Al heb je de beste afweer. Dat raakt uiteindelijk uitgeput als je talloze goedkope drones blijft afvuren. Dat had men kunnen leren van de Oorlog in Oekraine. De Russen dachten ook een goed afweersysteem te hebben en dat is inderdaad niet slecht, maar ook dat raakt uitgeput. Voor Oekraine idem.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze zijn wel wat yolo die oorlog in gegaan allemaal.
Alles wijst er toch wel op dat men zich enorm verkeken heeft op wat Iran nog kan en heeft, na de aanvallen van vorig jaar.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze zijn wel wat yolo die oorlog in gegaan allemaal.
En hoe sterk het regime in het zadel zit.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Alles wijst er toch wel op dat men zich enorm verkeken heeft op wat Iran nog kan en heeft, na de aanvallen van vorig jaar.
Drones van 35k dollar, die je bij wijze van spreken in Ali zijn schuurtje kunt maken versus peperdure raketten van pakweg een paar miljoen per stuk (Patriot) tot 12 miljoen per stuk (Thaad), waarbij per incoming object vaak 2 of zelfs 3 raketten worden afgeschoten is simpelweg niet houdbaar op de langere termijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Al heb je de beste afweer. Dat raakt uiteindelijk uitgeput als je talloze goedkope drones blijft afvuren. Dat had men kunnen leren van de Oorlog in Oekraine. De Russen dachten ook een goed afweersysteem te hebben en dat is inderdaad niet slecht, maar ook dat raakt uitgeput. Voor Oekraine idem.
Denk niet dat de VS weigert maar simpelweg niet erkent dat ze hulp krijgen of nodig hebben op dat vlak.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Drones van 35k dollar, die je bij wijze van spreken in Ali zijn schuurtje kunt maken versus peperdure raketten van pakweg een paar miljoen per stuk (Patriot) tot 12 miljoen per stuk (Thaad), waarbij per incoming object vaak 2 of zelfs 3 raketten worden afgeschoten is simpelweg niet houdbaar op de langere termijn.
En als dan dé expert op dit gebied (Oekraïne) dan hulp aanbiedt, en je dit weigert, tja...
Ik vraag me af of 't ook een team effort was toen de VS en Israël besloten aan te vallen zonder de rest van het "team" dat te laten weten. Beetje contraproductief.quote:
Look under your seat !quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Iedereen krijgt een uitnodiging voor WO3.
"Ja we hebben Oekraïne een dienst bewezen door hun drones af te nemen. We hadden het zelf ook wel gekund, maar op deze manier heeft Oekraïne er ook iets aan - win-win"quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Denk niet dat de VS weigert maar simpelweg niet erkent dat ze hulp krijgen of nodig hebben op dat vlak.
Het is alsof 2 personen uit je stapgroep ineens zonder overleg gaan vechten met een paar anderen in de kroeg en als het niet meer lukt jou om hulp vragen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:50 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik vraag me af of 't ook een team effort was toen de VS en Israël besloten aan te vallen zonder de rest van het "team" dat te laten weten. Beetje contraproductief.
Dat is natuurlijk de natte drone van iedere Oekraïner.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:51 schreef beefkeek het volgende:
[..]
"Ja we hebben Oekraïne een dienst bewezen door hun drones af te nemen. We hadden het zelf ook wel gekund, maar op deze manier heeft Oekraïne er ook iets aan - win-win"
Zoiets gok ik.
Wat zitten die strategen dan al jaren te doen? Ze hebben exacte info en zelfs een voorbeeld hoe de huidige oorlogen gevochten worden, en toch worden ze verrast?!quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Alles wijst er toch wel op dat men zich enorm verkeken heeft op wat Iran nog kan en heeft, na de aanvallen van vorig jaar.
Typisch narcistisch bully gedrag....Ik doe wat ik wil met mn oranje pompoen, iedereen de moeder uitdagen totdat hij een klap terug krijgt....mememe iedereen moet helpen want ik heb het eerste deel van de kuil gegraven...quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:50 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik vraag me af of 't ook een team effort was toen de VS en Israël besloten aan te vallen zonder de rest van het "team" dat te laten weten. Beetje contraproductief.
Zoals ik al vaker gezegd heb, dit systeem is tot in de haarvaten van de samenleving geïmpregneerd, in de loop van decennia.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
En hoe sterk het regime in het zadel zit.
Sterker nog, die motortjes (25pk 4 cilinder) die op de eerste Shahed's zaten waren zelfs te koop via Aliquote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Drones van 35k dollar, die je bij wijze van spreken in Ali zijn schuurtje kunt maken versus peperdure raketten van pakweg een paar miljoen per stuk (Patriot) tot 12 miljoen per stuk (Thaad), waarbij per incoming object vaak 2 of zelfs 3 raketten worden afgeschoten is simpelweg niet houdbaar op de langere termijn.
En als dan dé expert op dit gebied (Oekraïne) dan hulp aanbiedt, en je dit weigert, tja...
Van America first en niemand mag zich er mee bemoeien is het ineens een team effort gewordenquote:
Het lijkt me uitgesloten dat strategische planners van de staat Israel dit soort ontwikkelingen niet hebben voorzien (en 100% gepasseerd kunnen worden), dus een dergelijk bericht roept vooral weer nieuwe vragen op over het werkelijke doel van deze aanval.quote:
Dat hebben we al gedaan door het songfestival te boycotten.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:53 schreef Elan het volgende:
Israël is ook echt compleet van de pot gerukt, die vallen gewoon random landen aan die ze als bedreiging of potentiële bedreiging zien
Waarom worden die nooit eens tot de orde geroepen?
Zo'n motortje kost toch geen 20K? Kun je zo uit een grasmaaier halen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:54 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Sterker nog, die motortjes (25pk 4 cilinder) die op de eerste Shahed's zaten waren zelfs te koop via AliKost ¤20K dacht ik. De rest is wat fiberglas met een goedkope flightcontroller (kost een paar tientjes)
En of Netanyahu's voorbereiding net zo gedegen was als die van Trump.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:56 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Het lijkt me uitgesloten dat strategische planners van de staat Israel dit soort ontwikkelingen niet hebben voorzien (en 100% gepasseerd kunnen worden), dus een dergelijk bericht roept vooral weer nieuwe vragen op over het werkelijke doel van deze aanval.
Ontwerp ongeveer gejat uit een Volkswagen Kever en daar 4 carburateurs op gezet.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:54 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Sterker nog, die motortjes (25pk 4 cilinder) die op de eerste Shahed's zaten waren zelfs te koop via AliKost ¤20K dacht ik. De rest is wat fiberglas met een goedkope flightcontroller (kost een paar tientjes)
Dat is een hele goede vraagquote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat zitten die strategen dan al jaren te doen? Ze hebben exacte info en zelfs een voorbeeld hoe de huidige oorlogen gevochten worden, en toch worden ze verrast?!Iran en Hezbollah kunnen dit zo te zien nog wel een aantal maanden volhouden. Je ziet zelfs ook steeds meer raketten doel raken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |