En toch weet de VS ieder jaar $820.000.000.000 uit te geven aan defensie. Waar blijft dat... het gaat niet op aan munitie blijkbaar.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 18:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Breaking Defense
Tien dagen oorlog en nu al discussie over de munitievoorraden...
Ja, die zijn erg stil.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 18:58 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vraag me af of de Houthi's nog gaan inspringen.
10 dagen vooruit denken is voor de Trump-administration zoiets als plannen maken voor het jaar 10.000, dat doen ze gewoon niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 18:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Breaking Defense
Lijkt de Nederlandse politiek wel...quote:Op zaterdag 14 maart 2026 19:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
10 dagen vooruit denken is voor de Trump-administration zoiets als plannen maken voor het jaar 10.000, dat doen ze gewoon niet.
Het gejuich wordt ook al minder op Fok...quote:
quote:Op zaterdag 14 maart 2026 19:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het gejuich wordt ook al minder op Fok...
Het almachtige Amerika heeft de hulp van de rest van de wereld, die hij een jaar lang heeft beledigd en uitgescholden, nodig om de rotzooi die hij gecreëerd heeft op te ruimen.
Mooi hè, eergisteren nog verkondigen dat de luchtmacht, de marine, de luchtafweer allemaal kapot waren, en de raketten en drones voor 90 tot 95 procent vernietigd waren.quote:
quote:Op zaterdag 14 maart 2026 18:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Heb je daar wat meer info over?
Wel interessant.
Ik zou vooral deze thread door bladeren. Wordt regelmatig ge-updatequote:Op zaterdag 14 maart 2026 18:36 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Niet dat ik twijfel aan je bericht, maar heb je misschien wat links, artikelen of nieuwsitems daarover, ben wel benieuwd.
Houthi het of Houthi het nietquote:Op zaterdag 14 maart 2026 18:58 schreef Discombobulate het volgende:
Iran is geen Venezuela. Je doet of je huiswerk of je komt er vanzelf achter:quote:Op zaterdag 14 maart 2026 18:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Breaking Defense
Daar komt die befaamde 2 weken dus vandaan. Dat is niet omdat ze iets niet willen doen, maar omdat ze gewoonweg niet weten wat ze over 2 weken doen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 19:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
10 dagen vooruit denken is voor de Trump-administration zoiets als plannen maken voor het jaar 10.000, dat doen ze gewoon niet.
Ze hebben die nog wel achter de hand en qua proxies hebben die wel echt grote raketten in huis.quote:
Die houden zich verdacht rustig ja.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 19:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ze hebben die nog wel achter de hand en qua proxies hebben die wel echt grote raketten in huis.
Rob de Wijk had er nog een verklaring voor, maar heb geen zin om die podcast van afgelopen week door te spitten.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 19:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die houden zich verdacht rustig ja.
Iran en Rusland zijn ook beide vijanden van het Westen, daar hoeft er niet worden geprobeerd iets te verbinden, dit al het geval. Het is ook niet zonder reden dat het ook bondgenoten zijn en dat Iran de Russen steunt in hun oorlog.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 17:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Er wordt naarstig geprobeerd om de oorlogen in Iran en Oekraïne met elkaar te verbinden, hopende dat het Westen als gemeenschappelijke vijand wordt gezien door zowel Iran als Rusland.
quote:Op zaterdag 14 maart 2026 18:58 schreef Discombobulate het volgende:
De Houthi kaart (Rode Zee en ook alle infrastructuur in o.a. Saudie Arabië in goed bereik) moet je niet vanaf dag 1 inzetten. In een conflict dat veel langer gaat duren. Als wij hier in Juli uit zijn komen wij er nog goed vanaf denk ik: 3-4 maanden.quote:Yemen’s Houthis signal readiness to join conflict alongside Iran
Mohammed al-Bukhaiti, a senior member of the Political Bureau of the Houthi movement Ansar Allah, said the group’s actions are fully aligned with the efforts of the so-called “axis of resistance.”
In an interview with Al Mayadeen, al-Bukhaiti said the decision in Yemen to side with Iran has already been made.
He said the group is closely monitoring developments and “keeping a finger on the trigger,” referring to earlier remarks by the movement’s leader, Abdul-Malik al-Houthi.
According to al-Bukhaiti, Yemen’s direct participation in the conflict is “only a matter of time,” adding that full coordination exists on the issue.
Bron
Het is wel de vervelendste proxy van allemaal iigquote:Op zaterdag 14 maart 2026 19:34 schreef recidivist het volgende:
[..]
[..]
De Houthi kaart (Rode Zee en ook alle infrastructuur in o.a. Saudie Arabië in goed bereik) moet je niet vanaf dag 1 inzetten. In een conflict dat veel langer gaat duren. Als wij hier in Juli uit zijn komen wij er nog goed vanaf denk ik: 3-4 maanden.
Hij had het er inderdaad over. Dat ze pas in actie zouden komen als de Amerikanen klaar zouden zijn of iets dergelijks. Ze wachten in elk geval geduldig op een seintje uit Teheran.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 19:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Rob de Wijk had er nog een verklaring voor, maar heb geen zin om die podcast van afgelopen week door te spitten.
Trump heeft al aangegeven een paar dagen geleden dat de VS geen hulp meer nodig heeft (nadat het VK aanbood te helpen op bepaalde vlakken).quote:
Klopt. Iran, Israël en Rusland zijn vijanden van het Westen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 19:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Iran en Rusland zijn ook beide vijanden van het Westen, daar hoeft er niet worden geprobeerd iets te verbinden, dit al het geval. Het is ook niet zonder reden dat het ook bondgenoten zijn en dat Iran de Russen steunt in hun oorlog.
Klopt, in feite geeft hij hiermee nog een rechtvaardiging voor de aanval op Iran.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 17:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is de onderbouwing hiervan precies? En gaat dit dan ook niet op voor Iran gezien het feit dat zij Rusland steunen (met wapens)?
Ik moet zeggen dat de meeste proxies van Iran zeker in deze oorlog enorm vervelend zijn. Zelfs Hezbollah in Libanon waarvan ik ook dacht dat die echt zo goed als over waren vechten veel beter dan verwacht terug met zowel effectieve raketten toch nog Israël in als in guerilla vorm de Israëlische poging tot opmars in Zuid Libanon en zelfs Baalbek vallei in Midden Libanon goed pareren tot nu toe.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 19:35 schreef Discombobulate het volgende:
Het is wel de vervelendste proxy van allemaal iig
Opeens blijkt dat kortzichtigheid toch zijn prijs heeft.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 19:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mooi hè, eergisteren nog verkondigen dat de luchtmacht, de marine, de luchtafweer allemaal kapot waren, en de raketten en drones voor 90 tot 95 procent vernietigd waren.
En toch, nu dagen later, heeft het rijkste en machtigste en sterkste land ter wereld voor die resterende procentjes opeens de hulp nodig.
Van landen, oude trouwe bondgenoten, die eerst geschoffeerd en bedreigd werden...
Echt
Zelensky heeft dan wel geen pak, hij heeft wel de kaartenquote:Op zaterdag 14 maart 2026 19:55 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als ik Oekraïne was dan zou ik in ruil ook wel een wensenlijstje bij Israël neerleggen.
naar Koeweit lijkt me te engquote:Op zaterdag 14 maart 2026 18:25 schreef MissButterflyy het volgende:
Ambassade VS tegen Amerikanen: 'Verlaat Irak'
Amerikanen in Irak krijgen van de Amerikaanse ambassade het dringende advies om Irak te verlaten. Het is daar nu te gevaarlijk voor Amerikaanse burgers vanwege het risico op onder meer terrorisme en ontvoeringen, schrijft de ambassade in een verklaring.
Pro-Iraanse sjiitische milities in Iran hebben de afgelopen dagen verschillende Amerikaanse doelen in Irak met drones aangevallen. Het gaat onder meer om de ambassade in Bagdad en het consulaat in Erbil.
Nu.nl
https://www.bbc.com/news/(...)7e-2fb229842f16#postquote:Kuwait dealing with 'missile and drone attacks'
published at 19:02
19:02
Kuwait's army says its defence systems are currently confronting both missile and drone attacks.
Any explosions are the result of interceptions, it says in a statement.
We'll bring you more on this when we hear it.
https://www.bbc.com/news/(...)4a-6be3ffc60fc0#postquote:20:41
Breaking
Kuwait's government says a drone attack has targeted its international airport, damaging the airport's radar system.
The airport announced this week it was suspending all flights due to the ongoing war.
Dat Kharg hadden ze ook amper stuk gebombardeerd.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:26 schreef Doler12 het volgende:
Wonderbaarlijk leeft die maffe drone carrier nog.![]()
[ x ]
Gok dat dat weinig gaat worden voor israel.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 19:55 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als ik Oekraïne was dan zou ik in ruil ook wel een wensenlijstje bij Israël neerleggen.
Vroeg of laat komt toch mevrouw Karma om de hoek kijken.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gok dat dat weinig gaat worden voor israel.
Israel heeft behalve humanitaire hulp, geen poot uitgestoken om Oekraine te helpen.
Tenzij zelensky ze door hun neus laat betalen, dan mss wel.
ISIS zitten daar toch op de troon? Kan mij niet voorstellen dat het qua levenskwaliteit dan heel veel beter is dan toen die koekenbakker in Iran nog niet in pieces was gebombardeerd.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 18:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is wel sneu voor Irak, dit nu weer.
Ik denk niet dat veel mensen het volgen hier, maar Irak is bezig met een ware wederopbouw golf. Overal springen wolkenkrabbers en nieuwe wijken uit de grond, worden straten vernieuwd en wegen aangelegd.
Die komen nu eindelijk uit een periode van tientallen jaren ellende.
Taliban is nu de machthebber in Afghanistan, een jihadist is nu president in Syrië.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Taliban of ISIS zitten daar toch op de troon? Kan mij niet voorstellen dat het qua levenskwaliteit dan heel veel beter is dan toen die koekenbakker in Iran nog niet in pieces was gebombardeerd.
Ah, zal dan met Afghanistan in de war zijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Taliban is nu de machthebber in Afghanistan, een jihadist is nu president in Syrië.
Denk dat je daarmee in de war bent.
Irak is juist al een hele tijd weer redelijk normaal en stabiel volgens mij.
wie zegt dat?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 18:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
De oorlog is al gewonnen, Iran's leger is vernietigd. Maar of de rest wel ff kan komen helpen.
Hoewel Israël aanvankelijk geen wapens stuurde, bevestigde de Oekraïense president Zelenskyy in september 2025 dat Israël een Patriot-luchtverdedigingsbatterij had geleverd die operationeel was. Daarnaast leverde Israël een vroegtijdig waarschuwingssysteem voor raketten.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gok dat dat weinig gaat worden voor israel.
Israel heeft behalve humanitaire hulp, geen poot uitgestoken om Oekraine te helpen.
Tenzij zelensky ze door hun neus laat betalen, dan mss wel.
Die patriot stond daar niets te doen en was feitelijk eigendom van uncle sam.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:53 schreef theguyver het volgende:
Hoewel Israël aanvankelijk geen wapens stuurde, bevestigde de Oekraïense president Zelenskyy in september 2025 dat Israël een Patriot-luchtverdedigingsbatterij had geleverd die operationeel was. Daarnaast leverde Israël een vroegtijdig waarschuwingssysteem voor raketten.
Dat zou een mooie 1 april grap zijnquote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Alleen de laarzen of staat er ook iemand in?
Ik zie al een bommenwerper die een tapijt van laarzen uitstroot.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat zou een mooie 1 april grap zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |