Dit.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:38 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik neem mijn eigen boterhammen mee
Denk toch dat heel veel mensen geen kantine tot hun beschikking hebben...quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:58 schreef GGMM het volgende:
Wii hebben gelukkig een bedrijfskantine. Ik vind zelf brood meenemen echt iets pauperigs hebben
Is bij mij vooral omdat mijn moeder het niet meer voor me kan smeren.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:58 schreef GGMM het volgende:
Wii hebben gelukkig een bedrijfskantine. Ik vind zelf brood meenemen echt iets pauperigs hebben
Gezellig. Net als thuis.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 10:25 schreef miss_sly het volgende:
Wij doen altijd boodschappen en halen vers brood, beleg en sap en lunchen dan met z'n allen (man of vier maar overigens) gezellig aan tafel, terwijl we ons brood smeren en opeten. Als er geen tijd is voor boodschappen, halen we belegde broodjes. Alles betaald door de werkgever.
quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:58 schreef GGMM het volgende:
Bruin fruitquote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:07 schreef SemperLibertas het volgende:
Het gros van mijn collega's neemt zijn zijn/haar lunch mee en dat is altijd van die extreem gezonde zelfgemaakte biologische zooi die alleen konijnen eten en dan bespreken ze ook met elkaar hoe ze het gemaakt hebben en ondertussen zit ik daar met een broodje kroket en dan voel ik die ogen op me gepriemd en ik weet dat ze een oordeel over me hebben omdat ik niet mee doen met die gezondheidsmanie en eerlijk gezegd boeit het me ook niet zo heel erg want ik zie mezelf totaal niet aan de vegaburger oid
Met je droevige broodtrommel of zakjequote:
Met je vieze kleffe boterham die de hele dag in zo'n boterhamzakje heeft gezeten.quote:
Had ik een keer doorgegeven als dieetwens voor een studiedag, komt er zo'n miep naar me toe: "wil je dan kiwi's voor de lunch, of zo?"quote:
Het is in de meeste andere ons omringende landen en zelfs veel armere landen verder weg de normaalste zaak van de wereld dat de werkgever de lunch regelt. Van uitgebreid en warm naar eenvoudig en koude lunch, maar het wordt geregeld. Zelfs de slavendrijvers in Dubai e.a. geven de arme sloebers eten omdat ze anders niks uitvoeren.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:58 schreef GGMM het volgende:
Dat is geen oordeel, dat is jaloezie omdat ze ook liever een broodje kroket hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:07 schreef SemperLibertas het volgende:
Het gros van mijn collega's neemt zijn zijn/haar lunch mee en dat is altijd van die extreem gezonde zelfgemaakte biologische zooi die alleen konijnen eten en dan bespreken ze ook met elkaar hoe ze het gemaakt hebben en ondertussen zit ik daar met een broodje kroket en dan voel ik die ogen op me gepriemd en ik weet dat ze een oordeel over me hebben omdat ik niet mee doen met die gezondheidsmanie en eerlijk gezegd boeit het me ook niet zo heel erg want ik zie mezelf totaal niet aan de vegaburger oid
Ik vind het heerlijk die Nederlandse soberheid. Doe mij maar een broodje kaas. Als ik vrij ben dan maak ik wel een lekkere lunch voor mezelf, maar niet als ik moet werken.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 22:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is in de meeste andere ons omringende landen en zelfs veel armere landen verder weg de normaalste zaak van de wereld dat de werkgever de lunch regelt. Van uitgebreid en warm naar eenvoudig en koude lunch, maar het wordt geregeld. Zelfs de slavendrijvers in Dubai e.a. geven de arme sloebers eten omdat ze anders niks uitvoeren.
Maar hier in Nl staan we ‘s avonds of s’ochtends een saaie boterham met kaas te smeren of halen voor ¤5,50 een uitgedraaide broodje kaas bij de Shell onderweg.
Waardeloos in Nl, behalve bij wat overheidsorganisatie of bedrijven met een (te betalen) kantine.
Verder is de pauze nergens zo kort als in Nl omdat we voor 18:00 wel weer aan een bord gekookte aardappelen moeten zitten he?
Waarom pauperig?quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:58 schreef GGMM het volgende:
Voor 100k+ op de loonlijst staan en je eigen bammetjes meenemen is zo ongeveer de definitie van een pauper zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2026 07:29 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Waarom pauperig?
Ik werk in een groep met dertig academici die allemaal voor 100k+ op de loonlijst staan. En die nemen allemaal gewoon hun eigen brood mee.
Een kniepertquote:Op woensdag 25 maart 2026 07:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor 100k+ op de loonlijst staan en je eigen bammetjes meenemen is zo ongeveer de definitie van een pauper zijn.
Ik vind eten op werk altijd gewoon een noodzakelijk kwaad, mag van mij gewoon een broodje zijn. In m'n eigen tijd geniet ik veel meer van eten.quote:Op woensdag 25 maart 2026 07:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor 100k+ op de loonlijst staan en je eigen bammetjes meenemen is zo ongeveer de definitie van een pauper zijn.
Precies dit. Heb ik ook het liefste.quote:Op woensdag 25 maart 2026 08:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kan mijn werk(tijden) zelf indelen wat meestal inhoudt dat ik op kantoordagen tussendoor met collega's klets en mijn brood aan mijn bureau opeet.
Half uur eerder naar huis werkt prima voor mij.
Oke dan zal ik wel pauper zijnquote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:58 schreef GGMM het volgende:
Kennelijk ben je al lang niet meer bij de horeca (of een standaard broodjeszaak geweest)quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:03 schreef dikkedaniel het volgende:
Bij ons zijn er gewoon horecaprijzen in de bedrijfskantine. Luxe broodjes voor rond de 4 euro en soepjes voor 2 euro. Meestal neem ik brood mee (om tosti van te maken vaak) of restjes van de vorige avond. Overigens kom ik hooguit 1x in de week naar kantoor dus het boeit me ook niet zoveel.
Ik sla de pauze ook over. Ik eet dan wel wat en doe even geen werk.quote:Op woensdag 25 maart 2026 08:14 schreef Marsenal het volgende:
Dealtje gesloten met de brasserie hiernaast, 10 euro per broodje, geef alleen maar door of ik vis, vlees of vegetarisch wil eten. Gisteren had ik geroosterd brood met coppa di parma, mozzarella en rucola, klein beetje truffelmayo, dat was goed te eten. We bestellen steeds 10 broodjes tegelijk en halen dat een uurtje later op.
Meestal drink ik er Big Toms Tomatensap bij.
Soms lunch ik niet, ik vind pauze soms ook een beetje zonde van m'n tijd.
Absoluut niet pauper. Gewoon slim.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:13 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Oke dan zal ik wel pauper zijn.
Meestal neem ik zelf brood mee, dat is handig tijdens de wandeling, maar haal ook regelmatig een broodje 'gezond' met een flinke klodder mayonaise uit de kantine.
Ja ik moet altijd even wandelen, altijd lopen er wel gezellige collega's mee.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Absoluut niet pauper. Gewoon slim.![]()
Brood is heel convenient ja. Zeker als je ook lekker even wil wandelen.
Ik doe bijv nog wel eens een wrap ofzo thuis maken. Kun je ook van alles op kwijt en kost vaak een fractie van de prijzen in de kantine.
Mijn man vindt een paar boterhammen ook vaak wel prima, mee naar de zaak. Ook al bied ik van alles aan om mee te nemen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:51 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ja ik moet altijd even wandelen, altijd lopen er wel gezellige collega's mee.
Mijn vrouw maakt smorgens ook van alles voor haar lunch, van salades tot zelfgemaakte soep, ik heb daar geen geduld voor.
Jiskefet hoppa zo in de prullenbak.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn man vindt een paar boterhammen ook vaak wel prima, mee naar de zaak. Ook al bied ik van alles aan om mee te nemen.
Misschien zijn mannen ook gewoon niet zo moeilijk.![]()
Een bakje gesneden fruit voor achter zijn bureau, dat neemt ie dan wel extra mee. In plaats van een losse appel.
Maar hele maaltijden en soepen?
quote:Op woensdag 25 maart 2026 20:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jiskefet hoppa zo in de prullenbak.
Wat kost zoiets?quote:Op woensdag 25 maart 2026 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
Vaak bij de Jumbo zo'n voorverpakt broodje met zalm, gezond, carpaccio.
4,50 tot 5,50 de vers belegde. 3,50 de fabrieks geprepareerde broodjes.quote:
En dat is genoeg voor de dag, zeg maar?quote:Op woensdag 25 maart 2026 22:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
4,50 tot 5,50 de vers belegde. 3,50 de fabrieks geprepareerde broodjes.
Sochtends een banaan, smiddags broodje dus, en als ik thuiswerk op woensdag kibbeling, andere dragen brood plus noodle soup. Soms een saucijzenbroodje. Beetje afwisselen he.quote:Op woensdag 25 maart 2026 22:55 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat is genoeg voor de dag, zeg maar?
Dus tussen de 4 en de 5 euro voor een lunch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
quote:Op woensdag 25 maart 2026 22:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sochtends een banaan, smiddags broodje dus, en als ik thuiswerk op woensdag kibbeling, andere dragen brood plus noodle soup. Soms een saucijzenbroodje. Beetje afwisselen he.
Tussen de middag altijd een appel als ik loop.Ja, dat las ik. Nou..zolang het betaald thuis is, geen klagen! Hopelijk geniet je er ook wel van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
Er is niks zoeters dan dat!quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, dat las ik. Nou..zolang het betaald thuis is, geen klagen! Hopelijk geniet je er ook wel van.
Ik eet niet zo heel veel brood.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er is niks zoeters dan dat!
Maar jij bent dus ook niet zo van het broodje kas dus..
Van alleen een broodje word je futloos. Onvoorstelbaar hoe mensen het daar op kunnen volhouden.
Omdat ik het lekker vind.quote:Op donderdag 26 maart 2026 08:53 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom zou je dat ook doen
het is lunch, geen diner
Dus pauperig zijn of niet is afhankelijk van de grootte van je werkgever?quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:58 schreef GGMM het volgende:
Ik merk hetquote:Op donderdag 26 maart 2026 09:40 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dus pauperig zijn of niet is afhankelijk van de grootte van je werkgever?![]()
Mijn kantoor staat trouwens in mijn achtertuin, dus ik eet altijd lunch thuis. Als ik bij klanten ben, dan hebben die meestal een kantine/lunchmogelijkheid of ze halen/organiseren wat voor mij. Dus ik vind je opmerking niet belachelijk omdat ik mij aangesproken voel.
Onzekerheid is een bitch hè.quote:Op donderdag 26 maart 2026 09:43 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik merk het
Maar zo'n gevoel krijg ik erbij als ik m'n eigen droevige zakje brood mee moet nemen. Als het niet mogelijk is is het niet mogelijk.
Maar dan nog vind ik het kut.
Ja denk dat dat het is idd.quote:
Niemand staart als je het in een paw patrol lunchtrommetje meeneemt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 09:49 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja denk dat dat het is idd.
Iedereen staart ook altijd naar dat zakje
Whihihihiquote:Op donderdag 26 maart 2026 09:50 schreef Questular het volgende:
[..]
Niemand staart als je het in een paw patrol lunchtrommetje meeneemt.
Ik werkte een tijdje ergens waar ze maar 1 pauze per dag hadden. Dat was dan gelijk een heel uur om te lunchen. Waarbij de afspraak was dat er niet over werk gepraat mocht worden tijdens de lunch en de telefoons moesten op je bureau blijven. Maar het waren echt onwijs saaie mensen. Dus meestal had iedereen na een kwartiertje het eten wel op en dan zat je nog 3 kwartier een beetje voor je uit te staren. Was echt vreselijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 14:34 schreef Farenji het volgende:
Ik vond gezamelijke lunches op kantoor altijd wel gezellig. Bij mijn laatste baan was er een ongeschreven regel dat er niet over werk gepraat mocht worden aan de lunchtafel, dat werkte prima. Heb ook wel bij bedrijven gewerkt waar men gewoon een meegebrachte boterham achter de computer snel naar binnen knaagde, dat is toch wel armoe hoor.
Een uur lunchpauze is bij mij echt een grote reden om een baan niet aan te nemen. Wtf moet je doen in dat uur joh. Dan ben je er ook helemaal uit.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:43 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik werkte een tijdje ergens waar ze maar 1 pauze per dag hadden. Dat was dan gelijk een heel uur om te lunchen. Waarbij de afspraak was dat er niet over werk gepraat mocht worden tijdens de lunch en de telefoons moesten op je bureau blijven. Maar het waren echt onwijs saaie mensen. Dus meestal had iedereen na een kwartiertje het eten wel op en dan zat je nog 3 kwartier een beetje voor je uit te staren. Was echt vreselijk.
Ik werkte ooit ergens waar de fulltime werkweek 38 uur ipv 40 uur was, maar dat kwam gewoon omdat de lunch 50 minuten duurde dus je zat er alsnog van 8:30 tot 17:00.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een uur lunchpauze is bij mij echt een grote reden om een baan niet aan te nemen. Wtf moet je doen in dat uur joh. Dan ben je er ook helemaal uit.
Het liefst werk ik gewoon de hele dag door. Achter je bureau koffie drinken en even wat dingen checken is voor mij ook pauze. Tussen de middag snel eten en dan op tijd naar huis.
Ik eet vrijwel altijd in de Kantine... Ze hebben een aantal menu's: Vegetarisch, Aziatisch/Wok, Vlees/Vis, pasta en een wisselend menu-van-de-dag (is met regelmaat gebaseerd op een thema of een bepaald land, vorige week was Belgie het themaland en toen hadden ze Waterzooiquote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:30 schreef Forumtijger het volgende:
Maar hoe ziet jouw eetpatroon er eigenlijk uit? Neem je je eigen boterhammen mee, neem je iets uit de kantine, als ze die tenminste hebben op je werk?
Dat ligt eraan hoe dik je je boterhammen afsnijdtquote:Op dinsdag 24 maart 2026 10:22 schreef Caland het volgende:
Die ene kantoordag in de week is het meestal gezamenlijk lunchen, ramen of Surinaams.
Boterhammen meenemen is een beetje not dun.
Dit, ja, dan maar pauper. Je bent ook gewoon oliedom als je dit per week uit zou geven aan iets wat een noodzakelijk kwaad is en je dus deels voor saus aan het werk bent.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:37 schreef capricia het volgende:
Ik vind het ook niet echt goedkoop zeg maar. Denk dat als ik daar vijf dagen ook lunch zou kopen (al ga ik niet vijf dagen naar kantoor), ik minimaal 25 a 30 euro in de week kwijt zou zijn.
Heb je geen koelkast op de zaak die je kunt gebruiken?quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:52 schreef GGMM het volgende:
Het is niet zo zeer dat ik je pauper vind als je geen geld uitgeeft in de kantine. Dat goedkope kleffe gore brood dat de hele ochtend in m'n warme zakje/trommel ligt te broeden maakt gewoon dat ik het gevoel heb dat ik als een zwerver eet. Je kan doen alsof het niet zo is, maar je proeft het er altijd aan af.
En ik wil gewoon lekker van mijn lunch kunnen genieten
Niet echt. Die ligt altijd vol met gore troep die mensen vergeten eruit te halen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je geen koelkast op de zaak die je kunt gebruiken?
Oh dat is jammer. Dat het zo goor is dat je je eigen bakje er niet eens in durft te zetten. Bah.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:56 schreef GGMM het volgende:
[..]
Niet echt. Die ligt altijd vol met gore troep die mensen vergeten eruit te halen.
Daar stop ik mijn eten niet in.
je kan het initiatief nemen om hem schoon te maken en schema te maken zodat hij schoon blijft?quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:56 schreef GGMM het volgende:
[..]
Niet echt. Die ligt altijd vol met gore troep die mensen vergeten eruit te halen.
Daar stop ik mijn eten niet in.
Jezelf superieur achten omdat je voor 10 euro lunch haalt in een bedrijfskantinequote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:58 schreef GGMM het volgende:
Meestal betaal ik tussen de 4 en 6 euroquote:Op zondag 19 april 2026 10:48 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Jezelf superieur achten omdat je voor 10 euro lunch haalt in een bedrijfskantine
Had hij 12 jaar lang een andere baas of niet? Anders hield hij het iig wel lang vol.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 16:53 schreef Irritatie100 het volgende:
Wij hebben hier alleen een uitgebreide keuken, maar daar kan je alleen zelf koken en niets kopen. Zelf neem ik boterhammen en beleg mee. Die gaan direct in de koelkast en smeer ik zelf tijdens de lunch, dus ondanks dat ik het zelf vanaf huis mee neem geen situaties met gore zakjes en klef geworden broodjes enzo. Voorheen ging ik bijna altijd ergens iets halen (genoeg keuze hier in de omgeving) of ging ik in de pauze naar de supermarkt, maar nu ben ik bezig met afvallen dus doe ik dat niet meer.
We hebben overigens wel gratis fruit, daar maak ik wel vaak gebruik van.
Een vorige werkgever van me zat in de cateringbusiness, daar had je op kantoor een hele professionele keuken met 2 fulltime medewerkersElke dag een gigantisch uitgebreid lunchbuffet, vaak kwamen ook leverancier langs om nieuwe producten te pitchen, er stond onbeperkt fris, bier en wijn en dat was allemaal geheel gratis. Dat was wel ideaal.
Beste kantineverhaal is bij weer een andere werkgever. Daar was een collega die 12,5 jaar in dienst was. Je kreeg daar dan een budget om met je team iets te gaan doen. Deze beste man had voor dat budget een stripper ingehuurd die tijdens lunchtijd in de kantine een showtje weggaf. Vervolgens ging hij een speech houden over wat een kutbedrijf het wel niet was en wat voor een lul z'n baas wel niet was
Het meest luxe wat ik gehoord heb iigquote:Op donderdag 26 maart 2026 14:12 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik eet vrijwel altijd in de Kantine... Ze hebben een aantal menu's: Vegetarisch, Aziatisch/Wok, Vlees/Vis, pasta en een wisselend menu-van-de-dag (is met regelmaat gebaseerd op een thema of een bepaald land, vorige week was Belgie het themaland en toen hadden ze Waterzooi).
Daarnaast ook een salade- en fruit-bar, Soepen en desserts, ik moet bekennen dat ik bijna altijd een fruitschaaltje en een extra dessert neem.
Verder een glas water (dat is gratis), ze hebben ook drank, zelfs halve flesjes wijn en bier, maar ik heb eigenlijk nog nooit iemand dat zien nemen.
Kosten zijn ongeveer 6-8 euro ( voor een maaltijd, dessert en een schaaltje fruit)... Ik betaal dat meestal met een kaart waar mn werkgever 200 euro per maand direkt op stort en je specifiek eten kunt betalen, daarover wordt dan geen inkomstenbelasting geheven (je kunt daarmee ook bij veel andere restaurants en zelfs supermarkten betalen, maar dat is wel wat duurder dan in de kantine)
Hier zou ik graag solliciterenquote:Op donderdag 26 maart 2026 14:12 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik eet vrijwel altijd in de Kantine... Ze hebben een aantal menu's: Vegetarisch, Aziatisch/Wok, Vlees/Vis, pasta en een wisselend menu-van-de-dag (is met regelmaat gebaseerd op een thema of een bepaald land, vorige week was Belgie het themaland en toen hadden ze Waterzooi).
Daarnaast ook een salade- en fruit-bar, Soepen en desserts, ik moet bekennen dat ik bijna altijd een fruitschaaltje en een extra dessert neem.
Verder een glas water (dat is gratis), ze hebben ook drank, zelfs halve flesjes wijn en bier, maar ik heb eigenlijk nog nooit iemand dat zien nemen.
Kosten zijn ongeveer 6-8 euro ( voor een maaltijd, dessert en een schaaltje fruit)... Ik betaal dat meestal met een kaart waar mn werkgever 200 euro per maand direkt op stort en je specifiek eten kunt betalen, daarover wordt dan geen inkomstenbelasting geheven (je kunt daarmee ook bij veel andere restaurants en zelfs supermarkten betalen, maar dat is wel wat duurder dan in de kantine)
Waarom koop je vies brood dan? Alsof je brood binnen een 3-4 uur van heerlijk vers in ranzig verandertquote:Op zondag 19 april 2026 10:59 schreef GGMM het volgende:
[..]
Meestal betaal ik tussen de 4 en 6 euro
En je draait het om. Ik voel me niet superieur als in in de kantine eet, ik voel me een pauper als ik m'n eigen vieze brood meeneem.
Je proeft het er toch altijd aan af.quote:Op zondag 19 april 2026 15:11 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Waarom koop je vies brood dan? Alsof je brood binnen een 3-4 uur van heerlijk vers in ranzig verandert
Ik ga toch niet de hele tijd m'n beleg heen en weer slepen? Gewoon eens in de zoveel tijd een nieuwe lading meenemen en permanent in de koelkast op werk laten liggen. Dan heb je lekker en vers brood met beleg op exact dezelfde manier als thuis.quote:Op zondag 19 april 2026 15:13 schreef GGMM het volgende:
[..]
Je proeft het er toch altijd aan af.
Al is het maar omdat je beleg de hele dag op je brood ligt.
Ja of je moet het daar smeren en je half lege potje beleg weer mee naar huis nemen, maar dat maakt het niet minder treurig/pauper natuurlijk (integendeel)
Nee, doe mij maar lunch in de kantine
Omdat ik gewoon een witte boterham met runderrookvlees wil en geen extra bruin brood met pitten en vaag hummus smeersel.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:58 schreef GGMM het volgende:
Wit brood is voor kinderen.quote:Op zondag 19 april 2026 17:05 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Omdat ik gewoon een witte boterham met runderrookvlees wil en geen extra bruin brood met pitten en vaag hummus smeersel.
Ik vind volkorenbrood heerlijk!quote:Op zondag 19 april 2026 17:12 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dan kwel jij jezelf toch lekker door volkorenbrood te eten, grote jongen.
Jezusquote:Op zondag 19 april 2026 18:24 schreef sigme het volgende:
Vorige week voor het eerst in eeuwen weer eens iets gegeten van het bedrijfsrestaurant. Even narekenen toen aan tafel leerde dat het ongeveer 10 jaar geleden moest zijn dat ik er de vorige keer meeging patat eten. Die wordt geloof ik alleen op vrijdag geserveerd, of in elk geval is dat een vrijdagding.
Ik neem normaal gesproken een bakje huisgemaakte yoghurt & fruit mee, en twee gekookte eieren. Dat eet ik dan wel bij voorkeur op in het bedrijfsrestaurant, ruim voor lunchtijd zodat ik rustig in m'n eentje kan zitten. In de kantine eten met collega's doe ik maar eens per tien jaar als het aan mij ligt.
Oh ja, dat had ik bij een vorige werkgever, daar aten we met z'n allen tussen de middag; broodjes smeren. Kwam er een nieuwe en die wou bidden. Nou prima. Maar die wou dus dat de anderen aan de tafel dan ook een minuutje stilte in acht namen.quote:
Wat is dat voor Auschwitzdieet?quote:Op zondag 19 april 2026 18:24 schreef sigme het volgende:
Ik neem normaal gesproken een bakje huisgemaakte yoghurt & fruit mee, en twee gekookte eieren.
Nee joh, peace of mind. Ik moet al samenwerken met mensen aan wie ik een hekel heb, dan wil ik ook wel even gewoon rustig eten i.p.v. constant geroddel of gezeik op alles en nog wat, dingen uit je leven die me toch niet interesseren, want dat doen mensen aan de lopende band.quote:Op zondag 19 april 2026 23:25 schreef Jeroboam het volgende:
Overigens mensen die het ongezellig vinden om samen met collega's iets te doen tijdens de lunch (in de kantine/of buiten een rondje lopen) zijn wel sociaal gemankeerd hoor
Dat is ook een manier om langzaam richting afschaffing te gaan.quote:Op maandag 20 april 2026 10:13 schreef -Sigaartje het volgende:
Sinds onze kantine alleen nog maar groente, fruit en fruitshakes serveert, neem ik gewoon weer mijn eigen brood mee. De kantine is veganistisch geworden, dus zelfs geen kaas meer. Ook de borrels zijn veganistisch en alcoholvrij geworden. Gevolg: veel lege tafeltjes.
Of ze willen niet uit de toon vallen bij hun collega's, zelfs al willen ze stiekem liever iets luxers.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:58 schreef GGMM het volgende:
Vind ik ook ja.quote:Op zondag 19 april 2026 23:25 schreef Jeroboam het volgende:
Overigens mensen die het ongezellig vinden om samen met collega's iets te doen tijdens de lunch (in de kantine/of buiten een rondje lopen) zijn wel sociaal gemankeerd hoor
Ik haal soms met een collega een broodje buiten de deur bij de Surinamer.quote:Op woensdag 22 april 2026 14:40 schreef ViaVertex het volgende:
Wij gaan meestal in een lunchtentje zitten, de 2x per week dat we op kantoor zijn met het team. Kantoor is midden in de stad dus veel keuze. Maar 5x per week zou ik dat niet doen, dan wordt het een te dure grap.
Waarom?quote:Op zondag 19 april 2026 23:25 schreef Jeroboam het volgende:
Meestal kook ik extra en dat gaat dan de volgende dag mee naar kantoor. Daar heeft iedere verdieping een kleine keuken.quote:Neem je je eigen boterhammen mee, neem je iets uit de kantine, als ze die tenminste hebben op je werk? En moet je daarvoor betalen, of is dat gratis? Of haal je regelmatig iets bij de nabijgelegen McDonald's, de visboer of het plaatselijke tankstation?
Nee, eigenlijk nietquote:Op donderdag 23 april 2026 11:42 schreef capricia het volgende:
Worden mensen dat altijd maar brood niet eens zat?
Oh ik ben ook zo lekker niet sociaalquote:Op zondag 19 april 2026 18:24 schreef sigme het volgende:
Vorige week voor het eerst in eeuwen weer eens iets gegeten van het bedrijfsrestaurant. Even narekenen toen aan tafel leerde dat het ongeveer 10 jaar geleden moest zijn dat ik er de vorige keer meeging patat eten. Die wordt geloof ik alleen op vrijdag geserveerd, of in elk geval is dat een vrijdagding.
Ik neem normaal gesproken een bakje huisgemaakte yoghurt & fruit mee, en twee gekookte eieren. Dat eet ik dan wel bij voorkeur op in het bedrijfsrestaurant, ruim voor lunchtijd zodat ik rustig in m'n eentje kan zitten. In de kantine eten met collega's doe ik maar eens per tien jaar als het aan mij ligt.
Ik vond het juist leuk contact te hebben met collega's van andere afdelingen. En dan bij voorkeur niet over werk praten.quote:Op donderdag 23 april 2026 11:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh ik ben ook zo lekker niet sociaalPauzes zijn voor mijn rust, niet om te socializen met collega's.
Wij hebben al best wel de gelegenheid om tijdens werk ook over andere niet werkgerelateerde dingen te praten, dus ik vind het wel prima zoquote:Op donderdag 23 april 2026 21:24 schreef 215 het volgende:
[..]
Ik vond het juist leuk contact te hebben met collega's van andere afdelingen. En dan bij voorkeur niet over werk praten.
Ik nam ook altijd boterhammen mee. Die at ik dan op als ik ergens alleen was. Want zodra men in de kantoortuin iets van eten of drinken tevoorschijn haalde ging iedereen kijken en complimenten geven dat je bijna je eten en drinken ging delen. Een keer moest ik iets uitpakken (geen eten of drinken) en vanaf de andere kant van de kantoortuin kwam toen iemand kijken. Ik vroeg hem wat hem naar mijn bureau bracht: "Oh, niets, ik dacht dat je wat te eten had omdat ik gekraak hoorde".quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:30 schreef Forumtijger het volgende:
Iedereen die werkt heeft uiteraard ook recht op pauze. Dan is het gebruikelijk om dan ook iets te eten. Maar hoe ziet jouw eetpatroon er eigenlijk uit? Neem je je eigen boterhammen mee, neem je iets uit de kantine, als ze die tenminste hebben op je werk? En moet je daarvoor betalen, of is dat gratis? Of haal je regelmatig iets bij de nabijgelegen McDonald's, de visboer of het plaatselijke tankstation?
Uiteraard ben ik ook benieuwd naar bijzonderheden die je mee hebt gemaakt met de kantinejuffrouw, ,zoals ruzies, grappen die je met haar hebt uitgehaald, of zelfs misschien romances, etc..
Zelf neem ik eigenlijk meestal zelf boterhammen mee, of ik neem ik en toe een soepje uit de kantine. Niets bijzonders dus eigenlijk...
Vind ik wel een goeien. Bij ons zijn dat helaas 2 aparte ruimtesquote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:56 schreef Forumtijger het volgende:
Zelf heb ik eens meegemaakt dat de kantinejuffrouw alvast taart in de kantine had gezet voor een vergadering/bijeenkomst van klanten en leveranciers van ons, die na onze pauze in de kantine daarvoor bijeen zouden komen. Ze was om een of andere reden daarna even weg tijdens de pauze. Maar dus eerst onze pauze, waar iedereen blijkbaar bij zichzelf dacht die de kantine kwam binnenlopen: Ha, taart!
3× raden hoeveel taart er nog over was na onze pauze. Ik hoef uiteraard niet te vertellen hoe de directie van ons bedrijf reageerde toen ze daar achter kwamen. Ik heb nog nooit iemand met zo'n rood aangelopen hoofd gezien als toen onze directeur, die daarna stampvoetend en briesend van woede diverse mensen op het matje heeft geroepen, naar ik heb gehoord, en we hebben dit daarna nog wekenlang aan moeten horen...
daar over nadenkenquote:
Ik vind dat zakje een droevig aanzicht. Niet de persoon zelf.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:14 schreef koemleit het volgende:
[..]
daar over nadenken.
Het is toch wel een soort next level onzekerheid om dit droevig te vinden.
Who cares als iemand zelf z'n lunch meeneemt.
Zelf vinden ze het (blijkbaar) niet droevig. Jij wel.
raar.
? dit snap ik niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:53 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik vind dat zakje een droevig aanzicht. Niet de persoon zelf.
Volgens mij heb je het inderdaad niet goed begrepen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
? dit snap ik niet.
Jij vindt een zakje/trommeltje een droevig aangezicht?
Dit is toch altijd terug te herleide naar de persoon die het meedraagt? Of vind je een broodtrommel in elke situatie een droevig aangezicht?
Verder heb je in dit topic een post of 5 gemaakt met hoe treurig jij de invulling van andermans lunchauze vindt.
Dit doet mij vermoedden dat jij toch wel op de "broodtrommelbrigade" neerkijkt. En dat jij jezelf hebt wijsgemaakt dat je boven hen staat.
Lekker doen, maar de mensen die gewoon hun zakje met bammetjes uitpakken op de plek waar het hun dunkt zonder te denken "ik zie er nu droevig uit hoor". Zijn niet de onzekere in dit verhaal.
Dit is wat ik eerder zei.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:52 schreef GGMM het volgende:
Het is niet zo zeer dat ik je pauper vind als je geen geld uitgeeft in de kantine. Dat goedkope kleffe gore brood dat de hele ochtend in m'n warme zakje/trommel ligt te broeden maakt gewoon dat ik het gevoel heb dat ik als een zwerver eet. Je kan doen alsof het niet zo is, maar je proeft het er altijd aan af.
Dit is wat je eerder zei.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:31 schreef GGMM het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het inderdaad niet goed begrepen.
[..]
Dit is wat ik eerder zei.
quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:58 schreef GGMM het volgende:
quote:
quote:Op donderdag 26 maart 2026 09:43 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik merk het
Maar zo'n gevoel krijg ik erbij als ik m'n eigen droevige zakje brood mee moet nemen. Als het niet mogelijk is is het niet mogelijk.
Maar dan nog vind ik het kut.
quote:Op donderdag 26 maart 2026 09:49 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja denk dat dat het is idd.
Iedereen staart ook altijd naar dat zakje
quote:Op zondag 19 april 2026 10:59 schreef GGMM het volgende:
[..]
Meestal betaal ik tussen de 4 en 6 euro
En je draait het om. Ik voel me niet superieur als in in de kantine eet, ik voel me een pauper als ik m'n eigen vieze brood meeneem.
En al deze quotes doen mij toch vermoedden dat jij behoorlijk met je image bezig bent en je zelf toch een kneusje voelt als je bammetjes mee zou nemen. "iedereen staart ook altijd naar je zakje"quote:Op zondag 19 april 2026 15:13 schreef GGMM het volgende:
[..]
Je proeft het er toch altijd aan af.
Al is het maar omdat je beleg de hele dag op je brood ligt.
Ja of je moet het daar smeren en je half lege potje beleg weer mee naar huis nemen, maar dat maakt het niet minder treurig/pauper natuurlijk (integendeel)
Nee, doe mij maar lunch in de kantine
Iedereen staart naar dat zakje was een gebbetjequote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:39 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dit is wat je eerder zei.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
En al deze quotes doen mij toch vermoedden dat jij behoorlijk met je image bezig bent en je zelf toch een kneusje voelt als je bammetjes mee zou nemen. "iedereen staart ook altijd naar je zakje"
Als je gewoon niet onzeker over je positie op je werk bent, dan boeit het je geen ene fuck of je 5 sterren eet of een zak krentebollen mee sjouwt. Ben je dat wel, dan denk je inderdaad dat mensen naar "je zakje staren".
Dat jij lekker ergens gaat lunchen, of uit de kantine haalt boeit niemand. Lekker zelf weten. Kan ik me goed voorstellen ook. Maar dat afgeven op mensen die een boterham meenemen. "iedereen staart altijd naar je zakje"..
Dat ik ooit verwent werd met een bedrijfskantine op het werk was ik erg blij dat ik geen brood meer mee hoefde te nemen. Daarvoor nam ik een stuk kaas en schaaf mee en haalde vers brood bij de bakker voor mn werk uit nog.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:52 schreef GGMM het volgende:
Ik haal altijd goed brood van de bakker. Dat haal ik uit de vriezer en zodra het ontdooit is smeer ik het en doe ik het in de koelkast voor de volgende dag. Dan stop ik het vaak op de zaak ook in de koelkast en haal ik het er een halfuurtje voordat ik ga eten uit zodat het niet koud is.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:52 schreef GGMM het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |