abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220385323
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 23:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Zojuist even met mijn nichtje geappt. Ze vertrekken dar vandaag. Zo bijzonder dat ze zondag hier op de bank zitten.
Oh wat super!!
Waar hebben ze de overstap?
pi_220385326
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 23:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh wat super!!
Waar hebben ze de overstap?
Geen flauw idee. Dat hoor ik zondag wel. Haar man was piloot dus die heeft wel z’n contacten om veilig te reizen
We have far more in common than that which devides us..
pi_220386018
Goedemorgen!
Willekeurige mooie foto (van hardlooprondje vorige week)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220386717
Check: Al weken Niesbuien - Tranende en jeukende ogen- loopneus.

Voor het eerst. Mag ik nu bij het clubje van @fietsie en @Lonaa ?

Bijtijds opgestaan en alle afgekoelde vloeibare marmelade terug in de pan en nog eens 25 minuten laten inkoken met een pondje geleisuiker.
Nog steeds vloeibaar!!!
Gelukkig ontbijt ik ‘s zomers met yoghurt, overnight oats en dan nu een eetlepel marmelade erdoor. :Y)
Oh ja, en Twee borrel glaasjes liquor43 over 6 potten verdeeld. 😎
  vrijdag 20 maart 2026 @ 09:28:51 #103
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220386839
die borrel glaasjes maken het wel goed :9

wij hadden gister varkenspoot als avond eten ( en vanavond ook ) Heerlijk zulke winter gerechten O+

Morgen grote slacht dag, dus eten we faorese, gefermenteerde schapen ribben, gekookt en / of gegrild. Dan stinkt dus het hele huis naar gefermenteerd.. das wat minder...vanavond m'n kleding alvast inpakken en in de gym zetten :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220386952
Goedemorgen.

@AnneX Is het niet zo dat je geleisuiker juist maar kort moet koken voor een optimale werking?
pi_220386988
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 09:36 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen.

@:annex Is het niet zo dat je geleisuiker juist maar kort moet koken voor een optimale werking?
Oh, dat wist ik dus niet. Nú wel.
Dan begrijp ik ook dat men zegt dat er max 5 min gekookt hoeft te worden.
En ik dacht gelezen te hebben, dat het te maken had met bitter worden van de marmelade.

Inderdaad o|O
AI
Geleisuiker moet kort gekookt worden, meestal slechts 1 tot 3 minuten nadat het mengsel borrelend kookt. Te lang koken zorgt ervoor dat de geleerkracht (pectine) verloren gaat, waardoor de jam of gelei vloeibaar blijft in plaats van opstijft.

MnAX stelt voor om gelatine blaadjes te gebruiken…Zou dat een optie zijn?
pi_220387073
Ik eet zelf geen gelatine, maar zoiets of een ander bindmiddel (kun je pectine ook los krijgen, of agar-gaar) zou moeten werken lijkt me.
pi_220387078
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 09:28 schreef Barreltje het volgende:
die borrel glaasjes maken het wel goed :9
_O_
pi_220387095
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 09:58 schreef Tuindier het volgende:
Ik eet zelf geen gelatine, maar zoiets of een ander bindmiddel (kun je pectine ook los krijgen, of agar-gaar) zou moeten werken lijkt me.
Straks werken. Morgen naar de winkel.
Dank voor het meedenken.💐
  Moderator vrijdag 20 maart 2026 @ 10:51:12 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220387395
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 09:22 schreef AnneX het volgende:
Check: Al weken Niesbuien - Tranende en jeukende ogen- loopneus.

Voor het eerst. Mag ik nu bij het clubje van @:fietsie en @:Lonaa ?

Bijtijds opgestaan en alle afgekoelde vloeibare marmelade terug in de pan en nog eens 25 minuten laten inkoken met een pondje geleisuiker.
Nog steeds vloeibaar!!!
Gelukkig ontbijt ik ‘s zomers met yoghurt, overnight oats en dan nu een eetlepel marmelade erdoor. :Y)
Oh ja, en Twee borrel glaasjes liquor43 over 6 potten verdeeld. 😎
Op geleisuiker staat toch altijd dat je niet langer dan 7 minuten moet koken?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220387473
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 10:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Op geleisuiker staat toch altijd dat je niet langer dan 7 minuten moet koken?
Sie haben Recht. >:O

Er staat nog veel meer. Lezen AnneX ! Lezen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220387524
Goeiemerreg!
Ik dacht dat het zaterdag was :') Mn ritme is kwijt :D
pi_220387540
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 11:19 schreef Blues het volgende:
Goeiemerreg!
Ik dacht dat het zaterdag was :') Mn ritme is kwijt :D
Boeien. Alle dagen zelfde dagen ^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220387548
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 11:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Boeien. Alle dagen zelfde dagen ^O^
*G*
pi_220387553
En weer heerlijk de hele dag laatste restanten van de top 400 filmmuziek op radio klassiek O+

https://www.npoklassiek.nl/programmas/filmmuziek-toplijst

[ Bericht 33% gewijzigd door Blues op 20-03-2026 11:37:22 ]
pi_220387732
1400 gr runderlappen in de slowcooker voor zondag.

Zo even naar de plantenwinkel. Zag eergisteren daar iets wat ik op het balkon wil maar geen plek op de fiets.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220387843
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 11:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Boeien. Alle dagen zelfde dagen ^O^
Nou…ik vond het erg verwarrend!
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 11:46 schreef Kaatje1 het volgende:
1400 gr runderlappen in de slowcooker voor zondag.

Zo even naar de plantenwinkel. Zag eergisteren daar iets wat ik op het balkon wil maar geen plek op de fiets.
Het tuincentrum in het volgende dorp bezorgt ook aan huis.
Of is dat dorps…
pi_220387866
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 12:03 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nou…ik vond het erg verwarrend!
[..]
Het tuincentrum in het volgende dorp bezorgt ook aan huis.
Of is dat dorps…
Hier ook, ik ga alleen niet naar Intratuin maar naar een klein bloemenzaakje. En nu met lege fietstassen heen en hopelijk volle terug.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220387868
Goedemiddag *O*
Vanavond mogen we weer een proeverij geven aan een groep bierliefhebbers.
  Moderator vrijdag 20 maart 2026 @ 12:33:42 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220388199
Schadevrije jaren meenemen van NL naar D, gedoe. Dacht het geregeld te hebben maar nu zijn er ineens nieuwe regeltjes
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 maart 2026 @ 13:20:04 #120
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220388537
Vrijdag op kantoor... Alleen we zijn met 3. En dat is niet goed voor de productiviteit.
Gelukkig nog wel wat zinvolle dingen gedaan.

En een Turkse pizza met de lunch maakt veel goed :9
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator vrijdag 20 maart 2026 @ 14:12:35 #121
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220388818
Nog 35 minuten :s)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 maart 2026 @ 16:07:19 #122
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220390018
*tromgeroffel*

Ik heb vier stemmen gekregen. B:)B

Sjerrie heeft in Haarlem de voorkeursdrempel gehaald :'). Hij woont in Amsterdam en duwde tig lijsten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220390383
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 11:27 schreef Blues het volgende:
En weer heerlijk de hele dag laatste restanten van de top 400 filmmuziek op radio klassiek O+

https://www.npoklassiek.nl/programmas/filmmuziek-toplijst
Op nr 1 weer Schindlers list. 3 nrs van de film _O_ :'(
  vrijdag 20 maart 2026 @ 17:00:13 #124
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220390415
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 16:07 schreef borisz het volgende:
*tromgeroffel*

Ik heb vier stemmen gekregen. B:)B

Sjerrie heeft in Haarlem de voorkeursdrempel gehaald :'). Hij woont in Amsterdam en duwde tig lijsten.
hier, alvast 5 likes *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220390527
:D
pi_220390721
Voor de zekerheid even gereserveerd in het pannenkoek restaurant.
Druk druk..
Hoor ik net dat het Nationale Pannenkoekendag is w/
pi_220390752
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 17:49 schreef AnneX het volgende:
Voor de zekerheid even gereserveerd in het pannenkoek restaurant.
Druk druk..
Hoor ik net dat het Nationale Pannenkoekendag is w/
Oeh jaloers (ver fietsen en in mijn uppie, nah)
We have far more in common than that which devides us..
pi_220391039
Avond! Wij zijn op de terugweg van een midweekje Parijs. Inclusief twee dagen Disney. C. nam me mee om te vieren dat we 20 jaar samen waren afgelopen woensdag O+

pi_220391043
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 17:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Oeh jaloers (ver fietsen en in mijn uppie, nah)
Ja hè…als het woord eenmaal gevallen is dan móet ik pannenkoeken.
Zelf bak ik niet (meer).
Als buren bakten voor de kinderen en vriendjes, was er voor mij ook eentje :Y)
pi_220391049
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 18:27 schreef Candaasje het volgende:
Avond! Wij zijn op de terugweg van een midweekje Parijs. Inclusief twee dagen Disney. C. nam me mee om te vieren dat we 20 jaar samen waren afgelopen woensdag O+

[ link | afbeelding ]
imgbb veilig
Gefeliciteerd @Candaasje *;
pi_220391138
Wat een leuke verrassing @Candaasje en gefeliciteerd *O*

Pannenkoeken bakken doe ik ook niet @AnneX Niet eetbaar die dingen van mij.

Net alle boodschappen voor dit weekend uitgepakt en ingeruimd. T ruikt hier heerlijk naar draadjesvlees. Het lees was nogal dik dus wat langer dan normaal in de slowcooker, al viel het net al uit elkaar :9~
We have far more in common than that which devides us..
pi_220391647
Wat heerlijk @Candaasje! En gefeliciteerd met het jubileum *O*
pi_220391866
Pff ik had de film “Barbie” opgenomen, dat duurde 5 minuten _O-
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 20 maart 2026 @ 20:14:48 #134
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220391962
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 20:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Pff ik had de film “Barbie” opgenomen, dat duurde 5 minuten _O-
Neeee, gewoon kijken joh. Hij is heerlijk maatschappijkritisch O+
Spoilers!
pi_220391988
Ja, Barbie is tof O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220391996
T is sowieso veel te roze voor mij :P
We have far more in common than that which devides us..
pi_220392027
Dat is part of the deal O-) My job is beach O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220392237
Afgezet. Misschien ooit nog eens maar nu niet.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 20 maart 2026 @ 22:26:34 #139
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220392851
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 20:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Afgezet. Misschien ooit nog eens maar nu niet.
Ik vond het ook zwaar tegenvallen helaas (in de bioscoop gezien, we keken er echt naar uit)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220393482
Hi Barbies O+.
pi_220393799
Ik vond het een heerlijke film. Binnenkort krijg ik er ook een shirt van :D
pi_220393850
Gisteren een proeverij gegeven, was eg leuk.
Wel weer pas na middernacht thuis en nu alweer onderweg voor bezorgen (en tussendoor nog een boekenclub :+)
pi_220394616
Sterkte en veel plezier @Sarabi :D

Dank allen! Was erg leuk. Vooral Parijs zelf en Disney O+ , Versailles was leuk voor een keer. Het is echt indrukwekkend hoeveel grootheidswaanzin die koningen hadden, maar binnen is er door de revolutie natuurlijk niet heel veel authentieks overgebleven. En hier was het wel écht filelopen. Daarbij; mijn eigen tuin vind ik nu al mooier, ondanks dat er nog veel aangeplant moet worden :6

Disney was voor mij 24 jaar geleden (toen was het Studio Park nog in aanbouw). Hoewel mijn animatiehart echt wel wat moeite heeft met de hyperkapitalistisch visie achter het huidige bedrijf Disney, vond ik het heel fijn weer even in die animatiewereld te kunnen duiken O+ De (musical) shows, de parades en de afsluitende show waren een mooie ode aan ook de klassiekere films O+ O+

Sommige attracties waren wel wat verouderd (en dan toch lange wachtrijen, maar ik denk dat dat ook een deel ‘nostalgie’ was zoals de Efteling ook kent) maar ze hadden ook veel fantastische, nieuwere animatronics en ik vind hun thematisering ook bij veel achtbanen goed gedaan. (Dat je in een mijnkarretje zit en halverwege naast je opeens een geit de was op ziet eten bij een mijnwerkershutje :D ).

En dat je gewoon de hele dag met Mickey- oren op je hoofd kunt lopen is natuurlijk ook een plus :+ O+ :
(Ik voel die haarband nog zitten :') )


Hoeft mij echt niet elk jaar, maar ik vond het een heel leuke ervaring. En dat C. geregeld had dat we een nachtje in het ‘Mickey’ hotel (New Port Bay) met uitzicht op de vijver sliepen, was natuurlijk heel romantisch O+
pi_220394620
Ik kon Barbie ook zeer waarderen :Y

Qua boodschap lag het er soms wel errrrug dik bovenop, maar al die leuke details (de voetjes, al dat plastic meubilair) waren echt pure nostalgie O+
pi_220394702
Mogge!

Ik speelde vroeger wel met Barbie’s maar ik ben van ver voor de tijd dat ze haar eigen meubilair had. Ik maakte alles van lego en bambino en de “muren van haar huis was een klein rood koffertje (@AnneX en @Blues weten vast wel wat ik bedoel 😂). Haar kleren maakte ik zelf, meestal gehaakt en wij gingen op 30 april vaak een dagje naar Duitsland en dan mochten we iets uitzoeken en ik koos dan altijd een kledingstuk voor Barbie. Ik heb haar trouwens nog steeds, ze woont op de vensterbank van mijn slaapkamer
We have far more in common than that which devides us..
pi_220394798
Nooit een Barbie gehad of gewild maar ik vond de film wel tof.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220395060
Mogguh.
Moeders vond mij té oud voor poppen.Hup weg!
Verder heb ik niks met roze en Barbies.
Ook niet met pretparken als Disney of de Efteling.

De verslagen en belevenissen van Lucky en Candaasje zijn leuk om te lezen.
En dan vraag ik mij af wat mij mankeert, dat ik dat niet zo beleven kan.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2026 @ 11:40:01 #148
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220395077
Ik had wel genoten van de Barbie-film

Groeten uit Kootwijk. Niet langs de Radio dit keer. Vanuit Otterlo via Kootwijk(erzand) naar Garderen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220395086
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:36 schreef AnneX het volgende:
Mogguh.
Moeders vond mij té oud voor poppen.Hup weg!
Verder heb ik niks met roze en Barbies.
Ook niet met pretparken als Disney of de Efteling.

De verslagen en belevenissen van Lucky en Candaasje zijn leuk om te lezen.
En dan vraag ik mij af wat mij mankeert, dat ik dat niet zo beleven kan.
Lijkt me niet toch? Iedereen is anders, heeft zijn/haar eigen hobby’s en interesses?

De ene wordt dol van fotografie, de ander van animstiefilms, weer een ander duikt in de wereld van het brouwen van bier of verzamelt briefgeld, sommigen vinden weer van alles wat een beetje leuk… zoveel smaken en wensen O+
pi_220395092
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:36 schreef AnneX het volgende:
Mogguh.
Moeders vond mij té oud voor poppen.Hup weg!
Verder heb ik niks met roze en Barbies.
Ook niet met pretparken als Disney of de Efteling.

De verslagen en belevenissen van Lucky en Candaasje zijn leuk om te lezen.
En dan vraag ik mij af wat mij mankeert, dat ik dat niet zo beleven kan.
Oh, ik sta aan jouw kant hoor :Y
Pretparken vind ik vreselijk, het idee alleen al :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220395117
Ik vind pretparken eng, maar het gezelschap waar ik mee was altijd leuk. Dus ik ben met liefde “jassen en tassen” oppasser
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 21 maart 2026 @ 12:01:33 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220395228
Klusdag in het dorp, ik help bij de Kita. Zijn ook een paar kinderen mee met de ouders die daar helpen.
Kleine NSB'ertjes hoor.
"Oh da Fahrt ein Trecker über die Brücke, die darf da nicht fahren"
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 21 maart 2026 @ 12:19:33 #153
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220395548
Ik moest gisteren zo lachen, hoorde dat de vrouw van Peter Hegseth in het Pentagon de bijnaam
Yoko Ono heeft
pi_220395550
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Ik speelde vroeger wel met Barbie’s maar ik ben van ver voor de tijd dat ze haar eigen meubilair had. Ik maakte alles van lego en bambino en de “muren van haar huis was een klein rood koffertje (@:annex en @:blues weten vast wel wat ik bedoel 😂). Haar kleren maakte ik zelf, meestal gehaakt en wij gingen op 30 april vaak een dagje naar Duitsland en dan mochten we iets uitzoeken en ik koos dan altijd een kledingstuk voor Barbie. Ik heb haar trouwens nog steeds, ze woont op de vensterbank van mijn slaapkamer
Ik had nepperts geloof ik, speelde bijna niet met poppen was meer buiten en speelde met broer met de racebaan O+
pi_220395554
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:17 schreef Candaasje het volgende:
Sterkte en veel plezier @:Sarabi :D

Dank allen! Was erg leuk. Vooral Parijs zelf en Disney O+ , Versailles was leuk voor een keer. Het is echt indrukwekkend hoeveel grootheidswaanzin die koningen hadden, maar binnen is er door de revolutie natuurlijk niet heel veel authentieks overgebleven. En hier was het wel écht filelopen. Daarbij; mijn eigen tuin vind ik nu al mooier, ondanks dat er nog veel aangeplant moet worden :6

Disney was voor mij 24 jaar geleden (toen was het Studio Park nog in aanbouw). Hoewel mijn animatiehart echt wel wat moeite heeft met de hyperkapitalistisch visie achter het huidige bedrijf Disney, vond ik het heel fijn weer even in die animatiewereld te kunnen duiken O+ De (musical) shows, de parades en de afsluitende show waren een mooie ode aan ook de klassiekere films O+ O+

Sommige attracties waren wel wat verouderd (en dan toch lange wachtrijen, maar ik denk dat dat ook een deel ‘nostalgie’ was zoals de Efteling ook kent) maar ze hadden ook veel fantastische, nieuwere animatronics en ik vind hun thematisering ook bij veel achtbanen goed gedaan. (Dat je in een mijnkarretje zit en halverwege naast je opeens een geit de was op ziet eten bij een mijnwerkershutje :D ).

En dat je gewoon de hele dag met Mickey- oren op je hoofd kunt lopen is natuurlijk ook een plus :+ O+ :
(Ik voel die haarband nog zitten :') )

Hoeft mij echt niet elk jaar, maar ik vond het een heel leuke ervaring. En dat C. geregeld had dat we een nachtje in het ‘Mickey’ hotel (New Port Bay) met uitzicht op de vijver sliepen, was natuurlijk heel romantisch O+
Leuk! En C _O_
  zaterdag 21 maart 2026 @ 12:22:07 #156
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220395570
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:01 schreef derLudolf het volgende:
Klusdag in het dorp, ik help bij de Kita. Zijn ook een paar kinderen mee met de ouders die daar helpen.
Kleine NSB'ertjes hoor.
"Oh da Fahrt ein Trecker über die Brücke, die darf da nicht fahren"
[nsb mode] “Oh, da fährt ein Traktor über die Brücke, der darf da nicht fahren.”[/nsb mode]
pi_220395599
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 12:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik moest gisteren zo lachen, hoorde dat de vrouw van Peter Hegseth in het Pentagon de bijnaam
Yoko Ono heeft
:D
pi_220395613
Dagboek vandaag:
4 wassen/sjes (ik maak kleinere wasjes dan eerst, wasmachine maakte een beetje gek geluid vorige keer, nu gaat het goed).
Krant, koffie in zonnetje, wachten op g die de boodschappen doet.

Al weken geen picnic meer, tijd genoeg om om de beurt voor een paar dagen te kopen incl fietsritjjes voor mij en g komt er ook nog eens 'uit' :D

Verder niet veel vandaag, zaterdag is altijd beetje 'rustdag' incl de wassen en bed verschonen.
pi_220395630
Morgenmiddag naar oud-collega in ons (voor mij nu ook :P ) oude zkh. Ze is er niet best aan toe ;(
pi_220395671
Dagboek:
Was zit in de machine en die gaat zo naar het balkon om te drogen, draadjesvleesjus wat op smaak gemaakt, zo erwtensoep en griesmeelpudding maken. Tetris in de koelkast doen 😉 om alles kwijt te kunnen. Mijn (niet meer zo) nieuwe koelkast is heel fijn (no frost) maar heeft helaas ook minder inhoud dan de niet zo fijne (veel frost) koelkast.

Er moet ook nog even gedweild worden maar vandaag of morgenochtend, dat zie ik nog wel.

Straks lekker met boek op balkon in de zon (hopelijk warm genoeg daar).

Geappt met nichtje, die zijn nu in Amsterdam en komen morgen rond 12 uur hier
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 21 maart 2026 @ 13:08:44 #161
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220395946
Hier werkdagje vandaag. Gisteravond met klanten uit eten geweest die hun 50 (!) jardige huwelijk vierden. Wat een leuk stel :D Avond vloog voorbij en we kwamen weer eens te laat bij de tangoshow, mochten nog nét naar binnen :P De dame schrijft ook heel enthousiast op PolarSteps met geweldige foto´s erbij.

Tot 2 jaar geleden werkte ik in de omgeving van Salta met een kleine B&B die gerund werd door een enthousiast Nederlands stel (inmiddels zijn ze terug naar NL). Zij zeiden wel vaker tegen me: "Wat heb jij toch leuke klanten, hoe doe je dat? Echt áltijd!". En het klopt *)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220395962
Yoko One, briljante vrouw, groot kunstenares, zeer effectief zeer misogyn door het slijk gehaald.

Ik betwijfel of de echtgenote van Peter Hegseth iets met haar gemeen heeft.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220396016
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:09 schreef sigme het volgende:
Yoko One, briljante vrouw, groot kunstenares, zeer effectief zeer misogyn door het slijk gehaald.

Ik betwijfel of de echtgenote van Peter Hegseth iets met haar gemeen heeft.
Ja maar…de Beatles uit elkaar gespeeld. -O-

Over Pete begin ik maar niet. Die manipuleert een compleet volk en de administratie. Net als zijn commander in chief. Doof en blind.
Na ons de Zondvloed.
pi_220396060
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:16 schreef AnneX het volgende:
Ja maar…de Beatles uit elkaar gespeeld.
'tuurlijk. Zonder Yoko Ono waren die vast bij elkaar gebleven :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220396129
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:16 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ja maar…de Beatles uit elkaar gespeeld. -O-

Over Pete begin ik maar niet. Die manipuleert een compleet volk en de administratie. Net als zijn commander in chief. Doof en blind.
Na ons de Zondvloed.
Thomas Erdbrink zei in de krant van vandaag dat je bij de Amerikanen niet op de woorden van de leiders moet letten, maar op de 3e laag. Hoge generaals en ambtenaren. Die zeiden al dat deze oorlog niet goed gaat uitpakken.
Maar we gaan toch spullen, materieel sturen.

8)7
pi_220396190
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:28 schreef Blues het volgende:

[..]
Thomas Erdbrink zei in de krant van vandaag dat je bij de Amerikanen niet op de woorden van de leiders moet letten, maar op de 3e laag. Hoge generaals en ambtenaren. Die zeiden al dat deze oorlog niet goed gaat uitpakken.
Maar we gaan toch spullen, materieel sturen.

8)7
Wat heeft het voor nut om op de woorden te letten als hun daden zijn dat ze die oorlog ingaan?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220396246
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:32 schreef sigme het volgende:


Wat heeft het voor nut om op de woorden te letten als hun daden zijn dat ze die oorlog ingaan?
Context was of je de/een oorlog ziet aankomen.
pi_220396622
En in onze mail:

quote:
Misschien hoor of lees je dat de energieprijzen op dit moment stijgen. Dat kan een onzeker gevoel geven. Logisch, want energie is iets dat je elke dag gebruikt.

Goed nieuws: jij hoeft je geen zorgen te maken over stijgende prijzen. Je hebt gekozen voor een vast energiecontract. Daarom blijven jouw energietarieven gewoon hetzelfde.



Dat betekent voor jou

Je hebt een goede keuze gemaakt door voor een vast contract te kiezen. Want jouw tarieven staan vast tot 13 november 2027. Dit betekent dat:



jouw tarieven niet stijgen als energie duurder wordt

je altijd weet wat je betaalt

je niet voor onverwachte kosten komt te staan

Overstappen is nu vaak niet voordeliger. Nieuwe energiecontracten worden afgesloten tegen de prijzen van dit moment. En die liggen hoger dan toen jij je contract afsloot. Daarom is de kans klein dat je ergens anders goedkoper uit bent.

Je hebt dus een goede keuze gemaakt door te kiezen voor een contract met vaste tarieven.

Wel ff lekker om te lezen :%
pi_220396688
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Context was of je de/een oorlog ziet aankomen.
Paar weken geleden ook een “duider” op tv dat ze op het Pentagon tijdens voorbesprekingen voor zoiets geen pizza’s meer mogen bestellen :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_220396851
Gisteren gewerkt, late lunch met vriendin en ijscoupe. Dus diner maar overgeslagen en door naar de generale. Zes strijkers plus piano, zo gaaf!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna nog de laatste cijfers kaartverkoop bijgewerkt en noedels gegeten (honger!). Slapen en vanmorgen repetitie.
Daarna nog last minute boodschappen gedaan en nu een paar uur thuis. Want een poos geleden leek het me een goed plan om me in te schrijven voor de jaarlijkse stadskwis. Haske leuk, maar een hele avond vragen en puzzels oplossen... tis druk.
Inmiddels draait was twee van drie. Want droogweer buiten O+
Hopelijk niet te laat thuis want morgenvroeg zwemmen. En tegen de middag naar concertlocatie voor opbouw, concert en opruimen.

Daarna deaud.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tv geeft al dagen foutmelding. Maar dat is niet erg. Toch geen tijd om te kijken _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 21 maart 2026 @ 14:47:11 #171
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220396889
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gisteren gewerkt, late lunch met vriendin en ijscoupe. Dus diner maar overgeslagen en door naar de generale. Zes strijkers plus piano, zo gaaf!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was vorige week toen ik toch in the big city was, naar een jazzclub gegaan met een "swing" orkest. Erg geslaagd, hoewel ik eerlijk gezegd ietsjes TE ver vooraan zat. Eerste rij, gewone tafeltjes, als ik wilde kon ik de pagina van de partituur omslaan :P Maar "volledig" orkest met piano, gitaar, contrabas en drums, met daarnaast 4 saxen in 3 groottes, 3 trombones en 4 trompetten. Maar wat een divers pluimage (in tegenstelling tot violistes, helemaal mee eens).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zaterdag 21 maart 2026 @ 14:50:05 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220396911
Was het geen swingclub met jazz orkest?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 21 maart 2026 @ 15:02:21 #173
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220396985
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dus diner maar overgeslagen [bla bla] en noedels gegeten (honger!).
Goh :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220397082
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gisteren gewerkt, late lunch met vriendin en ijscoupe. Dus diner maar overgeslagen en door naar de generale. Zes strijkers plus piano, zo gaaf!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna nog de laatste cijfers kaartverkoop bijgewerkt en noedels gegeten (honger!). Slapen en vanmorgen repetitie.
Daarna nog last minute boodschappen gedaan en nu een paar uur thuis. Want een poos geleden leek het me een goed plan om me in te schrijven voor de jaarlijkse stadskwis. Haske leuk, maar een hele avond vragen en puzzels oplossen... tis druk.
Inmiddels draait was twee van drie. Want droogweer buiten O+
Hopelijk niet te laat thuis want morgenvroeg zwemmen. En tegen de middag naar concertlocatie voor opbouw, concert en opruimen.

Daarna deaud.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tv geeft al dagen foutmelding. Maar dat is niet erg. Toch geen tijd om te kijken _O-
Wat een drukke Cat :o _O_
En vdg of morgen jarig? *O*
pi_220397179
quote:
80s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:47 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ik was vorige week toen ik toch in the big city was, naar een jazzclub gegaan met een "swing" orkest. Erg geslaagd, hoewel ik eerlijk gezegd ietsjes TE ver vooraan zat. Eerste rij, gewone tafeltjes, als ik wilde kon ik de pagina van de partituur omslaan :P Maar "volledig" orkest met piano, gitaar, contrabas en drums, met daarnaast 4 saxen in 3 groottes, 3 trombones en 4 trompetten. Maar wat een divers pluimage (in tegenstelling tot violistes, helemaal mee eens).
Lol ja, balans is alles. Dirigente heeft de beste plekken in de zaal bepaald qua geluid (en dat is niet waar wij als koor staan :+ ) dus iedereen is nu aan haar fans aan het vertellen waar ze het beste kunnen gaan zitten morgen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220397186
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 15:19 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat een drukke Cat :o _O_
En vdg of morgen jarig? *O*
Maandag = werkdag ;)
Dit is weekend 'vieren' _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220397195
Oh, en iedereen gaat blijkbaar scheiden. Deze week kwamen drie (helften van) stellen met het nieuws. Tot dusver. Week is nog niet om. Morgen 'zie' ik nog ruim 100 man :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220397430
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:14 schreef Blues het volgende:
En in onze mail:
[..]
Wel ff lekker om te lezen :%
Wat een geruststelling! w/
Vorige week wuifde/woof de verhuurder/buurman mijn vraag weg over welk contract hij had. “Niks vast contract” werd er gemompeld. o|O

Afgekoeld is de marmelade redelijk vast. In de koelkast gezet.
Één pot was best vloeibaar en daar heb ik nog eens de juiste 😉hoeveelheid blaadjes gelatine toegevoegd. Volgens de adviezen bij AI. 😎
Buurvrouw was er en kreeg een lepeltje te proeven. Dus één pot gaat naar haar.
pi_220397453
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 15:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Oh, en iedereen gaat blijkbaar scheiden. Deze week kwamen drie (helften van) stellen met het nieuws. Tot dusver. Week is nog niet om. Morgen 'zie' ik nog ruim 100 man :X
-O-

Succes morgen met concert🎶
pi_220397893
Wat een drukte bij @Cat-astrophe Feestje tussendoor vieren :D
En bah, scheidingen, hopelijk dat het bij dxe drie blijft, da’s meer dan genoeg.

Ik heb ook net een vast jaar contract afgesloten, op een avond toen het nog kon (volgende ochtend werd die mogelijkheid opgeschort) gaat 1 april in dus pik de winter mee.

Een vriend heeft een bak erwtensoep opgehaald, dat kreeg ik niet meer kwijt in de koelkast. Hij heel blij (ik ook) maar hij bleef me net iets te lang :D

En de griesmeelpudding staat op te stijven in een cakevorm.
Maandag de koelkast maar eens uitmesten en alles weer op de juiste plek zetten.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220398007
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 15:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Oh, en iedereen gaat blijkbaar scheiden. Deze week kwamen drie (helften van) stellen met het nieuws. Tot dusver. Week is nog niet om. Morgen 'zie' ik nog ruim 100 man :X
:{w
Ik niet.

Ik hoorde er ook maar 1. @Clubsoda's soort mensen :P
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220398024
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:{w
Ik niet.
*O*

Als je het hebt over het (niet) scheiden dan.

(Niet) zien is -O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220398041
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
*O*

Als je het hebt over het (niet) scheiden dan.

(Niet) zien is -O-
Het is -O- dat ik morgen geen 100 man zie?
Nee hoor. Dat vind ik een zeer prettige gedachte *O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220398061
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:{w
Ik niet.

Ik hoorde er ook maar 1. @:clubsoda's soort mensen :P
Ik ook niet!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220398063
Beter is mijn droger snel klaar. Want ik heb nog 11 minuten voor ik bij de Kwis moet zijn.
Gelukkig is het maar een minuut fietsen. En ik voorzie tussentijdse tripjes naar huis voor attributen die we voor opdrachten nodig gaan hebben :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220398071
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het is -O- dat ik morgen geen 100 man zie?
Nee hoor. Dat vind ik een zeer prettige gedachte *O*
Dat je MIJ niet ziet ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220398077
Ik ga weliswaar niet scheiden maar ben de komende dagen wel aan het single parenten. Dus hing ik net 27 foto's op en schuurde de tuintafel :7
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220398204
quote:
80s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:47 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ik was vorige week toen ik toch in the big city was, naar een jazzclub gegaan met een "swing" orkest. Erg geslaagd, hoewel ik eerlijk gezegd ietsjes TE ver vooraan zat. Eerste rij, gewone tafeltjes, als ik wilde kon ik de pagina van de partituur omslaan :P Maar "volledig" orkest met piano, gitaar, contrabas en drums, met daarnaast 4 saxen in 3 groottes, 3 trombones en 4 trompetten. Maar wat een divers pluimage (in tegenstelling tot violistes, helemaal mee eens).
Gaaf _O_ :muziek:
pi_220398372
Er is weer wat aan de hand, 3x politie en 2x brandweer komt hier langs, ambulance ziet ik na hun verhuizing niet neem meer
We have far more in common than that which devides us..
pi_220399584
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 21 maart 2026 @ 21:11:25 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220400700
@Kaatje1 3 april iets te doen?
Bekijk deze YouTube-video
Komt in Luxor
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 21 maart 2026 @ 21:11:52 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220400707
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:50 schreef Cat-astrophe het volgende:


Gefeliciteerd
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220400771
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 21:11 schreef derLudolf het volgende:
@:Kaatje1 3 april iets te doen?
Bekijk deze YouTube-video
Komt in Luxor
Zo niet dan verzin ik wel wat :D
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 21 maart 2026 @ 21:34:21 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220400947
Ik had vanmiddag een interessant gesprek trouwens. Ik sprak met iemand uit Zuid Afrika. Jager, meubelmaker en priester.

Hoe dat gaat daar joh, met zeven schoot ie z'n eerste antilope :D Maar ook hoe ze daar opgevoed worden, alles gebruiken van het dier wat je schiet.
"Ik was een beetje rebels dus schoot ik een keer een kameleon" - dat is dus echt niet lekker _O-

Als je die leert kennen zou je niet denken dat hij preekt bij de reformierte Kirche.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 21 maart 2026 @ 21:36:59 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220400979
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 21:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zo niet dan verzin ik wel wat :D
Lol, in een pop theater komen toch allemaal heel cultureel verantwoorde muzikanten :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220401117
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 21:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Lol, in een pop theater komen toch allemaal heel cultureel verantwoorde muzikanten :+
Vast, maar niet gehoor verantwoord 😉
Ik kom daar nooit terwijl het makkelijk bereikbaar is, maar de programmering vind ik meestal niets
We have far more in common than that which devides us..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')