abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220386018
Goedemorgen!
Willekeurige mooie foto (van hardlooprondje vorige week)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220386717
Check: Al weken Niesbuien - Tranende en jeukende ogen- loopneus.

Voor het eerst. Mag ik nu bij het clubje van @fietsie en @Lonaa ?

Bijtijds opgestaan en alle afgekoelde vloeibare marmelade terug in de pan en nog eens 25 minuten laten inkoken met een pondje geleisuiker.
Nog steeds vloeibaar!!!
Gelukkig ontbijt ik ‘s zomers met yoghurt, overnight oats en dan nu een eetlepel marmelade erdoor. :Y)
Oh ja, en Twee borrel glaasjes liquor43 over 6 potten verdeeld. 😎
  vrijdag 20 maart 2026 @ 09:28:51 #103
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220386839
die borrel glaasjes maken het wel goed :9

wij hadden gister varkenspoot als avond eten ( en vanavond ook ) Heerlijk zulke winter gerechten O+

Morgen grote slacht dag, dus eten we faorese, gefermenteerde schapen ribben, gekookt en / of gegrild. Dan stinkt dus het hele huis naar gefermenteerd.. das wat minder...vanavond m'n kleding alvast inpakken en in de gym zetten :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220386952
Goedemorgen.

@AnneX Is het niet zo dat je geleisuiker juist maar kort moet koken voor een optimale werking?
pi_220386988
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 09:36 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen.

@:annex Is het niet zo dat je geleisuiker juist maar kort moet koken voor een optimale werking?
Oh, dat wist ik dus niet. Nú wel.
Dan begrijp ik ook dat men zegt dat er max 5 min gekookt hoeft te worden.
En ik dacht gelezen te hebben, dat het te maken had met bitter worden van de marmelade.

Inderdaad o|O
AI
Geleisuiker moet kort gekookt worden, meestal slechts 1 tot 3 minuten nadat het mengsel borrelend kookt. Te lang koken zorgt ervoor dat de geleerkracht (pectine) verloren gaat, waardoor de jam of gelei vloeibaar blijft in plaats van opstijft.

MnAX stelt voor om gelatine blaadjes te gebruiken…Zou dat een optie zijn?
pi_220387073
Ik eet zelf geen gelatine, maar zoiets of een ander bindmiddel (kun je pectine ook los krijgen, of agar-gaar) zou moeten werken lijkt me.
pi_220387078
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 09:28 schreef Barreltje het volgende:
die borrel glaasjes maken het wel goed :9
_O_
pi_220387095
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 09:58 schreef Tuindier het volgende:
Ik eet zelf geen gelatine, maar zoiets of een ander bindmiddel (kun je pectine ook los krijgen, of agar-gaar) zou moeten werken lijkt me.
Straks werken. Morgen naar de winkel.
Dank voor het meedenken.💐
  Moderator vrijdag 20 maart 2026 @ 10:51:12 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220387395
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 09:22 schreef AnneX het volgende:
Check: Al weken Niesbuien - Tranende en jeukende ogen- loopneus.

Voor het eerst. Mag ik nu bij het clubje van @:fietsie en @:Lonaa ?

Bijtijds opgestaan en alle afgekoelde vloeibare marmelade terug in de pan en nog eens 25 minuten laten inkoken met een pondje geleisuiker.
Nog steeds vloeibaar!!!
Gelukkig ontbijt ik ‘s zomers met yoghurt, overnight oats en dan nu een eetlepel marmelade erdoor. :Y)
Oh ja, en Twee borrel glaasjes liquor43 over 6 potten verdeeld. 😎
Op geleisuiker staat toch altijd dat je niet langer dan 7 minuten moet koken?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220387473
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 10:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Op geleisuiker staat toch altijd dat je niet langer dan 7 minuten moet koken?
Sie haben Recht. >:O

Er staat nog veel meer. Lezen AnneX ! Lezen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220387524
Goeiemerreg!
Ik dacht dat het zaterdag was :') Mn ritme is kwijt :D
pi_220387540
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 11:19 schreef Blues het volgende:
Goeiemerreg!
Ik dacht dat het zaterdag was :') Mn ritme is kwijt :D
Boeien. Alle dagen zelfde dagen ^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220387548
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 11:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Boeien. Alle dagen zelfde dagen ^O^
*G*
pi_220387553
En weer heerlijk de hele dag laatste restanten van de top 400 filmmuziek op radio klassiek O+

https://www.npoklassiek.nl/programmas/filmmuziek-toplijst

[ Bericht 33% gewijzigd door Blues op 20-03-2026 11:37:22 ]
pi_220387732
1400 gr runderlappen in de slowcooker voor zondag.

Zo even naar de plantenwinkel. Zag eergisteren daar iets wat ik op het balkon wil maar geen plek op de fiets.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220387843
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 11:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Boeien. Alle dagen zelfde dagen ^O^
Nou…ik vond het erg verwarrend!
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 11:46 schreef Kaatje1 het volgende:
1400 gr runderlappen in de slowcooker voor zondag.

Zo even naar de plantenwinkel. Zag eergisteren daar iets wat ik op het balkon wil maar geen plek op de fiets.
Het tuincentrum in het volgende dorp bezorgt ook aan huis.
Of is dat dorps…
pi_220387866
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 12:03 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nou…ik vond het erg verwarrend!
[..]
Het tuincentrum in het volgende dorp bezorgt ook aan huis.
Of is dat dorps…
Hier ook, ik ga alleen niet naar Intratuin maar naar een klein bloemenzaakje. En nu met lege fietstassen heen en hopelijk volle terug.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220387868
Goedemiddag *O*
Vanavond mogen we weer een proeverij geven aan een groep bierliefhebbers.
  Moderator vrijdag 20 maart 2026 @ 12:33:42 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220388199
Schadevrije jaren meenemen van NL naar D, gedoe. Dacht het geregeld te hebben maar nu zijn er ineens nieuwe regeltjes
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 maart 2026 @ 13:20:04 #120
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220388537
Vrijdag op kantoor... Alleen we zijn met 3. En dat is niet goed voor de productiviteit.
Gelukkig nog wel wat zinvolle dingen gedaan.

En een Turkse pizza met de lunch maakt veel goed :9
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator vrijdag 20 maart 2026 @ 14:12:35 #121
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220388818
Nog 35 minuten :s)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 maart 2026 @ 16:07:19 #122
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220390018
*tromgeroffel*

Ik heb vier stemmen gekregen. B:)B

Sjerrie heeft in Haarlem de voorkeursdrempel gehaald :'). Hij woont in Amsterdam en duwde tig lijsten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220390383
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 11:27 schreef Blues het volgende:
En weer heerlijk de hele dag laatste restanten van de top 400 filmmuziek op radio klassiek O+

https://www.npoklassiek.nl/programmas/filmmuziek-toplijst
Op nr 1 weer Schindlers list. 3 nrs van de film _O_ :'(
  vrijdag 20 maart 2026 @ 17:00:13 #124
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220390415
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 16:07 schreef borisz het volgende:
*tromgeroffel*

Ik heb vier stemmen gekregen. B:)B

Sjerrie heeft in Haarlem de voorkeursdrempel gehaald :'). Hij woont in Amsterdam en duwde tig lijsten.
hier, alvast 5 likes *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220390527
:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')