Hopelijk gaat het alleen maar beter en heeft zij geen downtime!quote:Op dinsdag 24 maart 2026 10:52 schreef flipsen het volgende:
Net even snel de verpleegster gesproken, uitgedroogd inderdaad, dus nu aan het infuus en ook iets tegen de misselijkheid. Ik moet hier wachten tot ze wat is opgeknapt en dan mogen we weer naar huis. Pffff...
quote:Op dinsdag 24 maart 2026 10:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Hopelijk gaat het alleen maar beter en heeft zij geen downtime!
Hoe is de gezondheidszorg daar?
Mooi zoquote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:04 schreef Sarabi het volgende:
Sterkte Flipsen![]()
Net thuis van mondhygiënist en controle bij de tandarts, weer goed gekeurd
Helaas is de mijne gewoon gestopt en mijn dossier overgedragen op mijn verzoek aan de tandarts hier vlakbij in het dorp.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:31 schreef derLudolf het volgende:
Intake bij tandarts? Dat ziet ie toch bij de eerste controle?
quote:Het eerste bezoek duur ongeveer een half uur. In dat half uur wordt er veel gedaan. Om niets te vergeten werkt de tandarts met een checklist:
Kennismaking met de tandarts en zonodig ook de preventie-assistente of mondhygiënist
Doornemen van uw persoonlijke gegevens
Bespreken van uw medische en tandheelkundige historie
Het maken van röntgenfoto’s wanneer deze ouder zijn dan gemiddeld 2 jaar. Bij kinderen worden vanaf ca. 6 jaar foto’s gemaakt
Opstellen van een zorgplan
mondonderzoek
gaatjescheck
tandvleescheck
knars/klemcheck
overbelastingcheck
slijtagecheck
keelcheck
Plan van aanpak bespreken met begroting van de kosten (indien het de verwachting is dat de kosten meer dan EUR 250,- bedragen). De begroting wordt meegegeven of nagestuurd.
Eventueel vervolg afspra(a)k(en) maken.
De kosten van de intake zijn afhankelijk van de verrichtingen, welke noodzakelijk zijn op dat moment (wel of geen foto’s e.d.). De tarieven zijn vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit:
Aanvullend diagnostisch onderzoek, algemeen:
- Consult ten behoeve van een intake (C001): EUR 50,54
- Maken en/of beoordelen van foto's, kleine röntgenfoto (X10): EUR 18,62
Uitgebreid onderzoek:
- Kaakoverzichtsfoto (X21): EUR 79,79
- Aanvullend medische anamnese na (schriftelijke) routinevragen (C010): EUR 25,27
Ja, dat inderdaad. Als je recente foto's en aantekeningen in het dossier hebt zou dat toch genoeg moeten zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:31 schreef derLudolf het volgende:
Intake bij tandarts? Dat ziet ie toch bij de eerste controle?
Ik ga ook voor de onzin liggen die ik bij die intake lasquote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat inderdaad. Als je recente foto's en aantekeningen in het dossier hebt zou dat toch genoeg moeten zijn.
Onze oude tandarts had na het stoppen van de praktijk onze gegevens verkocht aan een grotere praktijk. Daar wilden ze gelijk dure foto's maken en toen ik een klein beetje reageerde op een harde tik tegen mijn kies, moest er direct een wortelkanaalbehandeling in. Ik heb bedankt. De kies is nog in prima staat, nu 15 jaar later.
Goed zo. Klinkt al wel beter. Sic.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:39 schreef flipsen het volgende:
Ben nu in de zaal met spoedgevallen, altijd interessant. Ze is weer bij en heeft weer praatjes. Nog even wachten tot het infuus leeg is en dan mogen we naar huis. Lekker slapenEn volgende keer trek ik wel eerder aan de bel, had haar vannacht meerdere malen gevraagd of ik haar naar het ziekenhuis moest brengen, maar dat wilde ze niet (ze had ook wel een punt, je wil hier niet ziek zijn in het ziekenhuis en moeten wachten bij Urgencias tot ze eindelijk eens komen kijken bij je. Nu hadden ze wat meer haast zeg maar
Ja omdat onze oude een zelfklusser was met slechts 1 assistente deed hij alles zelf en ben ik al 22 jaar niet naar een mondhyg geweest. Ik vind dat vreselijk weet ik nog uit mijn tijd in Utrecht waarin dat enorm opkwam en ik het toen al onzin vond.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:49 schreef AnneX het volgende:
Wat Blues noemt, doet de mondhygiëniste 2 x jaar.
En 1 x jaar kijkt de tandarts.
Niet verzekerd, wèl aftrekbaar.
Maar Flip, geef jij je geliefde nooit iets te drinken dan?quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:39 schreef flipsen het volgende:
Ben nu in de zaal met spoedgevallen, altijd interessant. Ze is weer bij en heeft weer praatjes. Nog even wachten tot het infuus leeg is en dan mogen we naar huis. Lekker slapenEn volgende keer trek ik wel eerder aan de bel, had haar vannacht meerdere malen gevraagd of ik haar naar het ziekenhuis moest brengen, maar dat wilde ze niet (ze had ook wel een punt, je wil hier niet ziek zijn in het ziekenhuis en moeten wachten bij Urgencias tot ze eindelijk eens komen kijken bij je. Nu hadden ze wat meer haast zeg maar
quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja omdat onze oude een zelfklusser was met slechts 1 assistente deed hij alles zelf en ben ik al 22 jaar niet naar een mondhyg geweest. Ik vind dat vreselijk weet ik nog uit mijn tijd in Utrecht waarin dat enorm opkwam en ik het toen al onzin vond.
Als mijn tandarts het 34 jaar zonder foto's kan, kan een nieuwe dat ook. Geldklopperij.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat inderdaad. Als je recente foto's en aantekeningen in het dossier hebt zou dat toch genoeg moeten zijn.
Onze oude tandarts had na het stoppen van de praktijk onze gegevens verkocht aan een grotere praktijk. Daar wilden ze gelijk dure foto's maken en toen ik een klein beetje reageerde op een harde tik tegen mijn kies, moest er direct een wortelkanaalbehandeling in. Ik heb bedankt. De kies is nog in prima staat, nu 15 jaar later.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |