abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:00:52 #1
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220344250
quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

Livestream:
Bekijk deze YouTube-video
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220344252
De Verenigde Staten zouden het veel moeilijker hebben om overal ter wereld oorlogen te voeren als meer landen hun luchtruim, territoriale wateren en grondgebied minder gemakkelijk ter beschikking zouden stellen aan het Amerikaanse leger. Daarom vind ik dat we weinig medelijden hoeven te hebben met de Golfstaten wanneer zij worden geraakt door drones of raketten. Als je je land openstelt voor militaire offensieve operaties tegen een buurland, moet je ook bereid zijn de gevolgen te dragen, inclusief economische en andere vormen van schade.

zaterdag 14 maart 2026 @ 21:03:21 #3
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220344291
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:00 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik zie al een bommenwerper die een tapijt van laarzen uitstroot.
Of gewoon tapijten uit het ruim flikkert, als carpet bombing.

Of bommen naar binnen gooit bij Carpetright 😱
A murky, forgotten land.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:05:15 #4
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220344313
Dat is een carnavaleske TT:

Er staat een laars in de gang. Ja, ja, een laars in de gang. Oh, oh, een laars in de gang, bij buurman Kahmenei.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:06:11 #5
24533 ACT-F
pi_220344327
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Of gewoon tapijten uit het ruim flikkert, als carpet bombing.

Of bommen naar binnen gooit bij Carpetright 😱
Er is aardig wat tapijt nodig om er Carpetland van te maken.
pi_220344328
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:05 schreef ACT-F het volgende:

Er staat een laars in de gang. Ja, ja, een laars in de gang. Oh, oh, een laars in de gang, bij buurman Kahmenei.
Ik vraag me af hoeveel mensen hier die nog kennen. _O-
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:06:15 #7
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220344329
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:01 schreef Peppert het volgende:
De Verenigde Staten zouden het een stuk moeilijker hebben om overal ter wereld oorlogen te voeren als minder landen hun luchtruim, territoriale wateren en grondgebied minder gemakkelijk ter beschikking zouden stellen. Daarom vind ik dat we weinig medelijden hoeven te hebben met de Golfstaten wanneer zij worden geraakt door drones of raketten. Als je je land openstelt voor militaire offensieve operaties tegen een buurland, moet je ook bereid zijn de gevolgen te dragen, inclusief economische en andere vormen van schade.

[ afbeelding ]
De Golfstaten zullen ongetwijfeld als dit afgelopen is, die relatie en samenwerking stevig heroverwegen ja :Y

Immers, die basissen hebben hen tot doelwit gemaakt, en de VS is niet afdoende in staat geweest om ze te beschermen.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:06:51 #8
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220344342
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
De eind dertigers en 40 plussers sowieso.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:07:17 #9
24533 ACT-F
pi_220344350
quote:

[..]
De meesten hier zijn oudere jongeren O~)
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:08:30 #10
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220344369
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:05 schreef ACT-F het volgende:

Toen het eenmaal weer ging over boots om the ground, en ik zag dat het topic bijna dicht was, móest ik hem maken *)
A murky, forgotten land.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:09:08 #11
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220344375
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:06 schreef StateOfMind het volgende:
De eind dertigers en 40 plussers sowieso.
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:07 schreef ACT-F het volgende:
Volgens mij heb ik "De Daverende 13" als vinyl nog wel ergens op zolder liggen...
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:09:52 #12
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220344381
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:07 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Leeftijd is slechts een getal.
Tijd is relatief.

(Abraham komt hier in de zomer langs :@, kan ik gelijk vragen waar de mosterd staat)
A murky, forgotten land.
pi_220344382
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:06 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
De Golfstaten zullen ongetwijfeld als dit afgelopen is, die relatie en samenwerking stevig heroverwegen ja :Y

Immers, die basissen hebben hen tot doelwit gemaakt, en de VS is niet afdoende in staat geweest om ze te beschermen.
Qatar zal de volgende keer Trump geen vliegtuig cadeau meer doen. Hooguit een luchtballon denk ik O-)
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:15:07 #14
24533 ACT-F
pi_220344436
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Tijd is relatief.

(Abraham komt hier in de zomer langs :@, kan ik gelijk vragen waar de mosterd staat)
Ik heb nog een jaar uitstel van executie.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:15:57 #15
24533 ACT-F
pi_220344445
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:09 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Qatar zal de volgende keer Trump geen vliegtuig cadeau meer doen. Hooguit een luchtballon denk ik O-)
Eentje stevig gevuld met helium zodat die nooit meer omlaag gaat.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:18:34 #16
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220344467
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik ga binnenkort vast proeflopen met wat rollators, en ook alvast een mooie vurenhouten kist uitzoeken :P
A murky, forgotten land.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:25:49 #17
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220344516
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:15 schreef ACT-F het volgende:
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:18 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ga binnenkort vast proeflopen met wat rollators, en ook alvast een mooie vurenhouten kist uitzoeken :P
Hier is ie al langs geweest, niet veel van gemerkt... _O-
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:26:51 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220344520
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Daar komt je laatste makelaar, hij maakt je laatste huisje klaar... Een huisje van zes planken. Al ben je nog zo'n hoge Piet, een ander huisje krijg je niet...
pi_220344564
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Tijd is relatief.

50 is het nieuwe 40.
Hoop ik.

Over een paar maand weet ik het.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:35:46 #20
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220344604
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
50 is het nieuwe 40.
Hoop ik.

Over een paar maand weet ik het.
Eind juli hier B:)B

Hopelijk gaan de vijftigers een stuk langzamer dan mijn veertigers, want die gingen mij iets te snel voorbij :{w
A murky, forgotten land.
pi_220344605
Kharg Island is sinds BF3 al een goede map.
pi_220344621
Maar kargh island krijgt z'n olie dus van pijpleidingen, die iran niet af kan sluiten zonder de bronnen te vernaggelen?

Dus als je het verovert, kun je gewoon hun olie gaan verkopen?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:37:51 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220344623
quote:

[..]
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:40:05 #24
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220344647
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:35 schreef Since2003 het volgende:
Kharg Island is sinds BF3 al een goede map.
Verrek, nu je het zegt :D

Al vind ik persoonlijk de Battlefield Bad Company games nog de leukste en beste.

Dat riedeltje is sinds Bad Company altijd mijn ringtone geweest op elke mobiel sindsdien _O_

(The Beast - Milt Buckner)
A murky, forgotten land.
pi_220344703
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220344716
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:45 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Geen aandacht is geen geld. :P
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:48:35 #27
24533 ACT-F
pi_220344740
Als ze deze pijpleiding maar heel laten:

quote:
Aramco’s Red Sea Lifeline: How the East-West Pipeline Became Saudi Arabia’s Only Oil Export Route

With the Strait of Hormuz closed, Aramco is emergency-activating its 1,200-kilometre East-West Pipeline to reroute crude exports to the Red Sea port of Yanbu.

DHAHRAN — Saudi Aramco is emergency-activating the East-West Pipeline to reroute crude oil exports from the Persian Gulf to the Red Sea port of Yanbu, bypassing the closed Strait of Hormuz. This 1,200-kilometre pipeline — built in 1981 as insurance against exactly this scenario — can transport up to 5 million barrels per day across the Arabian Peninsula, connecting the world’s largest crude processing facilities near the Eastern Province to the Kingdom’s only major export terminal outside the Persian Gulf.

By mid-March, the pipeline had proven its worth: the IEA declared the Hormuz closure the largest oil supply disruption in history, with Yanbu exports surging 330 percent as Saudi Arabia rerouted crude to the Red Sea.

The activation comes after a cascading series of events that have severed Saudi Arabia’s primary export arteries. On February 28, the United States and Israel launched Operation Epic Fury against Iran, killing Supreme Leader Ali Khamenei. Iran retaliated with waves of ballistic missiles and suicide drones across the Gulf states, striking energy infrastructure from Kuwait to the United Arab Emirates. On March 2, the Islamic Revolutionary Guard Corps confirmed what tanker operators had already discovered: Iran’s Hormuz blockade was in full effect. The strait that carries one-fifth of the world’s crude oil is shut.

For Saudi Arabia, the calculus is stark. The Kingdom produces between 10 and 11 million barrels per day and exports roughly 6 to 6.4 million bpd. Nearly all of that crude has historically left from two east-coast mega-terminals — Ras Tanura and Ju’aymah — which together boast 6.5 million bpd of loading capacity. Both facilities sit on the Persian Gulf, behind the Hormuz chokepoint. With the strait closed and Ras Tanura damaged by drone strikes, the East-West Pipeline is no longer a backup. It is the plan.
https://houseofsaud.com/a(...)yanbu-hormuz-bypass/

Ik denk dat die hier uitkomt:

https://maps.app.goo.gl/bTwnQFR1A12i7km9A
pi_220344744
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:45 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
En dan komen de Russen dat de VS informatie over doelen in Rusland doorgeeft aan Oekraine.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:49:12 #29
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220344750
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:37 schreef ExTec het volgende:
Maar kargh island krijgt z'n olie dus van pijpleidingen, die iran niet af kan sluiten zonder de bronnen te vernaggelen?

Dus als je het verovert, kun je gewoon hun olie gaan verkopen?
Lijkt me strategisch heel verstandig dat te veroveren, fijn sitting duck spelen zo in bereik van Iraanse wapens.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220344752
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:40 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Verrek, nu je het zegt :D

Al vind ik persoonlijk de Battlefield Bad Company games nog de leukste en beste.

Dat riedeltje is sinds Bad Company altijd mijn ringtone geweest op elke mobiel sindsdien _O_

(The Beast - Milt Buckner)
Als je dit kunt waarderen, kun je vast ook de muziek van transport tycoon waarderen (als we het dan toch over olie transport hebben)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_220344777
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Lijkt me strategisch heel verstandig dat te veroveren, fijn sitting duck spelen zo in bereik van Iraanse wapens.
Eh, eens, maar voorlopig opereren ze daar alsof er geen vuiltje aan de lucht is, en gaan alle iraanse olietankers, die natuurlijk niet opgeblazen worden, naar china.

Dus zeg het maar.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220344783
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:49 schreef Bensel het volgende:

[..]
Als je dit kunt waarderen, kun je vast ook de muziek van transport tycoon waarderen (als we het dan toch over olie transport hebben)
Die soundtrack van Transport Tycoon kan ik wel dromen _O_
OpenTTD speel ik nog met regelmaat.

De video die je plaatst is door een echt orkest opgenomen, de in-game is uiteraard midi (wavetable).

zaterdag 14 maart 2026 @ 21:54:35 #33
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220344800
quote:

[..]
Denk dat ze dat pas proberen als er wat minder dreiging is.

maar ik las net in vorige deel dat er Amerikaanse militairen op Iraanse bodem zijn, ik kon hiervan nog niks vinden
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:55:52 #34
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220344805
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Die soundtrack van Transport Tycoon kan ik wel dromen _O_
OpenTTD speel ik nog met regelmaat.

De video die je plaatst is door een echt orkest opgenomen, de in-game is uiteraard midi (wavetable).

het spel van de jaren 90 wat ik nog steeds veel speel en standaard staat geinstaleerd op mijn pc!
*O* Dit spel is gewoon zo fucking goed het heeft geen remake nodig!

Heb m trouwens op diskette en CD origineel :@

funny detail in het origineel als je een tunnel maakte van ene stuk land ondergronds naar het andere stuk land betaalde je niet maar kreeg je het geld, dit werkt niet bij openttd alleen in het origineel
pi_220344813
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:55 schreef theguyver het volgende:

[..]
het spel van de jaren 90 wat ik nog steeds veel speel en standaard staat geinstaleerd op mijn pc!
*O* Dit spel is gewoon zo fucking goed het heeft geen remake nodig!

Heb m trouwens op diskette en CD origineel :@
Heb het origineel ook nog, uit 1994.
119 gulden bij de Dixons

Later de "Deluxe" gescoord via vrienden en m'n 386SX40 omgebouwd naar een 486DX2 80 (@100MHz) omdat het wel erg traag werd met veel treinen en vliegtuigen :P

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 14-03-2026 22:02:32 ]
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:58:40 #36
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220344826
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:49 schreef Bensel het volgende:

[..]
Het mooie is, het is totaal niet mijn muziek, maar het heeft iets pakkends :D

Geldt idd ook voor jouw voorbeeld.

Andere, game muziek gerelateerde anekdote: ik ben geboren in 1976, dus opgegroeid met jaren 80 muziek, maar ik vond die muziek echt verschrikkelijk.
Had echt een hekel aan muziek die gehele periode.
Pas eind jaren tachtig, begin jaren negentig begon ik muziek leuk te vinden, omdat ik toen rap en vroege dance (Turn Up the Bass) ontdekte.

En pas een jaar geleden, door de Guardians of the Galaxy game (ontzettend leuke game), ben ik de jaren tachtig muziek wat meer gaan waarderen :D
A murky, forgotten land.
pi_220344846
quote:

[..]
Ik zie Trump die 2500 mariniers gewoon afzetten op Kharg. Dat zijn heel veel vlaggen om op te vouwen. :P
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:03:48 #38
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220344869
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
119 gulden bij de Dixons
:{ holy crap nee zoveel heb ik er niet voor betaald.
op de Diskettes staat 14,99 gulden en de CD was een pack met andere games voor 10 gulden meen ik.
Ik had toen spel uit kwam een 8068 later kocht ik zelf een een 386 met simpele super vga kaart van wel 2 mega bite!
hoe meer ik bouwde hoe trager het spel werd dus een jaar duurde ook bijna een jaar op een gegeven moment _O-
mijn toenmalige PC en veel andere meuk zoals mijn eerste laptop mijn mario kart arcade kast mijn atari 8600 kan je bewonderen bij bonami in Zwolle

https://www.emerce.nl/wir(...)ding-retro-arcadehal

oke genoeg nostalgie weer verder ontopic!
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:04:57 #39
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220344879
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:01 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Ik zie Trump die 2500 mariniers gewoon afzetten op Kharg. Dat zijn heel veel vlaggen om op te vouwen. :P
Kharg idd of een grondoperatie op het smalste deel van Hormuz.

Op een van die 2 zet ik jouw geld :7

Maar dat schip schijnt pas over 10 tot 14 dagen te arriveren.
Dus ze hebben nog 2 weken om Conquest te spelen in BF3 op die map :P
A murky, forgotten land.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:05:56 #40
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220344881
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:03 schreef theguyver het volgende:

[..]
op de Diskettes staat 14,99 gulden en de CD was een pack met andere games voor 10 gulden meen ik.
Ik had toen spel uit kwam een 8068 later kocht ik zelf een een 386 met simpele super vga kaart van wel 2 mega bite!
hoe meer ik bouwde hoe trager het spel werd dus een jaar duurde ook bijna een jaar op een gegeven moment _O-
mijn toenmalige PC en veel andere meuk zoals mijn eerste laptop mijn mario kart arcade kast mijn atari 8600 kan je bewonderen bij bonami in Zwolle

Het is wel een stuk vrolijker onderwerp :P
A murky, forgotten land.
pi_220344890
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:03 schreef theguyver het volgende:

[..]

Bonami ben ik een paar jaar terug geweest, is echt de moeite waard.

Ook HomeComputerMuseum in Helmond, daar ben ik nog Patreon van.
pi_220344899
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het is wel een stuk vrolijker onderwerp :P
Ik speel ook nog C&C RA2 YR dus dat past beter bij het onderwerp.

Al heb ik boven Iran nog geen Kirov of UFO gezien.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:10:39 #43
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220344915
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bonami ben ik een paar jaar terug geweest, is echt de moeite waard.

Ook HomeComputerMuseum in Helmond, daar ben ik nog Patreon van.
Dan heb je vast wel wat van mijn antieke meuk gezien!
Helaas moest ik veel weg doen en heb deze aan hun gedoneerd, toen ik ging verhuizen!

Die ken ik niet zet ik in mijn to-do agenda..

^O^
pi_220344926
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
119 gulden bij de Dixons

Later de "Deluxe" gescoord via vrienden en m'n 386SX40 omgebouwd omdat het wel erg traag werd met veel treinen en vliegtuigen :P
Micro Prose en Dynamix/Sierra brachten de beste games uit.
Maar nu ga ik even off top mijn fav. game muziek is van Borderlands 2. Bloodshot ramparts ost het level in combinatie met dit nummer complete chaos.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:12:35 #45
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220344932
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:10 schreef theguyver het volgende:

[..]
Helaas moest ik veel weg doen en heb deze aan hun gedoneerd, toen ik ging verhuizen!

^O^
Ik heb mijn Amiga 500 hier nog ergens liggen, met voeding, zonder monitor.
Geen idee of het het nog doet, maar stukje sentiment, dus kan hem niet weggooien.
A murky, forgotten land.
pi_220344935
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:10 schreef theguyver het volgende:

[..]

^O^
Heb zelf een half museum, o.a. een stuk of 9 Sinclair ZX80's en een flinke CPU-verzameling (ook veel nog in folie en doos) :P

Er is een reden dat ik verhuis, kon het niet meer kwijt :+
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:13:29 #47
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220344938
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:11 schreef Cherni het volgende:

[..]
Micro Prose en Dynamix/Sierra brachten de beste games uit.
Maar nu ga ik even off top mijn fav. game muziek is van Borderlands 2. Bloodshot ramparts ost het level in combinatie met dit nummer complete chaos.
Micro Prose, was dat niet van die Submarine game op de C64?
A murky, forgotten land.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:14:47 #48
24533 ACT-F
pi_220344950
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Die speel ik ook nog steeds _O_ Maar dan bij een resolutie van 1280x800 i.p.v. 640x400 :P
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:14:47 #49
38496 Perrin
pi_220344951
Oepsie.

twitter
pi_220344955
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Yep, ook van Sid Meier.
pi_220344966
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Die speel ik ook nog steeds _O_ Maar dan bij een resolutie van 1280x800 i.p.v. 640x400 :P
Heb 'm hier op 1280 x 1024 geloof ik, dus gewoon zwarte balken links en rechts :P
edit: 1280 x 800 volgens m'n ra2.ini
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:16:11 #52
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220344967
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

op mijn pc speel ik alleen oude meuk.
wat momenteel geinstalleerd staat is C&C classics CIV 3 settles 3 openTTD warcraft 3 redalert 2 +yuri total Anihilation, counter strike 1.6 sudden strike 1 en 3 en close combat 5.

veel beter dan de huidige shit met paywals en lootboxes en andere meuk!
Voor andere games gewoon switch 2 en ps5 maar binnenkort weer even wat oude consoles de deur uit doen neemt te veel ruimte in beslag :@

ok ok nu echt weer ontopic O-)
pi_220344971
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zou kunnen. Maar het was en nu sinds kort weer goed bezig met het uitgeven van diverse games. Veelal strategie en simulator games. Zie steam
pi_220344976
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Kharg idd of een grondoperatie op het smalste deel van Hormuz.

Op een van die 2 zet ik jouw geld :7

Maar dat schip schijnt pas over 10 tot 14 dagen te arriveren.
Dus ze hebben nog 2 weken om Conquest te spelen in BF3 op die map :P
Man, BF3 was prophetisch. Die FPV drones (MAV's) met C4 had ik in 2011 al uitgevogeld. :P
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:17:45 #55
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220344988
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Yep, ook van Sid Meier.

leuke docu over Sid!
pi_220344991
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:17 schreef theguyver het volgende:

[..]

leuke docu over Sid!
Daar Sid ik net op te wachten.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:19:10 #57
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220344996
Steve heeft het over dat Trump eventueel Kharg eiland zou willen pakken vanwege de olieproductie of Qeshm eiland die heel stuk groter is ook qua bevolking voor het schieten van missiles, maar dat zou dan misschien met boots on the ground moeten zijn....
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:20:56 #58
38496 Perrin
pi_220345009
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:19 schreef Momo het volgende:
Steve heeft het over dat Trump eventueel Kharg eiland zou willen pakken vanwege de olieproductie of Qeshm eiland die heel stuk groter is ook qua bevolking voor het schieten van missiles, maar dat zou dan misschien met boots on the ground moeten zijn....
Kan iemand Steve vertellen dat het niet zo handig is om daar als haringen in een tonnetje te gaan zitten binnen bereik van het Iraanse vasteland?
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:21:17 #59
24533 ACT-F
pi_220345011
quote:
Ik denk ook niet dat ze met 2500 laarzen iets kunnen uitrichten in dat grote Iran.
pi_220345012
quote:
De oorlog is bijna over, zei hij maandag (?) nog.
pi_220345017
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De oorlog is bijna over, zei hij maandag (?) nog.
Volgens mij heeft Trump al de overwinning geclaimed.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:22:56 #62
38496 Perrin
pi_220345018
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:22 schreef Cherni het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Trump al de overwinning geclaimed.
Yup, inpakken en naar huis.

twitter
pi_220345019
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Kan iemand Steve vertellen dat het niet zo handig is om daar als haringen in een tonnetje te gaan zitten binnen bereik van het Iraanse vasteland?
De VS mist iemand als 'Stormin' Norman ofzo.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:23:25 #64
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220345024
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja dat zou wel een bait zijn voor alle raketten uit de regio.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:23:51 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220345030
Of zou Trump iets hebben met eilanden waar hij stoute dingen kan doen?
pi_220345044
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:22 schreef Perrin het volgende:

[..]
Yup, inpakken en naar huis.

[ x ]
Yup
https://youtube.com/shorts/2L3vldtpQf0?is=Rya0Q1KlvNIFAqt7
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:26:58 #67
24533 ACT-F
pi_220345046
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:23 schreef Momo het volgende:
Epic.
pi_220345054
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 17:59 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Lekker de fransen om luchtsteun vragen. Ging bij Sebrenica ook zo goed..
Dat waren blauwhelmen. Dat duurt nog wel even voordat ze daar de vrede mogen bewaren. Verder denk ik dat de Fransen meer capabel zijn dan de Amerikanen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_220345070
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:23 schreef Momo het volgende:
Daarom laten we hem niet in de buurt van Schiermonnikoog komen.
pi_220345071
Aan de andere kant was het misschien ook wel slim om een half defect schip te sturen. Dan heb je een legitieme reden om bepaalde missies te weigeren :D Wat een list _O_
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:30:46 #71
24533 ACT-F
pi_220345081
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Daarom laten we hem niet in de buurt van Schiermonnikoog komen.
Te klein voor hem. Daarom wil hij Groenland.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:33:59 #72
38496 Perrin
pi_220345129
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:29 schreef Stoorzendert het volgende:
Aan de andere kant was het misschien ook wel slim om een half defect schip te sturen. Dan heb je een legitieme reden om bepaalde missies te weigeren :D Wat een list _O_
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:35:56 #73
38496 Perrin
pi_220345153
Oeps.

twitter
pi_220345181
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:35 schreef Perrin het volgende:
Oeps.

[ x ]
Ze zijn wel wat yolo die oorlog in gegaan allemaal.
  VIVA zaterdag 14 maart 2026 @ 22:42:02 #75
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220345235
twitter
What lies behind makes no sense in my mind
pi_220345239
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Al heb je de beste afweer. Dat raakt uiteindelijk uitgeput als je talloze goedkope drones blijft afvuren. Dat had men kunnen leren van de Oorlog in Oekraine. De Russen dachten ook een goed afweersysteem te hebben en dat is inderdaad niet slecht, maar ook dat raakt uitgeput. Voor Oekraine idem.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:43:26 #77
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220345255
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Alles wijst er toch wel op dat men zich enorm verkeken heeft op wat Iran nog kan en heeft, na de aanvallen van vorig jaar.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:44:06 #78
38496 Perrin
pi_220345265
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Alles wijst er toch wel op dat men zich enorm verkeken heeft op wat Iran nog kan en heeft, na de aanvallen van vorig jaar.
En hoe sterk het regime in het zadel zit.
  VIVA zaterdag 14 maart 2026 @ 22:44:17 #79
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220345268
Verkeerde oorlog lol
  VIVA zaterdag 14 maart 2026 @ 22:47:10 #80
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220345293
Trump.......

twitter
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:47:29 #81
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220345296
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:42 schreef Cherni het volgende:

[..]
Al heb je de beste afweer. Dat raakt uiteindelijk uitgeput als je talloze goedkope drones blijft afvuren. Dat had men kunnen leren van de Oorlog in Oekraine. De Russen dachten ook een goed afweersysteem te hebben en dat is inderdaad niet slecht, maar ook dat raakt uitgeput. Voor Oekraine idem.
Drones van 35k dollar, die je bij wijze van spreken in Ali zijn schuurtje kunt maken versus peperdure raketten van pakweg een paar miljoen per stuk (Patriot) tot 12 miljoen per stuk (Thaad), waarbij per incoming object vaak 2 of zelfs 3 raketten worden afgeschoten is simpelweg niet houdbaar op de langere termijn.

En als dan dé expert op dit gebied (Oekraïne) dan hulp aanbiedt, en je dit weigert, tja...
A murky, forgotten land.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:49:26 #82
38496 Perrin
pi_220345312
quote:
81s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:47 schreef cosmosis het volgende:
Trump.......

[ x ]

Iedereen krijgt een uitnodiging voor WO3. *O*
pi_220345315
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Drones van 35k dollar, die je bij wijze van spreken in Ali zijn schuurtje kunt maken versus peperdure raketten van pakweg een paar miljoen per stuk (Patriot) tot 12 miljoen per stuk (Thaad), waarbij per incoming object vaak 2 of zelfs 3 raketten worden afgeschoten is simpelweg niet houdbaar op de langere termijn.

En als dan dé expert op dit gebied (Oekraïne) dan hulp aanbiedt, en je dit weigert, tja...
Denk niet dat de VS weigert maar simpelweg niet erkent dat ze hulp krijgen of nodig hebben op dat vlak.
pi_220345316
quote:
Trump.......

[ x ]
Ik vraag me af of 't ook een team effort was toen de VS en Israël besloten aan te vallen zonder de rest van het "team" dat te laten weten. Beetje contraproductief.
pi_220345318
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Iedereen krijgt een uitnodiging voor WO3. *O*
Look under your seat ! *O*
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220345323
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Denk niet dat de VS weigert maar simpelweg niet erkent dat ze hulp krijgen of nodig hebben op dat vlak.
"Ja we hebben Oekraïne een dienst bewezen door hun drones af te nemen. We hadden het zelf ook wel gekund, maar op deze manier heeft Oekraïne er ook iets aan - win-win"

Zoiets gok ik.
pi_220345324
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:50 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik vraag me af of 't ook een team effort was toen de VS en Israël besloten aan te vallen zonder de rest van het "team" dat te laten weten. Beetje contraproductief.
Het is alsof 2 personen uit je stapgroep ineens zonder overleg gaan vechten met een paar anderen in de kroeg en als het niet meer lukt jou om hulp vragen.
pi_220345334
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:51 schreef beefkeek het volgende:

[..]
"Ja we hebben Oekraïne een dienst bewezen door hun drones af te nemen. We hadden het zelf ook wel gekund, maar op deze manier heeft Oekraïne er ook iets aan - win-win"

Zoiets gok ik.
Dat is natuurlijk de natte drone van iedere Oekraïner.
pi_220345335
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wat zitten die strategen dan al jaren te doen? Ze hebben exacte info en zelfs een voorbeeld hoe de huidige oorlogen gevochten worden, en toch worden ze verrast?! :? Iran en Hezbollah kunnen dit zo te zien nog wel een aantal maanden volhouden. Je ziet zelfs ook steeds meer raketten doel raken
pi_220345338
Israël is ook echt compleet van de pot gerukt, die vallen gewoon random landen aan die ze als bedreiging of potentiële bedreiging zien :')

Waarom worden die nooit eens tot de orde geroepen?
blablablabla
  VIVA zaterdag 14 maart 2026 @ 22:54:14 #91
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220345347
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:50 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Typisch narcistisch bully gedrag....Ik doe wat ik wil met mn oranje pompoen, iedereen de moeder uitdagen totdat hij een klap terug krijgt....mememe iedereen moet helpen want ik heb het eerste deel van de kuil gegraven...
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:54:54 #92
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220345355
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:44 schreef Perrin het volgende:

[..]
En hoe sterk het regime in het zadel zit.
Zoals ik al vaker gezegd heb, dit systeem is tot in de haarvaten van de samenleving geïmpregneerd, in de loop van decennia.
Met een bewust gedecentraliseerde commandostructuur.

Juist om door te kunnen gaan, ongeacht hoeveel kopstukken uitgeschakeld worden.

De VS, zeker in combinatie met de krijgsmacht van Israël, is qua militaire slagkracht oppermachtig.
Dat staat buiten kijf.

Maar zoals het verleden leert, garandeert dat geen overwinning.

Zie Vietnam, zie Afghanistan.
En nu Iran.

Never underestimate your enemy.
A murky, forgotten land.
pi_220345356
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Sterker nog, die motortjes (25pk 4 cilinder) die op de eerste Shahed's zaten waren zelfs te koop via Ali :D Kost ¤20K dacht ik. De rest is wat fiberglas met een goedkope flightcontroller (kost een paar tientjes)
pi_220345362
quote:
Trump.......

[ x ]
Van America first en niemand mag zich er mee bemoeien is het ineens een team effort geworden _O-
blablablabla
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:56:12 #95
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220345367
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:35 schreef Perrin het volgende:
Oeps.

[ x ]
Het lijkt me uitgesloten dat strategische planners van de staat Israel dit soort ontwikkelingen niet hebben voorzien (en 100% gepasseerd kunnen worden), dus een dergelijk bericht roept vooral weer nieuwe vragen op over het werkelijke doel van deze aanval.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_220345368
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:53 schreef Elan het volgende:
Israël is ook echt compleet van de pot gerukt, die vallen gewoon random landen aan die ze als bedreiging of potentiële bedreiging zien :')

Waarom worden die nooit eens tot de orde geroepen?
Dat hebben we al gedaan door het songfestival te boycotten.

Maar ze gaan toch gewoon door.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:56:55 #97
24533 ACT-F
pi_220345374
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:54 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Sterker nog, die motortjes (25pk 4 cilinder) die op de eerste Shahed's zaten waren zelfs te koop via Ali :D Kost ¤20K dacht ik. De rest is wat fiberglas met een goedkope flightcontroller (kost een paar tientjes)
Zo'n motortje kost toch geen 20K? Kun je zo uit een grasmaaier halen.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:57:26 #98
38496 Perrin
pi_220345378
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:56 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Het lijkt me uitgesloten dat strategische planners van de staat Israel dit soort ontwikkelingen niet hebben voorzien (en 100% gepasseerd kunnen worden), dus een dergelijk bericht roept vooral weer nieuwe vragen op over het werkelijke doel van deze aanval.
En of Netanyahu's voorbereiding net zo gedegen was als die van Trump.

En waarom dit soort berichten blijkbaar uitlekken..
pi_220345380
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:54 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ontwerp ongeveer gejat uit een Volkswagen Kever en daar 4 carburateurs op gezet.

zaterdag 14 maart 2026 @ 22:58:26 #100
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220345386
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:52 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Wat zitten die strategen dan al jaren te doen? Ze hebben exacte info en zelfs een voorbeeld hoe de huidige oorlogen gevochten worden, en toch worden ze verrast?! :? Iran en Hezbollah kunnen dit zo te zien nog wel een aantal maanden volhouden. Je ziet zelfs ook steeds meer raketten doel raken
Dat is een hele goede vraag :Y

Normaliter zijn de inlichtingen en informatie van de CIA en vooral de Mossad spot on.

Maar hier is toch sprake van ernstige onderschatting.

Puur arrogantie?
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')