Dit.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:38 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik neem mijn eigen boterhammen mee
Denk toch dat heel veel mensen geen kantine tot hun beschikking hebben...quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:58 schreef GGMM het volgende:
Wii hebben gelukkig een bedrijfskantine. Ik vind zelf brood meenemen echt iets pauperigs hebben
Is bij mij vooral omdat mijn moeder het niet meer voor me kan smeren.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:58 schreef GGMM het volgende:
Wii hebben gelukkig een bedrijfskantine. Ik vind zelf brood meenemen echt iets pauperigs hebben
Gezellig. Net als thuis.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 10:25 schreef miss_sly het volgende:
Wij doen altijd boodschappen en halen vers brood, beleg en sap en lunchen dan met z'n allen (man of vier maar overigens) gezellig aan tafel, terwijl we ons brood smeren en opeten. Als er geen tijd is voor boodschappen, halen we belegde broodjes. Alles betaald door de werkgever.
quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:58 schreef GGMM het volgende:
Bruin fruitquote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:07 schreef SemperLibertas het volgende:
Het gros van mijn collega's neemt zijn zijn/haar lunch mee en dat is altijd van die extreem gezonde zelfgemaakte biologische zooi die alleen konijnen eten en dan bespreken ze ook met elkaar hoe ze het gemaakt hebben en ondertussen zit ik daar met een broodje kroket en dan voel ik die ogen op me gepriemd en ik weet dat ze een oordeel over me hebben omdat ik niet mee doen met die gezondheidsmanie en eerlijk gezegd boeit het me ook niet zo heel erg want ik zie mezelf totaal niet aan de vegaburger oid
Met je droevige broodtrommel of zakjequote:
Met je vieze kleffe boterham die de hele dag in zo'n boterhamzakje heeft gezeten.quote:
Had ik een keer doorgegeven als dieetwens voor een studiedag, komt er zo'n miep naar me toe: "wil je dan kiwi's voor de lunch, of zo?"quote:
Het is in de meeste andere ons omringende landen en zelfs veel armere landen verder weg de normaalste zaak van de wereld dat de werkgever de lunch regelt. Van uitgebreid en warm naar eenvoudig en koude lunch, maar het wordt geregeld. Zelfs de slavendrijvers in Dubai e.a. geven de arme sloebers eten omdat ze anders niks uitvoeren.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:58 schreef GGMM het volgende:
Dat is geen oordeel, dat is jaloezie omdat ze ook liever een broodje kroket hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:07 schreef SemperLibertas het volgende:
Het gros van mijn collega's neemt zijn zijn/haar lunch mee en dat is altijd van die extreem gezonde zelfgemaakte biologische zooi die alleen konijnen eten en dan bespreken ze ook met elkaar hoe ze het gemaakt hebben en ondertussen zit ik daar met een broodje kroket en dan voel ik die ogen op me gepriemd en ik weet dat ze een oordeel over me hebben omdat ik niet mee doen met die gezondheidsmanie en eerlijk gezegd boeit het me ook niet zo heel erg want ik zie mezelf totaal niet aan de vegaburger oid
Ik vind het heerlijk die Nederlandse soberheid. Doe mij maar een broodje kaas. Als ik vrij ben dan maak ik wel een lekkere lunch voor mezelf, maar niet als ik moet werken.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 22:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is in de meeste andere ons omringende landen en zelfs veel armere landen verder weg de normaalste zaak van de wereld dat de werkgever de lunch regelt. Van uitgebreid en warm naar eenvoudig en koude lunch, maar het wordt geregeld. Zelfs de slavendrijvers in Dubai e.a. geven de arme sloebers eten omdat ze anders niks uitvoeren.
Maar hier in Nl staan we ‘s avonds of s’ochtends een saaie boterham met kaas te smeren of halen voor ¤5,50 een uitgedraaide broodje kaas bij de Shell onderweg.
Waardeloos in Nl, behalve bij wat overheidsorganisatie of bedrijven met een (te betalen) kantine.
Verder is de pauze nergens zo kort als in Nl omdat we voor 18:00 wel weer aan een bord gekookte aardappelen moeten zitten he?
Waarom pauperig?quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:58 schreef GGMM het volgende:
Voor 100k+ op de loonlijst staan en je eigen bammetjes meenemen is zo ongeveer de definitie van een pauper zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2026 07:29 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Waarom pauperig?
Ik werk in een groep met dertig academici die allemaal voor 100k+ op de loonlijst staan. En die nemen allemaal gewoon hun eigen brood mee.
Een kniepertquote:Op woensdag 25 maart 2026 07:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor 100k+ op de loonlijst staan en je eigen bammetjes meenemen is zo ongeveer de definitie van een pauper zijn.
Ik vind eten op werk altijd gewoon een noodzakelijk kwaad, mag van mij gewoon een broodje zijn. In m'n eigen tijd geniet ik veel meer van eten.quote:Op woensdag 25 maart 2026 07:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor 100k+ op de loonlijst staan en je eigen bammetjes meenemen is zo ongeveer de definitie van een pauper zijn.
Precies dit. Heb ik ook het liefste.quote:Op woensdag 25 maart 2026 08:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kan mijn werk(tijden) zelf indelen wat meestal inhoudt dat ik op kantoordagen tussendoor met collega's klets en mijn brood aan mijn bureau opeet.
Half uur eerder naar huis werkt prima voor mij.
Oke dan zal ik wel pauper zijnquote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:58 schreef GGMM het volgende:
Kennelijk ben je al lang niet meer bij de horeca (of een standaard broodjeszaak geweest)quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:03 schreef dikkedaniel het volgende:
Bij ons zijn er gewoon horecaprijzen in de bedrijfskantine. Luxe broodjes voor rond de 4 euro en soepjes voor 2 euro. Meestal neem ik brood mee (om tosti van te maken vaak) of restjes van de vorige avond. Overigens kom ik hooguit 1x in de week naar kantoor dus het boeit me ook niet zoveel.
Ik sla de pauze ook over. Ik eet dan wel wat en doe even geen werk.quote:Op woensdag 25 maart 2026 08:14 schreef Marsenal het volgende:
Dealtje gesloten met de brasserie hiernaast, 10 euro per broodje, geef alleen maar door of ik vis, vlees of vegetarisch wil eten. Gisteren had ik geroosterd brood met coppa di parma, mozzarella en rucola, klein beetje truffelmayo, dat was goed te eten. We bestellen steeds 10 broodjes tegelijk en halen dat een uurtje later op.
Meestal drink ik er Big Toms Tomatensap bij.
Soms lunch ik niet, ik vind pauze soms ook een beetje zonde van m'n tijd.
Absoluut niet pauper. Gewoon slim.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:13 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Oke dan zal ik wel pauper zijn.
Meestal neem ik zelf brood mee, dat is handig tijdens de wandeling, maar haal ook regelmatig een broodje 'gezond' met een flinke klodder mayonaise uit de kantine.
Ja ik moet altijd even wandelen, altijd lopen er wel gezellige collega's mee.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Absoluut niet pauper. Gewoon slim.![]()
Brood is heel convenient ja. Zeker als je ook lekker even wil wandelen.
Ik doe bijv nog wel eens een wrap ofzo thuis maken. Kun je ook van alles op kwijt en kost vaak een fractie van de prijzen in de kantine.
Mijn man vindt een paar boterhammen ook vaak wel prima, mee naar de zaak. Ook al bied ik van alles aan om mee te nemen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:51 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ja ik moet altijd even wandelen, altijd lopen er wel gezellige collega's mee.
Mijn vrouw maakt smorgens ook van alles voor haar lunch, van salades tot zelfgemaakte soep, ik heb daar geen geduld voor.
Jiskefet hoppa zo in de prullenbak.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn man vindt een paar boterhammen ook vaak wel prima, mee naar de zaak. Ook al bied ik van alles aan om mee te nemen.
Misschien zijn mannen ook gewoon niet zo moeilijk.![]()
Een bakje gesneden fruit voor achter zijn bureau, dat neemt ie dan wel extra mee. In plaats van een losse appel.
Maar hele maaltijden en soepen?
quote:Op woensdag 25 maart 2026 20:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jiskefet hoppa zo in de prullenbak.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |