abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juli 2026 @ 15:10:01 #176
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221283492
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:07 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het had helemaal niets met het onderwerp te maken, maar alles met je afkeer van Islam. Niemand probeert Egypte te verdedigen, mensen dachten gewoon "jezus gast, in dit topic ook al?"
Wat raar, in een topic over anti-semitisme de met op afstand op nummer 1 staande reden willen benoemen, echt heel apart idd :').

quote:
Allah's Messenger (ﷺ) said, "The Hour will not be established until you fight with the Jews, and the stone behind which a Jew will be hiding will say. "O Muslim! There is a Jew hiding behind me, so kill him."
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221283512
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Wat raar, in een topic over anti-semitisme de met op afstand op nummer 1 staande reden willen benoemen, echt heel apart idd :').
[..]

Je realiseert je hoop ik dat ik 't had over 't WK VS - België topic, en niet over dit topic?
  donderdag 9 juli 2026 @ 15:17:09 #178
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221283523
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:07 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het had helemaal niets met het onderwerp te maken, maar alles met je afkeer van Islam. Niemand probeert Egypte te verdedigen, mensen dachten gewoon "jezus gast, in dit topic ook al?"
Jazeker wel, dat zien we namelijk iedere keer als er kritiek is op iets dat gelinkt kan worden aan de Islam of moslims. Dan kunnen sommigen zich niet meer inhouden en moet men in de bres springen voor die religie en diens adepten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221283551
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jazeker wel, dat zien we namelijk iedere keer als er kritiek is op iets dat gelinkt kan worden aan de Islam of moslims. Dan kunnen sommigen zich niet meer inhouden en moet men in de bres springen voor die religie en diens adepten.
De post van @AFA2022 in kwestie:
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:15 schreef AFA2022 het volgende:
Oeiiiii wat komt Argentinie goed weg zeg, ongelovelijk. Zo zuur voor Egypte dit en jammer dat uitgerekend Salah balverlies lijdt waardoor de winnende goal valt.
En jouw reactie erop:
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is juist een uitstekende ontwikkeling. Egypte is een raar land met achterlijke gewoontes. Uitgebreid bidden in de kleedkamer waarbij andere religieuze groepen (indirect) worden vervloekt.

[ twitter ]
Jij bent degene die hier begint over moslims, niemand anders. Daar werd door anderen op gereageerd omdat het -zoals in zoveel topics- de boventoon ging voeren en dus het topic verziekt.
  donderdag 9 juli 2026 @ 17:05:11 #180
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_221284754
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 10:01 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Grappig, ik dacht het meest bekende Einstein was. Er zijn ook 200 joodse Nobelprijswinnaars, wat meer dan 20% is van alle Nobelprijswinnaars in de hele wereld.
Nooit geweten dat Einstein een jood is. Ik dacht juist een Duitser.
pindazakje
  donderdag 9 juli 2026 @ 17:22:12 #181
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221284921
quote:
11s.gif Op donderdag 9 juli 2026 17:05 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Het een sluit het ander niet uit. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 9 juli 2026 @ 17:28:15 #182
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221284968
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:23 schreef beefkeek het volgende:

[..]
De post van @:AFA2022 in kwestie:
[..]
En jouw reactie erop:
[..]
Jij bent degene die hier begint over moslims, niemand anders. Daar werd door anderen op gereageerd omdat het -zoals in zoveel topics- de boventoon ging voeren en dus het topic verziekt.
Exact. Het is dus mijn kritiek waar op gereageerd wordt, niet het feit dat een wedstrijd van Egypte wordt besproken want daar begon een andere user mee.

De vraag blijft dus staan: hoe komt dat er bij kritiek op de Islam of moslims (zelfs al is dat dus in het voetbal) bij sommigen de neiging komt voor moslims in de bres te willen springen?
quote:

[..]
Bijzonder. Dan zijn er waarschijnlijk nog een heel aantal waar je het ook niet van weet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 9 juli 2026 @ 17:35:32 #183
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_221284995
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juli 2026 17:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Exact. Het is dus mijn kritiek waar op gereageerd wordt, niet het feit dat een wedstrijd van Egypte wordt besproken want daar begon een andere user mee.

De vraag blijft dus staan: hoe komt dat er bij kritiek op de Islam of moslims (zelfs al is dat dus in het voetbal) bij sommigen de neiging komt voor moslims in de bres te willen springen?
[..]
Bijzonder. Dan zijn er waarschijnlijk nog een heel aantal waar je het ook niet van weet.
Zoals wie?
pindazakje
  Moderator donderdag 9 juli 2026 @ 17:36:50 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221285001
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 17:35 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Zoals wie?
mensen in conservatieve linkse intersectionele kringen natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221290898
quote:

[..]
Ik weet ook lang niet alles hoor ))
I carried the fire before I knew its name.
pi_221290927
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 17:35 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Zoals wie?
Steven Spielberg
Sigmunds Freud
Bob Dylan
Frans Kafka
Barbra Streisand
Spinoza
Karl Marx
...
...
pi_221290967
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Jij denkt dat volken/landen/nationaliteiten ooit lang geleden eens ontstaan zijn en daarna niet meer kunnen ontstaan? Bijzonder.
Staten kunnen nu ook wel ontstaan, maar volkeren/nationaliteiten niet.
pi_221290991
quote:
88s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja weet je wel en het interesseert je ook heel veel anders zou je er niet zo over zitten te drammen
Er zitten heleboel etnische groepen in Palestina, inclusief joden, druzen, arabieren, turkomanen, romanen, armeniers, weet ik veel wat nog meer. En ze zijn allemaal "palestijnen". Dus nee, ik heb geen idee wie je bedoelt.

NB
Als ik zeg "Scandinaviërs" weet je ook niet welk etnische groep of nationaliteit ik bedoel, Noren, Zweden, Denemarken, of Finnen. Ze zijn allemaal "Scandinaviërs". Of als ik zeg "Europeanen" weet je ook niet om welk land/nationaliteit precies het gaat.

[ Bericht 7% gewijzigd door DavidAZ op 10-07-2026 08:28:39 ]
pi_221290998
quote:
3s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:27 schreef golfer het volgende:

[..]
Je bent net zo erg als de PVV-er Raymond de Roon die de Palestijnen in 2024 in de Tweede Kamer een 'nepvolk' noemde.
Of misschien ben jij die PVV-er zelfs wel?

En schelden en mij een lullo noemen geeft aan dat je blijkbaar geen argumenten meer hebt.
Verder gaat dit topic niet over Palestina of Israël, maar over het toenemende antisemitisme in Nederland.
Het is ook een nepvolk. Absoluut mee eens. Dat "volk" is in jaren 1960s uit de duim gezogen. Of was het geen duim....
  vrijdag 10 juli 2026 @ 08:37:47 #190
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221291038
quote:

[..]
Je bent net zo erg als de PVV-er Raymond de Roon die de Palestijnen in 2024 in de Tweede Kamer een 'nepvolk' noemde.
Of misschien ben jij die PVV-er zelfs wel?

En schelden en mij een lullo noemen geeft aan dat je blijkbaar geen argumenten meer hebt.
Verder gaat dit topic niet over Palestina of Israël, maar over het toenemende antisemitisme in Nederland.
Dat is dan ook gewoon een correcte omschrijving. De Palestijnse identiteit is gecreëerd als wapen tegen Israël. Zie bijvoorbeeld dit artikel uit Trouw, eind jaren 1970 toen de Nederlandse media daar nog eerlijk over was:

Bron

De Palestijnse samenleving is een melting pot van Arabieren uit de gehele regio, Egyptenaren, Syriërs, Saoedi's, Algerijnen, Libiërs, zelfs enkele Bosniërs van de Balkan en dan ook nog een groep afstammelingen van de Sub-Sahara slavenhandel.

De term 'volk' geeft de indicatie dat een groep mensen een gemeenschappelijke geschiedenis, cultuur en etnische origine heeft. Dat hebben de Palestijnen eigenlijk niet. Zelfs de Arabieren die daadwerkelijk in dit gebied hun afkomt hebben waren meer tribe/clan georiënteerd dan nationalistisch.

Er zijn zelfs verschillen in Arabisch tussen Palestijnen uit Nablus en Palestijnen uit Haifa of Nazareth.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 08:52:32 #191
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221291088
Als ik tien kilometer fiets dan heb ik ook al moeite met het dialect verderop. Daar is helemaal niets bijzonders aan, Howard.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 08:59:43 #192
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221291111
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 08:52 schreef Qarrad het volgende:
Als ik tien kilometer fiets dan heb ik ook al moeite met het dialect verderop. Daar is helemaal niets bijzonders aan, Howard.
De tribale/clan cultuur die met name om (grote) families draait die er in de Arabische wereld is en was, kent Nederland niet.

Nederland kent wel regionale culturen en was ook sterk verdeeld tot halverwege de 19e eeuw toen nieuw onderwijsbeleid er pas voor heeft gezorgd dat ABN de norm werd. Daarom is het ook zo raar als mensen stellen dat Nederland van nature niet divers zou zijn. Nederland kent juist veel regionale diversiteit.
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 09:25:05 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221291212
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 08:21 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Er zitten heleboel etnische groepen in Palestina, inclusief joden, druzen, arabieren, turkomanen, romanen, armeniers, weet ik veel wat nog meer. En ze zijn allemaal "palestijnen". Dus nee, ik heb geen idee wie je bedoelt.

NB
Als ik zeg "Scandinaviërs" weet je ook niet welk etnische groep of nationaliteit ik bedoel, Noren, Zweden, Denemarken, of Finnen. Ze zijn allemaal "Scandinaviërs". Of als ik zeg "Europeanen" weet je ook niet om welk land/nationaliteit precies het gaat.
Ja weet je best :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 09:27:39 #194
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221291271
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 08:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De tribale/clan cultuur die met name om (grote) families draait die er in de Arabische wereld is en was, kent Nederland niet.

Nederland kent wel regionale culturen en was ook sterk verdeeld tot halverwege de 19e eeuw toen nieuw onderwijsbeleid er pas voor heeft gezorgd dat ABN de norm werd. Daarom is het ook zo raar als mensen stellen dat Nederland van nature niet divers zou zijn. Nederland kent juist veel regionale diversiteit.
Zeg dat dan. Mijn punt is dat je er geen onwetenschappelijke beweringen bij hoeft te halen om je punt te maken. Elke taal kent regionale verscheidenheid door migratiepatronen, lokale omstandigheden, gebruiken, geloofsbeleving etc. Er is werkelijk niets bijzonders aan regionale dialectvorming. Het bestaan daarvan zegt op zich niks.
pi_221291498
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 09:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja weet je best :')
In ieder geval beter dan klakkeloos onzin overnemen die je van iemand ergens gehoord hebt ))
pi_221291541
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 08:52 schreef Qarrad het volgende:
Gaat niet om de taal. Gaat om een etnisch groep. En daar is een mengeling van, geen één geheel.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 09:53:58 #197
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221291552
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 09:49 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Gaat niet om de taal. Gaat om een etnisch groep. En daar is een mengeling van, geen één geheel.
Ja, dat snap ik, maar dan moet je de taal er niet bij halen als argument. Ik vind het sowieso vermoeiend om steeds die non-discussie of de Palestijnen een volk zijn te moeten lezen. Het is irrelevant. En eerlijk gezegd verschilt het ook niet van hoe andere regionale identiteiten zijn ontstaan. Er is nooit ergens een officieel register geweest of zo waar de Kaninefaten, Oeigoeren of Arabieren wel een geldige entry zijn maar de Palestijnen, Oezbeken of Moldaviërs niet.

Er is nu een groep mensen die als zodanig erkend worden, dus je doet het er maar mee.
pi_221291557
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 08:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
eind jaren 1970 toen de Nederlandse media daar nog eerlijk over was
"...Palestijnse Bevrijdingsorganisatie (PLO) werd in 1964 opgericht met als hoofddoel de "bevrijding" van Palestina via de gewapende strijd..."

Alleen was Palestina in 1964 niet door Israël bezet maar door Egypte en Jordanië.

Maar ja, over cognitieve dissonance gesproken....
pi_221291581
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 09:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik, maar dan moet je de taal er niet bij halen als argument. Ik vind het sowieso vermoeiend om steeds die non-discussie of de Palestijnen een volk zijn te moeten lezen. Het is irrelevant. En eerlijk gezegd verschilt het ook niet van hoe andere regionale identiteiten zijn ontstaan. Er is nooit ergens een officieel register geweest of zo waar de Kaninefaten, Oeigoeren of Arabieren wel een geldige entry zijn maar de Palestijnen, Oezbeken of Moldaviërs niet.

Er is nu een groep mensen die als zodanig erkend worden, dus je doet het er maar mee.
Het is wel relevant want ze baseren hun eisen op het recht van de volkeren op zelf-beschikking. Maar dat recht hebben ze niet.

Je manipuleert trouwens met de woorden. Oezbeeks of Moldaviërs zijn beide etnische groepen, de volkeren. Palestijnen niet.
pi_221291640
quote:

[..]
Ik heb genoeg argumenten om je levend onder te begraven. Lullo heb ik genoemd pas nadat jij m'n woorden hebt geprobeerd te verdraaien. Heb je geluk dat hier dames aanwezig zijn, zou je anders niet zo makkelijk vanaf komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')