Maar dat is niet haar klacht toch? Het gaat om de overbrugging tussen wanneer haar AOV stopt en wanneer ze AOW krijgt. Desalniettemin vind geef ik haar nog steeds geen gelijkquote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:04 schreef WildeTuinen het volgende:
Judith vraagt om compensatie..... Denk dat ze vergeten is dat ze meerdere studies heeft gedaan en weinige echte arbeidsjaren heeft gemaakt...... Ze heeft haar hele werkende leven een paar maanden gewerkt en is daarna weer op reis gegaan.....
Het is natuurlijk vreselijk dat ze nu zo ziek is waardoor ze niet kan werken, maar ze heeft zelf amper pensioen opgebouwd.
Maar als ze meer werkjaren had dan had ze toch ook meer pensioen?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:12 schreef Meke het volgende:
[..]
Maar dat is niet haar klacht toch? Het gaat om de overbrugging tussen wanneer haar AOV stopt en wanneer ze AOW krijgt. Desalniettemin vind geef ik haar nog steeds geen gelijk![]()
Het is toch niet iets van de laatste jaren dat de pensioenleeftijd flexibel is, en steeds veranderd? Waarschijnlijk kon je voor 2 euro per maand extra ook afdekken als de pensioenleeftijd zou stijgen, en vond ze het dat niet waard. Ja, dat is inderdaad knap lullig voor haar nu, maar vind het geen overheidskwestie? Misschien wel dat voor ZZP'ers een AOV verplicht zou moeten zijn, maar die hád ze.
Het gaat niet over pensioen. Maar haar aov dat is iets heel anders.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:13 schreef WildeTuinen het volgende:
[..]
Maar als ze meer werkjaren had dan had ze toch ook meer pensioen?
Toevoeging: ik heb hier geen kaas van gegeten haha, klopt kennelijk niet helemaal wat ik zeg.
Inderdaad, niks sprankelends aan haar 🫣quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:14 schreef Huisopdehoek het volgende:
AM vindt het zóherkenbaar dat iemand in podcast zegt ‘dat mensen niet goed tegen sprankelende mensen kunnen’
Zeg heeft het toch niet over haarzelf? Ik vind er weinig sprankelend aan bij haar, al jaren..
Van de aldi naar de struytse hoeck lopen is 900 meter ze zit dichter bij de aldi dan de winkels maar ik denk echt nog geen 10 minuten lopen...quote:Op vrijdag 20 maart 2026 17:21 schreef Lief17 het volgende:
[..]
de Struytse Hoeck is toch nog wel een kwartier lopen volgens mij, als ze dat iedere dag doet dan beweegt ze i.i.g. wel. De Aldi kan ze idd naar binnen rollen. Dat is heel dichtbij.
Kan ze meteen een rondje over de markt.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:55 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Van de aldi naar de struytse hoeck lopen is 900 meter ze zit dichter bij de aldi dan de winkels maar ik denk echt nog geen 10 minuten lopen...
Ik denk niet dat ze het lang vol houd dat geloop.. maar morgen gaat ze iig weer... tot de bodem van de geldpot bereikt is
Nee als ik het goed begrijp heeft ze toen ze ging starten met werken als ZZP'er deze verzekering afgesloten om haar inkomen op te vangen als je door ziekte niet meer kan werken, wat in haar geval dus aan de hand is. Tot haar pensioenleeftijd betalen zij dan (een deel) van wat ze zou verdienen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:13 schreef WildeTuinen het volgende:
[..]
Maar als ze meer werkjaren had dan had ze toch ook meer pensioen?
Toevoeging: ik heb hier geen kaas van gegeten haha, klopt kennelijk niet helemaal wat ik zeg.
Ze IS gewoon een dikke middelvinger naar iedereen die, op welke manier dan ook, heeft geholpen. Geld vragen en nu zeggen dat ze genoeg gespaard hadden, niet even langs gegaan toen mensen aan het klussen waren, op de verhuisdag met haar moeder op pad, het is duidelijk dat ze tegen Dion heeft gezegd dat ze de gekregen kast niet mooi vindt (Dion is alleen niet zo snugger om dat voor zich te houden). Ze heeft werkelijk niks gedaan om de verhuizing goed te laten verlopen want janken dat dat niet lukt met een kind. En deze week heeft ze geshopt en ervoor gezorgd dat de bank niet afkoelt.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:48 schreef Maremare het volgende:
Sanneke gedraagt zich echt alsof ze van kop tot kont in het gips zit. Zelden zo'n aartslui type gezien. Echt een dikke vinger ook naar Peppie die zich uit de naad werkt en vervolgens thuis ook nog alles kan doen.
Of iets herkennen mbt overleden tweeling door infectie. Hoe dan?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:14 schreef Huisopdehoek het volgende:
AM vindt het zóherkenbaar dat iemand in podcast zegt ‘dat mensen niet goed tegen sprankelende mensen kunnen’
Zeg heeft het toch niet over haarzelf? Ik vind er weinig sprankelend aan bij haar, al jaren..
En wel alles posten en zeuren als dingen die niet goed gaan. Werknemers van ziggo of kpn afsnauwen. Je eigen vent afsnauwen, mensen die niet komen helpen of op kraamvisite kwamen afsnauwen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 19:04 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Ze IS gewoon een dikke middelvinger naar iedereen die, op welke manier dan ook, heeft geholpen. Geld vragen en nu zeggen dat ze genoeg gespaard hadden, niet even langs gegaan toen mensen aan het klussen waren, op de verhuisdag met haar moeder op pad, het is duidelijk dat ze tegen Dion heeft gezegd dat ze de gekregen kast niet mooi vindt (Dion is alleen niet zo snugger om dat voor zich te houden). Ze heeft werkelijk niks gedaan om de verhuizing goed te laten verlopen want janken dat dat niet lukt met een kind. En deze week heeft ze geshopt en ervoor gezorgd dat de bank niet afkoelt.
Wat ze nu wel vergeet er bij te vertellen is dat haar verzekeraar destijds (toen ze nog werkte) aan haar heeft gevraagd of ze meer premie wilde betalen zodat de uitkering langer zou doorlopen dan de 65 jaar wat ze nu heeft. Ze heeft destijds dus wel aanbod gehad maar zelf afgewezen. Weet het niet meer zeker maar volgens mij heeft ze dat destijds niet gedaan omdat ze dan de premie te hoog vindt. Dat was natuurlijk allemaal voordat ze zo ernstig ziek werd.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:12 schreef Meke het volgende:
[..]
Maar dat is niet haar klacht toch? Het gaat om de overbrugging tussen wanneer haar AOV stopt en wanneer ze AOW krijgt. Desalniettemin vind geef ik haar nog steeds geen gelijk![]()
Het is toch niet iets van de laatste jaren dat de pensioenleeftijd flexibel is, en steeds veranderd? Waarschijnlijk kon je voor 2 euro per maand extra ook afdekken als de pensioenleeftijd zou stijgen, en vond ze het dat niet waard. Ja, dat is inderdaad knap lullig voor haar nu, maar vind het geen overheidskwestie? Misschien wel dat voor ZZP'ers een AOV verplicht zou moeten zijn, maar die hád ze.
Ja, zie, zo'n vermoeden had ik dus al. Dan snap ik niet zo goed waarom zij daarvoor gecompenseerd moet worden door de overheid.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 19:11 schreef Cato99 het volgende:
[..]
Wat ze nu wel vergeet er bij te vertellen is dat haar verzekeraar destijds (toen ze nog werkte) aan haar heeft gevraagd of ze meer premie wilde betalen zodat de uitkering langer zou doorlopen dan de 65 jaar wat ze nu heeft. Ze heeft destijds dus wel aanbod gehad maar zelf afgewezen. Weet het niet meer zeker maar volgens mij heeft ze dat destijds niet gedaan omdat ze dan de premie te hoog vindt. Dat was natuurlijk allemaal voordat ze zo ernstig ziek werd.
Buiten dat, er zijn wel meer mensen die op een gegeven moment hun huis moeten verkopen om te kunnen leven. Kan zij toch ook doen?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 19:11 schreef Cato99 het volgende:
[..]
Wat ze nu wel vergeet er bij te vertellen is dat haar verzekeraar destijds (toen ze nog werkte) aan haar heeft gevraagd of ze meer premie wilde betalen zodat de uitkering langer zou doorlopen dan de 65 jaar wat ze nu heeft. Ze heeft destijds dus wel aanbod gehad maar zelf afgewezen. Weet het niet meer zeker maar volgens mij heeft ze dat destijds niet gedaan omdat ze dan de premie te hoog vindt. Dat was natuurlijk allemaal voordat ze zo ernstig ziek werd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |