Kennelijk, er zaten in ieder geval niet alleen maar ouwetjes. Oh wacht... daar hoor ik zelf intussen ook bij natuurlijkquote:
UniekiehonTquote:Op maandag 23 maart 2026 19:57 schreef uniekhoorn het volgende:
.Maar nee
En ik weet niet meer hoe ik imgur plaatjes kan
https://imgur.com/hsQZjOo
quote:Op maandag 23 maart 2026 19:57 schreef uniekhoorn het volgende:
.Maar nee
En ik weet niet meer hoe ik imgur plaatjes kan
https://imgur.com/hsQZjOo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op maandag 23 maart 2026 20:46 schreef Barreltje het volgende:
Chef heeft gister te horen gekregen dat ie een mooitje PuP krijgt voor zn verjaardag..
dus nu is ie de hele dag blij dat ie een PuP krijgt. blij ei
Wat leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wordt pup gebracht of wordt ie gehaald![]()
Gebracht!quote:Op maandag 23 maart 2026 20:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat leuk!
Wordt pup gebracht of wordt ie gehaald
Zwartje & Bruintjequote:Op maandag 23 maart 2026 20:59 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Die van @:Barreltje (en/of chef) links, die van mij (en liefste) rechts.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.chef maakt al allerlei plannen , en ik vermoed zo dat het ook een beetje een emotional support animal word in de komende periode. het geeft hem redenen om er uit te komen etc..Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op maandag 23 maart 2026 21:42 schreef Barreltje het volgende:
om niet in allerlei woke vallen te trappen wordt zwartje hier op Fok! PuPOh wat een leuk verjaardagskadoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.chef maakt al allerlei plannen , en ik vermoed zo dat het ook een beetje een emotional support animal word in de komende periode. het geeft hem redenen om er uit te komen etc..![]()
Helemaal op zijn plek. De PuP.
[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 24-03-2026 05:40:12 ]
Hopelijk gaat het alleen maar beter en heeft zij geen downtime!quote:Op dinsdag 24 maart 2026 10:52 schreef flipsen het volgende:
Net even snel de verpleegster gesproken, uitgedroogd inderdaad, dus nu aan het infuus en ook iets tegen de misselijkheid. Ik moet hier wachten tot ze wat is opgeknapt en dan mogen we weer naar huis. Pffff...
quote:Op dinsdag 24 maart 2026 10:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Hopelijk gaat het alleen maar beter en heeft zij geen downtime!
Hoe is de gezondheidszorg daar?
Mooi zoquote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:04 schreef Sarabi het volgende:
Sterkte Flipsen![]()
Net thuis van mondhygiënist en controle bij de tandarts, weer goed gekeurd
Helaas is de mijne gewoon gestopt en mijn dossier overgedragen op mijn verzoek aan de tandarts hier vlakbij in het dorp.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:31 schreef derLudolf het volgende:
Intake bij tandarts? Dat ziet ie toch bij de eerste controle?
quote:Het eerste bezoek duur ongeveer een half uur. In dat half uur wordt er veel gedaan. Om niets te vergeten werkt de tandarts met een checklist:
Kennismaking met de tandarts en zonodig ook de preventie-assistente of mondhygiënist
Doornemen van uw persoonlijke gegevens
Bespreken van uw medische en tandheelkundige historie
Het maken van röntgenfoto’s wanneer deze ouder zijn dan gemiddeld 2 jaar. Bij kinderen worden vanaf ca. 6 jaar foto’s gemaakt
Opstellen van een zorgplan
mondonderzoek
gaatjescheck
tandvleescheck
knars/klemcheck
overbelastingcheck
slijtagecheck
keelcheck
Plan van aanpak bespreken met begroting van de kosten (indien het de verwachting is dat de kosten meer dan EUR 250,- bedragen). De begroting wordt meegegeven of nagestuurd.
Eventueel vervolg afspra(a)k(en) maken.
De kosten van de intake zijn afhankelijk van de verrichtingen, welke noodzakelijk zijn op dat moment (wel of geen foto’s e.d.). De tarieven zijn vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit:
Aanvullend diagnostisch onderzoek, algemeen:
- Consult ten behoeve van een intake (C001): EUR 50,54
- Maken en/of beoordelen van foto's, kleine röntgenfoto (X10): EUR 18,62
Uitgebreid onderzoek:
- Kaakoverzichtsfoto (X21): EUR 79,79
- Aanvullend medische anamnese na (schriftelijke) routinevragen (C010): EUR 25,27
Ja, dat inderdaad. Als je recente foto's en aantekeningen in het dossier hebt zou dat toch genoeg moeten zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:31 schreef derLudolf het volgende:
Intake bij tandarts? Dat ziet ie toch bij de eerste controle?
Ik ga ook voor de onzin liggen die ik bij die intake lasquote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat inderdaad. Als je recente foto's en aantekeningen in het dossier hebt zou dat toch genoeg moeten zijn.
Onze oude tandarts had na het stoppen van de praktijk onze gegevens verkocht aan een grotere praktijk. Daar wilden ze gelijk dure foto's maken en toen ik een klein beetje reageerde op een harde tik tegen mijn kies, moest er direct een wortelkanaalbehandeling in. Ik heb bedankt. De kies is nog in prima staat, nu 15 jaar later.
Goed zo. Klinkt al wel beter. Sic.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:39 schreef flipsen het volgende:
Ben nu in de zaal met spoedgevallen, altijd interessant. Ze is weer bij en heeft weer praatjes. Nog even wachten tot het infuus leeg is en dan mogen we naar huis. Lekker slapenEn volgende keer trek ik wel eerder aan de bel, had haar vannacht meerdere malen gevraagd of ik haar naar het ziekenhuis moest brengen, maar dat wilde ze niet (ze had ook wel een punt, je wil hier niet ziek zijn in het ziekenhuis en moeten wachten bij Urgencias tot ze eindelijk eens komen kijken bij je. Nu hadden ze wat meer haast zeg maar
Ja omdat onze oude een zelfklusser was met slechts 1 assistente deed hij alles zelf en ben ik al 22 jaar niet naar een mondhyg geweest. Ik vind dat vreselijk weet ik nog uit mijn tijd in Utrecht waarin dat enorm opkwam en ik het toen al onzin vond.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:49 schreef AnneX het volgende:
Wat Blues noemt, doet de mondhygiëniste 2 x jaar.
En 1 x jaar kijkt de tandarts.
Niet verzekerd, wèl aftrekbaar.
Maar Flip, geef jij je geliefde nooit iets te drinken dan?quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:39 schreef flipsen het volgende:
Ben nu in de zaal met spoedgevallen, altijd interessant. Ze is weer bij en heeft weer praatjes. Nog even wachten tot het infuus leeg is en dan mogen we naar huis. Lekker slapenEn volgende keer trek ik wel eerder aan de bel, had haar vannacht meerdere malen gevraagd of ik haar naar het ziekenhuis moest brengen, maar dat wilde ze niet (ze had ook wel een punt, je wil hier niet ziek zijn in het ziekenhuis en moeten wachten bij Urgencias tot ze eindelijk eens komen kijken bij je. Nu hadden ze wat meer haast zeg maar
quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja omdat onze oude een zelfklusser was met slechts 1 assistente deed hij alles zelf en ben ik al 22 jaar niet naar een mondhyg geweest. Ik vind dat vreselijk weet ik nog uit mijn tijd in Utrecht waarin dat enorm opkwam en ik het toen al onzin vond.
Als mijn tandarts het 34 jaar zonder foto's kan, kan een nieuwe dat ook. Geldklopperij.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat inderdaad. Als je recente foto's en aantekeningen in het dossier hebt zou dat toch genoeg moeten zijn.
Onze oude tandarts had na het stoppen van de praktijk onze gegevens verkocht aan een grotere praktijk. Daar wilden ze gelijk dure foto's maken en toen ik een klein beetje reageerde op een harde tik tegen mijn kies, moest er direct een wortelkanaalbehandeling in. Ik heb bedankt. De kies is nog in prima staat, nu 15 jaar later.
Ik krijg ook snel tandsteen. Terwijl ik prima poetst en echt niet debiel veel snoep.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]voor mezelf ook. Maar ik zie aan kind wel hoe een andere mond het echt wel nodig kan hebben. Zelfs toen wij hem nog poetsten had dat kind na een half jaar al gewoon tandsteen en gedoe.
Ik ook, niet elke mond/lichaam is hetzelfde.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik krijg ook snel tandsteen. Terwijl ik prima poetst en echt niet debiel veel snoep.
Wat een vreemde en nare reactiequote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:37 schreef Clubsoda het volgende:
Zo, ik was met de peuter in de Ikea. Hij heeft breath holding spells; als hij hard moet huilen, kan hij soms flauw vallen. Dat wordt steeds minder dus ik ben er wat minder op bedacht. We wandelden door de winkels en hij moest ergens om huilen en *floep* zonder dat ik het aan zag komen, kiept hij om. Tegen de benen van een mevrouw. Dus terwijl ik probeer de situatie in te schatten en hem wil optillen, bied ik direct mijn verontschuldigingen aan en leg kort uit dat hij is flauwgevallen. En wat doet deze nare dame? Die schudt haar benen los uit zijn greep, kijkt op hem neer alsof hij iets vies is en stiefelt verder![]()
Gelukkig is niet iedereen gedragsgestoord want er kwamen twee anderen direct vragen of ze iets konden doen en een mevrouw kwam heel lief na een paar minuten nog terug om een karretje te halen.
Je zult maar zo zuur en asociaal in het leven staan zeg. Treurig.
Niet perse. Ik bleek een volledig rotte kies te hebben (verouderde vulling). Ik had dat graag eerder geweten want dan was het misschien geen kroon geworden.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als mijn tandarts het 34 jaar zonder foto's kan, kan een nieuwe dat ook. Geldklopperij.
Jeetje. Wat ellendigquote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou mezelf eens moeten trakteren op een bezoekje aan de mondhygiënist. Ik heb wat plekjes op mijn tanden die er niet zo mooi uitzien maar ik bezuinig het altijd weg.
J geeft zo'n 1000 euro per maand aan de mondhygiënist uit. Die heeft parodontitis.
Gaat weer goed hoor. Het flauwvallen is even akelig (het duurt altijd even voordat hij bijkomt en dat blijft spannend) maar vooral daarna is lastig want hij voelt zich akelig, is helemaal zweterig en klam en blijft jengelen. Heel gemakkelijk in de Ikea, konden nog meer mensen hun kinderhaat op ons botvierenquote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat een vreemde en nare reactie![]()
Hoe gaat het nu met peuter?
Per sequote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Niet perse. Ik bleek een volledig rotte kies te hebben (verouderde vulling). Ik had dat graag eerder geweten want dan was het misschien geen kroon geworden.
WIE DENK JE WEL DAT JE BENT DAT JE OP EEN DOORDEWEEKSE DAG MET EENquote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:58 schreef Clubsoda het volgende:
Heel gemakkelijk in de Ikea, konden nog meer mensen hun kinderhaat op ons botvieren
Ik begrijp er.ook echt niets van. Zelfs als je volkomen ongemakkelijk wordt van medische dingen, dan sein je toch even een medewerker in als je toch doorsjokt.
En waarom maakt je kind geluid en neemt hij ruimte in in de openbaarheid??! Zoiets denk ik.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 13:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
WIE DENK JE WEL DAT JE BENT DAT JE OP EEN DOORDEWEEKSE DAG MET EENKIND
IN DE IKEA LOOPT? GA LEKKER OP ZATERDAG MET DE REST VAN JOUW SOORT
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zoiets?
Ja richt dat eens fatsoenlijk af jaquote:Op dinsdag 24 maart 2026 13:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
En waarom maakt je kind geluid en neemt hij ruimte in in de openbaarheid??! Zoiets denk ik.
Er waren veel ouders met peuters trouwens. En dit olijke boomerpaar
Wat een feeb zegquote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:37 schreef Clubsoda het volgende:
Zo, ik was met de peuter in de Ikea. Hij heeft breath holding spells; als hij hard moet huilen, kan hij soms flauw vallen. Dat wordt steeds minder dus ik ben er wat minder op bedacht. We wandelden door de winkels en hij moest ergens om huilen en *floep* zonder dat ik het aan zag komen, kiept hij om. Tegen de benen van een mevrouw. Dus terwijl ik probeer de situatie in te schatten en hem wil optillen, bied ik direct mijn verontschuldigingen aan en leg kort uit dat hij is flauwgevallen. En wat doet deze nare dame? Die schudt haar benen los uit zijn greep, kijkt op hem neer alsof hij iets vies is en stiefelt verder![]()
Gelukkig is niet iedereen gedragsgestoord want er kwamen twee anderen direct vragen of ze iets konden doen en een mevrouw kwam heel lief na een paar minuten nog terug om een karretje te halen.
Je zult maar zo zuur en asociaal in het leven staan zeg. Treurig.
Hij heeft nergens last van gelukkig. Zijn mondgeur is ook al een paar jaar verdwenenquote:
Tandsteen, leerde ik, heeft met de samenstelling van je speeksel te maken. Sommige mensen hebben bijna niks en anderen wel veelquote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:28 schreef Vanyel het volgende:
voor mezelf ook. Maar ik zie aan kind wel hoe een andere mond het echt wel nodig kan hebben. Zelfs toen wij hem nog poetsten had dat kind na een half jaar al gewoon tandsteen en gedoe.
Het is nu verzekerd dus ik heb het weer eens geprobeerd. Lijkt me wel wat voor eens in de 5 à 10 jaar, meer zie ik niet zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |