij weer een andere werkgever. Daar was een collega die 12,5 jaar in dienst was. Je kreeg daar dan een budget om met je team iets te gaan doen. Deze beste man had voor dat budget een stripper ingehuurd die tijdens lunchtijd in de kantine een showtje weggaf. Vervolgens ging hij een speech houden over wat een kutbedrijf het wel niet was en wat voor een lul z'n baas wel niet was _O-
  dinsdag 24 maart 2026 @ 21:53:15 #26
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220424538
Ik maak de dag van tevoren zelf wat lekkere broodjes, goed brood met beleg, tomaat, sla eventueel een sausje erop. Scheelt in de kosten en het is niet zo deprimerend als een boterhamzakje met wat zompige sneeën brood met kaas ertussen.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_220424678
quote:
Het is in de meeste andere ons omringende landen en zelfs veel armere landen verder weg de normaalste zaak van de wereld dat de werkgever de lunch regelt. Van uitgebreid en warm naar eenvoudig en koude lunch, maar het wordt geregeld. Zelfs de slavendrijvers in Dubai e.a. geven de arme sloebers eten omdat ze anders niks uitvoeren.
Maar hier in Nl staan we ‘s avonds of s’ochtends een saaie boterham met kaas te smeren of halen voor ¤5,50 een uitgedraaide broodje kaas bij de Shell onderweg.
Waardeloos in Nl, behalve bij wat overheidsorganisatie of bedrijven met een (te betalen) kantine.
Verder is de pauze nergens zo kort als in Nl omdat we voor 18:00 wel weer aan een bord gekookte aardappelen moeten zitten he?
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 22:51:42 #28
441859 crew  Lenny77
pi_220424766
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:07 schreef SemperLibertas het volgende:
Dat is geen oordeel, dat is jaloezie omdat ze ook liever een broodje kroket hebben.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220425302
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 22:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is in de meeste andere ons omringende landen en zelfs veel armere landen verder weg de normaalste zaak van de wereld dat de werkgever de lunch regelt. Van uitgebreid en warm naar eenvoudig en koude lunch, maar het wordt geregeld. Zelfs de slavendrijvers in Dubai e.a. geven de arme sloebers eten omdat ze anders niks uitvoeren.
Maar hier in Nl staan we ‘s avonds of s’ochtends een saaie boterham met kaas te smeren of halen voor ¤5,50 een uitgedraaide broodje kaas bij de Shell onderweg.
Waardeloos in Nl, behalve bij wat overheidsorganisatie of bedrijven met een (te betalen) kantine.
Verder is de pauze nergens zo kort als in Nl omdat we voor 18:00 wel weer aan een bord gekookte aardappelen moeten zitten he?
Ik vind het heerlijk die Nederlandse soberheid. Doe mij maar een broodje kaas. Als ik vrij ben dan maak ik wel een lekkere lunch voor mezelf, maar niet als ik moet werken.
pi_220425377
quote:
Waarom pauperig?

Ik werk in een groep met dertig academici die allemaal voor 100k+ op de loonlijst staan. En die nemen allemaal gewoon hun eigen brood mee.
  woensdag 25 maart 2026 @ 07:32:22 #31
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220425397
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 07:29 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Waarom pauperig?

Ik werk in een groep met dertig academici die allemaal voor 100k+ op de loonlijst staan. En die nemen allemaal gewoon hun eigen brood mee.
Voor 100k+ op de loonlijst staan en je eigen bammetjes meenemen is zo ongeveer de definitie van een pauper zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220425404
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 07:32 schreef Caland het volgende:

[..]
Voor 100k+ op de loonlijst staan en je eigen bammetjes meenemen is zo ongeveer de definitie van een pauper zijn.
Een kniepert
Vakman pur sang
pi_220425427
Ik nam altijd wat mee naar m'n werk (school) maar ben daar rap mee gestopt. Er is zoveel lekkers hier dat het niet nodig is. Onze docent kookt dagelijks met leerlingen en daar blijft altijd wel wat van over. Daarnaast hebben we ontbijt voor kinderen waarvan er ook vaak een hoop overblijft, daar geniet ik van mee.

Af en toe haal ik een lekker bakkie soep of een broodje kip shoarma in de kantine..

In het verleden ooit eens zeer goedkoop op mijn werk kunnen eten, rond 2000 bij KPN, een volledige lunch gehaald in de kantine toen koste mij nog geen 4 euro (en dan zat ik echt propje vol), toen nam ik ook geen lunch mee! :7
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 maart 2026 @ 07:39:23 #34
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220425433
Maandag sla ik in bij de Appie voor de rest vd week.
Als ik op vrijdag werk is het een vette hap op vrijdag :)

We hebben eens in de maand een de gezamelijke lunch. Dat is soms broodjes, maar soms ook toko. Of diverse salades. Iedere maand weer wat anders.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220425550
Dealtje gesloten met de brasserie hiernaast, 10 euro per broodje, geef alleen maar door of ik vis, vlees of vegetarisch wil eten. Gisteren had ik geroosterd brood met coppa di parma, mozzarella en rucola, klein beetje truffelmayo, dat was goed te eten. We bestellen steeds 10 broodjes tegelijk en halen dat een uurtje later op.

Meestal drink ik er Big Toms Tomatensap bij.

Soms lunch ik niet, ik vind pauze soms ook een beetje zonde van m'n tijd.
-nee-
pi_220425573
Wij hebben geen kantine. Hoeft van mij ook niet.

Ik neem altijd zelf brood mee en tijdens lunch even lekker frisse neus halen en dan bij voorkeur lekker in het zonnetje opeten ^O^
pi_220425630
Ik kan mijn werk(tijden) zelf indelen wat meestal inhoudt dat ik op kantoordagen tussendoor met collega's klets en mijn brood aan mijn bureau opeet.
Half uur eerder naar huis werkt prima voor mij.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220430101
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 07:32 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik vind eten op werk altijd gewoon een noodzakelijk kwaad, mag van mij gewoon een broodje zijn. In m'n eigen tijd geniet ik veel meer van eten.
pi_220430109
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 08:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kan mijn werk(tijden) zelf indelen wat meestal inhoudt dat ik op kantoordagen tussendoor met collega's klets en mijn brood aan mijn bureau opeet.
Half uur eerder naar huis werkt prima voor mij.
Precies dit. Heb ik ook het liefste.
pi_220430198
Bij ons zijn er gewoon horecaprijzen in de bedrijfskantine. Luxe broodjes voor rond de 4 euro en soepjes voor 2 euro. Meestal neem ik brood mee (om tosti van te maken vaak) of restjes van de vorige avond. Overigens kom ik hooguit 1x in de week naar kantoor dus het boeit me ook niet zoveel.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 19:12:02 #41
236264 crew  capricia
pi_220430265
Ik neem heel vaak een mealprep-achtige maaltijd mee.
Een maaltijdsoep of iets anders wat ik in de magnetron op kan warmen.
Ik kook daar thuis ook specifiek voor (of hou er rekening mee met wat ik koop).
Dan koop ik er bijvoorbeeld wel een pistoletje bij in het bedrijfsrestaurant.

Kan ook een curry madras of een lekkere burrito 🌯 zijn die ik thuis prep.
Genoeg recepten.

Ik ben daar ooit mee begonnen om mijn eiwitten en calorieën beter te tracken. En nu bevalt het me zoveel beter dan steeds altijd maar brood. :D

Al moet ik wel opletten dat ik niet teveel bakjes meeneem en collegas niet gek maak. Maandag had ik nasi, kipsaté, atjar, zoetzure komkommer, kroepoek en een potje sambal mee. Alsof je e n halve rijsttafel uit stalt.
Ik kocht er wel een gebakken ei bij in het bedrijfsrestaurant. Dat dan weer wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 25-03-2026 19:26:44 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220430280
quote:
Oke dan zal ik wel pauper zijn :+.

Meestal neem ik zelf brood mee, dat is handig tijdens de wandeling, maar haal ook regelmatig een broodje 'gezond' met een flinke klodder mayonaise uit de kantine :9.
  Redactie Frontpage woensdag 25 maart 2026 @ 19:14:24 #43
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220430286
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:03 schreef dikkedaniel het volgende:
Bij ons zijn er gewoon horecaprijzen in de bedrijfskantine. Luxe broodjes voor rond de 4 euro en soepjes voor 2 euro. Meestal neem ik brood mee (om tosti van te maken vaak) of restjes van de vorige avond. Overigens kom ik hooguit 1x in de week naar kantoor dus het boeit me ook niet zoveel.
Kennelijk ben je al lang niet meer bij de horeca (of een standaard broodjeszaak geweest)

Zelfs bij de Jumbo heb je geen belegd broodje meer onder de 5 euro.
pi_220430314
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 08:14 schreef Marsenal het volgende:
Dealtje gesloten met de brasserie hiernaast, 10 euro per broodje, geef alleen maar door of ik vis, vlees of vegetarisch wil eten. Gisteren had ik geroosterd brood met coppa di parma, mozzarella en rucola, klein beetje truffelmayo, dat was goed te eten. We bestellen steeds 10 broodjes tegelijk en halen dat een uurtje later op.

Meestal drink ik er Big Toms Tomatensap bij.

Soms lunch ik niet, ik vind pauze soms ook een beetje zonde van m'n tijd.
Ik sla de pauze ook over. Ik eet dan wel wat en doe even geen werk.
Vakman pur sang
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 19:24:22 #45
236264 crew  capricia
pi_220430353
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:13 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Oke dan zal ik wel pauper zijn :+.

Meestal neem ik zelf brood mee, dat is handig tijdens de wandeling, maar haal ook regelmatig een broodje 'gezond' met een flinke klodder mayonaise uit de kantine :9.
Absoluut niet pauper. Gewoon slim. :Y

Brood is heel convenient ja. Zeker als je ook lekker even wil wandelen.
Ik doe bijv nog wel eens een wrap ofzo thuis maken. Kun je ook van alles op kwijt en kost vaak een fractie van de prijzen in de kantine.
- Goethe, “Faust”
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 19:37:42 #46
236264 crew  capricia
pi_220430490
Wat kosten eten halen in de kantine of het bedrijfsrestaurant bij jullie?

Ik vind het ook niet echt goedkoop zeg maar. Denk dat als ik daar vijf dagen ook lunch zou kopen (al ga ik niet vijf dagen naar kantoor), ik minimaal 25 a 30 euro in de week kwijt zou zijn.
- Goethe, “Faust”
pi_220430660
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Absoluut niet pauper. Gewoon slim. :Y

Brood is heel convenient ja. Zeker als je ook lekker even wil wandelen.
Ik doe bijv nog wel eens een wrap ofzo thuis maken. Kun je ook van alles op kwijt en kost vaak een fractie van de prijzen in de kantine.

Ja ik moet altijd even wandelen, altijd lopen er wel gezellige collega's mee.

Mijn vrouw maakt smorgens ook van alles voor haar lunch, van salades tot zelfgemaakte soep, ik heb daar geen geduld voor.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 19:57:54 #48
236264 crew  capricia
pi_220430709
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:51 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Ja ik moet altijd even wandelen, altijd lopen er wel gezellige collega's mee.

Mijn vrouw maakt smorgens ook van alles voor haar lunch, van salades tot zelfgemaakte soep, ik heb daar geen geduld voor.
Mijn man vindt een paar boterhammen ook vaak wel prima, mee naar de zaak. Ook al bied ik van alles aan om mee te nemen.
Misschien zijn mannen ook gewoon niet zo moeilijk. :D

Een bakje gesneden fruit voor achter zijn bureau, dat neemt ie dan wel extra mee. In plaats van een losse appel.
Maar hele maaltijden en soepen? :N
- Goethe, “Faust”
pi_220430741
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Mijn man vindt een paar boterhammen ook vaak wel prima, mee naar de zaak. Ook al bied ik van alles aan om mee te nemen.
Misschien zijn mannen ook gewoon niet zo moeilijk. :D

Een bakje gesneden fruit voor achter zijn bureau, dat neemt ie dan wel extra mee. In plaats van een losse appel.
Jiskefet hoppa zo in de prullenbak. :D
Vakman pur sang
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 20:02:54 #50
236264 crew  capricia
pi_220430761
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jiskefet hoppa zo in de prullenbak. :D
_O-
- Goethe, “Faust”
  woensdag 25 maart 2026 @ 20:17:19 #51
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220430945
Vaak bij de Jumbo zo'n voorverpakt broodje met zalm, gezond, carpaccio.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220431777
Bij ons wordt eigenlijk elke dag gewoon eten gehaald uit de supermarkt. Vandaag bestond dat uit roggebrood, bruinbrood, kalkoensvlees, tomaatjes, eiersalade, forelsalade, appels, peren, plakjes kaas en avocado’s.
greetings and salutations
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 22:36:10 #53
236264 crew  capricia
pi_220431899
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
Vaak bij de Jumbo zo'n voorverpakt broodje met zalm, gezond, carpaccio.
Wat kost zoiets?
- Goethe, “Faust”
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:53:46 #54
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220432007
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat kost zoiets?
4,50 tot 5,50 de vers belegde. 3,50 de fabrieks geprepareerde broodjes.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 22:55:57 #55
236264 crew  capricia
pi_220432015
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
4,50 tot 5,50 de vers belegde. 3,50 de fabrieks geprepareerde broodjes.
En dat is genoeg voor de dag, zeg maar?
Dus tussen de 4 en de 5 euro voor een lunch.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:58:54 #56
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220432023
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:55 schreef capricia het volgende:

[..]
En dat is genoeg voor de dag, zeg maar?
Dus tussen de 4 en de 5 euro voor een lunch.
Sochtends een banaan, smiddags broodje dus, en als ik thuiswerk op woensdag kibbeling, andere dragen brood plus noodle soup. Soms een saucijzenbroodje. Beetje afwisselen he.
Tussen de middag altijd een appel als ik loop.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 23:00:57 #57
236264 crew  capricia
pi_220432028
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sochtends een banaan, smiddags broodje dus, en als ik thuiswerk op woensdag kibbeling, andere dragen brood plus noodle soup. Soms een saucijzenbroodje. Beetje afwisselen he.
Tussen de middag altijd een appel als ik loop.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat las ik. Nou..zolang het betaald thuis is, geen klagen! Hopelijk geniet je er ook wel van. :D
- Goethe, “Faust”
  woensdag 25 maart 2026 @ 23:04:00 #58
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220432033
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja, dat las ik. Nou..zolang het betaald thuis is, geen klagen! Hopelijk geniet je er ook wel van. :D
Er is niks zoeters dan dat!

Maar jij bent dus ook niet zo van het broodje kas dus..
Van alleen een broodje word je futloos. Onvoorstelbaar hoe mensen het daar op kunnen volhouden.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 23:11:10 #59
236264 crew  capricia
pi_220432064
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er is niks zoeters dan dat!

Maar jij bent dus ook niet zo van het broodje kas dus..
Van alleen een broodje word je futloos. Onvoorstelbaar hoe mensen het daar op kunnen volhouden.
Ik eet niet zo heel veel brood.
Overigens niets mis mee, ben er niet op tegen of zo. Maar ik hou ook wel van warm eten smiddags.

Een boterham is vaak gewoon functioneel en wel makkelijk voor veel mensen. En goedkoop.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 26 maart 2026 @ 00:40:31 #60
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_220432326
Lunchen gezamelijk.

Voor vers brood en beleg wordt gezorgd.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_220433349
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:57 schreef capricia het volgende:

waarom zou je dat ook doen :D

het is lunch, geen diner
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 08:54:10 #62
236264 crew  capricia
pi_220433352
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 08:53 schreef mschol het volgende:

[..]
waarom zou je dat ook doen :D

het is lunch, geen diner
Omdat ik het lekker vind. :D
Een warme maaltijd smiddags.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 26 maart 2026 @ 09:07:01 #63
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220433473
Ze hebben op mijn werk altijd vers brood en salades etc. meestal eet ik dat. Bij veel bedrijven rond ons zie je ze helemaal leegstromen in de pauze de stad in.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220433774
quote:
Dus pauperig zijn of niet is afhankelijk van de grootte van je werkgever? _O-

Mijn kantoor staat trouwens in mijn achtertuin, dus ik eet altijd lunch thuis. Als ik bij klanten ben, dan hebben die meestal een kantine/lunchmogelijkheid of ze halen/organiseren wat voor mij. Dus ik vind je opmerking niet belachelijk omdat ik mij aangesproken voel.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Forum Admin donderdag 26 maart 2026 @ 09:43:13 #65
35723 crew  GGMM
pi_220433823
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:40 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dus pauperig zijn of niet is afhankelijk van de grootte van je werkgever? _O-

Mijn kantoor staat trouwens in mijn achtertuin, dus ik eet altijd lunch thuis. Als ik bij klanten ben, dan hebben die meestal een kantine/lunchmogelijkheid of ze halen/organiseren wat voor mij. Dus ik vind je opmerking niet belachelijk omdat ik mij aangesproken voel.
Ik merk het
Maar zo'n gevoel krijg ik erbij als ik m'n eigen droevige zakje brood mee moet nemen. Als het niet mogelijk is is het niet mogelijk.
Maar dan nog vind ik het kut.
pi_220433848
Ik kook thuis en warm het in de keuken of het werk op.
pi_220433853
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:43 schreef GGMM het volgende:

[..]
Ik merk het
Maar zo'n gevoel krijg ik erbij als ik m'n eigen droevige zakje brood mee moet nemen. Als het niet mogelijk is is het niet mogelijk.
Onzekerheid is een bitch hè.
  Forum Admin donderdag 26 maart 2026 @ 09:49:29 #68
35723 crew  GGMM
pi_220433915
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:45 schreef Questular het volgende:

[..]
Onzekerheid is een bitch hè.
Ja denk dat dat het is idd.
Iedereen staart ook altijd naar dat zakje
pi_220433934
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:49 schreef GGMM het volgende:

[..]
Niemand staart als je het in een paw patrol lunchtrommetje meeneemt.
pi_220434114
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:50 schreef Questular het volgende:

[..]
Niemand staart als je het in een paw patrol lunchtrommetje meeneemt.
Whihihihi :D
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
  donderdag 26 maart 2026 @ 10:29:25 #71
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220434199
Heb nu ook weer die lekkere noodles.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 26 maart 2026 @ 11:43:35 #72
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_220434968
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 14:34 schreef Farenji het volgende:
Ik vond gezamelijke lunches op kantoor altijd wel gezellig. Bij mijn laatste baan was er een ongeschreven regel dat er niet over werk gepraat mocht worden aan de lunchtafel, dat werkte prima. Heb ook wel bij bedrijven gewerkt waar men gewoon een meegebrachte boterham achter de computer snel naar binnen knaagde, dat is toch wel armoe hoor.
Ik werkte een tijdje ergens waar ze maar 1 pauze per dag hadden. Dat was dan gelijk een heel uur om te lunchen. Waarbij de afspraak was dat er niet over werk gepraat mocht worden tijdens de lunch en de telefoons moesten op je bureau blijven. Maar het waren echt onwijs saaie mensen. Dus meestal had iedereen na een kwartiertje het eten wel op en dan zat je nog 3 kwartier een beetje voor je uit te staren. Was echt vreselijk.
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 11:50:31 #73
9859 crew  Karina
Woman
pi_220435049
Ik neem gewoon mijn eigen boterhammetjes mee, die smeer ik in het weekend alvast en gooi het in de vriezer. Als ik naar ik naar het werk ga haal ik het er 's morgens uit dan is het tegen lunchtijd ontdooid en smaakt het nog gewoon vers. Fruit hebben we op het werk maar dat is sinds kort dus uit gewoonte neem ik zelf altijd nog fruit mee :')

Overigens is bij 'ons' een half uur pauze verplicht, als je die niet neemt is het niet zo dat je een half uur eerder weg kan/mag.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_220435872
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:43 schreef borbit het volgende:

[..]
Ik werkte een tijdje ergens waar ze maar 1 pauze per dag hadden. Dat was dan gelijk een heel uur om te lunchen. Waarbij de afspraak was dat er niet over werk gepraat mocht worden tijdens de lunch en de telefoons moesten op je bureau blijven. Maar het waren echt onwijs saaie mensen. Dus meestal had iedereen na een kwartiertje het eten wel op en dan zat je nog 3 kwartier een beetje voor je uit te staren. Was echt vreselijk.
Een uur lunchpauze is bij mij echt een grote reden om een baan niet aan te nemen. Wtf moet je doen in dat uur joh. Dan ben je er ook helemaal uit.

Het liefst werk ik gewoon de hele dag door. Achter je bureau koffie drinken en even wat dingen checken is voor mij ook pauze. Tussen de middag snel eten en dan op tijd naar huis.
pi_220435997
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Een uur lunchpauze is bij mij echt een grote reden om een baan niet aan te nemen. Wtf moet je doen in dat uur joh. Dan ben je er ook helemaal uit.

Het liefst werk ik gewoon de hele dag door. Achter je bureau koffie drinken en even wat dingen checken is voor mij ook pauze. Tussen de middag snel eten en dan op tijd naar huis.
Ik werkte ooit ergens waar de fulltime werkweek 38 uur ipv 40 uur was, maar dat kwam gewoon omdat de lunch 50 minuten duurde dus je zat er alsnog van 8:30 tot 17:00.
pi_220436257
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 09:30 schreef Forumtijger het volgende:
Maar hoe ziet jouw eetpatroon er eigenlijk uit? Neem je je eigen boterhammen mee, neem je iets uit de kantine, als ze die tenminste hebben op je werk?
Ik eet vrijwel altijd in de Kantine... Ze hebben een aantal menu's: Vegetarisch, Aziatisch/Wok, Vlees/Vis, pasta en een wisselend menu-van-de-dag (is met regelmaat gebaseerd op een thema of een bepaald land, vorige week was Belgie het themaland en toen hadden ze Waterzooi :P ).
Daarnaast ook een salade- en fruit-bar, Soepen en desserts, ik moet bekennen dat ik bijna altijd een fruitschaaltje en een extra dessert neem.

Verder een glas water (dat is gratis), ze hebben ook drank, zelfs halve flesjes wijn en bier, maar ik heb eigenlijk nog nooit iemand dat zien nemen.

Kosten zijn ongeveer 6-8 euro ( voor een maaltijd, dessert en een schaaltje fruit)... Ik betaal dat meestal met een kaart waar mn werkgever 200 euro per maand direkt op stort en je specifiek eten kunt betalen, daarover wordt dan geen inkomstenbelasting geheven (je kunt daarmee ook bij veel andere restaurants en zelfs supermarkten betalen, maar dat is wel wat duurder dan in de kantine)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_220436343
Ik ga met collega's eigenlijk altijd buiten de deur eten. En is het een dag niet met collega's, dan met een vriend(in). Ons kantoor is midden in de stad, dus genoeg restaurants in de buurt.
  donderdag 26 maart 2026 @ 14:36:32 #78
511255 camilero
tufkatufka...
pi_220436375
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 10:22 schreef Caland het volgende:
Die ene kantoordag in de week is het meestal gezamenlijk lunchen, ramen of Surinaams.

Boterhammen meenemen is een beetje not dun.
Dat ligt eraan hoe dik je je boterhammen afsnijdt
pi_220436784
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:37 schreef capricia het volgende:

Ik vind het ook niet echt goedkoop zeg maar. Denk dat als ik daar vijf dagen ook lunch zou kopen (al ga ik niet vijf dagen naar kantoor), ik minimaal 25 a 30 euro in de week kwijt zou zijn.
Dit, ja, dan maar pauper. Je bent ook gewoon oliedom als je dit per week uit zou geven aan iets wat een noodzakelijk kwaad is en je dus deels voor saus aan het werk bent.

Uiteindelijk moet iedereen zelf weten waar die zijn zuurverdiende centen aan uitgeeft natuurlijk, maar bij mij is dat dus echt niet aan de bedrijfskantine.
  Forum Admin donderdag 26 maart 2026 @ 15:52:45 #80
35723 crew  GGMM
pi_220436844
Het is niet zo zeer dat ik je pauper vind als je geen geld uitgeeft in de kantine. Dat goedkope kleffe gore brood dat de hele ochtend in m'n warme zakje/trommel ligt te broeden maakt gewoon dat ik het gevoel heb dat ik als een zwerver eet. Je kan doen alsof het niet zo is, maar je proeft het er altijd aan af.

En ik wil gewoon lekker van mijn lunch kunnen genieten :)
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 15:53:22 #81
236264 crew  capricia
pi_220436845
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:52 schreef GGMM het volgende:
Het is niet zo zeer dat ik je pauper vind als je geen geld uitgeeft in de kantine. Dat goedkope kleffe gore brood dat de hele ochtend in m'n warme zakje/trommel ligt te broeden maakt gewoon dat ik het gevoel heb dat ik als een zwerver eet. Je kan doen alsof het niet zo is, maar je proeft het er altijd aan af.

Heb je geen koelkast op de zaak die je kunt gebruiken?
- Goethe, “Faust”
  Forum Admin donderdag 26 maart 2026 @ 15:56:01 #82
35723 crew  GGMM
pi_220436852
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Heb je geen koelkast op de zaak die je kunt gebruiken?
Niet echt. Die ligt altijd vol met gore troep die mensen vergeten eruit te halen.
Daar stop ik mijn eten niet in.
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 15:58:38 #83
236264 crew  capricia
pi_220436864
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:56 schreef GGMM het volgende:

[..]
Niet echt. Die ligt altijd vol met gore troep die mensen vergeten eruit te halen.
Oh dat is jammer. Dat het zo goor is dat je je eigen bakje er niet eens in durft te zetten. Bah. :{
- Goethe, “Faust”
  donderdag 26 maart 2026 @ 16:42:08 #84
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_220437081
Ik lunch meestal thuis, maar dat komt omdat ik ochtend op kantoor werk en in de middag thuis werk.
Mocht ik iets langer blijven dan eet ik gewoon achter bureau een boterham of iets anders.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_220609923
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:56 schreef GGMM het volgende:

[..]
je kan het initiatief nemen om hem schoon te maken en schema te maken zodat hij schoon blijft?
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220609961
Ik haalde altijd iets, twee dagen per weken op de zaak.

Toen ik begon met werken had het bedrijf een prachtige kantine met zeer lage prijzen, tot de belastingdienst vond dat het een vorm van loon was. Heel het assortiment in prijs verhoogd en vervolgens 70 procent van het assortiment eruit gegooid, en dan ijskoud beweren dat de prijzen, maar met 4% omhoog waren gegaan, verzekeraars kunnen goed goochelen met cijfers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Managarm op 19-04-2026 14:25:44 ]
pi_220610785
quote:
Jezelf superieur achten omdat je voor 10 euro lunch haalt in een bedrijfskantine :')
  Forum Admin zondag 19 april 2026 @ 10:59:08 #88
35723 crew  GGMM
pi_220610827
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 10:48 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Jezelf superieur achten omdat je voor 10 euro lunch haalt in een bedrijfskantine :')
Meestal betaal ik tussen de 4 en 6 euro
En je draait het om. Ik voel me niet superieur als in in de kantine eet, ik voel me een pauper als ik m'n eigen vieze brood meeneem.
pi_220611384
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 16:53 schreef Irritatie100 het volgende:
Wij hebben hier alleen een uitgebreide keuken, maar daar kan je alleen zelf koken en niets kopen. Zelf neem ik boterhammen en beleg mee. Die gaan direct in de koelkast en smeer ik zelf tijdens de lunch, dus ondanks dat ik het zelf vanaf huis mee neem geen situaties met gore zakjes en klef geworden broodjes enzo. Voorheen ging ik bijna altijd ergens iets halen (genoeg keuze hier in de omgeving) of ging ik in de pauze naar de supermarkt, maar nu ben ik bezig met afvallen dus doe ik dat niet meer.
We hebben overigens wel gratis fruit, daar maak ik wel vaak gebruik van.

Een vorige werkgever van me zat in de cateringbusiness, daar had je op kantoor een hele professionele keuken met 2 fulltime medewerkers _O_ Elke dag een gigantisch uitgebreid lunchbuffet, vaak kwamen ook leverancier langs om nieuwe producten te pitchen, er stond onbeperkt fris, bier en wijn en dat was allemaal geheel gratis. Dat was wel ideaal.

Beste kantineverhaal is bij weer een andere werkgever. Daar was een collega die 12,5 jaar in dienst was. Je kreeg daar dan een budget om met je team iets te gaan doen. Deze beste man had voor dat budget een stripper ingehuurd die tijdens lunchtijd in de kantine een showtje weggaf. Vervolgens ging hij een speech houden over wat een kutbedrijf het wel niet was en wat voor een lul z'n baas wel niet was _O-
Had hij 12 jaar lang een andere baas of niet? Anders hield hij het iig wel lang vol.
pi_220611402
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ik eet vrijwel altijd in de Kantine... Ze hebben een aantal menu's: Vegetarisch, Aziatisch/Wok, Vlees/Vis, pasta en een wisselend menu-van-de-dag (is met regelmaat gebaseerd op een thema of een bepaald land, vorige week was Belgie het themaland en toen hadden ze Waterzooi :P ).
Daarnaast ook een salade- en fruit-bar, Soepen en desserts, ik moet bekennen dat ik bijna altijd een fruitschaaltje en een extra dessert neem.

Verder een glas water (dat is gratis), ze hebben ook drank, zelfs halve flesjes wijn en bier, maar ik heb eigenlijk nog nooit iemand dat zien nemen.

Kosten zijn ongeveer 6-8 euro ( voor een maaltijd, dessert en een schaaltje fruit)... Ik betaal dat meestal met een kaart waar mn werkgever 200 euro per maand direkt op stort en je specifiek eten kunt betalen, daarover wordt dan geen inkomstenbelasting geheven (je kunt daarmee ook bij veel andere restaurants en zelfs supermarkten betalen, maar dat is wel wat duurder dan in de kantine)
Het meest luxe wat ik gehoord heb iig
  Forum Admin zondag 19 april 2026 @ 12:19:20 #91
35723 crew  GGMM
pi_220611425
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Hier zou ik graag solliciteren
pi_220612736
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 10:59 schreef GGMM het volgende:

[..]
En je draait het om. Ik voel me niet superieur als in in de kantine eet, ik voel me een pauper als ik m'n eigen vieze brood meeneem.
Waarom koop je vies brood dan? Alsof je brood binnen een 3-4 uur van heerlijk vers in ranzig verandert :')
  Forum Admin zondag 19 april 2026 @ 15:13:38 #93
35723 crew  GGMM
pi_220612773
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 15:11 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Waarom koop je vies brood dan? Alsof je brood binnen een 3-4 uur van heerlijk vers in ranzig verandert :')
Je proeft het er toch altijd aan af.
Al is het maar omdat je beleg de hele dag op je brood ligt.
Ja of je moet het daar smeren en je half lege potje beleg weer mee naar huis nemen, maar dat maakt het niet minder treurig/pauper natuurlijk (integendeel)

Nee, doe mij maar lunch in de kantine :)
  zondag 19 april 2026 @ 15:21:26 #94
441440 aquawoman
Bitch please
pi_220612817
Wij betalen een maandelijkse bijdrage (redelijk minimaal, maar weet niet precies hoeveel).

We hebben elke dag een warme maaltijd (vlees/vis versie en aparte vega versie) en een verse salade.

Daarnaast is er brood dat ze in de oven afbakken en met redelijk divers beleg (kaas, ham, salades, humus, jam, Nutella, pindakaas). Daar kunnen we een paar keer per week ook gekookte eieren pakken.

We eten ook gezamenlijk in de keuken. De gezellige en goede lunch is best een incentive voor sommige mensen om naar kantoor te komen :)
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  zondag 19 april 2026 @ 16:56:11 #95
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220613389
Op die zeldzame kantoordagen gap ik gedurende de dag meestal wat van daar. Wat fruit, soepje, energiereep. Vaak is er ook taart. Tijdens de lunchpauze wandel ik en dan eet ik niet.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_220613437
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 15:13 schreef GGMM het volgende:

[..]
Ja of je moet het daar smeren en je half lege potje beleg weer mee naar huis nemen, maar dat maakt het niet minder treurig/pauper natuurlijk (integendeel)

Ik ga toch niet de hele tijd m'n beleg heen en weer slepen? Gewoon eens in de zoveel tijd een nieuwe lading meenemen en permanent in de koelkast op werk laten liggen. Dan heb je lekker en vers brood met beleg op exact dezelfde manier als thuis.
  zondag 19 april 2026 @ 17:05:32 #97
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220613480
quote:
Omdat ik gewoon een witte boterham met runderrookvlees wil en geen extra bruin brood met pitten en vaag hummus smeersel.
  Forum Admin zondag 19 april 2026 @ 17:06:49 #98
35723 crew  GGMM
pi_220613492
quote:
4s.gif Op zondag 19 april 2026 17:05 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Omdat ik gewoon een witte boterham met runderrookvlees wil en geen extra bruin brood met pitten en vaag hummus smeersel.
Wit brood is voor kinderen.
  zondag 19 april 2026 @ 17:12:27 #99
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220613542
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 17:06 schreef GGMM het volgende:

[..]
Wit brood is voor kinderen.
Dan kwel jij jezelf toch lekker door volkorenbrood te eten, grote jongen.
  Forum Admin zondag 19 april 2026 @ 17:13:17 #100
35723 crew  GGMM
pi_220613564
quote:
4s.gif Op zondag 19 april 2026 17:12 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Dan kwel jij jezelf toch lekker door volkorenbrood te eten, grote jongen.
Ik vind volkorenbrood heerlijk!
pi_220613729
Haal meestal wat volkorenbollen en tonijnsalade en gekookte worst. Paar dagen bij de slager. Soms verzorgde lunch, bij VTO's en dergelijke.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220614118
Ik eet in de kantine en neem dan gewoon waar ik trek in heb. Meestal een broodje. Soms een salade. Af en toe een warme maaltijd.
Let's try to keep it light and gay
pi_220614234
Vorige week voor het eerst in eeuwen weer eens iets gegeten van het bedrijfsrestaurant. Even narekenen toen aan tafel leerde dat het ongeveer 10 jaar geleden moest zijn dat ik er de vorige keer meeging patat eten. Die wordt geloof ik alleen op vrijdag geserveerd, of in elk geval is dat een vrijdagding.

Ik neem normaal gesproken een bakje huisgemaakte yoghurt & fruit mee, en twee gekookte eieren. Dat eet ik dan wel bij voorkeur op in het bedrijfsrestaurant, ruim voor lunchtijd zodat ik rustig in m'n eentje kan zitten. In de kantine eten met collega's doe ik maar eens per tien jaar als het aan mij ligt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220614567
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2026 18:24 schreef sigme het volgende:
Vorige week voor het eerst in eeuwen weer eens iets gegeten van het bedrijfsrestaurant. Even narekenen toen aan tafel leerde dat het ongeveer 10 jaar geleden moest zijn dat ik er de vorige keer meeging patat eten. Die wordt geloof ik alleen op vrijdag geserveerd, of in elk geval is dat een vrijdagding.

Ik neem normaal gesproken een bakje huisgemaakte yoghurt & fruit mee, en twee gekookte eieren. Dat eet ik dan wel bij voorkeur op in het bedrijfsrestaurant, ruim voor lunchtijd zodat ik rustig in m'n eentje kan zitten. In de kantine eten met collega's doe ik maar eens per tien jaar als het aan mij ligt.
Jezus
Vakman pur sang
pi_220614654
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 18:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jezus
Oh ja, dat had ik bij een vorige werkgever, daar aten we met z'n allen tussen de middag; broodjes smeren. Kwam er een nieuwe en die wou bidden. Nou prima. Maar die wou dus dat de anderen aan de tafel dan ook een minuutje stilte in acht namen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220616188
quote:

Ik neem normaal gesproken een bakje huisgemaakte yoghurt & fruit mee, en twee gekookte eieren.
Wat is dat voor Auschwitzdieet?
pi_220616277
Je eigen yoghurt maken, dat is nogal wat.
-nee-
pi_220616535
Je hebt van die mensen die 180 keer per jaar in de kantine lunchen a 8 euro per keer. Daar kun je een week van op vakantie.
pi_220616540
Overigens mensen die het ongezellig vinden om samen met collega's iets te doen tijdens de lunch (in de kantine/of buiten een rondje lopen) zijn wel sociaal gemankeerd hoor
pi_220617456
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 23:25 schreef Jeroboam het volgende:
Overigens mensen die het ongezellig vinden om samen met collega's iets te doen tijdens de lunch (in de kantine/of buiten een rondje lopen) zijn wel sociaal gemankeerd hoor
Nee joh, peace of mind. Ik moet al samenwerken met mensen aan wie ik een hekel heb, dan wil ik ook wel even gewoon rustig eten i.p.v. constant geroddel of gezeik op alles en nog wat, dingen uit je leven die me toch niet interesseren, want dat doen mensen aan de lopende band.
pi_220617599
Sinds onze kantine alleen nog maar groente, fruit en fruitshakes serveert, neem ik gewoon weer mijn eigen brood mee. De kantine is veganistisch geworden, dus zelfs geen kaas meer. Ook de borrels zijn veganistisch en alcoholvrij geworden. Gevolg: veel lege tafeltjes.
pi_220618909
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 12:19 schreef GGMM het volgende:

[..]
Hier zou ik graag solliciteren
Die bonnen zijn zeer normaal in België (de bijdrage van 200 euro).
pi_220619069
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 10:13 schreef -Sigaartje het volgende:
Sinds onze kantine alleen nog maar groente, fruit en fruitshakes serveert, neem ik gewoon weer mijn eigen brood mee. De kantine is veganistisch geworden, dus zelfs geen kaas meer. Ook de borrels zijn veganistisch en alcoholvrij geworden. Gevolg: veel lege tafeltjes.
Dat is ook een manier om langzaam richting afschaffing te gaan. :D
  maandag 20 april 2026 @ 13:35:25 #114
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220619753
Ik doe niet aan broodlunches, dus breng vaak mijn eigen foodprep mee voor in de magnetron of ga naar de AH to Go in de buurt voor een salade.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 20 april 2026 @ 13:43:02 #115
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220619793
Haal meestal bij de supermarkt wat bolletjes en wat vleesbeleg.
Dan in beide pauzes 1 bolletje eten.

Vervolgens vergeet ik dat ik het vlees in de koelkast heb gelegd en koop ik de volgende maandag nieuw beleg.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 21 april 2026 @ 07:52:31 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220624308
Ik werk maar twee dagen op kantoor en dat is op twee verschillende locaties van het bedrijf.

Bij locatie 1 is een restaurant. Daar pak ik altijd een broodje. Het is de vaste teamdag, dus eet ik samen met de teamgenoten.

Bij locatie 2, zit dichterbij huis, is geen restaurant maar zit een supermarkt in de buurt waar ik dan een broodje of salade haal. Daar ga ik altijd gewoon in de kantine zitten en heb ik altijd wel aanspraak van iemand.

Bij locatie 2 worden overigens ook opleidingen gegeven voor personeel van onze klanten die met onze software werken. Daar worden altijd luxe broodjes voor besteld. Maar dat is altijd teveel en er komen altijd mensen niet opdagen. Die mag het personeel dan hebben.Dus met goede timing eet ik die dag gratis.

[ Bericht 46% gewijzigd door Hexagon op 21-04-2026 08:10:32 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 12:16:56 #117
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220625652
quote:
Of ze willen niet uit de toon vallen bij hun collega's, zelfs al willen ze stiekem liever iets luxers.

Doe maar gewoon dan doe je al normaal genoeg, en zo.
pi_220626190
quote:
Vind ik ook ja.
Of je moet echt klote collega’s hebben maar dan moet je wat anders zoeken
Vakman pur sang
pi_220633235
Wij gaan meestal in een lunchtentje zitten, de 2x per week dat we op kantoor zijn met het team. Kantoor is midden in de stad dus veel keuze. Maar 5x per week zou ik dat niet doen, dan wordt het een te dure grap.
pi_220634859
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:40 schreef ViaVertex het volgende:
Wij gaan meestal in een lunchtentje zitten, de 2x per week dat we op kantoor zijn met het team. Kantoor is midden in de stad dus veel keuze. Maar 5x per week zou ik dat niet doen, dan wordt het een te dure grap.
Ik haal soms met een collega een broodje buiten de deur bij de Surinamer.
Let's try to keep it light and gay
pi_220637156
Bij mij wisselt het een beetje. Meestal neem ik zelf eten mee van thuis, gewoon iets simpels zoals broodjes of iets kleins. Af en toe haal ik ook wel iets uit de kantine, maar dat hangt een beetje af van wat ze hebben.

Eerlijk gezegd ga ik niet zo vaak buiten iets halen, alleen soms als ik echt zin heb in iets anders. Qua bijzondere verhalen heb ik eigenlijk niet zoveel meegemaakt, het is meestal vrij rustig 😄
  Redactie Frontpage donderdag 23 april 2026 @ 08:24:22 #122
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_220637198
Bij ons hebben we een gezamenlijke lunch aan tafel, brood met heel veel beleg. Is gratis, en gezellig. We zijn een redelijk klein en hecht team, dus dit werkt prima voor ons.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_220637652
quote:
Waarom?
Je ziet en praat met je collega´s de hele dag door. Ik vind het dan wel heerlijk om lekker tijdens de lunch even te wandelen en ergens rustig mijn lunch te eten.
pi_220638653
Bij mij een combinatie van onderstaand, behalve de boterhammen:

quote:
Neem je je eigen boterhammen mee, neem je iets uit de kantine, als ze die tenminste hebben op je werk? En moet je daarvoor betalen, of is dat gratis? Of haal je regelmatig iets bij de nabijgelegen McDonald's, de visboer of het plaatselijke tankstation?
Meestal kook ik extra en dat gaat dan de volgende dag mee naar kantoor. Daar heeft iedere verdieping een kleine keuken.
We hebben ook drie kantines, daar ga ik heen als we met een paar collega's tegelijk gaan lunchen. Of ik haal wat bij de bakker (ik werk op een hoofdkantoor, dus hebben veel faciliteiten voor lunch, koffie, e.d.).

Eten in de kantine is gesubsidieerd. Je hebt vier verschillende gerechten groepen (goedkoop van 4 euro, 2x middel van 5-6 euro en dan luxe voor 7 euro), allemaal warm (want over het algemeen wordt hier in Duitsland een broodje niet als echte lunch gezien :D)

En heel af en toe even naar de KFC hier een straat verderop, maar echt alleen heel soms.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_220638692
Ik werk bij AH, dus ik het is vrij makkelijk om mijn lunch te kopen wat ik ook vaak doe. Ik probeer wel zo gezond mogelijk (salade zonder al te veel dressing, avocado op een broodje etc.) , maar soms ben ik ook gewoon lui en haal ik een vers belegd broodje. Nee, dat is niet gratis.

Er ligt bij ons altijd gratis fruit in de kantine, vaak is dat ook een onderdeel van mijn lunch.
  Moderator donderdag 23 april 2026 @ 11:42:36 #126
236264 crew  capricia
pi_220638695
Worden mensen dat altijd maar brood niet eens zat?
- Goethe, “Faust”
pi_220638707
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 11:42 schreef capricia het volgende:
Worden mensen dat altijd maar brood niet eens zat?
Nee, eigenlijk niet :P
pi_220638760
quote:

Oh ik ben ook zo lekker niet sociaal :P Pauzes zijn voor mijn rust, niet om te socializen met collega's.
pi_220640888
Ik vrijwillig bij een poppodium. Bij een vroege dienst (15.00-19.30) eet ik daar. Voor mij als autist (lees: moeilijke eter, ik eet eigenlijk praktisch nooit buitenshuis) was dit een enorme drempel (onbekend bestek, verrassingsmaaltijd, verplichte gezelligheid tijdens het eten..), de eerste keren overwoog ik zelf eten mee te nemen.

Inmiddels gewend. Ik vertrouw onze koks, ze kunnen écht goed vegetarisch koken.

Wel ben ik de enige stagemanager die bij binnenkomst meteen vraagt wat we gaan eten en dat doorgeeft aan iedereen (want ik weet dat er meer picky eaters zijn, maar die durven het niet te vragen :D).
Mon 'en!
pi_220641351
Ik neem altijd brood (4 sneetjes) en een stuk fruit mee. De avond van tevoren smeren. Soms vergeet ik het of heb ik geen zin en dan loop ik even langs de supermarkt.

Ook eenmaal per week avonddienst. Als er wat eten over is van de vorige dag warm ik dat op. Maar ik eet thuis eigenlijk veel te gezond dus ik vind het dan juist ook weleens fijn om lekker een vette hap te bestellen oid.
Conscience do cost.
pi_220642067
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 11:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Oh ik ben ook zo lekker niet sociaal :P Pauzes zijn voor mijn rust, niet om te socializen met collega's.
Ik vond het juist leuk contact te hebben met collega's van andere afdelingen. En dan bij voorkeur niet over werk praten.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_220642169
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 21:24 schreef 215 het volgende:

[..]
Ik vond het juist leuk contact te hebben met collega's van andere afdelingen. En dan bij voorkeur niet over werk praten.
Wij hebben al best wel de gelegenheid om tijdens werk ook over andere niet werkgerelateerde dingen te praten, dus ik vind het wel prima zo :P Het werkt bij ons sowieso wel anders denk ik omdat wij niet echt met andere afdelingen werken. Ik zie iedere collega wel regelmatig.

Maargoed, ik ben best wel een introvert en ik hou sowieso niet zo van praten.
pi_220688913
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 09:30 schreef Forumtijger het volgende:
Iedereen die werkt heeft uiteraard ook recht op pauze. Dan is het gebruikelijk om dan ook iets te eten. Maar hoe ziet jouw eetpatroon er eigenlijk uit? Neem je je eigen boterhammen mee, neem je iets uit de kantine, als ze die tenminste hebben op je werk? En moet je daarvoor betalen, of is dat gratis? Of haal je regelmatig iets bij de nabijgelegen McDonald's, de visboer of het plaatselijke tankstation?

Uiteraard ben ik ook benieuwd naar bijzonderheden die je mee hebt gemaakt met de kantinejuffrouw, ,zoals ruzies, grappen die je met haar hebt uitgehaald, of zelfs misschien romances, etc..

Zelf neem ik eigenlijk meestal zelf boterhammen mee, of ik neem ik en toe een soepje uit de kantine. Niets bijzonders dus eigenlijk...
Ik nam ook altijd boterhammen mee. Die at ik dan op als ik ergens alleen was. Want zodra men in de kantoortuin iets van eten of drinken tevoorschijn haalde ging iedereen kijken en complimenten geven dat je bijna je eten en drinken ging delen. Een keer moest ik iets uitpakken (geen eten of drinken) en vanaf de andere kant van de kantoortuin kwam toen iemand kijken. Ik vroeg hem wat hem naar mijn bureau bracht: "Oh, niets, ik dacht dat je wat te eten had omdat ik gekraak hoorde".

Dit was allemaal voor Corona. Tijdens Corona werd ik overgeplaatst en kreeg ik commando over een locatie 150km verderop. Daar zat iedereen klokslag 12:00 uur met hun broodtrommeltje klaar in de kantine. Ikzelf had ook brood mee van huis maar omdat ik zo vroeg op moest had ik dat in de auto na mijn ontbijt al opgegeten. Dus nam ik een broodje van daar wat natuurlijk prijzig was. Of ik reed even snel naar de visboer aldaar 4km verderop. Maar dat kan je niet elke dag doen natuurlijk. Daarna was het maar een croissantje en kaassnack bij de AH scoren. Goedkoper (maar misschien minder voedzaam) dan de broodjes bij de locatie.

Sinds een jaar heb ik commando over een locatie dichter bij huis en daar is het ieder voor zich. Tussen 12:30 en 13:00 is de pantry wel druk omdat men daar wat brood eet wat men zelf meeneemt. Sommige mensen eten dan ook warm en hebben hun 'avondeten' mee en warmen dat op. Ikzelf sla de lunch meestal over maar soms heb ik zo een trek dat ik óf in de kantine een duur broodje haal (als ze er nog zijn) óf ik ga naar de visboer lopen. Er zitten ook veel fast food tentjes daar maar daar heb ik geen trek meer in.
Maar als je daar geen lunchpauze houdt moet men niet verwachten dat mensen je er naar gaan vragen of je wel gegeten hebt. Dat was op mijn vorige locaties wel anders.

In de bijbaantijd moest men ook zelf betalen voor hetgeen je wou eten en drinken. Alleen als je de avonddienst had en langer dan 4 uurtjes werkte mocht je op kosten van de zaak (tot ¤7,- in die tijd) wat uitkiezen in de winkel: hapje, drankje, toetje. Uiteraard bedelden de vulploegmedewerkers bij je dat je een deel van het toetje of hapje voor hun overliet zodat ze het na hun shift konden eten.
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 12:46:43 #134
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220688960
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 09:56 schreef Forumtijger het volgende:
Zelf heb ik eens meegemaakt dat de kantinejuffrouw alvast taart in de kantine had gezet voor een vergadering/bijeenkomst van klanten en leveranciers van ons, die na onze pauze in de kantine daarvoor bijeen zouden komen. Ze was om een of andere reden daarna even weg tijdens de pauze. Maar dus eerst onze pauze, waar iedereen blijkbaar bij zichzelf dacht die de kantine kwam binnenlopen: Ha, taart!
3× raden hoeveel taart er nog over was na onze pauze. Ik hoef uiteraard niet te vertellen hoe de directie van ons bedrijf reageerde toen ze daar achter kwamen. Ik heb nog nooit iemand met zo'n rood aangelopen hoofd gezien als toen onze directeur, die daarna stampvoetend en briesend van woede diverse mensen op het matje heeft geroepen, naar ik heb gehoord, en we hebben dit daarna nog wekenlang aan moeten horen...
Vind ik wel een goeien. Bij ons zijn dat helaas 2 aparte ruimtes :D
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220689184
quote:

[..]
daar over nadenken :').

Het is toch wel een soort next level onzekerheid om dit droevig te vinden.
Who cares als iemand zelf z'n lunch meeneemt.

Zelf vinden ze het (blijkbaar) niet droevig. Jij wel.

raar.
pi_220689598
Ik vind het sowieso eigenlijk wel even lekker om boterhammen te eten. Gewoon simpel met pindakaas. Bespaar ik daar flink wat geld door niet elke dag 10 euro uit te geven voor lunch.
  Forum Admin vrijdag 1 mei 2026 @ 14:53:22 #137
35723 crew  GGMM
pi_220689718
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 13:14 schreef koemleit het volgende:

[..]
daar over nadenken :').

Het is toch wel een soort next level onzekerheid om dit droevig te vinden.
Who cares als iemand zelf z'n lunch meeneemt.

Zelf vinden ze het (blijkbaar) niet droevig. Jij wel.

raar.
Ik vind dat zakje een droevig aanzicht. Niet de persoon zelf.
pi_220690137
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:53 schreef GGMM het volgende:

[..]
Ik vind dat zakje een droevig aanzicht. Niet de persoon zelf.
? dit snap ik niet.
Jij vindt een zakje/trommeltje een droevig aangezicht?

Dit is toch altijd terug te herleide naar de persoon die het meedraagt? Of vind je een broodtrommel in elke situatie een droevig aangezicht?
Verder heb je in dit topic een post of 5 gemaakt met hoe treurig jij de invulling van andermans lunchauze vindt.

Dit doet mij vermoedden dat jij toch wel op de "broodtrommelbrigade" neerkijkt. En dat jij jezelf hebt wijsgemaakt dat je boven hen staat.

Lekker doen, maar de mensen die gewoon hun zakje met bammetjes uitpakken op de plek waar het hun dunkt zonder te denken "ik zie er nu droevig uit hoor". Zijn niet de onzekere in dit verhaal.
  Forum Admin vrijdag 1 mei 2026 @ 15:31:24 #139
35723 crew  GGMM
pi_220690194
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:27 schreef koemleit het volgende:

[..]
? dit snap ik niet.
Jij vindt een zakje/trommeltje een droevig aangezicht?

Dit is toch altijd terug te herleide naar de persoon die het meedraagt? Of vind je een broodtrommel in elke situatie een droevig aangezicht?
Verder heb je in dit topic een post of 5 gemaakt met hoe treurig jij de invulling van andermans lunchauze vindt.

Dit doet mij vermoedden dat jij toch wel op de "broodtrommelbrigade" neerkijkt. En dat jij jezelf hebt wijsgemaakt dat je boven hen staat.

Lekker doen, maar de mensen die gewoon hun zakje met bammetjes uitpakken op de plek waar het hun dunkt zonder te denken "ik zie er nu droevig uit hoor". Zijn niet de onzekere in dit verhaal.
Volgens mij heb je het inderdaad niet goed begrepen.
quote:

Dit is wat ik eerder zei.
pi_220690312
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:31 schreef GGMM het volgende:

[..]
Volgens mij heb je het inderdaad niet goed begrepen.
[..]
Dit is wat ik eerder zei.
Dit is wat je eerder zei.

quote:
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:43 schreef GGMM het volgende:

[..]
Ik merk het
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:49 schreef GGMM het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 10:59 schreef GGMM het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 15:13 schreef GGMM het volgende:

[..]

En al deze quotes doen mij toch vermoedden dat jij behoorlijk met je image bezig bent en je zelf toch een kneusje voelt als je bammetjes mee zou nemen. "iedereen staart ook altijd naar je zakje" :')

Als je gewoon niet onzeker over je positie op je werk bent, dan boeit het je geen ene fuck of je 5 sterren eet of een zak krentebollen mee sjouwt. Ben je dat wel, dan denk je inderdaad dat mensen naar "je zakje staren".

Dat jij lekker ergens gaat lunchen, of uit de kantine haalt boeit niemand. Lekker zelf weten. Kan ik me goed voorstellen ook. Maar dat afgeven op mensen die een boterham meenemen. "iedereen staart altijd naar je zakje".
:').

Je zegt nota bene zelf dat je jezelf een pauper voelt als je eigen brood meeneemt. Dan vind je mensen die dat doen toch ook paupers? zonder reden, dat wel.
  Forum Admin vrijdag 1 mei 2026 @ 15:41:40 #141
35723 crew  GGMM
pi_220690327
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:39 schreef koemleit het volgende:

[..]
Dit is wat je eerder zei.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
En al deze quotes doen mij toch vermoedden dat jij behoorlijk met je image bezig bent en je zelf toch een kneusje voelt als je bammetjes mee zou nemen. "iedereen staart ook altijd naar je zakje" :')

Als je gewoon niet onzeker over je positie op je werk bent, dan boeit het je geen ene fuck of je 5 sterren eet of een zak krentebollen mee sjouwt. Ben je dat wel, dan denk je inderdaad dat mensen naar "je zakje staren".

Dat jij lekker ergens gaat lunchen, of uit de kantine haalt boeit niemand. Lekker zelf weten. Kan ik me goed voorstellen ook. Maar dat afgeven op mensen die een boterham meenemen. "iedereen staart altijd naar je zakje". :').
Iedereen staart naar dat zakje was een gebbetje :D Dat was cynisch omdat ik die opmerking niet snapte
En voor de rest heb je gelijk het gaat puur om mijzelf, ik oordeel daarmee niet over anderen dat is wat ik bedoel te zeggen. Ik kan dat prima los van elkaar zien.
pi_220691261
Ik werk al een tijd niet meer, maar in de tijd dat ik werkte nam ik graag brood in een trommel mee. Ik vond de mensen die de hele dag al binnen zaten en dan ook nog eens binnen in de kantine gingen zitten eten altijd wat vreemd, zelfs met regen (als het niet te hard ging) ging ik vaak nog wel even naar buiten.

En ja, het bespaart op jaarbasis toch al snel rond de 1500 euro, ik heb dat ook altijd serieus geld gevonden.
pi_220691494
quote:

Dat ik ooit verwent werd met een bedrijfskantine op het werk was ik erg blij dat ik geen brood meer mee hoefde te nemen. Daarvoor nam ik een stuk kaas en schaaf mee en haalde vers brood bij de bakker voor mn werk uit nog.

Dat alles geregeld was vond ik heerlijk maar het brood van Sodexo kon niet tippen aan dat van de bakker. Dus als je begint over klef brood dan heb ik een totaal andere ervaring met zelf mee nemen, dat was veel lekkerder maar inderdaad onhandiger.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_220692063
Ik ben met werk altijd heel sober. Thuis pak ik wel eens uit, maar niet op m'n werk.
pi_220693055
quote:

Ik haal altijd goed brood van de bakker. Dat haal ik uit de vriezer en zodra het ontdooit is smeer ik het en doe ik het in de koelkast voor de volgende dag. Dan stop ik het vaak op de zaak ook in de koelkast en haal ik het er een halfuurtje voordat ik ga eten uit zodat het niet koud is.

Is gewoon bijna net als vers. Een zweterig broodje uit de rugtas lijkt me ook niets :P
Conscience do cost.
  zondag 3 mei 2026 @ 04:57:53 #146
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220702017
fruit van werk gratis net als de koffie
neem een zakje nootjes of yoghurt mee van huis

helaas geen tosti apparaat meer
we hebben een restaurant maar geen bedrijfsrestaurant en de vrouw daar die heeft vaak een grote bek dus daar eet ik dan ook niet
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_220702150
Ik ga altijd naar het restaurant. De keuze is reuze, van diverse warme maaltijden, belegde broodjes,soep, saladebar, diverse kwark/zuivel, vers fruit etc. Maar meestal snij ik twee boterhammen en die beleg ik met drie eitjes en stel ik een salade samen. Op mijn eiwitshake na, neem ik nooit eten mee. Dat vind ik z'n gedoe en ons restaurant op kantoor is echt meer dan prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')