SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
v
Winterse buien vanaf zeequote:Op maandag 23 maart 2026 09:16 schreef 12Beaufort het volgende:
Vanaf woensdag trekken er steeds meer buien over ons land heen. Donderdag hebben we een glijbaan vanaf de noordpool die voor (natte) sneeuwbuien kan gaan zorgen.
[ afbeelding ]
Matigquote:
Nu de winter op z'n eind loopt komt er nog ff een dikke nordstau. Goed voor de gletsjers, maar wel wat laatquote:Op maandag 23 maart 2026 09:16 schreef 12Beaufort het volgende:
Vanaf woensdag trekken er steeds meer buien over ons land heen. Donderdag hebben we een glijbaan vanaf de noordpool die voor (natte) sneeuwbuien kan gaan zorgen.
[ afbeelding ]
Als je aan het werk bent? Er staat een zonnestraaltje tegenover de ingangquote:
In de Alpen kan plaatselijk meer dan een meter sneeuw gaan vallen deze week.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nu de winter op z'n eind loopt komt er nog ff een dikke nordstau. Goed voor de gletsjers, maar wel wat laat
Die zijn al niet meer te redden toch?quote:Op maandag 23 maart 2026 10:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nu de winter op z'n eind loopt komt er nog ff een dikke nordstau. Goed voor de gletsjers, maar wel wat laat
Klopt, maar een klassieke nordstau, zoals deze, was er deze winter nog niet echt. Normaal wel vakerquote:Op maandag 23 maart 2026 10:49 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
In de Alpen kan plaatselijk meer dan een meter sneeuw gaan vallen deze week.
Nee, eigenlijk niet. De zomers zijn immers bepalend en die worden steeds heterquote:Op maandag 23 maart 2026 11:27 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Die zijn al niet meer te redden toch?
Meerquote:Op maandag 23 maart 2026 10:49 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
In de Alpen kan plaatselijk meer dan een meter sneeuw gaan vallen deze week.
Stuur maar door naar hierquote:
Nee nee hier heenquote:
Hier heb ik niks aanquote:
Voor sneeuw en kou ga je maar het land uit :p. Hier geen zin meer in sneeuw en al helemaal niet in kouquote:
Het is al maanden koud andersquote:Op maandag 23 maart 2026 19:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voor sneeuw en kou ga je maar het land uit :p. Hier geen zin meer in sneeuw en al helemaal niet in kou
Nou ja, ik vind maart tot nu toe wel acceptabel qua temperatuur. Regelmatig dubbele cijfers en zelfs 12+, dus dat is dan toch niet meer heel koud ofzo. Zaagtand pluim, dus koude ochtenden. Vanaf woensdag overdag weer koudquote:
Neequote:Op maandag 23 maart 2026 11:27 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Die zijn al niet meer te redden toch?
Hoe lang heb je met je moeder gehadquote:Op maandag 23 maart 2026 20:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee
Verschil tussen nu en toen ik nog met m'n moeder ging (20-25 jaar terug) is bizar.
Ja daag ik heb nog geen deftige winter gehad hoorquote:Op maandag 23 maart 2026 19:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voor sneeuw en kou ga je maar het land uit :p. Hier geen zin meer in sneeuw en al helemaal niet in kou
Wacht maar, de ijstijd zal genadeloos toeslaanquote:Op maandag 23 maart 2026 20:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hoe lang heb je met je moeder gehad![]()
![]()
![]()
Nee, gein. In principe zijn ze niet meer te redden, nee. Steeds minder sneeuw, dus steeds eerder ligt het ijs bloot en met die warmer wordende zomers smelt dat rap weg
Wel weer een keer wat vaker sneeuw gehad, deze winter.quote:Op maandag 23 maart 2026 21:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja daag ik heb nog geen deftige winter gehad hoor![]()
![]()
Dus wat mij betreft blijven we de rest van maart en april nog lekker even in de vrieskou met sneeuw
[..]
Wacht maar, de ijstijd zal genadeloos toeslaanen niemand die het zag aankomen
En vanaf woensdag een paar dagen herfstachtig weer. Alhoewel we dat ook nog maar moeten afwachten.quote:
Zondag weer goedquote:Op dinsdag 24 maart 2026 07:22 schreef cinderloom het volgende:
[..]
En vanaf woensdag een paar dagen herfstachtig weer. Alhoewel we dat ook nog maar moeten afwachten.
Ik zie dat helaas heel anders, die temperatuur.. tis gewoon koud. Niets aan. Ok we hadden een paar dagen ietsjes warmer maar dat wassut.quote:Op maandag 23 maart 2026 20:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind maart tot nu toe wel acceptabel qua temperatuur. Regelmatig dubbele cijfers en zelfs 12+, dus dat is dan toch niet meer heel koud ofzo. Zaagtand pluim, dus koude ochtenden. Vanaf woensdag overdag weer koud
Huh?quote:Op dinsdag 24 maart 2026 08:41 schreef Isdatzo het volgende:
We hebben helaas amper kou gehad deze winter, en ook maart is tot op heden bovengemiddeld qua temperatuur.
De sneeuw was top, maar met maximumtemperaturen rond het vriespunt kun je van kou natuurlijk niet spreken.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 08:44 schreef Remco het volgende:
[..]
Huh?
We hebben de meeste winter in jaren gehad als je het mij vraagt.
In de avond wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 08:31 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik zie dat helaas heel anders, die temperatuur.. tis gewoon koud. Niets aan. Ok we hadden een paar dagen ietsjes warmer maar dat wassut.
Nee, want rond het vriespunt is verder niet koud ofzoquote:Op dinsdag 24 maart 2026 08:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De sneeuw was top, maar met maximumtemperaturen rond het vriespunt kun je van kou natuurlijk niet spreken.
Vaak genoeg rond vriespunt of onder de 5 graden geweest, dus gewoon koudquote:Op dinsdag 24 maart 2026 08:41 schreef Isdatzo het volgende:
We hebben helaas amper kou gehad deze winter, en ook maart is tot op heden bovengemiddeld qua temperatuur.
Deze winter ging weer de boeken in als zacht idd. In het noorden was het wat kouder dan in de rest van het land.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 08:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De sneeuw was top, maar met maximumtemperaturen rond het vriespunt kun je van kou natuurlijk niet spreken.
Klopt.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 09:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, want rond het vriespunt is verder niet koud ofzo
Nee.quote:[..]
Vaak genoeg rond vriespunt of onder de 5 graden geweest, dus gewoon koud
Komt er hier toch lichtjes doorheen.quote:
Hier nog niet gezien..quote:Op dinsdag 24 maart 2026 10:06 schreef mitt het volgende:
[..]
Komt er hier toch lichtjes doorheen.
Door de wind voel je wel meteen dat het kouder is/wordt.
Hier in het oosten is het wel koud geweestquote:
quote:Op dinsdag 24 maart 2026 10:14 schreef 12Beaufort het volgende:
En dan moet El Nino nog beginnen![]()
[ x ]
Code oranjequote:Op dinsdag 24 maart 2026 14:35 schreef 12Beaufort het volgende:
Donderdagochtend kan het even wit worden bij intensieve sneeuwval.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 23 maart 2026 20:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hoe lang heb je met je moeder gehad![]()
![]()
![]()
Nee, gein. In principe zijn ze niet meer te redden, nee. Steeds minder sneeuw, dus steeds eerder ligt het ijs bloot en met die warmer wordende zomers smelt dat rap weg
Ja heel treurig welquote:Op maandag 23 maart 2026 20:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee
Verschil tussen nu en toen ik nog met m'n moeder ging (20-25 jaar terug) is bizar.
Wtf krijgen we *Snil*quote:Op dinsdag 24 maart 2026 14:35 schreef 12Beaufort het volgende:
Donderdagochtend kan het even wit worden bij intensieve sneeuwval.
[ afbeelding ]
Opbokken met die kou, Koning winter heeft zijn kans gehad. Op naar het mooie voorjaarsweer!quote:Op dinsdag 24 maart 2026 14:35 schreef 12Beaufort het volgende:
Donderdagochtend kan het even wit worden bij intensieve sneeuwval.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |